Recenze (60)
Švýcarský sen o demokracii (2023) (TV film)
Generický dokument, zajímavý spíš pro toho, koho zajímá přímo Švýcarsko.
Bez jištění na El Capitan (2018)
Nervydrásající. Úplně jsem cítíl žulu zařezávat se mi do bříšek prstů! Bravurně obrazově zvládnuté a hluboce emotivní. Otázku: "Proč by to kdo dělal?" dokument, tedy vlastně sám Alex, zodpověděl velmi opravdově. Sekvence z jeho rodinného života patří pro mne k těm snad vůbec nejsilnějším.
Kundun (1997)
Snový Martin Scorsese a epický Philip Glass. Nemohl jsem než vzpomenout si na obrazové kroniky jako Baraka a Koyaanisquatsi. Čekal jsem ve filmu nějakou hrubou akci, zejména ve chvíli, kdy děj dospěl k přepadení Tibetu, ale jak si to probírám v hlavě, vlastně o to nešlo. Tenhle film je o ideji nenásilli, o tom, že pravda nepotřebuje přesvědčovat, o tom, že spravedlnost jednoho dne dojde naplnění, o tom, že největší bolest působí nevědomost. Poslední půlhodina mě hluboce zasáhla.
Příběh o princezně Kaguje (2013)
Zbožňuju tu kresbu! Tu poetiku, ten klid, který z toho všeho čiší, a přesto příběh upoutá, ale konec mě teda nas.al.
Wind River (2017)
"Nezbylo tady nic než sníh a ticho." A právě tiché scény jsou na filmu asi to nejsilnější. Ať už to je projevená síla herců v takových chvílích, kdy jedním dlouhým pohledem sobě tváří v tvář si sdělí víc, než by dokázaly dvě strany textu, anebo chvíle napětí, které znamenitě gradují díky hudbě. V tomhle mi to připomnělo spolupráci Nolana se Zimmerem, ti jsou v práci s napětím scény pověstnými mistry. Díky za tehnle film!
Kráska a zvíře (2017)
Ale jo, příjemná podívaná. Pohádka ztvárněná v klasickém stylu starých Disneyovek a já jsem po jejím shlédnutí příjemně naladěn :) Zvíře umí být i zvýře, ale víc než co jiného je to sympaťák, který už se poučil z chyb minulosti. A Emma Watson je krásná Bella, byla radost se na ni dívat. Takže jo, nelituju času :)
Američtí bohové - Git Gone (2017) (epizoda)
Tak teď je to ten správný bizár!
Američtí bohové - The Secret of Spoon (2017) (epizoda)
Vizuální orgie, ale jinak nic. Závěrečná hra s Černobogem přidala jednu hvězdu.
Skyfall (2012)
Cením si toho nádechu osudovosti, lavírování nad propastí a soumraku celého projektu 00. Agent 007 je donucen podrobit svou identitu a své místo na světě důkladné introspekci, bojovat se svou zosobněnou temnou stránkou a dokázat, že tehle svět JE pro starý.
Až na Severní pól (2015)
Wow! Krásný příběh plný zvratů, kdy jsem trnul, aby vše dobře dopadlo. Úplně mě vtáhl a já to žil s postavami. A k tomu krásná poetická animace. Tohle byl zážitek!