Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Dobrodružný
  • Krimi

Recenze (96)

plakát

Sky Fighters: Akce v oblacích (2005) 

Nehodnotím film, kupte si u trafiky za 49 DVD a na něm v bonusech najdete především cca půlhodinový bezeslovný koncert akrobacie stíhacích letadel a hudby. Fascinující.

plakát

Pán prstenů: Návrat krále (2003) 

Pozitivní je, že jsem se během jednoho filmu stihnul najíst, nasvačit, trochu vyspat, ostříhal jsem si nehty na rukou i nohou, dvakrát byl čůrat a přesto mám pocit, že mi nic neuteklo.

plakát

Dědeček automobil (1956) 

Velmi zajímavé zkřížení motoristického závodění s jemným ztvárněním lásky, mezi Čechem a dcerou jeho francouzského protivníka. Snímek je však určen spíše pro skalní příznivce historie automobilů, protože je po plátně veden ve značně pomalém tempu. Výtvarné řešení mizanscény je ovšem dobově působivé a cizí herci stejně jako duo Luděk Munzar / Josef Hlinomaz předvádí přesvědčivé výkony.

plakát

Cesta do pravěku (1955) 

Další snímek, o kterém už bylo řečeno snad vše. Vynikající nápad ve způsobu, jak ukázat všechny stádia vzniku Země, zlehčeném ve faktu věku hlavních hrdinů. Onu hlavní roli však v tomto díle Karla Zemana hrají triky Antonína Horáka, které, zohledníme-li si rozpočet filmu, předchozí zkušenosti s podobně koncipovaným filmem, či vzhledem k nízké možnosti čerpat fakta historických reálií nutnost zapojení přesvědčivé fantasie, nemají ve své době vůbec žádnou konkurenci. „Cesta do pravěku“ vidělo snad každé dítě a já neznám člověka, komu by se nelíbila (okoukanost nepočítám). A tím je snad řečeno úplně vše.

plakát

Anděl na horách (1955) 

Překvapivě povedenější pokračování snímku „Dovolená s Andělem“, které nejen že díky místu akce (Vysoké Tatry) přidává na celkové fotogeničnosti a svým zpracováním zaměřeným spíše na střet generací trochu ubírá na propagandistické masáži diváka, ale také nám představuje hlavního protagonistu i v jiných mezích, než jen jako morouse oslavně objevujícího v sobě díky přesládlému kolektivu své lepší já, a to v situacích morouse čistého- při jeho každodenním zaměstnání. Tandem Jaroslav Marvan- Josef Kemr zde velmi svěže doplňuje Rudolf Deyl ml., jenž je výtečným a odstrašujícím (dávám na výběr) ztělesněním pohrdání zmíněným kolektivem.

plakát

Frona (1954) 

Krejčíkův snímek „Frona“ kupodivu nepostrádá velmi dramatický děj, založený na uchopitelném projevu Hany Čelkové (později Hegerové) v titulní roli a situaci na venkově, kdy se grunty- jediné opravdové živobytí obyvatelů- vyhazovaly oknem směrem do JZD. Gustav Hilmar jako téměř člověk bestie, jeho hloupý syn- manžel Frony, její neklidný nápadník Jura (Otto Lackovič), otec Frony to vše jsou postavy které v dramatu velmi dobře fungují a částečně svou atmosférou připomínají mnohem pozdější Michálkův snímek „Je třeba zabít Sekala“. Tuto „idylu“ ovšem narušuje dvojice v podání Marcela Martínková a Josef Bek, neboli vyučená traktoristka s tajemnickou nulou z města, neboli dobrý nápad jak se nepokoušet najít možnou jehlu v kupce sena.

plakát

Botostroj (1954) 

Chudý a poctivý komunista Joska, věrně milující svoji matku, přátelství, Marii, svou vlast a Sovětský svaz, versus bohatý a podlý majitel a šéf Botostroje, věrně milující své peníze a vlastní ego. Mirek Dušín proti Bratrstvu kočičí pracky. Jaroslav Foglar by své postavy nevymodeloval přímočařeji, než Svatopluk Turek (pseudonym T. Svatopluk). Stejně jako v případě Cikánovy „Výstrahy“ je zde dvoubarevné rozlišení světa podáváno s neuvěřitelně velkou dávkou nikoli neobjektivity, nýbrž přímo naivity, za doprovodu sprostého urážení. Vůbec se nedivím že Baťův koncern ve 30. letech román T. Svatopluka žaloval a že při projekci Botostroje ve Zlíně začali místní rozhořčení diváci po pěti minutách demolovat kino.

plakát

Výstraha (1953) odpad!

„Výstraha“ je filmem naivním do té míry, že se mu nedalo věřit snad ani v těch nejlevicovějších kruzích v době vzniku, v roce 1953. Jediným účelem tohoto snímku s chatrným dějem je propaganda. Jediné co však z filmu vyčnívá (a čehož jsem si u podobně laděných ostatních snímků nevšiml) je jedno veliké přání a zoufalost. Neumětelsky a levně jsou zde spodobněni jak nepřátelé komunismu, od samotných okupujících Němců, přes vše bombardující armádu USA, po jakousi protisocialistickou organizaci z Ženevy. Neumětelsky a levně jsou zde spodobněni také praví komunisté, kteří předvádějí opravdu chabé herecké výkony- ty mají blíže k agitačním bolševickým letákům, či článkům z Rudého práva, než k nějak normálně napsané roli. To ovšem nezabránilo Josefu Mixovi přednést plamenný projev v parlamentu, Vladimíru Šmeralovi hodnotnou báseň S. K. Neumanna a Jiřímu Dohnalovi věrně ztvárnit postavu Klementa Gottwalda.