xxmartinxx

xxmartinxx

Martin Svoboda

okres Nymburk


Twitter: MartinSvoboda91
Facebook: martin.svoboda.14606
Instagram: marsv91

186 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 34 68 101 134
    • 12.12.2018  02:27

    Vlastně si umím představit ty samé motivy propojené a rozpracované do podoby koherentního celovečeráku, kde by spolu mohly souviset a v součtu být víc než touhle řadou sympatických banalit, Kamera byla místy fajn a místy naopak neskutečně ošklivá - je vidět, že Coeni to s digitálem ještě neumí a je paradoxní, že dvojice, která "dala světu" colorgrading, to tadys ním několikrát rozhodně přepískla.

    • 11.12.2018  03:42

    Orson Welles se nebál jasných a silných point, a proto předpokládám, že by jeho finální verze držela lépe pohromadě a rozhodně se neuchylovala ke zbytečným nepřehlednostem a zmatečnostem (ne že by se tak točit muselo vždy - jen předpokládám, že Welles by k tomu směřoval, protože to tak alespoň dělal jindy). I tak ale chytlavá podívaná se skvělými momenty a některými vtahujícími pasážemi.

    • 8.12.2018  21:47

    Film, který svůj smysl odhalí až posledními pár vteřinami v titulcích, kdy se objeví logo doposud neexistujícího díla Detektiv Topinka - najednou začne být jasné, proč v Doktoru Martinovi nebyl žádný prostor pro postavu doktora Martina a místo toho se řešila retardovaná detektivní zápletka - Donutil zkrátka dostal pár hodně korun, aby se ještě jednou obtěžoval, a mohl se rozjet spin-off. Že tenhle smrtící žánrový koktejl křičí impotencí a zoufalstvím je smutný výsledek. Jinak velkou pozornost si zaslouží kameraman, který se rozhodl svou neochotou odstoupit od otylé Donutilovy tváře na víc než půl kroku dopřát filmový zážitek na rovině návštěvy obludária. Jinak samozřejmě typický případ clashe sobeckých, zlých a hloupých lidí, kteří se pitvoří za svými nesmyslnými cíli a jediné vtipné na tom je pokusit se po zhlédnutí tu demenci rozklíčovat a opakovat nesmysly, které si štáb, zjevně absolutně bez zájmu o cokoliv, troufnul do filmu dát. Že technicky je to na úrovni nepovedeného cvičení z Písku (ani ne FAMU) je už jen třešínka. Rád bych dodal, že seriálu jsem po pár dílech dal v záchvatu velkorysosti tři hvězdy - s tím, že mě absolutně nemá co říct a dát, ale dokážu se nějak napojit na lidi, kteří to považují za hodné času. Tohle je ještě další liga.

    • 7.12.2018  12:05

    Ježiš - drony. Fakt ne. Chtělo by to trochu víc té špíny - ne Severní vítr je krutý. Do značný míry se jen poslouchají lidi, o kterých divák tak nějak ví, že z větší části lžou a říkají, co myslí, že se chce, aby říkali, a sestříháno to není dost sebereflektivně, aby to s těmihle limitacemi líp pracovalo. Probleskává rozhodně několik silných okamžiků a paradoxně tomu prospívá čtyřhodinová kompilátová stopáž - díky tomu může celek vtáhnout a předat člověku trochu hmotnější dojem. Chtělo by to ale koncepčnější přístup, trochu méně veřejnoprávně uhlazený styl a obecně hranu.

    • 29.11.2018  01:28
    Searching (2018)
    ***

    No rozhodně tam neměla hrát ta hudba - snažím se tu volbu u tohohle konceptu nějak racionalizovat a vůbec mě nenapadá, jak mohlo tvůrcům připadat, že je to dobrý nápad. Jinak mě ale zvuk, podivně a nepatřičně čistý, vycházející jakoby odnikud, z naprosto prázdnoty, naopak zaujal (a dokonce myslím, že to musel být i záměr). Tenhle styl vyprávění se každopádně prokazuje opět jako zajímavý, i když myslím, že už nejde o takovou novinku, aby mohli tvůrci prokazovat tak malý cit pro nuance - in your face expozice a motivace pro některé interakce jsou tu dost krkolomné a občas mě to vyhodilo z filmu. Vůbec ten film jeví co do příběhu známky přehnanosti a banality, kterou vykazují experimenty často, protože si v tomhle ohledu nechtějí lámat hlavu (a tím nemyslím ani tak naprosto nerealistickou funkčnost policie a médií - to mi je tak nějak jedno, ale že "twist" jsem odhalil okamžitě - jednoduše proto, že jsem přemýšlel o nejpitomějším zvratu, jaký by mohli vymyslet) - ale tohle už není žádný experiment, ale x-tý film tohohle typu. Celkový dojem je pozitivní, i když bych to radši viděl promyšlenější a dotaženější.

    • 24.11.2018  09:17

    Když to začalo pětiminutovou neusledovatelou expozicí a pak ta páska ani nepočkala slíbených pět vteřin na zničení, protože kdo by měl tolik času?, tak jsem nevěděl, jestli se smát, nebo se začít trápit. Bohužel se na MI už dlouho neumím naladit. Přijde mi obdivuhodné, jak ostatní tu nesnesitelnost dokážou identifikovat a označit ji za něco, co jim nese potěšení - ale nerozumím tomu. Je mi to jednou z největších záhad. Jen vydržet u toho vzhůru je pro mě nesplnitelná výzva. Nepřijde mi to zajímavě natočené, nepřijde mi to chytře vymyšlené (ani v rámci žánru), prostě jen úmorné. Možná kdyby to mělo 90 minut místo 150! Vůbec nechápu, které části tohohle filmu mají být nějak zajímavé a čím. PS: Zdá se mi to, nebo má Tom Cruise problémy pohybovat obličejem, tak aby dosáhl nějaké základní mimiky, musí do toho vkládat nezvykle mnoho energie? Pozorovat ho bylo skoro stejně kouzelné jako Henryho Cavilla s jeho dikcí snaživého páťáka vystupujícího na školní přehlídce.

    • 22.11.2018  18:36
    Ben Hur (2016)
    **

    Ten film je právě tak špatný, jak musel být, a mrzí mě všechna ta poctivá energie mnoha přítomných. Nerozumnost sahat na tuhle naprosto nepoužitelnou látku ve všech ohledech je skoro fascinující.

    • 19.11.2018  19:17

    Osobně jsem vůči fetišistickému oslavování vnitřního dítěte a dojímání se nad vlastním dětstvím vždycky ostražitý, přijde mi to jako hrozná werichovština a jakási imitace "moudrosti". Neříkám, že se někdy rád nedojmu a že na mě nostalgie někdy nefunguje - ale tady je to tak banální a natolik to stojí v cestě dalším, bohužel nerozvinutým motivům, že to zamrzí. Na jednu stranu se mi líbí, že přítomnost imaginárního světa přesahuje hrdinovu mysl a mohou s ním interagovat i jiní, ale na druhou stranu to vede k velké nejasnosti ohledně toho, jaká je tedy role toho světa a co má z filmu vyplývat. Přítomnost těchto světů má většinou ten smysl, že se jich hrdina musí vzdát a najít jejich otisk v každodennosti. Zde ho však objevujeme jako fyzicky existující místo, kam se Kryštůfek na konci doslova odstěhuje se svou rodinou. Co si z toho má člověk vyvodit?. Dcera má odjet na prestižní školu, ale z toho asi sejde, protože "se jí nechce". A místo toho se s otcem a matkou přestěhuje do pohádkové říše, kde bude zřejmě nicnedělat s magickými stvořeními do konce věků. Je to svou neaplikovatelností skoro fascinující - a některé implikace jsou až hrůzu nahánějící, přinejmenším pak nezodpovědné. Je to opravdu čisté propadnutí a odevzdání se nostalgii, které by z rukou Davida Lynche bylo čteno jako obraz totální zkázy a rozpadu lidské mysli.

    • 19.11.2018  08:55

    Zaručeně nejhorší věta, kterou může režisérka začít dokument, je: "Dnes jsem se rozhodla psát si deník." Ježiš. V tu chvíli už je to tak nějak jasný. Fakt bych chtěl, aby to bylo lepší, ale ta neschopnost rámovat film jinak než tím nejbanálnějším způsobem je prostě smrtící. Lidi zajímá to téma, ne režisérčin deníček. A tím neříkám, že není možné točit o sobě, nakonec to dělá vždy každý. Ale existuje víc než jeden nejpřímočařejší způsob, jak to dělat.

    • 14.11.2018  05:54

    David Yates má nesporný vizuální cit pro krásné distingované obrazy - umím si třeba představit, že když umře někdo důležitý, bude Yates skvělý na realizování nějakého smutečního videa na jeho počest, co se třeba pustí na pohřbu. Nemá cit pro gradaci, vzrušení a každý obraz pro něj má zřejmě stejnou hodnotu - což ale pak nebude vadit. Tragický scénář působí, jako by byl adaptací tisícistranné knihy - nekončící zástup postav a linií, usledovatelné jen při absolutní rezignaci na snahu chápat přítomnost postav na daných místech, jejich motivace a jejich záměry. Občasné vykřiknutí povědomého jména fakt není nic, co by mě mohlo zajímat. Neskonale unylý film, který má v rukou schopný režisér bez fantazie a scenáristka, která nezvládá základy řemesla.A má to dvě a čtvrt hodiny. Musím říct, že jsem si během projekce na svých hodinkách všiml úplně nových detailů.

    • 13.11.2018  05:37
    Svázaná (studentský film) (2018)
    **

    Tak strašně špatnou kameru a zvuk to mělo schválně? Protože to je fakt tak moc špatné, že se mi moc nezdá, že by to mohlo být opravdové nedopatření - to by snad na FAMU neprošlo, zvlášť když střihač i zvukař mají na kontě už dost věcí. Každopádně pokud to záměr je, jaký? Kdo ví... Jinak normální.

    • 13.11.2018  04:53
    Ale aj sa teším (studentský film) (2018)
    **

    Dobří herci, ale aby to ten gimmick pro mě utáhl, muselo by to být kratší.

    • 13.11.2018  04:21
    Důležitost každého (studentský film) (2018)
    **

    Přímočará scénka jak z absurdního divadla... A to není dobré přirovnání, protože absurdní divadlo už to má taky za sebou padesát let a nebylo by na škodu vymyslet aspoň něco navíc než (záměrně?) toporné herce přednášející (záměrně?) toporné existenciální dialogy.

    • 13.11.2018  04:10
    Já, plameňák (studentský film) (2018)
    ***

    Nevím, jestli má být ten film čten jako mírně cynický pohled na netalentovanou, prázdnou holku, co dělá umění, protože nemá absolutní ponětí o ničem, nebo to měl být poetický portrét talentované dívky - ale že to není jasné a každý si může vybrat, beru jako plus.

    • 12.11.2018  22:25
    Persephone (studentský film) (2018)
    **

    Dost přepálené barvy a nic moc herci - to se to těžko vžívá do poezie.

    • 12.11.2018  05:44
    Noc s agamou (studentský film) (2018)
    ***

    Táhne se to, zvlášť když je ten film tak stračně moc čitelný. Robot-holčička-MacGuffin mohla být o kus propracovanější, aby nebyla jen příhodnou rekvizitou. Vůbec celá ta premisa je poměrně zvláštní, i když se snad možný, že se to jednou někde stalo. Když se snažím hledat vyjmenovatelné klady, nejde to snadno - snad že je fajn, že se s chlápka nevyklual jednorozměrný záporák. I když nerad bych takovou věc považoval za laťku. Přesto jsem k tomu filmu cítil sympatie, něčím si mě získal. Možná tím, jak v něm všechno klape? Je to vlastně jeden z mála filmů FAMU festu, kde vidím u režiséra (teda s zajímavějším scénářem) potenciál pro celovečerák. (Ne že bych to bral jako metu - v jiných režisérech jsem naopak viděl velký potenciál pro kraťasy a klipy, což zase nevidím tady.)

    • 12.11.2018  05:20
    Zaspać (studentský film) (2018)
    *****

    Několik skvělých obrazů a celkově dost vtahující. Škoda, že jsou u nás krátké filmy tak podceňované - neumím si představit to jakkoliv natáhnout - pár minut je přesně tolik, kolik je potřeba. Podobně jako u Aquanauta. Snad se toho Kotas chytí a něco toho bude.

    • 12.11.2018  05:06
    Modrá četa (studentský film) (2018)
    ***

    Dost pěkná kamera (i když bych asi radši občas viděl víc), ale do kupy je ten film dán dost nešťastně. proč není ten kluk, okolo kterého se to začne motat v polovině, už před tím nějak identifikovaný v davu? O kolik by to bylo funkčnější, kdyby měl ten film stanoveného protagonistu, zvlášť když k němu má tak moc nakročeno? Je těžké cítit zájem o anonymní masu lidí - a pak z ní najednou někoho náhodně vyhmátnou. Divím se, že takový problém má zrovna cvičení střihu.

    • 12.11.2018  04:56
    Aquanaut (studentský film) (2018)
    ****

    Na kameramanská cvičení mám slabost. Tohle navíc není rozhárané, ale celkem jasně se soustředí a limituje se na několik barev a pohybů, které jde spojit s námětem. Krásně hypnotické dvě a půl minuty.

    • 12.11.2018  04:41
    Boží dar (studentský film) (2018)
    **

    Typická ukázka blbého konceptu. Autor má zajímavý námět - opuštěné chátrající město po sovětské armádě. Proč ho přerušeje záběry na sebe, jak tam chodí kamerou a komentuje, že natáčí tento film? Jak to ten námět doplňuje, či rožšiřuje? Co z toho vyplývá jiného než fádní metafilm, jakých vznikají v rukách amatérských filmařů stovky? Vyplývá z toho něco než okázalá potřeba být meta a poslat svojí práci mimo vesmír relevance? Přijde mi vtipný, že se tu standardizovaná podoba dokumentu s dramatickým "nezpřítomněnoiu" voiceoverem bere jako důvod parodie - přitom takový film, udělaný správně, by byl mnohem zajímavější než tohle. A ne že by to nešlo udělat takhle - všechno jde udělat všemi způsoby -, to by se pak ale muselo propracovat a najít alespoň nějaké ozvláštnění. Fakt zakončíš film tak, že si stoupneš před kameru a řekneš "nevím, jak zakončit film?" Fakt to někomu přijde vtipné nebo chytré? Po tisící?

    • 12.11.2018  04:30
    Prázdniny (studentský film) (2018)
    ****

    Asi bych hlasoval pro to udělat to v barvě - vzhledem k zvoleným rekvizitám by mi to dávalo smysl. Ale tak respektuju to i takhle - chytlo to hodně a sílu dunění v uších ve správnou chvíliu nepodceňovat.

    • 12.11.2018  04:20
    Člověk Kilimandžáro (studentský film) (2018)
    ****

    Vím, že se hodně řešil střih, protože jsem nějakou verzi viděl už před rokem na klauzurách - a teda moc se nevyřešil. Tempo je hrozné. Některé momenty, hlavně konečná etuda, jsou naopak skvělé. Přišla mi docela nijaká kamera, Finger jako by se odmítal nastavit na kameru byx´t jedinkrát nějak smysluplně, ale jinak to herci hodně táhnou nahoru. Výsledný dojem je rozhodně lepší než suma jednotlivých částí, na kterých se snadno hledají chyby. Ale bavilo mě to vlastně dost hodně.

    • 12.11.2018  03:57
    Metro (studentský film) (2018)
    ***

    Jak v Aeru běží ta pseudofrancouzská parodie před každým filmem - tohle mi to připomínalo. Dalo by se to odmítnout za tu prázdnotu tak hutnou, že jde skoro potěžkat - je vidět, jak si to chce kamera prostě zkusit všechno. Jako demo reel mi to ale přijde fajn a tohle přece není film dělaný proto, aby obstál jako plnohodnotné dílo - umím si představit, že si nad tím příště sednou a vyberou si, co je zajímá rozvést pro příště. A v rámci toho to je podle mě ok. Na kameramanská cvičení se fakt snažím koukat touhle optikou - až se tenhle styl otesá nějakou režijní rukou, bude to třeba fajn.

    • 12.11.2018  03:44
    Woo-Hoo! (studentský film) (2018)
    ***

    BoJacka nějak nemusím, takže mi nevadí, že ten koncept někdo používá dál - spíš mi to přijde nepraktický, protože sahat na něco, co v současnoswti jiný zpracovává na tak notoricky všudypřítomnéí rovině, bude vyvolávat v lidech automaticky odstup. To nešlo vymyslet alespoň jiný zvíře než kůň? A netvrdím, že jde o záměrnou vykrádačku - můlže být, nemusí, nakonec je to jedno. Ale že bych čekal dostatečnou reflexi mediálního prostředí, která by velela se tomu spíš vyhnout a hledat jiné řešení. Přesto se mi to docela líbilo.

    • 12.11.2018  03:14
    FAMU: Nový začátek (studentský film) (2018)
    ***

    Je tu ten problém, že FAMU dvacet kroků od Lažanského paláce samozřejmě už nikoho nezajímá (jak platí o každé škole), tak beru jako z principu nešťastné rozhodnutí tožit mockument, který pobaví tak nějak spolužáky absolventa a pak ještě tak pět dších lidí, protože zbytek nemá žádný deůvod se orientovat v těch lidech a informacích - a tedy chápat rozsah humoru. A fakt beru jako problém odevzdat jako ročníkový film dvacetiminutový interní vtip. Když se na tu vlnu napojím, tak můžu ocenit střih, ale taky to není víc než blbnutí. Pár momentů mě ale pobavilo, párkrát jsem se zasmál. Vlastně když ten film začínal a pochopil jsem, o čem bude, byla moje důvěra tak nějak u dna - a pak už to šlo jen nahoru. Přesto bych prostě radši viděl tu energii vypotřebovanou trochu univerzálnějil. Tenhle typ humoru má potenciál zacílit na publikum - v důsledku námětu tu ta šance proměněná být nemůže.

    • 12.11.2018  02:51
    Jedinec nic, celek vše (studentský film) (2018)
    ****

    Nevím, jestli byl dobrý nápad volit barevnou paletu evokující Spartakiády, když Sokol s nimi němá nic společného - v důsledku je to docela ahistorické a matoucí. Ale při té doprovodné hudbě je to beztak jedno. Jako by bylo cílem prostě vyvolat posměch a pobavení - i když si nejsem jistý proč vlastně. Jinak ale kamera s fajn citem (byť nevím přesně pro co - přesto mě hodně záběrů zaujalo). Pokud tomu dá nějaký režisér směr, tak jsem rozhodně pro - a na to se asi u cvičení kamery hraje především.

    • 12.11.2018  02:23
    Spolu sami (studentský film) (2018)
    ***

    Je zajímavé, že v Jihlavě vyhraje experimentální sekci film, o kterém se můžebe bavit, jestli je, nebo není dobrý - ale snad přece nikdo nebude tvrdit, že to není velmi standardní (pejorativně se mi chce říct fádní) uchopení námětu, které jede na neutrální jistotu ozkoušeně funkčních postupů. Nemám proti tomu nic, což o to... ale nelžeme si. Tohle není experiment, to je prostě aplikace velmi dobře ozkoušeného vzorce.

    • 12.11.2018  02:12
    Cesta na Měsíc (studentský film) (2018)
    **

    U FAMU filmu se je vždycky důležitý ptát: "K čemu je tenhle set schopností a záměrů ve svém potenciálu zužitkovatelný?" A tady fakt nevim, jak by se na téhle premise dalo cokoliv vystavět - a pokud dalo, tak už to vypotřeboval Tomáš Pavlíček v Parádně pokecal. (Navíc dost nešťastné vedení herců.)

    • 12.11.2018  02:01
    Na okraji (studentský film) (2018)
    ***

    Flat Earthers jsou za zenitem už aspoň dvě sezóny, už to bylo na Youtube vyždímáno do syta - bylo by potřeba trochu víc než to jen předhodit před lidi.

    • 12.11.2018  01:53
    JailBreak (studentský film) (2018)
    ***

    Jako videoklip k nějaké konkrétní písni by to bylo fajn. Jako komplexní audiovizuáloní zážitek je to aspoň OK.

<< předchozí 1 2 3 4 34 68 101 134
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace