xxmartinxx

xxmartinxx

Martin Svoboda

okres Nymburk

homepage

Twitter: MartinSvoboda91

146 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 31 61 91 121
    • 22.6.2017  00:27

    Nesnesitelně úmorné. Nevydržel jsem se ani dívat nonstop na plátno, protože držet hlavu nastavenou jeho směrem nestálo za vynaloženou energii - tak jsem občas koukal prostě do země nebo zjišťoval, jestli postřehnu, jak se hýbe hodinová ručička na mých hodinkách. Bohužel se moc nehýbala a těch 151 minut patří k těm nejúmornějším, jaké jsem kdy v kinosálu zažil. Chápu tisíce hodin lidské práce a snažil jsem se vcítit do těch, kteří obdivují Bayovu hyperaktivní režii - ale pro mě bylo opravdu těžké fyzicky se donutit dívat směrem promítání, natož se orientovat v desítkách postav a šílené akci. Z tohohle filmu nemám ani náznak prožitku, ostatně ani nevím, jestli to považuju za film.

    • 21.6.2017  01:31

    Člověk, který jde na Strážce vesmíru, chce málokdy vidět mělké dvouhodinové drama o dysfunkčních teenagerech, které se hodně nepřesvědčivě pokouší začlenit fantasmagorický materiál, který nikdy nikdo nebral vážně až doposud. Ukázka nevyváženosti, nekoncepčnosti a šedivé nudy.

    • 19.6.2017  05:41

    Fascinující síla lží, sebeklamu a arogance. Škoda, že se víc nepodařilo přiblížit obyčejným scietologům, protože se tu zabývají jen těmi nejvlivnějšími, ale na druhou stranu je asi obtížné to realizovat. Taky by mi nevadilo víc dat - nevím vlastně z dokumentu ani, kolika lidí se týká.

    • 15.6.2017  11:26

    Mdlý a nevýrazný film, který táhnou sympatičtí herci (Efron na mě sice působí stále jako bez charismatu, ale ok, snaží se), ale vlastně nedokáže ani využít svůj námět, kdy fenomén Pobřežní hlídky vlastně vůbec neuchopuje, místo toho ho nahrazuje něčím, čím vlastně ani nikdy nebyla. Tím jde o dost líný film. I když neurážlivý.

    • 13.6.2017  02:04
    Skokan (2017)
    **

    I já patřím mezi lidi, kteří se hodně upínají k přání, abysme konečně měli opravdového festovalového filamře. No tak ho asi máme! Skokan není nic jiného než festivalový film. Nereflektuje realitu ani netvoří realitu vlastní, jde jen o neforemný shluk věcí, co jsou v dobrých festivalových filmech. Pamatuju si, jak mnozí vytýkali reflexi Cesty domů, že se pořád opakuje, že jde o encyklopedii romské tematiky. Jenže pak přišla encyklopedie neuróz Nikdy nejsme samy a teď encyklopedie prázdných festivalových klišé navlečených na špatně vystavenou road movie. Petr Václav je teda asi spíš encyklopedista než režisér a k jeho cti slouží, že to jde považovat už za autentický rukopis. Ale mně to přestává bavit, nebo aspoň zajímat. Ta okázale šponovaná banalita a jímavost, které po mě chtějí, abych v nich hledal víc, než byli tvůrci schopni vytvořit, už jsou silnější než sympatie k dílu, které se tak moc snaží být tím, čím všichni chceme, aby bylo.

    • 12.6.2017  00:20

    Mimochodem to není film, ale osmidílný seriál po dvaceti minutách na epizodu. Každopádně po skvělých Dirties, kde byly všechny ty indie manýry mnohem opodstatněnější, se Johnson posunul k Operaci Avalanche, která byla v podstatě totéž, jen míň soudržná a logicky i míň zajímavá a originální. U Nirvana the Band the Show se bez okolků pustil do příjemného blbnutí na téma splynutí filmu a reality, kterému chybí přesah Dirties, ale zato přetéká pozitivním nábojem (ne že by to bylo prázdné, jen jsou jasné priority). Když už geekovinu plnou popkulturní meta nálože, tak takhle - je to záměrně přetažený svět, kde se dá jen blbnout a užívat si své divnosti tak moc, že vlastně nic jiného není důležité - proto se třeba nemusí vysvětlovat, proč dva cca. třicetiletí chlápci zřejmě nemají žádnou práci ani zájmy, ale zároveň jim nechybí prostředky, aby prostě existovali a mysleli na naivně krásné pitomosti. Je to určitá nadrealita bez starostí a bez povinností (obzvlášť v posledním dílu už to opravdu přesáhne do surreálna), která nepůsobí pokrytecky, ale prostě jen upřímně nedospěle.

    • 11.6.2017  15:27
    Z lásky nenávist (TV film) (2017)
    ***

    Můj postoj k tomuhle dokumentu je velmi nerozhodný. Na jednu stranu chápu, že pouze vytrvalá emocionální nálož vytrhne pasivní diváky z jejich konformní zóny, na druhou stranu si myslím, že i přesto šlo informace dávkovat lépe a přehledněji. Silnému zážitku prospělo, že jsem film viděl na plátně, kde detaily a polodetaily respondentek a jejich výpovědi nabývaly gigantických měřítek - škoda, že takto ten dokument zažilo jen pár lidí.

    • 8.6.2017  02:42

    Nevadilo mi to. Asi i o kus lepší než monotónní Cesta z města. Zabil to až brutálně nepřesvědčivý happy end, který odhalil, že Vorel rád točí scény, ale má problém s tím z nich skládat filmy.

    • 8.6.2017  01:49
    Smrtihlav (2017)
    ***

    Ten film to bude mít u nás těžké, ale rozhodně je lepší než Anhropoid. Sice je míň historicky přesný, ale taky se mnohem víc snaží dodat kontext - proto jsou potřeba všechny ty zkratky. Kontext je navíc vyprávěn obrazem a v ději, ne jako náhodné expoziční seance u snídaně v Anthropoidu. Považoval bych nejen proto, ale i z principu za pitomost rámovat reflexi Smrtihlava jako výčet historických nepřesností, které beztak v porovnání třeba se Schindlerovým seznamem vůbec nejsou zásadní. Je jedno, jestli je klukovi deset místo osmnácti. Je jedno, že postavy umírají o deset metrů jinde, než umřely ve skutečnosti. Je, proboha, úplně jedno, jestli se na konci střílí z jiného typu zbraně. Tohle není ta historie, kterou historické filmy potřebují dodržovat, pokud se nedefinují jako dokudramata - fetišistické lpění na imitování každého detailu nemá žádný užitek, Nevadí mi ani mírná teatrálnost, která je nutná, když při té změti informací má divák zároveň něco cítit k postavám. Jediná vážnější výtka z mojí strany je, že když v polovině stopáže nastoupí parašutisti, Heydrichova linie se takřka opustí a dosavadní protagonista se přestane vyvíjet - ten přesun pozornosti sám o sobě byl ok nápad, ale nebyl dobře zrealizovaný a film tak působí jako dva díly válečného seriálu puštěné za sebou. Ale jinak ok - cítil jsem nějakou tu emocionální účast, což se mi u Ellise nestalo. I když bych samozřejmě radši syrovější drama s hlubokými postavami - ale člověk nemůže mít všechno.. 3 a 1/2 PS: Možná se natáčelo v Budapešti, ale na rozdíl od Anthropoidu ten film vypadá, že se odehrává ve skutečném prostoru, a ne dvou mrtvě vypadajících ulicích, kde lidé trpělivě čekají, až odjedou filmaři, aby se do nich mohl vrátit život.

    • 7.6.2017  14:09
    Mumie (2017)
    **

    Tak jestli je tohle začátek univerza, na které jsem se tolik těšil, tak to fakt potěš. Co má být zábavné, je tu nudné a co má být vážné, je nechtěně trapné. Z hororového odkazu zbyly jen tupé lekačky a tak ospale bez zájmu jako Cruise nebyl ani Depp v posledních Pirátech. Sommersova Mumie měla aspoň rošťáckou duši, tohle je jen výblitek šedivých pixelů bez tónu. A jestli si má Crowe zopakovat svůj výstup, tak ať je to příště aspoň rovnou parodie. Universal zabil jedinečný potenciál neschopností zvolit si jasný žánr a styl.

    • 5.6.2017  16:41

    Mám dojem, že tenhle dokument je přesně v té šedé zóně, kdy je pro každého nudný - pro znalé je v něm informací málo, pro neznalé moc. Jen obě skupiny velkoryse odhadují, že ta druhá bude spokojená a je to tedy záslužná práce. Nejsem si tím jistý.

    • 3.6.2017  00:18
    Wonder Woman (2017)
    ****

    Asi nemá cenu podotýkat, že jde o nejlepší DCU film, důležité je říct, že ten film je opravdu dobrý. A to se mi origin Captaina moc nezamlouval - Wonder Woman nabízí totéž, jen lépe. Dokonce to chvílemi vypadá, jako by měl ten film srdce! A to dělá fakt hodně. Škoda, že některé motivy nedotáhne do konce, ale ok, musím být rozumný. Jediné, co mě opravdu iritovalo, ale bylo velmi špatné CGI.

    • 31.5.2017  03:05
    The Dirties (2013)
    *****

    Chytré a vtahující do svého světa. Neumím si představit, jak by ten film mohl být lepší a jeho vnitřní paradoxnost na úrovni děje (vidím určitý nesoulad v tom, že Johnsonova postava je moc extrovertní na to, aby se jen tak stala obětí šikany s hromaděnou negativní energií) i stylu (kde nejde jasně určit, odkud se vlastně bere obraz) považuju nakonec za klad. Máloco je tak příjemné jako takováhle ukázka filmařské hravosti a nápaditosti, která vznikla za pár dolarů z opravdového zájmu.

    • 29.5.2017  18:52

    Trochu zamrzí, když se nakonec ukáže, že to k ničemu nemíří a nemá opravdovou pointu, ale i jako sled komediálně alegorických scének na téma Evropa to jistě funguje. Stejně tak to jde brát jako reflexe dokumentaristiky, nakonec tedy v tomhle ohledu o kus víc, než by se dalo doufat a čekat.

    • 29.5.2017  00:16
    Monstrum (TV film) (2017)
    **

    Je až nepochopitelné, že tak silný námět jde realizovat tak blbě. Proč ty milostné trojúhelníky (a proč tolik milostných trojúhelníků)? Proč ta návodná hudba? Proč tak polopatické dialogy? A proč ten Čtvrtníček? No probůh?! Stačilo by se jenom trochu soustředit na zjevný potenciál námětu. Vlastně vyžadovalo mnohem víc práce to zkazit, než kolik by stačilo na to udělat to mnohem líp.

    • 28.5.2017  20:37
    One Punch Man (TV seriál) (2015)
    ****

    Chytrá dekonstrukce anime žánru samozřejmě s přesahem. Vytrvale antiklimaktická dobrodružství neporazitelného hrdiny, kterého už v životě nejspíš nečeká žádná výzva, ale on nepřestává doufat. Je to chytlavé.

    • 28.5.2017  01:03

    Byl jsem přesvědčený, obzvlášť podle ohlasů, že se mi Lék na život bude líbit. Ale bohužel cítím jen respekt k tak svéráznému dílu, i když mě místy ukrutně nebavilo a rozhodně mám pocit, že všechno, tedy co do scénáře a struktury, v něm mohlo být lepší. Verbinského režie samozřejmě skvělá, i když jen na úrovni zvládnutí jednotlivých scén.

    • 27.5.2017  04:45

    Určitě to mohlo líp vychytat konec, který ztratil dosavadní hravost, aniž by drama začalo šlapat naplno, ale jinak pořádná porce americké indie filmařiny se vším, co k ní patří. Film nabitý nakažlivě pozitivní energií ze sebe sama, z možnosti být filmem.

    • 26.5.2017  01:55
    American Crime Story (TV seriál) (2016)
    ***

    Popík FX se musí dávkovat opatrně. American Horror Story se pro mě od brilantního k nesnesitelnému seriálu posunulo poměrně nekompromisně - stanice to prostě přetáhla. A nyní jsou tu Crime Story a Feud, ve kterých Murphy a jeho vlastní Dream Team variují těch pár samých postupů znova a znova. Seriály FX jsou v podstatě něco jako Marvelovky - manufaktura jednolitých produkcí, které se odlišují instantní stylizací a námětem. Možná kdybych neviděl Feud, nebyl bych tak přejedený a nepřišel by mi OJ tak sterilní. I když zásadnější chyba asi je zhlédnutí komplexního Made in America, které nabídlo mnohem víc.

    • 24.5.2017  17:49

    Je docela zrádnost novinářských projekcí, že na ně jdete často bez povědomí o přijetí toho filmu. Já při sledování nových Pirátů s určitostí věděl, že tohle je konec, že tahle nesnesitelně úmorná nuda je poslední kapka a nikdo to nerozdýchá. A to jako člověk, co byl smířlivý ke čtyřce. A pak jsem byl po projekci překvapený, kolik spokojených hlasů se ozývalo. Ale to jen tak na okraj. Mně to každopádně nejde na rozum, protože jsem se takhle nudil naposledy... nakonec ani nevím, kdy jsem se tak moc nudil. Možná u Pasažérů? Ani u nich ne. Chybí mi pocit dobrodružství - napojení na postavy. Nejde mi o jejich hloubku ani uvěřitelnost, ale možnost jim fandit - tady mi ta možnost není daná. Jen jeden člověk za druhým (a je jich tak strašně moc) mluví a něco chtějí, jezdí na místa a tam zase mluví... Za nimi jsou renderovány obrazy za stovky milionů, ale mně to nezajímá. Během tohohle filmu jsem si připadal vyčerpaný, zničený a neschopný čehokoliv - opravdu mě to trápilo. Ale asi přeju všem, co si to zvládnou užít, hodně zdraví a štěstí.

    • 24.5.2017  01:25

    Lego Movie mínus to kouzlo. Hyperaktivní, ale předvídatelné a polopatické. V kině to mohlo být fajn, ale na monitoru to prostě jen uplynulo.

    • 23.5.2017  21:27
    O.J.: Made in America (TV seriál) (2016)
    *****

    Komplexní, poctivé, fascinující ve své všeobjímající tragičnosti. Těžko hledat detailnější dokumentaristické zmapování jednoho člověka, jednoho fenoménu na popředí národní historie. Občas to má tendenci k mírné teatrálnosti, ale rozhodně v míře a pochopitelně vzhledem k námětu.

    • 20.5.2017  17:03
    Mžitky (2016)
    ****

    Film frustrující dvojím způsobem. Jednak záměrně tou vtahující bezútěšností a nemožností se postavit režimu, jednak ale nezáměrně schematičností a odhadnutelností, s jakou to dělá, nebo možná i musí dělat. Každý záběr, každý motiv, vše je tak dokonale na svém místě, že se skoro Wajdovi člověk diví, že měl něco tak samozřejmého potřebu točit. Zvlášť když totéž stejně dobře už řeklo tolik jiných filmů. Jde ale určitě o pozitivní posun oproti Walesovi a rozhodl jsem se hodnocení zaokrouhlit nahoru. Možná i pro to, že Polákům závidím samozřejmost, s jakou dokážou to, na co se v Česku s vypětím všech sil zmůžeme jednou za X let. 3 a 1/2

    • 18.5.2017  15:48
    Klient (2016)
    ***

    Když natočíte dokonalý film jako Nader a Simin, je asi nevyhnutelné, že jakýkoliv pokus o posun v témže tématu bude vyhození z rovnováhy. Možná proto je každý film Kubricka úplně jiný? Protože Stanley věděl, že dokonalost není kam posunout? Farhadi každopádně trpí na to, že vše skvělé bylo už v Rozchodu. A vše ostatní už skvělé není.

    • 18.5.2017  15:36
    Co dokáže lež (TV film) (2017)
    ****

    Trochu předem prohraná bitva, protože kdo nechce slyšet, neslyší. Ale určitě pozitivní gesto České televize takový dokument dát do kupy, navíc coby mezinárodní koprodukci. Někomu bude asi vadit rámování okupací, ale ok, musí to bejt trochu atraktivní.

    • 15.5.2017  15:52

    Dvě hvězdičky jsou podhodnocení, ale jsou zcela oprávněné podhodnocení. Ridley Scott natočil film, který vypadá, jako by nadšený debutant vykrádal Vetřelce (předně na úrovni kopírování ikonických scén), přitom se ale odmítl odvázat a užít si hororovou zábavu, ale rozhodl se to prokládat polopatickými existenciálními otázkami. Kdyby to opravdu bylo dílo začátečníka, budu snad smířlivý, ale vůči tomuhle? Že postavy jsou ještě o řád hloupější než v Prométheovi, je nakonec ten menší problém. Jeden Marťan holt jaro nedělá.

    • 14.5.2017  01:18

    Seriál rozhodně uvítám, protože jak si většinou stěžuju, že místo dvaceti dílů by stačil film, taky je jasné, že na tak hutný námět jeden film nestačí a vše se odbývá strašně rychle. Jde o odkrytí potenciálu, který zůstal nevyužit.

    • 13.5.2017  02:01
    Dorian Gray (2009)
    **

    V Obrazu Doriana Graye se píše, že není větší hřích než vulgarita. Tenhle film je velmi vulgární. Vulgární na úrovni, že obraz musí na diváky doslova bafnout, aby se lekli, a vydávat chrčivé zvuky, aby bylo jasné, že s ním není něco v pořádku. A nevadilo by mi, že je o něčem úplně jiném, než byla předloha - že Wildeovu filozofii úplně vynechává a nabízí místo ní něco jiného, jednoduššího a povrchnějšího (třeba úplně chápu, že se soustředí na téma nestárnutí coby cesty k nesmrtelnosti, které je v knize na posledním bodě zájmu). Ale nahradit komplexní témata motivací typu "v dětství ho týrali" je prostě líné. Problém taky je, když se obsadí do hlavní role takové poleno bez charismatu, že šarmantnost Graye pro ostatní nedává smysl. Nebo že kvůli efektnosti musí nakonec vypuknout oheň, což v podstatě bere smysl celému závěru. Přijde mi podivné, že tak filmový příběh zřejmě zatím nikdy nebyl dobře zfilmován a částečně z toho vidím podceňování publika - třeba to, jak moc filmaři posunují konflikt okolo Sibyl Vane, protože se zřejmě bojí, že by diváci nepochopili, k čemu vlastně došlo. Škoda.

    • 13.5.2017  01:11

    Šílený nefilm. Líná adaptace, kde lidé přeříkávají věty z knihy a vypravěč předčítá, co nedokáže režisér ukázat. A pokud k nějaké změně došlo, nejspíš kvůli ušetření času, jde o výrazné rozmělnění smyslu Wildea. Učebnicová ukázka tragicky špatného uchopení literární předlohy, které není dost odvážné, aby se vydalo vlastní cestou, tak u něj vadí jak věrnost, tak i odklony. Jediný zajímavý nápad je zahrnout v černobílém filmu pár úderných barevnách záběrů, ale to je velmi málo.

    • 11.5.2017  23:41

    Magický realismus se prostě nedá dělat s pomoci CGI. To je nakonec (překvapivě) největší problém, co s tím filmem mám. Ta neochota skončit, i když je k tomu tolik příležitostí, by se snad ještě dala omluvit, i když teda poslední třetina je těžko snesitelná. Moje výhoda je, že nemám Kusturicu moc nakoukaného - ale je pravděpodobné že mít ho v oku, tak to bude nuda od začátku do konce.

<< předchozí 1 2 3 4 31 61 91 121
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace