xxmartinxx

xxmartinxx

Martin Svoboda

okres Nymburk


Twitter: MartinSvoboda91
Facebook: martin.svoboda.14606
Instagram: marsv91

175 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 34 66 99 131
    • 10.6.2018  22:44
    Ghostland (2018)
    ***

    Psal jsem to už minule, ale musím to napsat znova. Laugier to má hrozně těžké, protože po Mučednících prostě nemůže točit "normální filmy", musí být vždy o kus víc meta, o kus víc progresivní, o kus víc subverzivní. Ani Ghostland nezapře až křečovitou snahu splnit všechny nároky, které kdyby nebyly naplněny, tak by Laugier prohrál - nároky, které jsou kladeny na málokoho dalšího. Kdyby ten film nebyl tak nesmírně zatížený a mohl se chvílemi nadechnout, tak by byl příjemnou, důmyslnou žánrovkou. Ale protože tou být nesmí, má poměrně málo manévrovacího pole. A končí jako mechanická a po první třetině i odhadnutelná snaha o nemožné. 3 a 1/2

    • 9.6.2018  00:26
    Archer (TV seriál) (2009)
    ****

    Jsem překvapený, jak dlouho tahle subverze maskulinity vydržela fresh. Plus ta cool popartová animace!

    • 7.6.2018  23:22

    Film, který se tak strašně snaží nebýt špatný, že nakonec není vůbec nic. Nepřekvapivý scénář drží sotva krok s publikem (natož, jak by bylo u heistu žádoucí, aby ho předcházel) a herečky mají co dělat, aby uplatnily své jindy jistě existující charisma. Když se podíváme, kam vzal Soderbergh tenhle formát s Loganem a kde je toto, není asi potřeba dodávat víc. Rutina, která občas funguje.

    • 5.6.2018  02:59

    Fascinuje mě, s jak málem jde udělat tolik. Soderberghovu jménu jsem dlouho odolával a pamatuju si, že mě v době, kdy jsem filmy začal sledovat, vyloženě iritoval. Nevím, v jakém poměru jsem se změnil já a v jakém on, ale jeho poslední věci mě pravidelně dostávají. A klaustrofobické béčko Unsane je pro mě rozhodně velká lahůdka.

    • 3.6.2018  18:10

    Nemám nic proti tomu, když je potřeba udělat určitý "leap of faith" a přijmout u filmu pár nesmyslných premis, aby jeho koncept mohl fungovat. Tím spíš u hororů. Nicméně jak celkový koncept, tak i jeho manifestace v jednotlivých scénách vyžaduje u Quiet Place absolutní nemyšlení publika na úrovni, kdy si nejde vytvořit skutečně pevnou představu o světě. Bylo by zajímavé, kdybych jako divák mohl přemýšlet o tom, jak mohou hrdinové té věčné nástraze hluku uniknout, ale to dělat nemůžu, protože jakákoliv logika je z okna a svět se podle vlastní premisy beztak nechová. Monstra jde ostatně porazit tím prvním způsobem, který by musel každého napadnout, a přitom to nenapadlo doposud zřejmě nikoho na planetě. A vzhledem k tomu, že ten film není ani nějak zvlášť natočený, tak za mě nuda. Špatně propracovaný zajímavý koncept - nic víc.

    • 2.6.2018  11:16

    Hezký studentský pokus o Tarkovského. Dospělému filmaři bych to asi spolkl méně ochotně, ale ta ambice odkrýt svou křehkou duši je hodně sympatická a, trochiu nechronologicky, při vědomí, kam tem příslib dojde, je snadné to přijmout.

    • 31.5.2018  23:49
    Boku no Hero Academia (TV seriál) (2016)
    ***

    Nemá to žádný drive, ve čtvrté epizodě to ještě vlastně nezačalo. Ještě chvíli počkám, protože námět je ok, ale byl bych rád, kdyby se to trochu zaprvé rozjelo a zadruhé to začalo volit víc než první očividné volby. Je vidět, že to je spíš pro děcka.

    • 31.5.2018  15:44

    Mrzí mě, že to úplně nevyužilo potenciálu, který si to nakonec otevřelo, ale jako antalogie tří hororových situací velmi slibné. Odměna je sice vždycky menší než příslib, což asi leckoho zklame, ale někdy i příslib sám může stát za to.

    • 30.5.2018  16:24
    Trust (TV seriál) (2018)
    ***

    Čtyři díly. A jak jsem se snažil, tak jsem se do toho nedostal. Je to rozhodně lepší než Scottův maraton šedivosti, ale nepřišlo mi, že námět utáhne seriálový formát - zkrátka jsem se brzo nudil.

    • 30.5.2018  01:30
    Dukla 61 (TV film) (2018)
    ***

    Je to velmi konzervativní, přímočarý film, který za prvních deset minut stihne použít všechny expoziční klišé, co jsou, a ve stejném duchu pokračuje. Neschopnost najít pro situaci unikátní řešení vyplývající ze specifik námětu a místo toho volení nejtypičtějších žánrových postupů je tu všudypřítomná. Ale nakonec asi i díky tomu ten film na základní rovině funguje a zjevně svou zprůměrovanou kvalitou oslovuje velké množství diváků, což je nakonec vždy to jediné, o co Česká televize usiluje. Jasně - mohlo by to být syrovější, mohlo by to odhodit rodinnou linku, mohlo by to udělat hodně věcí, aby z toho nebyl jen film dobrý na ČT - ale to se nikomu nechtělo. Další fádní spotřební zboží, jehož bezobsažnost je nakonec nejintenzivnějším dojmem. Nejsem naladěný na notu "Buďme rádi, že to vzniklo." Naopak - že vzniká tahle imitace kvality pro nenáročné publikum je důvodem, proč Česká televize coby producent a koproducent táhne kvalitu tuzemské tvorby kontinuálně dolů. 55 %.

    • 27.5.2018  21:10
    Na krátko (2018)
    **

    Scenáristická a stylistický klišé nakupená na jednu hromadu. Irelevantní film z hlediska jakéhokoliv kontextu krom odvysílání na ČT 1 pro lidi, co právě přišli z práce. Mrzí mě to, protože není "špatný" a věřím, že ten samý štáb by dal do kupy něco lepšího, kdyby se rozhodl pro cokoliv jiného než ten nejfádnější scénář zpracovaný tím nejočividnějším způsobem. Proto se nedivím, že se mu lepšího hodnocení dostává od příležitostnějších diváků - je to vlastně takový "skoro artový film pro lidi, kteří nekoukají na artové filmy a nemají je rádi". Na krátko je film jednoznačný, nevyzývavý, přímočarý, polopatický, snadno pochopitelný a v rámci žánru rychle odsýpající. V sezóně, kdy jde ven Omerzuovo Všechno bude, velmi zbytečné. 50 % je hodnocení existující právě proto, aby bylo přiřazeno sem.

    • 23.5.2018  15:32

    Je fakt, že Ron Howard nedokázal z toho filmu vysát veškerý život, jak jsem se po jeho brownovkách bál, ale jen jeho podstatnou část. Rutinně kvalitní film, na který se zapomíná minutu po zhlédnutí. Barevná paleta dokázala objevit nové odstíny šedi (záběry zprostřed pouště v pravé poledne mají svým gradingem blíž k zamlžené zasněžené pláni), ale vlastně to sedí, protože kdyby filmy byly barvy, Solova sólovka je rozhodně šedivá.

    • 20.5.2018  21:25

    Rutina, kterou rozhodně neutáhne pouze von Trierův scénář, který je při tomhle standardním uchopení celkem banální. Pokud von Triera vždy něco zachrání, tak že se nějak shodí a dá najevo, že o nemusíme brát smrtelně vážně - tenhle film se naopak smrtelně vážně bere. A já se nudím.

    • 16.5.2018  02:52
    Deadpool 2 (2018)
    ***

    Místy to bylo skoro zábavné. U každého vtipu jsem ale přemýšlel o tom, jak moc je jeho potenciál nenaplněný a o kolik víc se dalo vymyslet. No vážně - kolik se dalo udělat s Domino? A co se událo? Akční scény natočené naprosto rutinně, romantika opět nefunkční a co je hlavní - ten film se bere smrtelně vážně. Myslel jsem si, že to po jedničce vytáhne kotvy a bude to ujetější, ale je to ještě konzervativnější než minule. 2 a 1/2

    • 14.5.2018  13:43
    451 stupňů Fahrenheita (TV film) (2018)
    **

    Truffautova adaptace mě zase tolik nechytla, takže na ní netrvám jako na "definitivní" verzi. Tenhle film je ale bohužel dobrý jen tím, co s ní sdílí - tedy budování světa a vztahů. Shannonova postava je pak dokonce o level výš, byť nikam nevede. Film ztrácí svým slabým protagonistou a inklinací k akci v závěru. Není to nějaká svatokrádež, mělo to našlápnuto, ale nakonec už jsem se nudil a jen přemýšlel, jak by šlo vlastně dystopické sci-fi udělat, aby ještě fungovalo. Zdá se, že tenhle subžánr ztratil osten. 2 a 1/2

    • 11.5.2018  22:19
    Bohu žel (2018)
    **

    Strašně, strašně fádní! Fakt to chce vyjít z krabice a začít uvažovat mimo rámec českého utilitárního žurnalistického dokumentu, protože koukat 85 minut na rutinní observaci obsahující přesně a výhradně to, co je naprosto jasné, že v ní musí být, je prostě... zbytné. Zvlášť když jsou vybíráni lidé stejného ražení, tedy bezproblémoví sympaťáci, co brnkají na kytaru romantické melodie, nebo jsou tak alespoň prezentováni, aniž bychom se o nich něco pořádného dozvěděli. Stačí se podívat, jak se s úplně stejným námětem vypořádal třeba Hendrikx v Cizinci v ráji. 2 a 1/2.

    • 6.5.2018  22:51
    Paddington 2 (2017)
    *****

    Jsem rád, že jsem to po pro mě nijaké jedničce nevzdal, dvojka je přesně tím, v co jsem doufal - spousta chytlavých vtipů, nakažlivé nálady proudící energie. Stačilo zahodit rutinní expozici "originu". Plus životní výkon Hugh Granta. Těžko by mohl být rodinný film lepší.

    • 5.5.2018  23:44

    Nekonformní, neevropské reflektování frustrace. Originalita existuje, ale člověk se v ní trochu ztrácí. Bavilo mě, jak mě to pořád vyvádělo z míry.

    • 5.5.2018  04:16

    Kdyby to byl hraný film se stejným scénářem, stejnými pozicemi kamery, stejným střihem (až na některé nemožné přechody, které by očividně stejné nebyly), šlo by o fádní zážitek. Ale ten film takový není a ta jedna věc navíc, ta vizuální podoba, tomu dodává dost energie. Rozhodně si šlo s možnostmi animace víc hrát, rozhodně šlo být míň jednotvárný a hravější i koncepčnější (koncept toho filmu vlastně nedává moc smysl a při přemýšlení, proč by příběh mladíka pátrajícího po důvodech smrti Van Gogha měl být natolik odevzdán jeho malířskému stylu, o němž v žádném slova smyslu nepadne ani slovo a s dějem filmu nesouvisí, jsem se nedobral uspokojivé odpovědi - zkrátka neexistuje důvod téhle optiky v tomhle vyprávění) - ale i když to je celkem jednoduchý gimmick, neubránil jsem se mu.

    • 1.5.2018  20:21

    Je zvláštní vidět tenhle film po patnácti letech v tak jiném světle - co vznikalo v roce 2004 za pár dolarů jako super-indie produkce, vypadá v kontext posunu mainstreamu k nerdské kultuře o kus standardněji, ale zároveň zvláštně "jinak", protože to má k dnes mainstreamové látce civilní přístup - co by dnes muselo být ozvláštňováno, je samo ozvláštnění. A funguje to.

    • 1.5.2018  02:30

    U Boy jsem, si posteskl, že by bylo lepší, aby do nejvíc zasahovala tvrdost reality. Tuhle potřebu už měl ale Waititi zjevně dávno vyřešenou. Film, který začíná jako nenápadná romantická komedie typu Napoleon Dynamit postupně odkrývá další a další vrstvy komplexů a vnitřní tísně, který musí nevyhnutelně skončit potupným soubojem s invalidou - trochu mě mrzí, že to nakonec ucukne opět k nějaké naději, ale chápu, že Waititi chce ke konci navodit pozitivní emoci.

    • 30.4.2018  13:25
    Psí ostrov (2018)
    ***

    Byl jsem přesvědčený o tom, že jsem přesně v náladě na Wese Andersona, proto mě to zklamání dost pálí. Ale ten film mi nedovolil mu propadnout, nedovolil mi kochat se a ponořit se do nálady - jen hnal kupředu, otevíral motivy, které nikam nevedou, představil postavy, které neztrácí plochost a slibil emoce, co nepřišly - i přesto, že část stopáže obsahující něčí uslzené oči není zanedbatelná. Asi nejslabší Wesův film.

    • 30.4.2018  01:23
    Kluk (2010)
    ****

    Waititi mi hodně sedne a kiwi angličtina je tak strašně cool, že je díky ní jakýkoliv dialog o řád lepší. Mix bezstarostnosti a upřímnosti opět funguje - možná by mi přišlo o kus lepší, kdyby v kontrastu s fantaziemi občas víc zabolela realita, ale i tak skvělý film. 4 a 1/2

    • 26.4.2018  19:25
    Paddington (2014)
    ***

    Moc to žene - čekal jsem, že budu mít problém s přílišným patosem, ale nakonec zjišťuju, že by mi ho tu spíš vyhovovalo víc, že bych se rád ponořil do nějaké melancholie a dobroty, ale ten film mi to neumožňuje. Rozhodně ale zajímavý pokus o film pro děti, který k nim nepřistupuje jako k hlupákům.

    • 25.4.2018  14:00

    Je to obdivuhodný tesařský výkon, ale samozřejmě je tam moc všeho, takže nic nemůže opravdu přistát. Zajímavé je, že mě tu nejvíc bavili krom redefinovaného Thora zrovna Strážci galaxie, přestože doteď jsem k nim cítil lhostejnost. Celkově fajn event.

    • 24.4.2018  23:59

    Gimmick pěkný, ale okouká se... Bylo mi to sympatické, ale to plácání ve vzduchu začalo být už ke konci trochu legrační. Neuškodilo by přesvědčivější chování postav.

    • 22.4.2018  22:21
    Libanon (2009)
    ***

    Jede to na shock value a pro Izraelce to musí být hodně silná káva. Přišlo mi ale, že je to víc manifest než film - a to filmové na něm bylo dost na první dobrou a na jistotu.

    • 22.4.2018  18:48
    Hastrman (2018)
    **

    Po všech těch českých odpadech poslední doby se nemůžu na tuhle upřímnou snahu o kvalitu zlobit. Nezvládnutost od ujasnění konceptu po technické provedení (je hezké, že chcete kamerou okázale kroužit nad mohutnou českou krajinou, ale když nedokážete obraz pořádně zaostřit a jasově vyvážit, radši bych se držel při zemi) to ale sráží. A jakkoliv jsem se při vedení herců snažil nesmát a přistoupit na jakousi záměrnou stylizaci, nedařilo se to a nadsamec Karel Dobrý s výrazem pedofilního úchyla, ačkoliv se nejspíš mířilo na něco mezi panem Greyem a Edvardem Cullenem, mě bavil takřka komediálně. 35 %

    • 22.4.2018  03:05

    Opatrné přešlapování, kde si Maddin nacvičuje svoje budoucí trademarky, ty ale ještě netvoří ten kompaktní a vtahující celek. Především příslib.

    • 19.4.2018  21:18
    Až na dno (2017)
    **

    Film, o kterém nejde říct nic jiného, než že asi existuje. Unylá manýra podceňující diváky tak moc, že každá vnitřní myšlenka musí být verbalizována hrdiny i ve chvílích, kdy nemají s kým mluvit, tak prostě své pocity říkají sami sobě. 50 %

<< předchozí 1 2 3 4 34 66 99 131
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace