xxmartinxx

xxmartinxx

Martin Svoboda

okres Nymburk

homepage

Twitter: MartinSvoboda91

148 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 32 63 94 125
    • 17.10.2017  01:24

    Odkud tak nízké hodnocení? Ten film je dost zajímavý a i když si myslím, že se mu místy moc nepovedlo zachytit přesvědčivou atmosféru blížícího se konce světa, několik scén a nápadů je skvělých a silných. 3 a 1/2

    • 16.10.2017  00:43

    Van Sant chce být velký umělec testující publikum, ale zároveň nevěřím, že je moc chytrý člověk. Z rozhovorů mi jeho myšlenkové úvahy přijdou až legračně hloupé a dětské. Ale možná proto někdy jeho intuitivním experimentováním probleskne ryzí síla média. A jindy jde o katastrofu. A někdy oboje zároveň. Last Days v sobě pro mě nemá sílu Slona, ale chápu, že to bylo myšleno dobře.

    • 15.10.2017  08:41
    Caravaggio (1986)
    ****

    Hezký film na koukání, krásné obrazy v důsledných kompozicích, ale přitom to má v sobě kus živelnosti. Děj mě nechytnul a vyprávění v dvou časových osách mi přišlo úplně zbytečné a spíš zastírající motivy, které se reálně řeší, ale celkový dojem zůstává pozitivní.

    • 15.10.2017  02:18
    Tempest, The (1979)
    ***

    Mnohem hezčí a méně punkové, než jsem čekal, ale to není plus ani mínus. Od obojího vlastně ve filmu dost chybí - není moc příjemné pustit si poprvé film slavného režiséra s pověstí velkého umělce a rebela a zjistit, že je prostě ok.

    • 14.10.2017  22:56
    Temná věž (2017)
    **

    Wow. Tady mluvíme skoro o hřebejkovsky špatné dramaturgii, respektive ošetření filmu, jaké v Americe odpovídá českému pojetí dramaturgie. Nekonečná expozice (která vlastně nikdy neskončí) a spousta naházených věcí. Ale asi není divu, když se nějakých sedm knih adaptuje v 95 minutách blockbusteru. Nejvíc obdivuhodné je, že film, který toho chce tolik stihnout, zvládne být tak nudný. Jinak ale hezká kamera u občasných exteriérů.

    • 13.10.2017  16:00
    matka! (2017)
    **

    Byl bych na Darrena pyšný, kdyby mu bylo 12 let a tohle byl za víkend spíchnutý úkol z literárního kroužku na téma "nacpi bibli do baráku". Klidně bych mu za to koupil i balík Bonpari. Ale jako seriózní alegorie mi to přijde až směšné svou banální mechaničností, kdy jsem po upřímném zaujetí v prvních minutách pochopil, že následovat bude prostě scéna za scénou toho nejjednoduššího a nejvíc doslovného převádění biblických motivů do nastaveného formátu. A to až k "explozivnímu finále", které bylo jasné cca od páté minuty. Vůbec ona doslovnost, která je jediným hmotným prvkem matky!, mě zcela minula. Fakt se nerozsypu při požívání těla páně, zvlášť když ho očekávám asi dvacet minut, protože najít nějaké nečekané východisko u Darrena nehrozí. Úplně nejvíc nesnáším právě to, když na začátku scény vím, jak skončí, jak bude vypadat a co jí bude následovat. matka! je stejně hloupá jako nabubřelá a já od ní dávám ruce pryč. Z filmu jsem si odnesl jen to, že bůh je retardovaný, protože zjevně opakuje stejné a velmi snadno řešitelné chyby znova a znova. Ze současných zábavných hříček narušujících archaickými motivy a postupy očekávání upřednostňuju rozhodně Zabití posvátného jelena, které s antikou pracuje živě a nápaditě - oproti tomuhle statickému šumu jde o poklad. PS: Feministické čtení mi přijde poměrně nepatřičné - a uplatnitelné možná na Michelle Pfeiffer, ale rozhodně ne na Jennifer Lawrence. Teda jasně že to je, ale přijde mi to hodně násilné a proti přirozenosti toho filmu. Pokud by měla Lawrence symbolizovat ženu nebo ženství, nedává smysl už vůbec nic jiného v tom filmu.

    • 11.10.2017  15:47
    Nerodič (2017)
    ***

    Fajn osobní observace, která netvoří odstup, aniž by byla zaujatost autorky na škodu - je prostě přirozená. Sice to příliš nepřekvapí ani nezaskočí, ale jako jakési shrnutí reality funkční.

    • 10.10.2017  22:33
    Livide (2011)
    ***

    V mnoha ohledech skvělé hledání, které se ale nenašlo. Je to škoda, protože první polovinu považuju za špičkovou - ale ve chvíli, kdy do seb měly začít věci zapadat, film zlenivěl a zastavil.

    • 9.10.2017  23:46
    31 (2016)
    ****

    Film Roba Zombieho začíná citátem Franze Kafky za zvuku jazzové trumpety. K čemu jinému tedy dospět, že jde o absolutní umění, v němž se střetává vše dobré, co západní civilizace vykutila. Možná mi přišla maličko přetažená expozice a naopak nedotažený závěr, ale vše mezi je u téhle verze 120 dnů sodomy pochoutka.

    • 8.10.2017  19:28

    Škoda, že to je jen scary movie pro děcka, takže se to musí vyhnout explicitnějším věcem jak co do násilí, tak předně sexuality, jaké by z námětu přirozeně vyplývaly. V rámci tohohle omezení ale celkem fajn, nicméně jde o jeden z těch filmů, kde měkkost nejenže dělá film méně explicitním, ale vyloženě jde proti logice toho, co se sleduje. PS: Film jsem viděl, aniž bych o něm cokoliv věděl, což rozhodně zásadně zvýšilo zážitek. Vědět i to, co prozrazují trailery, byla by to docela nuda.

    • 7.10.2017  23:47

    Byla to sranda. Bavila mě odtažitost, bavila mě neochota přiblížit mechanismus světa, bavila mě neschopnost postav vymanit se z předložené hrozby, která se naplnila bez jediné odbočky. Je to samoúčelná pitomost, co o ničem nevypovídá? Asi jo. Ale taky to je fajn film.

    • 7.10.2017  00:58

    Stylový začátek, zajímavý setup, ale mělké provedení a naprosto nesnesitelné zakončení z toho nedělají ten ztracený poklad, v jaký jsem doufal. Teorie o očistci to nespasí a z hereckých nuancí Meg Ryan jde strach.

    • 5.10.2017  22:59
    Producenti (1967)
    ***

    U Brookse neplatí poprvé, že několik geniálních scén se topí v nudě. Rád bych se naladil na notu, kdy šlo o pobuřující a odvážnou podívanou, i tak se mi tu ale nechce přidávat za historickou hodnotu, když přece jen ty lepší Brooksovy filmy to nepotřebují.

    • 5.10.2017  00:02

    Zádumčivě to duní a hezky se na to kouká (však aby ne, když je zpět Deakins), ale je to až legračně prázdné, kdy ty dlouhé scény a záběry zalité světlem neslouží vůbec ničemu, dokonce asi sobě samým, na to zas nejsou spektakulární dost. Taky už si připusťme, že je ve jménu blaha lidstva nutné přestat užívat Ryana Goslinga jako statický objekt zabraňující kameře ve výhledu - fungovalo to jednou u Refna, možná dvakrát, ale už to začíná být poměrně sebeparodické z principu. Pozlátko jménem Villeneuve se olupuje hodně rychle a jestli to nebylo jasné u Arrivalu, teď už moc není, o čem pochybovat. Zajímalo mě to trochu víc než Příchozí, dokonce jsem chvíli uvažoval o čtyřech hvězdách, ale to spíš ukazuje mojí rezignaci nad tímhle dokonalým a bezobsažným produktem než cokoliv jiného. 70 uzívaných procent. PS: Řekněte někdo Letovi, že už stačilo. Dík.

    • 3.10.2017  11:16
    Špína (2017)
    **

    Film se jmenuje Špína, ačkoliv se obzvlášť vyžívá v krásných měkkých obrazech. Na konci hrdinka prohlásí, že nechce být vnímána jako oběť, ačkoliv během předchozích 70 minut nenabyla jedinou jinou vlastnost. Dávkování informací absolutně nefunkční (nikdy není jasné, kdo vlastně co o situaci ví, nejspíš aniž by šlo o záměr) a chování postav je veskrze nepřesvědčivé (i kdyby se dala překousnout matka a její "ani mě to nenapadlo", to to nenapadlo nikoho z doktorů?). A nakonec obecně vzato vidím cosi až škodlivého na filmu, který oznamuje obětem znásilnění, že jejich život skončil a nyní jsou zničení na úrovni lidí týraných celý život nebo postižených psychickými poruchami - ostatně už bylo napsáno dost o tom, že velký problém je tlačení obětí znásilnění do pozice těch, kteří musí následky absolutně trpět, místo aby se pracovalo na překonání traumatu - tenhle film nedělá nic jiného, než že maluje ten nejčernější z černých scénářů až trochu ad absurdum. A ne že by měl film nést nějaké pozitivní poselství, ale vzhledem k tomu, že Špína nenese vůbec nic než otisk exponovaného utrpení nevykreslené postavy, dá se během ní přemýšlet o ledasčem.

    • 2.10.2017  04:00

    Je to moc hrr. Nechci snižovat potlačovaná traumata, ale v tomhle filmu stačí lehký vánek, aby se začal člověk zmítat na zemi a vzpomínat na hrůzy ze zákopů - nějak se těžko věří, že kdyby k vyprovokování reakcí stačilo tak málo, jak se děje zde, tak by bylo těch osm veteránů vůbec schopných jakékoliv sociální interakce. Kdyby to začalo víc nenápadně a svou cestu ke katarzi to budovalo, asi by mě to přesvědčilo spíš. Coby modelový příklad, určitá svého druhu alegorie, ale proč ne. PS: To by je zabilo dát tak aspoň jednu ženskou? Ty se před válkou taky nikam neschovaly... 3 a 1/2

    • 2.10.2017  02:17
    H*art on (2016)
    ***

    Pokud druhá tvář Andrey Culkové je osobní deníček typu Exekuce stojící na apriorních sympatiích, bez nichž se film rozpadá, tak je tohle rozhodně krok k lepšímu. Sice jsem si trochu nejistý zvoleným formátem - kdy dokument pozorující umělce chce být sám strašně moc umělecký, takže kombinuje observaci s vizuální esej a nedojde daleko jako ani jedno, ale to je prokletí tolika českých dokumentů, že si to snad ani nemůžu začít vylívat zrovna tady.

    • 28.9.2017  00:14

    Já fakt nevím. V podstatě Hřebejkovi pořád fandím, neustále mu nadržuju, opakovaně hledám logická vysvětlení, proč poslední roky dopadá, jak dopadá, a chytám se každého stébla (Učitelka, Pět mrtvých psů) jak hledat naději, že z něj ještě něco vypadne... ale tohle je už neomluvitelné. Tohle je brutálně špatné ve všech ohledech, nehodné lidí, kteří v životě natočili víc než pět minut narozeninové oslavy na mobil. Tady už musí končit smířlivost, je potřeba prostě říct, že tenhle antifilm, ve kterém tvůrci pomalu nedokážou dát k sobě dva záběry tak, aby vytvořily smysl, neměl spatřit světlo světa. Je až fascinující snažit se pochopit myšlenkové pochody filmařů, kteří tomuhle věnovali dny, týdny, měsíce své práce a nakonec to v této podobě pustili do světa. Doufám, že se to bude alespoň jednomu člověku líbit, abych si mohl přečíst, jakou optikou by se teoreticky dalo dojít k tomu, že tohle je legitimně napsaný, natočený a sestříhaný film za miliony, který jde do široké distribuce. Je pro mě vážně nepochopitelné udělat film na profesionální úrovni až takhle špatně, bez jediné vykupující kvality.

    • 25.9.2017  22:56

    Tomuhle filmu jsem celou dobu držel palce, aby se nerozpadl, aby se nějak zúročily všechny ty zajímavé nápady a dynamické záběry. Bohužel to nedopadlo a konec už byl skoro surreálně nesrozumitelný.

    • 23.9.2017  18:38
    Přízrak (2017)
    ***

    Hezké malé nic. Neříká to moc nového, neříká to ani moc starého (ona je tak smutná! on je pořád tady! ona jde dál a on ne!), jen se to oddává záběrům na zvlněné prostěradlo, což je rozhodně vděčné a efektní. Umím si představit, že tomu někdo legitimně propadne, i když mě tenhle gimmick nevtáhnul. Rozhodně ale ok film.

    • 22.9.2017  04:39
    Hagane no renkindžucuši (TV seriál) (2009)
    *****

    Národy se s fašistickou minulostí vyrovnávají různě. Němci strávili padesát let omlouváním se. Japonci začali o fašizmu točit cool seriály se spoustou barev, explozí a soubojů. Baví mě německé okázalé alegorie, baví měl, že něco určené primárně teenagerům může být tak chytré. To je humbuku kolem quality TV - v Japonsku mají komplexní, románové seriály už X let.

    • 20.9.2017  19:36
    Kafe & Cigárko (TV seriál) (2017)
    **

    (Viděno pět z šesti epizod.) Fakt nevím. Ten projekt mi není nesympatický, proto mu nadsadím, ale jeho provedení není moc dobré. Situace, co na papíře mohly vypadat fajn, jsou realizovány velmi nemotorně. Doležalová je herecky dost poleno, což se tu znásobuje, protože když tu hraje, jak hraje, tak hraje (pravděpodobně záměrně) ještě o řád hůř - znamená to, že špatná herečka ví, že je špatná, tak když hraje samu sebe, jak hraje, tak hraje ještě hůř, než když hraje, že nehraje? Protože tahle úroveň sebereflexe explicitně úplně chybí a já pochybuju, že jde o záměr. Jen se mi z toho trochu motá hlava a navíc ta všudypřítomná topornost a karikovanost za hranu sráží pointy vtipů. (Podle mě se Doležalová pokoušela o podobnou nonšalantnost, jako předvádí Vagnerová, ale na to prostě nemá rozsah, což by nebylo nutně likvidační - i herci s malým rozsahem se mohou uplatnit, když že sebe nedělají Day-Lewise.) Jinak ale celkovou nešťastnost konceptu dostatečně demonstruje pátá epizoda o sexu, která samu sebe definuje, jako že půjde na kost a odhalí pravdu, aby nakonec při natáčení samotné scény přes celou postel přetáhli tvůrci černý obdélník a z herců nebily vidět ani hlavy, protože by to pro ně bylo trapné a nepříjemné - to si trochu protiřečí s avizovaným záměrem. Jinými slovy seriál avizuje, že diváky seznámí s tím, jaké to je být herečkou, ale dělá to jen mělkými anekdotami, z nichž v některých jde poznat léta vyprávěná klišé, místo aby byl opravdu upřímný. Abych nebyl jen negativní, má to v sobě určité naivní kouzlo (byť už trochu nepadnoucí věku Doležalové, která by ve svých třiceti rozhodně mohla být víc než naivní náctiletá holčička) a líbila se mi třetí epizoda o Nině. S tvorbou Streamu Pěstírna a Semestr to nejde co do kvality srovnávat, Monte Carlo to ale asi předčí. 2 a 1/2

    • 20.9.2017  17:34

    Občas vykoukne ten hrubiácký šarm jedničky, většinou ale jen tvůrci marně opakují stejné vtipy, aniž by vybudovali cokoliv nového. Vše působí ploše, zbytečně a povinně - bez té radosti z objevování nových zákoutí mainstreamové zábavy a blbnutí, která dělá Vaughna Vaughnem.

    • 20.9.2017  06:38
    Kdo je kdo v mykologii (studentský film) (2016)
    **

    Viděl jsem to už před snad rokem na festivalu krátkých filmů. Ocenil jsem princip - tedy snahu udělat výrazný, hravý film, ale upřímně řečeno jsem to nepovažoval za nějak vyčnívající věc, spíš takovou jednorázovou gilliamovskou hříčku. Překvapuje mě, že to vyhrálo studentského Oscara, nenapadá mě proč.

    • 20.9.2017  04:42

    Mohlo to být méně ukecané - subjektivně to působilo delší než dvě hodiny. na druhou stranu se daří vybudovat hutný a vtahující, velmi fyzický svět, jemuž se může rovnat málokterý filmová fantasy. Guy se nezdá a i přes ohrnování nosu ze strany tolika chytrých a nejchytřejších lidí si dokáže jít stylisticky a dějově jako vždy za svým. Tohle by chtěl být Zack Snyder.

    • 20.9.2017  02:51

    Velká snaha, ale tvůrcům chybí cit a intuice, které by ze všech těch artových záměrů a výrazných stylistických voleb udělali opravdu silný film. Navíc o čem to vlastně bylo? Co mi to mělo říct? Že v sovětském Rusku to taky lidi neměli snadný? Ok, no...

    • 19.9.2017  01:36
    Baby Driver (2017)
    ***

    Zklamání. Film s hlavním hrdinou, který je nesympatický sociopat, ale asi měl být roztomilý. Film nudný a sterilní, i když měl asi být výrazný a živelný. Nejhorší Wright.

    • 18.9.2017  22:47
    Bijásek (1976)
    ****

    Nahoru zaokrouhluju proto, že jsem to viděl v kině z úžasně "opracované" filmové kopie, což dostatečně zvýšilo zážitek. Díky tomu jsem mohl ocenit to kouzlo z okouzlení filmem. I když, upřímně řečeno, děj mohl být trochu lepší.

    • 18.9.2017  02:16

    Rád bych se podíval na film, který youtuberství vysvětluje a dochází k pozitivnímu závěru (pro mě něco stěží představitelného). Bohužel Nejsledovanější k němu dochází jen proto, že klouže po povrchu, nepokládá opravdu palčivé otázky a nepoukazuje na opravdové problémy - zcela propadá té jízdě, kterou zažívají hrdinové, a odmítá si vůči ní udělat víc než jen předstíraný odstup. Přitom do neposkytuje odpověď ani na otázku: Proč na to děti koukají a co ti lidi umí? Kritiku to odmítá a vysvětluje výhradně jako generační nepochopení - přitom to je především svědectvím absurdní prázdnoty youtuberství, kterou by to chtělo vyvrátit. PS: Na anglicky mluveném youtubu sleduju nemálo pořadů, nejsem proti té platformě vymezený, ale jde vždy o youtubery, kteří se rozvíjejí v nějakém konkrétním oboru, něco umí a něco vědí - prázdnota lidí představených tímto dokumentem není prázdnota platformy, ale jen její české do sebe zahleděné, sebereflexe neschopné reality. A vzhledem k tomu, že tenhle dokument je jejich mluvčím, ne jejich pozorovatelem (k čemuž jde dojít i na základě vyjádření tvůrců), vztahuju tuhle kritiku i na Nejsledovanějšího. 40 %

    • 16.9.2017  03:55

    Ten dokument dal určitě kus poctivé práce - materiál pokrývá překvapivě velký okruh událostí. Bohužel je ale taky tragicky špatně sestříhaný, v důsledku nepřesvědčivě argumentovaný (pokud jste team Babiš, nemáte moc důvodů těm hlavám věřit) a proto bohužel zbytečný - rozhořčí se nad ním ti, kdo byli rozhořčení dávno, potenciál "otevřít oči" tu je nulový. Upřímně řečeno mě překvapilo, jak špatně ten film drží pohromadě - čekal jsem solidní řemeslo, které dojede na "neobjevnost". Opak je pravdou - je tu spoustu působivého materiálu, který je daný dohromady velmi nejistě a neefektivně. 50 %

<< předchozí 1 2 3 4 32 63 94 125
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace