xxmartinxx

xxmartinxx

Martin Svoboda

okres Nymburk

homepage

Twitter: MartinSvoboda91

160 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 32 64 95 126
    • 10.12.2017  05:27
    Ukigusa (1959)
    ***

    Ozu pro mě zůstává nečitelný. Příběhy založené na emocích a lidskosti zprostředkované úzkostlivě mechanicky sebestřednou režií, která na sebe neustále strhává pozornost svou chladností a "objektivitou". Ještě víc než úzkostně dokonalé kompozice mě ze zážitku vytrhává robotický střih dialogů a často nepřirozeně rozjařená hudba evokující konstruovanost. Ozuovi filmy jsou pro mě absolutně nevtahující, kombinací filmových prostředků pro mě nevzniká ani přesvědčivý prostor, ani příběh, ani nálada, ale jen exhibice.

    • 9.12.2017  04:32

    Uf... Jsem na vážkách, jestli se přiklonit k jasným pozitivům (střih na úrovni jednotlivých scén, zvuk, silné, lidské momenty) a stejně jasným negativům (střih na úrovni celkové struktury filmu, ne úplně jasná pointa a motivace, proč vlastně hrdiny sledovat). Pokud film selhává, tak v důsledku svých velkých ambicí a rozmachu, z nějž ve výsledku probleskují fragmenty potenciálu stejně jako neproměněné šance. V důsledku je to tak, že vidět jakoukoliv jednu scénu tohohle filmu je skvělý zážitek, při kroku dozadu a pohledu na celek ale zní jakási kakofonie a šum. 70 %, 3 a 1/2 hvězdy. Film jsem viděl dvakrát a napodruhé, když jsem věděl, co mi nedá, jsem víc ocenil to, co v něm je.

    • 7.12.2017  22:34
    Ona i on (1963)
    ****

    Drama příjemné svou civilností, svou neochotou šokovat a překvapovat, ale naopak budovat vztah který je lidský a silný právě svou přirozeností.

    • 3.12.2017  22:27
    Čas na dobrodružství (TV seriál) (2010)
    *****

    Příjemná nonsensuální jízda, která plně využívá desetimunutové stopáže k nasazení úžasně dravého a vtahujícího tempa. Nebezpečně nakažlivý seriál.

    • 28.11.2017  13:51
    Kvarteto (2017)
    *

    Kvarteto nabízí zajímavý paradox filmu, který stráví většinu času polopatickými monology vysvětlujícími veškeré záměry všech, přesto na konci nechápete, o čem to bylo a především proč někdo chtěl, abyste to viděli. Krobot zkouší, kam až to český chcípácký film dotáhne, než z vyprodukované antihmoty vznikne černá díra, která pohltí a rozloží celý vesmír. A už je fakt blízko.

    • 27.11.2017  03:13
    Dobrý film (studentský film) (2017)
    **

    Z nouze ctnost. Podtrženo "z nouze". Nežeru to, chci filmy.

    • 27.11.2017  03:11
    Poslední šichta Tomáše Hisema (studentský film) (2017)
    ****

    Jindřich se lišácky vyhnul jakýmkoliv teoriím o voyeurismu a buržoazní povýšenosti (které sám rád rozvádím u FAMU dokumentů, protože to je prostě moc lákavé) tím, že dal kameru do ruky samotnému protagonistovi. Díky tomu tenhle dokument jednoznačně funguje ve své čistotě a všeříkajícnosti. Na Konečnou verzi jsem zvědavý a doufám, že se podaří zachytit aspoň kus výpovědní hodnoty tohohle fragmentu.

    • 26.11.2017  12:03
    Střemhlav (2017)
    ***

    Takové hezké festivalové nic. Tváří se to velmi zásadně a s přesahem, i když ani jedno to nemá. Tváří se to jako ze života, i když to má blíž k divadelní hře... ale iluzi toho, že by to člověk měl vidět, protože jinak budou hrdinové smutní, si to uchovat dokáže.

    • 25.11.2017  13:24
    I’m So Tired of Being Alone (studentský film) (2017)
    ****

    Civilní, přitom divácky vstřícné. Žádný art, ale velký potenciál na kvalitní mainstreamové filmaře. Přesně tohle je potřeba a přesně tohle od FAMU chci.

    • 24.11.2017  23:40
    To (2017)
    ***

    Rozhodně jsem nečekal, že by tak mainstreamově úspěšný horor mohl být výrazně dobrý - ne že by to bylo nemožné, jen to je v dnešní době (na rozdíl od dob minulých) nepravděpodobné. Nečekal jsem ale až takový přeplácaný bordel, který má v sobě asi tolik děsu jako FX seriál, ale bohužel o dost míň charismatu. Hádám, že komu chutná popcorn s příchutí Stranger Things, může být spokojený. Mě to nezajímá nad rámec pár hezkých záběrů.

    • 22.11.2017  22:14

    Rozhodně by prospělo lépe směřovat pozornost a ujasnit si koncept. Přijmout tenhle rozpadlý film vyžaduje hodně kompromisů, na druhou stranu samotný nápad otočit během uprchlické krize kameru na žurnalisty je hodně dobrý. 70 %

    • 22.11.2017  22:12

    Agnes Varda jezdí po Francii a rozdává lidem radost. Nemůžu tvrdit, že to místy nemá kus kýčovité chytlavosti, ale nakonec to především prošumí k nezájmu.

    • 22.11.2017  22:07

    Co říct. Al Gore má rád planetu Zemi skoro stejně tak jako sám sebe a věnuje v tomhle filmu energii na propagaci obojího. Místy je to úžasně vlezlé, dokonale hrající na emoce. Jako agitka funkční, na druhou stranu - Gore už je natolik zprofanovaný, že těžko říct, jestli ještě může někoho přesvědčit.

    • 17.11.2017  22:58

    Občas to dře emoce až příliš, ale jinak je tahle kupa společenské beznaděje má obrovský náboj a v některých momentech je neskutečně vtahující.

    • 16.11.2017  20:02

    Hřebejk a Jarchovský završili svůj epický fail s neutuchající nekompetencí, nicméně to skoro mělo zápletku, takže hurá. Přesto nepochopitelné volby zůstaly nepochopitelnými, nic do ničeho nezapadlo a pořád není jasné, proč se to jmenuje Zahradnictví. Ale trojka každopádně není mimozemská sranda, jen obyčejně špatný film.

    • 15.11.2017  21:08
    Liga spravedlnosti (2017)
    odpad!

    Ty vole. Fakt už se na to vykašlete. Je mi trapně za vás a už ani není zábavný se tomu smát.

    • 12.11.2017  23:19
    Western (2017)
    ***

    Nápad dobrý, některé kusé scény fajn, ale jinak je to předně jedno velké formální klišé, kde by se daly festivalové gimmicky počítat jak komáři nad bulharskou tůní.

    • 11.11.2017  22:00
    120 BPM (2017)
    ****

    Velmi adekvátní film, který neudělá nic špatně. Takže je dobrý. A to je dobře. Osobně mám problém s těmihle čistými, bezproblémovými filmy plně soucítit, ale to je asi můj problém.

    • 9.11.2017  14:25

    Působivý mikrokosmos s osobním důrazem na konkrétní postavu. Dobře vytěžený námět, takhle si představuju to, o co se Remunda pokoušel s Krtkem, ale nevyšlo to

    • 7.11.2017  11:09

    Mám rád tyhle fetiše typu Superman Returns od Singera, Jacksonova King Konga a rozhodně Branaghova Hamleta - opulentně přefouklý film, který existuje jen proto, že režisér chce. Vše je echt, vše je větší než kdykoliv dřív, vše je sebereflektivní, ale nikdy sebeparodické - takových filmů se tolik nevidí a mě to v podstatě baví. 3 a 1/2

    • 5.11.2017  00:40
    Sestra (2008)
    *

    Díky bohu, že čtení Sestry nemá s touhle statickou ilustrací vybraných pasáží nic společného. Mrtvý film, zatuchlý svými postupy, svou plytkostí, svým klouzáním po výjevech z knihy bez jakéhokoliv kontextu. Ukázka toho, jak neadaptovat postmoderní literaturu. PS: K pobavení ze zajímavostí: "Sám režisér přirovnává snímek s dvěma filmy Alaina Resnaise Loni v Marienbadu (1961) a Hirošima, má láska (1959)." Ha-ha-ha.

    • 3.11.2017  00:45

    Nudný a ještě k tomu dost nepřehledný a blbě natočený film. Neumí to vykomunikovat situaci, volí to často nevhodné filmařské prostředky (montáž, která neposouvá děj) a hlavně se tomu nedaří najít na své postavě nic jen vzdáleně zajímavého. Jo a jakkoliv nejsem hnidopich a dokonalou kontinuitu záběrů nepovažuju za nutnou, tady bylo dost rušivé, že postavy mezi střihy dost výrazně měnily pozice a výrazy obličeje.

    • 1.11.2017  08:49
    Divoši (2017)
    ***

    Ok, vyhlašuju remízu. Líbily se mi některé obrazy a celkový gimmick, ale hodně to oscilovalo na hraně iritující samoúčelnosti.

    • 31.10.2017  14:43

    Nemůžu se zbavit dojmu, že by to bylo funkčnější, kdyby to bylo míň o smutné Saše Uhlové a víc o tématu jejích reportáží. Hodnotím to furt pozitivně, ale nedostává se to ani tak daleko jako Uhlové texty...

    • 26.10.2017  22:24

    Godard by byl pyšný. Působivě rozvibrovaná a pulzující dekonstrukce obrazu.

    • 26.10.2017  14:22
    Továrna (2003)
    ***

    Několik krásných a sugestivních záběru, ale dost repetitivní a moc dlouhé. Původní synopse, která zasazuje snímek do bohatého kontextu, odhaluje, že jde primárně o součást agendy a reflexe konkrétních událostí, ale vyčíst z filmu to uplně nejde.

    • 26.10.2017  10:40

    Slepenec dvou filmů, co spolu moc nekomunikují, v mnoha ohledech se i negují a navzájem snižují svou účinnost.

    • 25.10.2017  23:22
    Milda (2017)
    ****

    To, co nezvládl být Mečiar, tak to musel nahnat režisérčiným příběhem, je Milda bez problému. Trochu víc bych odolával touze podtrhávat humorné vyznění a bylo by to přímo špičkové v demonstraci nepochopení a nemožnosti vůbec zahájení konverzace nejen s jedním starým pánem, ale i celým mentálním nastavením, které se zdaleka neprojevuje výhradně u komunistů ani primárně u starší.

    • 25.10.2017  23:17

    Nevím, co bych měl chtít, když ne tohle. Z Marvelu jsem otupělý. Většinou je ok, ale bez čehokoliv, proč by mě to mělo zajímat. Tohle mě zajímalo. Tohle bylo to, co mi nedali Strážci galaxie. Přísnou logiku to háže za hlavu, zato to rozhodně dává smysl. Jak stylisticky, tak i do mnoha zajímavých dějových motivů. Čas u toho utekl zatraceně rychle. Jsem spokojený, jak jsem u komiksu už dlouho nebyl. 4 a 1/2

    • 23.10.2017  21:59
    Mečiar (2017)
    ***

    Zajímavá sonda do jednoho fenoménu, i když primárně pro zcela neobeznámené.Silně subjektivní (prvních asi dvacet minut jsem nechápal, proč se film jmenuje Mečiar a ne Nvotová), rozhodně ne komplexní ani vyčerpávající. Paradoxně to označuje za největší úspěch Slováků opuštění emocí a vzepření se Mečiarově populismu, ale jediné, co ten film reálně dělá, je opět jen buduje silnou antimečiarovskou emoci, která není fakticky ani argumentačně neprůstřelná a pomáhá si jednak silným zpřítomňováním režisérky, jednak "pravdami, co každý ví". Je to celkem ok, ale předně v důsledku silného námětu.

<< předchozí 1 2 3 4 32 64 95 126
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace