Všežrout

Všežrout

M B

okres Rokycany
Filmový všežravec


8 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9
    • 10.7.2020  00:11

    Velké plus: dobové reálie, uniformy, účesy, lokace, řada záběrů je komponována podle dobových fotografií (např. sbírka zbraní ordnérů s nezaměnitelnými konzervami z Marily, spoušť po přepadení celnice, vojáci u lehkého kulometu vz. 26). Atmosféru pomáhá budovat i dynamická kamera a kvalitivní herecké obsazení. Bohužel s příchodem četaře interbrigadisty Vrby a jeho canců typu "než se k nám dostanou rusové", film začne mnohá pozitiva ztrácet a jednání řady postav se stane přespříliš schématickým, bipolárním pohledem Češi-Němci zatíženým. I přes rok vzniku už je na tehdejší události nahlíženo pokřivenou komunistickou optikou, bohužel.

    • 7.7.2020  21:36
    Maratón (1968)
    ****

    "Víš, teď se bude hodně křičet. Radši míň řvi a víc namáhej tohle, hlavu." už tento dialog, na samém začátku filmu, nás ubezpečí, že na nás nečeká unifikovaná prorežimní propaganda. Linka Pražského povstání (Hanzlík - mladší bratr) a linka spěchání na pomoc povstání (Menšík - starší bratr) jsou sice propojeny poměrně uměle, ale nakonec přeci jen splynou v jedno. A obě mají co nabídnout! Poetiku Nové vlny hledejme spíše v té první, druhá nám ale nabídne řadu velice kvalitně nasnímaných válečných sekvencí nepůsobících směšně, včetně autentické techniky a opravdu masových scén.

    • 4.7.2020  20:19

    Velice přínosné dílo, memento, déjà vu socialistického blouznění, cyklicky se nám vracejícího. Nenásilí, rovnostářství, "boj za mír" v podání poměrně prosté a naivní Leny ("Nevím, o čem mluvil. Tak jsi mohla alespoň předstírat, že tomu rozumíš."). Pasáže, kdy dochází k praktickému nácviku nenásilných způsobů "boje" s nepřítelem, staví celou tuto koncepci do přímého světla totální absurdity. Padne i demagogická otázka po spravedlivé stratifikaci společnosti: "Někteří lidé se rodí s omezeným talentem a rozumem. Jsou zatraceni. A jiní mají úplně jiné vyhlídky, narodili se chytří s s talentem. Měly by být za to odměněni? A získat lepší pracovní místa a příjmy? Dělají práci, která je baví a mají lepší život. Neměl by člověk něco udělat a změnit to? Co?" Dojde i na módní meditaci a novodobé desatero (à la Gyllensten), manifestace i obhajobu totalitních praktik v Rusku a Číně (změny se musí zvládnout rychle, nelze přece čekat 300 let!), ale nejvíce "vašně" se přeci jen odehraje mezi nesourodým mileneckým párem. Na jednom z leniných plakátů čteme: "Zpráva pro barevné: Buďte připraveni! Svět bílých se hroutí!". Poučili jsme se nebo si znovu zapískáme internacionálu, kterou tento film končí?

    • 4.7.2020  19:17

    Dvě hvězdy za exteriéry a Miloše Kopeckého jako šik policejního velitele v padnoucí peleríně. K historickým událostem samotným viz tento článek z LN: Rudé letnice – správně proletářský název

    • 17.6.2020  21:59

    Bizár, totální přestavbový bizár nejen pro "piráty družstevních lánů"!

    • 3.5.2020  09:33

    Z filmového hlediska jasných pět, z pozice historiografie slabé tři. Viz https://historycollection.co/these-18-facts-reveal-the-true-story-of-schindlers-list/ a https://www.grunge.com/142302/the-true-story-about-oskar-schindler-from-schindlers-list/

    • 2.5.2020  18:15
    Rodáci (TV seriál) (1988)
    *

    Pokud jste měli problém s ideologickou manipulací už v Nejmladším z rodu Hamrů, zde se teprve obsypete. Zpětně je docela nepochopitelné, jak tohle „dílo“ mohlo vůbec na sklonku osmdesátých let, v době avizované „přestavby“, vzniknout a kolik našich „top“ herců se v něm angažovalo. Nejvíc asi bolí angažmá p. Brzobohatého. Hlavní postava Petr Vitásek (J. Šťastný) je krajně nesympatická a nevybočuje ze zavedeného kánonu „nekompromisních pařezů oddaných jedné pravdě“. Seriál je zcela v duchu komunistické verze historie, bez hlubší reflexe a snahy o objektivizaci. Odboj – jedině ten komunistický je spravedlivý a konfidentů prostý. Němci – karikatury (až na doktora, kterého hraje F. Němec). Bývalí sokolové až na výjimky slaboši a oportunisti. Klér, zástupci demokratických stran to samé. V poválečném ději probleskne občas i kritika obecnějších jevů (např. relativizace odbojové činnosti, černá zabíječka prezentovaná jako odbojová činnost - „prase taky odboj“), pokud se však něčeho dopustí člen komunistické strany, jde buď o horlivost („Proč ten Kléma nezavolá lidi a nevypráská to tu všecko? Revoluci jako v Rusku!“) nebo se jedná o konjunkturalistu, „falešného komunistu“. Všechny demokratické strany stojí v opozici proti politice KSČ - afektované projevy, agitace, prospěchářství, politikaření atd. Antikomunismus je personifikován v postavě Karla Mlejnka (K. Roden), za války člen kuratoria, po válce štve proti komunistům na právnické fakultě a v únoru 1948 vede studentský průvod na podporu E. Beneše a mává přitom americkou vlajkou („Demokrat? Obyčejnej reakcionář!“). Při snaze o útěk za hranice střílí po hlídkách, gauner! Dále nás autoři poučí, že revoluce přišla v pravou chvíli („v Bavorsku se rychtujou Američani!“), jak se po komunistech střílelo ze zálohy, co byl za hada ten Zenkl a že květina je „buržoazní přežitek“ a poezie s lyrikou „maloměšťácká změkčilost“. Co do řemeslné kvality výprava na tom ještě není nejhůře, ale „bojové scény“ jsou zoufalé a herecké výkony značně nevyrovnané. Televizní produkce se nezapře. A stopáž? 13 dílů po 90 minutách? Pekelnost!

    • 1.5.2020  19:36
    Nejmladší z rodu Hamrů (TV seriál) (1975)
    **

    První spolupráce Evži Sokolovského a Jardy Dietla! Máma Hamrová, dominantní hlava rodiny, zavelí a jede se konfiskovat do pohraničí. Zde jsme svědky toho, jak to s národem myslí dobře jenom komunisti a jak k nim má nejmladší Hamr blíž a blíž. Ostatní politické strany jen politikaří, pánbíčkáři jsou pokrytečtí, sedláci keťasí a hospoda je plná kritických řečí. Obhajoba kolektivizace, družstev je vystavěna na jeho úhlu pohledu a opozici matky (velké dílo pro všechny X moje!). Oproti dřívějším budovatelským dílům je zde snaha o zobrazení kolektivizace jako komplikovaného procesu, který přináší i sporné momenty (např. plačící matka lehající si do cesty traktoru při rozorávání mezí). Když se Honzík stane předsedou JZD a zadaří se mu, vyslouží si na konci šestého dílu několikaminutový potlesk. Družstvo je pro něj vždy na prvním místě, i osobní život jde stranou a ani na ženění není čas. Ale do strany konečně vstoupí! I VŠ dokončí (promoce – opět obří potlesk) a pak se konečně poprvé ožení. Nové výzvy, pořád „pařez“, ale paní Věra mu uteče zpátky do Prahy. Rok 1968 je „překryt“ smrtí matky, ale díla minulého se i přes „agitaci chrapounů“ nezříká („být s velkou myšlenkou v časech dobrých i zlých“). Nakonec návrat femme fatale Marie a otevřený, už normalizační, happy end. Tento seriál vnímám jako mnohem „nebezpečnější“ než pozdější normalizační díla, protože je poměrně sofistikovaně vystavěný a propaganda zde není často explicitní (i v některých komentářích kolem se můžete dočíst, že jej uživatelé nepovažují za agitku). Přerod Hamra v komunistu se jeví jako organický proces, jako nevyhnutelný dějinný vývoj a černobílá kamera nám dodává na pocitu, že sledujeme objektivní historický film. Diváci bez hlubších historických znalostí ho tak skutečně mohou brát a na jeho základě si utvářet mylné obrazy o tehdejší době a událostech.

    • 1.5.2020  17:59
    Zákony pohybu (TV seriál) (1978)
    ****

    Evža tentokrát bez Jardy Dietla, ale jinak v plné parádě. Radiátory, slévárna, vrátnice, ráznej soudruh direktor, sukničkářskej vývojovej pracovník, bouřlivé porady, plány výroby, debaty v jídelně, odborová rada, mašiny se Švýcar, líná údržba, nedostatek míst ve školce a šlendriány socialistického hospodaření v překvapivé nahotě. Plus Viktor Vrabců v životní formě, guilty pleasure.

    • 1.5.2020  17:18
    Velitel (TV seriál) (1981)
    ***

    Velitel nám pěkně začíná fanfárami a člověk si mimoděk vybaví příjezd krále v pohádkách. Sem ale dorazí Karosa ŠL 11 s budoucími velitelskými kádry. Vojenská škola je nám představena jako vhodná cesta k seberealizaci, pobratříme se i s milými ruskými spojenci a nakonec se odebereme k první přidělené posádce. A mezitím vztahy, vztahy, vztahy. Pracovní, rodinné a milostné, zatěžované vojenskými povinnostmi. Tvůrci nás sem tam oblaží i nějakou „bojovou ukázkou“, ale pomalé tempo seriálu to příliš nevytrhne. Největším dramatem zůstává milostné tápání / trápení Petra (už i v pokročilém socialismu se vyskytovaly ženy, které se kvůli muži „profesně neobětovávaly“). Podíváme se na cvičení spojeneckých vojsk („obrana západní hranice socialismu!“), během operace „záchrana rozbitých brýlí velitele z NDR“ uslyšíme i chválu německého vojáka na naše JZD (nikdy neviděl víc prosperující družstvo), podplukovníkova dcera se vzdává kvůli nechtěnému těhotenství studií na VŠ, ale vdávat se nechce. Ve čtvrtém dílu nás čeká brutální hippie koncert pro ČSLA a oko latentních homosexuálů oblaží záběry ze Spartakiády. A Péťa se pod tribunou s Husákem konečně vykousne s Klárkou. Ta mu z toho v následujících dílech povine dceru, zatímco on si zaválčí v nové funkci velitele tankového praporu.

    • 1.5.2020  15:04

    Epilog: "As to this matter of violence. The technique of violence was first developed in 2.000.000 BC by the Australopithecines. A tribe of four-foot primates who had no brains to speak of. But who. Nevertheless. Invented the tomahawk and used it on each other. This practice led to the enlargement of the brain - another useful weapon. Yes. Murder was invented even before man began to think. Now. Of course. Man has become known as the thinking animal."

    • 23.2.2020  14:46
    Muž na radnici (TV seriál) (1976)
    *****

    Evža Sokolovskejch s Jardou Dietlem nám servírují další ryzí lidské osudy orgánů lidové moci. Soudruh Bavor, u kterého jsou dveře vždy otevřené a jenž funkci předsedy NV ochotně obětuje i soukromý život, nám dává zářný přiklad uvědomělého soudruha, jehož pilná politické práce, boj i indiferenty a osobní angažovanost pozvednout celý Kunštát. A když už se někdy dostane do obtížné situace, je vždy nablízku, s dobrou radou a vlídným slovem, předseda MěV KSČ Brandejs (Moučka). Projekt mladého architekta Mikuláše (Němec) se i přes počáteční hradbu odporu prosadí a lidé začnou konečně bourat všechny ty "barabizny". Vždyť i to "živnostenské náměstí bez ceny" je pouhé "muzeum raného kapitalismu". A oblíbenou hospodu na Símalce si štamgasti dokonce rozbourají po silvestrovské tancovačce sami a s nadšením! Berana za to budovatelské martyrium čeká zadostiučinění v podobně slov chvály, uznání a soudružských ovací (plus dechové zábavy v novém kulturním domě). A v dokončené bytovce si nedopřeje jen první zde upečenou buchtu, ale nalezne i pravou lásku. Ach. P.S.: V celém seriálu je nadmíra pozdravu "dobrý večer", kterým se častují i postavy v rámci jedné rodiny (kdy jindy také potkat tvrdě pracující orgán, který se dřív jak za tmy domů nevrací, že?). Tradiční rozdělení rolí je samozřejmost, stejně jako to, že si u vás návštěva klidně zapálí v obývaku bez dovolení.

    • 23.2.2020  13:32
    Velké sedlo (TV seriál) (1986)
    ***

    Vodohospodářská odysea řídící se heslem "Přehrada, to není zaměstnání!", zalidněná postavami s brutálními jmény (Palyza, Sikyta, Rudyšar, Nocárek), pomalejším tempem a osvětovými pasážemi. Pavlu Novotnému jeho role hrázného sedí perfektně, dodnes se ale snažim pochopit, kdo mohl obsadit opoceného Jandáka do role záletného manžela Jožina, s vysokým skóre osmi potratů. Vilda (Kraus) a jeho výpalná banda jsou docela k uvěření, méně už jednání jejich oběti. Náměstek Nocárek (Vochoč) nám připomene, jak vypadalo "údernické nasazení" vedoucích kádrů, zejména pokud šlo o soukromé záležitosti v pracovní době, a naučí nás mlékárenský pozdraj Adoj!

    • 18.1.2020  15:33
    Maják (2019)
    *****

    Skličující, ale mimořádná záležitost. Spoustu detailů k filmu samotnému i procesu jeho vzniku naleznete na blogu p. Bordwella: http://www.davidbordwell.net/blog/2019/11/12/the-lighthouse-a-period-film-with-period-style/

    • 12.1.2020  14:28
    Druhý dech (TV seriál) (1988)
    ***

    Abrhám jako československá verze Temple Grandinové, etolog teoretik vhozen do víru centrálně plánovaného zemědělství, svou nekompromisností čeřící nervy všech kolem a odolávající svodům nezadaných (i těch zadaných) žen. Poměrně otevřená kritika mnoha aspektů tehdejšího hospodaření (kritiku systému samotného však nečekejme), jádro konfliktů je často personifikováno v některé z postav (nepřejícnost, osobní animozita, nekolegialita apod.). Seriál by měl zabírat cirka jedno celé desetiletí (začíná na počátku sedmdesátých let), ale na výpravě a postavách to příliš poznat není, ženám se mění pouze účesy a děti vyrůstají, ale např. vedoucí teletníku Vícha nosí celou dobu jednu a tu samou zelenou bundu. Pozitivem je, že seriál nabízí i vhled na práci zvěrolékaře a dočkáme se naturalistických záběrů inseminace, porodu i pohledu na mrtvá telata. Herci odvádějí na tehdejší dobu standardní výkony (tedy nadprůměrné) a většina postav prochází vývojem. Zejména u postav s negativními vlastnostmi (např. Bohdalová, obsazená jasně proti svým klasickým rolím) jsem byl schopen okamžité asociace s podobnými typy ze svého života, v tomto sociálně-kritickém aspektu je seriál přesný. Zdejší černé hodnocení je bezesporu nespravedlivé. Ano, nejedná se o žádný nadprůměrný kus z perspektivy současného diváka, ale jistě nejde také o dílo, které je nutné zatracovat. Určitě by mu prospělo zkrácení, řada motivů je zbytečně rozváděna a natahována, redukce na deset dílů by byla optimální. Osobně nelituji ani minuty času, který jsem s ním strávil (nutno ale poznamenat, že jsem při jeho sledování prováděl řadu sekundárních činností, po vizuální stránce je totiž podobně šedivý jako normalizace samotná).

    • 11.1.2020  16:58
    Dobrá Voda (TV seriál) (1982)
    ***

    Sentimentální cholerickej koňofil Hovora nedokáže vychovat ze syna řádného nástupce a navíc sabotuje přísun valut do socialistického hospodářství. Jeho banda podřízených outsiderů (kapitán paroháč, kokta, alkáč, panic - latentní homosexuál a somnabulní důchodce) mu v jeho plemenném snažení zdárně sekundují.

    • 11.1.2020  16:35
    Zkoušky z dospělosti (TV seriál) (1980)
    ***

    Díky za připomenutí, jak to tady za normalizace vypadalo, kdo patřil ke společenské elitě (automechanik, řezník, primář), jaká funkce stačila do posudku na vysokou školu a jak nepokrytě bujel materialismus i v rozvinuté socialistické společnosti. A díky i za řadu podnětných mouder: "Hezký holky nemusí studovat, to je pro ty zajímavý." nebo "Holka, dyť ty nic nevíš o životě. No, copak ňákýho chlapa bude zajímat, žes byla předsedkyně?".

    • 14.11.2019  22:06
    Audience (TV film) (1990)
    ***

    "To jste celý vy! Páni inteligenti! Jenže vy si to můžete dovolit, protože vy jste nahoře, i když jste dole! Ty se vrátíš mezi ty svý herečky a budeš se vychloubat, jak si chválil, jak si válel, koulel s cikánama sudy ve sklepě, budeš hrdina a co já?"

    • 11.11.2018  14:39
    Dnes v jednom domě (TV seriál) (1980)
    ***

    František Filip nám tentokrát servíruje "román pro obrazovku" o tom, jaké je to úžasné a pokrokové vyměnit Malou stranu či rodnou "barabiznu" za krásné nové sídliště. A tentokrát jde do tuhého, socialistickou propagandou se zde dávkuje masově a často je halena do biblického (!) hávu - bytovka jako archa pro všechny a sídliště jako celá flotila arch. "Pixly" jsou tu snímany jako katedrály a lehká kritika odbývána např. takto: "A víš, že ten barák je docela hezkej? Kdo říká, že tyhlety baráky jsou ošklivý, ten musí bejt úplně slepej" (stavbyvedoucí Panc). Jednotlivé díly jsou zasazené do období jednoho roku (od zimy do zimy) s důrazem na tehdy nejvýznamnější společenské události a normalizační každodennost (Silvestr, sledování TV, 1. máj, víkendové odjezdy na chalupy, domovní schůze apod.). Řada promluv je neopakovatelných: "Se na mě díváš jak na Pinocheta!", "Seká v emigraci hlavy kuřatům, dva tisicé denně, 18 mil od hospody.", "takovej pantofel, pod kterej bych se já vešel, se ještě nenašel", stejně jako řada dílčích dějových linek: cynický pár Strachotovic a jejich silvestrovský výstup, starý Panc, těšící se na buldozer, protože neni kočka, která se drží místa; skororozvod Jarky s Krejzou, kvůli elektromotorům (Krejza se pere za hospodářství s těmi "na hoře" a nedá mu to ani doma); petrbokovic pes, pohřbený do základů další piksly ("víte co, dejte nám ho tady do vejkopu, bude mít nad sebou pomník jako nemá žádnej člověk a ještě na něj budou chodit čůrat pejskové"); Slávek, co chce mít svatbu na 07. 11. (VŘSR), aby měl každý rok ohňostroj; řidič komunálních služeb a zároveň teatrolog Pilich a nespočet dalších. "Já se odsud nechci jakživ stěhovat!" (Jarka)

    • 11.11.2018  13:25
    Ve znamení Merkura (TV seriál) (1978)
    ***

    Další z normalizačních seriálů, který nám může posloužit jako dokument doby, pokud si nevzpomínáme, jak to ještě nedávno chodilo na našich státních hranicích a jak probíhala celní a devizová kontrola. Jednotlivé díly tvoří samostatné dramaturgické celky a pouze první a poslední na sebe navazují. V každém z nich zavítáme na jinou celnici (periodicky: Hřensko, Rozvadov, Cheb - Strážný, Bratislava a nakonec Harrachov / Náchod). I přes své "pohraničnické" téma je seriál poměrně apolitický a díky kvalitnímu hereckému ansáblu i divácky atraktivní, s mnoha odlehčenými a vtipnými částmi. Samozřejmě i těmi nezamýšlenými, plynoucími z absurdity své doby (například boj s pašeráky konfekce ve čtvrtém dílu).

    • 22.8.2018  22:15
    Hvězdy nad Syslím údolím (TV seriál) (1986)
    **

    Top momenty: 1. díl: Janžurová v podprsence, Nárožný ve slipech a Somr v červených trenýrkách. 2. díl: Veškrnová a její dítě cizokrajného původu. 3. díl: exaltovaná hippie Bydžovská a hláškující Pláteník: "pro pořádnou ženskou je plotna oltář."

    • 18.8.2018  18:47
    Dynastie Nováků (TV seriál) (1982)
    ****

    Další výprava do socreálu začátku osmdesátých let, ve které se nám opět vyskytuje notoricky se opakující herecká skavdra tehdejší doby. Nutno ale podotknout, že je to obsazení na úrovni. Jako všechny obdobné seriály nám i tento slouží coby dokument tehdejší každodennosti - nepotismus, všimné, melouchy, zahrádkaření, nedostatek určitých komodit atd. Určitě je ale stravitelnější a neškodnější než angažovanější dílka. 3,5 *

    • 11.2.2018  15:42
    Bez ženské a bez tabáku (TV seriál) (1980)
    ****

    Role p. Krónera (starý Kubáň) připomíná roli p. Brodského (starý Dubiňák) v seriálu Stříbrná pila i se všemi jeho charakteristikami (staromilství, nesoulad s moderní dobou, život dle starých pořádků a hodnot, neustálé kverulanství). P. Krónerovi však sedla o poznání lépe a lze mu jí tak zcela uvěřit, včetně valašského dialektu. Jeho neustále hláškující postava je tím hlavním důvodem, proč si tuto "televizní hru" pustit ("mám v hubě, jak cigán po chlebě" apod.). Hned v prvním díle se podařilo nastínit jasný kontrast "jeho" světa s tím současným, industriálním - výprava kočárem do Ostravy, les vs. továrna, moderní technika a provoz jako novodobé nestvůry, kulturní šok "návštěvníka z jiné doby". Seriál je i na svou dobu vlažně angažovaný a přesto, že se v posledních dílech celá dědina chystá na příjezd partyzánské delegace, neuvidíme z ní ani jednoho účastníka a nedojde ani na žádný státo(strano)tvorný projev. Za to nás v posledním díle čeká pravá hospodská mela jak od Lady, při které se nikdo na věk neohlíží a rány tu rozdává i řimbaba Srstka.

    • 16.12.2017  12:32
    Poslední loď (TV seriál) (2014)
    ****

    Mr. Bay. Námořnictvo spojených států. Globální pandémie. Kombinace, která by měla být schopna dát dohromady opravdu nadupaný seriál. Po pilotu a prvních dílech jsem byl spokojený, nadprůměrně, s dalšími díly nadšení postupně opadávalo. Nečekal jsem žádnou "clancyovskou" sofistikovanost, ale nečekal jsem ani totální šablonovitost, kterou by mohla alespoň vyvažovat pěkně po bayovsku natočená akce. Ta ale schází. Postava ruského admirála Ruskova je zcela nevyužitá, pouhá karikatura a podobně je to s celkovou psychologií většiny postav, jejich plochostí. Přidává se i totální nevyužitost vylidněného nemocného světa a trestuhodná nevyužitost atraktivního prostředí torpedoborce Nathana Jamese. S dalšími a dalšími díly první série se vynořovala otázka "stojí mi to vůbec za dokoukání?" Nestálo, poslední díly dobíhaly na pozadí jiných činností. Škoda, ale v konkurenci dnešní seriálové top-produkce nemá The Last Ship šanci, chtělo se mi napsat. Pak ale přišel zlom, poslední díl 1. série, vplutí do Baltimoru a druhá série, která z většiny zahladila všechna předchozí vyplísnění. Takle nějak už by reálná pandémie a její následky mohly vypadat.

    • 13.12.2017  22:36
    Stříbrná pila (TV seriál) (1978)
    ***

    Další pozapomenutost z normalizačních dob, kdy i dřevaři byli "pány" a točili se o nich seriály. Po pozvolnějším rozjezdu prvních dvou dílů naberou osudy klanu Dubiňáků na dramatičnosti a zavedou nás z Beskyd do Prahy, Brna i Prachatic. Není nouze o antická rodinná dramata, generační vzpoury a neshody, útěky z domova a probublávající třídní nenávist mezi hajnými a lesními dělníky (inteligencí a nádeníkama). Vše směřuje, i formou road movie, k velkolepému finále na lesnickém dnu.

    • 30.4.2017  12:33

    Být zamilovaný sovětský pionýr, který na tuto romanci vyrazil se svojí komsomolskou láskou, zřejmě bych po jeho skončení propadl značné depresi a ani příslib nové bytové jednotky na moskevském předměsti by mne neobměkčil. Jak někdo trefně poznamenal ve foyeru kina Mír v Krnově, jedná se tu vlastně o sovětského předchůdce La La Landu.

    • 13.12.2016  22:05

    Oficiální dokument USMC, kterým provází Lee Marvin, sám bývalý mariňák (veterán druhé světové války). Dokument je součástí bonusů speciální dvoudiskové edice Tuctu špinavců.

    • 13.12.2016  20:15

    Dokument se vzpomínkami herců a štábu na natáčení Tuctu špinavců je součástí speciální dvoudiskové edice filmu.

    • 20.10.2016  00:01
    Food Choices (2016)
    **

    Příliš povrchní, bez oponentů (tvůrce si vybral pouze takové mluvohlavy, jejichž názory kolidují s jeho), bez šokujících záběrů, které by vás mohly skutečně vyburcovat, bez konfrontace představitelů např. mléčného nebo masného průmyslu a celkově cílené především na severoamerické diváky a jejich stravovací návyky.

    • 22.12.2014  22:01
    Lila (2014)
    ****

    Odkaz: www.seberizeni.cz/lila/

<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9