schizmo

schizmo

okres Brno

homepage

42 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 15 21 28
    • 10.10.2018  10:56

    Pokládám si řečnickou otázku, jestli filmy podobného ražení budou mít za následek devalvaci filmového řemesla a vkusu diváků nebo zvednou obecnou nevoli proti takovému diletantství a začne se formovat filmová domobrana. Aneb sračky v kinech nechceme. Vzhledem k tomu, že jsem nepoučitelnej a nedal se odradit 48% hodnocení, neboť edukativní důvody jsou argument neprůstřelný. Po pár minutách mi bylo jasné, odkud hurikán vane a zdaleka nejde jen o oko, ale rovnou o celou lebku (autor zároveň Hrobky dračího císaře si zřejmě rád tohle klišé připomíná). Nebudu to protahovat, je to sterilní, dětinské, neuvěřitelné a popírá to nejen fyzikální zákony. Kde jsou ty časy, kdy si režiséři museli každou možnost natočit nový film doslova vybrečet? Dneska točí filmy kdejaké tupé hovado a díky moderním technologiím jim to prochází. Hanba těm, kdo tyhle bejkárny otčí. Hanba mě, že jsem se na to díval!

    • 9.10.2018  13:12
    Venom (2018)
    ****

    Trochu temný, trochu bejkárna, hodně jednohubka.

    • 26.9.2018  08:32
    Dítě v pravý čas (TV film) (2017)
    ***

    Z tak bolestného tématu mohl být opravdu bolestný film, leč nesoudržnost a zkratkovitost vyprávění z toho udělalo něco úplně jiného...

    • 25.9.2018  11:44

    V tomhle filmu zazní slovo kurwa tolikrát, až se vám z toho zatočí hlava :D. Nicméně Poláci to zabili strašlivým způsobem. Ženy mafie totiž mají to, co českým mafiánským filmům chybí - nekolísající tempo a opravdová brutalita. Tedy pokud se nebudeme chtít srovnání sousedské kinematografie rovnou vyhnout. Největší slabostí snímku je určitá scénářová děravost a pocit, že vše ve filmu je doslova "easy". Pokud se od toho ale oprostíme, máme tu solidní a velmi atraktivní krimi thriller ze současného mafiánského prostředí. Film má dvě a půl hodiny a příběh je rozehrán tak, že je téměř těžké uvěřit, že může do samotného konce držet pohromadě. Nicméně opak je pravdou, množství fatálních zvratů kruh uzavírá a film to posouvá ještě o kus dál ve své promyšlenosti. A je to docela jízda, prakticky nedostane šanci k oddechu a příběh budete hltat jedním dechem. Za mě velké překvapení! ( 4 / 5 )

    • 21.9.2018  07:45

    K zblití nezajímavý a nudný teenage horor se k zblití nezajímavým a nudným obsazením. Vzpomínám si na doby, kdy chemie mezi mladými herci v hororech fungovala, ale to bylo naposled snad v prvním Vřískotu. Nastupující model katalogových unifikovaných tváří pokaždé naplní svůj potenciál, kterým je paradoxně vlastní tvůrčí i obsahová impotence. A co je nejhorší, film vydělal téměř třicetinásobek svého rozpočtu. Dokoukáno silou vůle v módu sebemrskač.

    • 19.9.2018  10:23

    The Predator je zaručeně nejočekávanější a nejnenáviděnější film roku. Zároveň má nekonečné množství důvodů, proč je brán takhle pod drobnohledem. Pojďme si to tedy zrekapitulovat: 1 & 2 jsou neochvějné kulty a dál to netřeba pitvat, Predátoři měli sice našlápnuto, ale nakonec to neukočírovali úplně jak se předpokládalo, to samé se dá říct o AVP a AVP2 to už je totální blbost. Myslím, že ta zestupná tendence je zcela evidentní, takže by mne zajímalo, jak kdo došel k očekávání toho, že novej Predoš má být nějakej návrat ke starým dobrým časům (a kterej film vůbec je???). Obří nevýhodou je, že jedničku viděl úplně každej a většina z nás k němu má srdeční vztah - je to ten prototyp osmdesátkovýho filmu ve svý nejlepší možný podobě. A každej kdo má v prdeli díru se samozřejmě stylizuje do obránce a znalce tohoto kultu, takže i kdyby každej další díl dopadl navýsost dobře, už navždy to bude mít neuvěřitelně těžký. To nicméně nijak neomlouvá případnej výsledek. Největší výhodou nového predátora je, že se vlastně nebere moc vážně. Neumím posoudit, jestli je to dobře nebo špatně, ale dávno víme, že nic tak stejně dobrýho jako je jednička, už nikdo nikdy nenatočí, takže se vkrádá řečnická otázka, jak k takovému novému filmu přistupovat z pozice tvůrce? Ten komediální nádech je vlastně asi jediná varianta a určitý zadní vrátka, jak ustát tlak a reakce fanoušků. Už jsem četl stovky názorů, takže jsem byl předem obeznámen s úskalími a slabými místy, ale za mě osobně to dopadlo ještě docela dobře. Alespoň já jsem se bavil. Velkým plusem je docela sympatické obsazení, které celou dobu hláškuje jakoby citovalo Posledního skauta, takže i kdyby to byla sebevětší píčovina, tak se budete docela bavit. Film má švih, spoustu akce a vše okolo predátorů je zvládnuto s přehledem. V momentě, kdy si domyslíte Predátory, dostaví se určitá pachuť z děravosti scénáře a nedotaženosti spousty věcí a jejich technického provedení. Za absolutní mínus považuju až přílišné odkrytí predátoří mytologie a snahy o jakousi nadstavu (asi to připomene Covenant) a rozšíření informací kolem, o které vlastně nikdo nestojí. Predátoři měli sílu v tom, že nebyli pořádně vidět a byli opleteni tajemstvím. Evoluce ve všech možných smyslech v čele s nemotorným a nijak zajímavým 3,3 metru velkým nováčkem tímto vyznívá vniveč a celkovému dojmu to spíš škodí. O wtf momenty samozřejmě není nouze, přičemž jim vévodí všemi zmiňovaný závěr filmu. Jak už jsem řekl, je to sice zábavný biják, ale s rezervami po všech možných stránkách...

    • 12.9.2018  09:05
    Architects - These Colours Don't Run (hudební videoklip) (2012)
    ***

    Přestože dle mého názoru Architects vše podstatné ve své tvorbě už řekli, měli hluché období a nakonec se vrátili ještě silnější, nelze jim upřít dobře patrný společenský apel. V klipu nic nového neuvidíme, ale jakožto kompilát současných lidských nešvarů, je to docela silné kafe. Nuže, konci vstříc.

    • 7.9.2018  10:37
    Veronika (2017)
    **

    Paco Plaza je ostřílený hororový harcovník, však série REC svého času otřásla hororovou scénou a dovolím si tvrdit, že to byl právě Rec, co nastartovalo až nechutnej boom "found footage" subžánru. Člověk by čekal, že další hororovej zářez bude zároveň nářez, ale znalci už dávno vědí, že i Rec 3 trochu ztrácelo dech, takže ani Verča není žádnou výhrou. Popravdě, jedná se o solidní recyklát amerického exorcistického směru a pokud by tenhle film byl z US produkce, asi bych to hned vypnul. Takhle jsem se snažil dál Španělům šanci, neboť některé jejich filmy (speciálně pak detektivky) jsou věhlasné. Asi nejvíc styčných bodů vidím s Raimiho Drag me to hell, ale co do napětí, humoru nebo celkově zábavného feelingu se to nedá srovnat ani ve stavu posedlosti démonem :D. Pokud bychom byli ochotni postavit Stáhni mě do pekla jako určité měřítko, Veroniku bychom museli vypoklonkovat za hlasitého pokřiku "kšá, potvoro". Největším neduhem je rozvleklost filmu a spousta hluchých míst, napětí i v těch nejsilnějších momentech nulové, takže film se dá bez nadasázky odzívat. No nic, asi si na spravení půjdu pustit Rec 1 & 2...

    • 6.9.2018  12:30
    Upgrade (2018)
    ***

    Upgrade není kdovíjak revoluční biják, nicméně uchopení hlavní myšlenky je hodně hustý. Na můj vkus ale trpí jistou zdlouhavostí a hluchými místy, zatímco ty parádní hroty, na kterých film mohl stát, jsou bohužel velmi upozaděny. S čím si tvůrci dali dostatečně záležet, je vizuální a designové vykreslení budoucnosti, takže všichni estéti a designový honiči budou plesat blahem. Do toho jakoby neonové záblesky osmdesátkového retra (které se odráží i v doprovodné hudbě), což dává vzpomenout na Refnův pokus The Neon Demon. Po stránce atmosféry tedy není moc co vytknout, co se týče akce, když už na ni dojde, tak ta vás posadí na prdel. Obdivuju Greena za to jak špičkově dokázal vypilovat robotické pohyby, které se projevují především v určité pohybové optimalizaci, na kterou dohlíží nano inteligence. Do toho celkem nápaditá kamera, která tohle skvěle vyzdvihuje. Ale jak už jsem řekl, akce je tam počertech málo a dlouze se na ni čeká, kdyby na ní byl film postaven, máme tu totální vraždu, která takhle zůstavá nenaplněna a to je velká škoda!

    • 4.9.2018  13:52
    Noční hra (2018)
    ****

    Věc se má tak, že dnešním komediím věřím asi tolik, co dnešním hororům. Většina stojí za pendrek nebo ještě hůř, je trapná. A co se mi líbí, to většinou nechává okolí chladným. Čas od času se ale najde něco, co mě zmasakruje na totálku. Naposled to byl Majk a Dejv sháněj holku, což byla totální bejkárna, ale mě to sedlo tak, že jsem se chechtal ještě dva dny potom. Noční hru jsem nijak neregistroval, dokud mě na ni neopozornilo několik nadšených ohlasů. Nezbývá, než smeknout, neb tohle je komedie přesně dle mého gusta. Humoru je tu celá škála - od totálních vražd a kameňáků, přes standardní žďuchy až po vytříbený inteligentní humor, který vyžaduje koncentraci nebo znalosti řady souvislostí. Zde se komediální žánr docela solidně míchá s akcí a zápletka je nadstandardně rafinovaná. Výběr postav a paleta charakterů se skvěle doplňují, nicméně je zde řada hajlajtů, které vám utrhnou bránici. Mě to teda skvěle sedlo, napoprvé jsem se chodil oplachovat do koupelny, jestli se mi to nezdá :D.

    • 31.8.2018  15:04
    Já, Tonya (2017)
    ****

    Občas třískám hlavou do zdi, proč jsem některé filmy tak dlouho odkládal. A Toňa je zrovna takovej případ, i když životopisný fláky bejvaj v drtivý většině zkrátka super. Film jsem vzal na milost až když ho chválili kumpáni z interní fajnšmekrovské skupiny, takže ještě ten večer jsem si to pustil. Takže? Pokud tohle má být podle skutečné události, tak to musela být pořádná rychta :D. Tohle je sice převážně komedie, ale černá jak bota a při většině vtipných momentů vás stejně bude trnout. Největší dominantou celého snímku je ten parádní redneck feeling, tohle kdyby se odehrávalo u nás, tak by to bylo točený v Lanžhotě nebo Uherským Brodě, taková hlína to je! Na druhou stranu film je docela napínavej a plnej krasobruslařskýho umění, takže i člověk tento teplej sport neuznávající musí chtě nechtě pokývat hlavou jakože respekt. Vostrý jak brusla!

    • 17.8.2018  09:47

    Možný SPOILER, takže radši alert! Tleskám vestoje a křičím bravo, že v době tendenčních rychlokvašek pro děcka a wanabí hororových konceptů současnosti, se podařilo natočit něco rouhačského a odpudivého. Vůbec se nedivím, že teenageři v kině neudržej pozornost a ke konci filmu už regulérně vyrušují, protože tohle přeci není ten cool horor pro holčičky, plný prvoplánových lekaček a líbivého klišé. Tohle je kurva slow-burning utrpení a to po všech stránkách! Na tomhle filmu je všechno dobře, respektive všechni špatně! Od začátku jsou karty rozdány velmi nekompromisně a zvláštní chemie mezi jednotlivými činiteli působí tak nepříjemně, že jsme skoro zapomněli, jak horor může dnes také vypadat. Vlastně horor, ono se to většinu filmu tváří jako dost temné a těžké drama. Precizní kamera, dlouhé záběry a práce s barvami je něco, co vás hned zkraje zaujme - vymyká se to totiž chápání práce s vizuálem, jak ho běžně známe. Naposled byla takhle zajímavá kamera u Dont Breathe a jetá atmosféra u Under The Skin. Herecké obsazení je velmi důmyslně vybráno tak, že každý z herců hraje svůj malý díl velkého koncertu, kterému dominuje nedoceněná Toni Collete, přičemž její repertoár výrazů a psycho stavů hraničí se dnem otevřených dvěří blázince pro těžké případy. O hudbě ani nemluvím, to je tryzna sama o sobě, tenhle soundtrack bude doma hrčet rozhodně dost často. Pokud si někdo pamatujete čarodějnický horor nehoror VVitch (a následně Paranormal Activity), tak tady by se dala najít solidní paralela rodinného rozkolu na základě nevysvětlitelného sledu zdánlivě náhodných událostí. Zdánlivě proto, že když vstoupí zlo do vašeho života, náhoda to není ani v nejmenším. Těžko se hledaj slova pro něco tak pomalu požírajícího nejen hlavní hrdiny, ale i vás samotné. Od začátku je ve vzduchu cítit něco zatraceně zlověstného, co už už bude každou chvíli vidět a ono to vlastně trvá 3/4 filmu - pomalé tempo v komnbinaci se všemi vévodicími atributy je zcela zničující a nic neříkající vývoj ve vás vyvolává nervní mrcasení v sedačce. No a pak to příjde! Veškeré drama, hnus, znepokojení, rouhání, hrůza, které se do té doby jen pozvolna vlekly, udeří tou nejničivější silou. Rázem se tempo změní a vy nebudete stíhat dávat si do souvislosti všechny ty indície, kterých je film plný a tak rafinovaně je servíruje do na oko hluchých míst, že pokud jste nedávali dostatečný pozor či námate dostat diváckého fištrónu, konec pro vás bude ještě větší fackou, než ten pomalý rozjezd. Závěr je pochopitelně rouhačskou oslavou veškerého zla vypointovaný až v groteskně zlomyslné finále. Tohle je opravdový hororový majstrštyk, ve který jsem snad už ani nedoufal.

    • 15.8.2018  14:11

    Sérii Mission Impossible mám celkem rád, ale takovejhle rachot jsem nečekal. Pokud jsem si u Avengers: Infinity War postěžoval, že je to jen samá akce, tak tady je to něco podobného, jen s tím, že to člověka neotravuje a vše je skvěle vyváženo. Skutečně, od začátku do konce se jede do plných a tam, kde se nic akčního neděje, tam stejně čučíte se zatajeným dechem. Autorům se tedy povedl mega přesvědčivý špionážní tobogán, ze kterého se vám jednak vystoupit nechce a druhak ani nemůžete. Krom standardně skvělého Cruise zde exceluje superman Henry Cavil - rubanice na záchodcích nebo nebo grandiózní finále, to jsou scény jak hovado. A pokud jsem vždy trpěl u klasických MI konceptů jako je lezení po skále nebo mrakodrapu, tak tady jsem se díval bez keců s rukama přes oči - preciznost a synchronizace například honičky v Paříži, to fakt bere dech. Rouhačsky musím říct, že za mě nejlepší díl série a zřejmě letos nejzábavnější a nejakčnější podívaná.

    • 4.8.2018  03:27
    Big Legend (2018)
    *

    Závěrečná bitka s Yettim dobrej vtip :D

    • 18.7.2018  21:00

    Když je člověk vypálenej jak kostel v Bergenu, je to docela zábava :D

    • 27.6.2018  10:41

    Jsem jednoduchý chlap: vidím kozy, mačkám lajk. Tak nějak by se dal charakterizovat můj vztah k této dinosauří sáze. Jako malej dinosaury strašně baštil, měl jsem doma nespočet knih a jednu motyku. Pak mě máma vytáhla na Jurský Park, což byl samozřejmě zásadní zážitek a od té doby mě tahle pentalogie nepřestala bavit. Znám spoustu lidí, kteří nemůžou zvláště těm novějším filmům přijít na jméno, ale za sebe říkám, že jestli vybrat nějakou repre popcornovku, tak beru jednoznačně dinosury. Není úplně potřeba spekulovat nad vývojem nebo naopak přešlapováním na místě, přijímám film takový jaký je a prostě se bavím. Jasně, dalo by se najít spousta much, ale prostě tady jaksi nemám zapotřebí to pitvat. Na čem se schodnem asi všichni, je určité cyklení nebo vykrádání sebe sama, ale to není nic, co by se nedělo u Vetřelců, Terminátorů a dalších vícedílných klasik. Osobně oceňuji prvotřídní efekty a určitou dynamiku, se kterou jsou prezentovány - má to švih a svěžest. Zdá se mi, že přibylo humoru, místy jsem se teda chechtal šíleně, a naopak, je tam i několik dojemných scén. Zánik říše možná není tak kompaktní jako jeho předchůdce, některé věci jsou zbytečně hrot, jiné zbytečně předvítalné. I tak mi to ale suma sumárum dává stále velmi zábavnou podívanou. Jsem spoko. Opakovaně.

    • 25.6.2018  13:10
    Ghostland (2018)
    **

    Vypadá to, že se nám Laugier začíná trochu cyklit a už i o jeho duševním zdraví lehce pochybuju. Ghostland je totiž již snad třetí film, ve kterém si libuje na věznění a ubližovní slabším. Pokud pominu koncentrovanou nudu v podobě The Tall Man, máme tu kultovní dílo Martyrs, které je glorifikováno napříč věkovými skupinami i třídním zařazením. S Martyrs mám dávný problém, protože podobné samoúčelné násilí bez určité "hororové" atmosféry, mi příjde krajně odpudivé. Respektive, viděl jsem už kde co, ale Martyrs jsou natočeni tak zvláštně surově, že mi to až dělá problém. Díky Ghostlandu se trochu vyjasňuje koncept autorova vnímání násilí na druhých. Stejně jako třeba Trier má evidentní problém se ženami, Laugier se ukájí v ubližování bezbraným, přičemž společným rysem je únost, věznění, mučení, netvoření, zohavení. Tam, kde není dostatečná kreativita, tam si pomůže teatrálním až cirkusáckým feelingem, neboť za něj se dá schovat leccos. Díky nadšeným recenzím jsem chtěl dát režisérovi další šanci, ale vypadá to na můj trvalejší problém s jeho vyjadřovacími prostředky.

    • 6.6.2018  12:21
    LaFre - Po nás potopa (hudební videoklip) (2017)
    ****

    Tohle je mé první setkání s raperem jménem LaFre a nemůžu úplně říct, že by to byl můj šálek čaje. Jeho styl výrazově spadá někam spíše k Revoltovi, tj. jde o jakýsi cilviní motivačně kritický rap, který by se mohl s trochou štěstí hrát v rádiích. Svou flow mi také připomíná mého rodáka Packeta, který teď působí v uskupení Poetika, takže ta paralela je docela transparentní. LaFre sice vsadil na jistotu, ale svůj pohled na agitační téma se mu docela povedl - bez jediného zaváhání obratně a přehledně servíruje ožehavá témata, která bez obtíží zpracuje kažký, takže tam kde je Suvereno moc konspirační, Presento moc extrémní a Revolta moc sportovní, tam byl LaFre mohl přebrat pomyslnou štafetu. Je otázkou nakolik je tenhle song pouze střípkem v mozaice nebo jestli má potenciál na to být rozvíjen. Dobrou volbou se ukázala být také mladičká Eliška Rusková, která duetem dotváří atmosféru, aniž by musela hrát vyloženě druhé housle.

    • 1.6.2018  08:45
    Thy Art Is Murder - They Will Know Another (hudební videoklip) (2016)
    ****

    TAIM nejsou typickou kapelou, která kritizuje socialně politická nebo ekologická témata, jejich doménou je spíše nesouhlas s organizovaným nábožensvím a vším zlým, co z toho plyne. Jenže jak se společnost řítí do záhuby, stále více interpretů má potřebu apelovat na stav svět kolem, takže i subkultury jako je třeba metal, začínájí inklinovat i k důležitějším tématům, než jsou obrácené kříže a vykuchaná torza. Song "They Will Know Another" přináší skutečně bolestivý sestřih všech zásadních prohřešků, kterých se doupouštíme vůči přírodě i mezi sebou navzájem. Za doprovodu intenzivního death metalového nášupu se pomale dostavuje husí kůže a skoro to zní jako pekelný epilog světa, jak jsme ho znali. Lyrics video mluví samo za sebe.

    • 24.5.2018  07:37

    Ten antropomofický přístup k chápání zvířat a přírody je sice k blití, ale zpracování je úchvatné a herecký výkon Mauglího dechberoucí!

    • 22.5.2018  11:59
    Deadpool 2 (2018)
    *****

    Neuměl jsem si vůbec představit, že by taková top bejkárna, jako je první Deadpool, šla ještě něčím překonat. A ono to fakt jde! Vše, co jsme viděli v jedničce, je zde snad ještě více umocněno, posunuto a vyhroceno, takže hranice nevkusného (nikoli však trapného) humoru jsou zase o kus posunuty. To stejný se dá říct o akci nebo gore scénách, který jsou občas fakt moc a rozhodně ne pro děcka. Jestli byla jednička taková přímočará a přehledná, tak dvojka je definitivně mnohem košatější jak dějově, tak na výpravu nebo na obsazení (X-force pohroma mě opravdu rozsekala :D). Co se týče humoru, tak některý věci prostě nevymyslíš a posílám dárkovej koš za to, že to vymysleli autoři. Není o čem, plnej céres!

    • 16.5.2018  07:45

    Je s podivem, kam až se dá recyklovat už takhle recyklovaná série o bubácích. Insidious vsadil na kartu jistoty, když hororově vyprahlému, ale zároveň také z velké části negramotnému publiku naservíroval pohádku na pokračování o lovcích duchů. Pak se není čemu divit, že v současné době jsou velebeny podobné rychlokvašné hrůzy (ještě společně s Conjuring nebo Annabelle), které zneužívají divákovy benevolence, přičemž na klasiky žánrů se neprávem zapomíná. Již čtvrtý díl tohoto večerníčku přináší v podstatě stále tu stejnou šablonu - aby taky ne, kdyby měli tvůrci potenciál přijít s něčím novým a neotřelým, asi by se nezahrabávali s touhle duchařskou frenčízou. Čili pokud jste viděli kterýkoli s předchozích dílů, zhruba víte, o co půjde. Model křivda => bubák => hledání bubáka => bloudění na onom světě => odstraňování křivdy / bubáka => zadní vrátka pro další díl, jsou zřejmě nějaké zaklínadlo, bez kterého se soudobý horor podobného ražení zřejmě neobejde. Co však musím pochválit je stále vysoce kvalitní produkce, což je téměř zázrak, neboť film byl údajně natočen za 10mega usd. K dobru rovněž připočítávám několik lekaček, u kterým jsem se lek jak zmrd.

    • 15.5.2018  07:56

    Chápu, že špionážní tématika je těžké řemeslo, protože postavit příběh tak, aby byl atraktivní pro diváka, jenž by mohl držet krok se všemi informacemi, které je potřeba neustále vyhodnocovat a přehodnocovat, neztratit se a neztratit přitom také dech - to není úplně snadná látka. Proto spousta takových filmů balancuje na pomezí nudy a rutiny. Rudá volavka z takového konceptu nevybočuje, jen si přimyslete celý věrtel neuvěřitelnosti, neboť příběh o tom, jak se z talentované baletky stane elitní ruská špiónka a to v podstatě přes noc, to už chce hodně odvahy. A to i přesto, že Jennifer Lawrence je poslední dobou velmi přesvědčivá herečka - viz. její koncert ve filmu Mother!. Je zajímavé, že film spadl do podobné dějové šablony jako jiný špionážní thriller Atomic Blonde, ve které se také nic moc něděje, člověk sotva drží pozornost, pak ke konci jedna přísná rubanice a šmitec. Kdyby byl film prošpikován podobnou akcí, chrochtal bych si blahem, ale takhle bohužel musím konstatovat cosi a o nevyužitém potenciálu dvou a půl hodin diváckého času.

    • 3.5.2018  09:49

    Tak se všichni uklidníme, zas taková pecka to není. A to pro spoustu důvodů, z nichž se řada dala očekávat a další naopak vůbec. A hned z kraje radši upozorňuju, že některé informace mohou být lehce !SPOILERující! Infinity War se dá považovat za pomyslný vrchol Marvelovského snažení, vždyť také ambice nacpat (skoro) všechny hrdiny do jednoho filmu, jsou značně napováženou. A to je možná jeden z hlavních úskalí - je tu postav jak na orloji a i když má film 2,5 hodiny, všechny nemohou mít dostatek prostoru, aby přirozeným způsobem vynikla jejich podstata (klidně by to uživilo filmy dva). A vlastně nikdo ten prostor nemá. Film je napěchován po okraj akcí, která je střídaná zase jinou akcí a v podstatě nic jiného, než akce tam není. Což se sice může zdát jako super přidaná hodnota, ale v podstatě je to jako mít auto, které jezdí jen rychle - vy si sice užijete super jízdu, ale když potřebujete zaparkovat, rozméznete se v rohu garáže. Podobně to funguje zde, není prostor na oddech, takže být v neustálem střehu, to člověka začíná (nevěřím, že to píšu) trochu unavovat. Po této stránce mnohem líp funguje Thor Ragnarok či Black Panther, neboť tam je vše vyvážené a funkční. Oproti poslednímu Thorovi, který je vyloženě komedie a celou dobu vás nabíjí energií, Infinity War je smutnej příběh, paninko. Temná dějová linka, závažné téma a vy jen těžko nesete, když vaši obllíbění hrdinové dostávají na prdel a (!!!) umírají. Humor je tu spíše velmi okrajově a většinou ani tak nezmenší tíhu okamžiku. Velkým překvapením je vykreslení charakteru Thanose, který sice jako ničitel galaxií je ukázkový záporák, ale když se ukáže, že důvod jeho ničení má etické důvody, začne ho to stavět do zcela jiného světla a už se to tak jednozačně netváří. Závěr filmu trochu zamíchá kartama, takže z kina nebudete odcházet zrovna veselí. Z Marvelovek hodnotím pocitově stálet lépe Logana, Thor 3 a Black Panther zřejmě taky.

    • 16.4.2018  10:00
    Nikdys nebyl (2017)
    ***

    Jáchym v titulní roli násilnického thrilleru si to mrská, jako by byl pro podobné role narozen. Přitom ho známe z řady milých a dojemných kousků. Jenže doba pokročila a jemu sedne i tahle depresivní role. Bývalý voják a agent FBI jako osamělý mstitel s kladivem a dál si to asi dokážete domyslet. Film překvapivě přináší skoro až filozofický či artový rozměr plný reminiscencí do minulosti, jež jsou většinou jen naťuknuty a tak zůstávají opředeny tajemstvím a znepokojivým pocitem. Tomu solidně kontrastuje celá řada brutálních gore scén, takže jedinou nevýhodou je určitá rozpolcenost a s tím související ztráta tahu na bránu nebo vyloženě odbytej závěr. Jo, a taky soundtrack je tu řádně sick!

    • 11.4.2018  11:08

    Lidi, kteří milují muzikály, ať už divadelní nebo filmové, si z tohodle filmu musej regulérně sednout na prdel. A nejen oni. Já podobnou estrádní zábavu teda rozhodně nevyhledávám, ale tady jsem s tichým respektem seděl a jen čuměl. Je to film postavený převážně na pekelně dobrých písních a dechberoucí choreografii, takže celej ten koncept je velmi živelnej a strhující. Příběhová linka je sice předvídatelná a strohá, ale vše ostatní to asi dostatečně vynahrazuje a především všudypřítomná radost z tance a zpěvu člověka děsně nabíjí. Za mě nejsilnější filmový muzikál od doby burtonova Sweanyho Todda!

    • 10.4.2018  10:57
    The Ritual (2017)
    ****

    Po dlouhé době zase konečně slušný horor! Znalci trvdili, že je to něco na způsob Blair Witch Project, takže jsem dál nic vědět nepotřeboval a valil stahovat. Od začátku se jede v hodně solidním tempu - brutální incident v obchodě, střih a už si to čtvěřice mužů rajzuje po švédské přírodě. Je jasné od prvních chvil, že se bude hodně pracovat s atmosférou, což ostatně koncepční znepokojivé záběry kamerou jen potvrzují a neméně znepokojivý soundtrack jakbysmet. Když se frajeři ztratí v lese a najdou opuštěnou chatu, od jejíž návštěvy následuje sled hodně temných událostí a děj se strhne v záchranu o vlastní životy. Určitě se nedá říct, že se pracuje se stejnou hrůzou a depkou jako v případě blairské čarodějnice, ale na to, že jde o regulérní film, je ten koncept hodně přísnej a uvěřitelnej. Tak či onak, napětí vrcholí a koncentrace zla číhajícího v lese eskaluje. Navíc, dokud není vidět, působí výsostně děsivě, člověk by ani nečekal, že ho pak pozná tváří v tvář, což je možná trochu na škodu, ale abstraktních bubáků už bylo dost, žejo. Mám pocit, že po tomhle filmu se mi nechce ani do Švédska ani do lesa...

    • 4.4.2018  11:56

    Česká kinematografie by měla každoročně dostávát Zlatou cenu zmaru za dlouhodobý a neutuchající přínus deprese do filmu. Už jsem to sice rozebíral na jiných místech, ale československá tvorba má opravdu dluhodobý podíl na zaznamenávání neradostných věcí na obrázkový pás. Uvědomoval jsem si to už jaké malé dítě a mohlo jít o film pro pamětníky, odpolední pohádku pro děti nebo komunistickou detektivku - ve všem se dal cítit odér tíhy běžné šedé reality, trápení a utrpení, jakoby se v českém filmu zrcadlila samotná neutěšená podstata bývalých režimů. Jenže skoro 30 let od pádu komunismu a nic moc se nezměnilo, popřevratové filmy jsou kapitolou samou pro sebe a i současná tvorba umí neustále zachovávat "českou hrůzu" jen co je pravda. Tahle věcička se s náma moc nepáře a hned do nás nasolí hysterického Rodena hypochondra, dál tu máme rasovou otázku, režimový brekot, nespokojenou manželku, nevycválaný děcka, alkoholismus, prostituci a to v takové kombinaci a naservírované tak přísně, že se vám zatočí hlava. Přehlídka několika vybraných osudů je to fakt pestrá a příběhový kolotoč nesmírně zajímavý. Nicméně nebyl by to český film, kdyby se neschylovalo k několika osobním tragédiím najednou... Je to přesně ten filmu, u kterého si musíte říct sami pro sebe "ty píčo, nechtěl bych...".

    • 26.3.2018  20:55
    Thelma (2017)
    ***

    Komorní až minimalistický dramatický thriller s prvky hororu. Přesně takhle si představuju soudobou skandinávskou tvorbu - chladnou a precizně výrazově strohou. Snímek přináší téměř až intimní pohled do života dospívající dívky, která se nejen že musí vyrovnat se společenskými či školními úskalími, ale především s vlastními paranormálními schopnostmi, jež s přibývající hrůzou odkrývá. Kruh se uzavírá, když zjistí, že rodina na to reagovala despotickou výchovou a obracením na dogmatickou víru. !Spoiler! Nemluvně pod ledem je přísně šokující scéna, stejně jako hořící fotr. PS: Z ústředního motivu soundtracku jsem úplně v prdeli!

    • 25.3.2018  15:39
    Raw (2016)
    *

    Vyprázdněnej bizár, kterej by sám sebe nejraději viděl jako intelektuální artovku. Tak to bohužel. Nesympatický casting vás hned ze začátku pleskne jako mokrej hadr po čuni a drží se po celou dobu filmu. Do toho přehnané chování studentů veteriny a typicky francouzská teatrálnost a přehrávání. Nesmíme zapomenout na nechuťárny z pitevny, sexuální výstřelky a další pokusy diváka šokovat, což ale spíše poukazuje na režisérské tápání. Rodinný kanibalismus je sice lákavé téma, ale asi bude lepší, když zůstane ve vesnickém prostředí texasu. Jak říkám, prvoplánovitej fuj.

<< předchozí 1 2 3 4 8 15 21 28
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace