danliofer

danliofer

dasha vanova

Česko

homepage

24 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20
    • 11.7.2020  19:08
    Lajna - Série 2 (série) (2019)
    *****

    Normálně mě hokej vůbec nezajímá. Ani "namakaný" řeči. Co mě vlastně u toho dostalo a donutilo to sjet obojí (jak první, tak druhou sérii) skoro na jeden zátah, je to, jak absurdně je to všechno namíchané. Vím, že je tím Petr Kolečko už pověstný, ale u mě osobně to prostě funguje na výbornou a je nakonec úplně jedno, který režisér mu to režíruje (ať Lajnu či Most). Ten mix je prostě tak výživný, že nemůžu odolat. I to, jak se trefuje do různých klišé, bourá je a zase pře(s)tavuje, kdy jeden vůbec neví, kam se to všechno vyvine, že by si i bál vsadit na to, čím to skončí. Navíc jsem si u toho uvědomila, jak je to v současné seriálové produkci všech těch Růžových zahrad, Ulic či Slunečných super závan svěžího proudícího vzduchu, i proto už se moc těším na něco dalšího z dílny Kolečka a režisérů, kteří ty jeho gejzíry nápadů převedou do "reálu". Třeba teď naposledy spolupráce Vladimíra Skórky a Petra Kolečka na sKORO NA mizině mě přivedla právě k Lajně, přičemž po loňském Mostu pro mě osobně prostě zase trefa do seriálového černého :-) P. S. Jiří Langmajer v roli trenéra absolutní špica, jak dokáže ustát to lavírování mezi přehnanou tvrdostí a přehnanou změkčilostí, aniž by z toho vyšel jako totální idiot :D

    • 13.6.2020  16:20

    Když se spojí síly herecké/ scénaristické/ česko-moravsko-slezské, je se konečně na co v (ko)mediálním prostoru dívat! Jen tak dál! Po loňském Mostu! pro mě další skvělá komediální minisérie, která si myslím, že u mě osobně aspiruje na sérii roku 2020!

    • 13.6.2020  16:19

    Když se spojí síly herecké/ scénaristické/ česko-moravsko-slezské, je se konečně na co v (ko)mediálním prostoru dívat! Jen tak dál! Po loňském Mostu! pro mě další skvělá komediální minisérie, která si myslím, že u mě osobně aspiruje na sérii roku 2020!

    • 18.4.2020  21:40
    Kosmos (2010)
    *****

    Pro mě osobně film stejné hloubky jako vesmír sám...

    • 23.2.2020  00:26

    Myslím, že až tak kritičtí být k tomu filmu nemusíme. Dle mého soudu docela dost zachytil z toho současného českého občas dost zapšklého rybníčku. Samozřejmě bych panu Hanzlíkovi ubrala na patetičnosti projevu, ale jinak jako letní oddechovka dobré :-)

    • 16.2.2020  21:04
    Dvojníci (2016)
    ***

    Blbost na entou, ale dost jsem se u ní nasmála :D

    • 11.1.2020  23:10

    Přemýšlím, proč je mi ten film sympatický, i když zde na něj padá spousta slov o trapnosti a odpadu. Ano, od Marie Poledňákové jsme viděli lepší díla, ale že by v tom nebyla ani trocha něčeho pěkného, s tím bych až tak nesouhlasila. Jelikož jsem od filmu nic nečekala, možná tak si vyčistit hlavu a trochu se i zasmát, tak film v mém případě splnil svůj účel. Většinou se na českou produkci skoro nedívám a vybírám si spíše náročnější dílka, leč dokážu v sobě nějak oddělovat kategorie. Takže v rámci komedií, je to u mě tak na úrovni funésovek, kterým též taky dávám vždy tak dvě tři hvězdy :-)

    • 4.1.2020  23:03

    Původně jsem chtěla dát jen dvě hvězdičky, protože jsem se výjimečně při filmu Q. T. fakt nudila. Ne, výkony Leonarda i Brada byly super, ale mezi docela vtipnými scénami byly opravdu nudné pasáže, snad že nesdílím s Quentinem nostalgii po "starých dobrých hollywoodských" šedesátkách. V poslední třetině to do sebe naštěstí zaklaplo po tarantinovsku a to se prosím nikdy nevyžívám v těch jeho morbidkách. Takže za tu poslední třetinu třetí hvězdička. Pro mě osobně nejnudnější Tarantinův film. Celkově však, co se týče kamery, hudby a přenesení té atmosféry přelomu šedesátek a sedmdesátek, velmi zdařilé. Tu náladu vystihli tvůrci opravdu skvěle. Možná i proto pro mě trochu prázdná nudná hlušinka :D

    • 2.1.2020  23:53

    Taky na mě vyběhly Jarmushovy Zlomené květiny... Na druhou stranu bych k filmu nebyla tak tvrdá. Dost často se dívám na filmy z klubu náročnějšího diváka, i proto mi tento Vejdělkův film přišel jako taková ta letní pohodová promenádička v letním soumraku někde českou krajinkou, po náměstíčku malého města se vším, co k tomu patří a chvilkami i nepatří... Nic více ani nic méně.

    • 28.12.2019  21:41

    Film na téma, které je v mnoha zemích stál velkým tabu, a to včetně Gruzie. Hlavnímu aktérovi bych uvěřila cokoliv. Občas na mě ale šla z filmu určitá prázdnota a taky deprese jakési gruzínské bezvýchodnosti. Na jednu stranu hrdost na svou kulturu a její tradice a na druhou žádná vize lepšího života ve vlastní zemi, i za to filmu přidávám tu pátou hvězdu. Jen chci pevně věřit, že Gruzie svou cestu najde. Ráda na tu zemi vzpomínám a byla bych ráda, kdyby si Gruzíni uvědomili, že vlastním pokladem je vlastní kultura, a to včetně akceptování těch, kteří by ji rádi (re)prezentovali, ač třeba jinak sexuálně orientovaní.

    • 27.12.2019  20:50
    Parazit (2019)
    *****

    To prostě nevymyslíš... Kam pořád ti Korejci chodí na takové absolutně nereálné a přesto uvěřitelné scénáře :D

    • 26.12.2019  21:45
    Křižáček (2017)
    *****

    Po delší době česká filmová miniaturka, s níž naprosto souzním. Mám ráda filmový minimalismus, přičemž mám pocit, že se z filmů už skoro vytratil. Nastala doba klipovitosti, v níž film, který předpokládám čerpá z Vláčilovy či Tarrovy tradice, určitě hledá své místo hůře, neb na dlouhé záběry a scény beze slov už mnoho lidí nemá tu potřebnou dávku trpělivosti ani naladění. Filmeček má kromě jiného poutavou kameru i hudbu, která do posledního okamžiku nevyzradí, jak film skončí. Možno si hodit mincí hned zkraje, zdali chcete film dokoukat či ne, protože pro uspěchané a naladěné na akci to opravdu není. Pokud si u toho chcete zameditovat, film vám sedne jako ulitý...

    • 22.9.2019  20:42

    Tak to tedy moc nechápu, jak sám distributor filmu může film prezentovat tak schematicky, jako by snad ani ten film lidé z distribuční firmy neviděli, jako by se ani nesnažili pochopit onu dobu, ani onu dobrou filmařinu. Občas mě napadá, že nebýt dobových snímků, vlastně bychom neměli ani možnost to porovnat s pozdější kritikou oné doby. Dnes již těžko kdo může chápat nadšení tehdejší mladé generace a její touze po změně pořádků. Doba byla taková. To, že se to nakonec nějak zvrtlo, je druhá věc, leč rozhodně je dobré vidět tyto snímky se vším, co k tomu patří, a to i s načtením si potřebné historické literatury pro pochopení a hlubší vhled. Film osobně mě zasáhl svou otevřeností, o skvělých hereckých výkonech, kameře a hudbě nemluvě.

    • 21.9.2019  16:46

    František Smolík v roli boha ze tu prostě boží! A celkově ten závěr je silný.

    • 18.9.2019  23:47

    Postupně kamínek po kamínku otevírám Kachyňovy filmy 60. let a jsem prostě fascinována hloubkou všech těchto filmových počinů. Kočár do Vídně je minimalistický až na půdu a jen dokazuje, jak i s málem prostředků lze natočit neskutečně silný film. Též ukazuje, že když je skvělý scénář korunovaný skvělými hereckými výkony, minimalismus to unese a ještě tomu dodá na působivosti. O hudbě a kameře nemluvě.

    • 17.9.2019  21:48

    Další silný Kachyňův režisérský počin. Čím více si pouštím jeho filmů, tím více mi vychází jeho režisérská genialita. Ze šedesátek skoro co film, to filmový opus tento snímek nevyjímaje. Představitel hlavního klukovského hrdiny hraje snad na dvě stě procent!

    • 15.9.2019  18:34
    Noc nevěsty (1967)
    *****

    Tak z tohoto filmu až mrazí. Kdysi mě na toto téma dostali Všichni dobří rodáci, kde ovšem byly i nějaké ty odlehčující chvilky. Tento film je kondenzovaným příběhem smutku a strasti. Jak hodně se liší od filmů 50. let, kde ona doba byla podávána naopak až moc optimisticky. A přitom to všechno bylo někde mezi. V tomto ohledu na mě silně zapůsobil film Touha od Vojtěcha Jasného (z roku 1962), který ve svém povídkovém filmu dokázal onu dobu nahlédnout o něco lidštěji a v širším kontextu. Na druhou stranu Kachyňův snímek Noc nevěsty je prostě herecky, obrazově, hudebně i tematicky (ač zachycující jen určitý úsek skutečnosti) opravdu velmi silný. A určitě z paměti jen tak nevymizí.

    • 31.8.2019  20:26

    Dnes jsem si střihla dva Jasného filmy po sobě. Touhu a Až přijde kocour, přičemž mě to neskutečně nadchlo a naplnilo. Jako by mě to vrátilo v čase do dob, kdy filmy měly určité poselství, poetiku, propracovanou vizuální a hudební stránku, kdy byly prosté klipovitosti tak charakteristické pro současný film i dobu. Ve skutečnosti se člověk do minulosti (ač měla své mouchy) přesunout nemůže, tak aspoň že z ní zůstaly takovéto filmové skvosty, na které má pak chuť se podívat i několikrát, aby si mohl každou vrstvu odkrýt znovu a důkladněji.

    • 31.8.2019  16:40
    Touha (1958)
    *****

    Pro mě osobně dnešní filmový objev. Přímo pohlazení po duši s krásnou poetikou. Na svou dobu přesahující rámec filmů oné doby. Vlastně už z něj čiší šedesátky.

    • 25.8.2019  16:14
    Trápení (1961)
    *****

    V posledních dnech na mě padla taková ta nostalgie, kdy má člověk chuť si pustit něco z naší starší kinematografie. A jsem moc ráda, že jsem takto nečekaně objevila takový malý filmový skvost. Kachyňovy filmy mám moc ráda. Avšak obrazově mě ještě žádný takto nezasáhl. A co se týče ztvárnění příběhu herci, je to film, po kterých v současné době, jako by se slehlo. Jak tu někdo napsal, že dnes jsme bombardováni veskrze ukecanými filmy, plnými zbytečných slov, namísto abychom si vystačili se silným příběhem, kde slov skoro není třeba. Hodněkrát jsem si u některých scén říkala, že už bych na toho mlátiče koní zařvala (hlavně, když u toho byli svědci) a nečekala tak dlouho jako hrdinka. Bylo naprosto evidentní, že kůň byl obětí lidské zvůle. Jsem moc ráda, že film skončí dobře (omlouvám se, pokud to někdo nechtěl číst dříve).

    • 27.4.2019  15:34
    Ticho (2018)
    *****

    Film mapuje velmi pěkně a jemně dlouhodobě neutěšenou situaci současné kolumbijské společnosti. Ve filmu se prolínají životy živých s přítomností duchů jejich zemřelých příbuzných, a to takovým způsobem, že jednomu nějakou dobu trvá, než mu dojde, kdo je opravdu zemřelý. I to se mi na filmu moc líbilo. To postupně rozvíjené tajemství mlčenlivosti.

    • 27.4.2019  15:30
    Ghada El Eid (2017)
    *****

    Tak trochu mi svou formou i obsahem film připomínal dánský film Rodinná oslava. V tomto případě tne do prohnilosti libanonského systému, ale nakonec nenechává nit suchou ani na jednotlivých účastnících rodinné velikonoční oslavy.

    • 27.4.2019  15:25

    Film, který ve svém loudavém tempu dává krásně nahlédnout do života mladých v současném Mongolsku. Tradice versus modernita. Osobně mám pocit, že tradice je to, k čemu se budeme muset vrátit, abychom přežili.

    • 27.4.2019  15:23
    Sibel (2018)
    *****

    Film, ze kterého až mrazí. Skvělý scénář, herecké výkony, kamera i hudba. Vše plyne v ostrém tempu plném kontrastních situací s katarzí na konci.

    • 8.1.2019  22:38

    Kdysi mě velmi oslovila kniha ruského prozaika Korolenka s názvem Slepý muzikant, která popisuje životní příběh od narození slepého klavíristy. V knize je i porovnání s lidmi, kteří o zrak přišli až za života. I to je velký rozdíl, když od narození slepý člověk nabyde zraku a člověk, který si aspoň matně pamatuje na své prvotní vizuální dojmy před ztrátou. Majidiho snímky na téma slepoty na mě pokaždé silně zapůsobily (mimochodem i ty, které se tohoto tématu až tak nedotýkají). Klidně bych snesla i delší stopáž, aby mohla být ta část, kdy je hlavní hrdina ještě slepý, o něco delší a detailněji propracovanější jeho vnitřní svět, aby pak ještě v silnějším kontrastu vyzněla ta část po operaci. Jinak je to film silný nejen obrazově a hudebně, ale též díky výkonu představitele hlavního hrdiny, jenž svému protagonistovi vdechl naprostou opravdovost. I když je k mání jen špatná kopie, filmu to dle mého soudu na hloubce ani působivosti neubere. Jsem ráda, že jsem film mohla vůbec zhlédnout. Člověka vždy napadne, že do českých a nejen těch se dlouhodobě dostávají veskrze kraviny, ale takovýto film, aby jeden prostě pohledal.

    • 22.12.2018  21:33

    Neřekla bych, že to bylo obsahově vyprázdněné a modelování postav plytké, jak tu padlo. Na současnou českou kinematografii naopak až dost dobré. Navíc i ten andělský nápad byl rozpracovaný do posledního detailu a přitom vše plynulo úplně přirozeně. Před pár dny jsem se dívala na polské Listy do M. též s vánoční tematikou a myslím, že si s ním Křídla Vánoc vůbec nezadají. Nečekala jsem filmový zázrak, ale snímek mě dost překvapil, i proto ta pátá hvězda navíc. :-)

    • 17.11.2018  16:12

    Moc hezká thajská sonda do světa tamějšího vzdělávacího systému.

    • 17.11.2018  16:08

    Dobrý animovaný horor s přesahem :-)

    • 3.11.2018  22:25
    Žiť (2010)
    *****

    Od Jurije Bykova již třetí film a nestačím žasnout nad tím filmovým (režisérským, scénáristickým, jakož i skladatelským) talentem a jasnou koncepcí všech tří filmů, které jsem měla možnost zhlédnout (Durak, Major a teď Žiť). Řadím ho po bok svého favorita Zvjaginceva. Takže teď mám ze současné ruské kinematografie favority dva a vřele doporučuju. Určitě je ale třeba být naladěn na přemýšlivou a značně melancholickou notu. Rozhodně jejich díla nejsou žádnou oddechovkou.

    • 22.9.2018  22:40
    Major (2013)
    *****

    Druhý Bykovův film, který jsem zhltla během týdne jako malinu, a stejně jako Zvjagincevovy filmy mě nenechávají tyto dva Bykovovy klidnou. Není to jen krimi pro krimi, je to výpověď o stavu ruské duše. Je jasné, že jako podobeství je to dovedeno opět do extrémního napětí a gradující závěr je tu hlavně k zamyšlení nad věcmi všehomíra, kam až jsou lidé schopní zajít (ať už donucení okolnostmi či z vlastní vůle). Jeden by řekl obyčejná autonehoda a kolika lidských osudů se to dotkne. Ruská kinematografie vždy byla dobrá, a pokud Bykovovy filmy, stejně jako Zvjagincevovy, Michalkovovy, Bodrovovy, Rogožkinovy aj., odrážejí její současný stav, tak si stále stojí velmi dobře. Chtělo by to pomalu festival ruské kinematografie vedle úspěšných festivalů íránské, německé, japonské apod. provenience. Myslím, že by mezi nimi současný ruský film určitě nezapadl.

<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20