danliofer

danliofer

dasha vanova

Česko

homepage

23 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20
    • 18.9.2019  23:47

    Postupně kamínek po kamínku otevírám Kachyňovy filmy 60. let a jsem prostě fascinována hloubkou všech těchto filmových počinů. Kočár do Vídně je minimalistický až na půdu a jen dokazuje, jak i s málem prostředků lze natočit neskutečně silný film. Též ukazuje, že když je skvělý scénář korunovaný skvělými hereckými výkony, minimalismus to unese a ještě tomu dodá na působivosti. O hudbě a kameře nemluvě.

    • 17.9.2019  21:48

    Další silný Kachyňův režisérský počin. Čím více si pouštím jeho filmů, tím více mi vychází jeho režisérská genialita. Ze šedesátek skoro co film, to filmový opus tento snímek nevyjímaje. Představitel hlavního klukovského hrdiny hraje snad na dvě stě procent!

    • 15.9.2019  18:34
    Noc nevěsty (1967)
    *****

    Tak z tohoto filmu až mrazí. Kdysi mě na toto téma dostali Všichni dobří rodáci, kde ovšem byly i nějaké ty odlehčující chvilky. Tento film je kondenzovaným příběhem smutku a strasti. Jak hodně se liší od filmů 50. let, kde ona doba byla podávána naopak až moc optimisticky. A přitom to všechno bylo někde mezi. V tomto ohledu na mě silně zapůsobil film Touha od Vojtěcha Jasného (z roku 1962), který ve svém povídkovém filmu dokázal onu dobu nahlédnout o něco lidštěji a v širším kontextu. Na druhou stranu Kachyňův snímek Noc nevěsty je prostě herecky, obrazově, hudebně i tematicky (ač zachycující jen určitý úsek skutečnosti) opravdu velmi silný. A určitě z paměti jen tak nevymizí.

    • 31.8.2019  20:26

    Dnes jsem si střihla dva Jasného filmy po sobě. Touhu a Až přijde kocour, přičemž mě to neskutečně nadchlo a naplnilo. Jako by mě to vrátilo v čase do dob, kdy filmy měly určité poselství, poetiku, propracovanou vizuální a hudební stránku, kdy byly prosté klipovitosti tak charakteristické pro současný film i dobu. Ve skutečnosti se člověk do minulosti (ač měla své mouchy) přesunout nemůže, tak aspoň že z ní zůstaly takovéto filmové skvosty, na které má pak chuť se podívat i několikrát, aby si mohl každou vrstvu odkrýt znovu a důkladněji.

    • 31.8.2019  16:40
    Touha (1958)
    *****

    Pro mě osobně dnešní filmový objev. Přímo pohlazení po duši s krásnou poetikou. Na svou dobu přesahující rámec filmů oné doby. Vlastně už z něj čiší šedesátky.

    • 25.8.2019  16:14
    Trápení (1961)
    *****

    V posledních dnech na mě padla taková ta nostalgie, kdy má člověk chuť si pustit něco z naší starší kinematografie. A jsem moc ráda, že jsem takto nečekaně objevila takový malý filmový skvost. Kachyňovy filmy mám moc ráda. Avšak obrazově mě ještě žádný takto nezasáhl. A co se týče ztvárnění příběhu herci, je to film, po kterých v současné době, jako by se slehlo. Jak tu někdo napsal, že dnes jsme bombardováni veskrze ukecanými filmy, plnými zbytečných slov, namísto abychom si vystačili se silným příběhem, kde slov skoro není třeba. Hodněkrát jsem si u některých scén říkala, že už bych na toho mlátiče koní zařvala (hlavně, když u toho byli svědci) a nečekala tak dlouho jako hrdinka. Bylo naprosto evidentní, že kůň byl obětí lidské zvůle. Jsem moc ráda, že film skončí dobře (omlouvám se, pokud to někdo nechtěl číst dříve).

    • 27.4.2019  15:34
    Ticho (2018)
    *****

    Film mapuje velmi pěkně a jemně dlouhodobě neutěšenou situaci současné kolumbijské společnosti. Ve filmu se prolínají životy živých s přítomností duchů jejich zemřelých příbuzných, a to takovým způsobem, že jednomu nějakou dobu trvá, než mu dojde, kdo je opravdu zemřelý. I to se mi na filmu moc líbilo. To postupně rozvíjené tajemství mlčenlivosti.

    • 27.4.2019  15:30
    Ghada El Eid (2017)
    *****

    Tak trochu mi svou formou i obsahem film připomínal dánský film Rodinná oslava. V tomto případě tne do prohnilosti libanonského systému, ale nakonec nenechává nit suchou ani na jednotlivých účastnících rodinné velikonoční oslavy.

    • 27.4.2019  15:25

    Film, který ve svém loudavém tempu dává krásně nahlédnout do života mladých v současném Mongolsku. Tradice versus modernita. Osobně mám pocit, že tradice je to, k čemu se budeme muset vrátit, abychom přežili.

    • 27.4.2019  15:23
    Sibel (2018)
    *****

    Film, ze kterého až mrazí. Skvělý scénář, herecké výkony, kamera i hudba. Vše plyne v ostrém tempu plném kontrastních situací s katarzí na konci.

    • 8.1.2019  22:38

    Kdysi mě velmi oslovila kniha ruského prozaika Korolenka s názvem Slepý muzikant, která popisuje životní příběh od narození slepého klavíristy. V knize je i porovnání s lidmi, kteří o zrak přišli až za života. I to je velký rozdíl, když od narození slepý člověk nabyde zraku a člověk, který si aspoň matně pamatuje na své prvotní vizuální dojmy před ztrátou. Majidiho snímky na téma slepoty na mě pokaždé silně zapůsobily (mimochodem i ty, které se tohoto tématu až tak nedotýkají). Klidně bych snesla i delší stopáž, aby mohla být ta část, kdy je hlavní hrdina ještě slepý, o něco delší a detailněji propracovanější jeho vnitřní svět, aby pak ještě v silnějším kontrastu vyzněla ta část po operaci. Jinak je to film silný nejen obrazově a hudebně, ale též díky výkonu představitele hlavního hrdiny, jenž svému protagonistovi vdechl naprostou opravdovost. I když je k mání jen špatná kopie, filmu to dle mého soudu na hloubce ani působivosti neubere. Jsem ráda, že jsem film mohla vůbec zhlédnout. Člověka vždy napadne, že do českých a nejen těch se dlouhodobě dostávají veskrze kraviny, ale takovýto film, aby jeden prostě pohledal.

    • 22.12.2018  21:33

    Neřekla bych, že to bylo obsahově vyprázdněné a modelování postav plytké, jak tu padlo. Na současnou českou kinematografii naopak až dost dobré. Navíc i ten andělský nápad byl rozpracovaný do posledního detailu a přitom vše plynulo úplně přirozeně. Před pár dny jsem se dívala na polské Listy do M. též s vánoční tematikou a myslím, že si s ním Křídla Vánoc vůbec nezadají. Nečekala jsem filmový zázrak, ale snímek mě dost překvapil, i proto ta pátá hvězda navíc. :-)

    • 17.11.2018  16:12

    Moc hezká thajská sonda do světa tamějšího vzdělávacího systému.

    • 17.11.2018  16:08

    Dobrý animovaný horor s přesahem :-)

    • 3.11.2018  22:25
    Žiť (2010)
    *****

    Od Jurije Bykova již třetí film a nestačím žasnout nad tím filmovým (režisérským, scénáristickým, jakož i skladatelským) talentem a jasnou koncepcí všech tří filmů, které jsem měla možnost zhlédnout (Durak, Major a teď Žiť). Řadím ho po bok svého favorita Zvjaginceva. Takže teď mám ze současné ruské kinematografie favority dva a vřele doporučuju. Určitě je ale třeba být naladěn na přemýšlivou a značně melancholickou notu. Rozhodně jejich díla nejsou žádnou oddechovkou.

    • 22.9.2018  22:40
    Major (2013)
    *****

    Druhý Bykovův film, který jsem zhltla během týdne jako malinu, a stejně jako Zvjagincevovy filmy mě nenechávají tyto dva Bykovovy klidnou. Není to jen krimi pro krimi, je to výpověď o stavu ruské duše. Je jasné, že jako podobeství je to dovedeno opět do extrémního napětí a gradující závěr je tu hlavně k zamyšlení nad věcmi všehomíra, kam až jsou lidé schopní zajít (ať už donucení okolnostmi či z vlastní vůle). Jeden by řekl obyčejná autonehoda a kolika lidských osudů se to dotkne. Ruská kinematografie vždy byla dobrá, a pokud Bykovovy filmy, stejně jako Zvjagincevovy, Michalkovovy, Bodrovovy, Rogožkinovy aj., odrážejí její současný stav, tak si stále stojí velmi dobře. Chtělo by to pomalu festival ruské kinematografie vedle úspěšných festivalů íránské, německé, japonské apod. provenience. Myslím, že by mezi nimi současný ruský film určitě nezapadl.

    • 16.9.2018  01:40
    Hlupák (2014)
    *****

    Jedním slovem SÍLA! Níže tu padla zmínka o přespekulovanosti. Jenže v podobenstvích většinou proti sobě takto stojí vyhraněné zlo a vyhraněné dobro. Trochu mi to připomnělo Michálkovo Je třeba zabít Sekala. Člověka to prostě dostane, i když ví, že svět není černobílý...

    • 2.9.2018  00:49
    Western (2017)
    *****

    Jen ten závěr si snad budu muset pustit ještě několikrát, protože mi to to nedává moc smysl... Ach ty otevřené konce filmů. Jinak silný film, ač s minimem prostředků.

    • 1.9.2018  17:16

    Zajímalo by mě, jak by se děj filmu odvíjel, kdyby hlavní dva hrdinové nebyli prohozeni nemocniční porodní sestrou. Při jejich povahových odlišnostech i predispozicích by to bylo opravdu velmi zajímavé srovnání. Celkově mě film donutil ještě chvíli potom přemýšlet. Filmy Deepy Mehty nejsou totiž nikdy úplnou pohodovkou...

    • 12.5.2018  15:51
    Poezie (2010)
    *****

    Napsat báseň není tak těžké jako mít to srdce ji napsat...I tento film je takovou filmovou básní na radost i smutek, na spravedlnost i bezpráví. To vše velmi decentním způsobem.

    • 10.5.2018  16:45
    Únik (2010)
    *****

    Mírně nebollywodské sociální a psychologické drama. Taneční vsuvky zde nečekejte, není tu pro ně ani moc prostor. Film je velmi kompaktní, hudbu má decentní a hlavně je v něm spousta nádherné poezie.

    • 8.5.2018  17:23
    Stopy (2013)
    *****

    Krásný a dojemný příběh. Každý máme svou cestu, kterou si musíme projít... Kromě nádherných záběrů přírody a velmi civilních hereckých výkonů podbarvuje celý snímek naprosto podmanivá hudba, která jednoho strhne a do konce filmu už ho nepustí. Není dominantní, a přesto si ji jeden nějak tak vnitřně stále uvědomuje. O to silnější dojem z celého filmu.

    • 8.4.2018  20:11
    Zer (2017)
    *****

    Nádherný film krásně lavírující na hranici dramatu a vizuální podívané. Přála bych si v české distribuci takových filmů více namísto toho filmového odpadu, který tvoří zhruba 80% veškerých promítaných filmů.

    • 19.3.2018  00:52

    Vždy mě napadne, proč artové filmy zhlédnou někteří lidé i přesto, že si přečtou nějakou anotaci předem, která jim napoví, do čeho jdou. Aby se přesvědčili o opaku svých pocitů? Nebo o ne/pravdivosti recenze? Nebo o tom, jak dlouho jsou takový film schopni ne/vystát? Stačí se podívat na trailer a udělat rozhodnutí. Ale ne, i přesto je třeba to vidět a zhodnotit. A přitom by stačilo to na sebe nechat působit a prožít si vnitřně do hloubky i ty nepříjemné pocity, které tento film v člověku vyvolává. Ten neklid, tu nudu a prázdnotu, ale i pocit zmařené naděje, tmu a finální ticho a nicotu. To je, oč tu běží... Vize apokalypsy nebyla nikdy veselá.

    • 9.3.2018  23:13
    Básnířka (2017)
    *****

    Dokument, který svou silou dojme, a to hlavně v momentech, kdy hlavní protagonistka čte své básně, přičemž kamera současně pozoruje reakce v mužském i ženském odděleném publiku. Zase o krůček blíže k pochopení arabské problematiky, mentality. I si říkám, že je něco na tom, že se v arabském světě místo pěvecké superstar hraje o superbásníka/řku... Jak ještě moc může poezie zasáhnout a posunout lidi a možná i samu společnost dál...

    • 17.2.2018  23:59

    Ač drsný, přesto nádherný film.

    • 11.2.2018  22:16

    Z některých dosavadních komentářů mám pocit, jako by se už lidé báli přímých poselství, nebo naopak jako by komplikovanější scénář plný metafor měl být automaticky známkou vyšší filmařiny... A přesto v tomto Kurosawově filmu na mě dýchlo obojí. Jak přímá poselství, tak i skryté významy. Vše prolínající se v tom správném poměru. Nebát se vyjádřit něco tajemně symbolického, co jde až do jakéhosi nevědomí, stejně jako se nebát uhodit hřebíček jasně na hlavičku. To dává tomuto filmu dynamiku a přidává na tajemné kráse.

    • 3.2.2018  00:21

    Asi jsem viděla jiný film, než ostatní hodnotící. Snímek, během kterého se chce člověku smát i plakat zároveň, a to stejně absurdně, jako bylo vše absurdní a zároveň kruté v oné době. I proto hodnotím film vysoko a vřele doporučuji. Je dobré si to pak srovnat s obdobnou situací u nás a s našimi filmy, které byly v 90. letech natočeny na dobu tvrdých 50. let.

    • 12.11.2017  22:36

    Krásná road movie pojednávající o tom, jak chlapec dozraje v muže.

    • 8.11.2017  01:47
    Výletnice (2013)
    *****

    Velmi silný film, jehož hrdinové nejsou schematičtí ani černobílí. Příběh pomáhá skrze jednotlivé osudy hlouběji nahlédnout na dějinné události z vícera úhlů. I to je velká devíza tohoto snímku.

<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace