kleopatra

kleopatra

lenka kohoutková

okres Benešov
sagittarius

6585 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 22.2.2008  11:58

    Na tomhle filmu je podle mě zajímavější jeho (svého času) nedostupnost a možná kultovost - než film samotný. Už dřív jsem se zdejšími komentáři nechala trochu předstrašit, ale nebylo to ani šokující ani tak strašné (budiž - až na scénu "domácího videa"). Je to tím, že se mnou víc zamává to plíživé a rafinovaně zakomponované, než mrtvoly a krev většinou bez dějového zázemí a psychologického podloží. Henry vyprávěním o ztrátě svého "panictví" sice naznačí, kde je zakopaná fena, ale většinou se chová jako stroj, který se ke všemu porouchal. Do makovice parťáka Otise se dalo kouknout mnohem víc - napřed je to jen flákač, pak zažije šok a pak se rochní. Ten konec byl nevyhnutelný, ale jako by vystřihli jeho "předehru".

    • 18.2.2008  16:50

    Obecné nenadšení a zamáčknutá slza za předešlou Kapurovou Královnou mě předem nahlodalo tak, že vstříc tomuhle filmu to nebyl sprint ale líná plážová chůze a jak to dopadlo? Jako téměř vždycky, když se mi do něčeho nechce .... byla jsem moc spokojená a taková nějaká menší a ještě menší. Cate od minule ohromným způsobem herecky vyrostla. Z jejího hraní, polohy hlasu, výrazu i z nošení oblečení mi běhal mráz po zádech..... i z kamery, když královnu zabírala v kontextu s mohutným sloupem jako nepatrnou postavičku, aby z ní v jiném udělala giganta, který se zapíše do dějin. Ani ta romantická linie mi nevadila, ani Alžbětina hysterie, když zjistila, že její přátelé jsou pár - že ji "opustili", to všechno k ní patřilo jako k člověku a to všechno musela v sobě jako královna popřít.

    • 17.2.2008  14:33

    Přidávám se k nepatrnému hloučku, který potřebuje být do páté hvězdy stržen tím naprosto nerozumným orgánem nacházejícím se v hrudním koši - to jest srdcem. Přesto, že nemůžu říct k dokonalosti tohoto filmu ani malý ň - je to vážně precizní, špičkový a pokorný dílo, právě to srdce, zrádce jeden, neskočilo do krku ve snaze mě udusit, jak se o to pokusilo při jiných Ridleyho kouscích (Thelma a Louise, Dobytí ráje, Vetřelec). I tak jsem se podivila hubeným oscarovým nominacím - akademikům zřejmě absentovalo víc než jen srdce.

    • 8.2.2008  16:37

    Pár měsíců po premiéře, hodnocení pomálu, pětek poskrovnu a oslavná řeč veškerá jedna, ale co to znamená? Že kolik lidí, tolik chutí a přesto, že zmermomocňovat nikoho nehodlám, musím se vypsat z toho, že The Brave One je skvělý film bez ohledu na fakt, že Jordana mám v srdci a Jodie obdivuju. Spolu zařídili, abych Erice a jejímu chování po tom, co byl její spokojený vesmír rozmetán na prach, rozuměla a aby se mě dotkla její ztráta, šílený strach a pak potřeba zadostiučinění. Jak by taky ne, když Jodie otiskla do své tváře i nejmenší odstín emoční škály. To si pak může dát i scénář pohov, i ty vyčítané náhody se přece přiházívají hlavně tehdy, když o to nejmíň stojíte, a že je konec ... nevěrohodný? A víte, že mi to ale vůbec nepokazilo zážitek?

    • 2.2.2008  22:59

    Pokud bych byla placený recenzent, musela bych se řídit jinými měřítky než pocity. Fakt je, že by to bylo bez násilí o hvězdu víc. Onou šajbou ale nejsem, takže dojmologie: burtonovskou formou už začínám být krapítek přejedená - je to pěkný, ale čim dál víc stejný, zpěv mě tahal za uši a nakonec ....v "burtonovském deppovi" chci vidět Edwarda a zas Edwarda a pořád Edwarda - srdce ryzí, ať je kýmkoli. Holič mi ten pocit amputoval a to se mi vůbec nelíbí.

    • 30.1.2008  23:03
    Phar Lap (1983)
    *****

    Nostalgie? To taky, ale především je to krása a jímavost tohoto filmu, který mě stále utvrzuje o svých kvalitách a nadčasovosti - o tom, že zvíře se ve své čistotě žene přirozeně dopředu, protože mu to "velí jeho srdce", zatímco hlavouni od dostihů běsní za plnou šrajtoflí - "když je někdo dobrej, je to ok, ale když je moc dobrej, naruší to systém". Jak tu někdo trefně napsal: Phar Lap je vynikající film, který zasáhne nejen lidi od koní.

    • 30.1.2008  22:43

    Vzrušující symbioza auta a muže na cestě do vyvoleného nikam. Uhrančivý klid spanilé jízdy přerušované jen pár kuriózními zastávkami a hláškami rozhlasového spíkra, vizuální hostina. Až se znovu podívám na Tarantinovo Auto zabiják, nebude horší nebo lepší, bude jiné. Stejně tak i klip Audioslave k Show me how to live. A to jsem myslela, že mě kus plechu nemůže vyvézt z konceptu.

    • 28.1.2008  18:08
    Latter Days (2003)
    ***

    Dobrý filmek to byl, ale nemůžu dát víc - jak praví Faidra - jen proto, že je o homosexuálech (byť moc pěkných). Orientaci neřeším, koukám na film o lidech. Na film, v kterém se střídají vtipné sebeshazovačné repliky a dojímavá místa s pasážemi - velké bohužel - jak vystřiženými z té nejkýčovitější telenovely.

    • 5.1.2008  10:00

    Babinec, kde se nenajde nic, co by si ženy nevyčítaly i v našich luzích a hájích, akorát že z toho nedělají takovou vědu, protože kdyby se měla uchlastat každá, kterou buzerovala matka nebo nerespektovala dcera, tak to záchytky nepojmou. A tak je třeba to trochu okořenit a čím už, když ne sexuálním zneužíváním, chce se mi ale spíš říct nadužíváním. V případě Lindsay Lohan a jejího "dělal mi to nebo ne, trhám ostny kaktusu" mě ale asi po pátém zvratu přestalo zajímat, jestli byl její otčím spořádaný občan nebo prase - vyrážka by byla z obou. Dík některým pěkným detailům - scénám, větám, gestům - přehlídnu, že jako celek už to tolik nešlape. Na 4* to neni, ale 1* navíc je pro skvělou Jane Fonda za tu patnáctiletou soukromou oběť.

    • 22.11.2007  12:59

    Steve Prefontaine byl talentovaný běžec a zemřel mladý, což s sebou nese punc přitažlivosti, záhady a jisté nepostižitelnosti, ale nebude to hlavní důvod, proč se o něm - stejně jako o mnoha jiných - točí filmy. Ten člověk byl paličatej umanutej rebel, k tomu byl pěknej, měl dar z nebes a obrovský charisma - tady zprostředkované jen Billy Crudupem, ale věřila jsem tomu. Ten film je vůbec celej uvěřitelnej a Donald Sutherland jako trenér božskej. V o rok starším Zázračném běžci hrál Prefontaina Jared Leto a taky dobrý.

    • 18.11.2007  17:37

    Na dokonalost samu to na konci příliš (ne)hezky štymovalo, ale když já jsem na těchhle vztahových "nezávislárnách" závislá.

    • 18.11.2007  17:14
    Peklo (2005)
    *****

    Neumím napsat nic duchaplnějšího než - Překrásný film. Měl tolik vrstev a odnoží a já se po jeho skončení bála, že když si ho hned nedám znovu, tak tu jemnou pavučinku obrázků, myšlenek a emocí poztrácím. To ale není ke škodě filmu, je to naopak jeho přednost - být na něj znovu zvědav a opět v něm objevovat. A pak se podívám, kdo že to má kromě jisté režisérské ruky a neskutečně podmanivých ženských výkonů na svědomí?... scénář: Krzysztov Kieslowski. Proč se tomu nedivím?!

    • 18.11.2007  16:34

    Úroveň tohodle cyklu nechme stranou. Dívám se sporadicky, protože málokdy se jede osobnost, která mě zajímá. Jana Saudka mám ráda, stejně tak i jeho fotky a obrazy a tentokrát se povedla i Irena Obermannová, která se ho pokusila představit trochu jinak, i když - ani já mu tu na odiv vystavovanou nezodpovědnost a šaškování nežeru a myslim, že tam někde pod povrchem bude hodně křehkej a citlivej člověk. Každopádně je to - stejně jako jeho fotky, od kterých prý nenechává negativ - originál a výjimečný člověk.

    • 11.11.2007  18:59

    Slovo nuda bych nepoužila, ani kdyby mě natahovali na skřipec, to už spíš parodie - znásilnění Indiana Jonese Danielou Steelovou. Takhle si válku snad nepředstavuje ani ten Hurvajs. A Verhoeven? Nemůžu uvěřit, že je to tentýž, co kdysi Sharon Stone přehodil nohu přes nohu.

    • 10.11.2007  20:52

    Jednu hvězdičku jsem Barevnému závoji prošustrovala už tím, že jsem na něj nešla do kina - velké plátno by dalo po zásluze vyniknout krásné exotické krajině. Čeho se mi nedostalo, byly vyhrocenejší emoce. Totiž takhle: Curranův film Už tu nežijeme mě na dlouho přiměl nemyslet na jiný. Automaticky jsem tedy počítala s tím, že jeho další věc musí být ještě lepší - nota bene s Nortonem !!! ale bohužel, "Vzpomínky na Čínu" se mi JEN líbily. 3,5 *.

    • 30.10.2007  12:29
    Sejmi eso (2006)
    ***

    Kdo všechno se neuchází o jedno prohnilé srdce? Policajti, lovci odměn, nájemní vrazi a další složky a co mě na tom nejvíc překvapuje? Že jsem několikrát prohrabala svůj filmový sortiment tam a zpátky (nejhorší je, když nevíte, na co máte zrovna chuť) a tohle Eso se tak vytrvale přisíralo, že jsem ho tedy nakonec sejmula a jak to není můj srdcový žánr, musela jsem uznat, že ten film byl vážně docela k světu. 3,5 *.

    • 14.10.2007  14:48
    Ratatouille (2007)
    *****

    Když nastala scéna, ve které si kritik přes dlabanec klade do úst sousto ratatouille a skrze chuťové pohárky ho vcucne tunel vzpomínek do dětství, kdy ho tím stejným a stejně lahodným krmila maminka, uvědomila jsem si, že se mnou tenhle úžasný animák udělal totéž ... byla jsem zas na chvilku malá holka.

    • 9.10.2007  20:32

    Donald je rain boy a všechno spočítá. Isabelle má taky papíry na hlavu a svému klukovi doma uklidí, ale v jeho dosavadním jízdním řádu tak zadělá na slušnej bordel. Dva blázínci - každý na opačné straně autistické škály - se prolínají, míjejí a "ruší své kruhy" jako kdokoli a já to vidím i dík sympatickým výkonům Joshe a Radhy na 3,5 *. Jen taková věcná: proti dabingu většinou nic nemám, ale tady Joshův "mluvčí" propůjčoval svým hlasem i jinou diagnózu, takže v tomto případě lépe s původním zvukem.

    • 9.10.2007  20:05

    Sněhový dort je z těch filmů, o kterých říkáme, že pohladí, současně je to ale pohlazení, jakých tu bylo už na tucty. Někoho někam náhoda prskne, on se napřed cuká a pak se okolnostem a lidem v nich rotujících i jejich citům podvolí a venkoncem z toho duševně vytěží. Jak řikám: pohlazení, ale jednu z hvězdiček má doživotně jistou jen Alan Rickman za plešounkahodný výkon.

    • 9.10.2007  19:57
    Obležení (1998)
    ****

    No ale pozor, to bylo na tu bídu tady (59%), od mistra Bertolucciho velmi milé překvapení. Film o lásce, která je podmíněná čímsi, co se zároveň stane překážkou, ale protože muž miluje, zapracuje na ženině přání, i když ví, že si tím pro sebe de facto zavře vrátka. TO je tedy láska. Samo o sobě to vyhrožuje neodvratným kýčem a hudba a kamera ten fakt jen podporují, ale jako už v mnoha filmových případech záleží, ODKUD se díváte.

    • 9.10.2007  19:13
    Pusinky (2007)
    ****

    "Jsem nic, nemám nic a nepotřebuju si k sobě pustit dalšího, co ze mě udělá dvakrát nic.... Co je to za příměry? Nikdo nemáme nic, nikdo nejsme nic.... Tak proč si ty svoje nic zapisuješ? ...Třeba právě proto". Klobouk dolů před Karin Bábinskou, která si to mohla namířit s Pusinkama horem pádem do jůes koláče a ... neskončila tam. Její holčičky hledají a netuší CO a jejich herecké představitelky ten zmatek v orgánech perfektně zvládly.

    • 23.9.2007  12:07
    Miss Potter (2006)
    ****

    Půvabná rozprávka o skutečné ženě začne životopis připomínat snad až v samém závěru, do té doby jsme svědky zrodu něžných obrázků ožívajících zvířátek, která mile paličitá (pro Renée role jak stvořená) Beatrix Potterová zbožňovala a představila je světu. Pocit pohlazení, jaký z filmu mám, je slovy nepřenosný, i když ....kolegyně Kikuka ho trefila.

    • 17.9.2007  13:08

    V životopisných filmech nezřídka ustoupí invence přísným faktům, jindy naopak pro experimenty nevíme, čí že životní peripetie jsme to vlastně sledovali. Film, v němž se William Wilberforce s hrstkou přátel neúnavně, klopotně, často s pocity marnosti a ještě s podlomeným zdravím snaží o zrušení obchodu s otroky, je podle mě ten první případ. Tím nechci říct, že spadá do kategorie "zabitej čas", nikoli - je to poctivé každým coulem, na podívání velmi vděčné a nepřehlížím ani fakt, že jsem teď o jednu historickou informaci chytřejší, ale jako bych majzlík, který vytesává do mramoru velká slova, slyšela až příliš zřetelně. 3,5 *

    • 16.9.2007  08:53

    Diane skrývá pod upnutými knoflíčky cudné halenky soukromé peklo a vedle svého manžela by jako krásná "podržtaška" setrvala v tichém odevzdání možná do konce svých dnů nebýt nového souseda, který je na tom pro svou zjevnou jinakost podobně a jemuž Diane bez zábran nechá pootevřít svoje "tajné složky". Kožich je film, jaký se nevidí každý den, téma by zasloužilo víc "zatnout do masa", ale i to decentní pojetí mě hodně bavilo, stejně tak Kidmanka, která roste, a Robert Downey Jr., který už narostlý je, jen si toho ještě málokdo všiml. PS: Jsem divná, když mi v kožíšku připadal charismatičtější než bez ? :)

    • 13.9.2007  10:10

    Rodinka se nastěhuje do barabizny strachu nemaje, Psycha a Ptáků neznaje, což je fuk, protože vrány jsou tam stejně jen proto, aby atakovaly toliko údržbáře, kterému tak bylo potřeba "vrátit" paměť, aby to všechno (slunečnice, fleky na zdi, ruce, které uchvacují, co je ... po ruce a hafo dalšího otahaného) do sebe pěkně "zapadlo". Uf !

    • 11.9.2007  23:59

    Tenhle Hannibal je jiný, než ten "jehňátkový", a není to ani tak ve věku a charakteru jako v absenci "hopkinsovské" ingredience, díky níž byla postava lidožrouta - brrrr - přitažlivá. "Je to v tobě", jak později říká jeden z protagonistů a při těch slovech a záblescích k osvětlení (nebo snad dokonce k obhajobě?) jeho budoucí krvelačnosti jsem si to, že mu chutná a potřeboval jen záminku, myslela i já. 3* s uhryznutými lícemi.

    • 2.9.2007  18:28

    Anne Bancroft jako samorostlá milovnice knih, "které se otevřou tam, kde si jejich předešlý majitel četl nejraději" a Anthony Hopkins coby její ochotný anglický dodavatel si vedle závislosti na knihách během dlouhých let dopisování vypěstují závislost na sobě. Takováto nenadálá a milá překvapení s vynikajícími herci a odzbrojujícím "dialogem", která si ke mně připlují třeba po vlnách Cinemaxu, zbožňuju a vřele doporučuju - i antikvárním fajnšmekrům.

    • 17.8.2007  09:34

    Netuším, jak je to možné, ale postavy Hugha Granta jsou od té doby, co "to má střapatý", jako kouzlem taky jaksi střapaté a jak mě dřív už svým poraženeckým držením těla odpuzoval, dnes je pro mě jeho přidrzlej ksicht magnetem. Alex - někdejší stár ("jsme slavnější než Beatles") dostává ceny ještě alespoň od Sdružení traktoristů, jeho cd jsou bonusem u prášku na praní a když ho pozvou zpívat na pouť, dá maminám pod podiem, co chtějí, i kdyby ho to mělo stát záda. Pak mu přijde Sophie zalít květiny a s nimi zalije i jeho. Music and Lyrics se asi bude líbit víc těm, pro koho "Alexova" slavná éra byla i ta jejich a cítí, že "zalít" by neškodilo - ehm, nou koment :-). Dneska tedy za 3* ale hodně silné - s doširoka otevřenými vrátky ke 4.

    • 17.8.2007  08:07

    Když už jsme u těch verzí .... tohle je nejuhrančivější verze Ralpha Fiennese.

    • 9.8.2007  21:55

    Podivná pohostinnost od začátku tak trochu koketovala s o pár let starším Scottovým Hladem. Byla to ale jen moje přebujelá fantazie, v které jsem se zamotala ještě beznadějněji než naše mladá znuděná dvojice v uličkách divukrásných Benátek. Atmosféra slibující něco "zakázaného" vyšla skoro naprázdno, stejně jako Walkenovo charisma. Kromě přiznání dámy ze spřáteleného páru, že se na spící dvojici, která ráno postrádala oblečení, jen dívala, se dohromady nic nestalo. Ani stížnosti na bolení zad nevyústily ve vplétání do kola! Takže 3* - za Benátky a za to, že se filmu dařilo mě 107 minut nestydatě balamutit.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace