mortak

mortak

Michal Morte

okres Praha
věčný student

24 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 21 41 60 80
    • 8.5.2021  19:15

    Už to není tak zábavně praštěné, jako když DragonBall začínal. První polovinu zabírá disneyovský dráček, druhou pak supermanská mlátička ve velkém stylu. Jinak ale průměr.

    • 4.5.2021  17:06

    Další ze drsných špinavých rolí mladého Michaela Caineho. Ty filmy mají své kouzlo, jsou inteligentně cynické, až nihilistické, ale často trpí fádní režií, malým rozpočtem, a nedopracovaným scénářem. Prostě Carter se nedá chytat každý den. Play Dirty patří k lepšímu průměru, ale nemá ani dostatečně vycizelovaný scénář, ani dostatečně dynamickou režii, na to, aby se dostal do áčkových vod.

    • 3.5.2021  09:21
    Specialisté (1985)
    ***

    Ten scénář je neuvěřitelně děravý a drží pohromadě jen silou přátelství hlavních hrdinů. Padouši jsou po většinu doby někde v pozadí a povinná kráska je tu tak jen náhodně do počtu. Jenže tady jde o to, že si dva francouzští herci chtěli prostě jen tak zablbnout a la Belmondo, a jejich energie udělala z filmu hit jak ve Francii, tak i v Československu.

    • 3.5.2021  09:14
    Soudce Dredd (1995)
    **

    Není to ani tak akční, jako hlučné a nabubřelé. Stallone se pokouší o herectví tím, že vypíná hruď k prasknutí a snaží se svoji kamennou tvář ještě více zkamenět (což v těch přiléhavých body vypadá dost hnusně perverzně). A Schneider jako užvaněný sidekick tomu dává poslední kopanec do pekla. Tento Dredd je slepá ulička akčního filmu. Tedy spíše než akční film je to kostýmní divadelní šmíra od Gianni Versace.

    • 18.4.2021  17:43
    Diabolik (1968)
    ***

    Komiks Diabolik založil Fumetti neri, neboli italský černý komiks s antihrdiny, sexem, a násilím. Proto ani nevadí, že ústřední pár nemá skoro žádné charisma. Mell je toporná, krásná a spoře oděná, Law toporný a svalnatý, a jejich úkolem je sprchovat se, líbat se, a občas vyrazit na nějakou akci. Piccoli nehraje a jenom inkasuje šek za účast, a Adolfo Celi je prostě znovu ten padouch z Bonda. Naštěstí si režisér nic nevymýšlí a prostě jen převádí komiksové stripy do filmu. A ono to funguje. Snad do nové verze Diabolika nebudou cpát psychologii a zůstanou u toho, co dělá tento druh komiksu zajímavým.

    • 17.4.2021  22:10

    V klasickém hollywoodském mustru se muž bezcílně potuluje světem, až potká ženu, která ho spasí, a on pak bojem spasí svět. Old Guard se snaží přetvořit toto schéma tak, aby vyjadřovalo moderní ženské sny. Spása světa bojem přechází do rukou žen, zatímco spása mužů je prováděna tak nějak mimochodem (jeden smutný pomýlený kravaťák). A pokud žena zapomene na to posvátné uvnitř ní, a místo toho se láduje vodkou, vždy se objeví mladá krev, která s křížkem na krku a neochvějnou vírou ve vyšší síly překoná cynický ateismus (a pokud by to divák náhodou za ty dvě hodiny nepochopil, ještě mu to scénář předžvýká v polopatistickém dialogu uprostřed finále). Nic proti ženským snům, v akčním filmu mi nevadí. Problém je totiž v tom, jak se tyto myšlenky násilně roubují do vcelku přiblblého děje. Nic se nevysvětluje, prostě teď je nějak nesmrtelnost, a zítra to může být jinak. Snad druhý díl, kde se nám nesmrtelní budou řezat navzájem, bude větší akční jízdou než spasitelským klábosením. Potenciál by tu byl.

    • 16.4.2021  19:15

    Nejlepší díl celé série. Cotton se pere nějak tak svižněji, a ještě při tom hláškuje, padouch se neštítí ničeho, a i pro striptýz, znak to sexuální revoluce, se tu chvilička najde. Je to béčkové, ale hravé. Bohužel většině ostatních dílů tato ingredience chybí.

    • 14.4.2021  20:36

    Dokonalé tělo Mathildy Ray by si zasloužilo lepší scénář než tento chaotický propletenec vesmírných vetřelců a upírů. Na druhou stranu to má slušné tempo a nenudí.

    • 11.4.2021  12:52

    Chápu, že Yamato je vlastenecký symbol, skutečná loď z WWII, která se tady vydává do vesmíru, a to znamená, že humor a nadsázka tu nebudou mít místo. Jenže takovou porci patetických projevů, hrdinných sebeobětování, a kamikadze výkonů, okořeněných tuctem traumat, jsem opravdu nečekal.

    • 10.4.2021  21:27

    Cotton chce být Bondem, ale chybí mu hravost a nadsázka. Connery zvládal pokus o žeh s nadhledem, Nader je prostě pár pater pod ním.

    • 8.4.2021  20:39
    Batman (1989)
    ****

    Podobná šablona jako Superman. Krásná žena, superhrdina, postupné poznávání identity, láska, a do toho tokání nějaký ten superpadouch v podání herecké hvězdy. Princezna potkává prince, a aby kluci nepřišli zkrátka, je tu batmobil, batletadlo a tak. Čtyři hvězdy z nostalgie, za Elfmanovu hudbu, a za to, že Burtona ani tak Batman nezajímá, jen si tak hraje s atmosférou Gotham City. A to pak ve dvojce dotáhl k dokonalosti.

    • 6.4.2021  17:25

    Přes průhlednost zápletky neskutečně zmatečný scénář a režie. Občas se v tom chaosu najde nějaký dobrý kaskadérský kousek, ale jinak jsou akční scény dost odbyté (lopata na vlaku, padací dveře, ze kterých vylézají lidé, a najednou je tam propast...). Chybí tu hravost.

    • 5.4.2021  17:47

    Widerova alternativní cynická verze třetí největší mediální události mezi válkami (uvízlý Floyd Collins je zmíněný hlavním hrdinou i ve filmu). Vše stojí na dokonalém Douglasovi, který táhne tuto jinak občas monotónní jednostrunnou obžalobu bulváru neuvěřitelně nahoru. Hlavně kvůli němu čtyři hvězdy. Ale i Wilder se nezapře, a jedna hláška střídá druhou. Jen nevyvolávají smích, ale mráz.

    • 4.4.2021  10:12

    Správně praštěná hravá groteska.

    • 3.4.2021  16:42
    Bratrstvo neohrožených (TV seriál) (2001)
    ****

    Major Winters po premiéře: "Doufal jsem ve větší autentičnost. Aspoň tak 80 procent." Na to mu Tom Hanks odpověděl: "Majore, tohle je Hollywood. Budeme považování za geniální, když dosáhneme 12 procent. A my jsme usilovali o 17 procent". Klobouk dolu, technicky je to opravdu někde úplně jinde než většina válečné tvorby. Problém pro mě leží někde jinde. Kniha vznikla na začátku devadesátých let ze vzpomínek vyprávěných při setkání veteránů. Tedy v době kdy vše špatné už je odplaveno, a vzpomíná se hlavně na to dobré. Tato minisérie je v tomto duchu hlavně poctou, nádhernou, dokonalou poctou, ve které na to zlé není moc místa. Emocionálně mě chytla pouze jednou, v závěrečné třetině sedmého dílu, v boji o Foy. .

    • 28.3.2021  21:35

    Takové porno s auty. Sice je tu nějaký chabý příběh, a mluví se tu, ale je to vlastně zbytečné, protože jde jen o to jedno. Bohužel o nějakých choreografiích honiček se tu mluvit nedá. Dvě hvězdy za těch pár slušných kaskadérských kousků.

    • 27.3.2021  20:30

    Emo space opera, ve které mizerní digitální herci se šílenými háry rvou kulisy svými skrytými city a traumaty. Vykrádá to, co může, nedává to moc smysl, ale hezky se na to dívá. A pět minut po tom už vlastně nevíte, o čem to bylo.

    • 21.3.2021  17:46

    Kniha od Vincente Blasco Ibaneze je ve Španělsku klasika. Neznám její literární kvality, ale film je sentimentální vyprávěnka, která se skutečné války dotkne jen občas. Do zákopů se podíváme pět minut na konci a první bitva na Marně je vyprávěna přes karikatury Němců na zámku. Po většinu filmu sledujeme mistra tanga Valentina a jeho postelovou anabázi. Chápu nadšené kritiky, neboť herci prožívají každý pohyb, každé gesto, ale díky neúnosné délce a řídkému ději jde o vznešenou nudu.

    • 20.3.2021  16:00

    Nejzajímavější na celém filmu je snaha tvůrců vyvolat dojem, že se to natáčelo v New Yorku. Bohužel automobilové honičky ve městě se pak musí dělat koláží zadních projekcí a anonymních záběrů. A pak rychle děj přesunout do nějaké opuštěné továrny nebo lomu. Koukat se na to jinak dá, je to krátké, svižné, jen ten akční závěr se hrubě nepovedl. Na tři hvězdy tuhle sérii vytáhl až Harald Reinl, který tu akci zvládal bez problémů.

    • 15.3.2021  20:49
    Kótecudžó no kabaneri (TV seriál) (2016)
    ***

    Neurazí, nenadchne. Scénáristicky to není moc propracované, hlavně že se pořád něco děje. Dva vyděděnci na hranici dobra a zla, vnější nebezpečí, vnitřní nebezpečí... Krev stříká na všechny strany, ale jakékoliv zranění už za chvíli není vidět.

    • 13.3.2021  08:16
    Fosse/Verdonová (TV seriál) (2019)
    ****

    Je vidět, že Thomas Kail jako muzikálový režisér ví, přesně, o čem točit. Co se týče pohledu do zákulisí muzikálové scény, či psychologie všech zúčastněných, nemá tato minisérie konkurenci. Kail portrétuje Fosseho a Verdon jako dvě egoistické děti neustále toužící po slávě a uznání, využívající jeden druhého či ty ostatní bez jakýchkoliv morálních hranic. Ale zároveň jako umělce toužící po dokonalosti, kterou se snaží dosáhnout jak na scéně, tak ve filmu. A ve své genialitě byli rovnocenní. Scénář je bohužel mírný k Ann Reinking, která by bez Fosseho nebyla ničím (po rozchodu s ním pak už jen parazitovala na něm vytvořením show "Fosse").

    • 8.3.2021  18:51

    Nefunguje to. Jednu chvíli tu máme buranskou bláznivou komedii s jednorozměrnými postavami, a najednou, když si sednou k ohni v lese, k nim máme něco cítit a zajímat se o jejich bolístky. McBride si vůbec nedal práci se scénářem - generická young adult fantasy s naprosto nevyužitými rádoby-parodickými odkazy, do toho občas vyjde nějaký buranský fór. Akční scény se povedly, ale to je spíš zásluha choreografů než tvůrčího týmu. Alespoň že na Natalii jako bojovnici se hezky kouká.

    • 8.3.2021  18:42

    Když se divák dokáže oprostit od toho, že s Vernem to až na pár záchytných bodů nemá nic společného, dostane zábavnou koninu, ve které se pořád něco děje. Scénáristé nacpali do 100 minut tolik akce, že není čas se nudit, natož přemýšlet. A když ještě Beth Rogan dostane slušivý kostýmek... Vlastně jsem si teprve teď uvědomil, jak v knize trosečníci na Lincolnově ostrově vůbec ve svých snech o kolonizaci ani jednou nepomyslí na ženy. V tom je tento film lepší.

    • 4.3.2021  21:00

    Ten závěrečný souboj si klidně dám znovu, ale jinak jde i přes kupu špičkových kaskadérských kousků o takové "fan video" vykrádající Dirty Dozen, Ramba, Lovce jelenů a já nevím, co ještě.

    • 3.3.2021  21:02

    Na peroucí se loutky příšer se i po sto letech hezky kouká. S dějem je to horší. Milostný trojúhelník nefunguje a je tu jako pěst na oko. Ale alespoň vím, odkud si bral inspiraci komiks z ABC.

    • 1.3.2021  20:41
    Hamilton (2020)
    *****

    Jako muzikál dokonalé. Tak výborně napsané postavy může zpívat kdokoli, a přesto je Blurrem či Jeffersonem, i když se jim jinak v ničem nepodobá. Jasně dané konflikty a životní mezníky, jak v politické, tak soukromé sféře. A do toho špičkové chytlavé songy (už na ně cvičím i dance workout). Škoda, že divadelní záznam je dost odbytý mechanickým střihem, který často doslova rozbíjí to, co se děje na scéně. Na kontinuální zapojení company do děje je totiž radost se dívat.

    • 26.2.2021  20:45

    Druhý díl lepší než první, hlavně proto, že postelové zápletky z prvního dílu jsou odsunuty do pozadí a jede se čisté korzárství. Závěrečná bitva je už na můj vkus dost odbytá, ale jako malému klukovi se dost líbila. A tohle není film pro dospělé.

    • 25.2.2021  20:27

    Asi největší pozornost zde byla věnována kostýmům Géralda Barrayho. Pár krátkých slušných bitek a šermovaček nezastře, že většina filmu je prostě vata. Jednu třetinu času zabírá Surcoufův postelový zálet, aniž by to mělo pro děj nějaký význam. Škoda, Robert Surcouf by si nějaký pořádný historický film zasloužil.

    • 24.2.2021  18:02

    Komorní depka o několika životních ztroskotancích, kteří na pozadí konce kolonialismu v Číně hledají alespoň kapku životního štěstí. Škoda, že i přes trojhodinovou délku jsou mnohé věci nedovysvětleny a občas se objeví nějaká ta nelogičnost, aby scénárista dostal postavy, tam kam chce. Ovšem pořád jde o poctivý kus filmařiny, který odmítá hrát na efekt, ale staví do popředí postavy. A překvapila mě Marayat Andriane, budoucí spisovatelka pod jménem Emmanuelle Arsan, zde v roli ženy na prodej. Tak tato křehká kráska napsala proslulou Emmanuelle? To bych do ní neřekl.

    • 22.2.2021  17:25

    je zábavné sledovat, jak až na pár záběrů New Yorku jsou všechny reálie typicky německé (zvědavá frau s dcerou pronajímající byt, sídliště ve výstavbě). Jerry Cotton je skutečně čistočistý brak nemající ani svého autora, neboť je vytvořený kupou bezejmenných pisálků. Jenže tady nejde o scénář, který naprosto nedává smysl, ale o hru dospělých kluků na špiony a zločince. Reinl hází na plátno jednu praštěnou akci za druhou, takže nuda nehrozí, a mozek se vrátí ke fantaziím desetiletého kluka.

<< předchozí 1 2 3 4 21 41 60 80