mortak

mortak

Michal Morte

okres Praha
věčný student

22 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 18 34 51 67
    • 20.5.2018  20:09

    Tři scénáristé uvařili z těch pár dílů Burroughsovy ságy, ve kterých se vyskytuje John Carter, dost nepoživatelný koktejl. Místo toho, aby se buď na stařičké knížky úplně vykašlali (první díl je z roku 1912), nebo natočili jen děj prvního dílu, rozhodli se všechno z knih promíchat, protřepat a ještě přidat spoustu navíc. Výsledkem je pochopitelně nesrozumitelný a dramaturgicky nezvládnutý biják. Například v knize je příběhu Soly věnována celá kapitola, nehledě na to, že Burroughs před odhalením pečlivě vysvětlí zvyklosti jednotlivých kmenů. To, jak tuto epizodu filmaři zabudovali do scénáře.. no, děs a hrůza. Vysvětlování celé té nově přidané mytologie Thornů děj v prostřední části dost zdržuje. Chápu, že Burroughs si s přesunem na Mars hlavu moc nelámal, ale řešení filmařů je zase až moc komplikované pro jeden dobrodružný film. A tak zůstává jen pár solidních akčních scén, a krása Lynn Collins. Na víc než tři hvězdy to nemá.

    • 19.5.2018  07:51

    Herci se snaží, ale nefunguje to. Vtipy z traileru, roztažené do deseti minut, či scénky často dost otřepané. Ovšem hlavním záporem je prostě fakt, že Griswoldovci jsou hňupové bez sympatie, a zasloužili by si spíše psychiatra než celovečerní film.

    • 18.5.2018  23:41

    Jak se z čisté a nezkažené sexuality stává ta zlá a zvrácená? Matka pomocí ní manipuluje a ničí, vražedkyně se pomocí ní ukájí, staří dědkové o ní žvaní, a všude okolo toho čistého "šu**ní" číhá rozklad a smrt. Zatímco v Twin Peaks se Laura Palmer ztratila ve své sexualitě, Lula a Sailor se ji snaží uchovat čistou. Škoda, že Lynch pojal tento film spíše jako proud svých nápadů, a místo na postavy se soustředil na vytvoření filmového modelu sexuálního podvědomí dle Sigmunda Freuda (ovšem na rozdíl od nejnovější série Twin Peaks je to ještě vcelku snesitelné). Výsledkem je festivalová intelektuální popkulturní šaráda bez skutečného vhledu do lidské sexuality. Čtyři hvězdy z nostalgie, protože jako mladičký student jsem při projekcí Lynche v art kině v pražském hotelu Pyramida v sále plném intelektuálek snil u ňader Laury Dern o tom, jak s nějakou z nich budu provádět to, co Sailor s Lulou. Až život mě naučil, že intelektuálka je definována teoretickým přístupem k sexu. Dokáže o něm mluvit dlouze a odborně, ale samotné provedení se jí zdá neestetické. Zatímco já jsem došel k tomu, že o sexu se nemá moc mluvit, jen ho co nejčastěji provozovat. A z tohoto hlediska se mi Lynchovo pitvání sexuality, ať už v tomto filmu, nebo v Twin Peaks, zdá poněkud umělé, a v mnoha ohledech povrchní. Je to vlastně obdoba "Čaroděje ze země Oz". Dorotka se nudí na statku v Kansasu, aby v zemi Oz poznala, že v Kansasu je nejlépe. Lynch dává divákům přepálený pohled na sexualitu, aby ti si pak po filmu řekli s úlevou, jak je ten jejich maloměstský život bez ní lepší.

    • 8.5.2018  10:20

    Kdyby Snyder zůstal u generické superhdinské akční týmovky (hrozba z vesmíru - dávání se dohromady - buch, buch, bác, bác - konec), byly by to slušné tři hvězdy. Ty prachy jsou na tom prostě vidět. Jenže Snyderovi jde " o víc", a tak tu máme trapnou rodinku z Černobylu, křečovité hádky v týmu, hypoteční krizi, širé lány kukuřice... A co se týče Justice League, nejlíp to vystihla v závěru Wonder Woman: pracuji s dětmi. Ona celá ta Justice League se dost často chová jako parta rozmazlených fracků. Platí to, co jsem už řekl u minulého dílu: když se režisér vykašle na postavy, a zajímají ho jenom "money shots", tak i přes sebevyšší rozpočet z toho dobrý film nevznikne.

    • 6.5.2018  21:04

    Marvelovky nasávají impulsy z okolní pop kultury, aneb Robert Ludlum (tedy spíše jeho Bourne) potkává Kapitána Ameriku. Jenže Ludlumovo hlavní téma - tajná a zlá organizace uvnitř oficiální organizace, se zrovna se superhrdiny moc nedoplňuje. Není tu o co se bát, protože v superhrdinských filmech jsou smrt a nebezpečí relativizovány ad absurdum. Můžeme se bát o Bourna, ale o kapitána Ameriku či o Black Widow? A proto v názvu figuruje Winter Soldier, protože to je jediná nosná linka filmu. Zbytek je jen další záminkou pro akční scény (mnoho zvratů jsem ani moc nepochopil). Škoda jen, že Redfordovi tento typ role nejde, a tento jeho snaživý krok ve šlépějích Henry Fondy (Tenkrát na západě) se mu až tak nepovedl (je to spíše takový snaživý úředníček).

    • 1.5.2018  20:22

    Hornerův soundtrack je skvělý, připomíná mi můj oblíbený ruský romantismus v hudbě (Borodin, Rimskij-Korsakov), ale to je asi tak to jediné, co z filmu stojí za zapamatování. Krull je špatný mišmaš všeho možného, co si scénárista s producentem rozhodli do filmu naházet. Občas z toho vykoukne nějaká slušná scéna, ale když tak měli zůstat u pohádky s meči a netahat do toho StarWars.

    • 30.4.2018  23:00

    Olivia Munn v R&D oddělení? Sci-fi pohádka, která si kvůli tomu krásnému snění nad možností, že by to snad mohla být někdy pravda. tři hvězdy rozhodně zaslouží. Jinak vcelku rutinní komedie, která sice nebere ze dna, ale k výšinám taky moc nestoupá.

    • 30.4.2018  13:30

    Meta příběhy zabíjjí Hollywood. Současný film prostě nemůže být jen pouhopouhá zábava, ale musí obsahovat ještě další myšlenkové roviny. Nic proti, ale pokud se nám bratři/sestry Wachowski snaží pomocí fantasy blockbusteru za skoro dvě stě melounů sdělit, co pro ně znamená proměna v ženu, tak lituji Warnery, kteří na tom prodělali kalhoty. Ona by bohatě stačila ta základní rovina - Popelka potkává Dunu. Mila Kunis se na moderní Popelku hodí, stejně jako Tatum na "prince". No, skuteční aristokrati jsou tady za zlosyny, protože dnes je v módě kritika kapitalismu, že. Ale i taková modernizace pohádky není na škodu, kdyby zůstalo jen u ní. Wachowski nám ale musí převyprávět historii svého života, z pohledu stávání se ženou. Místo polské rodiny tu sice máme ruskou, ale slovan jako slovan, na tom nesejde. No, a pak jdou Wachowski pod kudlu (pardon Mila Kunis jde pod kudlu), a když přijde narkóza, začíná proměna, a uvědomění si být ženou. Od záchodové štětky ke hvězdám. Na genderových studiích mají studenti prostor pro výklad a analýzu, a nepochybuji, že diplomky a dizertačky se jen posypou, ale filmový divák se v tomto meta labyrintu ztratí za pár minut. Nu, těch dvě stě melounů je na tom vidět, a design bojových lodí je dost vymakaný, tak tři hvězdy, i když jsem často obracel oči v sloup.

    • 28.4.2018  20:04

    Od vzniku civilizace lidstvo provází několik univerzálních eschatologických snů, z nichž nejvznešenější je ten o konečné jednotě, která spojuje mnohost světa v jedno, aniž by tuto mnohost popřela. Tento sen prochází západní filosofií po celou dobu jejího trvání, je mnohoslovně a složitě zaznamenán v mnoha tlustých knihách, a přesto je ve své podstatě tak jednoduchý, že ho Disney použil jako základ své bajky. A nejen to - ještě ho okořenil klasickým lethal-weapon schématem. Na animák je to teda výkon, vše je profesionálně dotaženo do nejmenších podrobností, ale pět hvězd dát nemohu. Ta alegorie je v mnoha momentech tak explicitní a prvoplánová, až mi to bylo nepříjemné. Proč například i po stu letech čteme a díváme se na Tarzana? Protože on spojuje dravce a člověka v jednotu. Zootropolis chce stejně jako současná západní civilizace toho dravce v nitru člověka potlačit a nakonec zničit, což se nemůže podařit. Sociální inženýři v EU tlačí co nejvíce na pilu, a tak mění sen v noční můru, která nakonec zničí vše dosažené. Mám rád sen tuláka v Chaplinově Kidu - i v ráji nakonec tulák musí utíkat. Jak budou evropští sociální inženýři v budoucnu řešit nešťastnou lásku? Ta přece narušuje kýženou jednotu. No, počkám si na Zootropolis 2, tam mi to jistě řeknou.

    • 27.4.2018  22:28

    První půlka za tři hvězdy, protože je to sice laciné, špatně zahrané, ale jinak je to skvělá groteska ve stylu Bustera Keatona. Hrdinové jsou z dobrodružství do dobrodružství, Goldsmithova hudba duní, a divák se baví. Jenže pak scénáristům došel dech, a z grotesky se stala otravná a velmi špatně natočená nápodoba Indyho, A závěrečných dvacet minut už moc smyslu nedává. Prostě v hodině a půl strmý sešup od béčkové guilty pleasure, až k céčkovému odpadu.

    • 25.4.2018  21:49
    Wonder Woman (2017)
    **

    První hodina a půl je vlastně esence vytažená ze všech těch různých ženských časopisů typu Cosmopolitan či Elle. Superžena zvládající všechny role je v nich prezentována snad v každém čísle a Wonder Woman dle Patty Jenkins odráží všechny ty rady, které tyto moudré časopisy dávají čtenářkám. Gal Gadot přechází doslova v několika sekundách z Ježíše do matky Terezy, z vědkyně a polygotky je hned v dalším záběru bojovnice, ať už feministicky kosí muže ostrým jazykem, či padouchy mečem. Krásná a sexy je ve všech těch rolích, a jaká je v posteli je jen cudně naznačeno (pochopitelně super). Na kuchařku nedošlo, ale předpokládám, že oběd pro návštěvu o několika chodech by zvládla bez problémů. Závěrečná třetina pak ukládá superženě úkol - spasit muže a svět, ale nepřehnat to, spíš jen průběžně "spasovávat", než se pokusit o radikální spasení. No, a pokud by se vám náhodou vážené čtenářky a divačky toto nepodařilo, jsou tu přece antidepresiva, psycholožky, šamani, čakry, jóga, guru Jára a podobně.

    • 21.4.2018  21:41

    Geoffrey Rush jako ztělesněný boží Řád to pere plamenometem přímo do chřtánu Chaosu, tak to nemá chybu! Papundekl sice nahradily CGI efekty, ale ve výsledku je to vlastně jedno, hlavně že se to všechno neustále mlátí, pořád odněkud vylézají nové a nové příšery, a hlavně ženám se nedá dívat do očí, protože jsou všechny bohatě obdařené o trochu níže (ale to z nás mužů v budoucnu meetoosačky vyženou asi taky plamenometem). Prostě zábavná akční pohádka pro kluky všech věkových kategorií.

    • 20.4.2018  21:47

    Typický příklad střetu umělce, jeho slávy, a jeho trademarků, s velkým rozpočtem a hollywoodskými producenty. Burton se v první hodině snaží udělat z knižní young adult fantasy něco víc, rozvíjí rodinné vztahy, diskutuje válku, holocaust, neboť v těchto dobách fantazie vyvěrá z reality, protože pomáhá přežít hrůzy světa. Film je v první půlce takovou smutnou a depresivní fantasy variací na Maeterlinckova Modrého ptáka (jen se na to dívá z druhé strany životního cyklu). Jenže druhá půle je zase ten trikový akční mišmaš s Burtonovymi trademarkovymi kostlivci v čele, i když jsou tady úplně zbytecní. Prostě producenti chtěli instantního Burtona za velké prachy, a dostali ho. Ale takový Burtonuv odvar z Burtona je pro diváka spíše utrpením.

    • 15.4.2018  21:18
    To (2017)
    ****

    Snaha dostat do filmu vícero rovin z knihy se cení, ale i tak je vidět, že scénáristé škrtali, kde mohli, a poslední třetina je až moc uspěchaná. King do knihy dostal maloměsto se vším všudy, ve filmu zbyly jenom dětská traumata (předkládaná s nezvyklou otevřeností na mainstream) a Pennywise (který hned v první scéně kraluje). Ovšem film dělají herci, a tady se povedl skvělý casting.

    • 13.4.2018  22:58

    Modelový příklad, jak dobře obsazení herci užívající si své role dokáží vytvořit nikým neočekávaný hit. Snad díky tomuto filmu někdo v Hollywoodu pochopí, že i přes všechno to drahé CGI jsou ve filmu nejdůležitější postavy a interakce mezi nimi. To povinné akční finále je tady nejslabší část filmu.

    • 8.4.2018  18:38

    Spielberg natočil svého Avatara. Technicky je to špičkový profík a dokáže stejně jako Cameron na sto procent využívat všechny nové technologie a držet diváka přibitého v sedadle po celý film. Jenže co se týče příběhu, tak stejně jako v Avatarovi tu máme ten nejkonzervativnější hollywoodský příběh, který se v nezměněné podobě objevuje na plátně už od němého filmu. Je tu muž mařící trestuhodně svůj život stejně jako všechen ten komparz okolo. Ale pak se objeví Žena s velkým Ž, ukáže tomu tápajícímu muži ideový směr, ukáže mu lásku, a tím ho spasí. A z muže se stane Muž s velkým M, spasí svět, nu a pak už jen byt, auto, děti a samá pozitiva. Spielberg filmař jen obměnil své poselství z Jurského parku - nehrabte se moc v kostech a dělejte děti, na modernější - nebuďte moc ve virtuální realitě a dělejte děti. Dal bych tři hvězdy, ale nad průměr tahá film Mark Rylance, jehož postava jako jediná na plátně má v sobě hloubku a emoce, a the Shining, které ukazuje, jaký popkulturní potenciál námět obsahuje. I když je vlastně uklidňující,že i ve virtuální realitě máme potřebu vyprávět si ty nejkonzervativnější příběhy.

    • 8.4.2018  12:43

    Je něco divného v duši žen, pokud se tento druh knižního one-woman-misery-porn stane světovým bestsellerem a nakonec se dostane na filmové plátno. Knihu jsem bral spíše jako autorčinu autobiografii naroubovanou na jakési kriminální nic, jenže film si tak strašně chce hrát na záhadný a napínavý thriller. To je ovšem nemožné, protože tak ploché a prázdné postavy už na trhu dlouho nebyly - alfa samec, sexuální dračice, slabošský manžel, kvočna u dětí, a jedna alkoholem prosáklá stalkerka, superpasívní to alter ego autorky..Emily Blunt se snaží své trosce dodat alespoň nějakou sympatii (kniha je jeden dlouhý slovní průjem ukřivděného pohledu hrdinky na svět), ale na jejím místě bych spíše viděl někoho typu Mellissy McCarthy..Jako profesionálně provedený přepis knihy je to na tři hvězdy, ale i na ukrácení cesty v autobuse je to pro mě nesnesitelné.

    • 7.4.2018  21:51

    Křehký film o tom, jak moc silně hledáme lásku a spravedlnost, až si v tom hledání neustále ubližujeme, ať už fyzicky, nebo psychicky. Z pohledu tohoto poselství je závěrečná třetina skvělou katarzí. Méně obratný scénárista by konec utopil buď v slzách, nebo v černohumorném barvotiskovém násilí, ale McDonagh si drží přesný odstup od obou extrémů, a nechá postavy "dýchat" svůj život. Nemohu však dát pět, protože přes všechno McDonaghovo mistrovství jde vlastně o sbírku všech možných klišé na téma "jak městský intelektuál vidí ty burany na venkově". To psychoanalytické neustále uvědomovaní si sama sebe, které má městský intelektuál v krvi, a které vkládá do svých projekcí prostého lidu, to tam ve skutečnosti není a nebude (blíže je toto skvěle popsáno v Orwellově románu 1984). Na divadle to nevadí, ale ve filmu tento nedostatek nezastře ani neustále fuckování.

    • 1.4.2018  13:27

    Na jednu stranu je sice dobře, že si někdo v dnešním Hollywoodu všiml, že toho Burroughs napsal o Tarzanovi daleko více než jen orgin, ale na druhou stranu zatím Hollywood nedošel k tomu, aby Burroughse nějak up-datoval (pochopitelně byly provedeny změny ohledně sto let starého pohledu na původní obyvatelstvo, ale jinak tu větší změny nevidím). A tak tu máme podobný problém jako u Johna Cartera - směsice motivů s první desítky sto let starých příběhů (v dalších dílech se již Jane ani Tarzanův syn neobjevují) nedokáže moc dnešního diváka zaujmout, protože to všechno už mnohokrát viděl. K tomu je první půle filmu velmi pomalá, protože se rozjíždí série, a tak se ten orgin všeho ještě jednou musí znovu přežvýkat. Ještěže Tarzan nedává dohromady žádný páreček, jak tomu bylo v Burrougsových příbězích zvykem, ale scénárista mu přidělil Samuela L .Jacksona.

    • 29.3.2018  19:59

    Ne že by to bylo nějak špatně natočené, to ne. A skoro ve všech ohledech je to lepší než ten megalomanský průšvih od Jacksona, který se neodtrhl od stařičkého originálu. Kong si jde cestičkou vyšlapanou Jurským parkem, a tím, že si může vymýšlet vlastní příšerky, ho i v mnoha momentech předčí (pavouk, závěr), napojení na Vietnam funguje, tak proč jen dvě hvězdy? Protože se výsledný scénář naprosto vybodl na postavy a na rozvíjení vztahů mezi nimi. Hiddleston sice připomíná Lexe Barkera, ale po většinu filmu je jen dalším víceméně pasivním členem skupiny. S Larson prohodí dvě věty na lodi, a pak tak nějak jsou náhodně vždy blízko sebe. Kam zmizelo kočkování, narážky, hlášky? Jo, a tu asijskou slečnu nazval jeden recenzent "okrasnou vázou". Hlavním hrdinou je pochopitelně Reillyho pilot, jenže film si to stydí přiznat. Asi původní scénář vypadal o dost jinak. Mimochodem, odkazovat jmény na Conradovo Srdce temnoty, ale nikoliv příběhem, je citace na ... kočku.

    • 27.3.2018  21:50

    Marvel to zkouší s Thorem do třetice, ovšem tentokrát se rozhodl, že to bude velká sranda. A je to vlastně nejlepší řešení, protože mě děsí představa, že by nějaký ambiciozní režisér nutil Hemswortha evokovat krále Oidipa, nebo se pokoušel nalézt paralely mezi Ragnarokem a exodem, či by snad z toho rovnou udělal rodinnou královskou tragédii ve stylu Shakespeara. Prostě by to pojal strašně meta (Osamělý jezdec budiž varováním). To raději tento bombastický cirkus, ve kterém je všechno vážné a tragické schováno pod nánosem přehrávání a vtipkování podobně, jako je Bruce Banner ztracen v těle Hulka. Škoda, že tak zanikne pro mě nejnosnější linka filmu - Valkýra. Ta rozplizlá střední část filmu se bohužel moc nepovedla. Na pobavení dobré, ale jednou to stačilo. Nechci za pár let vidět trailery na crossover Thor meets Madagaskar.

    • 25.3.2018  11:30

    V prvním díle se bohaté paničky terorizovaly navzájem a nechaly se terorizovat od vlastních dětí. V druhém díle je terorizují jejich děti a jejich matky. Pokud se na tuto komedii podíváte optikou reality, jde vlastně o děsivý horor. Psychoterapeuti po celém světě by mohli vyprávět do nekonečna děsivé příběhy jejich pacientek a pacientů. A tak nechme ženám prožít alespoň na plátně ten sladkobolný závěr (ve třech vydáních), který jejich rozervaným duším toužícím po zvládnutí úlohy superženy spojující dokonalou matku, partnerku, kuchařku, milenku (a já nevím co ještě) alespoň na chvíli přinese tu vytouženou harmonii. A pokud se podíváme na úlohu mužů v tomto filmu, neliší se ženské sny moc od těch mužských. Buď jsou tu ušlápnutí podpantofláci se vždy plnou šrajtoflí (v mužském světě jsou zase křehké submisivní krásky hledící obdivně na svého prince), nebo svalovci s velkým mezinožním vybavením (mužský svět má Laru Croft, nebo Angel Wicky a tak). Tři hvězdy je možná až moc, ale ten patetický uslzený závěr vyvažuje Kathryn Hahn v nejromantičtější seznamovací scéně posledních let.

    • 25.3.2018  07:32

    Dereku Jacobi, v čem jsi to skončil? Britští shakespearovští herci asi vedou rozmařilý život, že si ve stáří musí přivydělávat tímto způsobem.Ale jinak jde o trochu nadprůměrné béčko se solidním tempem a finále, které těží ze dvou velkých předností - Kate v latexu a Kate bez latexu.

    • 24.3.2018  15:09

    Jednu hvězdičku za Michelle, která je pořád krásná a sexy. Ten zbytek, no, možná jsem to nepochopil, a jde o kombinaci absurdního humoru (krém proti žralokům, vraždy jako nehoda) s romantickou komedií (první polovina filmu s Albou), okořeněnou trochou CGI-made akčních scén. Ale pokud tohle myslel scénárista vážně....

    • 21.3.2018  17:57

    Na tento čistý brak by se mohla napsat posměšná recenze velmi lehce. Magie si tu moc neužijeme (snad jen ten Eisenbergův déšť, ale ta digitální kartovaná rozhodně nebyla nijak kouzelnická), postav je tu jak na orloji, protože čínský tygr je na vzestupu... Byla by to lehká kritika, jenže ten film je přes všechen ten nonsens a brakovost...lehký. Lehký a osvěžující brakový koktejl, který pročistí hlavu a nepřinese kocovinu.

    • 18.3.2018  20:18

    Když se to bere jako povrchní velkolepá atrakce pro oči, proč ne, ale jako film to dost drhne. Valérian a Laureline jsou "do-manipulováni" (i nadpřirozenou cestou) k vyřešení případu tak, že se navzájem zachraňují, a celá ta zápletka o genocidě je takovou podružnou notou k jejich milostnému tokání. A přitom by to mělo být naopak. Komiks toto snese, ale jak napsal jeden francouzský kritik, Besson natočil políčka komiksu, ale zapomněl na výplň mezi nimi. Pak si ještě ve finále vzpomene, že by tam měl hodit nějaké morální problémy, což zapříčiní, že tempo jde do háje, a DeHaan s Delevingne narazí na své herecké limity (a pochopitelně je neprorazí). Není to takový průšvih jako předchozí Adéle Blanc-Sec, ale k úspěchu je potřeba více než přemíra barviček a příšerek v jednom záběru.

    • 17.3.2018  21:39

    Věrná adaptace románu Alistaira MacLeana, která vám převypráví knihu, ale chybí jí ten ironický komentář a nadhled vypravěče (a to uměl MacLean dokonale). A protože béčkoví herci nedokáží dát filmu žádný výraz (jen Kingsleyho si zapamatujete, protože je to přece Kingsley s vlasy), a po úvodní automobilové honičce už žádná výrazná akční scéna nepřijde, jde o další nikterak moc povedenou macleanovku. Ale kvůli té honičce hvězdu přidám, protože, co myslíte, dokáže tohle v budoucnu na plátně nějaká elektrická Tesla? Obávám se, že nikoliv.

    • 11.3.2018  20:06

    Jako dospělý se již bráním tomu sentimentu, a cynicky si v duchu si dělám legraci ze závěru, toho nekonečného loučení, protože by jim mělo být jasné, že vojáci a federálové tam mohou být každou sekundu. Jenže pak ten dospělý dostane nakládačku od malého kluka ve mně, a já stejně jako při prvním shlédnutí někdy ve třinácti mám vlhké oči. Spielberg totiž dokázal propojit geniálně všechny ty technické složky - hudbu, střih, kameru - se scénářem tak, že se ty emoce na vás hrnou ze všech stran. Žádná psychoanalýza, žádné sáhodlouhé dialogy, jen malování kamerou, hudbou, a obrazy dohromady.

    • 10.3.2018  19:56

    Bohužel neexistuje řešení pro touhu žen stát se supermatkami, tj. zvládat co nejvíce rolí ve svém životě (matka, kuchařka, zaměstnankyně, sexy dračice v posteli...), takže je pochopitelné, že mainstreamová komedie na toto téma půjde z extrému do extrému, a nakonec skončí jakýmsi prapodivným pohádkovým "happyendem" (proti vydírání matek okolní společností, tj. jinými matkami se dá bojovat, proti vydírání matek vlastními dětmi nikoliv). Naštěstí pro diváka je tu Kathryn Hahn, která dokáže skvěle hláškovat s přesným timingem (demonstrace mikinou nemá chybu). A i když se dopustím politicky nekorektního výroku, který mě v den posledního MeToo soudu pošle do pekla, musím to říci nahlas: Jada Pinkett Smith neumí hrát.

    • 10.3.2018  16:59

    Musím uznat, že Brad Bird zatím jako jediný dokázal propojit "dospělejší" zábavu, kterou reprezentují. bondovky, či Avengers,.s disneyovskou animáckou ideologii skládající se (a) z výchovy jedince (be yourself), (b) adorace rodiny (nejlepší projekt všech dob), a (c) nalezení jejího místa ve státě (jsme průměrní maloměšťáci do morku kosti, a přesto jsme výjimeční), neboli vše shrnuto do jedné věty - jsme pevnou součásti celku, ale neztrácíme se v něm, a to jak ve státě, tak v rodině, Nijak moc za srdce mě to nechytlo, ale dávám čtyři hvězdy, protože pořád to je o level výše nad sériovými animáky z disneyovské továrny.

<< předchozí 1 2 3 4 18 34 51 67
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace