Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Dobrodružný
  • Krimi

Recenze (2 448)

plakát

Bába z ledu (2017) 

Dobrého materiálu na hodinu a zbytek je zbytečná výplň. Sláma sice skvěle rozehraje rodinné vztahy, ve kterých Broňa a jeho slepice sehrají roli katalyzátoru, ale pak je najednou víc fascinován důchodcovskou otužileckou partou,a zaplácává film zbytečnými scénami typu autobus. Pak se najednou vzpamatuje a rychle všechny linie ukončí v poslední čtvrthodině, a pro diváka je výsledek dost zkratkovitý. Chybí mi tu přece jen více z minulosti Haniny rodiny, protože takto oba synové nemají co hrát ('natož jejich manželky), a ve výsledku jsou to spíše karikatury než skuteční lidé.

plakát

Sarah Silverman: Jesus is Magic (2005) 

Tři hvězdy s odřenýma ušima. Silverman jako stand-up komička není špatná, ale něco tomu chybí. Zvolená role - naivní dívenka s andělskou tváří říká s neodolatelným úsměvem ty nejsprostší fráze - jí skvěle sedí, a padá z ní jeden vtip za druhým (když jsem ho tak jeden večer cumlala svému příteli, najednou jsem si uvědomila - vždyť už jsem jako moje matka). Ale chtělo by to větší drive, a po půl hodině už mi to přišlo utahané a jednostrunné. Bohužel ty vložené scénky, které jsou buď trapné (producent), prvoplánově provokující (domov důchodců), či jen přisprostlé (píseň pornohercům), výsledný dojem dost kazí.

plakát

Marseillská smlouva (1974) 

Na jednu stranu obyčejné béčko s dost špatnou režií, podivnou hudbou, a zmateným střihem, na druhou stranu Caine s Quinnem dokázali dát jednoduchému scénáři punc něčeho lepšího a zajišťují tah na bránu. Škoda, že to vytáhli jen na průměr. Caine by byl skvělý Bond, přesně jak si ho představoval Ian Fleming - všehoschopný naprosto amorální šarmantní zabiják.

plakát

Mission: Impossible - Fallout (2018) 

Co všechno se nedá stihnout za patnáct minut! Akční scény dokonalé, ty neomrzí, ale potřeba scénářem ošetřit Huntovy citové kotrmelce, přiblížit nám jeho denní snění, a hlavně ukázat, že Ethanovi záleží opravdu, ale opravdu opravdu, na každém z nás (jak na příteli, tak i na bezejmenné policistce), tak toto všechno dohromady trochu tu jízdu občas zpomaluje. Tam se asi bude v budoucnu hodně na počítačových monitorech "převíjet".

plakát

Gomora (2008) 

Oproti skvělé knize zklamání. Příběh těch dvou kluků Saviano odvypráví na dvou stránkách v kapitole Hollywood našlapané informacemi o tom, jak gangsterské filmy ovlivnily gangstery skutečné. Na příběh stakeholdera, toho, co vyjednává skládky, stačí stránka jedna a zase jde jen o malý kousek kapitoly našlapané informacemi. Ty úderné příběhy z knihy doprovázející popis světa Gomorry jsou tu roztažené na úmorné dvě hodiny a vlastně toho až tak moc neřeknou. Pokud máte možnost přečíst si knihu, vřele doporučuji, tento film je jen jejím matným odleskem.

plakát

Prácička v Itálii (1969) 

Lehké, zábavné, ale trochu více dramatičnosti by tomu neuškodilo. Závěrečná honička je taková ulítle hill-spencerovská, jenže staví jen na Mini, a chybí jak protagonisté, tak protivník. Producenti sice vzali doslova literární význam slova "cliffhanger", ale na dvojku už nedošlo, a tak mafie v druhé půlce filmu trestuhodně statuje (druhý díl měl být o tom, jak zlato získá mafie, a hrdinové ho budou muset ukrást zpátky).

plakát

Krvavé pobřeží (2009) 

Kdyby si John Woo ujasnil, co chce točit, bylo by to za plných pět. Když inscenuje strategická rozhodnutí, úskoky, léčky, útočné formace, když nechává hlavní hrdiny souznít při hudbě, či když se obřad čaje stává zbraní silnější než meč, ve všech těchto chvílích jako divák nedýchám a nechám se unášet příběhem. Jenže nevím proč, ale v době post-LOTRovské asi musí každý geroj bojovat stylem Legolas, a tak se dočkáme závěru spíše z ranku béčkového fantasy. Což filmu tvářící se dvě třetiny docela historicky trochu ubližuje, protože Cao Cao není nějaký béčkový záporák, ale "jen" ambiciózní vojevůdce.

plakát

Stahující se smyčka (1984) 

Clint jako předchůdce inspektora Rebuse či Harryho Holeho. Block stejně jako Rebus (třeba hned úvod série Knots & Crosses) nějak tak "existuje" v práci, chlastá, sexuje, a kolem něho běhá sériový vrah. Příval sexu a akční finále pak odpovídá ladění "holeovek" od Jo Nesba. Dnes nám tento film přijde jako průměr, ale tehdy byl Eastwood kritiky chválen, že šel do "temné" role. Scénář sice občas dost skřípe, ale na druhou stranu je poučné podívat se na počátky dnes běžně přijímaných "jekyll-hydeovských" poldů.

plakát

Spotlight (2015) 

Nenápadný filmový klenot, který využívá dvouhodinovou plochu na to, aby vás pomalu pohlcoval, a v závěru emočně vyždímal. Funguje v obou rovinách - jako civilní záznam (znovu)odhalení zvráceného systému v organizaci jménem církev, ohánějící se bohem, ale fungující na způsob mafie, i jako oslava poctivé mravenčí novinářské práce. Je dobře, že byl natočen, i když skutečnost nezmění. Církev se dál chová gangsterským způsobem (protože přece kdo má glejt na pravdu od boha, nemusí se zaobírat smetím jménem lidé), a z novinářů se stali kazatelé "dobra", které čtenář bude muset přijmout za své, ať už po dobrém nebo po zlém.

plakát

Mozek za miliardu dolarů (1967) 

Bondovka dle marxismu-leninismu. Už v roce 1967 byli tedy pro evropskou levici američtí republikáni tím největším zlem na světě. Nu, a máme rok 2018, a pro evropskou levici jsou američtí republikáni tím největším zlem na světě, zatímco ruští oligarchové si užívají luxus v Londýně. Co vy na to, Jeremy Corbyne? Kdyby tady alespoň Caine něco předvedl, ale po celý film je za blbce, zatímco Francoise Dorleac se evidentně ve své roli nudí.