salalala

salalala

Vratislav Šálek

okres Mělník
kultura21.cz, filmserver.cz

homepage

25 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 9 17 24 32
    • 9.10.2017  22:48

    I po jedenácti letech naprosto bravurní film, který skvěle funguje a je dokonalou esencí Nolana. Ten si v komorním příběhu diváka vede tam, kde ho chce mít a rozehrává před ním famózní souboj dvou kouzelníků, z nichž jeden je talentovaný a druhý to má více vydřené, přesto si konkurují a vzájemně se trumfují. Je třeba být v pozoru po celou dobu, protože se tu toho děje hodně a všechno má na konci své lehce šokující a logické vysvětlení, které film dostane do úplně jiného světla a ukáže, že ne všechny postavy byly po celou dobu takové, jakými se zdály být. Stejně jako na začátku upozorní postava Michaela Cainea na tři fáze triku, tak i film má své tři fáze, během nichž všechno zapadne do sebe a naprosto odzbrojí. V hlavních rolích excelují záměrně excentrický Jackman a stejně tak záměrně chladný a minimalistický Bale, které výborně doplňují Michael Caine, Scarlett Johansson, Andy Serkis i civilní David Bowie. Vytknout tomuto filmu vskutku nemám co, protože jsem si pointu už nepamatoval a hodně mě překvapila i po těch letech. Nolan byl vždy génius, což v posledních letech už jen potvrzuje. 100 % PS: Závěrečný Jackmanův monolog o ohromení diváka, který zná pravdu, je dokonalou definicí všech Nolanových filmů.

    • 8.10.2017  22:50

    Villeneuve je jeden z mála režisérů, který si za velké peníze může dovolit natočit v podstatě, co chce, čehož je Blade Runner 2049 zářivá ukázka. Od začátku na diváka dýchne pochmurná a depresivní atmosféra ne tak daleké budoucnosti a uchvátí ho majestátní a nádherné obrazy Deakinsovy kamery, která je naprosto famózní. V kombinaci s extrémně pomalým tempem dává dohromady výborný výsledek, v němž je na všechno tím pádem víc času, což je asi taky zároveň největší problém filmu. Jakožto pokračování legendárního a mnohdy kultovního snímku funguje film asi nejlépe, jak je možné, tj. nekopíruje ho, ale věrně rozvíjí některá témata, de facto navazuje na jeho atmosféru a nepůsobí nijak vynuceně, ba naopak má co nabídnout. Villeneuve nastoluje spousty otázek, z nichž na některé záměrně neodpovídá, nechává diváka vychutnat všechny motivy a k celému filmu přistupuje pietně, nikoli však bojácně, ale dává do něj svou osobitost i evidentní lásku k němu. Škoda, že se mu nepodařilo udělat z města budoucnosti dalšího hrdinu filmu, jako to zvládl Scott. Ryan Gosling je v hlavní roli velmi dobrý a potřebně úsporný, Ford nemá moc místa a pokračuje v aktuálním módu nerudných staříků, o ostatních včetně Leta nemá smysl cokoli psát, protože jsou ve filmu extrémně málo. Celkově pak zamrzí asi jen absence jakýchkoli emocí, již zmíněná přílišná délka a v závěru i několik logických lapsů. Celkově vzato ale jde o vynikající snímek, který do jisté míry nemá a v nejbližší budoucnosti asi ani nebude mít obdoby. 85 %

    • 1.10.2017  22:39
    Agnus dei (2016)
    ****

    Hodně silné téma, které má potenciál na silný příběh. Fontaine si s ním poradila se ctí, přesto to občas trochu dře. Celý film asi nejvíc zabíjí jeho monotónnost, chybí mu zásadní dějový oblouk, protože po pár minutách se točí pouze kolem rození jednotlivých jeptišek, které je víceméně pořád stejné. Moc tomu nepomáhá ani extrémně pomalé tempo, které by někdy potřebovalo malinko zrychlit. Také ústřední konflikt mezi mladou sestřičkou a abatyší kláštera není úplně vytěžen a překvapivě dost vyšumí. Chápu, že Fontaine chtěla historii zachytit asi věrně, nicméně v rámci atraktivity a zajímavosti možná mohlo dojít ke střetu některé z jeptišek s abatyší (nebo ostatními jeptiškami). Každopádně tu ale nechybí potřebná atmosféra izolovaného světa kláštera, nejistoty končící války a také určitého strachu z nevyzpytatelného chování všech vojáků. Prvotřídní jsou též herecké výkony, mezi nimiž vyniká Lou de Laage, která je výborně civilní a v tom nejlepším slova smyslu nenápadná, i ostatní představitelky jeptišek jsou ale fantastické. Mezi všemožnými povrchními hollywoodskými kousky je Agnus Dei příjemným evropským osvěžením, které reflektuje bolestivou problematiku, jen je škoda, že autorka nešla trochu víc na dřeň a nevyčerpala úplný potenciál. 70 %

    • 28.9.2017  22:55

    Peter Berg tady dost možná mnohé překvapí, protože je umírněný a hodně upozaděný, není to ale ke škodě věci. Od počátku jede v pomalejším tempu, v němž dává prostor seznámení se s postavami a téměř dokumentaristickému líčení toho, co se dělo před výbuchem a bezprostředně po něm. Po celou dobu udržuje atmosféru plnou napětí, které výtečně graduje od nenápadného začátku, kdy tušíme, co je ve vzduchu, až po dokonale zvládnutou přestřelku v závěru, která je syrově realistická, přitom krásně přehledná a adrenalinová. Jestli stojí něco za speciální vyzdvihnutí, je to určitě realističnost, s níž Berg vše vypráví a jasně tu zdůrazňuje, jak mocná jsou média a jaká je současná doba, kdy jediná chybička a jediné špatné podezření a spouští se totální peklo. Především z toho důvodu je pak chování všech postav naprosto pochopitelné a logické. K pozitivním dojmům určitě přispívá i minimalistická a neklidná hudba dvojice Trent Reznor, Atticus Ross. Vše dokresluje vydařené obsazení, v němž nikdo nevyniká, ale všichni se podřizují kolektivu, takže tu je velmi dobrý Wahlberg, civilní Goodman nebo výborný J.K. Simmons, v menších rolích pak potěší i Kevin Bacon a Michelle Monaghan. Jen je škoda, že expozice je přece jen až moc dlouhá a postav je tu zbytečně moc, díky čemuž pak film nepůsobí úplně kompaktně a sevřeně a také závěr je příliš patetický. To ale nic nemění na tom, že co se vyobrazení boje s terorismem týče, patří Patriots Day k tomu nejlepšímu za poslední roky. 70 %

    • 17.9.2017  22:52
    Hon (2012)
    ****

    Neskutečně tíživé drama o tom, co dokáže způsobit jedno vylhané obvinění od dítěte. Vinterberg zcela záměrně volí pomalý rozjezd, v němž nám představuje klíčové postavy, aby zhruba od poloviny zapnul ještě vyšší stupeň. Od té chvíle je totiž filmu takřka "nekoukatelný" pro svou syrovost a realističnost, která je děsivá, zároveň pochopitelná, ale pro pozorovatele, který ví, co se seběhlo, totálně nesnesitelná. Atmosféra je neskutečně hutná a depresivní, postavám nechybí motivace a všechno plyne sice pomalu, ale intenzivně. Vinterberg tu hodně nenásilně upozorňuje na to, jak jsou děti dnes absolutně chráněné, vždy se jim věří a rodiče bez jakýchkoli důkazů hází vinu na druhé, protože přece jejich potomek je tím nejsvatějším na světě a nikdy nelže. Naprosto fantastické jsou i herecké výkony, mezi nimiž vyniká geniální Mads Mikkelsen, z jehož scén v obchodě a kostele běhá mráz po zádech a vůbec jeho postava je napsaná naprosto dokonale a každý s ní může soucítit. Taktéž malá Annika Wedderkopp je vynikající, a v jejím nevinném vzhledu se skrývá cosi šibalského až prohnaného. Malinko mě možná mrzí to, že samotný závěr nebyl intenzivnější a ničím překvapující, nicméně byl rozhodně uspokojivý a uvádí diváka a hlavní postavu v nejistotu. SPOILER: Jako člověk obdivuju hlavní postavu, že po tom všem dokázala ve městě zůstat a se všemi se stýkat. KONEC SPOILERU. Jagten je i po pěti letech nejlepší film za poslední roky a konkurenci bude ve svých emocích, upřímnosti, realističnosti a lidskosti hledat jen těžko. 90%

    • 8.9.2017  23:04
    To (2017)
    ****

    V rámci současných trendů kinematografie asi ta nejlepší možná adaptace rozsáhlého románu, kterou divák mohl dostat. Ačkoli kouzlo knihy spočívá v prolínání několika časových rovin, ve filmu se snesitelnou stopáží to není možné, takže se tvůrci rozhodli román "rozpůlit" a první polovinu věnovat dětem, druhou pak dospělým. Jestli se Muschiettimu něco povedlo, je to zachycení typicky kingovské nostalgické atmosféry dětského světa, na jehož pozadí ale číhá velké zlo. Ruku v ruce s tím pak jde dokonalé obsazení dětských herců, kteří spolu přirozeně kooperují a tak nějak splňují čtenářské představy o Klubu nul, jak je ve filmu jejich spolek přeložen. Ke všemu ještě přispívá vydařený soundtrack, ačkoli jeho písničková část je možná až moc optimistická, což se k filmu vzhledem k jeho ději moc nehodí. Takový ten dětsky naivní humor, připomínky období prvních lásek a polibků, dlouhého léta, žabomyších válek mezi staršími a mladšími tu funguje perfektně a celkově vztahy mezi postavami jsou výborně vykreslené. Skarsgard je potřebně děsivý, i když možná mohl trochu víc přitlačit na pilu, nicméně v rámci možností si stěžovat opravdu nelze. Je asi škoda, že Muschietti obecně až moc spoléhá na lekačky (i když některé jsou vynikající) a nejde víc do dusnější atmosféry a celkového děsu, protože výsledek pak mohl být ještě lepší. Vadí také, že z filmu není cítit ona osudovost, která je snad na každé stránce knihy, tudíž zůstává v divákovi pocit, že tu trošku něco chybí. Dojem malinko kazí konec, který je až moc na efekt, i když na druhou stranu obsahuje emočně asi nejsilnější scénu z celého filmu, taktéž stopáž asi měla být o pár minutek kratší. Jako kingovská adaptace ale film uspěl prakticky po všech stránkách a rozsáhlý román zatím převádí na plátno důstojně. Opravdovou zkouškou pro režiséra ale bude až kapitola druhá, v níž už nebude moci spoléhat na nostalgii a roztomilé dětské špičkování, ale bude muset pracovat s čirou hrůzou a hutnou atmosférou, čehož se trochu bojím. 80%

    • 27.8.2017  22:13

    Typicky millerovské drama je naprosto brilantní a má hodně blízko k pozdějším dílům Davida Finchera. I Bennett Miller v něm záměrně šetří emocemi, které zcela potlačuje, aby na konci došlo k něčemu, co je naprosto nečekané a šokující, o to víc ale působivé. Vše vypráví v hodně pomalém tempu, v němž vytváří čím dál víc houstnoucí atmosféru, která je s příchodem Davea na farmu hodně nepříjemná a napětí mezi postavami je ve filmu cítit až geniálně. K cílenému efektu pomáhá jednak naprosto minimalistická hudba, především ale vynikající výkony ústřední trojice - Tatum hraje opravdu výborně, nepřehrává a některé vyhrocené scény zvládá s přehledem, podobně je na tom vlastně Ruffalo, po němž se chce jen to, aby byl civilní a nestrhával na sebe veškerou pozornost, což se mu daří, největším trumfem je ale Carrell, který člověka, který nedává najevo jakékoli emoce a je těžké se v něm vyznat, ztvárnil dokonale a mrazivě, po jindy bláznivém komikovi není ani stopa. Všechno dohromady dává zajímavý celek, jemuž škodí snad jen přehnaná délka a také to, že závěrečná scéna není datovaná, protože může působit tak, jako by se stala bezprostředně po skončení olympijských her. Foxcatcher je hodně nenápadné, ale dost působivé drama, které ve druhém plánu může trošku podhalit to, proč chtějí být mnozí miliardáři spojováni se sportem. 85%

    • 6.8.2017  22:12
    Mlčení (2016)
    ****

    Absolutně chápu, proč o zfilmování románu usiloval Scorsese sedmnáct let a je vlastně dobře, že k tomu došlo až ve chvíli, když je mu přes sedmdesát. je pomalé a filozofické drama o pochybách o vlastní víře, o ceně, kterou za ni zaplatit, i o tom, že některé kultury zkrátka nikdo nepředělá, i kdyby se rozkrájel. Stejně tak je to o tom, že člověk může něco popřít navenek, ale uvnitř svůj názor nezmění. Scorsese pokládá hodně otázek, ale odpovědi nenabízí, protože ví, že to nemá cenu a nechává diváka, aby si svou cestu našel sám. Pomáhá si opravdu skvostnou Prietovou kamerou, která jen dotváří zvláštní meditativní atmosféru a místy zabírá opravdu nádherné obrazy, navíc nechybí hned několik silných scén (povětšinou ty s exekucí). Pozorouhodná je i práce se zvukem, který je po většinu času utlumený a nevýrazný, chvílemi ale přebírá vedoucí úlohu a hlasité cvrkání brouků najednou vytrhne z klidné atmosféry. Vyzdvihnout ale určitě zaslouží fenomenální Andrew Garfield, který tu ztvárnil asi nejlepší roli své kariéry a je s podivem, že ho nikdo neocenil, protože se vyhýbá jakémukoli přehrávání a je naprosto přirozený a skoro autentický, jeho občasná podoba s Ježíšem určitě není náhodná, Scorsese si tu vůbec se symboly pohrává naprosto famózně. Driver ani Neeson už tak výrazní nejsou, to ale i proto, že tu nemají tak velký prostor. Filmu vytýkám jen a pouze přehnanou délku, která mohla být klidně o půl hodiny kratší, protože hodně situací se tu opakuje, na druhou stranu je mi ale jasné, že Scorsese film natočil přesně tak, jak chtěl, takže mu to nelze vyčítat. není film pro každého a velmi snadno nad ním lze mávnout rukou, pokud ale máte jen trochu otevřenou mysl a rádi přemýšlíte o věcech, které nejdou uchopit, je to přesně pro vás. Vynikající zážitek. 80 %

    • 3.8.2017  22:19

    Při hodnocení se ve mě bije fanoušek Slavie a filmový divák. Z prvního pohledu samozřejmě film zaslouží plný počet, protože je v něm plno historických momentů, na které nelze zapomenout (především postup do Ligy Mistrů a běžící Standa Vlček), tři tituly v éře samostatné ligy a několik zajímavostí, o nichž jsem vůbec nevěděl (třeba Burianův truc přestup do Slavie). A nesmím zapomenout ani na podmanivý komentář velkého slavisty Jana Kačera. Druhý pohled by ale chtěl trochu delší stopáž a trošku víc informací, protože někdy jsou časové skoky příliš velké a o některých letech se vůbec nemluví. I nezasvěcený divák se z filmu ovšem dozví to nejpodstatnější - kdo ze známých umělců fandil Slavii, jak ji soudruzi nenáviděli a protlačovali dělnickou Spartu, které hvězdy za ni hrály atd. Jen je malinko škoda, že snímek končí v nepříliš lichotivé situaci, kdy klubu hrozí insolvence a žádné velké úspěchy neslaví, na druhou stranu právě konec může působit jako varování a memento. Pro každého fandu mužstva se sešívanou hvězdou na srdci a těmi nejkrásnějšími dresy je tohle jednoznačná povinnost a určitě by film unesl delší stopáž. Je mimochodem paradox, že takhle kvalitní dokument o fotbalovém klubu natočí ženská režisérka. 80%

    • 30.7.2017  21:58

    Sausage Party je vlastně úplně typický film z dílny Rogenovy party. Má originální nápad, který je v tomhle případě fakt zcela netradiční a zábavný, jenže mu úplně chybí dramaturgie a nějaká sebereflexe. Na jednu stranu tu jsou nápadité a nekorektní vtipy o náboženství, politice a různých kulturách, na té druhé tu ale nechybí hluchá místa, kterých je na tak krátkou stopáž až moc. Animace je příjemně nedokonalá a jednoduchá a k celkovému ladění filmu se dokonale hodí, oceňuji, jak si tvůrci dokázali vyhrát s různými druhy potravin a opatřit je jednotlivými přizvuky. Závěr filmu je vskutku jak z jiné dimenze a je jasné, že v každém bude vyvolávat jiné pocity, mě osobně nevadil a naopak mi přišel vtipný. Je opravdu škoda, že na jeden dobrý vtip připadají dva až tři průměrné a tempo není vlastně vůbec strhující a celé se to tak nějak vleče. Je víceméně jasné, že režijní vklad Vernona a Tiernana byl asi minimální a důležitější byly příběh a dialogy, které asi budou opět improvizované. Sausage Party už kvůli svému pojetí stojí za vidění a některé momenty (ano, zejména závěr) jsou nezapomenutelné a v dnešní době je fascinující, že si je vůbec někdo dovolí natočit, k lepšímu výsledku ale filmu chybí soudržnost a lepší příběh. Pohled na nákupy v supermarketu se ale rozhodně po zhlédnutí změní. 60%

    • 28.7.2017  22:51
    Pasažéři (2016)
    ****

    Zpočátku zajímavá a trošku netradiční sci-fi, která jede v pomalém tempu a strhne spíš vizuální stránkou. Tyldum si dává záležet na atmosféře a osamění probuzeného pasažéra je cítit v každém záběru. Vedle toho upoutá vizuálním řešením, které je výborné a celkový design lodi ja fantastický, stejně jako krátké, ale efektivní záběry na vesmír. S tím souvisí i nádherná kamera a perfektní hudba, které jen dokreslují celkovou náladu snímku. Celý děj navíc prostupuje decentní přesah v podobě jakéhosi zamyšlení nad lidskou osamělostí a touhou s někým sdílet své pocity, i kdyby to měl být jen robotický barman. Chválit se musí i dobře napsané postavy a citlivě vznikající vztah mezi nimi, který snímek pomalinku mění v romanci. O to víc zamrzí, že v poslední třetině jako by Tylduma někdo vystřídal, protože se z filmu stává akční záležitost, která může lákat jen na efekty, protože jinak nedává moc smysl. Nastolená atmosféra zmizí, tempo se zbytečně zrychlí, celé to najednou nedává smysl a hlavně poměrně fajn romantika se změní v lacinou romanci, kde se postavy chovají hloupě a vešekré nastolené otázky a snahy o přesah zůstávají bez reakce. Alespoň, že obsazení to v těchto chvílích udržuje nad vodou. Pratt i Lawrence jsou velmi dobří, chemie mezi nimi funguje (na Lawrence se navíc hezky kouká a každá bazénová scéna s ní je děsně sexy) a vše utáhnou sami, pozadu ale nesmí zůstat ani výborný Michael Sheen, který nemá tolik prostoru, ale využívá ho na maximum. V závěru se přidá i standardně dobrý Fishburne, několikavteřinové cameo Andyho Garcii jsem vůbec nepochopil, možná že jeho postava se stala obětí zásadních postprodukčních zásahů. Passengers mají slušně našlápnuto, ale závěrečnou třetinou se trochu podkopávají a rozhodně nejsou tak chytrým filmem, jakým se od začátku snaží být. Slušná žánrovka, která ale mohla dopadnout mnohem lépe. 70%

    • 22.7.2017  22:24
    Dunkerk (2017)
    *****

    Nolanovská symfonie a úplně jiný válečný film než všechny ostatní. V Dunkerku není vidět jediný nepřátelský voják (až na pár vteřin v závěru), ale nepřítel je tady po celou dobu cítit. Atmosféra je v kombinaci s hodně zvláštní a nesmírně zajímavou hudbou / ruchy až nesnesitelná a napětí by se dalo krájet. Od první do poslední minuty je vidět, že Nolan měl volné ruce a natočil přesně to, co chtěl a jak to chtěl. Experiment se třemi vyprávěcími liniemi se podařil, protože v závěru se skvěle propojí, a i když chvíli trvá se v tom všem zorientovat, postupem času si začneme uvědomovat, jak geniálně promyšlené vše je. Nolan nemá zapotřebí rozjíždět osobní a emotivní příběh, místo toho ukazuje válku jako celek, jakožto jednotlivé miniosudy ve velké události, v níž jsou lidé pouze figurkami. Akčních scén je tu hodně málo, ale když se objeví, stojí za to a všechny letecké bitvy rozhodně vedou. Díky Imaxovské kameře je vše vtahující a hodně intenzivní a díky různým netradičním úhlům a famózním záběrům si divák připadá jako součást celé operace. Samozřejmostí jsou fantastické herecké výkony, které možná na první pohled nejsou tak vidět, protože jsou trochu upozaděné, nicméně minimálně to, co předvádí Hardy s Branaghem, je naprosto excelentní a stejně tak jsou na tom i Rylance s Murphym, ale i ostatní, méně známí představitelé. Jediné, co snad trošku mrzí, je to, že příběh postavy Murphyho není úplně dořešen, ale to je snad jediná vada na kráse, která na absolutním hodnocení nemění nic. 100% PS: Bude zajímavé sledovat, jak bude film fungovat mimo kino, protože ten zážitek bude asi poloviční, což je škoda, protože si ho tím pádem budou diváci připomínat méně.

    • 18.7.2017  23:51
    Život (2017)
    ***

    Vesměs nezajímavá žánrovka, která je směsicí několika slavných filmů, z nichž si půjčuje to nejlepší a snaží se to spojit do jednoho celku, což moc nefunguje. Espinosa totiž postrádá jakoukoli osobitost a větší nápaditost, která by film posunula o úroveň výš a udělala z něj něco déle zapamatovatelného. Kamera je moc hezká a různé naklápění obrazu (povětšinou vzhůru nohama) je fajn, jenže je ho tu málo, a i když vizuální stránka je propracovaná, nějak to k uspokojení nestačí. Zpočátku to vypadá, že půjde o chytrou a filozofickou sci-fi, jenže postupem času se na tyhle ambice rezignuje a snímek se mění ve standardní, solidní, ale nijak výjimečný vesmírný horor, v němž se postavy nechovají úplně logicky a k vědeckému uvažování mají trochu daleko, ale to tolik nevadí. Spíš zamrzí to, že tvůrci nedokážou využít potenciál slibného obsazení, protože většina herců nemá moc co hrát, jedinou výjimkou je snad jen Rebecca Ferguson a v závěru i Gyllenhaal, jehož účast jsem ale moc nepochopil, o Reynoldsovi nemluvě. Osvěžující je ovšem samotný závěr, který působí podvratně a zároveň absurdně a černohumorně. Škoda, že tu humoru není víc. Life není špatný film, ale ve výsledku působí jen jako Vetřelec light, což není úplně pozitivní. 60%

    • 16.7.2017  21:44

    V éře hlučných, povrchních a opravdu příliš jasně cílených blockbusterů působí trochu jako zjevení. Matt Reeves po celou dobu jede v hodně pomalém tempu, v němž klade důraz na vskutku hutnou a potemnělou atmosféru, dialogy a práci s postavami, která je excelentní, protože všechny mají jasnou motivaci a chovají se logicky. Málokdy se vidí, aby scéna, kdy si někdo jen povídá, byla tak napínavá a atmosférická. K tomu všemu ještě Reeves natočil vlastně variaci na Apokalypsu, kterou někdy parafrázuje (nálety vrtulníků, pološílený plukovník jakožto záporák) a Velký útěk. Triky jsou naprosto dokonalé a po pár minutách už divák opice nevnímá jakožto výtvor CGI, ale jako plnohodnotné herce, Serkis je výtečný, hodně ale překvapí i Steve Zahn jakožto vtipný šimpanz v modré bundě. Woody Harrelson sice nedostal tolik prostoru, ale využívá ho na maximum a je de facto jedinou zajímavou lidskou postavou. Perfektní práci odvedl také Giacchino svým minimalistickým tématem. Je pravda, že z toho všeho mohla být cítit větší osudovost a finále asi většinu diváků neuspokojí, i když do vývoje filmu skvěle sedne a stopáž mohla být o chloupek kratší. To ale nic nemění na tom, že celá prequelová trilogie, která má po zakončení dost možností na další a další pokračování, patří k tomu nejinteligentnějšímu, co ve velkofilmech vzniklo a udržela si vysokou úroveň a dá se vidět opakovaně, což se o moc počinech z poslední doby říci nedá. 80%

    • 9.7.2017  21:57

    Solidní zábava, která je spíš pro dospělejšího diváka než pro děti. McKay se s tím tedy nijak moc nemaže a od začátku nasazuje naprosto šílené tempo, které nepoleví až do konce filmu. Vše je tak kulometné, že není možné všechno okamžitě pochytit, proto i ty nejnápaditější odkazy a vtipy trochu zanikají, což je velká škoda. Stejně tak je škoda, že tvůrci vystřílí munici hned na začátku a po pár minutách naservírují nejlepší akční scénu z celého filmu. Ústřední příběh prakticky neexistuje, všechno jsou jen více, či méně povedené epizody, které jsou spojeny jakýmsi morálním apelem o rodině a empatii, který je ale plný klišé, předvídatelný a vlastně dost otravný. Osobně mi vadilo i velké množství postav a zapojení záporáků ze všech možných filmů už bylo malinko zbytečné a překombinované. Jinak je ale vidět režijní nadšení a invence, protože McKay nemá jediný slabý moment, a když už to vypadá, že se divák začne nudit, znovu sáhne po zběsilé akci, odkazu nebo hlášce, které spolehlivě pobaví. Velkým pozitivem je také dabing, v němž exceluje Will Arnett a pobaví i zvolení různých hvězd do menších rolí (Tatum, Fiennes, Cera, Hill), jen Galifianikis byl na Jokera málo ďábelský, ale to je detail. The Lego Batman Movie měl veliký potenciál, který asi paradoxně využil až moc a tvůrci do něj "nacpali" tolik věcí v tak kulometném tempu, že je to kontraproduktivní. Ve výsledku tak jde o slušnou, ale trochu instantní zábavu, kterou asi většina diváků nebude mít chuť vidět znovu. 70%

    • 6.7.2017  22:57

    Důkaz toho, že méně je někdy více, ale i toho, že Gavin O'Connor se bude vždy vymykat a bude se pokoušet o filmy s přesahem. The Accountant má od začátku zajímavou atmosféru a rozehrává atraktivní premisu o autistovi - geniálním matematikovi / posléze účetním, který se jen tak mimochodem živí i jako nájemný vrah a tvůrce vysloveně láká na další sledování. S přibývajícím časem se ale příběh začíná hodně překombinovávat a v závěru už je moc popisný a samotné vyvrcholení je trochu přitažené za vlasy a leckomu může připadat směšné, což je škoda. O'Connorova chytrost je v tomto případě na škodu, protože filmu by slušela větší přímočarost a dějová jednoduchost, protože se do příběhu začíná zamotávat a není moc srozumitelný. Rozpačité dojmy z příběhu ale do značné míry kompenzuje u režiséra tradičně syrová akce, která není originální, ale dost působivá, zajímavě použitá hudba, několik hodně nápaditých scén a zapomenout nesmím ani na pár suchých vtipů. Affleck je v hlavní roli velmi dobrý, tahle úloha je opět založena prakticky na jediném výrazu, což Affleck umí a víc se po něm naštěstí nechce, Anna Kendrick je slušná, i když nemá tolik prostoru, J. K. Simmons je tradičně výborný, i když ani on nemá tolik místa, kolik by zasloužil. The Accountant se snaží být chytřejší, než ve výsledku je, na což doplácí úplně nejvíc, O'Connor je ale natolik dobrý režisér, že to dokáže zachránit jinými aspekty a udělá z toho stejně zajímavou podívanou, která ale hlavně v závěru trochu skřípe. 70%

    • 5.7.2017  23:56

    Opravdu zrůdný film, který ale ukazuje, jak geniálně měli fašisté propracovanou propagandu. Hippler po celou dobu pracuje s nepodloženými fakty, účelově si vybírá obrázky zesláblých a vysílených Židů, na kterých ukazuje, jak se jim nechce pracovat a záměrně překrucuje skutečnost tak, aby Židy co nejvíce poškodil. Pod tím běží apelující komentář, z něhož zhnusení jen čiší, pak už stačí dát důraz na ty správné věci a diváka máte na své straně. Přirovnání Židů ke krysám je opravdu hodně odpudivé, jenže opět na svou dobu hodně efektivní a vůbec se není co divit, že mnoho (jinak třeba i inteligentních) Němců je opravdu nenávidělo a nemělo s nimi žádný soucit. Čím ale tenhle film "vyhrál" ve své pravdě, jsou opravdu kruté záběry košer popravy, která je vskutku neuhumánní a nešetrná a ani v dnešní době nepůsobí fyzicky moc dobře. Hippler věděl moc dobře, jak má na diváka působit a natočil zdánlivě objektivní, ve skutečnosti však silně manipulativní dokument, který ospravedlňoval holocaust. Ve čtyřicátých letech, kdy o ověřování informací nemohla být ani řeč, musel tento film zapůsobit opravdu děsivě a určitě rozesel strach do duší "obyčejných" lidí, kteří byli nakonec rádi, že jsou v "bezpečí", když existují koncentrační tábory. Co je ale na filmu nejvíc alarmující, je to, že pokud by dnes skoro stejným způsobem natočil šikovný filmař dokument o komkoli, výsledek by byl stejný a zas a znovu by vyvolal strach a nenávist (v současné uprchlické krizi si to není těžké představit) a mnoho diváků by ho mělo za pravdivý. Po filmařské stránce slušný průměr, z hlediska vyznění ale naprosto zrůdná záležitost, která ale byla svého času podána naprosto geniálně. 50%

    • 25.6.2017  22:09
    Uteč (2017)
    ****

    Podvratný satirický thriller s hororovými prvky, který trefuje (doslova) do černého. Debutující Jordan Peele od začátku pracuje s obyčejnou premisou, kterou doplňuje houstnoucí atmosférou, kdy nejprve jen naznačuje a posléze už je jasné, že něco v celé rodině je hodně divné a ne úplně dobré, jen není zřejmé co. Postupem času se vše začíná vyjasňovat, ale atmosféra pořád houstne a divák je v dobrém slova smyslu neklidný. To ještě umocňuje hodně minimalistická hudba a v rámci možností zajímavá vizuální stránka, ocenit se dá i fakt, že postavy se chovají zcela normálně. Celý film ale pozdvihují satirické prvky, které decentně naznačují trvající rasismus v americké společnosti, nadřazenost bohatých, což ale odlehčují i nečekaným a někdy i hodně černým humorem. Podařilo se i obsazení, protože Daniel Kaluuya je velký sympaťák a nic netušícího hocha hraje s naprostým přehledem, velmi dobrá je ale i Allison Williams a vlastně i zbytek ansámblu je výborný. Je trochu škoda, že závěr se mění v klasický slasher (proti němuž vlastně film trochu bojuje), zase to ale tolik nevadí, protože je pořád natočen výborně, jen to trochu mrzí, protože v kontextu předchozího děje by člověk čekal něco originálnějšího. I přesto ale Get Out patří k zatím nejlepším žánrovkám uplynulého roku a divácký úspěch si jednoznačně zaslouží. 80%

    • 22.6.2017  23:38
    Moonlight (2016)
    ***

    Moonlight má velkou nevýhodu v tom, že má úplně všechny ingredience, které mají současné oscarové filmy mít, tudíž ho všichni budou považovat za kalkul. To by ale nebylo fér, protože Jenkins je šikovný režisér, který vystavěl silný příběh, který prostupuje dlouhým údobím, bohužel ale některé zásadní události vůbec nezobrazil a mnohdy se to nejpodstatnější odehrálo mimo plátno, aniž by se o tom později kdokoli dlouze zmínil. A je to škoda, protože příběh tím pádem není tak působivý, neboť divák si musí hodně domýšlet a nemá moc šancí získat si k nějaké postavě hlubší vztah. Smrtící je ovšem evropsky pomalé tempo, které je někdy líné až přespříliš a zrychlení by vůbec nebylo na škodu, tím pádem film působí trošku delší, než je. Zatratit ale Moonlight určitě nejde, protože kamera je nádherná, hudba hodně výrazná, přitom nikterak podbízívá a všichni hrají velmi dobře - Mahershala Ali má své momenty a za jakési niterné a intimní herectví si Oscara asi zaslouží, i když to není jednoznačné, Naomie Harris je v rámci možností výborná, i když je tu hrozně málo, což vlastně platí úplně pro všechny a podařil se i výběr tří herců, kteří ztvárňují hlavní postavu v průběhu let. Moonlight určitě není špatný film, Oscara asi získat po všech výtkách a obviněních musel, jen divákovi nejde moc naproti a je vyprávěn a řešen zbytečně složitě. 60%

    • 14.6.2017  23:58
    John Wick 2 (2017)
    ****

    "Kapitola dvě" je de facto úplně stejná jako ta první. Stahelski je pořád stejně nekompromisní a servíruje opravdu brutální akci s množstvím headshotů, což už se dnes nevidí a film tím pádem v dobrém připomíná to nejlepší z devadesátých let. Velmi dobrá je také atmosféra a vůbec celková mytologie vytvořená kolem tajemného společenství zabijáků, kteří se scházejí v hotelu, kde platí vlastní pravidla - to vše zadělává na potenciálně zajímavý seriál nebo komiks a to, jak s tím Stahelski pracuje, je obdivuhodné. Podobně vynikající je i finále v zrcadlovém labyrintu, které má spád, nápad a hlavně vynikající choreografii, která udělá radost všem milovníkům akce. Reeves v titulní roli nezklame a vlastně toho nemusí moc dělat, protože jeho zvláštní charisma bohatě stačí, radost udělají i malá role Petera Stormara a charismatický Ian McShane. Nejzásadnější chyba spočívá ve stopáži, která je zbytečně přetažená a dvě hodiny jsou zkrátka moc, protože takhle jednoduchý příběh, byť v atraktivních kulisách a s precizní akcí, je zkrátka neutáhne a zejména mezi vynikající úvodní scénou a "naháněnou" v Římě se objeví mnoho hluchých míst. Film by také zasloužil lepšího záporáka, protože tento je nevýrazný a jen minimálně charismatický. Oceňuji ale samotný závěr, který hodně láká na trojku, která by mohla být epická, což je přesně to, co oběma dílům zatím schází. Dvojku tedy hodnotím úplně stejně jako jedničku, čili 70%.

    • 1.6.2017  22:47

    Po jedenácti letech od vzniku jsou Potomci lidí mnohem blíž realitě, než si asi tvůrci tehdy mysleli. Od počátku Cuarón prokazuje, jaký cit má pro vytvoření prostředí a atmosféry a svět v blízké budoucnosti je v jeho podání depresivní, bezvýchodné a děsivé místo, v němž převzala vládu anarchie a lidstvo čeká vyhynutí, protože většina lidí je neplodná. Postupem času tvůrci přitvrzují a atmosféra houstne. Spolupráce Cuaróna s Lubezkim tu funguje naprosto famózně, protože zde mnohokrát zmiňované scény honičky v autě a úniku z okupovaného baráku patří k absolutním vrcholům filmu a díky systému záběrování, minimu střihu a ponuré hudbě jsou naprosto autentické a o to působivější. Celkově vůbec snímek vypadá jako dokument z budoucnosti, která je neveselá a není se v ní nač těšit. Vydařilo se též obsazení, jemuž dominuje civilní, ale výrazný a charismatický Clive Owen, přehlédnout nejde ani vynikající Michael Caine, škoda jen, že Julianne Moore je tu tak málo. Pokud bych měl Potomkům lidí něco vytknout, byly by to asi horší práce s postavami, které mohly být propracovanější a méně výrazný závěr, který zbytečně vyšumí a není tak alarmující jako zbytek filmu. I po více než dekádě jde ale o film, který patří k tomu nejlepšímu, co v této době v žánru vzniklo a svým poselstvím a zvolenou režijní metodou zůstává stále dalece nepřekonán. 85%

    • 22.5.2017  23:51

    Prakticky nehodnotitelný dokument, který připomíná Zelenkovy mystifikace, jen dotažené k absolutní dokonalosti. Casey Affleck není jako režisér příliš nápaditý a po vizuální stránce moc nezaujme, ono to ale vlastně není potřeba, když má k ruce bizarního Phoenixe, který tu předvádí ojedinělý výkon a jeho proměna v totálního váguse a nihilistu je naprosto důvěryhodná. Těžko říct, zda to opravdu tihle dva tak zamýšleli, nebo se k této fabulaci rozhodli, až poté, co tento pokus nevyšel, ale ono je to vlastně úplně jedno, protože I'm Still Here je hodně unikátní film, v němž jedna bizarní scéna následuje druhou a k naprostým vrcholům patří rozhovor u Lettermana a několik Phoenixových koncertů, z nichž naprosto vyčnívá celková trapnost situace. Pokud navíc chcete vidět, jak vypadá, když vám někdo doslova na*ere na hlavu, tak neváhejte, protože i takováhle scéna tu je a je fakt, že jsem nikdy nic podobného neviděl. I po sedmi letech nevím, co si o výsledné podobě filmu myslet, každopádně to Phoenixovi asi moc neuškodilo a jen dokázalo, jak geniální herec to je. Jeden z nejbizarnějších filmů, co jsem kdy viděl. 50%

    • 21.5.2017  21:54
    Dredd (2012)
    ****

    Příjemná a netradiční komiksovka, která by zasloužila mnohem větší úspěch, než nakonec měla. Pete Travis nic neřeší a pracuje s jednoduchým až béčkovým příběhem, který si na nic nehraje a na něj navěšuje neuvěřitelně efektní a nádhernou vizuální stránkou, která překypuje barvami a vysloveně si vychutnává veškeré zpomalovačky. Nebojí se ani brutální akce, která je naprosto lahůdková a k tomuhle filmu se přesně hodí. Vzhledem ke krátké stopáži není ani prostor na nudu, vše pěkně odsýpá, takže na případné nelogičnosti nebo díry v příběhu není čas myslet, což je jedině dobře. Chválit se dá i potemnělá atmosféra budoucnosti, která působí nevesele a také řízný soundtrack. Karl Urban je v titulní roli naprosto dokonalý, a i když má pořád helmu, pouze bradou a spodní částí obličeje uhraje vše, co má a navíc si to celé dost užívá. Lena Headey je velmi dobrá záporačka a je mu důstojnou partnerkou, vysloveně špatná není ani Olivia Thrilby, která ale chvílemi trošku zaostává. Jen je škoda, že závěrečný střet Dredda s Ma-Mou není tak úderný, jak by asi zasloužil a taky to, že některé věci se tu nevysvětlí a je nutné je přijmout jako fakt. To, že dvojka nebude, trochu mrzí, na druhou stranu se aspoň nestane to, že by se tohle příjemné béčko zkazilo případným vyšším rozpočtem a překombinovaným příběhem. 80%

    • 14.5.2017  22:12
    Ploty (2016)
    ***

    Zfilmované divadelní hry mi povětšinou nevadí a mám je docela rád, s Fences mám ale dva problémy. Tím prvním je tempo, protože Washingotn po celou dobu nedokázal najít odpovídající tempo a všechno je poamlé a unylé a vzhledem k tomu, že do zásadního oznámení Washingotonvy postavy se vlastně nic moc neděje, je to dost špatně, protože divák se nemá moc čeho chytit a jen vyčkává, kdy se děj trochu rozjede. Tím druhým problémem je pak stopáž, která je naprosto přepálená a vzhledem k tomu, že děj je hodně řídký, je pro netolerantnější diváky takřka nesnesitelná. Jinak jde ale o solidní záležitost, které dominují herecké výkony především samotného Washingtona, i když jeho postava je ve své sobeckosti strašně nesympatická a těžko se k ní hledá cesta a samozřejmě i Violy Davis, která je vynikající a většinu filmu táhne právě ona, i zbytek je ale zcela přesně obsazen. Je opravdu škoda, že Washington režisér selhal právě v tempu a délce, protože kdyby stopáž stáhl pod dvě hodiny a začal třeba zásadním přiznáním své postavy, mohlo jít o strhující rodinné drama. Chybí tomu i výraznější hudba a nějaká zapamatovatelnější scéna. Ve výsledku je tedy Fences standardní adaptací divadelní hry, která je ovšem málo strhující a nebýt obsazení, hodnotil bych mnohem hůř. 60%

    • 11.5.2017  23:18
    Amadeus (1984)
    *****

    Asi netřeba toho moc psát, protože už tu je napsáno úplně všechno. I director's cut je naprosto famózní záležitost, která po celé tři hodiny nenudí, nedá vydechnout a je naprosto strhující. Formanovi se tu sešlo úplně všechno a navíc dokázal naprosto geniálně propojit hudbu s filmem a hudba se vlastně stala třetí nejdůležitější postavou celého příběhu, což jsem snad nikdy neviděl. Téma souboje průměrnosti s genialitou, na které se film většinou zjednodušuje, ačkoli tu lze najít mnoho dalších témat (lidská pýcha, vztek na Boha, cena za obrovský talent i nezměrné utrpení a život s pocitem viny), je věčné a síla filmu tkví mimo jiné i v tom, že Salieri nelze jednoznačně odsoudit, protože mu asi každý rozumí. F. Murray Abraham výtečně vystihl jeho rozpor mezi závistí a nesmírným obdivem a ztvárnil tu asi svou životní roli, podobně Tom Hulce je naprosto fantastický a Mozarta v jeho podání nelze nemít rád, protože i přes svou výstřednost je to sympaťák, který se svým chováním do své doby nehodí. Celé obsazení je ale naprosto dokonalé a potěší i minirole českých herců. K absolutním vrcholům filmu pak patří závěrečné psaní requiem, které kdybych neviděl, tak bych nevěřil, jakým strhujícím způsobem se dá zachytit zdánlivě nudné psaní symfonie. Chválit se ale samozřejmě musí i kostýmy, kamera, výprava, zkrátka každičké políčko filmu. Naprosto dokonalé dílo, které nemá jedinou chybu, zcela zásadní film a jeden z mála filmů, který přesně definuje to, co by měl film jako médium mít a ukazuje, čím filmové příběhy fascinují celé generace diváků. 100%

    • 7.5.2017  22:09

    Už v době vzniku příjemná oldschoolová kriminálka, která zůstává trošku pod radarem a není úplně doceněná, což je škoda. Gray od začátku jede v pomalém tempu a rozehrává hodně zajímavý, ačkoli lehce předvídatelný příběh, na němž je jasné, že musí mít tragickou dohru, protože jinak fungovat ani nemůže. Na jeho pozadí se pak odehrává těžké morální drama o volbě mezi rodinou a kamarády a o tom, že ať chceme, nebo ne, své kořeny za záda nehodíme. Film disponuje velmi dobrou atmosférou, již zmíněným pomalým tempem, které ale vůbec nevadí, hodně dobrou hudbou a v neposlední řadě i velmi slušnými akčními scénami, z nichž hlavně automobilová honička a přestřelka v poli absolutně vynikají. Klíčové bylo obsazení, které je naprosto famózní a zejména Joaquin Phoenix je vynikající, moc pozadu ale nezůstávají ani Mark Wahlberg a Robert Duvall, kteří už ale nemají tolik prostoru, příjemně překvapí i dobrá Eva Mendes, která přehrává jen minimálně. Jen je škoda, že to celé není víc strhující a možná napínavější a trochu chybí moment nějakého zásadního překvapení. Jakožto oddechová a kvalitní oldschoolová kriminálka ale film funguje vskutku dobře. 70%

    • 4.5.2017  23:45
    Marťan (2015)
    ****

    Typicky hollywoodská podívaná, k níž vlastně nejde mít moc výtek, protože všechno se v ní sešlo a funguje, jak má. Film navazuje na knihu a od začátku nastoluje podobně optimistickou a feel-good atmosféru, v níž je tak nějak hned jasné, že nikomu se nic závažného nestane a vše dobře dopadne. Ridley Scott vše zvládá technicky naprosto dokonale a jeho iluze Rudé planety je přesvědčivá a je vidět, že na vizuální stránce si dal hodně záležet a v tomto směru jde o špičkovou záležitost. Knihy se drží i v použití záměrně kýčovitého disco soundtracku, který onu pozitivní atmosféru jen umocňuje a vlastně vůbec nevadí, což je u sci-fi skoro zázrak. Samotný příběh pak asi lepší být nemohl, protože pokud by chtěl adaptovat knihu ještě věrněji, musel by mít film minimálně tři hodiny, takže některé pasáže se vypustily, jiné zase pozměnily a ve výsledku jde o relativně příjemný a "bezbolestný" kompromis, který uspokojí jak čtenáře knihy, tak i celé rodiny, což je svým způsobem unikát. Matt Damon je výborný a od Bournea získal asi nejlepší roli, které dokonale využívá a snímek utáhne sám, a i když ten je plný známých a hvězdných tváří, nikdo Damonovi konkurovat moc nemůže, protože nemá tolik prostoru. Přesto ale možná mohl být výsledek lepší, protože mi v něm chybělo něco, z čeho bych poznal, že za kamerou stála taková legenda - nějak tu postrádám zápal pro věc a jedinou precizní scénu, která by vyčnívala z celku. Mohla se také zkrátit linie ze Země, která trochu zdržuje jinak svižný děj a zbytečně natahuje stopáž, která je ve speciální edici těsně před hranicí snesitelnosti. The Martian je velmi dobrý film, který knižní předloze nedělá ostudu, jde naproti divákům a vytváří dokonalou iluzi života na Marsu, ačkoli má evidentně faktické chyby. Jestli to stačí ke spokojenosti, už záleží na konkrétním publiku. 70%

    • 4.5.2017  23:06
    Rozpolcený (2016)
    ****

    Shyamalan dostal přes prsty a pomalu se škrábe nahoru, v čemž mu Split rozhodně pomáhá, neboť jde o hodně zajímavý počin, který krátká závěrečná scéna dostává do úplně jiné dimenze. Upřít se filmu nedá v dobrém slova smyslu nepříjemná atmosféra, která diváka obklopí prakticky od začátku a až do konce nepoleví. Působivý je i neklid, kdy netušíme, co se děje a kolik identit v sobě Kevin ještě má, takže každá další nová je poměrně zajímavým odhalením. S rolí se výtečně popral překvapivě umírněný James McAvoy, který ani chvilku nepřehrává, každou identitu pečlivě odděluje a předvádí, jak by se podobné charaktery měly hrát, aby nepůsobili směšně, jen trochu mrzí, že za celý film není potřebně děsivý a nejde z něj takový strach, jaký bychom si asi představovali. Prakticky jediná, která s ním drží krok, je začínající Anna Taylor-Joy, která ale i tak zůstává v jeho stínu. Je velká škoda, že Shyamalan do filmu dává linii s psychiatričkou a přidává ještě několik flashbacků do minulosti dvou zásadních postav, které tak úplně nefungují a děj jen zdržují a nemají ani takové tempo a atmosféru jako zbytek filmu. Ano, je tu několik nelogičností a vězněné dívky jdou svému údělu naproti víc, než by bylo třeba, jenže celkový dojem je spíše pozitivní, což je dáno taky již zmíněným a zneklidňujícím koncem, nad nímž se dá hodně dlouho přemýšlet. 70%

    • 23.4.2017  22:56

    Je vidět, že Tom Ford je módní navrhář, protože používání kostýmů a barev je v tomhle filmu dost unikátní a de facto hodně charakterizuje svět, v němž se odehrává, zejména pak linii "reálnou", která je situována do vyšší a zcela přiznaně snobské společnosti, s níž pochopitelně musí Ford přicházet do styku zdaleka nejvíc. Je hodně zajímavé číst zdejší komentáře, protože na každého film působí jinak, já si každopádně myslím, že děj románu, který hlavní hrdinka čte, je záměrně přímočarý, zdánlivě brakový, protože je psán jako metafora jednoho rozbitého vztahu a symbolického vyrovnání se s jeho koncem. Krom toho je ale dost působivý, má napětí a spád a díky postavě detektiva se povyšuje na něco trochu víc. Celkově je film naprosto výtečně zahrán, ať už je řeč o fantastické Amy Adams, která hraje velmi úsporně, o to však působivěji, podobně famózním Michaelu Shannonovi, z nějž jde strach i respekt zároveň nebo jako vždy vynikajícím Jakeu Gyllenhaalovi, který je možná ve stínu těchto dvou, to je ale snad to jediné, co mu lze "vyčítat". Zapomínat se ale nesmí na Aarona Taylora-Johnsona ve snad nejlepší roli jeho kariéry, v níž konečně nepřehrává a působí dost děsivě. Hojně kritizovaná pointa filmu asi nemohla být jiná, resp. mohla, ale to by působilo snad ještě hůř a vzhledem ke konci románu je asi naprosto přesná. Nocturnal Animals určitě není dokonalý film, možná je někdy zbytečně pozérský a asi může působit trochu prvoplánově, sám o sobě je ale natolik zajímavý a jiný než ostatní filmy, že stojí za to ho vidět, ať si o něm myslíte cokoliv. A nenechte se odradit opravdu nechutnými úvodními titulky, které navozují trochu jinou atmosféru, než pak film má. 80%

    • 22.4.2017  22:23
    Toni Erdmann (2016)
    ****

    Hodně zvláštní film, který není úplně snadný na sledování, určitě ale svým poselstvím stojí za vidění. Maren Ade nikam nespěchá a v pomalém tempu navozuje hodně svébytnou a posmutnělou atmosféru, která vlastně přes všechen podobně svérázný humor nezmizí. Své hrdiny dostává do notně trapných situací, které vždy zajímavě vygradují a vůbec celý příběh je dost chytrý na to, aby nepůsobil nijak vykalkulovaně, ale jen potřebně absurdně. Autorka zde ukazuje propastný rozdíl generací rodičů a dětí, kteří se vlastně jen míjí, protože ti mladší jsou tak strašně zaměstnaní, že nemají čas vůbec na nic jiného. Winfried tak vezme situaci do vlastních rukou a k dceři se dostane skrze své alter ego a postupně jí ukazuje, že život není jen o práci, ale je potřeba se věnovat i jiným věcem. Jeho smysl pro humor je svérázný a notně absurdní, čímž je ale divákovi sympatický, protože dceři vlastně nijak neškodí, jen jí pomáhá trošku jiným způsobem. Film by samozřejmě nefungoval bez vynikajících výkonů, které podávají oba titulní představitelé, čili Peter Simonischek a Sandra Hüller, na které je radost se dívat, oba jsou svým způsobem sympatičtí a hlavně motivace obou lze pochopit. Ano, film je příliš dlouhý a asi by neuškodilo třeba třicet minut odstranit, jenže jeho poselství je natolik silné a řemeslně je vše jinak natolik výborné, že to je vlastně jeho jediná zásadní vada. 80%

<< předchozí 1 2 3 4 9 17 24 32
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace