salalala

salalala

Vratislav Šálek

okres Mělník
kultura21.cz, filmserver.cz

homepage

25 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 9 17 24 32
    • 22.6.2017  23:38
    Moonlight (2016)
    ***

    Moonlight má velkou nevýhodu v tom, že má úplně všechny ingredience, které mají současné oscarové filmy mít, tudíž ho všichni budou považovat za kalkul. To by ale nebylo fér, protože Jenkins je šikovný režisér, který vystavěl silný příběh, který prostupuje dlouhým údobím, bohužel ale některé zásadní události vůbec nezobrazil a mnohdy se to nejpodstatnější odehrálo mimo plátno, aniž by se o tom později kdokoli dlouze zmínil. A je to škoda, protože příběh tím pádem není tak působivý, neboť divák si musí hodně domýšlet a nemá moc šancí získat si k nějaké postavě hlubší vztah. Smrtící je ovšem evropsky pomalé tempo, které je někdy líné až přespříliš a zrychlení by vůbec nebylo na škodu, tím pádem film působí trošku delší, než je. Zatratit ale Moonlight určitě nejde, protože kamera je nádherná, hudba hodně výrazná, přitom nikterak podbízívá a všichni hrají velmi dobře - Mahershala Ali má své momenty a za jakési niterné a intimní herectví si Oscara asi zaslouží, i když to není jednoznačné, Naomie Harris je v rámci možností výborná, i když je tu hrozně málo, což vlastně platí úplně pro všechny a podařil se i výběr tří herců, kteří ztvárňují hlavní postavu v průběhu let. Moonlight určitě není špatný film, Oscara asi získat po všech výtkách a obviněních musel, jen divákovi nejde moc naproti a je vyprávěn a řešen zbytečně složitě. 60%

    • 14.6.2017  23:58
    John Wick 2 (2017)
    ****

    "Kapitola dvě" je de facto úplně stejná jako ta první. Stahelski je pořád stejně nekompromisní a servíruje opravdu brutální akci s množstvím headshotů, což už se dnes nevidí a film tím pádem v dobrém připomíná to nejlepší z devadesátých let. Velmi dobrá je také atmosféra a vůbec celková mytologie vytvořená kolem tajemného společenství zabijáků, kteří se scházejí v hotelu, kde platí vlastní pravidla - to vše zadělává na potenciálně zajímavý seriál nebo komiks a to, jak s tím Stahelski pracuje, je obdivuhodné. Podobně vynikající je i finále v zrcadlovém labyrintu, které má spád, nápad a hlavně vynikající choreografii, která udělá radost všem milovníkům akce. Reeves v titulní roli nezklame a vlastně toho nemusí moc dělat, protože jeho zvláštní charisma bohatě stačí, radost udělají i malá role Petera Stormara a charismatický Ian McShane. Nejzásadnější chyba spočívá ve stopáži, která je zbytečně přetažená a dvě hodiny jsou zkrátka moc, protože takhle jednoduchý příběh, byť v atraktivních kulisách a s precizní akcí, je zkrátka neutáhne a zejména mezi vynikající úvodní scénou a "naháněnou" v Římě se objeví mnoho hluchých míst. Film by také zasloužil lepšího záporáka, protože tento je nevýrazný a jen minimálně charismatický. Oceňuji ale samotný závěr, který hodně láká na trojku, která by mohla být epická, což je přesně to, co oběma dílům zatím schází. Dvojku tedy hodnotím úplně stejně jako jedničku, čili 70%.

    • 1.6.2017  22:47

    Po jedenácti letech od vzniku jsou Potomci lidí mnohem blíž realitě, než si asi tvůrci tehdy mysleli. Od počátku Cuarón prokazuje, jaký cit má pro vytvoření prostředí a atmosféry a svět v blízké budoucnosti je v jeho podání depresivní, bezvýchodné a děsivé místo, v němž převzala vládu anarchie a lidstvo čeká vyhynutí, protože většina lidí je neplodná. Postupem času tvůrci přitvrzují a atmosféra houstne. Spolupráce Cuaróna s Lubezkim tu funguje naprosto famózně, protože zde mnohokrát zmiňované scény honičky v autě a úniku z okupovaného baráku patří k absolutním vrcholům filmu a díky systému záběrování, minimu střihu a ponuré hudbě jsou naprosto autentické a o to působivější. Celkově vůbec snímek vypadá jako dokument z budoucnosti, která je neveselá a není se v ní nač těšit. Vydařilo se též obsazení, jemuž dominuje civilní, ale výrazný a charismatický Clive Owen, přehlédnout nejde ani vynikající Michael Caine, škoda jen, že Julianne Moore je tu tak málo. Pokud bych měl Potomkům lidí něco vytknout, byly by to asi horší práce s postavami, které mohly být propracovanější a méně výrazný závěr, který zbytečně vyšumí a není tak alarmující jako zbytek filmu. I po více než dekádě jde ale o film, který patří k tomu nejlepšímu, co v této době v žánru vzniklo a svým poselstvím a zvolenou režijní metodou zůstává stále dalece nepřekonán. 85%

    • 22.5.2017  23:51

    Prakticky nehodnotitelný dokument, který připomíná Zelenkovy mystifikace, jen dotažené k absolutní dokonalosti. Casey Affleck není jako režisér příliš nápaditý a po vizuální stránce moc nezaujme, ono to ale vlastně není potřeba, když má k ruce bizarního Phoenixe, který tu předvádí ojedinělý výkon a jeho proměna v totálního váguse a nihilistu je naprosto důvěryhodná. Těžko říct, zda to opravdu tihle dva tak zamýšleli, nebo se k této fabulaci rozhodli, až poté, co tento pokus nevyšel, ale ono je to vlastně úplně jedno, protože I'm Still Here je hodně unikátní film, v němž jedna bizarní scéna následuje druhou a k naprostým vrcholům patří rozhovor u Lettermana a několik Phoenixových koncertů, z nichž naprosto vyčnívá celková trapnost situace. Pokud navíc chcete vidět, jak vypadá, když vám někdo doslova na*ere na hlavu, tak neváhejte, protože i takováhle scéna tu je a je fakt, že jsem nikdy nic podobného neviděl. I po sedmi letech nevím, co si o výsledné podobě filmu myslet, každopádně to Phoenixovi asi moc neuškodilo a jen dokázalo, jak geniální herec to je. Jeden z nejbizarnějších filmů, co jsem kdy viděl. 50%

    • 21.5.2017  21:54
    Dredd (2012)
    ****

    Příjemná a netradiční komiksovka, která by zasloužila mnohem větší úspěch, než nakonec měla. Pete Travis nic neřeší a pracuje s jednoduchým až béčkovým příběhem, který si na nic nehraje a na něj navěšuje neuvěřitelně efektní a nádhernou vizuální stránkou, která překypuje barvami a vysloveně si vychutnává veškeré zpomalovačky. Nebojí se ani brutální akce, která je naprosto lahůdková a k tomuhle filmu se přesně hodí. Vzhledem ke krátké stopáži není ani prostor na nudu, vše pěkně odsýpá, takže na případné nelogičnosti nebo díry v příběhu není čas myslet, což je jedině dobře. Chválit se dá i potemnělá atmosféra budoucnosti, která působí nevesele a také řízný soundtrack. Karl Urban je v titulní roli naprosto dokonalý, a i když má pořád helmu, pouze bradou a spodní částí obličeje uhraje vše, co má a navíc si to celé dost užívá. Lena Headey je velmi dobrá záporačka a je mu důstojnou partnerkou, vysloveně špatná není ani Olivia Thrilby, která ale chvílemi trošku zaostává. Jen je škoda, že závěrečný střet Dredda s Ma-Mou není tak úderný, jak by asi zasloužil a taky to, že některé věci se tu nevysvětlí a je nutné je přijmout jako fakt. To, že dvojka nebude, trochu mrzí, na druhou stranu se aspoň nestane to, že by se tohle příjemné béčko zkazilo případným vyšším rozpočtem a překombinovaným příběhem. 80%

    • 14.5.2017  22:12
    Ploty (2016)
    ***

    Zfilmované divadelní hry mi povětšinou nevadí a mám je docela rád, s Fences mám ale dva problémy. Tím prvním je tempo, protože Washingotn po celou dobu nedokázal najít odpovídající tempo a všechno je poamlé a unylé a vzhledem k tomu, že do zásadního oznámení Washingotonvy postavy se vlastně nic moc neděje, je to dost špatně, protože divák se nemá moc čeho chytit a jen vyčkává, kdy se děj trochu rozjede. Tím druhým problémem je pak stopáž, která je naprosto přepálená a vzhledem k tomu, že děj je hodně řídký, je pro netolerantnější diváky takřka nesnesitelná. Jinak jde ale o solidní záležitost, které dominují herecké výkony především samotného Washingtona, i když jeho postava je ve své sobeckosti strašně nesympatická a těžko se k ní hledá cesta a samozřejmě i Violy Davis, která je vynikající a většinu filmu táhne právě ona, i zbytek je ale zcela přesně obsazen. Je opravdu škoda, že Washington režisér selhal právě v tempu a délce, protože kdyby stopáž stáhl pod dvě hodiny a začal třeba zásadním přiznáním své postavy, mohlo jít o strhující rodinné drama. Chybí tomu i výraznější hudba a nějaká zapamatovatelnější scéna. Ve výsledku je tedy Fences standardní adaptací divadelní hry, která je ovšem málo strhující a nebýt obsazení, hodnotil bych mnohem hůř. 60%

    • 11.5.2017  23:18
    Amadeus (1984)
    *****

    Asi netřeba toho moc psát, protože už tu je napsáno úplně všechno. I director's cut je naprosto famózní záležitost, která po celé tři hodiny nenudí, nedá vydechnout a je naprosto strhující. Formanovi se tu sešlo úplně všechno a navíc dokázal naprosto geniálně propojit hudbu s filmem a hudba se vlastně stala třetí nejdůležitější postavou celého příběhu, což jsem snad nikdy neviděl. Téma souboje průměrnosti s genialitou, na které se film většinou zjednodušuje, ačkoli tu lze najít mnoho dalších témat (lidská pýcha, vztek na Boha, cena za obrovský talent i nezměrné utrpení a život s pocitem viny), je věčné a síla filmu tkví mimo jiné i v tom, že Salieri nelze jednoznačně odsoudit, protože mu asi každý rozumí. F. Murray Abraham výtečně vystihl jeho rozpor mezi závistí a nesmírným obdivem a ztvárnil tu asi svou životní roli, podobně Tom Hulce je naprosto fantastický a Mozarta v jeho podání nelze nemít rád, protože i přes svou výstřednost je to sympaťák, který se svým chováním do své doby nehodí. Celé obsazení je ale naprosto dokonalé a potěší i minirole českých herců. K absolutním vrcholům filmu pak patří závěrečné psaní requiem, které kdybych neviděl, tak bych nevěřil, jakým strhujícím způsobem se dá zachytit zdánlivě nudné psaní symfonie. Chválit se ale samozřejmě musí i kostýmy, kamera, výprava, zkrátka každičké políčko filmu. Naprosto dokonalé dílo, které nemá jedinou chybu, zcela zásadní film a jeden z mála filmů, který přesně definuje to, co by měl film jako médium mít a ukazuje, čím filmové příběhy fascinují celé generace diváků. 100%

    • 7.5.2017  22:09

    Už v době vzniku příjemná oldschoolová kriminálka, která zůstává trošku pod radarem a není úplně doceněná, což je škoda. Gray od začátku jede v pomalém tempu a rozehrává hodně zajímavý, ačkoli lehce předvídatelný příběh, na němž je jasné, že musí mít tragickou dohru, protože jinak fungovat ani nemůže. Na jeho pozadí se pak odehrává těžké morální drama o volbě mezi rodinou a kamarády a o tom, že ať chceme, nebo ne, své kořeny za záda nehodíme. Film disponuje velmi dobrou atmosférou, již zmíněným pomalým tempem, které ale vůbec nevadí, hodně dobrou hudbou a v neposlední řadě i velmi slušnými akčními scénami, z nichž hlavně automobilová honička a přestřelka v poli absolutně vynikají. Klíčové bylo obsazení, které je naprosto famózní a zejména Joaquin Phoenix je vynikající, moc pozadu ale nezůstávají ani Mark Wahlberg a Robert Duvall, kteří už ale nemají tolik prostoru, příjemně překvapí i dobrá Eva Mendes, která přehrává jen minimálně. Jen je škoda, že to celé není víc strhující a možná napínavější a trochu chybí moment nějakého zásadního překvapení. Jakožto oddechová a kvalitní oldschoolová kriminálka ale film funguje vskutku dobře. 70%

    • 4.5.2017  23:45
    Marťan (2015)
    ****

    Typicky hollywoodská podívaná, k níž vlastně nejde mít moc výtek, protože všechno se v ní sešlo a funguje, jak má. Film navazuje na knihu a od začátku nastoluje podobně optimistickou a feel-good atmosféru, v níž je tak nějak hned jasné, že nikomu se nic závažného nestane a vše dobře dopadne. Ridley Scott vše zvládá technicky naprosto dokonale a jeho iluze Rudé planety je přesvědčivá a je vidět, že na vizuální stránce si dal hodně záležet a v tomto směru jde o špičkovou záležitost. Knihy se drží i v použití záměrně kýčovitého disco soundtracku, který onu pozitivní atmosféru jen umocňuje a vlastně vůbec nevadí, což je u sci-fi skoro zázrak. Samotný příběh pak asi lepší být nemohl, protože pokud by chtěl adaptovat knihu ještě věrněji, musel by mít film minimálně tři hodiny, takže některé pasáže se vypustily, jiné zase pozměnily a ve výsledku jde o relativně příjemný a "bezbolestný" kompromis, který uspokojí jak čtenáře knihy, tak i celé rodiny, což je svým způsobem unikát. Matt Damon je výborný a od Bournea získal asi nejlepší roli, které dokonale využívá a snímek utáhne sám, a i když ten je plný známých a hvězdných tváří, nikdo Damonovi konkurovat moc nemůže, protože nemá tolik prostoru. Přesto ale možná mohl být výsledek lepší, protože mi v něm chybělo něco, z čeho bych poznal, že za kamerou stála taková legenda - nějak tu postrádám zápal pro věc a jedinou precizní scénu, která by vyčnívala z celku. Mohla se také zkrátit linie ze Země, která trochu zdržuje jinak svižný děj a zbytečně natahuje stopáž, která je ve speciální edici těsně před hranicí snesitelnosti. The Martian je velmi dobrý film, který knižní předloze nedělá ostudu, jde naproti divákům a vytváří dokonalou iluzi života na Marsu, ačkoli má evidentně faktické chyby. Jestli to stačí ke spokojenosti, už záleží na konkrétním publiku. 70%

    • 4.5.2017  23:06
    Rozpolcený (2016)
    ****

    Shyamalan dostal přes prsty a pomalu se škrábe nahoru, v čemž mu Split rozhodně pomáhá, neboť jde o hodně zajímavý počin, který krátká závěrečná scéna dostává do úplně jiné dimenze. Upřít se filmu nedá v dobrém slova smyslu nepříjemná atmosféra, která diváka obklopí prakticky od začátku a až do konce nepoleví. Působivý je i neklid, kdy netušíme, co se děje a kolik identit v sobě Kevin ještě má, takže každá další nová je poměrně zajímavým odhalením. S rolí se výtečně popral překvapivě umírněný James McAvoy, který ani chvilku nepřehrává, každou identitu pečlivě odděluje a předvádí, jak by se podobné charaktery měly hrát, aby nepůsobili směšně, jen trochu mrzí, že za celý film není potřebně děsivý a nejde z něj takový strach, jaký bychom si asi představovali. Prakticky jediná, která s ním drží krok, je začínající Anna Taylor-Joy, která ale i tak zůstává v jeho stínu. Je velká škoda, že Shyamalan do filmu dává linii s psychiatričkou a přidává ještě několik flashbacků do minulosti dvou zásadních postav, které tak úplně nefungují a děj jen zdržují a nemají ani takové tempo a atmosféru jako zbytek filmu. Ano, je tu několik nelogičností a vězněné dívky jdou svému údělu naproti víc, než by bylo třeba, jenže celkový dojem je spíše pozitivní, což je dáno taky již zmíněným a zneklidňujícím koncem, nad nímž se dá hodně dlouho přemýšlet. 70%

    • 23.4.2017  22:56

    Je vidět, že Tom Ford je módní navrhář, protože používání kostýmů a barev je v tomhle filmu dost unikátní a de facto hodně charakterizuje svět, v němž se odehrává, zejména pak linii "reálnou", která je situována do vyšší a zcela přiznaně snobské společnosti, s níž pochopitelně musí Ford přicházet do styku zdaleka nejvíc. Je hodně zajímavé číst zdejší komentáře, protože na každého film působí jinak, já si každopádně myslím, že děj románu, který hlavní hrdinka čte, je záměrně přímočarý, zdánlivě brakový, protože je psán jako metafora jednoho rozbitého vztahu a symbolického vyrovnání se s jeho koncem. Krom toho je ale dost působivý, má napětí a spád a díky postavě detektiva se povyšuje na něco trochu víc. Celkově je film naprosto výtečně zahrán, ať už je řeč o fantastické Amy Adams, která hraje velmi úsporně, o to však působivěji, podobně famózním Michaelu Shannonovi, z nějž jde strach i respekt zároveň nebo jako vždy vynikajícím Jakeu Gyllenhaalovi, který je možná ve stínu těchto dvou, to je ale snad to jediné, co mu lze "vyčítat". Zapomínat se ale nesmí na Aarona Taylora-Johnsona ve snad nejlepší roli jeho kariéry, v níž konečně nepřehrává a působí dost děsivě. Hojně kritizovaná pointa filmu asi nemohla být jiná, resp. mohla, ale to by působilo snad ještě hůř a vzhledem ke konci románu je asi naprosto přesná. Nocturnal Animals určitě není dokonalý film, možná je někdy zbytečně pozérský a asi může působit trochu prvoplánově, sám o sobě je ale natolik zajímavý a jiný než ostatní filmy, že stojí za to ho vidět, ať si o něm myslíte cokoliv. A nenechte se odradit opravdu nechutnými úvodními titulky, které navozují trochu jinou atmosféru, než pak film má. 80%

    • 22.4.2017  22:23
    Toni Erdmann (2016)
    ****

    Hodně zvláštní film, který není úplně snadný na sledování, určitě ale svým poselstvím stojí za vidění. Maren Ade nikam nespěchá a v pomalém tempu navozuje hodně svébytnou a posmutnělou atmosféru, která vlastně přes všechen podobně svérázný humor nezmizí. Své hrdiny dostává do notně trapných situací, které vždy zajímavě vygradují a vůbec celý příběh je dost chytrý na to, aby nepůsobil nijak vykalkulovaně, ale jen potřebně absurdně. Autorka zde ukazuje propastný rozdíl generací rodičů a dětí, kteří se vlastně jen míjí, protože ti mladší jsou tak strašně zaměstnaní, že nemají čas vůbec na nic jiného. Winfried tak vezme situaci do vlastních rukou a k dceři se dostane skrze své alter ego a postupně jí ukazuje, že život není jen o práci, ale je potřeba se věnovat i jiným věcem. Jeho smysl pro humor je svérázný a notně absurdní, čímž je ale divákovi sympatický, protože dceři vlastně nijak neškodí, jen jí pomáhá trošku jiným způsobem. Film by samozřejmě nefungoval bez vynikajících výkonů, které podávají oba titulní představitelé, čili Peter Simonischek a Sandra Hüller, na které je radost se dívat, oba jsou svým způsobem sympatičtí a hlavně motivace obou lze pochopit. Ano, film je příliš dlouhý a asi by neuškodilo třeba třicet minut odstranit, jenže jeho poselství je natolik silné a řemeslně je vše jinak natolik výborné, že to je vlastně jeho jediná zásadní vada. 80%

    • 20.4.2017  22:44

    Trošku nenápadný western jednoznačně vyniká hodně zvláštní melancholickou a smutnou atmosférou a snad v žádné jiné žánrovce nejsou všechny postavy tak smířené se smrtí jako v této. Peckinpah je sice jako vždy brutální, nekompromisní, při přestřelkách hodně krvavý a neváhá zobrazit bití žen, tady ale zároveň strašně lyrický a baladický. On vůbec celý příběh působí jako jedna velká balada z divokého západu, k níž se vynikající hudba Boba Dylana skvěle hodí a tím pádem film působí jako převyprávěný text jedné z jeho písní. Peckinpah celý film založil na konfliktu dvou bývalých kamarádů, kteří se respektují, ale momentálně stojí na opačné straně zákona, oba jsou ale v rámci možností féroví a do vzájemného souboje se jim nechce, je ale jasné, že jednou musí přijít. Na jedné straně je živelný a nevyzpytatelný Billy the Kid, který ale nemá problém zastřelit muže zezadu, ve výtečném podání Krise Kristoffersona, na druhé pak stárnoucí Pat Garrett, který tuší, že současný svět není pro něj a raději se stal šerifem, aby měl svůj klid, v taktéž vynikajícím podání Jamese Coburna, k oběma je pak potřeba ještě připočítat charismatického Boba Dylana. I když se ve filmu vlastně většinou nic moc neděje, tenhle konflikt má spád a je výtečně natočen a některé momenty jsou zkrátka naprosto ikonické (smrt sedláka, kompletní závěrečná scéna s naháněnou u baráku). Možná, že tempo mohlo být trochu rychlejší a přestřelek mohlo být trochu víc, ve výsledku vlastně nelze mít k filmu větších výhrad. Opomíjená klasika. 80%

    • 19.4.2017  23:53
    Hamlet (1990)
    ****

    Konzervativní shakespearovská adaptace, která se nesnaží o zásadní inovace, ale spíše klasickým způsobem převádí největšího dramatika do filmové podoby. S divadelním původem se Zeffirelli popral se ctí a děj přenesl do jednoho zámku, takže tu vlastně vidíme jen minimum kulis a zdání divadla je tak téměř dokonalé. Ani jazyk není nikterak modernizován, ale jede se v klasickém "znění" (tady bych ocenil i výborné české titulky, které si s ním poradily velmi dobře), takže jakýsi dojem autenticity tu funguje. Je znát, že Zeffirelli má s podobným tématem zkušenost, protože nezaváhá ani na moment, není tu žádná slabá chvilka a přesně ví, co a jak chce divákovi sdělit a ukázat a opřít se může i o v rámci možností slušné tempo a hlavně o středověkou atmosféru nehostinného prostředí. Jen je možná škoda, že až příliš dbá na teatrálnosti herců, protože tím pádem Gibson hodně přehrává a předstírání blázna dostává do takové ne úplně snesitelné podoby, naštěstí to ale netrvá dlouho, jinak je ale výborný, i když v závěrečném šermířském souboji hodně připomíná svou slavnou postavu Riggse. Podobně výborná je i Glenn Close a v závěru také Helena Bonham Carter. Ocenit musím i závěrečný šeřmířský souboj, který má spád a vůbec nevypadá divadelně. Trochu ale mrzí to, že Morriconeho hudba není vůbec výrazná a chybí jí zapamatovatelnější a údernější motiv. Jakožto učební materiál a seznámení s Hamletem funguje film velmi dobře a je snesitelný i pro ty, kterým divadlo nic neříká, jen by mohl mít trochu větší spád. 70% PS: Srovnání s dalšími verzemi zatím nemám, takže nemůžu posoudit, co bylo kde vynecháno nebo jinak pojato.

    • 19.4.2017  00:05

    Naprosto typická "eastwoodovina", která funguje i po letech. Jednoduchý road movie se v Eastwoodově podání rozšiřuje na hluboce lidské drama o vztahu otců a synů, o tom, že mužský prvek je při výchově dětí strašně důležitý a o tom, že na světě vznikají hodně nepravděpodobná přátelství, v tomto případě je ještě vše umocněno tím, že chlapec - rukojmí je z rodiny Svědků Jehovových, takže nezná de facto žádné "světské" slavnosti, čehož scenárista brilantně využil k tomu, aby dva nevyrovnané hlavní hrdiny sblížil. A Perfect World je učebnicovou ukázkou toho, co znamená, že film režíruje Clint Eastwood - příběh má ve své podstatě westernové schéma, na které se nabalují další a další témata a následné přesahy, emoce se tu budují postupně a režisér tím pádem diváka dostává přesně tam, kam chce, aby ho na konci uzemnil a citově rozebral a v neposlední řadě divákovi dodá energii a částečně i víru v to, že svět není zas tak špatné místo. Navíc tu nechybí perfektní herecké výkony, které obstarávají především výtečný a tehdy ještě nenabubřelý Costner a takřka geniální a roztomilý T. J. Lowther, který později už v ničem jiném nezazářil, "ze zálohy" je jistí sám režisér ve své klasické poloze a velmi dobrá Laura Dern. Po letech musím jednu hvězdičku ubrat, protože je pravda, že momenty, v nichž jsou trestanec s malým chlapcem, fungují o něco lépe než ty s policisty, kteří je pronásledují, protože ty mají dodávat jakési odlehčení a mají působit vtipně, což ne vždy vychází a také kvůli trochu přetažené délce. To ale nic moc nemění na tom, že A Perfect World (podvratně ironický název oceňuji taktéž) je výtečný počin, který bývá ve filmografiích obou hlavních hvězd mnohdy neprávem opomíjen. 85%

    • 18.4.2017  23:43
    Carol (2015)
    ***

    Film je velmi podobný své knižní předloze, což znamená, že první polovina se dost vleče a je zdánlivě o ničem a ta druhá se trochu rozjede a nabízí hodně zajímavý příběh. Todd Haynes se s tím popasoval se ctí, ačkoli to, co v knize tolerantnějšímu čtenáři projde (tj. dlouhé popisy a vhled do psychologie postav), ve filmu nefunguje a celý tak působí zdlouhavě a chvílemi i nudně. Haynes si ovšem pomáhá takřka dokonalou dobovou výpravou a atmosférou, z níž je takřka hmatatelné, že románek, který se zde odehrává, nemůže společensky projít. Naštěstí se mu podařilo film výtečně obsadit, protože Cate Blanchettt i Rooney Mara jsou naprosto famózní, své postavy znají skoro dokonale a dávají najevo i ty nejmenší emoce, které cítí a v neposlední řadě mezi nimi funguje přesně taková chemie, která by probíhat měla. Zásadními problémy tak zůstávají délka, která je vzhledem k roztahané první polovině trochu přestřelená, a především tempo, které je extrémně a zbytečně pomalé a ze sledování činí náročnější zážitek, než by bylo záhodno, což je u tohoto příběhu opravdu škoda, protože určitě nejde o lacinou červenou knihovnu, jak tu mnozí píšou. Jen by v tomhle případě neškodilo pojmout celý film trochu "user friendly". 60%

    • 9.4.2017  22:01
    Lolita (1962)
    ****

    Na výsledku je dost vidět, jak svázané měl Kubrick (a spolu s ním i Nabokov) ruce a musel pracovat s náznaky. Tím pádem je film dost jiný než kniha - postavy a události zjednodušuje, Humbert v jeho verzi vypadá jako zamilovaný blázen, Lolita jakožto de facto neškodná dívenka, která vlastně o Humbertovy hrátky nemá zájem a její matka jakožto totálně zoufalá žena, která se chytá posledního stébla, což z knihy tak jasné úplně nebylo. Kdyby to točil kdokoliv jiný, bylo by všechno tohle na škodu a hodnocení by šlo dolů, jenže Kubrick byl natolik geniální, že mu to prošlo. Náznaky využil ke svému prospěchu a celou dobu se tak divák může pouze domýšlet, zda mezi dvěma hlavními aktéry k něčemu došlo a nechal tu působit velmi zvláštní erotické pnutí, které není zcela viditelné, ale objevuje se kdesi v pozadí. Velmi dobře taktéž film obsadil, neboť James Mason zvládl přechod od sebejistého a lehce ironického profesora v trosku výtečně a skvěle mu přihrávala i Sue Lyon, z níž ale nevyzařovala taková přitažlivost a "zvrhlost" jako v předloze. Samostatnou kapitolou pak je naprosto fantastický Peter Sellers, který tu zúročil svůj velký komediální talent, roli zvrhlíka odehrál naprosto dokonale a vyvážil jeho komiku i tragiku. Je pravda, že délka je v tomhle případě přehnaná, z dnešního pohledu už film v něčem zastaral a chybí mu nějaká památná scéna a knihu opravdu zjednodušuje až příliš, výsledek je ale pořád velmi dobrý a má co nabídnout. Nepopírám ale, že ve filmografii Kubricka jde asi o nejslabší kousek a znovu se na něj už nejspíš nepodívám. 70%

    • 26.3.2017  23:04
    Pustina (TV seriál) (2016)
    ****

    Vynikající seriálový počin, který kombinuje severské detektivky s Temným případem a Městečkem Twin Peaks, aniž by cokoliv kopíroval a zachovává si vlastní tvář. Režijní střídání divák vůbec nepostřehne, protože atmosféra všech osmi dílů je hutná, těžce depresivní až schizoidní a bezvýchodná a smyčka kolem všech se neustále utahuje. Ona detektivní zápletka je jen jakýmsi katalzyátorem událostí, který vede k naprostému rozpadu mezilidských vztahů v jedné vesnici a odhaluje to, jací tamní obyvatelé skutečně jsou. Příběh sám o sobě je vymyšlen precizně, odhaluje jen to, co potřebuje a podezřelého dělá prakticky z kohokoliv. Oba tvůrci pak takřka geniálně využili odcizené a nehostinné prostředí, které působí jako stát ve státě a do něhož se nikomu nechce. Vše pak dotváří vynikající hudba a neméně vynikající kamera. Naprosto precizní je pak obsazení, které čítá několik hereckých generací. Ze všech vynikají rozhodně mrazivě dokonalý Jaroslav Dušek, jehož postava je o to děsivější, že její osud může potkat každého z nás a výborná a civilní Zuzana Stivínová, která se díl od dílu propadá do čím dál větší beznaděje a z jejího výrazu místy až mrazí. Pozadu ale nezůstávají ani Eliška Křenková, Jan Cina a Leoš Noha, potěší ovšem i účat klasiků, jakými jsou Oldřich Vlach, Miroslav Vladyka, Eva Holubová a další. Zvláštní zmínku zaslouží i kompletní casting pasťáku, protože tak autentické výkony jsem v našich končinách neviděl už hodně dlouho. Je možná pravda, že kdyby celá série měla o díl méně, nic by se nestalo a linie s pasťákem je trochu nedotažená, to jsou ale jen drobnosti, které na působivosti této do jisté míry unikátní minisérie nic nemění. Škoda jen, že takových počinů u nás není víc, a když už se objeví, zajistí je česká sekce zahraniční televize. Smutné. 90%

    • 5.3.2017  21:37

    Velmi tíživé drama o vině, s níž prakticky nejde žít, je precizně vystavené a působivé. Lonergan od začátku uhrane atmosférou maloměsta, v němž se zná každý s každým a vztahy jsou tu dost propletené. Velmi pomalé tempo filmu svědčí, protože skládání děje a atmosféra se divákovi dostávají pod kůži a tím pádem je všechno o dost působivější a tíživější. Lonergan nepotřebuje žádné manýry, ale spoléhá se na civilnost a v rámci možností krásné záběry na odlehlý kout světa, kam by ale asi málokdo chtěl dobrovolně na návštěvu, navíc vyprávění formou vzpomínek a flashbacků funguje dokonale, protože motivace a traumata postav se odkrývají postupně. Vrcholem pak jsou herecké výkony, kdy zejména velice zvláštní charisma a typický slizký hlas Casseyho Afflecka jsou využity na maximum a Oscar je ve správných rukou, protože jeho postava vyžaduje hodně vnitřních emocí, které se nedávají najevo. Příliš nezaostává ani mladý Hedges, jehož postavu smrt otce vlastně moc netrápí, což není nikterak rozvedeno, a to je trochu škoda, výkon nicméně vynikající. Výborná je i na minimu prostoru Michelle Williams a i díky ní je scéna na ulici u kočárku absolutním vrcholem filmu, na nějž bude mnoho diváků dlouho myslet. Jediné, co trošku mrzí, je přece jen trochu přetažená stopáž, v níž už se pár scén opakuje a také ne úplně trefné použití hudby, která u některých scén moc nefunguje. To ale nic nemění na tom, že Manchester by the Sea je silný film, který v hlavě zůstane ještě dlouho a po jeho zhlédnutí člověk zjistí, že na tom není až zas tak špatně, jak si myslí. 85%

    • 19.2.2017  22:10

    Hodně dlouho se mi nestalo, abych se ve filmu, jemuž věnuji plnou pozornost a ničím se nerozptyluju, ztratil. Přesně tohle teď změnil Rudý kapitán a je to až s podivem. Ona už předloha má problém s příliš mnoha dějovými rovinami, postavami a zbytečně komplikovaným případem, což adaptace přebírá taky, jenže bohužel na rozdíl od knihy nemá moc zajímavé postavy a nezachraňuje nedostatky solidními popisy a detailním vykreslením doby. Přitom Kollár na to nejde až tak špatně a dobovou atmosféru tvoří hodně dobře a je z ní znát takové to "podivné bezčasí" krátce před rozpadem Československa a zaujme hodně zdařilými úvodními titulky ve formě novinových článků. Postupem času se mu ale film rozpadá, protože se do případu začíná nepříjemně zamotávat, totálně mu chybí motivace postav a nějaká jejich bližší charakterizace, takže na diváka většina scén nepůsobí tak, jak by měla. Na průměru se tak film drží díky několika dobrým akčním scénám (ale spíše těm menším, protože přestřelka na nádraží je přehnaná) a především hereckým výkonům, z nichž vynikají hodně solidní Stuhr (i když knižní představu Krauze moc nesplňuje), Finger, v závěru i Kronerová a hlavně Oldřich Kaiser a Michal Suchánek, kteří tu nejsou dlouho, ale každou scénu si kradou pro sebe a dávají tušit, že kdyby byl film víc o nich, mohl být úplně jiný, což asi překvapí zejména u Suchánka, který tu má ke své tradiční komičnosti a pitvořivosti na míle daleko. Škoda, že ti, kteří knihu nečetli, rozluštění případu moc nepochopí a také toho, že samotný závěr tu prakticky neexistuje a film skončí náhle bez nějakého rozuzlení. Promarněný potenciál. 50%

    • 16.2.2017  21:46

    Hodně slušná moderní variace na western, která není úplně divácky vstřícná, ale má své momenty a stojí za pozornost. Mackenzie výtečně pracuje s atmosférou, která evokuje typické vesničky a maloměsta, v nichž žijí různé existence, které chtějí jen v klidu přežít, leč někdy se to ne úplně daří a tak sáhnou k zoufalým činům. Tu ještě dotváří fantastický soundtrack Nicka Cavea s výraznými houslemi a potemnělými motivy, které varují před tím, že každou chvíli se může něco stát. Tvůrce volí záměrně pomalé tempo, v němž představuje tři výraznější postavy, z nichž žádné nedává zásadní sympatie a je tak na divákovi, s kým se ztotožní, což je v tomto případě dobře, protože film je pak o něco působivější. K úspěchu si musel vybrat dobré herce, což se mu povedlo a všichni tři jsou vynikající - největším překvapením je asi Pine, který tu hraje úplně něco jiného, než jsme u něj zvyklí, jehož doplňují charismatický a hláškující Jeff Bridges a Ben Foster. Zmínit pak musím i syrové a relativně brutální a realistické akční scény, kterých sice není moc, ale dlouho si je divák pamatuje. Škoda je toho, že příběh nebyl nějak výraznější a chybí mu víc emocí, které by byly potřeba a tak nějak jsem se nemohl zbavit dojmu, že Mackenzie si vypůjčuje z ostatních filmů a trochu se bojí nějakého originálnějšího momentu. Taktéž konec mohl být působivější a osudovější, protože k tomu měl dost našlápnuto. Hell or High Water je hodně příjemná žánrovka, jakých se dnes už moc netočí, tudíž nominace na různé ceny, které se nejspíš moc nepromění, jí můžou jedině pomoci a dostat do širšího povědomí, protože i přes všechny chyby si to jednoznačně zaslouží. 70%

    • 7.2.2017  23:27
    La La Land (2016)
    ****

    Zcela chápu okouzlení La La Landem a šílenství kolem něj. V době přehlučených, agresivních a povrchních blockbusterů totiž Damien Chazelle přišel s nádherně barevným filmem, který upomíná na staré doby, přitom je točen v moderním duchu a odehrává se v prazvláštním bezčasí, v němž na jednu stranu hrdinové mají mobilní telefony, na stranu druhou můžou do kina na Rebela bez příčiny a nosí kostýmy, s nimiž by v současné společnosti asi neoslnili. Muzikály moc rád nemám, ale La La Land naštěstí využívá hudební složky umně a vkládá ji jen tam, kde je potřeba. Chazelle je velmi inteligentní režisér a je vidět, že film natočil přesně tak, jak chtěl. Obrazová kompozice je naprosto báječná, její kooperace s nádhernou a chytlavou hudbou taktéž a pochopitelně tu svou roli hrají i skromné, ale efektní choreografie. Celková atmosféra je vesměs pohodová a nenásilně oslavuje všechny snílky, kteří se potkávají s životní realitou, ale věří tomu, že se jednoho dne dočkají splnění svých snů. S tím souvisí i na žánr nečekaný a netradiční konec, který film přibližuje více realitě a nastoluje zajímavé dilema. Zmínit se musí ještě úžasné písně, které jsou chytlavé a mají hitový potenciál, a nejsou úplně dokonale zazpívané, v čemž spočívá jejich kouzlo. Gosling a Stone v hlavních rolích jsou přirození a fantastičtí, funguje mezi nimi chemie, jsou sympatičtí a srdce diváků si získají velmi rychle a je úplně jedno, zda máte rádi jazz, nebo ne. Kdyby to celé bylo o chloupek kratší a byl tu nějaký moment, který by emočně chytil trochu víc za srdce, dal bych nejspíš plný počet. Tyhle čtyři hvězdy jsou ale hodně silné. 85%

    • 5.2.2017  21:42

    Pro mě osobně hodně nepříjemné překvapení, protože Ross je schopný tvůrce. Ve Free State of Jones to tak ale vůbec nevypadá, protože od začátku má film strašlivě pomalé tempo a nedokáže zaujmout, což je velká škoda. Celý příběh, ačkoli je jistě zajímavý, je tak nešťastně odvyprávěn, že chybí soucit k jakékoli postavě a žádná scéna není emocionálně jakkoli působivá, přitom jich je tu potenciálně hodně. Po velmi dobrém úvodu, který naláká na velkolepou podívanou, film upadne do těžkého průměru, z něhož se už nezvedne. Kulisy jsou fajn, hudba vesměs také, ale celé to působí komorně a jaksi televizně a opravdu tu chybí jakákoli scéna, která by strhla nebo dovolila divákovi nahlédnout do nitra postav. Hřebíčkem do rakve je i jakási "současná" paralela s Knightovým vnukem, která ale vyznívá zbytečně a pouze jako vata, která nesmyslně prodlužuje už tak přetaženou stopáž. Těsně na průměru tak snímek udržují solidní akční scény, kterých je tu ale zoufale málo a obsazení, které se s nedobře napsaným příběhem pere statečně - Mc Conaughey hraje svůj standard z posledních let a udrží divákovu pozornost, vedle něj pak stojí za zmínku minimálně ještě Mahershala Ali. O Free State of Jones jsem před zhlédnutím nic nevěděl a nic jsem od něj nečekal, přesto jsem dost zklamaný. Horko těžko průměr. 50%

    • 30.1.2017  22:27
    Příchozí (2016)
    ****

    Od Interstellaru tu nebyla tak inteligentní a chytrá sci-fi, která vyžaduje plné soustředění a má nečekanou a filozofickou (a především ne-směšnou pointu). Villeneuve je v současnosti jedním z nejlepších režisérů a v Arrival hodně upomíná na Kubricka a Spielberga a bere si z nich to nejlepší a představuje hodně pomalou a intenzivní záležitost, která se zarývá pod kůži a dlouho po skončení šrotuje v hlavě. Styl vyprávění i obrazová kompozice a řazení záběrů se dnes už jen tak nevidí, protože všechno je do detailu promyšlené a zcela záměrně mate diváka a nechává ho na holičkách, co že to vlastně vidí a kdy se vše odehrává. K tomu přidává hutnou a působivou atmosféru a realističnost, která konečně ukazuje, jak by se různé země při příletu mimozemských civilizací s největší pravděpodobností chovaly. Vše ještě dotváří typicky minimalistická hudba, Jóhanna Jóhannssona, která snad ani není hudbou, ale změtí různých zvuků a ruchů. Navíc tu je vynikající Amy Adams, které přihrávají Jeremy Renner a Forest Whitaker, kteří už ale nemají tolik prostoru na sebe nějak výrazněji upozornit. Poslední hvězdičku si schovám po dalším zhlédnutí, které musí přijít, protože mi mnoho detailů uniklo a příběhová konstrukce se mi asi nesestavila úplně tak, jak by měla. Jinak ale nemám co vytknout, protože to, abych o nějakém filmu hodně intenzivně přemýšlel i druhý den, se mi nestalo hodně dlouho. 90%

    • 22.1.2017  21:44

    Ve své podstatě standardní a šablonovitý válečný film, který vskutku nepřináší příběhově nic nového. Začátek je relativně zdlouhavý a představuje dětství hrdiny a posléze verbování a vojenský výcvik. Když se konečně divák dostane na frontu, začíná typicky gibsonovská brutální akce, která je tím nejlepším, co film nabízí. Vše je dost autentické, akce je opravdu famózní a krvavá, nešetří se tu ustřelenými končetinami a jinými částmi těl, vše je svižné a překvapivě i přehledné. To, že je prostředí někdy viditelně digitální, se dá Gibsonovi s klidem odpustit. Garfield v hlavní roli je sympatický a ani nemusí moc hrát, protože mu stačí nasadit mladický "kukuč" a ono to překvapivě funguje, za zmínku stojí i výborný Vince Vaughn v seriózní roli a taktéž velmi dobrý Hugo Weaving, ostatní už jsou víceméně kompars. Je škoda, že je tu až moc patriotismu a vysloveně kýčovitých a efektních scén (zpomalované kopání do granátu...), protože to dojem dost sráží a někomu to může přijít až nechtěně směšné. Samotný konec je pak příjemný, protože ukáže skutečného Dosse a dovypráví jeho osud, zamrzí ale opravdu to, že mimo akčních scén nabízí Gibson jen tezovitý a předvídatelný válečný film s trošku nepravděpodobným hrdinou. Za válečné sekvence si ale rozhodně zaslouží palec nahoru a poctivé čtyři hvězdy. 70%

    • 8.1.2017  21:44

    Ono heslo Kmotr pro 21. století je asi trefné, protože opravdu neznám gangsterku z posledních let, která by byla lepší. Mendes tu má všechno dokonale promyšlené a propracované a jeho souhra s hudbou a nádhernou kamerou je naprosto brilantní a bezchybná, z čehož pak vznikají krásné scény, třeba několikrát zmiňovaná přestřelka v dešti nebo samotný závěr. Je taktéž fascinující, že tak epický a silný příběh o vztahu otce a syna, který se rozvíjí na pozadí mafiánských intrik, odvyprávěl na ploše necelých dvou hodin, aniž by mu něco výrazně chybělo. K tomu mu krom již uvedené kamery a minimalistické a atmosférické hudby pomohly krásná výprava, kostýmy a především vynikající herecké výkony. Tom Hanks tu ztvárnil asi nejdrsnější roli kariéry a je geniálně obsazen proti typu, Paul Newman všemu dodal kouzlo starých časů a jeho minimalistické a účelné herectví se vidí už málokdy a Jude Law je jako slizoun taktéž výtečný, opomenout ale nesmím ani malého Tylera Hoechlina, který s Hanksem drží krok a vůbec nezaostává, v menších rolích pak utkví zejména tehdy relativně neznámý Daniel Craig a Stanely Tucci. Objektivně nemám filmu co vytknout, protože i emoce v něm jsou, i když mistrně ukryté, ale už mě to nedostalo tak jako před lety a trošku mi tu chybí scéna, při níž by mi přeběhl mráz po zádech. K dokonalosti ale Road to Perdition daleko rozhodně nemá. 90%

    • 7.1.2017  22:27

    Naprosto nezasloužený propadák, který možná zavře Bergovi dveře k dalším projektům, přitom je to velmi dobrá podívaná. První zhruba hodina je tedy hodně roztahaná a pomalá a je v ní hodně nezajímavých technických dialogů, které neznalý divák nemá šanci zcela pochopit, pravděpodobně tu ale musí být. I klasické představování charakterů se díky tomu omezí na minimum, což je na jednu stranu dobře, na tu druhou ale tak úplně ne. Když ale nadejde chvíle katastrofy, ukazuje se síla samotného filmu. Celá akce je naprosto strhující, výborně natočená, a především opravdu povedená po trikové stránce a je na ní znát, že rozpočet byl hodně štědrý. Berg si dal záležet na každičkém detailu, a i když je někdy dění nepřehledné, pořád má svěží tempo a je natolik skvěle zrealizované, že to milerádi odpustíte. Je dobře, že výbuch trvá hodně dlouho a divák má šanci si vše "užít" a prožít společně s postavami. Wahlberg je tu standardně dobrý, což bohatě stačí, Russell tu sice není moc, ale svého předáka zvládá naprosto s přehledem a taktéž Malkovich v dalším ze svých slizkých záporáků nepředvádí nic zvláštního, opět to ale stačí. Závěrečný patos je trošku za hranou a odhalení skutečných tváří obětí a hrdinů u titulků sice trochu "kazí" iluzi, ale Berg podobné chlapské žánrovky umí jako málokdo. O to větší je škoda, že Deepewater Horizon dost propadl. 70% PS: Je smutné, kam se současná doba řítí, když peníze jsou nad lidské životy.....

    • 5.1.2017  22:03
    Učitelka (2016)
    ****

    Po dlouhé době povedený film dvojice Hřebejk- Jarchovský a je vidět, že zejména druhému jmenovanému jdou nejlépe příběhy z minulosti. Komorní drama má od počátku vynikající atmosféru, která zcela pohltí a velmi chytře se klíčové události odkrývají postupně, takže divák netuší, co se stalo a odhaluje to až společně s rodiči. Forma flashbacku je zvolena velmi dobře, neboť se v ní ztratí Jarchovského typická epizodičnost a vynikne vypointování jednotlivých momentů, zajímavé dialogy a velmi jemný humor, který proniká neveselým tématem. Ve velmi omezeném prostoru jediné třídy, případně místnosti Hřebejk nikterak neexhibuje, ale jen věcně nechává postavy pronášet důležité dialogy a buduje mezi nimi vztah nadřazenosti a podřízenosti. V druhém plánu se oba pánové zabývají nadčasovým tématem pochlebování a hrdinství (scéna, kdy v davu nikdo nic neřekne, ale jednotlivě a o samotě se k hrdinství uchýlí dost lidí, vypovídá o česk(oslovensk)é povaze nejvíc), ale nikoho nesoudí. Jako tradičně jsou u Hřebejka herecké výkony naprosto perfektní, tady jim kraluje mrazivá Zuzana Mauréry, která přesvědčenou a mocnou komunistku ztvárnila naprosto precizně a dokonale, vedle ní ještě vyniká výborný Martin Havelka. Samotný závěr je pak trpce humorný, protože je zoufale pravdivý a tím pádem smutný.... Někdy tedy vázne tempo, film se opakuje a některé záběry a dialogy jsou příliš doslovné, to ale nic nemění na tom, že Učitelka je z hlediska tuzemských filmů asi největším loňským překvapením a je tím nejlepším, co Hřebejk za poslední roky natočil, ačkoli marketingová kampaň byla na rozdíl od jeho předchozích počinů minimální. Paradox. 75%

    • 21.12.2016  23:35

    Typická "eastwoodovina", která nezklame. Clint se opět zaměřuje na skutečný příběh a znovu volí formu nelineárního vyprávění a zatímco u jiných kousků mu to může být vyčítáno, u tohoto jen velmi těžko, protože samotnou havárii tak ukáže až skoro na konci, takže je celý film mnohem působivější. Je vůbec zajímavé, jak de facto soudní drama z nedávné minulosti, o němž všichni víme, jak dopadne, může být atraktivní a svým způsobem strhující. To je dáno jednak Eastwoodovým uměním, protože napětí dávkuje přesně, jak je třeba a působivosti dosahuje již zmíněnými flashbacky a také krátkou stopáží a jednak brilantním obsazením. Snad nikdo jiný v současnosti neumí muže z lidu tak jako Tom Hanks, který se tu znovu převtělil do nenápadného hrdiny, znovu ho zahrál trochu jinak a znovu to funguje. V jeho podání je Sully skromný pilot, který nestojí o pozornost, i přesto, co udělal, stále pochybuje sám o sobě a chce jen a pouze létat dál. V každém dialogu je naprosto brilantní a strhává na sebe veškerou pozornost, což ale neznamená, že by ostatní byli upozadění a minimálně "kníratý" Aaron Eckhart stojí za pozornost a výtečně mu přihrává. Ve druhé linii tu navíc Eastwood nenásilně poukazuje na to, že dnešní byrokracie je až neskutečná, neboť místo, aby se velebil záslužný čin, hledá se způsob, jak ho někomu odepřít a vytknout mu, že nepostupoval, jak měl. K páté hvězdě chybí nějaký silný emoční vrchol, který se nedostavil a možná nějaká zapamatovatelnější scéna. Je obdivuhodné, jak Eastwood ve svém věku nepolevuje a točí precizní a téměř dokonalá dramata, které se po všech stránkách mohou rovnat s těmi od jeho mnohem mladších kolegů. 80%

    • 19.12.2016  22:14

    Největším problémem The Nice Guys je dle mého snaha být druhým Posledním skautem, což se bohužel nedaří. Black pořád dokáže napsat vtipný dialog, jenže zatímco v Posledním skautovi bylo vše přirozené a nenucené, tady se mi zdá většina humoru hodně chtěná a křečovitá, což je strašná škoda. Výsledku navíc škodí i zbytečně překomplikovaný a nejasný příběh, který se moc neobjasní ani na konci. Jinak už ale budu jen chválit, protože atmosféra sedmdesátých let a celý retro-feeling jsou parádní a takřka dokonalé a několik klasických hitů už to celé jen dotváří. Black nezklamává ani jako režisér, protože tempo je poměrně svižné, akce hodně slušná a je tu i několik nápadů, které stojí za pozornost. Podařilo se mu i obsazení, jemuž dominují výborný Ryan Gosling, který tu hraje něco úplně jiného než doposud a příjemně "fotrovský" Russell Crowe, který za ním moc nezaostává a svou roli buldočího detektiva si vychutnává. Oba se navíc skvěle doplňují a funguje mezi nimi potřebná chemie, i když za těmi nejlepšími Blackovými postavami hodně zaostávají. Měl-li bych to shrnout, tak The Nice Guys je příjemná jednohubka, kterou ale není potřeba vidět víckrát a vzhledem k tomu, že autorem je Shane Black, mají znalejší diváci trošku vyšší očekávání, kterým ale výsledek úplně nedostál. 70%

<< předchozí 1 2 3 4 9 17 24 32
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace