Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Pohádka
  • Akční

Recenze (113)

plakát

Křeslo pro hosta (1980) (pořad) 

Úvodní znělka: Slovanský tanec č. 15 C dur, Antonín Dvořák

plakát

Věc (1982) 

Klasická americká blbina s mimozemskými chapadly, spoustou marmelády, eeh, krve a mlaskajícího slizu. Nuda.

plakát

Prach (2015) 

Podobný film jsem ještě neviděla, vedle běžných filmů je to velký nezvyk, to volné, velmi volné tempo, ta úspornost, to vyprávění obrazy, to, že se dobrá polovina všeho vlastně odehraje v divákově hlavě... Mysl se nemůže opřít o standardní filmařské prostředky, musí používat vlastní, fungovat sama, sahat ke vzpomínkám, dokreslovat si načtrnuté... Nemusí to být příjemné, ale není to zbytečné.

plakát

Bůh s námi - od defenestrace k Bílé hoře (2018) (TV film) 

Kostýmy a masky - nádhera, jako oživlé obrazy. Ale jakkoliv si nelibuju ve filmových tricích, nějak jsem nedokázala skousnout, že slavnou velkou bitvu na Bílé hoře, střet desetitisíců vojáků, natočili tvůrci s 28 lidmi (a mračny mlhy, která to měla zamaskovat). Vypadalo to jako ráno po mejdanu. Přitom to byl monstrózní masakr. Nějaký trik by se hodil. _ Obsah filmu? Zaujala mě až jedna z posledních scén - čekání odsouzených na popravu. Scéna beze slov, a přece člověk jako by cítil, jak jim bylo. Jenže to byla jediná scéna s nějakým jasným obsahem. Jinak to bylo jako polévka bez chuti. Vizuálně zajímavé, ale obsahově jaksi chatrné. Kontext a zařazení některých scén mi vyloženě nedávaly smysl, stejně jako chaotické čtení z dopisů (?) paní z Thurnu, která si ve filmu snad dopisovala se svým manželem plus s králem Ferdinandem, a tak člověk neví, ke komu ta osoba právě promlouvá - a o čem vůbec mluví. Nebo to nebyly dopisy, ale jen její myšlenky? To bylo pořád - já jsem vám věřila, věřila jsem vám... já vás varuji, varuji vás před sebou samým... Ne, tuto osobu jsem bohužel naprosto nepochopila. Stála za svým mužem, nebo ne? Jaká vůbec byla její úloha v celém tom příběhu, ať už ve filmu nebo ve skutečnosti?

plakát

Cold Creek Manor (2003) 

Další z mnoha filmů tohoto typu, kde mě prakticky od začátku rozčiluje nesmyslné až uhozené chování protagonistů, kteří si ve své bezbřehé blbosti sami ochotně nabíhají na vidle psychopata. Člověk jim ani nemůže fandit, bát se o ně, protože se chovají jako praštěná malá děcka, kterým by dal nejradši na prdel, aby se vzpamatovali a vzali rozum do hrsti. Kromě toho mě trošku iritoval český dabing. Hlavní hrdina se jmenuje Cooper a ostatní ho oslovují "Kupře." Zní to libově :)

plakát

Anděl Páně (2005) 

Geislerová (*1976) jako matka Issové (*1979)? Divné. Naštěstí to byla jen nepatrná rolička. Jinak je to dobrá pohádka, která určitě stojí za vidění (a zamyšlení) každé Vánoce.

plakát

Posedlá (2009) 

Další film, jehož děj stojí na nesmyslném chování postav. (Kdyby se chovaly normálně, nemohl by se děj vůbec odvíjet.)

plakát

Burácení (2015) 

Přesně, jak píše zette: Zase jeden z tech filmu, ktery chce rict strasne hodne a nerekne temer nic. Po tydnu nebude vetsina divaku vedet o cem to vlastne bylo. Slabý scénář, málem jsem to nedokoukala. Dlouho je to nuda o ničem, děj se neodvíjí. Chlápek propuštěný z basy obchází staré známé a tyto postavy nezáživně deklamují, jak to tenkrát bylo. (Naprosto nechápu to obsazení. Např. proč dostává tolik prostoru Chantal Poullain, která vůbec neumí hrát - všechny její postavy jsou jako přes kopírák. Proč zkušený herec jako Zindulka se mihne před kamerou jen okamžik a v němé roli. Jaký smysl má obsazení fotografa Vana, který taktéž hraje jako kus dřeva.) A ještě k tomu je to celé tak zajímavě ozvučené, že postavám často není rozumět. (Na tom však má patrně svůj podíl i mizerná výslovnost mnohých z nich.) No prostě - autor to asi myslel dobře, ale...

plakát

Pohádky pro Emu (2016) 

Dvě hvězdičky, víc nemůžu. A souhlasím s tím, že to hodně zachraňují herci, ačkoliv např. Vetchý se svou úlohou zjevně trochu bojoval. Jakkoli je skvělý herec, ten jeho úředník byl tak podivně napsaný, že se vlastně ani nedivím, že měl problém se s ním sžít. Geislerová nepřekvapila, ta hraje všechny svoje postavy stejně, takže byla prostě... Geislerová. Škoda je, že dobří herci (Polívková, Vlach) nedostali víc prostoru. Největším problémem filmu je ale scénář plný nesmyslů, logických děr, křeče. Bylo snad pro tvůrce nepřekonatelným problémem dát např. řeč s někým z OSPODu a zjistit alespoň rámcově, jak u nás funguje péče o děti? Příběh je totiž našroubovaný na naprosto nesmyslné reálie-nereálie. Nedá se mu věřit.