Recenze (374)
Mistrovská úroveň (2020)
Filmů s časovou smyčkou je v posledních 10 letech nějak dost. Vypadalo to na děsné béčko/céčko, ale byla to nakonec slušná akční zábava. Frank Grillo vypadá jak namakanej starej Leoš Mareš. S useknutou hlavou mu to také sluší. Mel Gibson hraje už asi jen záporáky. Docela doporučuji :)
Bony a klid (1987)
Věrný"otisk doby". Dynamický děj, humor i obsazení povedené. Naturalismus a výsměch socialistickému systému poslaly film hned po natočení do trezoru (i když ne tak úplně, viz záložka Zajímavosti). Polovinu úspěchu filmu ale IMHO dělá skvěle zasazená "zápaďácká" hudba a nesmrtelný "Relax" od "Frankie Goes To Hollywood".
Tichá bolest (1990)
Emotivní autobiografický snímek... Souhlas: Gemini, maverick10, Enšpígl, Pierre, ...
První velká vlaková loupež (1978)
Známý spisovatel si tady napsal knihu, scénář a film si i zrežíroval. Herecké umění Conneryho a Sutherlanda přehluší pár nesmyslů. Hezká krimi pohádka, ve které myslím ani nepadl jediný výstřel. Je zajímavé, že jsem tuto klasiku viděl až ve 44 letech (filmu ;)
Vinnetou a Old Firehand (1966)
Na mayovku překvapivě krvavé. Tuctová zápletka a statečných je tu podobný počet. Komickou figurkou je zde Skot. Co dělá náčelník Apačů u Mexika?
Motýlek (2017)
Malek super, ale proč furt někdo chce remakovat dokonalé?
Jeremiah Johnson (1972)
Doteď jsem si pod pojmem western představoval něco zcela jiného. Přitom tohle je zřejmě proti klasickým westernům mnohem mnohem realističtější pohled na divoký západ. Těžký život v krásných Skalistých horách v polovině 19. století. Docela pomalé dobrodružné drama. Pokud chcete odpočinkový film, tento to není. Příroda, uvěřitelný Redford a klasická poctivá filmařina.
Armáda pěti mužů (1969)
Viděl jsem mnoho westernů, ale na tento jsem si musel počkat 53 let od vzniku. Shodou náhod jsem zahlédl na ČT2 a podíval se na něj ze záznamu. Přestože kostra příběhu je taková neoriginální, provedení je skvělé, je jen částečně předvídatelný, jsou tam i dobré nápady. Nalákal mě Bud Spencer, ale Peter Graves je výborný. Až na konci jsem si všiml, že výborná hudba není náhoda, takže jsem si i doplnil sbírku Morriconeho klasických melodií. Poctivé **** Škoda jen dabingu z roku 2021, Buda mluvil někdo jiný. Žeby starší dabing za těch 53 let nevznikl?
Tajemná záře nad Pacifikem (1980)
Nečekal jsem, že film, který se vrací cca 40 let do minulosti, uvidím až cca 40 let po natočení ;-) V současnosti již průměr, ale ve své době jistě atraktivní podívaná v podobě klasické americké vojenské agitky.
Vinnetou - Rudý gentleman (1964)
Stříbrné jezero a Rudý gentleman jsou nejpovedenější mayovky!