Sawy

Sawy

Tomáš Poštulka

Česko

40 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
1 2 3 4 5 6 11 21 30 40
    • 23.10.2016  18:14

    No uznejte sami, kdo by tu partu loserů, asociálů, fiflen a machírků do pěti minut nemiloval?? 90 %

    • 18.10.2016  16:57

    Vizuálně asi nejvíc pohlcující film od Avatara. O to větší je škoda, že ve všech ostatních ohledech jde jen o lehce nadprůměrný rodinný standard bez přidaných hodnot. Branaghova Popelka alespoň zábavně vnášela do klasického pohádkového příběhu shakespearovské propriety, Kniha džunglí si s ničím podobným nehraje a pohříchu spoléhá opravdu jen na své neoddiskutovatelné technické kvality. I když... možná nejvíc mě na tom štve, že ono to ve výsledku vlastně fakt stačí. Favreau je sice nepříliš osobitý řemeslník, ale ta džungle opravdu žije svým vlastním životem. A já tam nakonec hodinu a půl pobíhal spolu s Mauglím, Baghírou, Akélou a Balůem. 75 %

    • 9.10.2016  14:10

    Je důležitý nebrat ten film jako nějaký pokračování Cloverfieldu, ale jako svébytnou záležitost, která s ním možná má něco společnýho. Protože Ulice Cloverfield 10 jde od začátku svojí cestou a žádný nakopávání skrze úspěšnýho předchůdce nepotřebuje, spíš by mu mohlo uškodit. Protože ten film sám o sobě je zatraceně napínavá podívaná, která neustále mění pravidla hry, vynalézavě pracuje hned s několika žánry a zvládá překvapovat i ve chvílích, kdy už si myslíte, že jste plány tvůrců stoprocentně prokoukli. Abych řekl pravdu, tak to je fakt to finální roubování na už kultovní found-footage senzaci, které mi na výsledku trochu vadí. Jinak ale čistá práce, výborný film. 85 %

    • 30.9.2016  15:15

    Extrémní ambice. Ty představují největší problém, se kterým se střet dvou vůbec nejikoničtjějších superhrdinů potýká. A tlačí se ve mně dva protichůdné pocity, jak výsledek hodnotit. Na jednu stranu se nedá přehlédnout, že celá konstrukce příběhu vlastně nedává moc smysl, chybí uspokojivý background celé řady postav, zkrátka jakoby to celé měly být tři samostatné filmy, které nakonec někdo splácal dohromady (Wait a minute? Ono to tak vlastně být mělo!). Když si ale divák uvědomí, jak nereálné a přeplácané ambice do tohoto filmu Warner Bros. vkládali, že Zack Snyder musel defacto točit sequel Supermana, restart Batmana, origin Wonder Woman a ještě teaser na Justice League... tak je vlastně docela zázrak, že nevznikl úplně nekoukatelný guláš, ale obstojná komiksová zábava plná nechtěně směšných momentů, ale taky s několika dost silnými složkami, na kterých je cítit značný potenciál. Skvělá hudba, temně komiksová stylizace a Cavillův stále skvěle pochybující mesiáš snaživě bojují se směsně zachmuřeným Affleckem, ne úplně fungujícím Lexem Luthorem a scénářem, ve kterém je toho zkrátka moc. Všechny ty linie by se nedaly odvyprávět ani ve čtyřech hodinách, natož ve stopadesátiminutové stopáži (proto moc nevěřím, že prodloužená verze něco extra vylepší). Ve výsledku tak největší škoda tkví v tom, že Warneři se za každou cenu snažili dohnat marvelovské universum v jediném filmu. Kdyby si na svých značkách dali víc záležet, postavy si pečlivě piplali a s tím osudovým marasmem, který tady v závěru zkrátka dostatečně nepůsobil, přišli třeba až za tři další filmy, mohli jsme dostat skutečně skvělé filmy. Takhle tu máme jeden patvar, který je mi do určité míry sympatický, zároveň ale objektivně dost nezvládnutý. Velká škoda. 60 %

    • 25.9.2016  11:45
    K zázraku (2012)
    **

    Ten novodobý Malick není nic pro mě. K zázraku je jen další krásně nasnímané nic, které se utápí v nekonečných monolozích, které po určitém čase opravdu vyznívají až sebeparodicky. Nevím, jestli je Kristus nalevo, napravo, nahoře nebo dole, ale bývalý režijní virtuóz, jehož filmy byly audiovizuální slastí a duchovní očistou, se od Stromu života zakopává do prázdné manýry, která víc než cokoliv jiného diváka prostě irituje. S vypnutým zvukem se bude na K zázraku hezky koukat, jako na působivý dvouhodinový spořič obrazovky. Jako filmové dílo to ale nefunguje. 35 %

    • 13.9.2016  15:38

    Bizár může být fajn, ale... vocaď pocaď! Tenhle pokus o maďarskou Amélii z Montmarteru krutě nevyšel. 30 %

    • 13.9.2016  15:10
    Stranger Things (TV seriál) (2016)
    *****

    Je tady všechno. Parta outsiderských dětí, nadpřirozená bytost, drsňácký šerif, zlotřilí vládní činitelé, tajemné experimenty, dokonce i honička kola vs. auta! Tam, kde J. J. Abrams musel v Super 8 vměstnat svou nostalgickou poctu Spielbergovi a 80. létům do jednoho celovečeráku, bratři Dufferové nám dopřávají osm nádherných epizod, ve kterých se potkává to nejlepší právě ze Spielberga a Stephena Kinga. Neříkám, že každý díl je nezapomenutelná bomba a možná jsem si přál, aby Stranger Things skutečně byl tím uzavřeným vyprávěním bez zbytečných berliček pro další série. Nadšený jsem ale stejně. 90 %

    • 11.9.2016  13:56

    "This is the west, sir. When the legend becomes fact, print the legend..." Úvaha nad pravdivostí mýtu Divokého západu, která mě baví svým jemným humorem, politickou zápletkou a především hereckými matadory v ústředních rolích. Stewart i Wayne hrají opět své jasně vyprofilované herecké typy, které jsou ovšem na konci zajímavým způsobem relativizovány a posunuty do trochu jiné významové roviny. Muž, který zastřelil Liberty Valance je pro mě jedním z nejlepších hollywoodských westernů vůbec, tematizuje totiž jejich mýtickou rovinu a určitou falešnost, kterou s sebou jako nositelé americké historie nesou. 90 %

    • 4.9.2016  14:10
    Deadpool (2016)
    ****

    Pubertální, skoro až infantilní, po stránce příběhu nikterak inovativní, ve druhé polovině se dost opakuje... Ale stejně je Deadpool sympaticky drzé komiksové potěšení, kterému je těžké nepodlehnout. Ten stokrát ohraný hrdinsko-romantický příběh totiž podává v neokoukaném narativním hávu a co je možná ještě důležitější, přesně ví, jaký chce být. Ten styl humoru nemůže sednout každému, i já jsem se několikrát během sledování až zastyděl, čemu že jsem se to právě zasmál. Na jeden takový moment ale připadly čtyři výborně prodané scény, ať už si zrovna tvůrci dělali srandu z x-menovského univerza, stavěli hlavního hrdinu do neodolatelné role zastydlého pubescenta nebo stavěli jednu z nejlépe prodaných romantických linií posledních let. Nenechte se zmást rádoby-cool obalem, Deadpool je rozmanitý a překvapivě chytře vystavěný film, který sice po jednom zhlédnutí vyšumí překvapivě rychle, ale do pomalu zatuchajících vod dnešních komiksových filmů vnáší alespoň trochu svěžího větru. Nedovedu si moc představit, jak na něj budou tvůrci navazovat, ale jako jednohubka obstojí perfektně. 80 %

    • 1.9.2016  17:30

    Tarantino Unchained. A abych byl upřímný, moc mě to neba. Zaprvé, Quentin se v domění, že teď už si fakt ve filmech může dělat co chce, neskutečně zasekává na zbytečných dialogových hříčkách a neúnosně všechno protahuje, zadruhé se utápí ve vlastních trademarcích (proč zas kapitoly? proč zas nechronologická odbočka?...), zatřetí je celá zápletka ála Agatha Christie vlastně dost předvídatelná. Takže co Osm hrozných ve výsledku nabízí? Parádní herce, Enniův soundtrack, výživné gore finále, ale především hodinu přebytečné stopáže, kterou stačilo vystřihnout a se zbytkem si trochu pohrát a měli bychom tu další šťavnatou tarantinovku. Ve stávající podobě to ale ztrácí i na Djanga, ke kterému mám své výhrady, ale aspoň jde o velkorysou podívanou, ve které je pořád na co koukat. Osm hrozných na těch několik výborných scén spotřebují až příliš mnoho přebytečného materiálu na to, abych si je mohl skutečně užít. 70 %

    • 28.8.2016  13:19
    Steve Jobs (2015)
    *****

    Come Mothers and Fathers throughout the Land, and don't criticize what you can't understand. Your Sons and your Daughters are beyond your Command. Steve Jobs jako fanoušek Boba Dylana, nesnesitelný spolupracovník, charismatický génius, nepoužitelný otec, především ale jako člověk. Člověk, se kterým můžeme vést spory, se kterým můžeme nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co s ním můžeme dělat. Za mě lepší než Social Network. 95 %

    • 24.8.2016  12:28

    Přehnané očekávání je hrozná mrcha. Ale je třeba si uvědomit, že v případě sedmé epizody Star Wars, první bez George Lucase, filmu navazujícím na legendární původní trilogii, v režii J.J. Abramse, se jim zkrátka nešlo vyhnout. A zároveň bylo pravděpodobně nemožné je splnit. Síla se probouzí tak není největší filmovou událostí všech dob. Není ani nejlepším filmem loňského roku a problémů se v ní najde habaděj. Dobrý film to ale pořád je, při druhém zhlédnutí jsem přistoupil na fakt, že Abrams nejspíš nemohl být v případě Hvězdných válek tak drzý a dravý jako při restartování Star Treku. Proto je sedmá epizoda víc než cokoliv jiného při zemi se držícím nostalgickým povzdechem, který po celou stopáž hladce plyne a baví, vrací do hry naše milované postavy, přitom zvládá úspěšně rozjet hned několik nových a neméně zajímavých. Stále mě ale trochu mrzí, že tomu tak nějak chybí grády. Každá, ale skutečně KAŽDÁ předchozí epizoda, ať už byla jako celek skvělá (Impérium, Pomsta Sithů), nebo rozpačitější (Klony útočí) měla kromě neopakovatelné atmosféry předaleké Galaxie (která tady rozhodně je) i nějaký ten wow moment, který vás donutí zírat na plátno s otevřenou pusou. Jasný highlight. Což je věc, která tady chybí, nedočkáme se žádného Duel of the Fates nebo "I am your Father!". Snaha o něco podobného tady je, jenže je bolestivě předvídatelná a kvůli tomu nemá potřebnou sílu. Je to celé zkrátka až příliš uhlazené a jedoucí na jistotu. Což možná bylo nutné, přeci jen mluvíme o obrovské značce, která potřebovala nakopnout pro novou generaci. Upřímně si ale nejsem jistý, jestli malí kluci budou vycházet z kina obdobně nadšení, jako jejich předchůdci v 70. letech z Nové naděje, nebo třeba já v roce 2005 z Pomsty Sithů. A přesně to mě nejvíc mrzí, protože s Abramsem za kamerou a neopakovatelnou možností vydat se příběhově prakticky kamkoliv mohla vzniknout nová legenda. Dostali jsme dobrý film, který má potenciál mít výborného následovníka. Což není málo, ale i poctivé čtyři hvězdičky někdy mohou znamenat trochu zklamání. 80 %

    • 16.8.2016  18:00

    Poctivě vybudovaný spielbergovský doják, který má jako bonus jeden z nejlepších scénářů loňského roku. Most špiónů je skutečně naprosto brilantně napsaný, už dlouho jsem si u filmu tak nevychutnával drobné nuance v dialozích, bezchybnou charakterizaci postav a splétání jednotlivých dějových linií, které porůznu gradují hned ve dvou výrazně odlišných polovinách, ale přitom působí nevídaně celistvým dojmem. Caprovsky úžasný Hanks a podmanivý Mark Rylance jsou třešničkami na dortu, který přináší tu nejprůzračnější hollywoodskou podívanou, jednu z nejpoctivějších, jaké továrna na sny v posledních letech vyprodukovala. Pro mě bylo čistým potěšením ji sledovat. 90 %

    • 14.8.2016  13:04
    Macbeth (2015)
    ***

    Potenciálně ohromující filmový zážitek pohřbívá neschopnost odhodit divadelní řetězy a nekompromisně odvyprávět Macbethův příběh čistě pomocí filmových prostředků. Což je velká škoda, protože Kurzel evidentně zvládá vyprávět obrazem (a na Assassin's Creed se stále moc těším), má k dispozici nesmrtelnou předlohu a herce, kteří dokáží s gustem prodat i kostnaté repliky ve staroangličtině. Tento Macbeth mohl být velkolepou shakespearovskou aktualizací, která by legitimovala potřebu vyprávět klasikovy nadčasové příběhy i dnes. Zůstal ale na půli cesty mezi odvážným novým uchopením a poklonkováním předloze. Ve vizuálně nesmírně syrovém a působivém podání, které ale není prodané patřičným způsobem a brzdí jej přemíra divadelních monologů. Samozřejmě zabíraných v detailu. Škoda. Vykašlat se na původní jazyk a udělat z Macbetha nekompromisní fantasy ze skotských blat, asi bych slintal blahem. 65 %

    • 9.8.2016  13:57
    Neutečeš (2014)
    ****

    Nebýt podivně nepasujícího finále u bazénu, bylo by to bez pardónů za plnou palbu. Protože podobně znepokojivou paranoidní atmosféru, vytvořenou především pomocí působivě vyprázdněných kulis Detroitu, úderně ambientní hudby a jednoduché, ale perfektně fungující premisy, jakou disponuje It Follows, jsem hodně dlouho (pokud vůbec) v žádném filmu neviděl. Jednoznačný důkaz, že horor zdaleka není mrtvý žánr! 85 %

    • 8.8.2016  10:23
    Spectre (2015)
    ***

    Spectre je divný film. A podle mého především zbytečný dovětek craigovské trilogie, která měla jasný koncept a každá část (jakkoliv Quantum of Solace nemám příliš v oblibě) měla svůj pevně daný smysl. Ten čtvrté craigovce (jen těžko se mi ten film nazývá bondovkou) úplně chybí. Zaprvé dost podrývá konec Skyfall, což je vzhledem k Mendesovi na režijní sesli docela paradox. Zadruhé, vztah s bondgirl nedává smysl vzhledem ke Casino Royale a dost mi ničí vývoj, kterým si Craigův Bond během svých filmů prošel. Zatřetí, aby toho vrtání se v předchozích filmech nebylo málo, odhalení rozsáhlé zločinecké sítě, které se snaží události minulých filmů sesíťovat a naroubovat na Spectre, nejenže nedává moc smysl, ale ničí ty skvělé záporáky, díky kterým minimálně Casino a Skyfall zbožňuju. A co jsme dostali jako náhradu? Klasického zlosyna z ranku Christopha Waltze ve zručně zrežírovaném a evidentně velmi drahém filmu, který ale zoufale tápe po tom, co chce vlastně vyprávět. Ta vyprázdněnost, ve které všichni okolo vidí úžasnou koncepci a dekonstrukci Bonda jako postavy, mi přijde spíš jako tvůrčí vyhoření. Nebo vzdor Sama Mendese, který vůbec nechtěl dalšího Bonda točit a své nelibé pocity chtěl sofistikovaně přenést na diváky. Akční scény jsou na první pohled v pořádku, ale zoufale jim chybí jakákoliv dynamika, vedlejší postavy z předchozích filmů tady mají na oko své vlastní dějové linie, ale přitom je jim věnováno příliš málo prostoru na to, abychom si je jako diváci stihli užít a především - čtvrtý film, který zobrazuje Bonda jako zoufalce bez životní perspektivy, tentokát coby člověka, který ze setrvačnosti dělá práci, kterou nenávidí, už je prostě moc. Minimálně během jedné dekády a po již zmiňovaném konci Skyfall, který dával naději na něco odlišného. A je velká škoda, že to nepřišlo. S daným tvůrčím týmem (aneb rozhodně nepochybuji, že Mendes je stále dobrý režisér a Craiga pořád považuji za výborného Bonda) to mohl být velkolepý návrat ke kořenům. Představte si film, ve kterém by byly obsaženy production values Spectre s některými jeho highlighty (úvod v Mexiku, schůze Spectre, rvačka ve vlaku), a který by se zbytečně neutápěl v do sebe zahleděném bahně jakési podivné deprese. A místo toho by nám opět představil Bonda jako toho "smooth" tajného agenta v dynamickém špionážním fláku. Nevím jak zbytek peletonu, ale já bych to bral všemi deseti. 65 %

    • 2.8.2016  12:12

    Naprosto dokonalá harmonie obrazu a hudby, zfilmovaná symfonie, režijní vrchol Terrence Malicka a jeden z nejúchvatnějších filmů, jaké jsem v životě viděl. Jedinečný zážitek. 100 %

    • 29.7.2016  15:49

    Del Toro se tak moc ponořil do svého cíle natočit klasický duchařský horor, až Crimson Peak ve své finální podobě absolutně nemá čím překvapit. A nudí. Navíc jej dost táhnou dolů mezery ve fikčním světě, který ve své podstatě absolutně nedává smysl a pokud divák na určité okolností nepřistoupí jako na samozřejmosti, pravděpodobně si bude brzy po začátku ťukat na čelo jako já. A tohle všechno je velká škoda, protože Guillerma stále považuji za jednoho z nejosobitějších současných filmařů a i tady je jeho talent hodně vidět. Například z vizuální stránky, která je vypiplaná do posledního políčka, na film se dívá opravdu krásně. Nebo příjemně brutální závěrečná řež, která do té esteticky brilantní gotické podívané vnáší tolik potřebnou špínu, krev a do extrému vyhrocená řešení. Jen zkrátka přichází po hodině a půl na oko příjemné nudy, která od začátku pluje jedním jasně vytyčeným směrem a do poslední chvíle z něj odmítá uhnout. Del Toro má rozhodně na víc, než na oprašování relikvií z dávno zapomenutých časů, které v dnešní době působí dost křečovitě. Teď si jen vybrat projekt, na kterém to po delší době konečně naplno prokáže. 60 %

    • 22.7.2016  09:52
    Marťan (2015)
    ***

    Marťan je fajn film, který začne ztrácet body především ve chvíli, kdy jej člověk srovná s předlohou. A začne si představovat, jaká bomba to mohla být, kdyby film víc zdůraznil aspekt Damonova osamění, kdyby Ridley víc využil své nadání pro komponování audiovizuálně vypiplaných sekvencí, kdyby se konec držel knížky místo vkládání patetických, na oko efektních scén, kdyby... Takhle by šlo pokračovat docela dlouho. On ten film bez problémů funguje i ve stávající podobě jako příjemná optimistická sci-fi podívaná, viděl jsem jej dvakrát a pokaždé jsem se bavil. Ale při druhém zhlédnutí už jsem se zkrátka nezbavil onoho pocitu, že z toho sakra šlo vytřískat mnohem víc... 70 %

    • 19.7.2016  13:06
    Love (2015)
    ****

    Žádné bezobsažné porno, nýbrž citlivý a zároveň znatelně sebeironický romantický příběh o ztrátě lásky v její čisté podobě. A taky o tom, jací jsme my chlapi čuráci. Proč ne, Gaspare, za první hodinu bych klidně dal absolutorium. Jen škoda, že kvůli trochu narcisticky přemrštěné stopáži se to ve druhé půlce už dost točí v kruhu. 85 %

    • 10.7.2016  11:29

    Neuvěřitelně lehkonohá špionážní retro stylovka, která mě bavila víc než Kingsman. Ritchieho koncept totiž rezignuje na otravnou snahu být cool za každou cenu a režisér, o kterém jsem si po Sherlocích myslel, že je docela tvůrčně vyčerpaný, nám servíruje svižnou jednohubku, která je plná nápadů a vlastně nemá vyloženě slabá místa, protože všechny její složky se bezvadně doplňují a pokud nestíhá jedna, zachrání ji druhá. Herci jsou neuvěřitelně fajn, což je s podivem, protože Cahill a Hammer nemají zrovna pověst nejsilnějších hráčů na hollywoodském poli. Ale buddy chemie dvou rozdílných charakterů mezi nimi funguje jako už dlouho v žádém filmu. Alicia Vikander potom představuje mnohem více než jen nějaký jejich na pohled pěkný doplněk. Ritchiemu opět fungují jeho trademarky, kterých je U.N.C.L.E. plný, akční scény jsou zábavné, protože každá je trochu jiná a celý film neuvěřitelně pozvedává krásná šedesátková stylizace. Pro mě osobně jedno z nejpříjemnějších překvapení loňského roku, které je stylové, vtipné a velmi zábavné. Škoda, že na film nepřišlo víc lidí, protože v tomhle případě bych si pokračování dal nesmírně rád. 85 %

    • 3.7.2016  17:47

    Jak lépe zakončit noirový festival plný drsných detektivů, zrádných femme fatale a depresivních konců než vtipnou parodií a zároveň stylovou poctou tomuto legendárnímu odvětví kinematografie? Ještěže se na projekci nepodávalo kafe od Steva Martina, asi bych neusnul do konce života... 85 %

    • 1.7.2016  13:42

    Rozbité zrcadlo Wellesovy geniality, které je ale díky své fascinující stylové různorodosti a ikonické femme fatale v podání Rity Hayworth stále unikátním filmovým zážitkem. A užil jsem si jej naplno, přestože jej studio téměř zničilo. Zajímavé. 90 %

    • 27.6.2016  15:17
    Lovcova noc (1955)
    *****

    Gotický noir střižený disneyovkou? I'm sold! Nejen démonický Robert Mitchum s čertovským kloboukem a nápisy LOVE a HATE na ruce činí z Lovcovy noci kult. Absolutně nezaškatulkovatelný film se především liší ode všeho, co jsem měl tu čest vidět. Znepokojivé a fascinující. 95 %

    • 23.6.2016  10:40

    Dokonale "smooth" špionážní jízda, která si sice zakládá na moderních atrakcích (a že jsou!), ale zároveň se nebojí být patřičně old-school a například nabídnout finále, které je vyhrocené, ovšem především komorní. Nejlepší honička (motorky), nejlepší ženská postava (Rebecca), nejstylovější scéna (opera) v celé sérii a ve výsledku nejen nejlepší Mission: Impossible, ale také nejlepší blockbuster roku 2015. 90 %

    • 19.6.2016  18:36
    Domek z karet (TV seriál) (2013)
    ****

    Problém první série vidím především v tom, že negraduje, ale spíš jen tak doznívá. Protože nejlepší díly (a nejen ty Fincherovi) se nacházejí v její první polovině. Koncept se mi nicméně zatím neokoukal, Spacey je boží a přes trochu vratký závěrečný díl a některé slabší linky (Claire) jsem na druhou řadu velmi zvědavý. 1. série: 85 %

    • 11.6.2016  20:36

    Po odchodu z kina jsem si říkal, že mě to překvapivě ani moc nesralo. Ale v tomhle ohledu je Genisys (boha, už ten název!) zrádný film, který na velkém plátně podpásově útočí na první signální a fandovskou nostalgii, ovšem přitom je to naprosto nefunkční patvar, který musí každého skutečného terminátořího fanouška vyloženě urazit. Jedna věc je, že to má slušný spád, kvalitní triky a pořád se tam něco děje. Divák se při sledování docela dobře baví a fakt, že se z daného fikčního světa stal jeden nesourodý bordel, tak nějak odsouvá na vedlejší kolej. Protože když to vezmeme do detailu, s výjimkou geniálně zacykleného prvního dílu nedává moc smysl už žádný další Terminátor. Pětka ale kromě toho dělá ještě něco mnohem horšího - znevažuje odkaz nesmrtelných prvních dvou filmů tím, že překrucuje jejich vyprávěcí vzorce, variuje staré známé scény a ikonické postavy zasazuje do jakési pochybné alternativní reality. S čímž bych se dokázal smířit jedině ve chvíli, kdy by celý koncept byl chytře vymyšlený a nějakým způsobem by zapadnul do mytologie série. Celý děj je ale jeden velký zmatek, tak příšerným způsobem překombinovaný, že člověk nejpozději po první čtvrthodině rezignuje na nějaké jeho dekódování a raději na sebe nechá působit barevné obrázky a špičkový zvuk. Alan Taylor ví, jak diváka otupit atrakcemi, ale tohle laciné podvádění může vydržet maximálně do druhé poloviny filmu. Jakmile má přijít nějaký klimax, který by celému tomu blbnutí dal nějakou pointu, jsou tvůrci v koncích. Dlouho jsem neměl u podobně drahého filmu z prestižní frančízy pocit takové bezradnosti, jakoby nad tím filmem absolutě nikdo nepřemýšlel. Jakoby si producenti opravdu řekli jen - 'Hele, potřebujem hit a máme toho Terminátora! Tak brnknem Arniemu, von do toho beztak půjde, vezmem nějakýho lacinýho režiséra a scénář... no ten vlastně nepotřebujem, to se nějak spatlá.' On ten Arnold jako T-800 má pořád svoje kouzlo (ale opět, jeho zapojení do děje VŮBEC nedává smysl, respektive nikdy není objasněno), stejně jako poznávání starých známých scén v novém a evidentně drahém podání fanouška potěší. Ale ve chvíli, kdy tvůrci začnou prznit odkaz legendárního T-1000 a herecká polena v hlavních rolích začnou víc mluvit, jde celý film zkrátka totálně do sraček. Promiňte, Emilia Clarke může být sebehezčí, ale podstata Sáry Connorové je někde úplně jinde. A to nemluvím o Kylu Reesovi, protože pořád doufám, že Courtney ve skutečnosti nehrál TU postavu, kterou tak nezapomenutelně ztvárnil Michael Biehn před více než dvaceti lety... Terminator Genisys prostě ne. Terminátor kdysi byla moje nejoblíbenější série. Jednička je dodnes brilantní temné sci-fi, dvojka jeden z nejlepších filmů všech dob, který navíc nějakým zázrakem nestárne. Trojka je strašně zábavná díky tomu, že se nebere vůbec vážně. A jakkoliv je Salvation spíš rutinně odvedený blockbuster, pořád si drží jakýs takýs standard a dobré jméno série nijak nekazí. Což je přesně věc, kterou o tomhle říct nemůžu. Kdybych předchozí díly neměl tolik rád, asi bych Genisys přijal jako solidně řemeslně odvedený nesmysl, na který se docela dá koukat, ale jako fanouška mě prostě a jednoduše nasírá. 35 %

    • 4.6.2016  18:15
    Pan Nikdo (2009)
    ***

    Člověk dvě a půl hodiny čeká, co z toho audiovizuálně krásně pořešenýho guláše vyplyne, aby z něj nakonec nevyplynulo v podstatě nic. Nebo ne, nic je silný slovo, ale ta pointa je každopádně tak děsivě banální, že je ve výsledku úplně jedno, jak se na ten film celou dobu tak nějak hezky kouká, jak lehce ubíhá stopáž. Protože je to stejně jen hladivý klouzání po povrchu. A tím, jak nabubřele a důležitě se Pan Nikdo celou dobu tváří a pak nic pořádného nenabídne, se celá jeho snaha o postmoderní veledílo hroutí. 65 %

    • 2.6.2016  21:08

    Amélie je takové hezké optimistické filmové šolíchání, které je pod svým nablýskaným povrchem až děsivě prázdné. Nemám rád podobně na sílu vykonstruované filmy, které ještě právě tu svou okázalou konstrukci prezentují jako něco nadmíru sofistikovaného, což je přesně Améliin případ. S Jeunetem a jeho hysterickou stylizací mám obecně problém, tady to ještě jakž takž zachraňuje roztomilá Audrey a sem tam skutečně povedený nápad, těch rádoby-originálních kliček je tady ale až příliš a všechny jen lehce uchcaně slouží k tomu, aby divák roztával nad hřejivým a krásným příběhem. A protože to dělá až příliš okatě, tak mě zkrátka moc neba. 65 %

    • 27.5.2016  16:00

    Evidentně nepochopený, ale moc krásný návrat k idealizované sci-fi estetice ála Spielberg 70. a 80. let. Možná ne tak důsledný a režijně pevně uchopený, jako třeba Abramsovo Super 8, ale i Bird přináší hezky plynoucí nostalgickou podívanou, která si primárně nezakládá na povrchních atrakcích, ale především na samotném vyprávění, které je chytře vystavěné, oproti moderním blockbusterům (do kterých má daleko) má originální strukturu a je mnohem sebeuvědomělejší, než se může na první pohled zdát. A rozhodně si nemyslím, že by na filmu nebyl vidět jeho velký rozpočet, který je možná využitý jiným způsobem, než na velké akční scény, ale o to účelněji. Kašlat na rozpačité reakce, Tomorrowland je výborné dobrodružství, které je hravé, chytré a hlavně úplně jiné než 90 % současné produkce. Což je třeba ocenit. 80 %

1 2 3 4 5 6 11 21 30 40
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace