Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Dokumentární
  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný

Recenze (1 249)

plakát

Žít a zemřít v L.A. (1985) 

Velkoměstská kriminálka,která má koule! A špinavou atmosféru,která se už dnes nenosí.Všudypřítomný bordel,ulice plné grázlů,smrt číhá za každým rohem a horko a smrad z ulic L.A. přímo cítíte z obrazovky.Možná to není dokonalý film,ale rozhodně je dokonale natočený.Friedkin totiž s tou atmosférou umí skvěle pracovat,zakomponovat do nich zarputilé a rebelanstké hrdiny,kteří dostávají jednu ránu za druhou,ale stejně jdou dál,i když dobře ví,že v tomhle světě ti hodní nevyhrávají.A protivník s tváří Willema Dafoea je zatraceně těžký sousto i pro toho největšího frajera.Do toho vyhrává rockový soundtrack,s násilím si nikdo hlavu nedělá a absolutní nepředvídatelnost,kdy člověk netuší,co se může stát v příští minutě,drží diváka v neustálém napětí.Plus automobilová honička,která své sestře z Francouzské spojky nezůstává absolutně nic dlužná.Nekompromisní lahůdka. 90 %

plakát

Čokoláda (2000) 

Můj šálek horké čokolády to tak úplně není,přeci jen u tohoto filmu si na své přijdou spíše ženy,ale stejně... Té přepečlivě budované hřejivosti,líbivé stylizaci a sladké Juliette je tak těžké odolat! Příchod Johnnyho film hodně provětral a opět se ukázalo,o kolik lepší výkony podával ten kluk deset let nazpět.Hallstöm tyhle slaďáky zkrátka umí jako málokdo a věci,které bych jindy jen těžko odpouštěl,mi v jeho režii připadají jako prkotiny.Navíc je tu naprosto báječný Alfred Molina,jehož závěrečné extempore ve výloze nemá chybu.Precizní práce s přidanou hodnotou. 80 %

plakát

Světla velkoměsta (1931) 

Někdy vtipný,někdy nostalgický až posmutnělý,každopádně kvalitní film,který dokazuje,že Chaplin je nadčasový.Vynikající boxerská scéna,excentrický milionář a slepá květinářka jsou skvělí,ale najdou se i slabší momenty a musím přiznat,že z mistrů grotesky v raných letech kinematografie je mi Harold Lloyd malinko bližší.Přesto velmi fajn. 75 %

plakát

Intermission (2003) 

Na nezávislácké poměry vyloženě výborné.Intermission na mě působí jako méně vyzrálý,ale o to upřímnější chudší bratříček Pulp Fiction,který mi navíc dal možnost vidět Colina Farrella poprvé jako regulérního hajzla.A věřil jsem mu to dokonale.Zajímavě se zde pracuje s kamerou a mozaikovou strukturou,i když ne každé postavě se podařilo obhájit svou účast a ne všechny scény vyzněly přesvědčivě.Výsledek je ale přesto výborný,především díky evidentnímu nadšení všech zúčastněných a chytré práci s hudbou,která opět evokuje Tarantina.Ať už režisér brousil do komedie,romantiky nebo až tragického dramatu,věřil jsem mu všechno.Takže jednoznačně palec nahoru. 85 %

plakát

Spartakus: Bohové arény (2011) (seriál) 

Jen oddychová prequelová výplňovka před regulérní druhou řadou Spartaka.Bohové arény ničím nepřekvapují a divák pouze čeká na všechny povinné zastávky,kterými si musí projít,aby známé postavy dorostly do té podoby,v jaké jsme je poprvé potkali.Gannicus má charisma,John Hannah opět herecky táhne každou epizodu a finálním,snad desetiminutová řežba v ohnivém kruhu dá vzpomenout na to nejlepší z Krve a písku,ale šest dílů je zkrátka málo na to,abych se skutečně vžil do příběhu,který nám tvůrci předložili.Na zabavení každopádně solidní,ovšem od pokračování Spartakových osudů rozhodně očekávám víc.

plakát

Pryč od minulosti (1947) 

Krystalický noir,ve kterém nechybí hlavní hrdina-detektiv,který cedí suché hlášky,temná minulost,svůdná a nebezpečná femme fatale a zvraty na každém rohu.Radost sledovat,zejména v první hodině.Pak se film trochu zbytečně zamotá,těch zvratů začne být na můj vkus trochu moc a scénárista jakoby nevěděl,kdy skončit.I tak ale super a Kirk Douglas dokonalý. 80 %

plakát

Prometheus (2012) 

Na Prometheovi je krásně vidět,jak moc vydatná reklamní kampaň ovlivňuje diváka a jeho očekávání.Člověk,který je víc jak půl roku bombardován trailery,rozhovory s tvůrci a dalšími lákadly,si vytvoří svou vizi projektu,vysní si svůj filmový zázrak a pak se není schopen vyrovnat s tím,že výsledek zkrátka tak úplně neodpovídá jeho představám.Pro mě osobně byl Prometheus nejočekávanějším filmem letošního roku.Přesto jsem ovládnul svou nedočkavost a nepodíval se na jediný trailer,abych si film užil naprosto nepoznamenán jakýmkoliv mylným očekáváním.A u závěrečných titulků jsem mohl bez váhání říct,že jsem si film užil vrchovatě,nebylo daleko k ultimátnímu filmovému zážitku.Od začátku Scott nenechá nikoho na pochybách,že ohromit diváka epesními záběry a komponovat impozantní scény,které berou dech,ještě stále zvládá na výbornou.A fascinuje mě,jakým způsobem se dokázal vrátit ke svým dvěma stěžejním,přitom naprosto rozdílným a nelehce slučitelným,sci-fi podívaným v jednom filmu.První polovina nahazuje filozofické otázky a vnadí na hloubavou sci-fi ála Blade Runner,které vévodí fenomenální Michael Fassbender tvořící další jedinečný charakter již několika úvodními gesty.Způsob,jakým pak film přepne do brakového thrilleru,ve kterém není nouze o brutalitu,výtečně gradované napětí a několik scén,které v hollywoodské vysokorozpočtové tvorbě rozhodně nejsou běžně k vidění.Tento přechod,chcete-li to zjednodušeně přechod od Blade Runnera k Vetřelci,evidentně mnoha lidem nesedl.Uznávám,objevuje se tu tak trochu rezignace na logiku,scénář v tu chvíli začne vršit poměrně dost klišé,ale ruku na srdce,vážně byl podle vás první Vetřelec nějak vysoce inteligentním filmem,kde všechny postavy jednaly striktně racionálně? A copak je člověk skutečně tvor,který se ve vyhrocených situacích racionálně chová? Divák Promethea si z výsledného filmu odnese možná více otázek než odpovědí,ale já mám rád filmy,které vzbuzují vášnivé diskuze.Rád se na film dívám z více úhlů pohledu,snažím se pochopit tvůrčí záměry a pokud je mi tohle všechno ještě předloženo v podobně do detailu vypiplaném vizuálním hávu,nemůžu si stěžovat.Ne zrovna precizní a logická názavnost některých scén zejména ve druhé půlce může být snadno vyřešena,pokud se na podzim skutečně dočkáme rozšířené edice.Na tu si zatím ušetřím tu pátou hvězdu,která tam stejně málem spadla a mrzí mě,kolik lidí mluví o Prometheovi jako o zklamání roku.To už jsem ale opět u těch mylných očekáváních.Ten film je takový,jaký je,mě v mnoha chvílích dokázal vyloženě nadchnout (škoda že to ani jednou nebylo po emocionální stránce,ta malinko zaostává),po dvou dnech od zhlédnutí ještě poctivě vyzrát a doufám,že lidí,kteří film ocení,bude v budoucnu jedině přibývat. 85 %

plakát

Sněhurka a lovec (2012) 

Jednoznačně nejzásadnější kámen úrazu Sněhurky a lovce tkví v tom,že postrádá svou vlastní tvář a jednotný styl.Ať se film pokouším interpretovat z jakéhokoliv úhlu pohledu,vždy narážím na početný zástup inspiračních zdrojů,které si o přestávkách na kafe režisér Rupert Sanders evidentně vtloukal do hlavy.Pominu-li Pána prstenů,kterým se alespoň letmo a nevědomky inspirovala snad každá fantasy posledních deseti let (ovšem některé ty kamerové přelety nad putující družinou jsou hodně podezřelé),pořád mi zbude scottovská epičnost a celkový look (mrkněte na Robina Hooda či Legendu),ten řvoucí strom asi přišel od Mostu do země Terabithia.Kdyby fanynkám Twilightu nestačila účast Kristen Stewart,máme tu potenciální milostný trojúhelník mezi Thorem a tragédem ze čtrtých Pirátů z Karibiku.Máme tu moderní,tak trochu potterovskou MTV potemělost,která plynule přechází do pestrobarevného lesa,který jakoby vypadl ze světů Guillerma del Tora nebo Princezny Mononoke.Bez odezvy samozřejmě nemohla zůstat ani současná mohutná popularita Hry o trůny (maličko incestní vztah mezi královnou a bratrem,vladařské intriky,venkovské prostředí) a takhle bych ještě mohl dlouho pokračovat.Na celém filmu je zkrátka přehnaně vidět snaha o to,aby nová Sněhurka byla hrozně in a zalíbila se všem fanouškům prakticky všeho.Tím ovšem zákonitě trpí všechny složky filmu,nesourodý je zaprvé příběh (tvůrci často nerozhodně přešlapují mezi žánry,kontinuita vyprávění není zrovna plynulá a film je spíš rozkouskovaný na jednotlivé etapy),zadruhé pak i vizuální stránka,která se po většinu času snaží být cool temná,o to více pak praští do očí disneyovsky přebarvičkovaný les nebo LOTRovské přírodní scenérie.Když například po úvodní potemnělé dvacetiminutovce,která zdárně nastolí základní premisu a vybuduje atmosféru,vstoupí na scénu lovec se svým opileckým pragmatismem a několika hláškami,připadalo mi to,jakoby sem dorazil z úplně jiného filmu a to se během celého filmu stane hned několikrát.Třeba skvěle obsazení trpaslíci dorazí až po půlce filmu,poté jsem od nich čekal něco,co by opodstatnilo,proč si je střihla britská herecká elita,ale nic takového nepřišlo.Na Sandersovi je zkrátka příliš vidět,že je sice díky videoklipům velmi zručný řemeslník,takže film zkrátka vypadá na velkém plátně moc dobře (stejně jako Charlize Theron,která vládne celému hereckému obsazení),ale pořád je to spíše vyjukaný zelenáč,kterému do rukou padla slibná látka,hvězdy a hodně peněz a on tak úplně nevěděl,jak s tím naložit.Čekal jsem zkrátka hodně jiný film,než jaký jsem nakonec dostal,zvláště když se ještě před začátkem natáčení tradovalo,že půjde o temný film,ve kterém bude zkušený lovec školit mladou dívku na boj s královnou.To jako měla být ta minutová scéna s pidinožíkem?A trochu se mi zdá,že jsme tak úplně nedostali ani tu očekávanou velkou fantasy,protože opravdová fantasy potřebuje alespoň lehce rozpracovanou mytologii,svět,ve kterém se odehrává,musí diváka vtáhnout a být funkční.Sněhurka nabízí sotva náznaky,jinak jsou po celé stopáži rozházené bytosti nebo lokace,které se ale zkrátka nespojí v jednolitý celek a nevytvoří dojem světa,do kterého bych se třeba někdy chtěl vrátit zpátky.Což ovšem neznamená,že film nemá své skutečně výborné momenty.Když člověk přistoupí na to,že jde jen o takovou pohádkovou a trikově vytříbenou road movie se špatně natočenými akčními sekvencemi,ale zato emoce vzbuzující a řádně velkolepou hudbou a technickou stránkou,která je na té nejvyšší úrovni,je to hodně fajn.Mě se to podařilo až tak za polovinou filmu,od té doby jsem se velmi slušně bavil,přestože neduhy z první půle zůstaly.Protože jisté kouzlo Sěhurka i přes nulovou originalitu a vnitřní prázdnotu má.A kdyby v hlavní roli nebyla unylá Kristen,která se své nervózní roztěkanosti asi nezbaví nikde,a především pak nebýt dabingu,který mě od prvních minut nepříjemně překvapil (v programu kina stálo TITULKY!!!)a jsem si jistý,že ubral filmu hodně z jeho působivosti,pravděpodobně bych přes veškerou kritiku,která přeci jen asi v tomhle komentáři převažuje,přihodil i čtvrtou hvězdičku.Takhle tři a slabší palec nahoru,ale mohlo to být mnohem lepší. 65 %

plakát

Muži v černém 3 (2012) 

Noví MiB neoplývají v žádném ohledu kdovíjakou originalitou.Nejsou převratní po trikové stránce,v čemž je obrovský rozpočet způsobený dotáčkami a problémy se scénářem poněkud zavádějící.Příběhově spíše variují nejrůznější filmy o cestování v čase a kombinují je s předchozími díly série.A po režijní stránce je to opět starý známý Barry Sonnenfeld,tedy spíše solidní realizátor vizí,které mu předloží studioví hlavouni,než nějaký zázračný talent.Ovšem i přes tohle všechno jsem opět dostal poctivou dávku zábavy,která je příjemná už tím,že je hodně odlišná od toho,co dnes na poli blockbusterů vzniká.Filmu nikdo tak úplně nevěřil,přeci jen se oživovala víceméně zapomenutá značka,starpower Willa Smithe díky čtyřleté pauze přeci jen oslábla a když se navíc začaly objevovat zvěsti o přepisování scénáře a odhady,že rozpočet šplhá neuvěřitelně vysoko,bylo zaděláno na kvalitativní i finanční fail obřích rozměrů.Který se rozhodně nekoná.Jen pro pořádek,já jsem člověk,který si (opakovaně) užil i kritizovanou dvojku,kterou považuji za mimořádně koukatelnou a velmi zábavnou nostalgickou sci-fi.To samé bych klidně mohl říct i o trojce,která sice ještě maličko vyšperkovala triky,Tommy Lee Jones už je skutečně maličko jetej a místo Michaela Jacksona tu máme Lady Gaga,ale jinak jakoby ustrnula v čase,protože nám opět předkládá nostalgické sci-fi retro,které se pyšní vydatnou porcí estetiky 90. let a více než na povrchní trikové atrakce sází na dialogy a chemii mezi postavami,čímž absolutně nezapadá mezi dnešní Bitevní lodě a další nablýskaně tupé velkofilmy.Čímž také představuje vítané osvěžení.Will absolutně nezestárnul,je fajn znovu ho slyšet hláškovat na velkém plátně a navíc si parádně sednul s Joshem Brolinem,který si mladší verzi Jonese střihl s velikou chutí.Další věc,kterou musím vyzdvihnout,je fakt,že jsem viděl trailer a po jeho zhlédnutí jsem měl pocit,že minimálně půlku filmu už mám za sebou.V kině se ale přede mnou vyloupnul značně odlišný film,než jaký byl v ukázkách představen,scény z traileru se v kontextu staly zajímavé,tvůrci do něj nevystříleli zdaleka ty nejlepší fóry a podařilo se jim až do filmu utajit několik klíčových postav a dějových linií.A utajili i největší slabinu filmu,kterou je jednoznačně záporák,který je z celé série suverénně nejslabší.Chybí také výraznější ženská postava (Emmu Thompson bych raději nekomentoval,Alice Eve je pohledná,ale má prostor zhruba tři minuty),což je trochu škoda,ale zato se tvůrci mohli více soustředit na vztah dvou ústředních hrdinů,což je bezpochyby hlavní téma filmu.Cestování v čase s sebou sice přineslo spoustu logických nesmyslů a nedotažených paradoxů,ve kterých bych se teď nerad hnípal,ale zase se díky němu povedlo prohloubit charaktery,trochu se ponimrat v minulosti postav a taky přineslo trochu emocí,bez kterýchby třetí Muži v černém jen těžko fungovali tak,jak fungují teď.Navíc,60. léta učinily film ještě zábavnějším,protože je o to větší sranda sledovat jej v druhém plánu,tedy se spoustou kulturních i dobových narážek,kterým suverénně vrcholí návštěva u Andyho Warhola.Právě díky podobným drobnostem se dokonce těším,až si film dám podruhé a věřím,že bude pro mě mít stejnou opakovací hodnotu jako jednička s dvojkou.Pak tady budeme mít krásně vyrovnanou multižánrovou trilogii,kterou určitě lze objektivně za mnoho věcí kritizovat,ale já si ji proto rozhodně nebudu užívat méně.Protože Muži v černém mě zkrátka i po letech baví a jejich třetí díl to jen a jen potvrdil. 80 %

plakát

O patro výš (1923) 

To se takhle Harold Lloyd před devadesáti lety houpal na ručičce hodin několik pater nad zemí... Co je opravdu dobré a poctivé,to jednoduše nezestárne,čehož je Safety Last! nádherným příkladem. 95 %