argenson

argenson

Pavel Vlach

okres Brno
kavárenský povaleč


45 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 9 17 24 32
    • 20.9.2017  20:53

    Pokud člověk přistoupí na styl vyprávění a formu natočení, tak je to docela slušně zpracovaná depkařina, rozhodně lepší než lvama ověnčená Díra u Hanušovic.

    • 20.9.2017  20:21
    Maliar izieb (TV film) (1995)
    ***

    Špatný to není, ale myslím, že v divadle to musí fungovat mnohem, mnohem líp. A ačkoliv jsem starej kanálník, překvapivě mě trochu rušilo, že dámy z lepší společnosti se tady častovaly výrazy typu "ty kurva smiešna" nebo "ty krava sprostá".

    • 20.9.2017  19:02
    Domina (TV film) (2010)
    ***

    Poměrně dlouho jsem se smiřoval s prostorem vymezeným pofidérníma nočníma barama, luxusníma kurvama a sado maso úchylama. A pak jsem najednou v polovině zjistil, že mě to neskutečně baví. Sourozenecké duo bratrů Dlouhých bez chyby, zvlášť ve smutných momentech, kdy Vladimír chlastá a Michal ho koriguje.

    • 20.9.2017  18:59
    Svědkyně (TV film) (1991)
    ****

    "Ježišmarjá, di už do prdele s tou Stráží!"

    • 20.9.2017  18:59
    Zmizení herce Bendy (TV film) (1979)
    **

    Hned v začátku zazní z hlediska kriminalistiky pozoruhodné moudro: "Co udělá taková služka nebo úředník, na to se dá přijít, ale s umělci je kříž." Kříž je taky pokoušet se zfilmovat Čapka. Nudil jsem se.

    • 20.9.2017  09:04
    Taška (TV film) (1980)
    ***

    Dva postřehy. Po mnoha letech jsem si uvědomil, jak bylo ve wartburgu málo místa. A pak mě zaujaly ty všudypřítomný bábovky, nepamatuju si, že by někdo na svatbu pekl několik bábovek. A Termerová to taky pohnojila - přece když najdu na ulici tašku, tak volám URNA a né že si to dotáhnu domů a začnu se v tom hrabat. Ale jako groteska to vůbec není špatný.

    • 19.9.2017  22:56

    Výhodou je, že se to netváří jako přísně historický životopisný film, spíš je to taková rozverná konverzačka s pěknou výpravou a nádhernýma kostýmama. Díky celkovému pojetí do žánru komedie lze odpustit řadu nedostatků počínaje tím, že Liselotte Falcká rozhodně nebyla kočka, což Heidelinde Weis byla jako hodně (s povahou Angeliky a v mnoha scénách vypadající úplně jako Vondráčková zamlada). Stejně tak Harald Leipnitz podal Filipa Orléanského coby docela fajn chlapíka, přitom to byl afektovaný, náladový a věčně zneuznaný mladší bratr krále Slunce. Zatímco ve zmíněné Angelice byla celkem otevřeně přiznaná Filipova homosexualita, tady je to prudérně zcela upozaděno a lehce to nastiňuje jen půvabná věta, kterou Filip pronese ke své novomanželce ("Dělám to nerad, ale na příkaz krále se s vámi musím vyspat.") Fajn je i řada českých exteriérů, dost mě překvapilo, že poutní areál Svatá Hora u Příbrami se klidně může tvářit jako zámek orléanských vévodů. Ovšem jako sídlo falckého kurfiřta mohli vybrat něco víc repre než zámek Lemberk. S minimálními výhradami to beru jako docela solidní exkurz do života u nás velmi málo známé princezny.

    • 19.9.2017  22:43

    Docela zajímavý příběh o upřímném přátelství dvou válečných veteránů má slušnou výchozí situaci, ale pak se dlouho nic neděje a až poslední čtvrthodinka je pěkně vygradovaná a dojemná, byť konec je předvídatelný. V dlouhém mezičase se slabším dějem je možno užívat si docela pěknou kameru nebo úsměvné prvky. Což je například Alexandra Stewart, která se permanentně válí v pelechu, zatímco všichni kolem ní jednají, pátrají atd., a čeká, až ji sem tam přijde pomuchlat Belmondo. A Belmondo, ten mimikou a gestama dává jasně najevo, že tady se rodí velká francouzská hvězda.

    • 18.9.2017  16:38

    Nutná vypravěčská vsuvka ve stylu: "Až další den si Jerry Cotton uvědomil, že kanceláře všech tří vydíraných milionářů nacházejí v jednom mrakodrapu" dává tušit, že se nejedná o vrchol žánru à la Bond. S ohledem na dobu vzniku ale tenhle barevný (!) Jerry Cotton pořád nabízí docela slušnou porci zábavy a akce. A sekretářka, která s heslem "kdyby náhodou" tahá v autě flašku whisky na zahřátí, uznej, to je holka k pohledání.

    • 18.9.2017  16:36

    Výprava ano, kostýmy ano. Všechno ostatní pokulhává. Přitom by stačilo vzít si jedinou knížku o době Ludvíka XIV., kde se člověk dočte, že život u dvora byl podřízen přísnému řádu a etiketě. Takže například scéna, kdy se zahradnice žoviálně zavěsí do rámě krále Slunce, je protokolární faux pas jako prase. Totéž se týká mluvy; ta v době baroka byla květnatá, nabubřelá a sebeprázdnější sdělení bylo zahrnuto do rozvitých souvětí (v tomto směru doporučuju starší kousky jako Vatel nebo Ať začne slavnost). Úplným pomýlením je pak tragický nesoulad ve věku postav, bavíme-li se o roku 1682 (Ludvík XIV. 44/Alan Rickman 67, André Le Nôtre 69/Matthias Schoenaerts 37). A i z těch občasných typicky anglicky červených cihel se dá poznat, že ve Francii se vůbec netočilo. Takže jako romance zasazená do pompézních kulis dejme tomu, ale nesmělo by se to tvářit tak strašně vážně, že to má jakýsi reálný základ. A nakonec, na Kate Winslet mě taky nikdo moc nenaláká. Dodávám ale, že například scéna slavnostního otevření Lasturového háje je na vizuální efekt slušná.

    • 18.9.2017  16:35
    Specialisté (TV seriál) (2017)
    **

    Pokud se člověk smíří s tím, že kriminální žánr v české televizní tvorbě jde celkem do prdele, tak i tohle se dá přijmout (nakoukal jsem poctivě osm dílů). Naivní, překombinované, nevěrohodné, přestřelené. O to víc pak zamrzí zaniknuvší pokusy o solidní herecké výkony, navíc u lidí, co sami seděli a tudíž vědí, o čem je řeč (Regina Rázlová, 1. série, 4. díl).

    • 18.9.2017  16:33
    Balkón (TV film) (1974)
    ***

    Jeden z nemnoha bakalářských příběhů, co si doopravdy zasloužily převod do televizního formátu. Ale s tímhle námětem a s tímhle hereckým ansámblem myslím, že se z toho dalo vykřesat víc.

    • 16.9.2017  23:04
    Nápadník (TV film) (1979)
    *

    V pozadí zní Drupi a nápadník je bez zaměstnání. Naštěstí vzápětí pugét oschlých karafiátů zachraňuje pověst reálného socialismu. A co se zábavy týče, tu zachránilo pouze Skopalovo žlutý pyžamo.

    • 16.9.2017  23:02

    Strašák neonacismu je přecijen vážnější téma než pošahanej miliardář s prstem na jaderným čudlíku nebo zloduch typu Fantomase. Takže o zábavu je tu dost nouze. Ale co je špatně, že je tu nouze i o všechno ostatní - napětí, akce, spád. Pouhá přítomnost sympatického George Segala a charismatického Maxe von Sydow plus dva tři dobré dialogy nestačí. A nakonec, Berlín je pro podobný typ filmu dost o hovně fotogenická destinace.

    • 16.9.2017  22:40

    Tady forma výrazně převažuje nad obsahem, ale celé je to vesměs přikryto milosrdnou tmou, takže toho není moc vidět. Jediné, co je tu opravdu dobré, je hudba, ta ovšem není zásluhou tvůrců filmu, žeano.

    • 16.9.2017  19:30
    Sněhová královna (TV film) (2014)
    ***

    Někdy mám dojem, že Nova se vyžívá v tom, aby pochybné kvality německé televizní produkce ještě víc podtrhla debilním dabingem. Ale tohle je po vizuální stránce docela slušná podívaná. Akorát kdyby se to obešlo bez těch dětí... já vím, vole, že Sněhová královna bez dětí nejde :-)

    • 16.9.2017  18:12
    Ošklivá princezna (TV film) (1999)
    **

    Laurinová tradičně napřesdržku, Dlouhý to nějak divně odsípal, jako kdyby mu někdo šlapal na krk, Preiss v jedné z mnoha královských rolí, které zcela postrádají aspoň trochu panovnické důstojnosti a Vlasáková zdaleka ne tak ošklivá, jak se o tom mele celou hodinu. Takže z celý pohádky mě nejvíc bavil zámeckej park na Konopišti.

    • 16.9.2017  12:56

    Půvabná agentka, atraktivní destinace a únos významného vědce zapojeného do jaderného programu. Pár takových filmů jsem už viděl a že se jich tehdy v západní Evropě točilo dost. Je ale pravda, že ne každý takový film měl k dispozici Horsta Buchholze a výborný český dabing, tomu taky přikládám zdejší poměrně vysoké hodnocení.

    • 16.9.2017  10:46

    "Udělali tady hřbitov, protože je tady pořád taková mlha? Nebo je tady pořád mlha, protože tady udělali hřbitov?" Pobavil jsem se, to zas nemůžu říct. Všechny zábavné hlášky ovšem vyzobal mistrně glosující konstábl Hooke (viz výše), zatímco většina ostatních se potácela v celkem nevýrazném herectví. K tomu připočtěme až moc čitelné archetypy postav a prostředí plus zoufale lacinou výpravu. Přitom v tom nápadu je obrovskej potenciál, škoda, čekal jsem víc.

    • 15.9.2017  22:08
    Na úrovni (1973)
    ****

    Brilantní konverzační komedie s pohodovou ústřední písní Touch of Class. Není divu, že Glenda Jackson za svůj výkon posbírala trofejí, co se dalo. A to ještě na těch festivalech neslyšeli, jak k jejímu věčně otrávenýmu ksichtu famózně ladí hlas Evy Hudečkové.

    • 15.9.2017  12:52

    Precizní práce po všech stránkách, i když trochu prvoplánově zacílená k zisku nějakých těch sošek, glóbů atd. Pro mě osobně první film, kde jsem bez výhrad přijal Anne Hathaway.

    • 15.9.2017  12:51
    Policie Modrava (TV seriál) (2015)
    **

    "To je divný, že u sebe neměl peněženku." - "Třeba mu ji někdo sebral, aby se nevědělo, o koho jde." Nadmíru sofistikovaná palba na divákovu inteligenci. Plus spoustu dalších přiblblých dialogů a v mnoha vedlejších rolích strašný herecký výkony. Ale jako píár Šumavy to funguje obstojně.

    • 15.9.2017  12:48
    Clona (TV seriál) (2014)
    ***

    V některých detailech z práce kriminalistů to má docela slušnou snahu dotáhnout kvality Případů 1. oddělení. Což se sice nezdařilo, navíc mi úplně nesedělo herecké obsazení počínaje tím, že Štofin Hádek nikdy nebyl můj favorit. Ale jinak to vůbec není špatný.

    • 11.9.2017  15:26

    Mrtvou a živou jsem si pro sebe rozdělil na dvě poloviny. První má pěknou tísnivou atmosféru a fantastickou kameru, trochu to akorát ruší lehce pošahaná a permanentně dětinsky vytřeštěná Joan Fontaine, kterou příjemně kompenzuje sošně upjatá Judith Anderson. Druhá polovina ubírá na atmosféře, zato se tu o mnoho víc děje, ovšem náběh na solidní vývoj završuje poměrně fádní závěr. Nicméně, jako celek velmi dobré.

    • 11.9.2017  15:21
    Topaz (1969)
    **

    Philippe Noiret se ve svých pamětech poměrně široce rozepsal o natáčení Topazu, přitom ale vůbec nezmínil představitele hlavní role Fredericka Stafforda. Už vím proč, ten pán byl celkem dost bezvýrazný dřevo a je dost s podivem, jak se dostal do čela mezinárodního obsazení ve filmu jednoho z nejslavnějších režisérů vůbec. Ovšem ani režisér se tady moc nevyznamenal, Topaz sice čerpá ze skutečných událostí kubánské krize, což se sice nabízelo, ale hodně se tu mluví, málo děje a nemá to šťávu. Příště si dám radši nějaký béčkový eurospy, který se netvářej tak vážně a jsou o dost zábavnější.

    • 10.9.2017  07:50
    Zakletá třináctka (TV film) (2004)
    *

    Za to může Pojišťovna štěstí, že nesnáším Patricii Solaříkovou.

    • 9.9.2017  10:24

    Výborně zvolené lokace a Květa Fialová na vrcholu svých půvabů. Ale jinak hrozně divnej film. A jak tady správně poznamenal kolega fragre: Herodes, to byl král. Páč ten chlapec Kosťa Diviš je doopravdy na zabití.

    • 9.9.2017  01:34

    Pět hvězd dávám filmům, který chci vidět znovu. Tohle znovu vidět nechci. Celej ten náš Protektorát byly pohodový lázně zalitý sluncem a pokud člověk neměl zrovna ve sklepě schovanýho parašutistu, dala se ta doba celkem bez problémů ustát. Zatímco tohle je doopravdická válka a tady šlo o hubu bez výjimky všem.

    • 8.9.2017  20:49

    Christopher Lambert mě bavil jedinkrát, a to sice v Tarzanovi, jenže to mi bylo deset let :-) Tady mi, řekl bych, skoro až vadil. Naštěstí to zachraňuje výborná Sophie Marceau. Film s úsporným hereckým obsazením a nenáročnou výpravou je plný cynického špičkování, o to víc pak vyzní scény nabité pozitivníma emocema, včetně té brilantní závěrečné. Přes to všechno, zoufalá bezmoc ochrnutého člověka je tady znázorněna syrověji než v o něco mladších Nedotknutelných. Proto taky asi Nedotknutelní naladili víc na humornou notu a jsou o fous lepší.

    • 7.9.2017  21:58

    Lex Barker: "Hele, Pierre, já letos točim osm filmů a už mě nebaví ta poloha Káji Maříka. Pojďme si jen tak ze srandy natočit něco, kde nebudeme oba takoví mamlasové z čítanky. Nemusí to bejt žádný veledílo, nemusí to stát moc peněz, vlastně to klidně může bejt docela nuda, ale třeba to lidi ocení vidět tě jinak než jako Vinnetoua." Asi takhle nějak podle mě vznikl koncept Pekla Manitoby.

<< předchozí 1 2 3 4 9 17 24 32
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace