Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Animovaný
  • Drama
  • Akční
  • Krátkometrážní

Zajímavosti k filmům (29)

Bahía de Palma

Bahía de Palma (1962)

O velmi populární film šlo především z toho důvodu, že to bylo poprvé, kdy se ve španělském snímku po válce objevily bikiny.

Colour on the Thames

Colour on the Thames (1935)

Film je primárně představením barevného systému Gasparcolor. Režisérem byl technický manažer londýnské pobočky Gasparcolor, Adrian Klein.

Denchu Kozo no boken

Denchu Kozo no boken (1987)

Film vyhrál cenu poroty na PIA Film Festival, kde byl jeho předešlý krátkometrážní snímek odmítnut. Na tomto festivalu také debutovali tvůrci jako Sion Sono nebo Kiyoshi Kurosawa.

Dong fu ren

Dong fu ren (1968)

Film je považován za předchůdce hongkongské nové vlny.

Fighting Soldiers

Fighting Soldiers (1939)

Film porušil pravidla tvrdé dobové cenzury, pročež byl režisér Fumio Kamei propuštěn a vytlačen z filmového průmyslu až do konce války.

Jednoduchý život

Jednoduchý život (2011)

Film je založen na reálném životě producenta a scénáristy Yan-Lam Lee. Všechny lokace ve filmu jsou reálná místa, která se ženou navštěvoval.

Mad World

Mad World (2016)

Natáčení filmu probíhalo pouhých 16 dní.

Mad World

Mad World (2016)

Hongkongské projekce byly doprovázeny debatami s odborníky, lékaři i sociálními pracovníky.

Madamu to njóbó

Madamu to njóbó (1931)

Japonský název je o něco komplexnější. Reflektuje dobové kulturně-politické tenze v označeních „madame“ (exotické, evropské slovo) a njóbó (blíže k rodině, domácí slovo).

Nichirin

Nichirin (1925)

Film původně vyšel pouze v omezené distribuci, avšak po chvíli byly projekce z politických důvodů zrušeny. Posléze se do kin dostal pouze v cenzurované verzi a kompletně propadl.

Pátek třináctého 3

Pátek třináctého 3 (1982)

Jediný díl původní série natočený v anamorfickém širokoúhlém formátu 2.39:1. Ostatní díly byly natočeny s poměrem stran 1.85:1.

Rong shi qi an

Rong shi qi an (1993)

Film byl natočen během týdne (jeden z tzv. „Seven-day wonders“). Veškeré práce na filmu trvaly pouze měsíc a půl.

Sei no kagayaki

Sei no kagayaki (1919)

Film byl explicitní snahou o „pozvednutí úrovně“ japonského filmu. Jeho režisér Norimasa Kaeriyama zastával rétorickou pozici odpůrce dobové domácí tvorby. The Glow of Life mělo kinematografii oprostit od napojení na divadlo a eliminovat také roli vypravěčů zvaných Benshi.

Shan zhong zhuan qi

Shan zhong zhuan qi (1979)

Film vyšel v několika verzích. Americká DVD verze má 183 minut, hongkongská 110 minut a taiwanská zase 112 minut.

Reklama