Shakaar

Shakaar

Daniel Kubín

okres Brno
Milovník scifi

10 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
    • 26.9.2018  23:51

    Třetí celovečerní film lze symbolizovat dvěma pohledy, jako o level, možná dva levely horší pokračování The Wrath of Khan a jako snímek, který existuje pouze z důvodu aby navrátili do světa Star treku postavu Leonarda Nimoye. Ten sice dostal slíbenou smrt postavy v předešlém filmu, ale během natáčení a po zhlédnutí celého filmu změnil názor do té míry že za jistých podmínek by byl ochotný k návratu. A ta podmínka byla že mu dají režiserské křeslo k celovečeráku. Dodnes si myslím že to nebyl zcela promyšlený nápad. Jednak z důvodu že Nimoy jako herec jedné ikonické postavy nemusí mít zrovna největší úsudek při tvorbě něčeho z tohoto světa, za druhé po druhém filmu studio prakticky nemělo žádný nápad co dál. Star trek měl za jistých okolností končit The Wrath of Khan, přesto tu pár nápadů bylo. Místo zápletky s klingony se měl děj odehrávat okolo Romulanů a ohledně toho co s nově vzniklou planetou Genesis. Saavik měla mít větší roli jako částečná romulanka a znovunalezení Spocka by proběhlo asi více na pozadí. To vše asi neumožnoval rozpočet, který i přes úspěch dvojky byl zase nízký. Přesto má film pár pozitiv. Scéna krádeže Enterprise patří už dnes mezi ty ikonické, film představil hned tři modely, USS Grisom jako třídu Oberth, klingonský dravý pták a USS Exelsior jako prototyp pro novou generaci lodí. Všechny tři modely lodí se využili v TNG, DS9, VOY, Exelsior měla původně být zamýšlená novou lodí pro posádku Enterprise, hlavně z důvodu že tvůrci měli dost práce s modelem Enterprise. Film krom toho disponuje humorem, je hodně zaměřený na skutečném přátelství jednotlivých postav původní posádky Ent a tvůrci toho hodně využivají ve filmu. Motivem filmu je částečně z druhého filmu stárnutí a smrt, ale zároveň i znovuzrození a fakt že obět a ničení, kterého je ve filmu hodně skutečně stála za obnovení jediného života - prostě potřeby jednotlivce převažují potřeby celku. Je to moto co symbolizuje celý film. Je to obstojný film, má své vady, mnohdy je mu vyčítáno že je to prodloužená epizoda a že ho skutečně pochopí pouze člověk, který viděl předešle filmy a původní seriál. Za mě solidní 3* s výhradama.

    • 10.9.2018  05:15
    Svět pod hlavou (TV seriál) (2017)
    ***

    Na Life on Mars to nemá. Tam kde britové těžili z atmosféry přelomu 60. a 70. let zejména z hudebního hlediska se ukazuje jak je svět pod Hlavou vlastně prázdný. Ano je tu afmosféra pozdního komunismu, ale nemohu si pomoci, jednak je z toho divák trochu z této epochy unavený a jednak zdaleka nevyužili potenciálu který to mělo. Co se týče postav a jejich zpracování mám nejvíce problém s Neužilem. Až příliš se snažil zahrát "Sama" z LOM přitom bylo jasné že herecky na to nemá, nebo byla prostě problém v scénáři, který ho tak nutil. Po většinu času tedy táhnul seriál a tuto dvojici policaitů mnohem zkušenější Ivan Trojan, který skutečně není takový řízek jako Philip Glenister, ale je prostě jiný a stejně dobrý. Vrátím se k ději, na papíře to znělo pěkně, ale když v půlce serie v podstatě tvůrcům dojdou nápady k pokračování děje, tak je to špatné. Ještě horší je umělé vygradování děje. Osud postav v podstatě člověku je lhostejný, už jen způsob zakončení ukazuje trochu že si tvůrci nevěděli trochu rady. Ono ani původní LOM není zrovna top konec, který si člověk představuje, ale aspoň nějaký mají. Zde si trochu tvůrci pohráli s myšlenkou propojení obou realit aniž by vysvětlili jak to zapadá do sebe. To nemusí být nutně špatný nápad, ale musí to být dotažené aby se v tom divák trochu neztratil a pochopil proč to skončilo jak to skončilo a nebylo to pouze umělecké zakončení. Česká verze stále trumfne tu Americkou, solidní 3* s tím, že doporučuji se podívat nejdříve na britskou verzi, člověk získá trochu vysvětlení proč je Svět po hlavou jaký je.

    • 26.8.2018  21:12

    Neprávem opomíjená série, která snad se v jistých ohledech vyrovná mnohem populárnějšímu Star treku TNG. I přes to že se viditelně inspirovali Babylonem 5, seriál šel hlavně vlastní cestou. Seriál je více příběhově založený, jak po dějové stránce, tak i vývoji postav, hlavních ras v seriálu, není zde tolik "resetovacího" tlačítka a ikdyž i stanice po velkém poškození je vypadá netknutě, připustí se že utrpěli nějaké škody, umrtí postav a postavy to v serii často rmutí . Seriál samotný jako prakticky každý Star trek od TNG hledal svou identitu. U DS9 to trvalo do čtvrté řady, kdy se charaktery jednotlivých postav měnily z epizod na epizodu a epizody samotné byli často ovlivněny sníženým rozpočtem což bylo dané přítomností jak TNG která končila, tak Voyageru, který začínal. Svým způsobem to byla výhoda, protože zatímco Voyager jako "vlajková loď" byla pod dohledem hlavního showrunnera, na DS9 zbylo méně prostoru a scénaristé měli více rozvázané ruce. Od 4. serie serie citelně změnil feeling, naplno se začalo využívat Defiantu, lodi přidělné k stanici v předchozí řadě a hlavně Dominion, jako organizace, začala být jak pro stanici a Federaci mnohem větší hrozbou jak přechozích dvou řadách, kdy se o její existenci vědělo. V neposlední řadě seriál popsal vcelku věrohodně v rámci rozpočtu průběh konfliktu po dobu tří sezon, kdy se scénaristé nedrželi vůbec nazpět a odhalili že i Federace má svoji temnou stránku. Seriál má své negativa, nedá se na něj dívat jako jednorázově "epizodičně" týdne, herci někdy nepodávají takové kvalitní výkony jako třeba v TNG, kde dle všeho i dobře herci mezi sebou vycházeli což prý od DS9 herců neplatilo. Seriál taky citelně ovlivnil změny změny v obsazení. Příchod Michaela Dorna bylo "win win" od scénaristů, jednak se seriál obohatil o postavu, kterou seriál potřeboval a jednak to i hercovi umožnilo rozvinout postavu do dimenzí o kterých si mohl je herec nechat zdát v TNG. Odchod Terry Farrel byl naopak ránou pro DS9 produkci, oblíbenou a etablovanou postavu se nedokázalo Nicole de Boer plnohodnotně nahradit a ikdyž se scénaristi snažili o její osobní rozvoj, nakonec tak trochu rezignovali a rozhodli se pro původní záměr a dát "Dax" dohromady s Bashirem. Fanoušci ale nemusí zoufat, seriál i tak nabízí bohatou akci, množství zájímavých hlavních a hlavně vedlejších postav, které ovlivňují jednotlivý děj po celých 7 sezon. Seriál mám rád, rád se k němu i po letech vracím a i když nemusíte být fanouškem Star treku, scifi fanouškům tento seriál doporučuji i z důvodu, že svou odlišností může lidem více sednout a hlavně i po letech je svým zpracování nejvíce podobný současné seriálové produkce.

    • 30.6.2018  10:01

    Očekávání bylo menší, ale nečekal jsem popravdě že to bude až tak špatné. Po relativním lákavém úvodu, že třeba člověk uvidí i Jeffa Goldbluma více v akci člověk zažil trochu zklamání, že se najelo na trochu remake dvojky s kombinací remaku jedničky Jurského světa. Z vizualního hlediska nemohu sice nic vytknout, ale zase, začínají opakovat všechny neduhy, co pohřbilo původní triologii. T-rex jde stranou, hvězdou je zase Raptor, kterého zase udělali jinak než ve skutečnosti vypadal a dali mu vlastnosti že pomalu mohl i začít mluvit, stejně jak tomu bylo v oblíbené scéně Parku III - https://www.youtube.com/watch?v=6s9sjPzyQjk . Jenže zatímco tam se ještě bralo s trochou nadsázky a člověk si vyloženě užíval jednoduchý děj, jejiž cílem bylo si zachránit svou kůži, nic takového ve Fallen Kingdom nenajdete. Nejvíc asi v žaludku zůstává závěr, kde tam kde předchozí filmy jen klouzali, že je to možné zakončení tvůrci Fallen Kingdom moc neváhali. Jasně otevře to dveře k novému dílu, který se bude už hodně odlišovat od předchozích dílů, ale už to bude chtít trochu rafinovanější scénář, něco na způsob nové variace Planety opic - což je možná záměr tvůrců samotných.

    • 21.2.2018  13:37

    Už minulý díl ukázal, že seriál má obrovský potenciál. Špionážní zápletka mi připomíná starou dobrou studenou válku. Dvě strany, absolutně nepřípustné pašování předmětů, lidí. Veškeré narušení se rovná skoro vyhlášení války. Seriál uceleně taky rozvádí změny v rámci dějin, rozhodnutí jednotlivců a v podstatě nutí člověka přemýšlet jak by jednal v takovém či jiném případě. Seriál se navíc rozhodně zvedá na rozdíl od druhé či třetí epizody. Nečekám že to bude akční záležitost, ale má rozhodně našlápnuto být seriálem roku.

    • 12.11.2017  15:22
    Cizinka (TV seriál) (2014)
    **

    Od R.D. Moora, člověka který je odpovědný za vzestup Deep Space Nine, nebo BSG bych čekal něco jiného, opravdu. Nebudu zakrývat, on byl hlavně důvodem proč jsem u toho vydržel aspoň první řadu, než jsem přišel na to, že to asi pro mě nebylo. Vyjma slušné hudby a scenerií Skotska jsem doufal, že uvidím něco z tématiky scifi, zvláště v cestování v čase a důvodu proč se tak děje. Nejen že se tomuto tvůrci nevěnovali (asi ani nemohli pokuď je tak strašná předloha), ale v podstatě v průběhu serie to vyplynulo tak, že cestování není zbožné přání, ale hlavně volba jestli cestovat nebo ne. Co se týče postav, ústřední dvojící jsem asi od 8. dílu mi pomalu začali klesat na oblíbenosti, až ve finále řady jsem je nemohl vystát. Ono obecně ty postavy celkem jsou nevyrovnané a děj taky. Máme tu plno Skotska, ale to co se děje v časovém období Franka (Tobias Menziens), tak se odbude pouhou jednou epizodou, kterou jsem si jako jednu z mála užil. Jinak jak tu mnozí píšou mi to připadalo jako červená knihovna, akorát kvalitněji udělaná. Opravdu jsem z první řady byl vcelku zklamaný a když jsem viděl úvod druhé řady, tak jsem si řekl definitivně že ne, že to není můj šálek čaje. A neřekl bych že je to škoda, Moore se podle všeho řídí v serii hodně knihami, zacílil na určitou cílovou skupinu a fanoušky si to najde. Budu tedy muset zkusit něco jiného. Jen je škoda, že takové scénaristy jako Moore nebo Behr nemá takový nový Star trek Discovery. 2*. Za první řadu po které nebudu už pokračovat.

    • 8.6.2017  09:58
    12 opic (TV seriál) (2015)
    ***

    Další ze seriálů s tématikou cesty časem. Tentokrát střižena původním snímkem z roku 1995 a tím asi podobnost končí. Doménou seriálu nejsou ani tak efekty, vůbec ne herci a jejich charaktery, ale příběh takový, který mě u seriálu drží i po třech řadách, přestože třetí řada byla trochu utrpením. Jedná se o USA produkci, takže na rozdíl od Continuum zde vidíme více lokací a rozsáhlou dějovou linii prakticky od Viktorianské éry, po vzdálenou budoucnost. Seriál trochu sráží "epizodičnost", aneb jde se tam kam vědec z budoucnosti nebo Cole ukáže prstem, či pokud se hlavně v třetí řadě jedná o osobní agendu. I přes to všechno, seriál přežil a dočká se zakončení v podobě čtvrté řady. Což z něj i přes negativa dělá v dnešní dobře prověřenou seriálovou značku.

    • 8.6.2017  09:44
    Continuum (TV seriál) (2012)
    ***

    Seriál, který hodně sází na charaktery postav. On ani nemá moc na výběr, protože jednak rok co rok bojoval se strachem o zrušení a navíc finance nedovolovali cesty v čase ve velkém množství ani lepší efekty. A tak seriál je z větší části o filozofování a o tom jaký může mít dopad změna něčeho v historii na budoucnost. Do toho se prolínají osobní agenda hlavních postav, kterým je do jisté míry jedno jestli tím zničí minulost někoho jiného nebo ne. Z minima se dá říct, že seriál vytěžil maximum a ikdyž příběhově to není extra zážitek, tohle je jeho největší zbraní. Navíc dalším plusem je nepochybně to, že se jedná o ryze kanadskou produkci, takže za to všechno 3*.

    • 8.6.2017  09:31
    Timeless (TV seriál) (2016)
    ***

    Doménou Timeless jsou nadmíru zvládnuté interiéry a exteriery v jednotlivých dílech. Seriál si solidně hraje i s množstvím narážek na historii a popkultůru vůbec. Herecké obsazení solidní, sice se nevyhne klasickému příběhovému klišé, ale tvůrci na to sázejí a tak je jim asi jedno, že historie USA už je i tak přepsána. Negativem je že seriál nemá nijak zajímavý příběh. Vlastně to co vidíme zde můžete vidět v 12 monkeys, nebo v Continuum, nicméně oba dva šli odlišným směrem. Continuum se tvůrci zaměřili na rozvoj postav, v 12 monkeys postavy obětovali na úkor příběhu. Timeless se viditelně ještě nerozhodl, vlastně možná ani nebude mít čas, protože už byl jednou prakticky zrušen a obnova (po třech dnech od původního zrušení) se nemusí znovu opakovat. Takže za zhlédnutí to stojí, ale možná se taky budete sem tam u toho nudit a kroutit hlavou např. nad tím jak je možné že si nikdo nevšimne takové obřího stroje...aneb to i na záložním stroji nemohli nainstalovat maskování? :D.

    • 28.12.2016  23:17
    Medaile žalují (TV film) (2016)
    ***

    Řekl bych, že souhlasím s Geminim, pravda o situaci v českém sportu je asi někde uprostřed. Dokument jak uvádí je opravdu chytře udělán do té míry, že se zde ukazují ty "odstrašující" případy, kde jsou sportoviště buď v hanebném stavu, nebo dokonce neschopném ve využití. Dokument je taky hodně jednostranný. Jsou zde informace pouze vrcholných představitelů sportovního odvětví, případně známých osobností - a všichni zminují, peníze, malý zájem mladých, kteří ujíždí jen na "tabletech a počítačích" . Jenže to není tak pravda. Stát do sportu dává peníze, když ne přímo, tak alespoň v rámci rozpočtu, který dává obcím či městům - přičemž města jsou často vlastníky sportovišt a stadionů, které nejen udržují ale pokud je to v jejich silách tak i investují do mládeže. A nejlepší jsou předsedové sportovních oddílů či organizací, kteří se postavili do role chudáků - přičemž v dnešní době je možná forma sponzoringu od firem, ty finance se dají získat i jinak, než od státu. Jenže to by musela být z jejich strany i snaha. Minimalně zapojit slavné odchovance, kteří by fungovali jako magnet pro potencionální sponzory. Vezmu příklad Martin Straka - Plzeň, Jaromír Jágr - Kladno, řada bývalých sportovců rozjeli vlastní sportovní střediska, stačilo je požádat o pomoc, možná by pomohli. Na jednu stranu je chápu a je to strašné, na druhé nesnáším lidi kteří říkají - "no ale stát nám na to nedá". Za těch 30 let od revoluce by si mohli uvědomit, že doba se změnila a nejen normální člověk se musí ohánět aby přežil ve světě, ale hlavně Sport jako takový.

    • 2.10.2015  01:45
    Marťan (2015)
    ***

    Film dle mého stojí na třech pilířích, no respektive na dvou. 1) Nezdoulné síle lidského ducha a za 2) Nezpochybnitelnou reklamou na NASA. Chtěl jsem uvést i třetí, a sice jednoznačnou spolupráci maďarů na snímku (díky závěrečným titulkům), nicméně nepovažuju tak stěžějní bod, spíše zajímavost, kterých je ve snímku dostatek. Tak k prvnímu bodu. O odvaze a boji o přežití navzdory všem negativním předpokladu Marka Watneyho netřeba diskutovat. Je o tom trailer, jsou o tom upoutávky. Takže jsem ani nebyl překvapen, že ho ukázali dostatečně inteligentního na to aby vytvořil z posádky Hermesu jakýsi komparz, křoví, či vesmírné taxi, které ho má dovést domů, zatímco si úžival dvouletou dovolenou prakticky bez starostí na "nehostiné" planetě. S tím trochu souvisí i druhý poznatek. Více než samotný trochu předvídatelný příběh jinak parádního Matta Damona mě zaujal až příliž velká propagace NASA. Řekněme že jsem si zvykl, že za své objevy v prakticky ve všechh vědních disciplínách ze kterých čerpá v současnosti lidstvo, si NASA zaslouží sem tam ve snímku, dokumentu nějakou tu propagaci její agentůry. Nicméně vše to bylo v relativně v mezích, aniž by to diváka rušilo. Z Marťana jsem měl ale vyloženě pocit, že se dívám na interaktivní powerpointovou prezentaci buď pro vládu USA samotnou, nebo potencionální investory. Ostatně není se co divit. NASA není na tom finančně dobře, v letech do vesmíru je závislá na Rusku, které bylo zde nepochopitelně nahrazeno Čínou /řekněme, že tady zapůsobil zřejmě nějaký lobbing/, nějaký výzkum nových raket a raketoplánů z finančních důvodů dělají soukromné subjekty, které ale asi těžko by souhlasili ve vesmíru s nálepkou NASA. Není to ale jen logo, které objevuje prakticky všude (skafandry, košile, rakety, SW PC, podlaha v budově...+ vlajka USA jako symbolu...mohl bych pokračovat), jde i o samotné postavy, které připomínají jeden velký klub menzy, respektive klony Scottyho ze Star treku, či Macgyvera, kteří časové období k splnění úkolu splní za polovinu času a ještě mají rezervu...naneštěstí ne vždy jim to vyjde :-). To vše je vyníkající reklama pro Agenturu pro vědu a výzkum, která od 50. let je symbolem USA. pro potencionální investory. Vše je to zabaleno do vtipného hábu, kde poukážou na astronauty na lidské bytosti, kteří jsou v podstatě jako obyčejní lidé. Proto je film i respektován normálními astronaulty - aby ne, ve snímku se v podstatě nic nepodaří a každý nezdar je nahrazen ještě větším úspěchem. Snímek mě v tomto směru trochu zklamal. Více mě zaujal v rámci realnosti mě zaujal Apollo 13, ze kterého Ridley si sem tam něco vezme. Na druhou stranu, rozhodně je to level lepší jak pokusy o vyobrazení "Červené planety" z roku 2000 Red Planet či Mission to Mars. S menším rozdílem...narozdíl od nich tento snímek nebyl vůbec o Marsu jako takovém, nicméně a budu se zase opakovat - o NASA.

    • 17.9.2015  10:37
    Dovolená v Protektorátu (TV pořad) (2015)

    Řekl bych že mě to nepřísluší hodnoti.V prvé řadě mi není zcela jasné co tím tvůrci chtěli říct. Jestli nějakou hru, nebo reality show. V době kdy v českých končinách nebo i v zahraničí vznikají desítky filmů a seriálů na tématiku druhé světové válce, nehledě na množství dokumentů bych řekl že veřejnost opravdu nepotřebuje toto období si připomínat v této obzvláště nepovedené formě. Viděl jsem tak pár scén, respektive dohromady díl na to a bych si udělal obrázek jakým stylem je to vedeno. Je tu rodinka, která v podstatě tomu ději přihlíží. Krom nějakých maličkostí se nijak nezapojují do děje. Nerozhodují se na základě pudu sebezáchovy. Nerozhodují se na základě situace co je pro ně jako jednotlivce nejdůležitější. A v tom je problem. Člověk je chybující bytost. Při konfrontaci se skutečným Gestapem by nejeden podlehl a vyžvanil by co se dalo. Druhá chybka vidím v zasazení děje. Čech v pohraničí v té době většinou bylo pramálo. Většina musela odejít do vnitrozemí a pohraničí samotné bylo zase po válce znovu uměle obydleno. Chování gestapa bylo rovněž mírné, při podezřejí zpravidla stříleli členy rodiny na místě, nemazlili se s nima, "obyčejným" obyvatelstvem se nezabývali, na to tu byli vojáci. Prostě aby reality show byla skutečně reality show, tvůrci by museli jít trochu za čáru. Rozházený šatník a pobrání pár krámů opravdu nestačí. Hunger games nebo Weakest Link z doctora who je sice fikce, ale aspoň se ukážou opravdové chraktery lidí ve vypjatých momentech - mimochem, nepodporuju tuto formu zábavy. Závěrem bych teda chtěl říct, že pokud se o té době chtějí něco dozvědět, ať radši mrknou na Musíme si pomáhat, nebo Všichni mojí blízcí. Tyto snímky jsou mnohem realitičnější než tento patvar.

    • 2.9.2015  22:59

    Pro racionalně uvažující asi tento snímek nemůže být doporučován. A to hned z několika důvodů. Zaprvé, trpí tím co většina podobných snímků. Absencí logiky a vysokou mírou nepravděpodobnosti. U logiky je to hlavně z důvodu postav samotných, kteří ať z různých důvodů dostanou panický strach z nadcházející svatby. Pod záminkou setkání obou kdysi před několika lety a jakou si "sázkou", že je "osud" přivede na jedno místo za určitých okolností, utečou prakticky z nadcházející svatby a jdou za svým snem...asi víc už uvádět nemusím. Pravděpodobnost taky dostává zde na frak, hlavně ultimátní souhra náhod se objeví určitá peněženka a určitá kniha, která se z čista jasna objeví úplně z jiného města a podnítí hlavního jednání k aktu. A právě o tom ten snímek je. Krom té romatického až zbytečného balastu vysílá jakési poselství, že pro to co chceme dosáhnout musíme taky něco udělat a jak uvedl svěděk hlavního hrdiny, taky ze sebe udělat čas od času blázna a udělat něco neortodoxního a to neplatí jen o hledání té "vyvolené". Ze své vlastní zkušenosti, trochu toho bláznoství mi zajistilo to, kde jsem. Člověk tedy musí ale tomu "štěstí", "osudu" či co to je, jít naproti, aby neskočnil jako ta babice s tou příšernou svíčkou :-).

    • 31.8.2015  00:04
    Arabela (TV seriál) (1980)
    ****

    Narozdíl od pokračování je původní Arabela vytvořena "tradičnějším" pojetím. Jsou zde vyobrazeny ryze české/německé pohádky a tamní pohádky jsou vymezeny pro ty dospělé a děti. V tomto případě se jednoznačně bylo zaměřeno na děti a bylo to i vidět. Herecké obsazení na tehdejší dobu, to byla prakticky klasika a prakticky to nejlepší co bylo v tehdejší dobou k dispozici. Sám Vorlíček si pochvaloval, že se mu podařilo sehnat na 125 herců, což nebylo vzhledem k vytížení v divadle či na jiných projektech zcela snadné. Na tehdejší dobu to taky mělo specifické úvody a závěry, zvláště Cliffhangery patří v Arabele mezi ty nejlepší co v českých seriálech existuje, však Vorlíček si na tomto hodně trval. Ohledně děje, musím znovu připomenout že se jednalo hodně o dětský seriál, funny/crazy situace kdy si děti dělali srandu z dospělých (zvláště z kantorů), nebo dospělí z vedoucích kapacit (režiséři, policajti atd), nebylo málo a do jisté míry to mohlo pro dospělého zdát se být trapné. Nicméně tvůrci uměli pracovat s charaktery postav (viz Rumburak vs. zbytek), 13 dílů mělo souvislý děj, hlavu a patu, diváka prostě nechával neustále ve střehu a na závěr ho vždy dokázal překvapit s tím, že po konci dílu člověk skutčně řval že je konce. Díl měl stopáž okolo 30 minut, což nebylo obvyklé pro tak nákladnou seriálovou produkci a ještě více tak nechával člověka natěšeného na další díl a zároveň zklamaného že díl končí. Tohleto napětí možná člověku chybělo u pokračování, ale o tom si můžete přečíst v mém komentáři u Arabela se vrací. Takže pokuď odmyslíte jistou infantilitu pro děti, na tehdejší dobu se jedná o solidní fantasy příběh, který nakonec funguje i pro dospělé jako takovou nevázanou odychovou zábavu. Jednoznačně doporučuju - 4*.

    • 30.8.2015  15:58

    Řekněme že asi souhlas s většinou hodnotících. Neřekl bych, že zde byl problém že tu nebyla originální Arabela, vždyť i jí nakonec dabovala Libuše Šafránková, kterou původně Vorlíček chtěl. Ono těch postav jinak chybělo více. V prvé řadě Blekota jako František Filipovský, který který zde měl minoritní roli, dále pak Vladimír Menšík, který bohuže se pokračování nedočkal. Pojetí Petra a Arabely se naprosto změnilo, zatímco v prvním díle jednak patřili mezi ústřední postavy plných idealů a byly "poblázněni láskou", jistou naivitou, o 10 let později je tu snaha Vorlíčka posounout postavy trochu jinam, jako ty starostlivé rodiče, které dřou na své ratolesti v práci, hádky a sebeobviňování - ostatně asi každé dítě v nich vidělo svoje rodiče. Navíc je tu snaha o realičnost a ještě více vyděsit diváka, jako třeba u Fantomase, nebo třeba obra, který požíral lidi a kterému loterie znamenala další oběd/večeři nebo smrt Rumburaka samotného. Prostě tu byla snaha přiblížit Arabelu nejen pro ty nejmenší, ale i pro celou rodinu a je tu snaha o realnější pojetí. I počet dílů se zvýšilo. Jak u minulé serie by určitě pospělo ten díl více, zde to bylo ke škodě. Sice tu měli více prostoru, ale ubylo více funny/crazy momentů, zábavnost prostě utrpěla na úkor jakémusi dobrodružnému pojetí, kde zábava nemá místo. Zklamalo mě to a je možná škoda, že seriál přišel tak pozdě. Ono bylo i trochu vidět, že Vorlíček se nechal strhnout onou atmosférou 90. let, kdy vyšla všelijaká díla nevalné kvality ve jménu, že se může dělat co chce. Dokonce jsem si všimnul i menší narážky na komunismus, kde Honza Majer něco povídá o zatajení Arabely a jejího původu z kádrových důvodů. Osobně komunismus nemusím, ale dle mého si toto tvůrci mohl v pohádce odpustit, navíc to dle mého nemělo bůhví jak velký význam, takže důvod nechápu - asi si ale Vorlíček potřeboval ulevit. 2*.

    • 24.8.2015  09:42
    Arrow (TV seriál) (2012)
    ***

    Potenciál obrovský, zvlášt první řada byla parádní. Jak je to ale obvyklé, nevydrželi tempo a někde v půlce druhé řady jsme svědky pomalého úpadku, který vrcholí naprosto nezvládnutou třetí řadou, kdy z nějakého důvodu seriál má dva vrcholy (jeden v půlce, druhý na konci) a přitom oba dva jsou až příliž podobné. V průběhu se seriálu se navíc ukazuje, jak tvůrci naprosto neumí pracovat s postavama, ty dobré přinejlepším zabijou, přinejhorším odsunou na okraj zájmu a ty s potenciálem totalně podělají...viz Felicity. Všichni tak očekávají příchod čtvrté řady, který by měl být menším resetem seriálu jako takového. Potencionál to stále má, měli by se vrátit trochu někam zpět do první řady...byla by to škoda, protože ze seriálových comicsáren toto patří mezi špičku a seriál může ještě toho mnoho zajímavého povědět.

    • 10.5.2015  23:23
    Ex Machina (2014)
    ***

    Stokrát profláklé téma, které končí stejně. Když budu citovat klasika, tak "bůh zrodil děti, aby ho děti zabili". Dobře, možná to nebyl klasik, ale přinejmenším to vystihuje film. Čiší to z něj už z traileru, člověk prokuď má zasebou klasiky jako terminátor nebo i knižní předlohy to vidí to samé. Faktem je že je to čím dál více ožehavé téma. Jak řekl Oscar Isaac ve filmu, je to další krok v evoluci a když myslel evoluce tak myslel i vývoj techniky, která jde v ruku v ruce. To nebezpečí že stroje nás podrobí a zlikvidují tu je a stejně si tak myslím že dobře nám tak. Přecejen každá snaha o výtvor něčeho mocné byť za dobrým účelem se logicky musí obrátit vůči samotnému. Myslím, že tohle bylo hlavní poselství tohoto filmu. Je jen možná škoda, že jakkoliv je tohle téma opakovano, tak stejně se někdo nakonec najde, kdo tu pomyslnou hranici překročí. Je to koneckonců v povaze lidí překonávat hranice a jít dále ve snaze se zdokonalit - často to má ale destrukční účinky. To je úděl každé myslící bytosti. Film beru i vzhledem k profláklému tématu jako průměr. Ono možná i neměl větší motivaci než vyslat tento prostý signál.

    • 10.2.2015  21:51
    Zdivočelá země (TV seriál) (1997)
    ****

    Obtížné hodnotit. Najednu stránku chválím snahu zobrazit jak asi tak vypadal život bývalého západního herce ve socializmu a jak na to doplácela rodina. Na druhou stranu se nemohu zbavit pocitu, že některé pasáže byly místama přepísklé. Například snaha komunistů za každou cenu znepříjemnit situaci a chytání se za maličkostí jako jsou travní semena a podobné pakárny. Dle mého začátek serie dost věrohodný, včetně toho chaosu, který v pohraničí probíhal. Postupem času do toho začala trochu nepříjemně a asi nutně zasahovat politika a stala se z toho až na lágr Maděry a co s ním tam dělali takové Vyprávěj. Ale asi to do toho patří a kdyby trochu se oprostili od těch trapných kovbojských vložek, snad by to na věrohodnosti příběhu dávalo větší hodnotu. Nicméně je to svým způsobem umělecké dílo Bočana a Stránského a jejich idealismus jde na tom trochu vidět.

    • 15.11.2014  23:20
    Fakulta (1998)
    ****

    "Šňupni si a dokaž že nejsi emzák". Asi takto bych charakterizoval krédo filmu. Je jedno, že to asi kopíruje nespočet sci-faren a je plný klišé až to bije do očí, nicméně tvůrci to tak chtěli. Navíc, co může teenagery vyděsit víc, než opuštěná noční škola, nebo učitelé, kteří se chovají ještě více divněji než normálně. Narozdíl od posteru, který se tváří až zbytečně dramaticky jsem do toho šel s tím, že musím vidět něco kde vedle sebe hráli Famke Janssen, skvělý Robert Patrick, trojka Brewster, DuVall a Harris a hlavně Josh Hartnett s Elijahem Woodem...a to zapomínám na trochu menší roli pro Selmu Hayek. Prostě z této kombinace musí každému být jasné, co bylo cílem tvůrce. A fakt, a to trochu spoileruju že ředitelka je nejdřív pobodána, následně zastřelena, aby byla nakonec usmcena "bílým práškem", už jen potvrzuje moji původní myšlenku. Prostě film má za úkol hlavně pobavit a výraznější logiku v tom v žádném případě nelze hledat. 4*.

    • 14.11.2014  12:48

    Silně přeceňovaný snímek. Dle mého děj by možná vystačil na děj epizody typu Batrstva neohrožených, ale že by se z tohodle dal udělat celovečerák mi příjde málo. Brad Pitt v rolích vyloženě vyspěl a jak stárne, tak je čím dál lepší. Ale kdo dál? Jon Bernthal tam hraje v podstatě Shanea z Walking dead, ale jinak mě nikdo vyložně nezaujal. Tankové "šachy" vypadali dobře, ale na to co jsem slyšel je to zatraceně málo. Možná to chtělo zmapovat celý úsek jak putovali ne jen jednu část, respektive sklonek existence "Fury". Je to škoda, že snímek se zcvrkl na oslavné vlastenecké heslo typu "nejlepší práce, kterou jsem měl", nebo filozofování na téma boha, smyslu válek. Je to škoda, měl jsem velké očekávání, že by to mohlo být něco jako Vojín Ryan, ale takto to uvízlo někde v polovině.

    • 10.11.2014  08:06
    Interstellar (2014)
    ****

    Interstellar je jedním z filmů, který má cenu shlédnout na jakékoliv typu plátna. Na rozdíl od jiných si nemyslím, že je nezbytně nutné ho sledovat v Imaxu, na to, aby si člověk dosytosti užil zatím poslední dílko z dílny bratrů Nolanů. Ohledně filmu samotného nepřináší scénáří nic nového. O tom, že ničíme planetu a že nám v lecos dává a může dávat nafrak, to už tady bylo a bude. V podstatě je to čím dál víc aktualní téma a kdo ví zda za pár desítek let nebudeme čelit podobnému problému, jak byl popsán ve filmu. Druhým důvodem, proč sledovat snímek (pro někoho prvním) jsou ohromující vesmírné záběry, z pravidla za doprovodu Zimmerovy hudby a nikoliv nerealistických zvuků z vesmíru, kde se filmaři snad naučili, že existuje něco jako vzduchoprázdno. Třetím důvodem jsou určitě herecké výkony. Matt McConaghey určitě herecky vyspěl a doby kdy vymetal jednu trapnou komedii vedle druhé jsou snad pryč, ale tím si asi projde každý herec. Anne jsem viděl poprvé kdysi v Princes Diaries a neměl jsem o ní moc velké iluze, že se prokouše Hollywoodem nahoru, ale taky vyspěla (nejen fyzicky). Michael Caine jako vždy naprosto perfektní, klobouk dolů před tímto člověkem. Ohledně Murph a vztahu dcera/otec jsem zcela nežral a jako někdo, kdo jejich situaci nezažil nemohu pochopit, ale řekněme že se to dalo a dávalo to smysl. Jediné co mi trochu nešmakovalo byla možná lehká přepálenost příběhu. Ne že by jsem by mi bolela zadnice, ale místama jsem měl pocit že příběh skomírá aby následovně ji Nolan nějak zázrakem oživil. I to ale k tomu patří a když vezmu jaká obava byla o nový Nolanuv film, tak se toho batrská dvojce zhostila velice dobře. Dělo to z cela není, ale v rámci žánru takových snímků je opravdu málo a díky němu se možná vrátím k takovému Contactu, Solaris či 2001: Space Odyssey z kterých Nolan viditelně čerpal. U mě 4*.

    • 3.10.2014  11:12
    V Bruggách (2008)
    ****

    V zásadě to u hodnocení mám takhle a asi se mnoho lidí ztotožní a sice, že lépe se hodnotí špatné filmy, nebo filmy které ve kterých si nesednete s oblíbeným žánrem. Naopak obtížně se hodnotí to, co milujete, co na vás zanechalo dojem. A podobně to mám u Bruggách. Zde sešli sympatičtí herci, skvělá předvánoční atmosféra Brugg a trochu směska trochu černého humoru, s gensterskou tématikou. Zemřít sice v Bruggách bych nechtěl, ale to nutkání se tam zajed podívat a omrknout místa, kde procházel Colin, nebo věž ze které spadl Bedan Gleeson, to snad musí přitáhnout každého. Film možná ve své zásadě není zas tak záživný, ale skvělými hláškami a životními názory, popřípadně gantlemanským vychováním a pravidly co je čestné a co ne, to musí dostat asi každého. 4*.

    • 29.9.2014  19:41
    Jsem do tebe blázen (TV seriál) (1992)
    ***

    V našich končinách asi trochu nedoceňený sitcom a možná kdyby byl později a naše generace by ho mohla zhlédnout přes net, byl by možná lépe ohodnocen. Popravdě k ustřední dvojíci si divák musí najít nějakou tu cestu. Jednak tu není moc blaznivých situací a nerealných situací jako ve Friends (ikdyž sem tam se objeví) a jednak je trochu itelektualnější. Co epizoda, to nějaká Paulova fylozofická úvaha nad současným světem a řešení každodeních problémů, které jako novomanželé řeší. Nějakou dobu jsem to sledoval a ikdyž některé epizody jsou vydařené, spíše to člověka uspí a unudí než by měl to pravidelně sledovat. Krom zaměstnání a životní úrovně u protagonistů žádnou extrémní změnu nečekejte, takže se to musí zaměřit i na jejich trochu cáklé zaměstnavatele, kolegy z práce, přátele a rodiné příslušníky...to jen proto, aby se ukázalo jak jsou oproti nim normální. Na druhou stranu možná tento humor mi stále příjde bližší než třeba HIMYM, který je viditelně udělán pro jiné divactvo. Když už nic, tak si tedy užijete trochu nostalgie z 90. let a pohledy na nezvhledný New York - jako dítě jsem tyto exteriery žral :D.

    • 28.9.2014  16:48

    V rámci žánru asi špička, ale já jako typický skeptik tomuto dílku nedám víc jak 3*. Popravdě čím dál více jsem film sledoval, tím více jsem si uvědomil že jemným způsobem vykradli Source Code, kde hrdina taky byl několikrát resetován za jistým učelem změnit budoucnost. A stejně tam, tak i tady svým způsobem časem zlepšoval své schopnosti a více poznával svoji partnerku, v tomto případě Emily Blunt. Takže čím je Source code lepší. Nebyl tak propagován. Chtě nechtě Cruise a i Blunt do jisté míry jsou hvězdy a toto je hledisko, které v mnohém budí domnělou kvalitu filmu. Kdyby totiž se to točilo méně známými herci, tak by to byl možná solidní propadák. Mě to svým způsobem kvitovalo, Blunt mi nevadí a pohled na několik způsobů smrti Toma bylo u mě jakési uspokojení. Nicméně mi vadilo, že se resety pohybovali ve stálých mantinelech, až jsem trochu nechápal že lepší než snaha dostat Blunt z bitevního bojiště by bylo aby se Cruise od tama dostal sám, protože ruku na srdce na nic ji vesměs nepotřeboval a co si neudělal sám, to nikdo nezvládl. Populární věta Blunt byla navíc "Mám něco na tváři/na co hledíš" což měl naladit nějakou tu romanticko-depresivní vložku o tom jak pro Cruise je bolestné že ji neustále vidí umírat. A stejně jako ve většina podobných filmech nadějný potencial definitivně pohřbil. Když to tedy porovnám se source code, tak i přes to, že to má podobný konec, tak možná sympatičností postav a možná více trillerovičtějším pojetím to u mě vyhrává. 3*.

    • 16.9.2014  08:46

    Přiznejme si, na popelku se dívá z pravidla proto kvůli Ptáčku od Káji a Libušce, popřípadně zimní atmosféře, která prostě ve filmu funguje (viz Anděl páně). Ostatní obsazení nic moc, z části se krade trochu z Mrazíka (zlá macecha a její ošklivá dcera), z části to má možná základy od Němcové. Film ale pobaví i po letech a narozdíl od moderních pohádek stále je u ní ohlas. Pane Troško, mrkněte na tohle, protože vaše blutice jsou oproti tomu úplné sračky. 4*.

    • 9.9.2014  03:56

    S Marvelovkama se od Iron Mana roztrhl jak se říká pytel. V podstatě to nejpodstatnější mají pod palcem, takže se zaměřují na to méně známé. Poté co mě příjemně překvapil Thor, jsem dal Marvelu šanci i v podobě Guardians a nebylo to špatné. Mělo spád, herci a jejich postavy nebyli špatné. Nějaká ta emocinální stránka jak je u Marvelu známá se dala. Dá se říci že tuto bandu looserů si asi musel zamilovat každý a s tímto to tvůrci vyhráli. Vzhledem k tomu že Guardians má samotný vesmír (aspoň co vím) nezávislý na klasickou Marvelovkou, je to solidní základ pro sci-fi serii, což není zas tak pravidlem. Rozhodně u něčeho co je trochu střiženo s žánrem komedie, snad maximalně Galaxy Quest či Pátý element, což beru jako hodně podobný počin. Nic dávám 3* a snad pokuď bude dvojka, tak snad se to vydaří.

    • 9.9.2014  03:41

    Asi se nedalo čekat, že to překoná první díl, protože ani tehdy se od Thora příliž nečekalo. Zvlášt když se neustále přemýšlelo jestli se do toho pujde nebo ne. Od Thora z režiserského křesla odešel Kenneth Branagh, Joshe Dallase nenápadně zastoupil Zachary Levi, ale že by se se to na snímku zas tak podespalo bych neřekl. Pořád byl cítit ten humor, bylo vidět více Asgardu a romance dostala taky ten prostor. Ale nebylo to tak překvapivý, jak byl první díl. Víceméně jsem šel do toho, že vím co mám čekat a co od koho čekat. A taky většina odvedla svou práci, ale nebylo to nic navíc. Na druhou stranu to nebyl zas tak velký propadák a vzhledem k tomu, že si to vysloužilo i trojku, tak to muselo slušně i kasírovat. Takže solidní 3*.

    • 9.9.2014  01:17
    Nultá hodina (TV seriál) (2013)
    **

    Je obtížné hodnotit něco, co mělo tak málo dílů a bylo v podstatě zrušeno v tom nejlepším. V tomto případě to mělo to štěstí, že to vcelku mělo uzavřený děj. Nedá se, říci že to byl propadák. První polovina se mohla zdát, že je až příliš utahaná, za to od půlky to mělo vcelku solidní zápletku. Škoda je trochu, že v té konspiraci se trochu zamotali a že některé věci tak trochu nedořešili a vysvětlení že je to "ruka boží" či něco takového je trochu málo. Nelíbila se mi ani ta honba za těmi hodinami, což hodně sežralo děje a když potom je potom...no bylo to trochu podivné a často to srazovalo jinak slušný potencial serie. Je to škoda, druhá polovina opravdu měla dobrý spád. 2*.

    • 8.9.2014  13:33

    Co se týče vizualních efektů, akčních scén a příběhu určitě povedenější než při předchozí premieře TNG filmové serie. Režie se ujal Jonathan Frakes, podpořen scénařem Ronalda. D. Moora z toho udělalo asi donedávna nejůspěšnější Star trek donedávna. Na to. že to byla jeho premiera tak se toho ujal se ctí a posunul Star trek tam, kam to možná více potřeboval, přestože postava borgské královny a její následná úloha nejen ve filmu, ale ve Voyageru se stala diskutovanou o jejím přínosu. Nicméně film nepostrádal akci, horrovovou atmosféru (asimilované části lodi, členové posádky...), sem tam humor, odvrácenou část jednotlivých členů posádky, či dokonce konfliktní situace. Obecně nepamatuju, že by toto v Star treku kdo udělal a když to vezmu zpětně, tak vliv Moora byl i vzhledem různým narážek na DS9 víc než zřetelné. Solidní 4* a film, který lety na mě dělá čím dál více dojem.

    • 8.9.2014  10:52

    Narozdíl od pilotu zde bylo viditelně vidět, že seriál a jednotlivé postavy někam došli. Bylo to trochu bilancování nad těma šesti sezonama a co jednotlivým postavám dala. Konce seriálu se dělají těžko. V TOSce to v podstatě nebyl konec, v DS9 udělali razantní a emocionální konec, Voyager byl jedním happyendem a Enterprise byl zase až moc uspěchaný a dost useklý. TNG z toho všeho vychází překvapivě jako vítěz a ukazuje tak trochu nebývalou lidskost u posádky, což nebylo v TNG až tak zvykem. Já jsem si poslední díl užil. Myslím, že to bylo rozhodně důstojné zakončení jedné z nejlepších počinů v Star treku.

<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace