Recenze (2 256)
Il Boemo (2022)
Špičkový film, který v jakémsi obecném povědomí vlastně rehabilitoval neprávem pozapomenutou a rozporuplnou osobnost Josefa Myslivečka a také poukázal na mistrovství zde odvedeného řemesla: režijního, kameramanského, hudebního i hereckého. Radost se dívat.
Jsem jen inženýr chemie aneb z českých barů (1972) (pořad)
Poťouchlé úsměvy stříbrného plátna.
Prof. Václav Holzknecht vypravuje (1987) (seriál)
Přednášky páně Holzknechtovy, zachycené v druhé polovině osmdesátých let (tedy krátce před Holzknechtovou smrtí) také před televizními kamerami, jsou nevyčerpatelnou studnicí vědomostí, inspirace i potěšení. Zaslouží si proto zvláštní pozornost, zejména dnes, kdy se zdá, že klasická česká hudba ustupuje dravému proudu masového eklekticismu.
Marie Podvalová zpívá národní písně (1967) (pořad)
První dáma české opery dokázala i jednoduché lidové popěvky interpretovat hlasem jasným a vroucím, tak, že i okoralá srdce rázem zjihnou.
Musí to být bolestivý (2020) (studentský film)
Geniální. Je v tom všechno. Z ponížení vykřesat triumf. Herci skvělí. #praguepride2022
Trik (1967) (TV film)
Rafinovaný psychický teror, kterého se ve své brilantní povídce dopouští sám autor – v zastoupení výtečného Miloše Kopeckého – je, jak se zdá, nejúčinnější zbraní proti všem sebestředným blbcům.
Magnetické vlny léčí (1965) (TV film)
Z celého filmu mám nejraději Werichův taneček s Evou Pilarovou. Ta lehkost stylu!
Neobyčejné životy - Josef Abrhám (2009) (epizoda)
Inteligentní herec, kultivovaný muž, milující manžel. Život Josefa Abrháma byl vskutku neobyčejný a nám nezbývá než poděkovat, že jsme do něj mohli prostřednictvím tohoto nevtíravého televizního portrétu alespoň nahlédnout.
Karola (1969) (TV film)
Stačí zlomek vteřiny a naše životy se mohou naprosto změnit. Jediné, co v pomalu vyhasínajícím těle zůstává, jsou sny. Jsou poslední nadějí člověka, že život v nich pokračuje dál, bez ohledu na cokoliv. Herci, v tomto případě Božidara Turzonovová, Eva Poláková a Ladislav Chudík, vměstnáni do uzavřeného prostoru havarovaného letadla, obstáli v této nelehké zkoušce na výbornou. Silný dojem, bezpochyby.
Balada o sedmi oběšených (1968) (TV film)
Smrtí může každý člověk zaplatit jen jednou. Působivou obrazovou formou, bez takzvaného poetického oparu, s jasným důrazem na silnou melodii Liškovu, natočený film o strachu, bolestech duše, o tom, že lidský život, třebaže nedokončený, má smysl, je-li uskutečňován svobodně. Tím, že jej tehdy, v době nanejvýš příznačné pro tento nevyslyšený apel, novodobí uzurpátoři svobody zapověděli, odsoudili se de facto k trestu nejvyššímu – k usvědčení sebe sama.