Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Krátkometrážní
  • Horor
  • Komedie
  • Akční

Recenze (327)

plakát

Oculus (2013) 

Chvíli jsem uvažoval i o 5, ale nějak tak váhám mezi 4-5. Posledních 15 minut bylo takový trošku přehození do klasičtější žánrové podoby, ale jinak předchozí zbytek filmu atmoška jak prase, tu sem si vyloženě s mrazením vychutnával, zvlášť tak v okamžicích cca v první třetině až polovině filmu, jen tak letmo, snad tím moc nezaSPOILuju, po propuštění pokusnýho psa ven z domu a hádce o smyslu prováděných aktivit atd. :-)

plakát

V zajetí démonů (2013) 

Mě se to líbilo hafo, byl jsem v kině a byl jsem dost slušně posranej, přítelkyně taktéž. Líbilo se mi to mnohem více než Insidious, protože zatímco Insidious se oproti geniálnímu hrůzostrašnýmu nástupu změnilo ve druhý půlce v Noční můru v Elm Street (kamera jde s hrdinou do snu atd.), tohle si zachovalo atmosféru čiré hrůzy víceméně až do konce. Svoje plus udělalo i to, že jsem na tyhle děsy pramenící ze zvuků a děsivých postav v domě atd. celkej dost vnímavej, a k tomu moderní děsivá duchařina spolu s exorcismem jsou moje nejoblíbenější subžánry čistýho hororu, tak je to u mne jeden z vrcholů žánru co jsem za poslední dobu viděl. Jen tak dál.

plakát

Tahle země není pro mladý (2011) 

Nápad není špatný, ale zpracování je velmi povrchní, poukazování a symbolika jsou velice jednoduché. A vůbec to na mne celkově působí dojmem, že snímek spíš ukazuje prohnilost politiky pouze v podobě, která odráží jen aktuální společenskou náladu a nespokojenost. Tedy že snímek pouze ukazuje politiku tak, jak to někteří momentálně chtějí vidět a slyšet. Jádro problému je zde potlačeno. Politická garnitura je stejně vždy volena lidem a je tedy ukázkou solidního "reprezentativního vzorku" společnosti a zkaženosti lidí v ní. Zatímco zde tvůrce spíše ukazuje politika jako "toho bezcharakterního zmrda, kterýho zvolil nemohoucí lid v bláhovém očekávání, že bude konečně dobře". V tomto kontextu se pak samotná výpověď filmu stává pouze prázdným populismem. Zajímalo by mne, kdyby se někteří dnešní kritikové zkorumpované politiky dostali k moci, kolik z nich by poté dostálo svým ideálům. V případě, že jsou tyto ideály pouhým populismem by přechod ke klasickému korytářství byl otázkou chvilky. To si ale dnes nikdo nepřizná. Z tohoto pohledu mne poté zarazilo, že tvůrci do filmu zařadili postavu šlapky (zástupkyně běžného lidu?), která původně toužila být spisovatelkou pohádek (ano, pochopil jsem vázanost na název filmu, že jedině mladí jsou "čistí", protože mají ideály, ale zároveň mi vyskakuje vždy obraz mladých křičících alko punks :-D), ale musí šlapat, protože dle slov vypravěče filmu "se v týhle republice stejně ničím jiným neuživí". To lze chápat tak, že tvůrci dnešní prohnilost společnosti vlastně obhajují. V tom případě to pokládám za selhání celého filmu, jelikož účel filmu si protiřečí, kritická náplň se zacyklila sama v sobě. "Prostý lid" pro mne není ten, který žmoulá rohlík z Lidla, nechá se ojebávat a drží hubu, jak se tvůrci snaží naznačit. Stačí se podívat kolem sebe, kolik lidí z okolí šidí daně, kolik živnostníků zatajuje přijmy, kolik lidí by přijalo úplatek nebo by jej chtělo použít. Dnešní lidé to pouze suše komentují argumentem "každý se dá koupit, záleží pouze na výši ceny, kterou každý má". Achjo, už se zase začínám rozčilovat, tak budu končit. Pokud to ale mnou bylo všechno pochopeno jinak, tak se tvůrcům omlouvám, ale jejich film na mne působí opravdu nejednoznačně. Jakoby se stavěl (ať už zastřeně či otevřeně) do výpovědi typu "všichni jsme kurvy, včetně nás co tenhle film natočili" - to mi ale nepřijde jako vhodný způsob "svrchovaně umělecké nestranné výpovědi", kterou se tento film zřejmě původně snaží být. Je spíše potvrzením toho, co prvotně kritizuje. Tvůrcům pak lze těžko věřit, že zachovávají určitý kritický či umělecký nadhled. Přál bych si, aby jednou vznikl film, který v kontextu tohoto rozměru skutečně kritizuje dnešní malost a prohnilost společnosti v ČR, který skutečně tne do živého a ukazuje, jak jsou hloupí lidé hloupí a jak spousta lidí lže sama sobě o tom, že je o něčem přesvědčena. S ohledem na to by ale takovýto film zůstal velmi pravděpodobně nepochopen :-DDD

plakát

Velký třesk (2010) 

Muto bylo výborné, ale evidentně bylo pouze lehkou přípravou na smršť, kterou Blu ztvárnil v tomhle svém novém snímku. Převážně plazí a dinosauří wall-paint animace s evolučním a společensko-kritickým podtextem opět těží z neuvěřitelného množství práce, kterou museli tvůrci udělat, aby natočili tenhle skvost. Sympatické je, že animace místy opouští wallpaintové prostředí a bere do ruky vše, co se jí připlete do cesty - kabely, potrubí, odpadky, auto a koneckonců i lidi. Opět neuvěřitelně pěkná studnice svobodné tvořivosti a spontánního nadšení. S hodnocením není třeba váhat. 10/10

plakát

Night of the Punks (2010) 

Poloamatérský pologore kraťas od vtipálka Dana Riessera. Punková kapela jede na koncert do podivného nočního klubu, a hle, místo oblíbeného publika na ně začnou křepčit v mikinách zahalení zombie-démoni :-))) Je to celkem prdel, pár dobrejch hlášek (démoni nesnášejí jazz :-) ), pár sympatickejch hrdinů (hlavně tlouštík bubeník je cool) a nějakej ten gore, i když na ne moc vysoké úrovni, spíš statické. Je holt poznat malej budget. Děj taky někdy občas stojí na místě (vřava s démonama a chlápek uprostřed stojí a přemítá), ale dá se. Takže takovej průměr, ale na pobavení oka. Jediná výtka moje by ještě byla, že co do kamery, obrazu atd. to vypadá hodně profi, a proto to trochu narušují ty prostoje v ději a amatérský gore. Ale jako celek pohoda, stojí za vidění. 6/10.

plakát

Muto (2008) 

Způsob animace mistra Blu a její vlastní zpracování je nehoráznej mazec, normálně mi spadla čelist, tohle je něco neuvěřitelnýho. Surreálná streetart animace, která nás provazí vnitřními i venkovními zdi, podlahami a stropy :-). Forma zde sice trošku dominuje nad obsahem (který je v podstatě volným proudem úžasné studnice tvořivosti a radosti z tvoření), ale v tomhle případě je to zcela evidentně účel a já na tom nevidím nic špatného. Pastva pro oči!!! Už se těším na další Bluovy počiny. 10/10

plakát

Los ojos de Alicia (2005) 

Andrea se probudí spoutaná v uzavřené místnosti, spustí se video a z něj jí neznámá žena započne ovlivňovat následující momenty jejího života. Zajímavý thrillerovitý komorní španělský short se zajímavým (ne až tak neotřelým, ale to samozřejmě neva) nápadem, dynamickým zpracováním a jednoduše přímočarým hudebním doprovodem, který tomu dodává ten správný drive. Já jsem spokojen, inspirace některými známými snímky je zde znát, ale mimo to si tenhle film na nic nehraje a nesnaží se být vším a ničím jako např. mnou nedávno viděný Daughter. 8/10

plakát

Axel (1988) 

Spolu s Visions Of Ecstasy je to to nejlepší, co kdy Wingrove natočil. Snové eroticko-niterné vize, odehrávající se kdesi ve fascinující metafyzické temnotě, která nás jak přitahuje, tak děsí. Tenhle film nepotřebuje slova, nepotřebuje se prezentovat, tenhle film pouze ví, že se najde pár jedinců, kteří v něm najdou svá snění a melancholické chvilky, pro které jejich souputníci nemají pochopení. Křehký doprovodný ženský zpěv tenhle snímek katapultuje kamsi do kosmických výšin, kde existence splývá s nekonečnem a jeho plynutím. 10/10

plakát

SebastiAn - Love in Motion (2012) (hudební videoklip) 

Gaspar Noé se nezapře ani v tomhle krátkém videoklipu. Zběsile lítající kamera, barvy, vlastní výběr prostředí a námětu pro klip, to je Noé tak jak ho známe a máme rádi. Jen tak dál!

plakát

Rapsodia satánica (1917) 

Letitý italský snímek s faustovským motivem a velice příjemným pagan feelingem. Dekadentní srdce zaplesá. Moc pěkné pohanské motivy a kostýmy, velkolepé a expresivní pojetí, působivý příběh a gradace o několika dějstvích. Částečně kolorovaná podoba dodává filmu na správné vizuální barvitosti. Kvalitní a působivá záležitost. 8/10