Poslední recenze (61)
40 let panic (2005)
a to nebýt přítomnosti Catherine Keener, šel bych s hodnocením ještě níže...
X-Men 2 (2003)
Při sledování druhého pokračování osudů profesora Xaviera a jeho mutantské squadry je patrné, že první díl byl pro Briana Singera jen rozcvička, osahání si tématu, filmových triků a stomiliónového rozpočtu. Jednička ve všech směrech zaostává, přesto má dvojka k dokonalosti daleko. Uniká mi v čem spočívá ona údajná psychologická hloubka filmu - X-meni nemají tak hloupé dialogy jako Spiderman, ani tak ploché charaktery jako zbytek současných mainstreamových adaptací známých comicsů, nastolené vztahové problémy jsou ale značně obehrané a jejich řešení v důsledku nedostatku času a v rámci potřebné srozumitelnosti prostinké. Od začátku je patrné, jakým směrem se budou jednotlivé charaktery ubírat, ani milostné vztahy nejsou nijak objevné – především „poměr“ mezi Jane Grey a Wolverinem mi přišel značně vykonstruovaný. Když připočtu dost neuspokojivý konec vychází mi horší 4, ale jako film pro páteční večer v kině to špatné není.
Svěrací kazajka (2005)
Zmínění podobnosti s Butterfly Effect se přímo nabízí, film má taktéž čistě na efekt vymyšlený hybatel děje, který z Jackett dělá jen scénáristickou hříčku. Kromě výborného Brodyho a jeho sugestivního hýbání očí, zatímco je svázán v mrazáku, zůstane tenhle zcela průměrný film v paměti jen díky Keire Knightley – jednak ji máme možnost vidět s cigaretou navíc i nahoře bez, což vzhledem k jejím tělesným proporcím zřejmě nebude příliš časté