Aqualung

Aqualung

Antonín Tietz

okres Praha
Homo erraticus


13 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 11 14
    • 22.4.2020  20:48

    Režisér si vzal mnohokrát již proprané téma a udělal cosi fantastického.S klidným svědomím bych tento film postavil na úroveň Hlava 22.Parádně a velmi dobrým vhledem do mentality vojáků z povolání zpracovat a parodoval vojenské představy, algoritmy uvažování, hodnocení a jednání.Je tu velmi jasně sděleno, napáleno a parodováno, co může jeden pomatenec, který má pod palcem jaderný Armageddon způsobit.No a pak je tu celý štáb pomahačů a přidavačů prezidenta USA, který se snaží celou věc uvést do pořádku.Jsou to ovšem povětšinou také vojáci, což celou situaci posunuje do bezmála surreálné podoby.Partnery jsou jim sovětský velvyslanec a opilý premiér SSSR.Je tu poukázano na zlo, které se může nějakým omylem, či šílenou, nebo zlou vůlí jedince realizovat.A ve finále velitel posledního bombardéru, který se po obdržení finálního rozkazu mění v kovboje osedlá vodíkovou bombu a vyrazí s ní do akce...…….Nádherný film.Hodnotím vysoko! A fantastický je výkon P.Sellerse v trojroli!!!!!

    • 6.10.2019  17:50
    Waterloo (1970)
    *****

    Pan Bondarčuk byl na tento typ epických filmů ten pravý.Šťastná ruka pro výběr hlavních představitelů.Perfektní zpracování masových scén v době, kdy neexistovaly počítačové animace.Myslím, že zde posloužili příslušníci sovětské armády tím pravým a správným způsobem.Dávám plný počet už jen za dvě myšlenky, které ve filmu zazněly, a sice jednak od prostého vojáka:"Proč se zabíjíme, když se neznáme?" A pak Wellington:" Nejsmutnější věcí na světě po prohrané bitvě je vyhraná bitva!"

    • 20.9.2019  19:36

    Přemýšlím jak začít úvahy nad tímhle díle pana Marhoula, které jsem shlédl pár hodin dozadu.Ten film začíná vlastně odnikud a první dojem je,že se odehrává vlasně nikde.Běžící chlapec má v náruči nezařaditelné zvíře, snad veverku.A následuje nepochopitelná krutost jeho vrstevníků, kteří jsouce v přesile chlapce surově zbijí a nebohou veverku polijí hořlavinou a nechají shořet.Zaživa.Joska, tak se hoch jmenuje, se na to dívá.Silně mi to připomnělo úvozující scénu filmu Hlava 22, vraždu por.Yossariana.A to je úvozující scéna, která v různých obměnách své základní kvality prostupuje celý film.Od své patronky,takto staré paní,ke které je svými rodiči poslán k ukrytí před nastupujícími válečnými běsy, je pokárán, že nemá chodit do lesa sám.Ale první slova zmíněné paní určují děj filmu kdesi na severovýchod střední Evropy.Snad Polsko.Zlá náhoda chtěla tomu, že paní zemřela a Joska nešťastně zapálí dům.A v tom momentu je vržen do života bez ochrany chlapec, či spíše dítě ve věku těsně nad dest let.To je můj odhad.A začíná cosi, co bych označil za odysseu která chlapce vede do různých situací,které jsou formovány samozřejmě na jedné straně Joskou a jeho jednáním, na druhé straně lidmi, či skupinami lidí, kteří na Josku a jeho počiny reagují.Nerad bych sklouzl do popisu jednotlivých kapitol.Podstatná je esenc.Dítě reaguje bezelstně a snaží se v počátku o konání dobra.Ovšem zlá vůle okolí,tedy v lepším případě a krutosti v různé podobě v tom horším případě vedou relativně rychle k duševnímu zrání a formaci duše, mentality a hlavně Joskova jednání.Je svědkem vypuštění nabarveného ptáčete svým ochráncem.Ptáče je hejnem uklováno a padá mrtvé na zem.Vidí, soulož svého ochránce s jakousi Viktorku, a ta je posléza zabita zuřícícmi vesničankami poté,co se následně pokusila úspěšně svádět jejich syny.Vidí útěk židovských vězňů z transportu a posléze je zajat a dostane se na německou komandaturu.Tam ho zachrání před smrtí kněz, ale jen proto, aby se dostal do drápů pederasta.Bizarnost.Ovšem už se dokáže s pederasem vyrovnat, a ten je sežrán zaživa krysami.Posléze se dostává do "péče" mladé rybářky, jejíž potřeby zase vzhledem k věku nedokáže prostě uspokojit a je nucen přihlížet jejímu pseudoobcování s kozlem.S dotyčným nešťasným rohatým čtvernožcem se vyrovná chlapsky téměř jako správný mafián a kozlovu odříznutou hlavu prohodí zavřeným oknem do rybářčiny postele.No paráda!! A jde dál.Zůčastní se "večírku" jakési armády a je opit do němoty.Konečně se dostává do "péče" sovětské armády a stává se z něj sovětský vojín.Zde je fantastický, řekl bych jeden ze špičkových momentů filmu,kde se jinak moc nemluví.Velitel vysvětluje Joskovi, že strana je jako vlak a soudruh Stalin je jejím strojvůdcem.Joska o tom nemá ani potuchy, a tak mlčí.Velitel se otočí na vedle sedícího pana Peppera s otázkou.Je tak?Dotyčný sedí, má nelítostný výraz v obličeji, trhá stéblo travy a mlčí a mlčí!Fantastický moment.Ve finále dokáže už v poklidu zabít člověka, který ho neoprávněně nařkl z krádeže a surově zbil.Tady dospěl!!Nakonec se potkává s otcem, který mu vaří večeři, aleJoska udělá cosi, co odpovídá míře jeho vyspělosti.Vlastně plivne otci do obličeje,že ho nechal jít pryč.A na závěr, stará erenda, takto autobus, odváží Josku, jeho otce kamsi do budoucnosti a venku létá ptáče a nikde kolem žádný jiný pták....Nádherný symbol!! Za zmínku nevýslovně silně stojí kamera a černobílé provedení.Hodnotím vysoko,velice vysoko! Kniha, kterou stále ještě čtu, je samozřejmě strukturovanější než film.Ale Václav vytáhl podstatu.Je to přesně tak, jak to udělal Forman s Keseyho románem Vyhoďme ho z kola ven.Držím Václavovi palce, aby film oslovil ty správné lidi v USA.Toto není film pro "průměrného"diváka.Tady připomenu Formanův film Taking off.Film měl úspěch mezi intelektuály, ale v kinech to byl propadák!! Dík Václave za tuhle krásu! (Doplňuji,že před několika dny byl tento film vybrán z cca 80 mezi deset, tedy do širší nominace.Jen tak dál!!!)

    • 17.2.2019  22:46
    Velká země (1958)
    ****

    Výborné výkony, a to nejen Gregory Peck.Obvyklá fabule a boj dobra se zlem.A poslední slovo má bouchačka.Výborný western.

    • 10.2.2019  21:51

    Je to tak pro děti do 10 let,ale nebylo zrovna nač koukat, a tak jsem to nepřepnul.....

    • 31.1.2019  20:29
    Melancholia (2011)
    ****

    Včera jem tohle dílo viděl poprvé.Uvozující scény s planetou, která je na kolizním kurzu se Zemí jsou odtažité a smysl mi unikal.Ovšem konec filmu vše parádně a děsivě propojil.Tedy Armageddon, či konec.Ale po pořádku.Scény s popojíždějícím svatebním "jezevčíkem", který vezl novomanžele cosi napovídají.A na závěr po neobratném manévrování pod rukou nevěsty auto nabourá.To jen jemná předehra mnohem děsivějších počínů nevěsty.Chvíli jsem měl pocit, že koukám na něco od Formana, ale tenhle dojem rychle zmizel.Nechat svatební hosty čekat více,než dvě hodiny je otřesné.Ale novomanžele to nijak nerozhodilo, šli se pomazlit s koňmi.Aby poté vpluli mezi svatebčany.Ovšem ti se nijak nenechali zahanbit a jsme svědky myšlení a počinů, které patří úplně někam jinam a ne na svatbu. Rodinné a vztahové konflikty jsou prány u stolu i mimo.Otec nevěsty je trapný šašek a matka cynička.Nevěsta začíná řešit s kolegou firemní, či reklamní problém.Naprosto bizarní se jeví scény z novomanželské ložnice, kdy při pokusu o start svatební noci nevěsta kolabuje a novomanžel je odmrštěn.Nevěsta odchází z domu ven a je dostižena teenagerem, který se opět pokouší řešit reklamní problém.Tato surreálná scéna končí.jejich souloží na trávě.Novomanžel opouští dům, nevěstu i svatbu sám.Tohle už je mimo realitu.Poznenáhlu se zvýrazňuje sestra nevěsty, která se mezi snahou pomoci sestře netají svou nenávistí k ní.A obě se saží úteci z domu pryč.Nejde to a kůň odmítá přeběhnout přes můstek.A 18 jamkové hřiště má najednou 19 jamek.A tady vstupuje na scénu planeta na kolizním kurzu s Zemí,která donutí obě sestry k absurdnímu jednání.Snaha úteci do nikam vesnice nebo sedět u sklenky vína.Tohle bizarní a surreálné divadlo ukončí náraz Melancholie do Země.....Hodnotím vysoko!

    • 23.1.2019  12:29

    Je z období, kdy vznikaly parádní westerny.A u tohoto tomu je nejinak.Silné postavy hnané výtečnými herci přečemž základní fabule je prostinká, ale působivá.Pevná ruka, přesná muška i přes množství alkoholu, hloupí bandité s výjimkou bystrého šéfa a proti nim dva neomylní lovci zločinců. A vše diriguje Sergio Leone! Takže spolu s hudbou pana Morriconeho byl úspšch jistý!

    • 12.10.2018  21:25
    Toman (2018)
    ****

    Jsem Tomana docela plný a teď jsem dorazil z kina.Chvíli potrvá, než to úplně zpracuji.Je dobré, že se pan Trojan drží přesně historické faktografie.Ty tři roky počínaje r. 45 byly pro náš národ stejně zásadní, jako období kolem a po mnichovské dohodě.O postavě pana Tomana jsem se dozvěděl až z filmu.Ostatní historické osoby a jejich osudy do různé míry již znám.Myslím, že pan Macháček podal Tomana velice dobře a celou dobu šel z jeho postavy jen chlad, který poznenáhlu přerůstal v děs.Tu a tam pod vlivem alkoholu nabývala jeho produkce až bizarních forem.Narážím na scény v ložnici manželů Tomanových. Je neuvěřitelné, co dokáže s člověkem udělat chtivost peněz, která je zde forsírovaná státostranickým zájmem a potřebami.Bolševik dokázal v člověku uvolnit neuvěřitelné zlo.Je jen škoda, že třeba Reicinova postava zde nedostala více prostoru.Je zde jen epizodní.Ale film se obírá čímsi jiným než tím, co se dělo v "domečku" kousek od hradu.Toman dokázal dřít peníze bez nejmenších skrupulí a dokázal vzít do kleští koule i amerického velvyslance a Jana Masaryka nevyjímaje.A anžto sám Žid, tak vydělával na Židech.To už je surrealismus.Úsměvná je role pana Kubery a Ondra sám si střihnul maličkost při jakési plenárce u Slánského v kanclu.Trochu mi to připomnělo Formana v roli papeže v Amadeovi.Ale zpět k podstatnému.Ale zlo, které Toman páchal nakonec dostihlo i jeho a on po stručném telefonátu s Gottwaldem ochutnal bolševické kladivo.Ten jeho útěk přes záchod je velice romantický.No dejme tomu.Surovější ránu však dostal v podobě smrti své ženy a zmizení svého syna.A dožil kdesi venku.Ta otázka Slánského na Gottwalda:"Mně přece nedáš Klémo!?" shrnuje celý film.Ondra, myslím, přesně ukázal na esenciální zlo, které bolševici přinesli po tom nacistickém!Dovolím si jedno srovnání.Forman v Přeletu ukázal na zlo bolševizmu v obecné rovině.Je to šílenství a kdo vzdoroval přišel o rozum nebo musel utéct.Trojan v Tomanovi ukázal druhou stranu mince, kterou Forman položil na stůl.Tu českou!!! Jestli se najde někdo, kde tenhle film vypraví do americké filmové akademie, tak bych se přimlouval o doporučení, aby si před shlédnutím Tomana znovu nechali pustit Přelet na kukaččím hnízdem.

    • 24.9.2018  17:16

    Dnes jsem tuhle nádhernou komedii viděl po strašně dlouhé době,tedy podruhé.Mnohorole Petera Sellerse dává vyniknout uměleckému a hereckému kumštu tohoto geniálního komika.A hlavní myšlenka tohoto filmu nezestárla a je po čertech aktuální i dnes.Autoři si ťukli do hlavních hráčů v bizarní atomové komedii, která v té době zuřila ve světě. A závěr filmu dost silně připomíná vynikající film Dr.Divnoláska aneb........

    • 2.7.2018  21:03
    Kozoroh 1 (1977)
    ****

    Psát komentář k filmu, který jsem viděl někdy v druhé polovině 70.let je ošidné, ale přesto.Když jde o vládní, či státní zájem, tak jde vše stranou.A je lhostejné ve kterém státě se tak děje.Jen si už nevybavuji jaký byl důvod odvedení kosmonautů z lodi par minut před startem.Asi někdo tušil, co se semele a nechtěl obětovat životy několika mužů.Ale zasáhla zlá náhoda a astronauti "museli" být odstraněni.A jak to dopadlo víme všichni.Prostě to prasklo a byla z toho parádní ostuda.Inu, lhát se nemá.

    • 11.4.2018  13:50

    Předchozí díl vcelku ušel a já se dobře bavil. Ten druhý film už byl zase zatížen obvyklou koulí natahovaných původních příběhů a docela mne i nudil. Nebudu se dále obírat fabulí, nestojí to zato!

    • 8.4.2018  20:56

    Viděl jsem tenhle skvostný film někdy v 60.letech jako dítko školou povinné.A dojem ve mně zůstal dodnes.A je velice silný.Vedle Sedmi statečných a Tenkrát na západě je to taktéž naprosto klasické dílo, které se kvalitou uvedeným filmům vyrovná.Nemá smysl se obírat fabulí.Je prostá.Boj dobra se zlem.Je jen kořeněno americkým náhledem na řešení mezních situací.Jedinec je schopen se vzepřít přesile a v prostředí, kdy ostatní selhávají z různých důvodů.Parádní film.Hodnotím vysoko.Velice vysoko.Právě to běží na čt 2 a já vzpomínám.....

    • 4.2.2018  00:12

    Nelítostná cesta expolicisty za dvěma psychopatickými vrahy.Dobrá noir atmosféra.Já se dobře bavil.

    • 4.2.2018  00:07

    Role šitá pro pana Cruise.Tom se vříti bez vlastní viny a bez přípravy do situace, která při vývinu končí jeho smrtí.A začne to znovu.A zase a zase.Až se dostane do momentu, kdy je ve stavu se svou společnicí zlikvidovat hlavu, či mozek vetřelců.Jak známo, teoreticky lze cestovat do budoucnosti.Ale do minulosti to opravdu nejde.Ale dejme autorům jistou licenci.....Dobře se na to koukalo a já se docela bavil.

    • 31.1.2018  10:59

    Nebudu se obírat fabulí filmu. Mne fascinovat pan Norton, který brilantně podal obraz duševně nemocného člověka. Jen bych polemizoval s dg. schizofrenie. Měl nejspíše totéž, co pan Bates ve slavném horroru Psycho. A sice disociativní poruchu osobnosti.

    • 29.1.2018  11:49

    Nemá smysl se zde obírat fabulí filmu. Velice na mne zapůsobily vynikající výkony obou hrdinů v podání pánů Lancastera a Douglase.Je to parádní western.

    • 11.12.2017  11:06

    Je to podle mého soudu poněkud nepříslušný příběh. Jde jistě o kombinaci detektivky, válečného filmu a horroru. Zasazení celého příběhu psychopata gen. Tanze do války s jejími absurditami a zrůdnostmi působí až téměř bizarně. Důstojník abwehru v podání pana Sharifa , takto ze zpravodajské služby zde kráčí po stopě vraždy, a to bez ohledu na to, co se děje kolem. Pátrání ve válečné vřavě mi přijde neskutečné. Nicméně, daří se mu a smyčka se pomalu stahuje kolem zmíněného psychopata. Vyšetřovatel je veřejně zabit a odklizen. A nic se poté neděje. Tohle je možné jen v armádě.Pan O´Tool podal parádní výkon. Má-li film ukázat ne popsané šílené fenomény, které se mohou realizovat jen za války a jen v armádě, pak film splnil svůj účel a poslání....

    • 24.10.2017  19:29

    Co komentovat na tomhle filmu.Snad nic.Příběh je notoricky známý.Ale filmové zpracování pana Zeffirelliho je nádherné.Velmi dobře vybraní herci, kteří ledva zabouchli dveře za dětstvím.Exteriéry a kostýmy také nádherné.Klobouk dolů a hluboce se klaním.....

    • 4.9.2017  09:28
    30 případů majora Zemana (TV seriál) (1974)
    odpad!

    Až dnes jsem zjistil, že jsem tenhle seriál jaksi opomněl. Snad mi k nápravě pomohla svým pošťouchnutím smrt pana Brabce před pár dny. K osobě zmíněného se nebudu šířeji vyjadřovat. Byl to vynikající herec. Ovšem sám seriál stojí za podrobnější rozbor. Proč vůbec vznikl? Jistě na "příkazoobjednávku" Jak také jinak? Měl cosi pootočit a změnit tak, aby to tak nekřičelo, či nebolelo. Šlo o popření. Šlo o zmatení. Šlo o....,o všechno, co je mimo pravdu, aby se to "pravdou" stalo. Tedy goebbelsovský axiom. Stále opakovaná lež se stává pravdou. Díl po dílu si autor bral reálné příběhy a potřebným způsobem míchal pravdu se lží a balil to do nasládlého staniolu, který ale naštěstí pořád jako kovový plech chutnal. Lidé se na to také v dosti velkém počtu koukali. Mne nevyjímaje, když to šlo v premiérách. Moc na výběr jsme při dvou tv kanálech neměli.Herci byli vybráni velmi dobře. A bolševik čekal, že se změní náhled lidí na práci silových složek státního aparátu.....A podařilo se mu to? Kdo ví? Ale ať tak, či onak dnes se na tenhle seriál dívám jako na dobrý pokus zrůdného systému pokřivit lidem hodnocení jedné děsivé etapy vývoje naší společnosti. Je "roztomilé", že seriál má svůj fan klub.......Ale soudní lidé, a já věřím, že je jich drtivá většina, koukají na tohle "dílo" seriozně.

    • 28.8.2017  10:56
    The Gambler (2014)
    **

    Pravda, neměl jsem včera nic lepšího na práci, a tak jsem to skouknul. Jeden extravagantní mladý muž s patologickými sklony ke hraní a hazardu. Ten náboj, který ho žene ke stolu s kartami, či ruletou posoudí nejlépe člověk se stejným sklonem. A konsekvence s finanční galérkou, která ho jistý čas sponzoruje jsou pochopitelné. Mírně je vše okořeněno manipulací s výsledkem basketbalového zápasu, kde kantor přichází za žákem s prosíkem.....A ta cajdákovitá tečka s návratem ke sličné studentce, která disponuje údajně ohromným talentem definitivně celý film posunuje mezi sladké, lahodné, ale vyčichlé limonády.....

    • 26.6.2017  10:36
    Anthropoid (2016)
    ****

    Mám v živé paměti film Atentát, a také znám dobře vynikající knihu pánů Hamšíka a Pražáka Bomba pro Heydricha.Autor pustil fantazii tu více, tu zase méně z řetězu.Pro člověka, který nedisponuje mými informacemi může být film působivý a poutavý.Má rozhodně umělecké ambice, a dosti vysoké.Rozhodně pozvedl tento počin našeho odboje na práh vnímatelnosti řekněme v anglosaských zemích.Jak jsem z různých zdrojů slyšel, tak v širším povědomí prostě nebyl.Jen historici a skuteční znalci odboje ve střední Evropě o něm cosi věděli.Ale ať se věci mají jakkoliv, tak si myslím, že páně Sequensův film je kvalitnější v síle sdělení.Soudím, že panu Ellisovi je slušné a také vhodné poděkovat za jeho dílo.

    • 5.6.2017  12:52

    Ví Bůh, proč protagonisté vůbec kývli na tenhle film.To ví snad jen oni sami.

    • 29.5.2017  08:36
    Monstrum (TV film) (2017)
    **

    Nikdo z nás dobu, kterou v náznaku zobrazuje tento film nepamatuje.Vše je jen přibližné.Snad se dialogy odehrály takto. Třeba jinak.Ta děsivé doba, do které jsem se narodil poničila, či vzala mnoha lidem život.Ať se na mne autoři nezlobí, ale tohle je jen pokus cosi pojmenovat. Nebudu psát jestli dobrý, či špatný. Jde jen o pokus.Ti, kteří sochu vymysleli a přikázali postavit zaslouží zatracení.Ti, kteří to byli nuceni realizovat dělali zbytečnou práci.Ten, který to odstřelil snad jediný konal cosi užitečného.

    • 23.1.2017  20:20
    Mzda strachu (1977)
    ****

    Slušný, velice slušný remake parádního filmu někdy z 50.let.Pánové Scheider a Cremer byli zárukou dobrého a intenzivního zážitku.Lidé, kteří jsou na existenciálním dně vezmou jakoukoliv práci.A brilantní filmařská práce tohle jen doplnila.Hodnotím vysoko.

    • 22.1.2017  21:44

    V šedesátých letech vznikly skvosty tohoto žánru.Tenhle film není úplná špička, ale je to dobré.A dost.Jeden proti mnoha. Dobro proti zlu.Čistota proti špíně.V americkém podání.Dobro má jistou a bleskově rychlou ruku a Coltovy revolvery řeší finále příslušným způsobem.Mihne se tady mladíček Jon Voight.

    • 16.1.2017  21:20

    Oč jde? Jde o rekapitulaci, epilog, snahu o pojmenovaní zla.Asi od každého cosi.Film je hraným dokumentem.A sice jak z doby procesu s Eichmannem, tak z II.války.Jmenovaný nebyl blbec, stejně jako nebyl blbec Hitler, ale stejně jako Hitler byl psychopat.Vyšetřovatel nás provádí terénem psychopatické mysli Eichmanna a snaží se vypíchnout momenty, kdy se Eichmann nedokázal skrýt za štít rozkazu.A to je vzhledem k Eichmannovu intelektuálnímu formátu velmi těžké.Moc těch momentů film neukazuje.Tady se dostáváme k principu viny systému a principu viny jedince.Může být jedinec, zde Eichmann, v jistý moment exculpován? Jak vidno nebyl.Velice silný a současně drsný je moment, kdy Eichmannova konkubína přináší dítě,takto židovského původu s údajnou genetickou vadou a žádá Eichmanna, aby to vyřídil.Scéna má otevřený konec......!! Poslední věta Eichmanna se slzami v očích zní : "Byli to Židé".Do filmu jsou zařazeny momenty reakce izraelské společnosti. Dejme tomu, že tomu tak bylo.Dále jsou tu momenty z vyšetřovatelova osobního a rodinného životy.A vyšetřovatel se hned zpočátku dozvídá, že Eichmann je přímo odpovědný za transport jeho otce do koncentračního tábora.Může takto podjatý člověk vést vyšetřování? Tohle implikuje další otázku, a sice měl být Eichmann souzen v Izraeli? Tomuhle scénáři předcházel celý proces, jehož průběh neznám a zná ho dnes jen málo lidí.Je už jen na papírech.Kdysi, bylo to po skončení norimberského procesu prohlásil tehdejší americký senátor Robert Taft na adresu zmíněného soudního řízení, že anglosaská justice zde přistoupila na východní pojetí práva a proces byl prostoupen duchem msty.Snad vyhnanství bylo správným rozsudkem nad nacistickými pohlaváry.Na jeho hlavu se v USA poté snesla šílená bouře nevole a zloby.Snad nejsurovější bylo označení jeho doporučení jako špatná služba tomu, zač jsme bojovali.Tohle napsal J.F.K. ve své knize Profily odvahy. Je to jen jiný pohled na řešení.Budiž. Já si myslím, že v Eichmannově kause bylo spravedlnosti učiněno zadost a on skončil v pekle vedle Hitlera,Stalina, Caliguly,Himmlera, Pol Pota, Gottwalda, Urválka, Heydricha a dalších kreatur.

    • 4.12.2016  14:59

    Jeden z velmi dobrých westernů.Typicky americké pojetí spravedlnosti respektive práva v rukou jednoho, který je selfmademan. Gro je opět v boji dobra se zlem.Jeden veden základní slušností se snaží pomoci Indiánce, které zabil nesmyslně manžela.A lidská ješitnost brání průchodu slušnosti a spravedlnosti.Parádní výkon pana Lancastera posunuje tento film na vysokou úroveň.A finále staví proti sobě jednoho a jednoho.A vítězí jistá a rychlejší ruka........A je to o sto dolarech.Tedy mimo jiné!!

    • 23.11.2016  22:22
    Vražedná chapadla (TV film) (2007)
    odpad!

    Bez komentáře!

    • 24.7.2016  21:30

    Vidím tenhle film poprvé a i přes propast času na mne mluví velice silně.Jde o vypořádání se s minulostí německého národa, přesněji s jednou z černých kapitol jeho dějin.Konflikt mezi pocitem viny a výchovou, či spíše jejími důsledky. Obžalovaní soudci vyrostli a dospěli dříve, než se k moci dostal Hitler a jeho přidavači. Jeden každý byl poté konfrontován s realitou šíleného systému a cosi se změnilo.Někdo odešel, někdo zůstal. Janning zůstal a změnil se! Tady připomenu jeden moment.Martin Heidegger, takto vynikají německý filosof, vstoupil do NSDAP a nějaký čas tam setrval.Ti,kteří znají jeho dílo si kladou otázku proč proboha??Dostávám se k momentu, kdy se prolíná odpovědnost jedince s odpovědností systému. A na to se snaží film ukázat.Tady je rovněž slabé místo filmu.Takto by bylo možno obžalovat všechny Němce, a to možné samozřejmě není. Janning se ale během procesu, kdy povětšinou mlčí, otáčí a uvědomuje si vinu.Jannig se změnil.Proč?Konečně, poukazuji na Raskolnikova a jeho příšerný zločin ve vynikajícím románu F.M.Dostojevského Zločin a trest.Končí to katarzí.Takže je možné se zbavit pocitu viny z loupežné vraždy.Dvě roviny rozhovorů, a sice komorní ve dvojicích a širší v soudní síni.Všichni Němci nebyli fašisté, všichni nevolali aby fuhrer žil věčně, ale všichni mu sloužili.Sakra, vážení, nepřipomíná Vám to něco?Já si docela snadno umím představit na lavici vedle zmíněných soudců třeba pana Urválka.Jen ta katarze mi u něj nějak nesedí.Monolog Janninga je bezesporu nejsilnějším momentem filmu a je to také poselství jak německému národu, tak i světu od německého národa.Na okamžik si zde prohodí role soudce, obhájce a obžalovaný.Krásný moment.Je také vhodné zavolat k odpovědnosti za Hitlerovy počiny SSSR.Nádherný film,který hodnotím velice vysoko. Není divu, že se tento film nedostal do našich kin.Nebo snad ano? Já myslím, že ne!

    • 16.5.2016  23:02
    Pianista (2002)
    *****

    Říká se, že mezi zbraněmi múzy mlčí.Toto fascinující komorní drama,existenciální peklo, kterým prochází polský klavírista židovského původu je tady vykresleno skutečně velice silně.Peklo holokaustu je tady zmíněno jen okrajově,ale nikoliv nevýrazně,či slabě.Zmíněný příběh je zasazen do exteriérů varšavského povstání a doby,která mu předcházela.Tedy do podstatné části II.války,které polskou metropoli zasáhla a kdy celý příběh akceleruje.Vidíme jednotlivé typy lidí, které tu více,tu méně úspěšně pomáhají hrdinovi přežít.On sám navýsost nepraktický uniká peklu a smrti jen s největším úsilím a také se štěstím.Herecký výkon pana Brodyho je ohromný.A konec filmu je tak trochu formanovský,nicméně stále silný.Hodnotím vysoko.

<< předchozí 1 2 3 4 8 11 14