Fredericus

Fredericus

Česko

5 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4
    • 25.3.2012  03:19
    Amadeus (1984)
    ****

    Pěkná mystifikace.

    • 6.3.2012  15:24

    V tom nadšení je přece jen cosi onanistického.

    • 9.11.2011  23:46

    Nejprve zhlédnuto bez úvodních pěti minut. Chyba. Kdo pozdě chodí, sám sobě škodí, nedocení stylizaci a zbytečně se rozčiluje v domnění, že jde o nějaké vykreslení „středověku“ (víceméně blíže neurčeného). Soudí tak například z hudby, jak podmanivé, tak zavádějící. A ono je tu přitom zcela osobní drama Armina, resp. obou mužů (u Ondřeje opomíjeně „rodinné“!), „které rozdělují neslučitelné vášně“ (tak trefně poznamenává jinak prvoplánová anotace z Mezipater 2011). Jakkoli málo prokreslené a natočené myslím méně virtuosně, než se – zjevně – obvykle soudí.

    • 8.11.2011  14:09
    Sbohem Berlíne (TV film) (2011)

    (Mimochodem, z Hitlerova Německa mě zákonitě příliš nemrazilo.)

    • 9.7.2011  01:26

    (Na okraj – doba a (možná nejen) její zdravotnictví z toho odpuzuje nejen vizuálně, pro což jsem si ten film kdysi zapamatoval, ale i méně okatě otřesnou likvidací soukromí. Straníš se kolektivu? Smutný případ. Stejně si tě rozeberem. Jo, a jak jsme tehdy v šestadvacátém šli pod zem, nebylo pomalu co do huby..)

    • 29.6.2011  12:39

    Sibylla Šephrdová na zabití.

    • 8.2.2011  23:34

    No není to krásné, moci se na chvíli oddat bezostyšným interpretačním zkratkám a odzbrojující prvoplánovosti? Anebo sovpornu, по вкусу.

    • 29.1.2011  01:57

    Zážitek trochu jako Jed, tak snad se nepletu. Ještě by to chtělo vidět někdy první půlhodinu.

    • 10.8.2010  01:53

    Prolog – Proč mně u Tarra ošklivost ani dlouhým snímáním nezkrásní?

    • 9.5.2010  20:10

    Jejda, zrcadlo!

    • 9.5.2010  19:39

    Buñuel po Buñuelovi. To mohl za tolik u L. B. Carrière?!

    • 9.5.2010  18:53

    Že já hlupák jsem upřednostnil výlomky z untergrundu. (No co, aspoň si mohu zazpívat Nalej mi kumys, ať stojí mi peníz.) – Kvůli obrazu. Savonarolovi jsem nevěřil ani slovo, natož to upálení.

    • 9.5.2010  18:33

    Takový krásný katolický film! Proč ho zakazovali? Proč zakazovali Viridianu? Za to můžou feministky! __ Jo, a kolik záběrů by asi spadlo pod stůl některých režisérských chytráků jako "zbytečných"?

    • 14.4.2010  18:48
    Dobrodruh (1983)

    Čovek by neřekl, jak se pobaví.

    • 10.2.2010  00:47
    Requiem za 116 vesnic (TV film) (1996)

    Viděl jsem o něco málo více než polovinu (druhou). K obsahu: leccos nelze hodnotit jednoznačně, ne tak ovšem úroveň (některých? většiny?) lidí, kteří to území obhospodařují po létě 1945, zvláště té spodiny roztomile nazývané "zlatokopy" - Přišli s ničím a ničit. Nikdo je nevyháněl, utíkali sami pro svoji neschopnost. Teď (1996) se domáhají "svého" majetku. Hnus.

    • 9.2.2010  21:13
    Irina Palm (2007)

    Za tu nutnost vydržet a za náznaky, že divák neví vše.

    • 6.2.2010  00:55

    Úžasné. Kolem bují šedesátky, ale Redford se musí ožrat, aby chodil v nitru Greenwich Village bez bot. A Fondovka (marně maskující, co asi všecko zná už v reálu) se může přetrhnout, aby o něj dost pečovala, vzbudila v něm pocit důležitosti, protože když tohle dokáže, bude mít šťastné manželství. LOL. Kolik hipíkům zaplatili, aby jim nelezli do záběru? ___ Netrčí z toho jevištní původ.

    • 14.1.2010  01:29

    Poněkud típnutý konec. Takže vlastně stylové.

    • 6.1.2010  18:22
    Kdysi dávno (1980)

    Krásný film o Nicolaeovi a Eleně.

    • 2.11.2009  23:02
    Wittgenstein (1993)

    Po přečtení Palečkova komentáře jsem ochoten vidět ve zvolené stylizaci hlubší smysl. Brygmi: "Opravdu divný film." -- Ano, ano; a proto přihazuji * na asi spíše přeceňující čtyři.

    • 28.10.2009  16:45

    Jsem váš člověk: Víte o zítřejší schůzce Revolučního výboru v Šárce? __ Tedy, s výjimkou poslední půlhodiny jsem viděl pouze úryvky, ovšem tak laciná čs. nacionalistická a lidovědemogratická agitka byla k zblití. Podlí, neschopní, zhýralí rakouští důstojníci, policisté a úředníci (pobrukující si nanejvýš Straussův valčík) v. prostí, zdraví Češi, zchudlí pod cizí vládou, k povzbuzení si stále prozpěvující ten uslintaný cajdák Ta naše plísnička česká. Některé obrázky by se v 50. letech ani nemusely předělávat. Legrační. __ Ano, lid se již nedá udržet! _ Jeníkúú!! Jsme všichni svobodni!

    • 3.8.2009  13:55
    Delta (2008)

    Mircea Dan Duta se (v katalogu LFŠ 2009) ptá asi docela případně, "zda není extrémní malebnost spíše jednou z divácky osvědčených receptur namíchaných pro úspěch snímku". Mně se film nicméně líbil nejen svou "mokřadní estetikou" (cituji z jinak švihlého úvodu k projekci), ale také jejím zvláštním souladem s dějem (příroda zde hraje neoddělitelně vedle herců). Ale možná jsem povrchní: neodešel jsem naplněn otázkami po vesnických komunitách (kromě jediné), nýbrž jaksi ukolébán viděnými obrazy v přijetí nezvratnosti jistých osudů. ___ Pozn. Co to zde někteří plácají o maďarském venkově? Doporučuji si zjistit, kde leží delta Dunaje.

    • 3.8.2009  13:53
    Katyň (2007)

    Čekal jsem konvenčně natočený polský národní epos a vpodstatě se dočkal (až na tu skvělou kameru). Ovšem struktura vyprávění to celé posouvá výš (děj není soustředěn kolem zobrazení samotného masakru – naštěstí, a přece je právě Masakr hlavní postavou, a to němou). ___ Pozn. k některým zdejším komentářům: stačí hrubá znalost polských dějin po r. 1944, aby byly i pasáže z téhle doby, jakkoli poněkud schematické, dostatečně mrazivé. ___ (Někt.) pozoruhodné komentáře (moc jsem jich nečetl): Shushika – posl. věta, Niktorius.

    • 3.8.2009  13:51

    Pedestrian v poslední větě uvádí, co tomuto snímku chybí k relativní dokonalosti.

    • 26.6.2009  23:03
    Shortbus (2006)

    Je to samoúčelná prasárna? Není. Je. Není. __ Explicitní sex zde vesměs působí neeroticky (pinďosmrsk, řeklo by se), což byl předpokládám záměr (methoda, předmět satiry). Jenže pokud to tím měla být (také) jakási lidská komedie, pak se to žel moc nepovedlo (ten křečovitý rádobykarneval na závěr, škoda!). To se tedy lépe činila Michaela Pavlátová ve své předfilmové desetiminutovce. (A pokud to měla být nepříjemná lidská komedie, pak snad raději nějakého Fassbindera. – Vůbec se zdá, že leccos je zpracováno jinde lépe – Allen, Almodóvar.) K poměru kvality dílčích nápadů a kvality celku, který poněkud připomíná slabší Monty Python's, se výstižně vyjádřil gombarix. "Dějové linie" ztvárněny jaksi nevěrohodně, místy z toho příliš trčí snaha o kultovnost, ale nemůžu říct, že bych se (vůbec) nepobavil. ___ Za všechny pozoruhodné komentáře (tentokrát je jich pozoruhodná vlastně většina): novoten, marvan, Eleanai, twinpeaks. __ Ad hirnlego: Co vypovídají postprojekční řeči o lízání kundičky o filmu? Nic.

    • 26.6.2009  23:03

    Dobré, dobré – ale nejlepší je na tom ta hudba, a za ni Pavlátová nemůže.

    • 27.5.2009  14:36
    Psycho (1960)

    Jsa nepoškvrněn – až na nejasné povědomí o jakési scéně ve sprše – předběžnou znalostí čehokoli z tohoto údajného veledíla, vypravil jsem se do kina (asy mě bila hamba, vlastare) vidět ho poprvé na plátně a takřka po hitchcockovsku. __ Při úvodních titulcích jsem (příznačně, jak se ukázalo) vzhlédl od nutkavého čištění brýlí u jména Bernarda Herrmanna. Jakožto člověka poněkud uvyklého klasické hudbě XX. století mě asi zvukový doprovod drásal méně než bylo zamýšleno, ovšem výborné spínání hudby s obrazem požadovaný účinek přece několikrát přivodilo; vůbec mám za to, že Herrmann má zásluhu více než 33%, jak cituje don corleone. __ Jistěže film (a Hitchcocka by to asi mrzelo) technicky poněkud zvětral. Ovšem: před-závěr, na jehož nablblou detektivkovost zde mnozí oprávněně poukazují, spustil mně úvahy o duševních chorobnostech, což bylo zpečetěno závěrečným slyšením u dosud ne-uvěřitelného Batese (nápad obsadit do této role A. Perkinse byl vskutku ďábelský). Toto tedy (ano, gombarixi) je to psycho, z něhož se mně na konci udělalo nečekaně nedobře; veškerá nedokonalost triků i "křečovitost finále" zůstaly stranou. Psychiatrovo exposé, stejně jako různé vtipné absurditky (první scéna u močálu) nebo úvod v interpretaci sweda.83, dále myslím odráží hitchcockovsko-buñuelovské myšlenkové zázemí. __ Neznat pointu (Thrawne i haWranko, mě taky nepřekvapila) bylo jistě dobré, ale očekávám, že na druhé zhlédnutí bude Psycho lepší. ____ Pozoruhodné komentáře: berg.12, Petrucci, fauxthum (cheche), Orlau32, Almásy, cityman, A-ha (haha), Gil-galad (no ještěže tam ty "zbytečné scény" byly!), gjjm.

    • 27.5.2009  14:33
    Saraband (TV film) (2003)

    Předně: nedíval jsem se soustavně, hlavně zezačátku ne. ___ Někdy se chováš jako zapomenutá postava ze starého filmu. Ano, je zvláštní sledovat bergmana po bergmanovi (místy snad až parodii na staré osvědčené postupy). A ten komicky divadelní ráz jeho "TV filmů" je zde v plné síle (Marianne vstupuje do kostela – mám se smát?). Oč raději bych si četl scénář.

    • 27.4.2009  16:09

    Tak jsem se šel podívat, co lze taky natočit v mém věku. A nebylo to zúplně špatné, nicméně vzhledem k provokativnosti námětu (děkuji, tetičko!) jaksi bez švihu, patrně zážitek k zapomenutí – kdyby ovšem nebylo hudby Ennia Morriconeho. Ta provázala, co by jinak drželo pohromadě asi dost obtížně, a výrazně utvořila atmosféru filmu: grazie, zio. (e arrivederci, U. H.)

    • 20.4.2009  14:04

    Obsahuje spoiler. Nemohl jsem si pomoci a snad první polovinu filmu jsem vnímal především jako apokalyptické obrazy Doupovska, o něž se s takovou důsledností postarala ČSLA. A ta vlastně už jen dokončila, co začaly národní výbory na jaře 1945. Stará volající Je tu někdo?? na doupovském nádraží, z něhož dvacet let předtím odjely odsunové transporty – to si asi budu pamatovat dlouho. ___ Tsunami_X má pravdu, že "poselství" filmu působí dnes jaksi vyčpěle. Myslím ale, že roku 1966 a v ČSSR tomu mohlo být, alespoň v Juráčkově hlavě tedy (i když, známe-li bojové plány armádního vedení..), jinak. Ony se trefně zmiňuje o herečkách. Zvláště Vanda Kalinová zřejmě někde při bezútěšném putování přece jen narazila na kadeřníka.

<< předchozí 1 2 3 4
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace