Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi
  • Animovaný

Recenze (1 941)

plakát

Její tělo (2023) 

Nevšední a na první pohled vysoce pozoruhodný životní příběh v řemeslně i herecky obstojném pojetí. Bohužel tomu ale nepřehlédnutelně chybí myšlenková a psychologická hloubka, která by ze zajímavého životního osudu udělala i zajímavý a silný film. Navíc absentuje i výraznější režijní invence, která by co nejlépe využila specifika obou odvětví, jimž se Absolonová věnovala. Snímek bez vize a nosného jádra. 60 %

plakát

Hlad (1983) 

Artovou upírskou romanci by od režiséra proslaveného frenetickými akčňáky asi čekal málokdo. Coby debut je to ale vynikající, obzvlášt po formální a herecké stránce. Moc by mě ale zajímal pohled dobového publika, když o tři roky později přišel Scott s Top Gunem, který představoval umělecký obrat téměř o 180 stupňů. 75 %

plakát

12 opic (1995) 

Mistrovské dílo sci-fi žánru, které téma cestování časem zpracovává možná nejlépe ze všech dosud natočených filmů. Zatímco jiné slavné a uznávané snímky a filmové série (Planeta opic, Terminátor, Návrat do budoucnosti aj.) ho obvykle využívají především jako katalyzátor dění pro rozvíjení jiných témat, motivů a myšlenek, 12 opic ho (společně s motivem nevyhnutelnosti osudu) precizně rozpracovává do (úctyhodné) hloubky a (brilantních) detailů, takže i při opakovaných zhlédnutích má díky vynikajícímu scénáři divákům hodně co nabídnout. Špičkový mainstream, jenž je unikátním intelektuálním i emocionálním zážitkem. Pro mě nejlepší dílo Terryho Gilliama. 95 %

plakát

Chudáčci (2023) 

Chytřejší, vtipnější, provokativnější a vizuálně lahodnější hardcore verze Barbie. Emma Stone je dělo a Lanthimosův smysl pro černý humor a satiru je (opět) parádní. Chudáčci jsou osobitá a opravdu hezky vypadající zábava s odérem velkého uměleckého díla, díky němuž se může spousta (snobských) diváků po zhlédnutí hrdě plácat po zádech, že má skvělý filmový vkus, když místo dětinských marvelovek sleduje snímky jako je tento. Jen by to mohlo být trochu kratší, méně hipstersky namyšlené a v podávání poselství o špatnosti patriarchátu a potřebě ženské emancipace méně okázalé a doslovné. 80 %

plakát

Ostermanův víkend (1983) 

Nepeckinpahovský studenoválečnický špionážní thriller s (nehodícími se) peckinpahovsky stylizovanými akčními scénámi a sice zajímavou, ale podivně zašmodrchanou zápletkou, která v závěru nedává moc smysl. 60 %

plakát

Duna: Část druhá (2024) 

Typický sequel ve smyslu "všeho více" - děje, postav, rozmáchlosti, akce a celkové bombastičnosti. A naštěstí i zábavy (skvěle hláškující Bardem!) a strhujících scén (osedlání červa, představení Butlerova Feyd-Rauthy) a momentů (Paulův démonický nástup před fremeny). I přes vypravěčskou zkratkovitost a překotnost poslední třetiny úžasný kinozážitek (IMAX nutný!) a jeden z nejlepších blockbusterů za poslední roky. Snad na trojku nebudeme muset čekat příliš dlouho... 90 %

plakát

Služka (2023) 

Slovensko-česká odpověď na Portrét dívky v plamenech, která mi paradoxně sedla mnohem více než oceňovaný francouzský předobraz. Nečekaně suverénně odvyprávěná feministická dobovka, kterou si bez brblání klidně dám někdy znovu, přestože tomuhle ranku filmů se jinak dost vyhýbám. 70 %

plakát

Silent Night (2023) 

Mlčeti zlato. John Woo se rozhodl natočit němého Punishera, výsledek však nejvíce připomíná lehce zapadlý Rozsudek smrti Jamese Wana (hrdina i záporák jsou velmi podobné typy). Natočit film bez dialogů v tomto případě dává celkem smysl. Jednak slovní výměny nikdy nebyly režisérovou silnou stránkou, ale hlavně - tahle látka je opravdu nepotřebuje. Scénář je absolutní šablonovité klišé, navíc osekané úplně na kost, takže žádné řečičky tady vážně nejsou potřeba. Legenda žánru se tak může naplno soustředit na to, čím nejvíce proslula, tj. okázalým emotivním výjevům a především krvavým přestřelkám s pořádným bodycountem. Hrdinovu truchlení a svědomité přípravě na pomstu Woo věnuje většinu stopáže, masakrování gangů tak na řadu přichází až v poslední půhodině. Natočené je to dobře (v rámci možností), ale není to žádný velkofilm, který by představoval návrat mistra na vrchol. 65 %

plakát

Americký cyborg (1993) 

Slaboduchá vykrádačka (rovněž slaboduchého) Pyunova Cyborga a prvního Terminátora. Nonstop naháněčka v laciných postapo kulisách (v podobě pár zaměnitelných skladišť, vrakovišť a kanálů) se spoustou akce, která je však strašně jednotvárná. Spestřetřením monotónního děje jsou akorát krátká epizodka s radioaktivními kanibaly (nedělám si srandu!) a legrační "šokující" pointa týkající se hlavního hrdiny s vizáží Daniela Day-Lewise v Posledním Mohykánovi. Guilty pleasure z dob dávného dětství a simultánně dabovaných pirátských VHS. ;) 40 %

plakát

Hadí plyn (2023) 

Hezká kamera, exteriéry, pomalé tempo a téměř hororový tón vytváří působivou, téměř hypnotickou atmosféru. To je však bohužel vše, co Jařabův snímek reálně nabízí. V Coppolově Apokalypse se taky čekalo na Godota, to se ale v závěru naplno zúročilo (navíc cesta sama byla do velké míry i cílem). Tady ale po doplutí za tajemným bratrem hlavního hrdiny diváka čeká pouze hořké uvědomění, že za spoustou příslibů a náznaků se neskrývá nic skutečně nosného. Navíc Václav Vašák nesahá démonickému plukovníku Kurtzovi Marlona Branda ani po špínu za nehty u nohou. 50 %