Olík

Olík

Oldřich Klusoň

okres Svitavy

7 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 17 32 48 63
    • 4.7.2018  13:20
    Atentát (1964)
    ***

    „Atentát v posteli - Vše co mám rád rozdělí - Na dva ostrovy, od sebe daleko - Všechno v nás už přeteklo“. Charismatičtí herci (skvěle vybraní) v rukou Jiřího Sequense rekonstruují jednu ze stěžejních událostí naší historie. Autenticky na výši, působivé, historicky relativně věrné….závěrečná scéna z kostela sv. Cyrila a Metoděje musí dostat i toho nejzarytějšího pivního gaučáka s jedním okem na ledničce a druhý ve sportovní rubrice novin. Ač jde bezesporu o tuzemskou válečnou klasiku, musím se studem přiznat, že jsem se k ní dostal až po padesáti letech od jejího natočení a to vlastně jenom díky konfrontaci s Ellisovým Anthropoidem (r.2016). Každopádně jak řekl dědeček, než skočil na gumě z mostu: „nikdy není pozdě“.

    • 14.6.2018  14:22
    Joy (2015)
    ***

    Šikovné děvče, ta Joy. A šikovné děvče, ta Jennifer. Já se bavil a to jsem Jennifer Lawrence doposavad nepřišel na chuť, nemám rád zbytečně dlouhé filmy a s mopem nevycházím zrovna v dobrém. Hořkosladká životopisná dramedie, která těží právě ze své linky, která se nesnaží za každou cenu být seriózním dramatem ani zbytečně nesklouzává k laciné zábavě. No řekněte samy, viděli jste už poutavější snímek o uklízecí pomůcce?......a co je úplně nejlepší, hlavice jde sundat a vyprat v pračce.

    • 13.6.2018  14:48
    Trollové (2016)
    ***

    Veselé, barevné, pozitivní, pačesaté, utančené, uspívané….děti se baví, rodiče tolerují. Já osobně bych se určitě obešel bez pojídání trollů a dalších drsnějších momentů, ale moje holky to mají rádi (nemyslím, to že jsou trollové požíráni :D) a o to přeci jde v prvé řadě.

    • 13.6.2018  09:44
    Mike a Molly (TV seriál) (2010)
    ****

    Co už vymyslet nového na poli situační komedie, když tady snad všechno bylo a něco dokonce stokrát? Možná to celé navléknout od XXXXXL kolekce….i když i s tím nás předběhla Roseanne o více než dvacet let. Jinak standardní sitcomová rodinka……ústřední dvojice a jejich, každý svým způsobem, potrhlí příbuzní a přátelé. Nic víc, nic míň. Nic převratného, nic novátorského. Nic, co převrátí svět televizní zábavy vzhůru nohama. Zároveň ovšem taky nic, co by urazilo.

    • 13.6.2018  09:23

    Víte jaké to je těšit se od 25. Prosince na další vánoce a pak pod stromečkem najít svetr se sobem a pár o číslo menších ponožek…..pokud ne a chcete zažít ten pocit, tak devět z deseti Santa Clausů doporučuje postit si tento mother fucker sequel. Chápu, penízky jsou penízky a Matky na tahu byly relativně úspěšným projektem. Ale snažit se na nich lacině parazitovat, když ještě ani nebyly rekvizity vráceny do krabic, tak mi evokuje močení si na vlastní nohy. Ne, už to nebylo vtipné. Ne, postavy navíc taky nepomůžou. Ne, doba vánoc taky ne. A ano, už bych matky nepouštěl na další tahy.

    • 12.6.2018  14:11
    Take me out (TV pořad) (2017)
    *

    Než jsem se dostal k tomuto textu „ pořad“ bez famfár ukončil svoji existenci…..to jest myslím recenze sama o sobě :D

    • 11.6.2018  14:59

    Nejsem fanoušek trendu poslední dekády, kdy na nás různí NĚCOMANI vykukují zpoza každého druhého rohu. Je přesuperhrdinováno a každý další film už jeden jenom na pozlátko, s tím že jsou si všechny podobné jako vejce vejci. Možná to bude tím, že jsem vyrůstal v době, kdy jsme znali pouze Supermana, Batmana Flash Gordona a šmoulu Siláka, každopádně tahle banda mi znovu dala naději v lepší zítřky. Možná to bylo dáno jejich rozpolceností, možná temný lookem celého snímku, každopádně mne bavila postava Willa Smitha. A bavila mne postava Jaye Hernandeze. A taky mne bavila postava Margot Robbie….mimochodem, s ní bych si osobně ještě trochu pohrál (ne nemyslím pohrál jako pohrál :D), ještě víc vybrousil dialogy, udělal jí ještě zábavnější…..no, prostě si s ní pohrál. Každopádně to celé ponuré vyznění dává zapomenout na fakt, že v pointě je příběh boje superhrdiny proti superpadouchovy stejný jako dalších sto před ním. Takže ano, pokud máte nutkavou potřebu oblažit nás každé druhé pondělí novým bojovníkem proti zločinu, tak to dělejte alespoň takhle.

    • 7.6.2018  11:33
    Hacker (2015)
    **

    „Hackeři, Hackerky, Hackerčata, nelezte na skálu co je hodně špičatá“. Nevím, co se mezi námi stalo, pane Mann, ale poslední dobou si moc nerozumíme. A přitom si nejsem úplně vědom, že děláte něco vyloženě špatně. Rutinérsky odvedené, hudba hraje s obrazem ve stejném rytmu, s atmosférou jste si vždycky rozuměl……tak co je špatně? Minutáž, neosobnost, špatný casting? Tak nadupaný snímek a tak strašně nudný?!?!?!?!

    • 6.6.2018  11:20
    PopStory (TV seriál) (2016)
    ****

    Mám podobné pořady jednoduše rád a je mi jedno jestli se zabývají mnou oblíbenějšímu rocku nebo normalizačním „céčka, sbírá céčka“. Ač tuzemský pop jistých let je hodně laciným zbožím, stejnak si troufnu tvrdit, že by si zasloužil hlubší sondu…..neříkám hned nový Bigbít, ale prostě obdělávané pole je tak široké, že každá minuta navíc by byla rozhodně k dobru. Každopádně díky i za těchto 200 minut…..protože „Sny o tygří lady často se mi zdály, když jsem jako dítě uměl dlouho spát“.

    • 6.6.2018  09:50
    Svatba Jiřího Káry (amatérský film) (2000)
    ***

    Jo, jo, Štikovy, Jiří Kára, Jaromír Soukup, Babiš, Kájínek, Jirka Pomeje…..i tohle je Česká republika, tohle jsou naši spoluobčané, tohle je jedna z forem reality všedního života. Svatební home video zadané firmě „Dám si sedm piv a jednu zelenou“ ukazuje jednu z podob lidského bytí….. podobu zavšivenou, neupravenou, čpějící močí a levným alkoholem. Ale jak už blahých let zpíval rakouský Opus: „Live is LIfe“ a mne nezbívá, než dodat: „Nanánanana“.

    • 6.6.2018  08:59
    Zkažená úča (TV seriál) (2014)
    ***

    Hlavně prosím neporovnávat s filmovou Cameron Diaz….to prostě jedním slovem nejde. I když mne příliš nezaujala ani Kazdanova čtvrtá cenová lektorka, tak její levnější televizní kopírka je prostě a jednoduše levnější televizní kopírka. Bohužel, když vycházíte ze špatného filmu, tak musíte být sakra Ježíš, aby jste vodu přeměnili na víno! A tady se Ježíš rozhodně nekoná…..spíš takovej malej Ježíšek. Každopádně i průměrným Ježíškem se dá zahrát průměrné divadlo.

    • 6.6.2018  08:08
    Dukla 61 (TV film) (2018)
    ***

    České televizi blembák dolů za zvolenou látku…….a tím nemyslím pouze samotné důlní neštěstí, ale i havířinu jako takovou. Ale co dál? Tematicky diametrálně rozdílné části. První teprve fárá do hlubin rodinných vztahů příslušníků rázovité profese a až druhá je uvězní pod zemí a jejich nejbližší v nejistotě. Pražští herci se tak snaží působit věrohodně, až jdou často za hranu…..dialekt nedokážu objektivně posoudit, ale například Langmajer působí jako chodící parodie. Ale třeba Taclík a nakonec i ta Issová (i když ta místo přehrává), super. Zklamný jsem byl především ze samotné největší důlní katastrofy druhé poloviny dvacátého století, jejíž filmařské ztvárnění na mne nepůsobilo ani trochu dramaticky a skoro bych si troufnul tvrdit, že story osmnáctiletého Petra (O. Hes)bylo divácky atraktivnější. No nic, nechci se chovat jako věčný nespokojenec a raději ještě jednou vyzvednu Českou televizi za jimi zvolené téma….“České televizi třikrát hurá“, „hurá – hurá – hurá“.

    • 4.6.2018  09:25

    Komorní rom-com na svatbě plné hostů?…ano, jde to. Posádka stolů „postradatelných“ rozehraje nekorektní hru svých malých i větších osobních dramátek….tu komicky, tu vážně, tu lacině, tu komplikovaně, tu úplně mino. Určitě je chvályhodné jakýmkoliv způsobem nabourávat žánrové šuplíky, ale na tuhle svatbu se nebude vzpomínat ještě po letech.

    • 1.6.2018  14:15
    Anthropoid (2016)
    ****

    Dejme stranou, jestli se Vám líbí nebo nelíbí filmová forma jedné ze zásadních dějin naší historie, ale tohle musí nějakým způsobem zasáhnout každého…..a jste li národnosti české, tak se myslím ani nemáme o čem bavit. Uznávám, že některé filmařské záměry nebyli úplně na sto procent. Zbytečně silná lovestory linka, téměř nulový prostor pro druhou stranu, samotná akt atentátu filmařsky slabý a kdybych hodně chtěl, tak můžu ještě chvilku pokračovat. Ale samotná pointa staví válečné drama o stupínek víš. Z chlapců tryská charisma (teda především z Murphyo), až jsem měl trochu problém uvěřit jim, že se například vyučil kovářem nedaleko Písku. Mimochodem když jsem u mužských partů, tak bych vyzvednul Neužila…..sedělo mu to. Ženám to slušelo…..teda Geislerová vypadá poněkud použitě. Tady bych zase zmínil Alenu Mihulovou. Prostě jsme si zastříleli, zahráli na hrdiny, zničili krtka, matky před námi nestačili zamknout dcery, potrestali zlo a zlo potrestalo nás….tahle dobovka podle skutečných událostí ve mne zanechala stopu.

    • 31.5.2018  13:55
    ABECEDA (TV pořad) (1984)
    ***

    Ve svých mladistvých letech jsem na další díl Abecedy čekával natěšen pomalu jako na Ježíška. Přemýšlel jsem, který interpret by mohl zastupovat vylosovaná písmena. Doufal, že ona písmena dají větší prostor scénkám než hudebním vystoupením. Celkově jsem prostě tuto estrádu měl rád. Ale buďme k sobě upřímní. Když to celé porovnám například s mistrem slova Vladimírem Dvořákem nebo progresivitou pánu Kaisera s Lábusem, tak mi Abeceda vychází jako ten slabší kus zastupující onu dobu.

    • 31.5.2018  13:43
    Možná přijde i kouzelník (TV pořad) (1982)
    ****

    Mé dětství….samozřejmě například jako Televarieté, Šaráda, Zajíc v pytli, Abeceda a další. Ovšem s tím rozdílem, že tito tři pánové byli vždycky o několik roků jinde. Vy mladší si třeba zkuste na youtube najít nějaké starší klipy Jirky Korna (tedy ty, kde zrovna nestepuju s tetou Helenou) a přesně takový byl i Možná přijde i kouzelník. Osobitý a na svou dobu progresivní, nebo chcete-li jiný, než standardní tuzemské estráda oněch let. Labus, Kaiser a Korn….ale i a pro někoho dost možná i především Černoch, Hanušová, Srstka, Mládek nebo Wimmer. Nesmrtelné scénky (A ty se ptáš co já?, Maryša) a legendární hlášky (Nepřišly gumičky, Uďo to je naprosto normální). Celé to sráží pouze ústupky v podobě teatrálních hudebních nebo tančeních vystoupení…..ale chápu, že to jinak dělat nešlo.

    • 30.5.2018  13:29
    Každý milion dobrý (TV film) (2016)
    ***

    Jaj, až jsem se leknul. Nejprve ze samotné Jiřiny Bohdalové….možná se mnou nebudete souhlasit, ale poslední roky už prostě nejsou její. A pak i ze samotného příběhu……líbilo se mi přirovnání k epizodě ze Života na zámku. Paní Jiřinu už jsem zmiňoval. Vetchý nemá co hrát. Vilhelmová snad paroduje své předešlé role. Černobíle karikaturní postavy. Dialogy jak z telenovely. No prostě stará Niklová hadr. Snad jen uhlazený „dobrý člověk“ Preiss se nemusí stydět vyjít ven na ulici. Najednou rána z čistého nebe a v druhé polovině rozehrává Zelenka solidní psychologické drama…..na televizní produkci velmi zdařilé. Černobílé postavy zůstávají černobílými, ale Vy už k nim zaujímáte stanoviska. Jejich konání vás vtahuje do dění a Vy si vybíráte, jaký dres oblečete. Chtělo to vydržet úvodní rozpaky a nakonec každý milión dobrý.

    • 30.5.2018  13:21

    Asi někde přibližně u Nestydy se začínám bát každého dalšího filmu podle knihy našeho nejprodávanějšího spisovatele Michala Viewegha. Dle jeho námětu zde máte zdařilé počiny (Báječná léta pod psa), průměrné (Výchova dívek v Čechách) i vyloženě slabé (Andělé všedního dne). Navíc jako „bonus“ za to, že jsme celý rok zlobili rodiče a nepouštěli seniory sednout v prostředcích hromadné dopravy, tu ještě máme kategorii „počiny Italské“. A to mi kámo věř, to fakt nechceš!!!!!!!

    • 30.5.2018  12:57

    Pařížský dekadentní kolovrátek aka zítra vstanu a opět se opařím čajem. Inteligentní,nostalgická, hravá a někdy zbytečně moralizující procházka po Champs-Élysées, která jenom potvrzuje již známý fakt, že Woody Allen je nejen otcem svého vlastního subžánru, ale taky jeho z cesty neustupující vyznavač. Paradoxně jsem se víc bavil, když Owen Wilson zrovna nevečeřel s Pablem Picassem a ostatními….ale dejme tomu. Na tiskové konferenci po projekci Allen doslova řekl: „ Nikdy jsem se nepovažoval za umělce, který točí hluboké filmy“………no asi tak.

    • 30.5.2018  12:20
    FC Roma (2016)
    ***

    Jestli něco vyzdvihnout, tak rozhodně námět. Ale jinak, alespoň za mne, nic neříkající dokument. Nezodpovězené otázky, nedotažené začátky, přirozenost na bodě mrazu. Dokumenty o sociální množině zvoucí se Cikán mají většinou jeden zásadní problém. Snaží se nám vnutit, že je všechno zalité sluncem a duha svým koncem opravdu ukazuje cestu k pokladu…..a tak na mne bohužel působí i FC ROMA (neplést s AS ROMA :D). Chtělo by to pohled i z gandžovské strany, protože ten snědý Petr Čech byl na první dobrou 100% sympaťák….ale je tomu tak i bez filmových kamer.

    • 30.5.2018  11:29

    Ne, že bych se dnes večer bál usnout, aniž bych pevně neobjímal svého oblíbeného plyšáka. Každopádně v rámci žánru „lekačky za kačku“, proč ne? Lacinější jednohamka, která však plní, co se od ní očekává. Komorní vypínačovina (neplést s pičovinou) pracující s klišé a nárazovými úleky, která si nehraje na nový Kruh, ale zároveň nedělá vyloženou ostudu svým příbuzným. Přišel jsem, zhasnul jsem, přežil jsem.

    • 30.5.2018  11:16
    Život (2017)
    ***

    „Uf - oni jsou tady“. Asi bych se držel počáteční linie snímku. Komorní sci-fátko. Jenom Remek, kajuta a pozvolna růžky vystrkující emzáček. To mne bavilo, mělo to poklidnou atmosféru, která byla zároveň strhující. Pak si však Alfův hlen řekl, že vyštípe Rosáka z Magionu a jemné dramátko se lusknutím prstu změnilo v X-tou verzi vesmírného „chodí pešek okolo“……a toho jsem byl už svědkem mockrát a navíc mne to až tak nebere. Takže konečným výsledkem je: Život rovná se Vetřelec na Espinosu…..a to je, alespoň pro mne, míň, než bych si představoval.

    • 30.5.2018  09:38

    „To město je mrtvý a já si radši nechám projít hlavou myšlenky, co se mnou, až tady nebudou lidi, co jsem měl tak rád. To město je mrtvý a já cejtim najednou sílu, co dodává pocit, že může vypadnout“. Zvláštní případ. Na tomhle filmu vlastně není nic špatně. Dialogy, herci, kamera, režie, scénář…prostě nic. A zároveň neumí zaujmout. Jak říkám: „zvláštní případ“!

    • 30.5.2018  09:27

    Tak v prvé řadě čeho si na této historické televizárně cením nejvíc: postava Jeronýma Pražského jako taková. Neprávem opomíjená osobnost, krčící se ve stínu mistra Jana Husa a ruku na srdce, kdo z Vás by byl schopen odvyprávět alespoň tři souvislé věty z jeho života? Takže dokumentární drama o Jeronýmu Pražském, určitě super. Ale teď budeme i trochu upalovat. Výprava v naprostém pořádku, heci slušní (i když mi přijde, že je poslední dobou trochu přeVetchováno + by to chtělo taky někdy změnit výraz), kamera, režie, všechno, na televizní počin plus mínus „nemá problema“. Ale co ty historické kopance? Nešlo se zaměřit na delší úsek Jeronýmova života? To jste nemohli tu Čvančarovou v nějaké scéně odhalit (vtip)? Takže znovu opakuji, rozhodně palec nahoru za to, že byl Jeroným vzpomenut………ale šlo to určitě lépe.

    • 25.5.2018  11:49
    Finále (2016)
    ***

    Střet dvou generací? Tak trochu jiný dokument? Snaha být za každou cenu originální? Oslava bělehradských mistrů? Opravdu nevím! Dobiáš nabízející štamgastům sázkových kanceláří staré knihy, aby si přilepšil k důchodu – Ondruš pouze s mobilem u ucha – Kucka počíta, kolik fanoušků požádá o společnou fotografii – Čapkovič jako lidový vypravěč – záběry ze současné šatny slovenského národního týmu – Hlošek spívající Dianu na „pouťové“ akcičce – Móderova jedna věta -Pivarník ukazuje na jakém gauči prosedí celý den – filmaři nahání po Neapoli Hamšíka – Panenkův nesmrtelný dloubáček ………. Tisíce kraťoučkých linek, některé úplně zbytečné (Hamšíkova Neapol), některé nic neříkající (Ondruš a jeho telefonáty), některé nedotažené (osud Bély Mastného), některé úsměvné (Dobiáš či Čapkovič), některé hodící se (Viktor trénující potěr), ale všechny téměř s nulovou informační hodnotou. Vážně, kdyby jste čistou náhodou právě spadl z Marsu a o historii tuzemského fotbalu jste věděl kulové, tak po zhlédnutí Finále na tom bude plus mínus stejně. Jo a Tonda mu to na konci stejnak zase kopne doprostřed.

    • 21.5.2018  15:02

    Napínavý thriller se píše v oficiálním textu distributora? No tak dobře, ale já jsem spíš měl tu čest s laciným středoškolským sci-fi. Něco mezi Anakinem Skywalkerem, Edwardem Cullenem, Šišouny, Arabelou a strýčkem Fido. Dětské, naivní, umělé, průměrné, marně se snažící. Možná by někdo mohl namítat, že jde pouze jenom o takovou nenáročnou blblinku. Bohužel mi už dávno není šestnáct a i od nenáročné blblbinky čekám něco jiného……z Edwarda a Belly jsem již dávno odrostl.

    • 17.5.2018  11:45
    Legenda 17 (2013)
    ***

    Už v úvodních španělských pasáží z „hrátek s býky“ bylo jasně sděleno, že nepůjde o kdovíjakou filmařskou krasojízdu (opravdu, záběry malého Charlamova a řítících se býku na rok 2013 hodně mateřská škola). Každopádně i tak, co legenda 17 vypovídá o reprezentačním týmu Sovětského svazu, co vypovídá o samotném Charlamovovi, o Tarasovovi, o roce 1972 a vlastně o čemkoliv? Moc bohatýrské, moc patetické, moc soudružské………moc ruské. Herci nemají co hrát, např. postava trenéra Tarasova, tak to je mazec na entou. Přidejme tendenční pozadí, opomenutí několika zásadních událostí nebo absence Jardy Jágra (vtip) a je jasné, že Nagano se nekoná.

    • 17.5.2018  11:31

    Asi to chtělo ještě chvilku na tom sedět. První část, která jde ruku v ruce s dnes již legendárním seriálem, rozhodně jede na vlně „Nazdar, Andreji. Jak se Babiš?“. To je v naprostém richtiku. Ovšem druhá „havlovkypsychedelická“ polovina mne osobně víc zklamala, než že by zvítězila nad lží a nenávistí. Ubylo vtipu, ubylo internetového Tondy, přibyla rozpačitá zmatenost a pocit s uspěchané práce. Jinak musím vyzvednout vynikající camea. Bartoš, Kalousek, Klus, Špaček….“Háva“ mne dostal do kolen. Daniel samozřejmě taky jede bomby….jak taky jnak. Jenom se prostě nemůžu zbavit dojmu, že celovečerní biják nedokáže být tak úderný, jako několikaminutový díl seriálu.

    • 15.5.2018  15:45
    Stážista (2015)
    ***

    Takové onaké ani ryba ani klokan. Určitě silně lidský snímek, ale kam ho vlastně zařadit? Ani komedie, ani drama, ani nic. Dovedu si živě představit vzít to víc nezávislou cestou, to potom jo. V tomto případě mi z celkového výrazu přijde, že se Nancy Meyers pokusila primárně o mainstreamovou komedii a jako taková působí nijace.

    • 4.5.2018  11:22
    Milda (2017)
    ***

    Co k Mildovy dodat?: Místy sympatický, na svůj věk fyzicky i duševně vitální společník. Většinou však na ránu věk, nevěk. Bezesporu už samotný fakt, že někdejší čelní představitel KSČ povolil natáčet podobný materiál, je samo osobě pecka na druhou. Každopádně, celkový dojem působí rozpačitě. Většinu minut je Jakeš uměle kamsi tlačen…..například konfrontace Jakeš vs. Čuňas vypadá na papíře jako terno roku, ovšem tady vyznívá jaksi do ztracena. Kvituji představení Jakeše i jako „obyčejného“ důchodce, ale celková práce režiséra s ním mi přijde, a asi je to dáno věkem, nevyzrálá. Když se podařilo ulovit takovou rybu, tak to chtělo dokument, o kterém se ještě za deset let bude mluvit….tady se povedlo pouze natočit dokument.

<< předchozí 1 2 3 4 17 32 48 63
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace