Recenze (280)
K zázraku (2012)
Strom života 2 bez hlubšího děje. Stejné obrazy se opakují, opakují a opakují. Lacině vyhlížející kamera k nebi, k západu slunce. Postavy okatě kráčející lánem obilí, když dva metry od nich vede "polňačka".
Odpojit (2012)
Digitální Babel dnešní doby.
Hobit: Šmakova dračí poušť (2013)
Škoda, že neproběhne na začátku nějaká krátká rekapitulace prvního dílu. Mám pocit, že u Pána prstenů tohle nechybělo. Na první díl si skoro nevzpomínám - není asi ani pomalu na co. A možná i proto mi tento díl připadal lepší. Tvůrci zde z chabého děje, z minima, vytřískali maximum...
Bouřlivá zima (2012)
Filmu absolutně chybí nějaký příběh. Jako dokument by to mohlo fungovat, ale střípky, výkřiky bez další ozvěny vedou snímek do prázdna. Navíc, vzhledem stále nejisté situaci v Egyptě, je na obdobný retrospektivní snímek ještě trochu brzy. /// Cinema Mundi 2014 ///
Učedník (2013)
Krásná kamera finské přírody. Komorní příběh, který jde patologicky do hloubky postav. Slušně se odvíjející, leč koncem drama spadne až do přehnaného thrilleru. Což snímku nepřidalo. Ba naopak. ///Cinema Mundi, 3.3. 2014///
Smrtelné lži (2012)
Ještě před deseti, patnácti lety by tento thriller mezi lepší žánrovou konkurencí zapadl s průměrností. Dnes jsem, mezi přehršel komiksů, za takové obohacení nabídky rád.
Velká nádhera (2013)
Pastva pro oči, dějově ale na jeden zátah přeci jen trochu náročnější...
Před půlnocí (2013)
Byla by to slušná divadelní hra. Kde je to romantické kouzlo prvního dílu... Nevím.
Minulost (2013)
Jako u Rozchodu. Brilantní scénář, postupná gradace jako u detektivky.
Lev pouště (1981)
Film vlastně ničím extra výjimečný. Nijak se neliší od filmů stejného žánru. To nesnižuji však jeho kvality. Jen si postesknu, jako milovník válečných snímků, že takovéto snímky se už dneska netočí...