Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Horor
  • Krimi

Recenze (284)

plakát

Příběh kmotra (2013) 

V té dlouhé předlouhé šnůře českých sraček "rádoby ze života" působí Příběh kmotra jako zjevení. Režie střižená v západním stylu, kamera, hudba!!!, herecké výkony, všechny tyhle aspekty posílají Nikolaevův snímek na míle před tuzemskou konkurenci. Naposledy mě takhle překvapil Kajínek a jsem rád, že zase jednou viděl český film ve kterém dialogy nešustej papírem.

plakát

Wolf Creek 2 (2013) 

Tak precizně natočenej masakr a hukot, že jsem při sledování jen říkal "Hollywood my ass". Naprosto nepředvídatelnej a zatraceně brutální thriller s jedním z nejlepších záporáků, který kdy poctil plátno. Nezajímá mě, že to není originální, ale ten áčkovej vizuál společně s režisérovou vervou prostě neměl chybu. Ohromná spokojenost a jen tak mimochodem...Jestli měl dostat na starost režii Expendables 3 některý z australanů, tak to neměl být Patrick Hughes, ale borec Greg McLean. Kdyby tomu tak bylo, tak se o výsledek ani trochu nebojím, což se u Hughese říct nedá.

plakát

Robocop (2014) 

Nemám rád prvoplánové odstřelení a odsouzení jakýchkoliv remaků (Oldboy mě přesvědčil, že remake může být mnohem našláplejší), ale jakožto milovník téměř třicet let starého původního filmu se tomuto srovnání vyhnout nelze. Stačí film porovnat formou miniduelů. Hlavní hrdina: Joel Kinnaman se možná snaží, ale Peter Weller vládnoucí originálu je co se do sympatičnosti sakra nedostižný. Záporák: Něco tak nevýraznýho jsem dlouho neviděl. Zatímco ve Verhoevenově verzi dělal bordel Clarence Boddicker, který byl takovým sráčem, až z něj šel opravdu strach, v novince Josého Padilhy vlastně vůbec nevíte, kdo je ten bad guy....Verhoeven tenkrát vtiskl Robocopovi svůj nezaměnitelně brutální režijní styl. Nekorektně se zde fuckovalo, když někdo někoho sejmul, tak se krví nešetřilo (poprava Murphyho je pro mě dodnes šokující) a celkově vypadal Detroit jako neutěšené místo, ze kterého nebezpečí přímo sálalo. Ideální "playground" pro Verhoevenovy zvrhlé nápady....V mých očích nová verze nejvíce pohořila v tom směru, že fyzičnost původního filmu vystřídalo CGI, krev vystřídalo "nic", špinavej Detroit vystřídalo město, kde byste snad i chtěli žít a skvělá finální jatka původního filmu vystřídala "I don´t give a fuck" scéna na střeše, kdy jsem opravdu cítil, jak je mi ten film strašně moc u prdele. Nebýt pár scén a umně vybraného slovníku, který leckdy balancuje na hraně s Rkem jdu ještě níž. Sorry José, hodně slabé 3*.

plakát

Slunce, seno, erotika (1991) 

Ačkoliv celou tuhle ujetou trilogii do nás televize cpou kadencí dvě reprízy do měsíce, musím hodnocení posledního dílu změnit a to ze tří rovnou na pět. Proč? Ať už si o Troškovi myslíme cokoliv, krásně tady nastavil zrcadlo typickému čecháčkovství a české malosti a skvěle vyreflektoval tehdejší porevoluční dobu. Itálie byla pomyslný Everest vyspělého světa a mekkou kapitalismu a statisticky nejhloupější národ na světě, Italové, byl pro nás druhou nejlepší věcí po krájeném chlebu. Závěrečná skladba Evropo Evropo od Karla Černocha je krásně nadčasová a má (pro mě) mimořádnou výpovědní hodnotu. Chtě nechtě ten snímek musím označit za v podstatě geniální dílo, které bude ceněné tím více, čím déle bude od roku jeho vzniku.

plakát

Red Hill: Krvavý zapadákov (2010) 

Ukrutná sračka, na kterou jsem se podíval z toho důvodu, že jsem chtěl vidět co můžu očekávat od Expendables 3. A začínám se sakra bát. Nejpředvídatelnější film široko daleko...

plakát

12 let v řetězech (2013) 

Film, jehož forma jasně vítězí nad obsahem. Ridleyho scénář je přímočarý až běda a oscarový kalkul čouhá z každé druhé scény jak vidle z hnoje. Co mi dost vadilo, byla ta šílená komprese času, kdy vlastně nebylo znát, kolik let už Solomon otročí. Dáno to bylo tím, že hlavní protagonista v podstatě vůbec nestárnul. Sean Bobbitt odvedl klasicky výtečnou práci (tak jako v remaku Oldboye) za kamerou, na snímek je opravdu radost pohledět a u scény na jeden záběr (je jich víc), konkrétně u bičování Patsy jsem prožíval skoro orgáč a kochal se její precizní výstavbou. Nejsilnější scéna filmu. Naopak Zimmer mě vyloženě zklamal, totálně vykradl sám sebe. Chápu, že Time je tklivá skladba a nepopírám, že vynikající, ale takový recyklát si vážně nezasloužila. Herecké výkony musely být skvělé a skvělé jsou, u mě jednoznačně nejlíp zaválel Fassbender a jeho psychopatický otrokář Epps. Závěrem jen dodám, že i když jsem čekal, že 12 let v řetězech bude v mých očích průser, protože jsem na prvoplánové oscarové bijáky zatraceně vysazenej, McQueenovi musím nechat, že odvedl kvalitní práci. Pěkný film o nepěkných věcech, kteří bílí páchali na černých. Ale abych uronil slzu, zase taková pecka to nebyla. Těsné 4*.

plakát

NON-STOP (2014) 

Tohle miluju. Uzavřený prostor, jeden drsňák, vrah a stopadesát cestujících, přičemž KAŽDÝ je podezřelý. Druhá spolupráce Serry a Neesona je z jiného těsta než předchozí snímek Neznámý a výsledný produkt je o mnoho chutnější. Klaustrofobická atmosféra je šponována na maximum, díky scénáři, který je v rámci žánru až nebývale chytrý a košatý. Opravdu jsem si vyloženě užíval, jak mě režisér takřka po celou stopáž tahal krásně za nos (pointa je podle mě neodhalitelná) a u Neesonovy herecké polohy jsem doslova vrněl blahem. Ten chlap je vážně dokonalej a tvůrci ho dokonce omladili o deset let. Maximální spokojenost paradoxně sráží závěrečná akce, která byla sice nezbytná, ale zkrátka mě víc bavilo opájet se skvěle vytvořenou atmosférou, Neesovovými nedůvěřivými pohledy na cestující, hledání vraha a jeho motivů PROČ TO VŠECHNO. Nicméně se jedná o výborný thriller, který určitě nezapadne, už kvůli scénáři, který se nevyhnul několika klišé, ale všechny byly tak malé, že je bez ohlédnutí přejdete. Taky kvůli kameře poletující nad cestujícími a pár lahůdkovými scénami na jeden záběr. Skvělé řemeslo dirigované pevnou rukou režiséra, jehož jméno v Hollywoodu nyní stoupne na hodnotě. PS: Liama s cigárem jsem viděl naposledy snad v Schindlerově seznamu a nápad se zobrazujícími se textovkami na plátně, i s prasklým displejem je geniální a Serra by si ho měl nechat patentovat. Bytelných 80%

plakát

Hokejový zázrak (2004) 

Pokud byly Kokosy na sněhu něčím vyjimečné, tak tím, že jsem se jako divák se vší empatií vcítil do těch čtyř jamajskejch kluků, kteří si zaslouží reprezentovat svoji zemi. Pokud mi imponoval Coach Carter, bylo to proto, že trénoval smečku černejch volů, kteří potřebovali kázání jako prase drbání a Samuel L. Jackson vždy ve skvělém timingu přišel s perfektní motivační řečí a já mu to věřil. Oba tyto zmíněné filmy, jakkoliv se držely nebo nedržely skutečného příběhu (což je mi vzhledem jejich kvalitě ukradené) ovšem nesly nějaké poselství. V Hokejovém zázraku vidím jen vypočítavý scénáristický kalkul (ano, americkej patos "U-S-A. U-S-A!!!"), nulovou motivaci, mizivou identifikaci s hokejisty a sakra plytkého trenéra v podání mého oblíbence Gabea Cashe, ehm, Kurta Russella. První půlka je ukrutná nuda a záběry z ledové plochy to vytáhnou jen na ušmudlanej průměr. Pardon, ale pokud sportovní film, tak se všímšudy a klidně se nechám citově vydírat tak jako u Kokosů...

plakát

Oldboy (2013) 

Z původního filmu jsem viděl asi pět minut a dál jsem to nedával, zkrátka asijská kinematografie je pro mě až moc divná. Od remaku jsem nic nečekal a vyklubalo se z něj velmi příjemné překvapení. Má to spád, skvělou kameru (bitka na jeden záběr je vymazlenost sama o sobě), špičkovou hudbu (Lee spolu s Bañosem mě při závěrečné zpovědní montáži a geniální skladbě Destiny skoro dovedli k slzám) a po herecké stránce také není co vytýkat. Pointa je strhující a úderná jako by mě samotnej Brolin švihnul kladivem do ksichtu. Snímek, kterej mě při své zvláštnosti celkem dost rozhodil a to počítám jako jednoznačné plusové body. PS: Zvedám na pět, protože to ve mě neuvěřitelně rezonuje a stále to mám v hlavě. Pecka!

plakát

Konzultant (2013) 

"Zaplatíte za mého syna tu pokutu? Kolik to dělá? 400 dolarů. Ježiši...Ale dobře, zaplatím to. Díky moc, jsem vaším dlužníkem. To teda jste. Chcete ho vykouřit? Pořád byste mi dlužila 380 babek." Úchylný, zvracený, perverzní, brutální. Ačkoliv mi mezi prsty proplulo to co nám chtěl Ridley Konzultantem říct, byl bych vůl, kdybych tvrdil, že jsem se u něj nebavil. Je to skvěle zahrané i odrežírované, patřičně krvavé- SPOILER (Pittův skon je ultimátní prasárna) a Cameron Diaz je děvka, kterou by sice každej chlap rád obtáhnul, nicméně z jejich očí to zlo přímo sálalo. Pro mě překvapení, které nesedne každému ale u mě palec nahoru. PS: Cormack je úchyl a moc by mě zajímalo, kolikrát si vyhonil, když sepisoval scénář. Z Cameroniny "jebačky s ferrari" vám, pánové, totiž zaručeně houpne v trenkách... 3,5*