Big Bear

Big Bear

,,Hammer Flight'' Leader - Ondra Pátek

okres Praha-východ
Milovník filmů - válečných zejména


52 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 26 50 75 99
    • 22.7.2018  10:16
    Na doraz (2010)
    **

    Podivná road movie. Pařba ve Vegas byla fajn, ale donekonečna z ní nejde těžit... Galifianakis se tak nějak zasekl v rolích dementů a mně moc nebavil. Zasmál jsem se jen párkrát a měl jsem dojem, že dát tohle individuum vedle Downeye Jr. bylo by to podobné jako by nekdo nutil ve filmu Anthonyho Hopkinse ve filmu prdět a krkat... Celkem jsem se na film těšil, ale to co jsem očekával nepřišlo. Dávám za dva kufry. * *

    • 22.7.2018  10:10

    Strašné. Na normalizační socialistické brutky se specializuji, ale tohle nebylo ani nechtěně vtipné jak tomu občas bývá. Jasně, v sedmdesátkách a osmdesátkách byla krize s bydlením, leckdo bydlel ještě s prarodiči a tak když se to večer všechno porůznu poukládalo na postele, rozložené gauče a válendy, šel do nějakých těch intimností s novomanželkou asi jen veliký natěšenec .-)... Již toto samo, novomanželé v malém bytě s rodiči kreslí zajímavé kulisy pro komediální zápletky, ale tady to jaksi vyšlo úplně někam až do blba.... S hrůzou jsem sledoval pana Hrušínského jak se jako kapr na břehu rybníka bezmocně plácá v předepsaném textu, se kterým prostě nešlo hrát. A to pan Hrušínský nebyl jediným skvělým hercem v této ,,komedii''. Mihli se tam i Cimrmanovci atd... Film tak poslouží spíše milovníkům knížek pana Petrova - RETRO, kdy si na té malé ploše bytu leckdo vybaví co všechno jsme měli i my doma z toho tehdejšího vybavení domácnosti od květovaných závěsů počínaje po jasně oranžové plastové stínítko lampy konče... Já naštěstí od mala žil v obrovském bytě a tak jsem tyto peripetie nemusel zažívat. Proto asi nejsem schopen ocenit to humorno z nějž opravdu vyčnívá snad jen ten Hrušínský tu si jdoucí do špajzu pro okurku či feferonku... A další co zaujalo byl gay pár Kanyza - Trávníček... Bohužel to celé ale nebylo zábavné a to ani nechtěně .... Dávám tedy za jednu mrtvou korelu či co to bylo. *

    • 22.7.2018  09:57
    Šampióni 2 (1994)
    **

    Tohle je dětská záležitost u které si dospělák nejesnou povzdychne nad tou hromadou klišé a místy až hloupým dějem na míle předvídatelným. Jenže když jsem viděl s jakým zaujetím to youtuberská generace (se kterou jsem na to koukal) sleduje, uvědomil jsem si, že pro ně je to prostě fajn film a čím více jsem nad tím přemýšlel, tím více mne to překvapilo. Sice je těchto filmů halda - většinou se jedná o nějaký team outsiderů nebo ,,mstitelů dávného bezpráví'' který nakonec všechny ty zlouny dostane a zvítězí. Ke konci jsem si uvědomil, že v dnešním světě youtuberských ikon, případně marvel hrdinů není špatné, když děti ve filmu fandí svým vrstevníkům v nějakém tom sportovním zápase. Navíc teenagerské filmy umí být mnohem ale mnohem větší bezduché zvěrstvo než tohle co mělo místy i nějakou myšlenku a apelovalo na slušnost a hru fair play. Dávám tedy za dva góly do branky islandu pochopitelně! :-) * *

    • 13.7.2018  00:10

    Zatímco jak Crichton, tak Spielberg si v Jurském parku (tedy jakési alfě toho všeho jurského) dávali s prvním dinosaurem hodně na čas, v Jurském světě na první ještěrku nemusíme dlouho čekat a divák je svižně uveden do děje na Isla Nublar, kde vládu převzali naplno dinosauři a kde homo sapiens připomínají jen vraky aut v džungli a pozůstatky zábavního parku pozvolna pohlcované džunglí. A ačkoliv poslední návštěvníci - tedy ti kdo návštěvu přežili, už nikdy nechtějí o dinosaurech ani slyšet, už se našla skupinka aktivistů, kteří ty roztomilé ještěrky chtějí zachránit. Na ostrově se k činnosti probudila sopka a výbuch zabije vše živé. Já tedy nevím, ale jednadvacáté století by se mělo nazvat v budoucnu stoletím zachraňovacím. Ať se děje co se děje, vždy se najde někdo kdo musí zachraňovat. Teď se například zachraňuje populace v Africe tím, že se přesouvá do Evropy, nejeden dálniční obchvat udušených měst zase brzdí zachraňovači střevlíků a muchniček, tady jsou to aktivisté co by ty roztomilé pterodactyly co vyzobali půlku návštěvníků, alosaury, raptory, T-Rexe, brachiosaury, stegosaury atd... musí prostě zachránit. A samozřejmě, když je řeč o raptorech, po ostrově někde běhá inteligentní a mazlivá blů... Naštěstí jsou aktivisté vyslyšeni bohatým mecenášem a záchranná výprava může začít... Jenže ouha, nic není tak krásné jak se na první pohled jevilo... Dál nebudu spoilerovat. No co dodat k filmu, vizuální efekty super, na velkém plátně v kině ty výbuchy vulkánu i ještěrky vypadaly super. Co se ale scénáře týče a těch všelikých prapodivných zvratů, z toho mi šla hlava kolem a místo to bylo až k smíchu jak to bylo blbé... Konec si nechal prostor pro další popcornový blockbuster, jen nevím jestli ještě na něj budu chtít do kina jít... Jen díky tomu, že jsem byl odkojen knihami pánů Augusty a Buriana, jen díky tomu, že jsem chtěl být paleontologem a vždy záviděl Rossovi z Přátel jeho doktorát, jen díky knize M. Crichtona co jsem tenkrát četl, jen díky tomu dám za tři uspávací střely. Jen díky tomu, jinak by to bylo jen na dvě... * *

    • 12.7.2018  12:25

    Tak předem, tomu co se píše v obsahu se musí říkat jinak než oficiální text distributora. To je spoiler jak Brno a distributor tam akorát neuvedl krevní skupinu obou chlapců a velikost jejich trenýrek. Jinak vyslepičil snad vše co se dalo !!! ------ Musím říci, že ihned po dokoukání jsem měl rozpačité pocity. Nebylo to totiž ono. O to více mi film stále šrotuje v hlavě a netuším, zda to byl záměr pana Vláčila či nikoliv. Na jednu stranu musím uznat, že oba Poláci hráli dobře, na stranu druhou mi tam neseděl ten náš dabing. Nic proti hlasu mého oblíbence pana Pavlaty atd... proti zvolené barvě hlasu i tomu jak byl film dabován nic nemám. Ale čas od času bylo na filmu poznat, že herci otevírají pusy jinak než jak je slyšet jejich hlas a to mně alespoň u českých filmů vždy spolehlivě ruší. Co k filmu dodat? Kamera nádherná, zpracování prvorepublikového života také. Chování hlavních hrdinů mne však mátlo. Nepřipadalo mi, že by se jednalo o nějaké vyděděnce či týrané jedince, kteří měli touhu a chuť se ,,normální'' společnosti mstít. Mstít za to, že se má lépe než oni. Nešlo ani o žádné bezdomovce... po vraždě se ale oba podivně přepnou do jakéhosi režimu anetična a hyenismu. Jako by onou vraždou prošli branou pekel vědouce, že není cesty zpět. Buď se tedy jednalo o úplné magory a nebo jsou prostě někteří jedinci schopni takhle přepnout a stává se z nich nebezpečná zvěř. Ke konci se film celkem vlekl a skončil tak nějak podivně s podivným poselstvím M. Macháčka. Ten sám chlapce celým filmem provází ať už jako noční můra či v podobě výčitek a byl jedním slovem skvělý. V součtu tedy dávám za tři poctivé hlty višňovice. * * *

    • 11.7.2018  10:55
    Do neznáma (2016)
    ***

    Stronga mám rád a celkem mi ta jeho one man show v tomhle filmu sedla. Svým způsobem jsem chápal i jeho duševní rozpoložení, kdy na jednu stranu chtěl mít od lidí klid na stranu druhou nejel na Mars zemřít, ale jel jej tam kolonizovat. Tyhle filmy z kosmu mám rád i já si vždy uvědomuji tu velikost toho nekonečného prostoru hned za těmi pár desítkami centimetry izolace, kabeláže a trupu vesmírné lodi... Skutečná to skořápka s křehkým tvorem uprostřed všemíra... Navíc ten omezený přístroji narvaný prostor nabízí možnosti k nejednomu dramatu... Od poloviny i mně ale film začal nudit navíc W. D. Stanaforth začal dělat dost nelogické úkony. Nejprve si coby znalec celého sytému lodi zcela debilním úkonem vyskratuje loď, pak přijde o vodu.... Nakonec záhadně přežívá s pár kapkami denně. Když si sám přeprogramoval otočení lodi a vymkl se kontrole...čekal jsem alespoň, že mine LZ.... Tím to krapet konec srazilo. Tohle totiž nebyl podobný příběh jako byl v Marťanovi. Škoda, potenciál to mělo velký. Dva momenty ale byly ve filmu slušné. Návštěva zásobovací lodi a jejích obyvatel na mne udělala dost velký dojem a pak první error na monitoru lodi Stanafortha. Dávám tedy za 3 rostlinky, ale notně okousané ! * * *

    • 8.7.2018  21:59
    Psí rok (2009)
    ***

    Čekal jsem víc. Jako milovník těch čtyřnohých a neskutečně oddaných přátel člověka zvolna sbírám odvahu konečně kouknot na Psí poslání (byl jsem přáteli varován, že to možná ,,ořvu'' :-) a tak jsem si řekl, že tohle by mohl být dobrý začátek. Asi největší problém jsem měl s hlavní postavou. Zestárlý Bridges totiž na mně působil velmi nesympaticky a to dokonce v momentech, kdy tak už působit neměl. Divil jsem se, že si když už si pořídil border kólii, jednoho z nejnáročnějších psů vůbec (tedy pokud ho máte v baráku v centru města, neřku-li v bytě) - vůbec nic si o tomto plemeni nezjistil. Minimálně mu to měla říci veterinářka jak je třeba s touto velmi inteligentní a hravou rasou pracovat a věnovat se jí. Zavřít psa do sklepa a večer ho vypustit, nedivím se, že mu zdrhal obzvláště pokud měl z dřívějška nějaké trauma... Linka se žrádlem nebo lednička pro toto plemeno pochopitelně není žádný problém. Navzdory psím katastrofám dělaným v domě mi komediální mi film moc nepřišel, tedy pokud k němu nepustíte i děti což bych zase kvůli jedné scéně moc nedoporučoval... I tak jsem dal filmu širší prostor. Nemít ale rád pejsány, tak nevím jak bych hodnotil... Dávám za tři podrbání ! * * *

    • 8.7.2018  19:47

    Po filmovo-muzikálním pornu Muzzikanti jsem k tomuto filmu přistupoval podobně jako pyrotechnik ke zrezivělé pumě z druhé světové války poté co ji v místě detonátoru nakopl náhodně bagr při výkopových pracích. Kupodivu se další hrůza nekonala a to ani navzdory serebritkám, které dodala show Tvoje tmář má známý hlas. Nepopírám talent ani Fialové ani Mišíka, ale hojnost s jakou jsou nyní nasazováni budí obavy. Tvůrci si scénář dobře vymysleli, takže skupinka má secvičovat klasiku - Starce na chmelu, páč to tak vybrala komise. V tom je genialita námětu. Divák klasiku zná, zná písničky i melodie, ví o co go a tak si to celé vlastně připomíná v krapet modernějším hudebním angažmá Petra Maláska se soudobými začínajícími hvězdičkami šoubyznysového potěru. Když se natančí a nezpívá, sledujeme vlastně takový prima letní tábor s kupou krásných lokací, pohledných děvčat řešící problémy mladých ať už ve vztazích či v rámci skupiny. Všímavější jedinec si všimne pár vtípků např. v podobě řidiče autobusu, kterého si střihl ,,autobusák'' Kopta či Lauferova hajného, který jde z paseky vyhnat chlapskou skupinu rozespívávajícíc se na pařezech páč tam dělají kravál. Byly tam ale momenty, které jsem nechápal jako bylo zranění jednoho ze členů skupiny i závěrečné kritické sebeukájení Vojtka a hlavně Polívky v autobuse... A to že nedali tu hlavní písničku na závěr, to mně vyloženě naskrkli... Kdybych to měl shrnout, bylo to s ohledem na ostatní podobnou tvorbu koukatelné a to jen dokládá skutečnost, jak děsně na tom dneska naše hudební filmy jsou. Nejvíce mi však připadalo, že film tak trochu vykrádal Starce a možná kdyby si skupinka měla připravit něco neznámého, dopadlo by mé hodnocení o poznání hůře... Dávám tedy za 2 sklínky oleje na hlasivky. * *

    • 8.7.2018  17:51

    Ačkoliv někde mám DVD v pošetce, koukal jsem na to jako na DVD rip. A bylo to krkolomné koukání, protože původní DVD jsem nemohl najít a rip nebyl otitulkován (pokud byly ovšem v originále). A jelikož je film z cizinecké legie, kde se to po válce jak nám soudruzi chtěli předvést hemžilo všelijakou havětí a pakáží, mluví se v něm dost internacionálně. Převažuje francouština, němčina, ale zaslechneme i polštinu, angličtinu a italštinu... Naštěstí naši ,,hrdinové'' - chápej odpadlíci od socialistické společnosti u nás - mluvili česky a tak člověk s částečnou znalostí ostatních jazyků pochytil o co tam šlo. Hlavním posláním filmu bylo divákovi ukázat jak se zle Čecháčkovi povede v tom širém západním světě když zběhne z náruče lidu a odmítne být veden prozíravou KSČ. V utečeneckých táborech to není žádný med a tak často pak nezbývá než se upsat legii. Ta ale žoldáky posílá do celého světa a tak si člověk vlastně moc nepomůže... Náš hrdina se tak ocitá v konfliktu, který dnes známe pod názvem První indočínská válka. V roce 1949 přerostl konflikt v regulérní válku. Francii podporovaly Spojené státy, které jí dodávaly zbraně, Viet Minh pak lidová Čína, což umožnilo partyzánské jednotky proměnit v regulérní a generál Vo Nguyen Giap mohl zahájit ofenzívu od čínských hranic. Dobyl Lai Khe u Tonkinského zálivu. Při další ofenzívě zahájené v září dobyl postupně Dong Khe, Cao Bang a Lang Son. Francie přišla o 4800 svých mužů. Ale aby toho ve filmu nebylo málo a jen se nebojovalo se lstivými Vietnamci, Češi mají problémy i na základně, protože tam náhodou potkávají své staré známé z války. Legie se u náboru neptá na minulost a na vytetovaná čásla a písmena v podpaží nehledí. Každý chlap se počítá! No. Co k filmu dodat. Musel jsem se často pousmát nad tím jak si filmaři poradili s tropickou džunglí. Film se točil tuším Na Štvanici v Praze a kupodivu, černobílá barva, pár palem a pár holých bambusových prutů umně zapíchaných do rákosí či maliní dojem pralesa téměř vytvořilo. Vojáci používají jeepy i americké náklaďáky, zbraně také celkem seděly a uniformy holt byly německé... I tak musím ocenit tu snahu dát si práci s dobovými reáliemi. To vše správně ozvučeno kuňkáním žab, křikem papoušků a neustále roseno rozprašovači vytvořilo dojem dusného vlhkého pekla, které je nepříjemné pro bytí samo o sobě. Souhlasím tedy s ostatními. Na jednu stranu oceňuji snahu a také skutečnost, že se filmaři pustili do nejednoduchého úkolu zpracování válečného konfliktu na druhé straně světa, na stranu druhou zcela opovrhuji sděleními divákovi o tom, kterak ve světě uprchlík zajde. Naštěstí to tam nijak zásadně nevyčnívá a film je díky tomu velmi dobře koukatelný na rozdíl od jiných budovatelských hrůz té doby. Dávám za tři lahve Bols. * * *

    • 8.7.2018  17:33
    Na Hory (2018)
    ****

    Mno salahadin a petrsv tu píšou, že na konci chybí řešení, ale ono tam je. Kdo vydrží u titulků, dozví se kolik dětí je dnes takhle vydíráno a jen 2% procenta se svěří rodičům. Ono nabízené řešení je ve větě ,,nenechávejte si své problémy pro sebe, mluvte s námi''. Jaké další řešení by to mělo být nevím. Dnešní generace teenagerů i dětí školního věku běžně vlastní smartfouny. Jsou díky nim v neustálém kontaktu s otatními a i když se rodič snaží, tu kontrolu prostě nemá a mít nemůže. A pak tu jsou sociální sítě a další šílenosti, kde už dokonce pod nějakou identitou mohou chatovat s kýmkoliv... Hrají si na velké, ale přitom si neuvědomují, že jsou stále mláďata, kterou jsou zranitelná. Zakázat mobil? To asi nejde. Takže je to jen a jen o té komunikaci a důvěře. Film byl dost drsný a ač jsem od začátku tušil, že je chlapec vydírán a nejde o srandu, ten konec mně dostal. Takhle by měly vypadat krátké varovné filmečky apelující na nějaký problém. Já tedy dávám za 4 sms. * * * *

    • 8.7.2018  15:02

    Velmi zajímavé, syrové a drsné. Ony už jen ty úvodní titulky byly masakr, co si budeme povídat... Ačkoliv chápu knižní příběh jako nezbytnou součást osudu hlavní hrdinky, přesto mi více vyhovovaly ty scény z amerického zapadákova než současnost temného převážně nočního sídla v L.A. Chvílemi to přepínání knihy a reality v napínavých momentech až rušilo, ale zřejmě to tak bylo nutné a tvůrci to tak chtěli... Moc se mi líbila kamera a jestli byl někdo skvělej tak Shannon v roli utahaného vyšetřovatele. Ano, už to tady bylo mockrát. Opuštěná Route XX, krom pruhu asfaltky jen míle zaprášené pustiny a partička vidláků, co si odchytí slušňáky a dá jim to z nějakého zásupného důvodu vyžrat. Ale to, jak byl příběh vystavěn jej právě díky hlavní hrdince trochu odlišuje od ,,klasické'' americké vyvražďovačky. Tím jej činí originálním, psychologickým. To co se děje na stránkách knihy se totiž neděje bezdůvodně a jistě není náhoda, že jako první si rukopis má přečíst Susan, jíž je i kniha na první stránce věnována. Nechtěl bych opomenout i skvostný soundtrack, který mne zaujal už při sledování. Konec byl takový všelijaký, výkladů může být více, ale já bych řekl, že byl zybtečně jednoduchý. Dávám tedy za 4 stránky rukopisu. * * * *

    • 8.7.2018  11:21
    12 Strong (2018)
    ***

    Tak o téhle misi samozřejmě nic nevím a pokud se to alespoň částečně odehrálo tak jak nám filmaři předložili, musím před těma klukama ze speciální jednotky smeknout. To k reálu. Ohledně filmu je to horší. Americký patriotismus je z něj na diváka opět lit doslova kýblem. Já si uvědomuji, že Amíci to berou jinak. Opravdu, vážně a od srdíčka. A dokonce se mi to na nich líbí. Kde jsme my se svojí národní hrdostí a patriotismem? A přitom máme nač být hrdí. Dokonce na osobnosti a veliké události z dob, kdy se americkou prérijí teprve proháněl Vinetů a Tashunko Sapa... Uvědomil jsem si to onehdá opět u sledování seriálu Amerického Chopperu v TV. Nějaká nadace na 11.9. si zadala u staříka udělat motorku s odkazem na tuto tragédii. Kucí udělali celkem pěknej stroj a na nádrž dali znaky všech hasičských jednotek co tam tehdy při opravdu statečné záchraně lidí z evakuovaných Dvojčat zařvali. Domalovali k nim černou pásku a když se pak motorka ukazovala veřejnosti (točeno to bylo 2016) spousta Amíků při pohledu na mototku slzela a držela se pravou rukou na srdci! A to ani nebyli příbuzní obětí. Takže chápu, mají to jinak, zároveň ale točí filmy nejen pro vlastní publikum a tak by měl někdo normální to vlastenectví hrdinů krapet brzdit. Lokace z Afghánu (pokud to skutečně byl Afghán) byly krásné a i bojové scény celkem ušly. Samozřejmě oku znalce neušlo, že GRAD byl namontován an americkém náklaďáku a bylo tam toho více... Také bych se moc divil, kdyby jeden dušman s těžkým kulometem na pickupu nesundal najíždějící útočníky na koních až by řízky létaly... Nikdo také nevysvětlil, jak se najednou těch zbylých 6 z Alama naučilo jezdit na koni, když je dostali i oni... Nu což. B-52 potěšila i ty nálety. Díky počítačovým animacím dnes filmaři dokáží zázraky. Film beru jako takový dobrodružný výlet, něco jako ,,Divokým Kurdistánem'' a jen se dohaduji jak to mohlo být ve skutečnosti. Dávám za 3 pytle ovsa jako dar generálovi. * * *

    • 8.7.2018  11:05

    Tahle kriminálka měla ten správný London feeling a trochu z toho na mne dýchly starší anglické filmy ze šedesátých let a to i díky hudbě či pauzovaným pasážím v určitých zásadních momentech filmu. Bohužel mi tam úplně neseděl ten občasný humor a i když neznámí herci měli charisma, prostě mi to úplně nesedlo. Navít to hodně konceptem připomnělo americkou Loupež ve velkém stylu, kde alespoň v rolích zlodějíčků - důchodců zářili opravdoví velikáni stíbrného plátna. Ale dokoukat se to dalo a jestli se tohle skutečně stalo, pak klobouk dolů před starouškama ! Dávám za dvě nové tlakové hadice. * *

    • 8.7.2018  10:58

    Hvězdná sestava herců a to vskutku bohužel nenaplnila očekávání. Vtipných momentů tam tolik nebylo, nejvíce jsem se smál jak si důchodci kradli prášky, páč v lékárně jsou moc drahý ! :-). Ono těch narážek na důchodce (ale mile podaných samotnými pány seniory herci) tam bylo více a celé to byl film spíše o stárnutí a trablích, které sebou křehnoucí tělesná stránka nese. Dávám tedy za 3 lahvičky prášků na tlak. * * *

    • 6.7.2018  23:55
    Úkryt v zoo (2017)
    ***

    Předně - je dobře, že se tyto příběhy připomínají. I po skoro 80 letech to má stále cenu a nesmírně si vážím všech těch statečných, kdo za okupace někoho ukrývali ať už to byl Žid, či třeba sestřelený letec atd... Na film jsem se těšil a po dokoukání jsem krapet rozpačitý. ZOO byla udělána krásně, J. Chastain patří mezi mé oblíbenkyně takže nebylo co řešit, film potěšil českými lokacemi i účastí českých herců... A samozřejmě nesmíme zapomenout na záporáka v roli Daniela Brühla. To vše hrálo filmu skvěle do karet. Navíc nevím jestli to hrála nebo nebo ne, ale na Jessice bylo vidět, že si všechna ta zvířátka opravdu užívá. No jo, jenže pak vypukne válka a do přepadeného Polska (které si ale předtím coby kámoš Hitlera stačilo urvat kus naší republiky) vstupují Němci. Židi jsou ve Varšavě posléze zavřeni do gheta a okupanti se postupně rozlezou po celém městě jako mor. Chápu, že byl film točen dle skutečných událostí, ale to s jakou lifrovali hrdinové ty lidi z gheta mi tam prostě neštymovalo. Němci nebyli blbí. Dnes už v Gemanistánu asi jsou a pryč je jejich důkladnost a přesnost a s inženýry z Eritreji to bude ještě horší, ale za druhé světové vše muselo sedět. Jména, čísla, materiál, všechno... I k vypáleným Lidicům a Ležákům si vedli evidence všeho zabaveného včetně slípek a králíků ! Velmi bych se divil, kdyby Zabinský vypochodoval z brány gheta s 5 internovanými do svobodné zóny a prostě se už ten večer nevrátil zpátky. Nejen sám, ale s nimi. A po čase zase a zase... Asi ty lidi nějak ven dostávali, ale tohle bylo dost okaté a nejvíce ta scéna spodezíravým esesákem Václavem Neužilem, který se pak omlouval oběma doktorům ...! Tohle u mně prostě filmu shodilo kredit. Chyběly mi tam i nějaké vypjatější monety (mimo závěru, kde se to dalo očekávat). Jakoby si to tvůrci odškrtli hned na počátku se zvířaty a na lidi jako by se už nedostalo. Plačící dítě kterému drží ruku před ústy Marta Issová s ještě vyvalenějšíma očima než obvykle zatímco o patro výše naslouchá pláči esesák fakt za vypjatý moment nepovažuji, spíše už za nudné klišé... Jinak to bylo ale velice koukatelné, dobové reálie byly slušné a neznalému divákovi film ukázal část válečných dějin Polska. Dávám tedy za tři solidně padělané pracovní knížky z pekárny. * * *

    • 5.7.2018  22:58
    Frances (1982)
    *****

    Já Paní herečku (to P je tam schválně) Jessicu Lange, znám už delší dobu, takže ačkoliv jsem na film dneska koukal vlastně náhodou, tušil jsem co mohu čekat. A přesto mně překvapila. Film stál na jejím výkonu a věřil bych i tomu, kdyby svým výkonem předčila svojí skutečnou historickou předlohu Frances Farmerovou. Chilkami z ní šel strach a například když stála v blázinci proti sedícímu lékaři a usmívala se na něj, měl jsem o něj vážně strach a být v tom sále s nimi, doporučím mu ať zdrhá tím oknem co má za křeslem a s otevíráním ať se nezdržuje. Tak dokonalé hraní jsem už dlouho neviděl! A uniklo mi to v titulkách, ale skvělý byl i český dabing a tuším, že to byla paní Munzarová, kdo ji propůjčil skvostný hlas. Ačkoliv o Frances Farmerové jsem dodnes nic nevěděl a asi bych na filmy s ní narazil spíše náhodou, jsem moc rád, že jsem film viděl a doplnil si mozaiku herců z Hollywoodu o další střípek. Film byl úchvatný, zpracování Ameriky té doby také. V tom blázinci bych nevydržel ani minutu a dost jsem se divil, že zřízenci na chovanky za úplatu pouštěly nadržené vojáky... Člověk si ta čtyřicátá léta asi dost idealizuje musel jsem sám před sebou uznat a to mám toto období obzvláště rád... Dávám tedy za 5 skvělých scénářů pro vyléčenou herečku! * * * * *

    • 5.7.2018  22:49

    Tak tohle byla hodně slabá komedie... Nejlepší bylo jak se tak jednou v závodu kdo vysoustruží hezčí součástku utkala u soustruhu budoucí první dáma s budoucím ministrem obrany... Film jinak nic moc i ten Brodský mi tam připadal nějak otrávený. Někomu možná zabuší srdíčko při vzpomínce na učňovská léta, mně tedy ne. Dávám za pár bot o dvě čísla menších. * *

    • 4.7.2018  14:10
    Fontána (2006)
    ****

    ,,Teď mně tu máš! '' ----- Různé příběhy, různé časové linky... Jen je od sebe dělí stovky let. Fontána je film o životě, smrti a nekonečnu. Ten příběh se stromem zasazeným na hrobě je sám o sobě úžasný i když diváka asi nejvíce dojme ta soudobá linka o lékaři snažícím se najít lék pro svoji milou. Ráchel je tu opravdu krásná a křehká. Necháte-li si film zajít pořádně pod kůži, možná vás donutí zamyslet se. I my se různě honíme za chimérami a přitom nám nejen náš vlastní život, ale i život našich blízkých protéká kolem. Jak řekl tuším jeden starý Říman: ,,Čas je jak voda v řece, hleď! Co říkám už tu není !''. Jenže ono se to řekne. Upřímně být v roli lékaře a být blízko léku, sám nevím jak bych se zachoval. Překvapila mně vizuální stránka filmu, protože i dnes to na mně působilo celkem velkolepým dojmem, což teprve jak to muselo působit v tom roce ! Dávám tedy za 4 krůpěje vzácné mízy a tu pátou nedím jen proto, že mi tam nesedlo esoterično... * * * *

    • 3.7.2018  20:24
    Stříbrná pila (TV seriál) (1978)
    **

    ,,Soudruzi, lesu zdar ! '' ------ Socialistická tvorba zaplavila v sedmdesátkách již politicky normalizovaného diváka normalizovanou tvorbou. Zadání u řady filmů bylo - žádné drama, žádný extrém, něco prostě z prostředí běžných pracujících a když to bude humorné, tím lépe ! A tak na rozdíl od Okresů na severu, ukradené čtyřstovce z Hlubočanských strojíren proradnými Japíky, či kavalérii rovnou z plechu se divák tentokráte podívá mezi dřevaře. První čtyři díly jsou vlastně koncipovány jako takové seznamovací s rozvětvenou rodinou Dubiňáků z fiktivní obce Perletín ležící kdesi v kopcích Beskyd, dřevařů a nejlepších těžařů na okrese. Scénář jednotlivých dílů je lehce přiblblý a prakticky nemá nijakou zásadnější pointu. Snaha o humor v každém dílu sice je, ale dost to skřípe i navzdory velmi dobrému obsazení... Páni herci velikosti pana Brodského dohromady neměli co hrát. Chápu tedy, že ti co seroš zasekli po druhém dílu hodnotí odpadem... Ony totiž všechny 4 díly směřují k tomu poslednímu. V tom se závodí v lesáckém závodě zručnosti Stříbrná pila o stříbrnou pilu... A tam se vše protne. Těžko na tomhle seroši hledat nějaké klady, snad jen ostalgickou slinu... Mně potěšila ale tuším ve třetím díle účast pana Jiřího Líra, tohoto herce mini rolí. Jeho běžně zahlédneme v pidiroličkách v rolích různých komořích, lokajů atd... které vždy dal i přes mini prostor naprosto noblesně. Paradoxně v jednom z dílů mu byl dán prostor poměrně velký v podobě trhlého uměleckého fotografa. Jinak ale tenhle seroš nechtěně ani nebaví jako jeho kolegové s muži na radnici apod... Dávám tedy za dvě uříznuté větve, motorovkou jak jinak. * *

    • 28.6.2018  19:17

    Měli jsme farmu... ne... nečekejte, že v Africe, nebudu začínat úvodní větou knihy a filmu Vzpomínky na Afriku. Měli jsme zkrátka takovou farmu tam v lesích kousek od Žatce... Opuštěnou, zpustlou, ale velmi krásnou a byl jsem tam šťastný. To místo dodávalo energii. I já jsem snil, že bych tam snad jednou možná mohl žít, ačkoliv civilizace byla daleko. I když už bylo po sametu a dříve nemožné se stávalo pozvolna možným... A samozřejmě, nechtěl jsem tam žít sám, ale s někým, kdo by tam byl také šťastný a nevadilo by mu spíš než s lidmi žít s přírodou. No nestalo se a farmu odvál čas, nikoliv však z mých vzpomínek. A tak půjdu proti proudu i zdejším velkým zdejším znalcům filmařiny. Romantické a poetické filmy jsou takovou extra disciplínou v kinematografii. Autor se nám filmem snaží něco sdělit, předat a mnohdy jednotlivé obrazy kouzlí z vlastních nálad, vzpomínek či pocitů. Ačkoliv je film mírně řečeno hodně idealistický, mně velice sednul. Ivaně Vávrové to tam v jejím mládí sluší ať už nahé či oblečené a dostala mně Jiřina Jirásková se svými dědky. Souhlasím, že postava Zdeňka Podhůrského byla podivná i některé obrazy jako např. koza s SPZ na krku atd... Každopádně, tenhle film mně vrátil někam zpátky a zůstala po něm taková melancholická pachuť. A jelikož se tohle za poslední dobu hned tak někomu nepovedlo, kreslím 4 kvítečky na fasádu mlýna. * * * *

    • 26.6.2018  23:52
    Muzzikanti (2017)
    odpad!

    Tak tohle byla nejdelší reklama na chlast jakou jsem kdy viděl. Ne nebudu jmenovat, ale v rámci PP jedné destilérky se ve filmu prakticky neustále chlastá kořala. K tomu několik neherců a několik serebrit, které jimi nebyly ani v časech své světské rádoby slávy. Mrzela mně jen účast Norberta Lichého a trochu Pavla Kříže. Přeci jen ho mám zafixovaného jako Štěpánka z Básníků a i když už se účastnil nejedné hrůzy, tady to asi bylo zatím nejvíc. Proti tomu angažmá v nekonečné Ulici bylo na Oscara... Štáb si navíc koupil někde v hračkářství dron s kamerkou a tak je film zahlcen všemožnými průlety a nadhledy nad scénou... Hudba děsná, scénář také, něco tak příšerně nevkusného jsem už dlouho neviděl a kdyby šlo u odpadů dávat hvězdičky, tak je tohle ještě o level horší než Decibely lásky. Třešničkou na dortu byla účast čestného držitele státního vyznamenání z Těšína , které osobně dostal od paliče trenek, čímž mně navíc po zjištění, že asi vážně udával definitivně ztratil... A to jsem jeho písně doslova miloval. Ble... Jdu si dát panáka ale jiného než toho s logem jelena...toho jsem pln ač jsem nepolkl ani slzu. - ODPAD !

    • 25.6.2018  15:53
    Dveře (TV film) (1976)
    ****

    ,, A nemáte alespoň nějaké, třeba se sukem ? '' ------ Tohle byla malá velká komedie u níž v závěru asi nepřekvapí u titulků jméno Smoljak jako režisér... Ono mi to pány smrdělo už jen tou účastí Zdeňka Svěráka v miniroli :-). Myslím, že tohle bylo panu Nárožnému ušito na triko a já se skvěle bavil. Best ovšem byla návštěva pojišťovny, kde pan Lohnický předvedl něco neskutečného! To bylo naprosto geniální a připomnělo mi to anekdotu, kdy zaměstnanec žádá u šéfa zvýšit plat a on mu po odpoví: Náš rozhovor o zvýšení vaší mzdy nám oběma bezpochyby prospěl. Já už vím, proč chcete víc a vy víte proč vám to nemohu dát ! :-). Super byl i pan Kemr , jen mne mrzí ten závěr. Na mně to bylo jaksi drsné a náhlé. Proto nedám tu pátou hvězdu... I tak je to ale za 4 bažanty k uležení. Tohle totiž strčí dnešní takzvané komedie vpoho do kapsy . * * * *

    • 17.6.2018  10:04

    Strašné. Padesátá léta, to byl čas doznívajících let čtyřicátých, obzvláště u nás, kam vše přišlo vždy tak nějak s drobným zpožděním z toho velkého světa. Od spojenců k nám dorazila v plné razanci móda i styl hudby, kdy parketům vládly velké orchestry a móda byla elegantní. To vše těsně před rokem 1948, kdy vše najednou zašlo jako květy po prvním mrazu tu u nás bylo hojně vidět byť byl na trhu skutečně nedostatek lecčehož a soudruzi už měli seznamy těch, které zlikvidují v první vlně... Evropa byla válkou vyčerpaná a třeba taková Anglie, byť jeden z vítězů války by bez pomoci z nevyčerpatelné Ameriky zemřela hlady. Nedostatek byl samozřejmě i u nás a tak měl černý trh žně. Kdo měl peníze, mohl se dostat k lecčemuž co na obchodě měsíce nebylo. Film Smrt na černo se zaměřuje na šmelinu s látkami a textilem. Sice tam občas projede staré auto, platí se poválečnými penězi a na kabaretech či obchodech jsou ještě jména soukromníků, to je ale jinak vše co by mohlo budit zdání, že se film odehrává v roce 1947. Všichni jsou totiž oblečení jak se na rok 1976 slušelo. Účesy na pěšinku, košile s dlouhými rohy límečků atd... Prostě práci s dobovými reáliemi si tvůrci nedali žádnou. Herci hrají tak nějak unaveně a celé je to strašná nuda. Nevím jestli tenkrát někdo v kině u této kriminálky poposedával napětím, ale já zvažoval, že to vypnu. Film je navíc neskutečně tmavý a ze scén točených v noci slyší divák jen dialogy... Děs, běs. tady to nebylo ani o nechtěné zábavě z normalizačního filmu. Navíc di fakt nemyslí, že v sedmdesátých létech někoho zajímalo jak se šmelilo po válce s manšestrem a dalšími druhy látek... Hvězda z milosti. *

    • 15.6.2018  22:52

    Stejně jako Amerika poloviny devatenáctého století měla své padouchy a desperáty, měla je samozřejmě i Austrálie. Tehdejší padouši a často i vrazi jsou dnes v jakémsi romantickém opojení současníků glorifikováni a vzpomíná se na ně jako na legendy... Ono to zlé odnesl čas a tak zůstala jen ta sladká pachuť dobrodružství, časů pistolí a romantiky. Nicméně řada tehdejších zločinců byla hlavně prostým lidem (a určitě předvším těmi se kterými hoši nepřišli do styku! :-) jako jakési celebrity. Sázeli si na ně, fandili jim, ale po jejich lapení pak se s podobným zápalem často účastnili i nějakého toho veřejného věšení toho svého hrdiny... Já filmy z Austrálie téhle doby ( a nejen téhle) miluji, takže jsem se zprvu zaradoval, protože jsem si myslel, že film je jakýmsi moderním westernem z divokého západu. Ale hned jak jsem se dozvěděl, že jsme u Australáků naplnila mne radost. Bohužel hned v první přestřelce začal film působit krapet televizním dojmem a toho pocitu už jsem se nezbavil. Oceňuji výpravnost, kostýmy, zbraně... Chvilkami to mělo i slušnou atmošku a banda mi byla sympatická i co do obsazení herců. Fešné byly i skoro všechny dívky co se ve filmu ocitly, jen se mi nechce věřit, že kamkoliv člověk tehdá přišel, narazil tam na famě v buši na fešnou, štíhlou dlouhovlasou mamku, leckdy i pořádně dravou... Filmu dost škodí dlouhá stopáž, je to zybtečně natahované... I tak jsem ale HBO vděčný, že to produkovalo. Každopádně na třeba takový film The Proposition (2005) byť se to dobově i místně kryje to nemá ani náhodou. Takže já dávám jen za tři olověné čerstvě odlité kulky. * * *

    • 15.6.2018  12:54

    Ačkoliv se dokument věnoval pohřebnictví, myslím, že skvěle popsal celkovou situaci fungování čehokoliv v tom přelomovém roce 1989/1990. Soudruzi to všechno dovedli do takového stavu, že to fungovalo snad už jen setrvačností a to fungovalo myslím hodně nadneseně. Navíc jak skvěle popsal jeden ze zaměstnanců pohřebního ústavu - ti odpovědní dál seděli na svých místech, jen místo soudruhu na pozdrav vám řekli pane... Když jsem viděl záběry z pitevny nemocnice Bulovka roku 1990, nebo pohled na kremační pece ve Strašnicích, měl jsem dojem, že sleduji pracoviště nějakého sonderkommanda v Dachau či Osvětimi ! Fakt šílené. Kdo by chtěl dokument vidět je na ytb. A řeknu vám, tenkrát to museli dělat akorát srdcaři ! * * *

    • 13.6.2018  21:10

    Dokument o sicialistických stavbách v němž se vedou rozhovory s učni či zedníky na stavbách atd... Nakonec z toho celého vyleze vlastně náborový filmeček pro váhající mládež do jakého učebního oboru se přihlásit s tím, že stavbařina je super. Jsou tam dokonce zmíněny tehdejší výše prémií a příspěvků za odloučení od rodiny, diety atd... Nevím, ale dojatému zedníkovi, který byl zpovídán an stavbě rozestavěné králíkárny kdesi na Jižním městě, který vzpomínal kterak jich žilo 7 v cimřičce kdesi v dělnické kolonii a dnes jak se svou partou mladým rodinám staví moderní bydlení - jsem prostě nevěřil. Dávám tedy za jednu šlaufku. *

    • 12.6.2018  20:33

    U tohle filmu máte jen dvě možnosti. Buď to celé vezmete jako blábol o tom, že hákovat se nemá, nebo si v tom najdete zábavu a necháte se unášet dějem. Já zvolil tu druhou variantu a nechal se pohltit jedním letním dnem v podivuhodných šedesátkách, které jsem nezažil, ale chtěl bych je zažít. Film je skoro celý točený v exteriérech a tak má člověk možnost sledovat Prahu té doby i to jak se tenkrát řádilo v Modřanech ve Vltavě... Musel jsem se usmát. O víkendu jsem málem jel z Davle parníkem Vyšehrad a i tady si to za klapotu koles šinul řekou... :-). Tehdy asi ještě jezdil na uhlí a pod mosty sklápěl kouřící komíny... Film je plný známých herců - Kemr, Marvan, Záhorský... mihne se tam i mladá Bohdalka a Pepíček Zímů... Celé se to točí kolem zájezdu do Varny v Bulharsku. Ten má dostat dělnice Helenka za odměnu. Jenže ta si jeden den koupí nové plavky, nahlásí nevolnost a jede se tramvají č.21 vyvalit na náplavku do Modřan... Samozřejmě se provalí, že nemarodí (navíc tam ze závodu nehákovala sama) a todlecto tedy ne! Závodní výbor se na to pěkně podívá ! Zaslouží si tedy Helena zájezd do Bulharska? Divák jistě seděl v kině napjatý k prasknutí! Naštěstí film ukázal, že Helena není zcela zkažená (jen trochu) což byla zcela jistě zásluha jejího uvědomnělého otce. A s tímto ponaučením se šlo z kina a od té doby už nikdo v práci neměl áčko ! A zazvonil zvonec a pohádky je konec! Dávám za tři vysoustružené součástky. * * *

    • 12.6.2018  11:42
    Nazí a vystrašení (TV seriál) (2013)
    ****

    Ačkoliv některé dámy byly pohledné, nebudu se tu rozčilovat nad rozostřením obrazu jejich intimních míst jako Zeck, ňadra v to nevyjímaje. Dámy by pak mohly požadovat odostření mužů a to už by, mi mohlo kazit zážitek... :-). I když když, když už točím pořad jak z večerníčku o Človíčkovi, mohlo to být odvážnější. Konec konců si účinkující mohli spíchnout nějakou roušku z listí či dokonce z kůže opice, kterých byla džungle plná - pokud by se jim tedy nějakou zadařilo kilnout. Bear Grylls tvrdí, že v divočině si musíte zajistit jako první tři věci. Suché místo k odpočinku, oheň a vodu. Pak máte šanci přežít, nebo uspět v nějakém survival testu. Bez jídla vydržíte poměrně dlouho, ale bez vody ne. Promrzlí a mokří ztrácíte sílu a oheň nejen zahřeje, ale dodá morální vzpruhu a odhání hmyz a divokou zvěř. Pár, který jsem sledoval začal s ohněm až několikátý den, což se podle mně projevilo na jejich neúspěchu. Každopádně ač se ta tropická džungle zdála plná života (což byla), pro člověka s holým pozadím se ukázala jako vražedný protihráč už jen množstvím hmyzu, který se na nebožáky každou noc vrhal. Překvapilo mně, že hmyzákům nevadil ani kouř u ohně ani tělo pomazané blátem... Holt když je v džungli teplokrevník s hebkou růžovou neosrstěnou kůžičkou, pozvání k hostině se neodmítá. Sám jsem zažil v deltě Dunaje něco podobného. Vzduch hučel miliony komárů a kdo musel ven z moskytiéry, byl ihned napaden žravým hmyzem v celých hejnech... Naštěstí nám se do moskytiéry nedostali a co tam vlétlo bylo nemilosrdně vybito... Spát v tom venku a nahtej... brrrrrr ! Chlaíka taky odvezli po 7 dnech tak ožraného a vyčerpaného, že slyšel v halucinacích hudbu a zpěvy džungle ! Každopádně jako koncept velmi zajímavá záležitost! * * * *

    • 12.6.2018  11:26
    Temnota (TV pořad) (2017)
    ****

    Tohle je další ze zajímavých reality survival výzev. Viděl jsem konkrétně díl jak se v Death Walley do stareho opuštěného dolu spustí do totální tmy a ticha 3 stateční. Každý vstupoval do dolu z jiného místa. Důl měl dvě patra, kiláky chodeb a parta měla jen 6 dní k nalezení větrací šachty vedoucí ven... V části cesty se dobrodruzi setkali a jejich radost byla nesmírná. Ticho a tma je v delším časovém horizontu nesmírně depresivní a to ani nemusíte prolézat staré štoly a čekat kam zahučíte... Klobouk dolů, mně by tam nedostali ani kdyby se tam svítilo... :-)! Stačí mi vzpomínka na podzemí ve Slavonicích jak jsem se tam v ohybu štoly jaksi ,,šprajcnul'' a nešlo to tam ani zpět a pod nohama stoupala voda... Brrr... * * * *

    • 11.6.2018  09:11
    Laputa (2015)
    ***

    Celkem zajímavá současná generační výpověď. Mladá holka vržená do velkého světa se svými představami a ideály, konfrontována všednodenní realitou... Je to příběh o hledání tušeného ideálu a určité ztracenosti sebe sama. Hlavní roli si střihla Terka Voříšková a kdo mně zná, ví, že mně stačí se na ní jen dívat :-). Tady ale myslím předvedla, že zvládne i velká sousta, protože film prakticky stojí na ní a myslím, že hrála setsakra dobře. Bohužel, nevím jestli to byl záměr, ale stejně tak jak Johanka tápe a sem tam bezradně naráží do stěn kolem sebe, stejně tak bezradně se chvilkami točil i sám děj. Bylo to prostě jen takové bytí, bez nějakého většího životního zvratu, jakási epizodka běžného života... Proč ne, ale včera jsem měl tak nějak náladu na víc emocí. Kopu tedy do sebe naráz tři karibské rumy. * * *

<< předchozí 1 2 3 4 26 50 75 99
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace