Brygmi

Brygmi

Jana Glocarová

okres Brno
strange little birds

homepage
Twitter: brygmi

87 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6
    • 21.12.2017  22:52

    Nehodnotitelné. Skvěle sestříhaná série s geniálním obsazením (hlavně Lauren, Chrissy a Devon), která měla nakročeno do mé top ten... aby ji pak potopil poslední díl s naprosto nesmyslným twistem, který jde proti základním principům hry. Survivor zažil lepší i horší časy, ale tohle překročilo skutečně únosnou mez. Jsem smutná.

    • 5.2.2017  12:38
    Crazy Ex-Girlfriend (TV seriál) (2015)
    *****

    Nejdepresivnější seriál (nejen) o duševním zdraví, navíc skrytý pod škatulku muzikálové komedie. Pokud na začátku seriálu je Rebecca Bunch jen trochu trhlá žena posedlá romantickými vztahy, na konci druhé série už je jasné, v jak temném prostoru se pohybujeme a že vlastně o Joshe/Grega/Nathaniela ani zase tolik nejde.

    • 28.11.2014  18:54
    Jane the Virgin (TV seriál) (2014)
    *****

    Skvělá kombinace telenovel (však je to také remake jedné z nich) a tradičního romcom seriálu. Jane je těhotná panna, otcem dítěte je její dávná platonická láska, jeho sestra ji omylem oplodnila a má vztah se svou nevlastní matkou, otec Jane je hvězda telenovel a je to prostě tak zábavná směsice všeho možného, že tomu nemůžu odolat. Navíc neskutečně sympatické obsazení.

    • 21.2.2014  15:44
    Chlapectví (2014)
    *****

    Dvanáct let natáčený film o životě jednoho obyčejného kluka se nezaměřuje na zlomové okamžiky, ale naopak jen na drobné epizody, které se důležitých momentů pouze dotýkají. Některé segmenty jsou pak i zcela „nedůležité“ pasáže, drobné rozhovory o ničem. Možná v tom tkví největší síla a největší slabina filmu, kdy si dovedu představit, že pro některé diváky bude Boyhood naprosto nesledovatelný. Zatímco trilogie „Before...“ byla ohraničená dvěma postavami a setkáváním po letech, zde se postavy objevují a mizí takřka bez vysvětlování, protože se ocitáme vždy v „náhodných“ okamžicích Masona života. Navíc univerzální milostný příběh je nahrazen ještě univerzálnějším (a o to víc problematickým) procesem stárnutí. Ukazování banality a všednosti života je ale ve své jednoduchosti alespoň pro mě naprosto fascinující. Netýká se to jen při sledování fyzické proměny, ale hlavně proměny názorů a postojů, k čemuž dochází vždy velmi nenásilně. Plynutí času zprostředkovává i skvěle vybraná hudba (diegetická i nediegetická) a občasné zmíňky o důležitých událostech posledních několika let (Harry Potter, Obama). Boyhood je zřejmě první časosběrný fikční film, ale rozhodně to není nějaký podivný experiment. Vše nějakou záhadou funguje, a to včetně takřka tříhodinové stopáže. Každopádně je to spíše festivalová věc a v běžné kinodistribuci si to moc představit nedokážu.

    • 11.2.2014  13:54
    The Turning (2013)
    *

    Děti hrající si ve zpomalených záběrech na pláži, Rose Byrne objímající Ježíše (WTF?), tklivá hudba a tři hodiny. Tak špatné, že se tomu ani nedalo smát.

    • 9.2.2014  09:18

    Filmy Wese Andersona jsou autorsky rozpoznatelné – výrazně stylizované, plné bizarních postav a obsazené pořád stejnými herci. Grandhotel Budapešť je svéráznou poctou kinematografie (proměny formátů) a vyprávění obecně, nicméně stylová Andersonova stránka zůstala nezměněna. To, jak film budete hodnotit, se pak bude odvíjet od toho, jak moc vás Andersonův styl nudí nebo jak moc si ho naopak užíváte. Grandhotel je svižný, zábavný, je prapodivně evropský, ale z hlediska stylu už nic moc vzrušujícího nenabízí. Respektive se poměrně rychle okouká a hlavně pasáže uprostřed jsou pak poněkud těžkopádné. Zajímavé je se zaměřit na samotné herce, kteří neztělesňují plnohodnotné charaktery, ale jen figurky, jejíž herecký projev je naprosto jednotný a v podstatě zaměnitelný (důraz na gesta, mimiku, nejrůznější tiky). Spousta hereckých jmen je pak zde vyloženě spíše jako cameo. Bill Murray se objeví například na asi dvě minuty v takřka nedůležité roli – ale Grandhotel Budapešť je film Wese Andersona, takže tam Bill Murray být musí a publikum jeho přítomnost (a stylizovanost) ocení. Stejně tak i Tilda Swinton nebo Edward Norton – je prostě tak nějak uspokojivé vidět určité herce v přehnaných kostýmech a deklamující podivné dialogy.Berlinale 2014 - Friedrichstadt Palast.

    • 8.2.2014  22:24

    Některé pasáže jsou přepáleně akční a bizarně zábavné (škola), jiné naopak vyloženě krásné způsobem snímání. Bohužel film sráží chvíle, kdy se snaží být vážný a vyjadřovat se ke společnosti, diktátorství, náboženství, etc. Hrozně špatný je v tom hlavně monolog hlavního hrdiny a také úplný závěr filmu. Celé to v podstatě nedává smysl a evokuje to spíše videohity devadestých let, což mi přijde poněkud málo.

    • 5.1.2014  15:34
    Bezmocná (1995)
    ****

    Paul Rudd si čte knihu o Nietzschem a Jeremy Sisto je třídní playboy. Esence devadesátek.

    • 29.12.2013  17:09

    Nymfomanka nepůsobí dramaticky ani eroticky a spíše dává vzpomenout na (pseudo)umění, kterému ukazuje vztyčený prostředník Velká nádhera. Je to v podstatě hrozně nepřekvapivý film a recyklace zcizujících prvků, metafor, podivného střihu a odkazů na všechno možné (Bach celkem vtipně připomene Mortal Instruments: Město z kostí). Provokaci z hlediska sexuality nepotřebuji (a ani ji nedostanu), každopádně provokace z hlediska filmařských ambicí by se hodila. K uspání poslouží zdlouhavé pseudopsychologické dialogy (parafráze : „Já jsem TAK špatná!“ „Ale nejsi.“ „Ale né, jsem,.“ „Ale nejsi, mně se to nezdá tak hrozný.“ „Však počkej, jsem strašně špatná.“). Každopádně za reklamní kampaň palec nahoru, takhle se dělá film-událost.

    • 27.11.2013  14:56

    Pro mě paradoxně o dost slabší než první film. Z poměrně drsné Hunger Games All Stars předlohy se stala soft romance, která už nevíc nemá ani perverzní kostýmy. Je to celé příliš učesané, uhlazené, ničím neprovokující. Na druhou stranu pořád musím pochválit, že z genderového hlediska je to stále progresivní a Peeta ztělesňuje milostný protějšek, který je třeba zachraňovat, aniž by se ovšem z Katniss stal chlap. Obrácené role pořád fungují.

    • 29.6.2013  12:28

    Facinující a emocionálně vtahující film o teenagerských depresivních stavech. Psychika Anniko je nám zprostředkovávána hlavně skrze její práci s médii - přispívání na diskuzním fóru, psaní básniček, tvorbu animovaných filmů. Stylově je film proměnlivý (ruční kamera i dlouhé statické záběry, střídají se sborové chorály s anglicky zpívaným popem), ale přesto si celou dobu udrží celistvou atmosférickou podobu. --- Film ocení zejména dívky, které v pubertě četly Rilkeho, odmítaly růžové svetříky a byly posedlé smrtí.

    • 1.5.2013  20:05
    Nim (2011)
    ***

    Z množství nesourodných výpovědí je poskládán poměrně ucelený příběh o tom, kterak byl šimpanz Nim využíván/zneužíván k různým účelům. Jednotlivé postavy dobře reprezentují různé přístupy k Nimovi – Laura je mladá vědkyně, která chce mít ve všem systém, Stephanie bere šimpanze jako dítě, správňák Bob ho má za parťáka, apod. Zároveň se ve filmu prolínají různé tváře 70. a 80. let, kdy na jednu stranu sledujeme zhulené hippisáky starající se o šimpanze a na stranu druhou tu je všeobecný zájem o jazykové systémy. Ostatně jméno Nim Chimpsky odkazuje k Noamu Chomskému, což bohužel v dokumentu nezazní, stejně jako se více nepracuje s lingvistikou, sémiotikou a vůbec vědeckým pozadím projektu. Místo toho tu máme historku o nešťastném roztomilém lidoopovi a také o badateli Herbertu Terraci, který celý výzkumný projekt zastřešoval. Melodramatická životopisná linie je celkem fajn, ale bohužel film ztroskotává na značné argumentační problematice a na roztříštěnosti, kterou sebou logicky nese shromážděný materiál. Nakonec zůstává otázka, co se vlastně snažil ten dokument říct. Že sebrat šimpanzí novorozeně matce je špatné? Že snažit se naučit šimpanze znakovou řeč je zbytečné? Že Terrace používal šimpanze k tomu, aby se mu lépe sváděly studentky? Argumenty se stávají ještě méně přesvědčivé, pokud alespoň trochu znáte debatu ohledně učení lidoopů posunkové řeči, případně poznatky Jane Goodallové a boj proti výzkumu na zvířatech. Osobní rovina pak nemůže fungovat, pokud se zamlčují zcela zásadní otázky typu, proč tenhle výzkum vlastně proběhl a do jakého kontextu spadal. --- Vzkaz pro ostatní komentující: šimpanz fakt není opice.

    • 10.3.2013  13:34
    Girls (TV seriál) (2012)
    *****

    Pokud chcete feministický seriál plný sebevědomých a vtipných žen, tak doporučuji jít o dům dál (The Mindy Project, 30 rock). Hrdinky Girls jsou zamindrákované holky, které se po studiu snaží zapojit do pracovního života, i když v podstatě neví jak. Hannah by se chtěla nechat živit od rodičů, zatímco bude psát své eseje (ale spíš se jen tak válet nebo vysedávat u twitteru). Místo hledání "toho pravého" zůstávají hrdinky s losery, kteří jim přinášejí alespoň nějakou jistotu. Omýlaná fráze "realistický Sex ve městě" naprosto sedí, protože Girls zdůrazňují právě ty momenty, které se váží ke každodenním zkušenostem divaček (a zatímco málokterá žije jako Carrie, tak spousta přežívá způsobem ala Hannah). Chybí důrazný dramatický oblouk, zatím chybí i výraznější vývoj postav (jsem v první sérii), stylově je to velmi umírněné (kamera je často statická a snímá postavy v celcích), a to všechno v nás vyvolává pocit, že se díváme na něco "ze života", přestože realističnost je samozřejmě jen iluze. Když o tom tak uvažuji, tak už jsem dlouho neviděla seriál, který by byl tak silně založen na předpokladu ztotožnění se s postavou/situací/náladou. Možná i to může za rozporuplné hodnocení. Stačí si jen přečíst komentáře, které se nedokáží vyrovnat s tím, že Hannah není typická seriálová kráska a kladná hrdinka.

    • 8.3.2013  15:59
    The Voice (TV pořad) (2011)
    **

    Voice není ani náhodou o hlasu začínajících zpěváků, naopak je to jen propagace jednotlivých porotců. Mám pocit, že vím víc o Adamu Levinovi, než jsem kdy chtěla a že jsem ho rozhodně slyšela zpívat víckrát, než jsem potřebovala. O soutěžících naopak toho moc říci nemůžu. Soutěžních kol je přespříliš, účastníků přespříliš a vítězka třetí série Cassadee Pope je sice sympaticky talentovaná, nicméně si ji pamatuji jako frontmanku Hey Monday, takže asi tak. Popové hvězdy hledat raději jinde (American Idol, britský X Factor) a i zábava ze světa celebrit může mít kvalitnější podobu.

    • 18.2.2013  12:05
    Ve jménu... (2013)
    ****

    Na začátku to vypadá, že se film bude snažit postihnout všechna "problémová" témata (homosexualita, šikana, epilepsie, mentální postižení), naštěstí se po chvíli zaměří pouze na rozvíjení vztahů uvnitř komunity a ještě konkrétněji na čtyři (?) gaye. Má to některé společné rysy s Venkovským učitelem, ale je rozhodně mnohem lepší. Místo oslavy krásného čistého venkovského života tu je nefalšovaná vesnická deprese. A místo osahávání tu jsou doteky alespoň opětované a jako celek to nabízí i jistou naději. Provokativní může být film snad jen tématem (a to jen v katolickém Polsku, festivalové publikum gay kněz ani moc nepřekvapí), jinak je to spíše taková příjemná konvence. Skvělá kamera a hudba.

    • 11.2.2013  09:42

    Jediný zachovaný němý korejský film (objevený teprve před pěti lety) je často nesrozumitelny odvyprávěným melodramatem – hrdinovi odloudil dívku záporák, a pak se mu snaží odloudit sestru i další dívku. Příběh není ničím výjimečný, obrazy nejsou ničím výjimečným a těžko říci, jak vypadal němý korejský film té doby – do jaké míry je to díle typické či jestli to patřilo ve své době k vrcholu produkce. Nicméně mé hodnocení je vysoké kvůli přidané hodnotě, kterou na projekci na Berlinale 2013 byl doprovod hudebníků, zpěváků a hlavně benšiho, jehož komentáře nepopisovaly jen děj na plátně, ale zároveň byly i vtipně meta („To je ale obscénní úhel kamery!“). Tento nový scénář s komentářem vytvořil režisér Kim Tae-yong.

    • 10.2.2013  09:41
    Don Jon (2013)
    *

    Nic mi nemůže být vzdálenější, než životní styl postav Don Jon’s Addiction. Posilka, nagelované vlasy, make-up ala panda a kdyby Barbaru nehrála Scarlett Johansson, tak má určitě muffin. To ale není důvod k odstřelení filmu. Stejně tak není můj důvod ani to, že bych raději sledovala Special Someone. Film je z velké míry založen na stereotypech určité sociální vrstvy, ale blbé je, že s nimi nijak nepracuje, jen je potvrzuje a závěrečné vyústění je toho jen dalším trochu bizarním dokladem. Satiry je pomálu a humor je velmi laciný (ne, rozhodně se nesměju, když se hlavní hrdina udělá do kalhot, a pak to pere s pokrčeným nosíkem). Ani to proklamované „film je o médiích, film není o pornu“ moc nefunguje. A hlavně nechápu, jak je možné, že je film natáčený na filmový materiál a stejně vypadá hrozně.

    • 8.2.2013  11:53
    Velmistr (2013)
    *****

    Jestli je něco na novém filmu od Wong Kar Waie fascinující, tak rozhodně střetávání prvků kunfgu filmů a umělecké kinematografie. Souboje nestojí v protikladu ke klidnějším pasážím, protože i ony mají až intimní charakter a nesou silné emoce. Choreografie pak patří k tomu nejlepšímu, co jsem z asijského bojového umění viděla – střídají se zpomalené záběry se záběry v reálném čase, bojuje se ve skupinách i muž (či žena) proti muži, kromě boje beze zbraně se bojuje i s šavlemi či dokonce jen inteligencí. Výborné je, že nejde určit nejzásadnější akční scénu, nejdůležitější motiv, dokonce ani hlavní postavu. Nachází se zde určitá nejednoznačnost a nedořečenost a přitom je film stále kompaktní.

    • 5.1.2013  00:07

    Ze všeho nejvíc mi to připomínalo nějakou méně vydařenou epizodu Dawsonova světa. Ezra Miller samozřejmě nejlepší a Emmu Watson už nechci v žádném filmu vidět.

    • 4.1.2013  19:48

    Asi první Wrightův film, kde je stylizace nějak motivovaná a funkčně využitá. Ocitáme se na divadle, kde se nadsázka dá přijmout bez výhrad a kde práce s několika plány vyznívá nejen zábavně, ale hlavně přirozeně – jakkoli zcizující se může zdát. Něco víc o Anně knižní i o jiných adaptacích v mé recenzi pro Femag.cz.

    • 3.12.2012  22:10

    Na jednu stranu nesmírně pitomé, ale zároveň také v mnoha ohledech skvělé. A Kocáb s Pavlíčkem!

    • 26.11.2012  13:45

    Série Twilight si přes všechnu problematičnost stále ještě cením. Více v recenzi pro Femag.cz.

    • 10.8.2012  21:42
    Amerika hledá topmodelku (TV pořad) (2003)
    ****

    ANTM je jako crack. Víte, že je to strašně špatné, ale jak do toho jednou spadnete, tak už nemůžete přestat. Po devatenácti sériích mě to pořád baví, přestože to mám prokouknuté skrz naskrz. Jedinou nepředvídatelností je zde Tyra Banks, která je snad největší „fame whore“ ve světě reality show. Stále tloustnoucí bývalá supermodelka se stylizuje do role bohyně a opájí se vlastním obrazem a nechává se uctívat od náctiletých slečen. Hraje si na Oprah a radí dívkám, jak překonat problémy v rodině/s anorexií/sexualitou. Ukazuje svůj modelingový/pěvecký/fotografický talent. Při komunikaci s dívkami sklouzává k šikaně – imitování přízvuků a neschopnost vyslovit jejich jména ji nepřestává bavit. Je tak naprosto mimo, že to překračuje veškeré hranice. Zdatně jí v bizarnostech sekundují Mr. a Ms. Jay a chlípný porotce Nigel Barker (poznávací znamení: rád fotí aspirující modelky nahé). Poslední záchvěv zdravého rozumu dodává od desáté série porotkyně P. Pořízková. Ale v podstatě je to strašně smutný projekt. Dívky se snaží, ale samozřejmě nemají žádnou šanci ve světě modelingu – jsou moc staré, málo vysoké a málo hubené. Na topmodelku to není, spíš na pár nahodilých fotek a na podomní prodejkyni kosmetiky CoverGirl. Navíc to tady skutečně není o žádném talentu – je strašně lehké ovlivnit kdo vypadne (stačí dát dívce horší oblečení či vybrat horší fotku). Občas to skutečně umí být ponižující. Dívka přibere? Při focení sedmi smrtelných hříchů bude ztvárňovat obžerství. A pokud by to někomu nedošlo, tak další týden bude mít focení v kostýmu slona. Inteligentní osoby jsou nebezpečné, kritizované a mizí rychle. Vlastní názor jako kdyby nebyl povolen.... Ale jak jsem už napsala – je to skutečně velmi návykové. A člověk se pak přistihne, že proti své vůli fandí všem těm Elyse, Shandi, Heather a Alison – prostě těm které si přece jen zachovaly svou osobitost. A že nenávidí kazatelku Robin, protivnou Biancu i zlou Dominique. Takže ANTM je nakonec zcela úspěšný projekt a dokázal mě do svého pokřiveného světa vtáhnout. ------- Mimochodem doporučuji New Zealand's Next Top Model. Jde to i kultivovaně a daleko zábavněji.

    • 22.4.2012  15:20

    Jednotlivé segmenty jsou velmi rozdílné, některé velmi dobré (Jancsó), některé velmi špatné (Fliegauf). Každopádně György Pálfi z toho naprosto vyčnívá, má jasný a čitelný názor a už jen kvůli němu to za vidění stojí. Berlinale 2012 – Urania

    • 25.3.2012  22:31
    Hunger Games (2012)
    ****

    Potenciál byl velký, ale bohužel výsledek je spíše rozpačitý. Bavila mě kamera, líbili se mi herci, nicméně motivace postav byla pochybná a logika celého světa a principu Hunger Games se objevovala a zase mizela podle libosti. Navíc mám pocit, že jako nečtenářce mi zásadní věci unikaly, a to je prostě špatně. --- Mmch kostýmy jsou boží.

    • 11.3.2012  13:05
    Bai lu yuan (2012)
    *****

    Nejkrásnější film letošního Berlinale. Ale mimo kino bych to vidět nechtěla. Berlinale 2012 – FridrichstadtPalast

    • 11.3.2012  12:34

    Konečně kvalitní artový snímek o ženách, který je ovšem vtipný tím, že je natočen ryze mužským pohledem, takže takřka v každém pohledu je nějaký ten velmi hluboký výstřih. Trochu rozpačitá jsem z lesbických motivů, ale co už - obě dámy jsou alespoň krásné. Každopádně je tam příjemně roztěkaná kamera a vůbec hysterická atmosféra Versailles. Tam kde končí Marie Antoinette, začíná Sbohem královno. Berlinale 2012 – Haus der Berliner Festspiele

    • 3.3.2012  18:05
    Iron Sky (2012)
    *****

    Rozhodně jeden z nejzajímavějších filmů za dost dlouhou dobu, a to nejenom díky produkčním okolnostem. Kupodivu se z toho vyklubala satira, která má spoustu temných a smutných tónů, což umocňuje i ten Laibach. A je fajn, že přestože je tam množství popkulturních odkazů, tak to ani zdaleka nestojí jen na nich a funguje to hned v rámci několika žánrů. Ale je třeba to vidět znovu. A samozřejmě v kině, protože na plátně je to skvělé.Berlinale 2012 – Kino CinemaxX am Potsdamer Platz

    • 23.1.2012  11:00

    Film je sice vynikající, ale bohužel mu podkopává nohy podprůměrnost předlohy. Nejvíce mě bavila práce se švédštinou, přízvuky a vlastně obecně se severem.

    • 9.1.2012  17:54
    Glee Live! 3D (koncert) (2011)
    **

    Glee sice zbožňuji, ale všechno má své meze. Tohle je prostě jen špatné.

<< předchozí 1 2 3 4 5 6
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace