Laxik

Laxik

Jakub Laxar

okres Hradec Králové
Last samurai... a filmredaktor webu eurozpravy.cz

homepage
Twitter: laxarj

33 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 10 18 27 35
    • 13.10.2017  00:21

    Tohle už asi blbější bejt nemůže.

    • 12.10.2017  23:03
    Sněhulák (2017)
    ****

    Jako chápu, že to nesedne každému a že kvalita tohohle filmu je řekněme pochybná a záleží na tom, co jste mu ochotní odpustit, ale 56 %? No tak, zas tak špatné to nebylo.

    • 7.10.2017  17:16

    Tohle budu muset vidět víckrát. Ne, že bych to nechápal, ztratí se v tom jen ten, co u toho usne (a že takových lidí pár bude, na to vemte jed), jen je toho tam TOLIK, že je těžké to napoprvé nějak pořádně zpracovat. Můžu k tomu říct jen to, že je to hodně villeneuveovské a tudíž i své, což je jedině dobře. A že, podobně jako jsem to měl s jedničkou, to člověk bytostně touží milovat, ale tak nějak nedokáže. Alespoň zatím ne.

    • 6.10.2017  18:39

    Jsem zklamaný, nečekal jsem sice hloubku, ale rozhodně aspoň nějakou pointu. Místo toho jsem dostal desetiminutovou kapitolu z historie Země, takové intermezzo či video vložku mezi akty v PC hře. Žádný kontext, "jen" prvotřídní animace, stylová akce, slušná písnička na závěr a tři čtyři věty o motivaci různých stran konfliktu.

    • 5.10.2017  19:07
    Gattaca (1997)
    ****

    Gattaca je zapomenutý klenot. Přesně téhle budoucnosti se totiž bojím, žádný Skynet, ale genetická dokonalost nás jednou všechny zotročí a pak do jednoho vybije. Hawke ve své roli exceluje, na to, jak je to komorně pojaté, to má suprovou stylizaci i kameru a emoce to musí vyvolat v každém polenu. Zkrátka ideální dystopie. Bohužel trpící nedůvěrou k blbci divákovi, a tudíž pokažená nejen vševysvětlujícím voiceoverem, ale i příliš vysvětlujícími dialogy. Osekejte obojí napolovic a máte dokonalý film.(Čirou náhodou se jedná o podobné vady na kráse, které před třiceti lety poškodily podobně pesimistického Blade Runnera).

    • 2.10.2017  12:05

    Nikdo netočí akci jako Matthew Vaughn. Jasně, jsou filmaři, kteří ji zvládají lépe (jen letos třeba Nolan nebo Wright), Vaughn je ale unikát. Dokonce takový, že mu odpustím to okaté CGI, kterým mě při svých krouživých do absurdna vyhnaných záběrech mlátí o hlavu. V druhých Kingsmanech se totiž zhmotnilo vše, co si představuju jaku dokonalou "bezduchou popcornovou horskou dráhu". Vtipy, akce a styl stříkají na všechny strany a já se ani chvíli nenudil, přestože celé představení trvá dlouhých 141 minut. Julianne Moore je oproti Jacksonovu Valentinovi rozhodně zlepšením, američtí bratranci Channing a Pedro tomu přidávají oktany a Elton na hranici kýče baví, jak byste to od něj možná ani nečekali. Takže ve výsledku mě to bavilo asi i víc než jednička - a to i přes to, že to má jak všechny klasické Vaughnovy neduhy (k už zmíněnému okatému CGI si přičtěte prapodivnou příběhovou strukturu, která lítá sem a tam a drží dohromady snad jen s pomocí celé role stříbrné pásky, a upozaďování ženských charakterů) a přidává k tomu ještě klasičtější slabiny dvojek (všeho je tam víc a celé to trvá déle). Ono to má totiž taky všechny atributy Vaughnových nejlepších kousků. Jeho unikátní styl, tentokrát vybroušený téměř k dokonalosti, baví i ohromuje, hraje si s klišé a převrací očekávání a hlavně má zábavně až tarantinovsky napsané dialogy. FUCK you Poppy! Fuck YOU Elton. SPOILER! Jen mě sere, že i když jsou Kingsmani super zábavný a všechno v nich perfektně šlape, ten film se prostě dal natočit líp. Zabít hned z kraje Roxy byla rozhodně chyba. Její postava měla co nabídnout. Nejen co se týče toho prostého faktu, že to byla pravděpodobně první a jediná žena mezi Kingsmany, ale hlavně proto, že by to znamenalo mnohem zajímavější a bohatší příběh a prostor pro Eggsyho (a nejen jeho) další vývoj. Kdyby se místo její smrti nevrátil Harry, vůbec bych se nezlobil.. Ale hej, filmy musíme hodnotit podle toho, co jsou, ne podle toho, co si myslíme, že by "měly být".

    • 30.9.2017  21:32

    Nejnásilnější, nejepičtější a nejkulervoucnější film všech dob. Ono zparodovat Ramba se nabízí samo a zparodovat Cassablancu jakožto největší americkou klasiku je vlastně docela logické. Ale smíchat tyhle dva filmy dohromady a říznout to možná že i stovkami neotřelých nápadů, to chce kumšt.

    • 30.9.2017  17:22
    Wind River (2017)
    *****

    Budu opakovat všechny přede mnou - výborný scénář, ale slabší (OK) režie, která nedostatečně využívá prostředí. Tak, to bychom měli za sebou. Teď sem mrsknu něco málo apologetiky proti jedné z hlavních věcí, které filmu kritika vytýká. Není to dostatečně emocionální? Jasně, máte pravdu. Kvůli tomu, že se pozornost štěpí mezi vyšetřování, Coryho žal a hledání smyslu života a dokumentaci bídné situace v rezervacích, se film ničemu z toho nevěnuje dostatečně do hloubky. Osobně si ale myslím, že ne všechny filmy musí emocionálně vydírat a přinášet odpovědi, u některých bohatě stačí, že pokládají otázky - že dialog alespoň podnítí. Taková je Wind River a já jsem rád, že mi utrpení nenaservírovali na stříbrném podnose, ale radši mě donutili se zamyslet nad smyslem pomsty a (ne)schopností vypořádat se s žalem. Netvrdím, že je Wind River bůhvíjak filozofická, geniální nebo hloubavá, ale myslím, že pokud se víc než nad tím, co jednotlivé postavy říkají, zaměříme na to, proč to říkají a k čemu slouží tropy jako nespolehlivé vyprávění, shledáme, že to není ani tak blbé a prázdné.

    • 27.9.2017  22:34

    Hrozně sympatický filmík. Možná to není dokonalé a s Audrey vzniklo hned několik o třídu lepších komedií, ale i tak to dokáže skvěle zvednout náladu. Inteligentní, rozkošné, nenásilně vtipné.

    • 27.9.2017  18:50

    Občas je to vtipný, jednou za půl hodiny je to dokonce sakra vtipný. Většinu času je to ale nuda, takový hodně zředěný odvar ze Žhavých výstřelů. Postavy Arnolda a Jamie Lee jsou navíc sakra nesympatické - on je idiot, hajzl a manžel na hovno, ona nemá osobnost a nechá si to líbit. Konec jakoby idylický, ve skutečnosti ale stojí za prd.

    • 27.9.2017  14:18

    I'm sure you noticed what she has three of but guess what she has two of. Tahle show je fakt nepřekonatelná.

    • 26.9.2017  21:41
    Serenity (2005)
    ****

    Jasně, je to nostalgický až to tříská, ale na to, že se vlastně jedná o ultimátní fanservis a labutí píseň největšího seriálového kultu 21. století by to s tím dojímavým tónem mohlo být mnohokrát horší. Nedosahuje to sice hloubky, nápaditosti a bohatosti původního seriálu, ale rozhodně to není ani hloupé, chudé nebo nedej bože neoriginální.

    • 26.9.2017  18:48

    Naprostá paráda. Brutální, emocionální, brutálně emocionální, a to i při druhém zhlédnutí, které na zážitku jen přidává. Jednou se to dost pravděpodobně dostane do mé X-Mení TOP 3. Do té doby mě ale mrzí těch několik klišé a minimálně jeden dost otravný logický laps.

    • 26.9.2017  18:26

    Uznávám, že mám pro filmy tohohle typu nekritickou slabost, ale nepovažuju to za handicap. Člověk prostě občas potřebuje opustit vody cynismu a nechat po sobě upřímnou touhu mládí stéct jako horkou sprchu. Emma je fakt dokonalá a z Ezry Millera se stává možná nejvýraznější herecký talent mojí generace. A kdybych přeci jen měl mít nějakou výtku? Bowie. Jak můžou zrovna tyhle děcka neznat Bowieho?

    • 25.9.2017  22:49

    Dost dobře odehrané béčko, které se bere až moc vážně. První půlka v čele s už mnohokrát vychvalovanou střílečkou na pláži slibuje zábavu ve stylu protiteroristických 96 hodin, ta druhá film mění v přihlouplou, nenápaditou a nudnou trapárnu.

    • 25.9.2017  22:38
    Rašomon (1950)
    ****

    V imaginární příručce Jak nezačít vyprávění najdete hned na první straně pravidlo, že nikdy, nikdy, ale vážně NIKDY nesmíte absurdně zvyšovat divákovo očekávání, natož pak slibovat nesplnitelné. Něco mi říká, že dva chlápci tupě zírající do prázdna, donekonečna opakující, že "to" vůbec nechápou a slibující svému náhodnému společníkovi nejzáhadnější, nejpozoruhodnější a nejděsivější příběh, který si ani neumí představit. Stejně jako onen náhodný posluchač, i divák nejdřív ohrnuje nos, jen aby mu u druhé verze téhož příběhu začalo svítat a u té další už jen nevěřícně kroutil hlavou a snažil se té záhadě přijít na kloub. Přest to všechno mi Rašomon úplně nesedl - herecky a choreograficky se tu silné scény střídají s opravdu podivně teatrálními. A to tak, až to Evropana 21. století prostě ruší.

    • 25.9.2017  14:34

    Max zase jednou dokazuje, že je to kreativní borec. Wrestling nesleduju a po tomhle asi ani nezačnu, rozhodně mu ale rozumím ještě o něco víc než po přečtení Barthesovy výborné eseje v Mytologii. Jo a Andi Layneová je fakt z jinýho světa.

    • 21.9.2017  16:20

    Když už jste po třetí sezóně mysleli, že BoJack už nemůže být depresivnější, přichází na Netflixu se čtyřkou a BoJackovým návratem do dětství. Začíná to sice trochu pomaleji a ne tak vtipně, ale od půlky už čekejte koňskou dávku kvalitní animované zábavy s poučením.

    • 10.9.2017  22:06
    To (2017)
    *****

    Asi takhle. Při sledování tohoto filmu jsem byl členem Loosers Clubu, přehlíženým spolužáky, šikanovaným tyrany, zamilovaným do Beverly, k smrti vyděšeným Pennywisem, naplno pohlceným detektivním pátráním, navěky zpřáteleným s ostatními Nulami a odhodlaným nakopat prdel tomu klaunovi. Takže je mi úplně jedno, kolik chyb a rezerv tenhle film má - jako že jsem si všimnul hned několik - protože To nabízí takovou hromadu kvalitního matroše, že jím moji pozornost plně a beze zbytku zaměstnává. Plná recenze. PS: Hrozně mě fascinuje ta hororová (nejen!) fanouškovská kultura. "Nemá to atmosféru tradičního hororu v moderním smyslu toho slova, takže to vlastně není moc dobrej horor." Kdy jste naposledy viděli něco od Hitchcocka, Mouchu, Twin Peaks, Věc nebo Mlčení jehňátek? I horor má být v první řadě dobrý film.

    • 2.9.2017  22:28

    Tohle byla ale přeslazená mizérie... Člověk by čekal, že se tyhle dobovky o chudáčcích fešných slečinkách provdaných za staré páprdy a hledajících útěchu v náručí mladého bohéma už ani nedají pokazit. Ono ale přitom stačí odfláknout scénář a vykašlat se na cokoli jako logické chování postav, věrohodnost jejich vztahů (o lásce, přátelství a touze se toho hodně nakecá, ale nic se neukáže) nebo nějakou příběhovou invenci. Nuda střídá protáčení očních bulev... Dane DeHaan navíc tentokrát herecky úplně mimo realitu. Plusem může být povedená produkce, nečernobílost hlavních protagonistů a vcelku povedená humorná stránka. Takhle nějak vypadají pohnojené tulipány. A přitom jsem se tak těšil. PS: Pokud chcete kvalitní film na podobné téma, sáhněte po Lady Macbeth. Ta tuhle kytičkovou nudu přebíjí ve všech ohledech.

    • 1.9.2017  17:54

    Ám aboat to get nejkid so nou pejkin. Jsou filmy pro burany a filmy o buranech. Tenhle naštěstí patří do té druhé kategorie. Zároveň se ale nejedná o žádnou snobárnu, Soderbergh evidentně své vidláky miluje a možná jim i maličko závidí, takže se se svojí západovirginskou variací na Oceanovic -náctky mazlí jako by to byla jeho pihovatá sestřenice s předkusem. Craig asi nikdy nebyl vtipnější.

    • 29.8.2017  10:57
    Hra o trůny - Série 7 (série) (2017)
    ****

    Je to už zcela jiný seriál. Neskáču z toho radostí, starý (Martinův) styl bych bral zpět všemi dvaceti, ale tak nějak jsem se s tím smířil a užívám si, že je to pořád sakra cool zábavná podívaná, která ví, jak využít nastřádaný nostalgický potenciál. Ale knihy doufám budou pokračovat úplně jinak.

    • 28.8.2017  23:54

    Asi nejslabší finále ze všech sedmi sérií. Dát fanouškům vše, co chtěli, mi přijde docela kontraproduktivní.

    • 28.8.2017  11:45

    Vánoční speciál, který si utahuje z vánočních speciálů, ale zároveň následuje jejich vzor tím, že se klasickým epizodám nemá šanci vyrovnat. Přesto neopouštíme klasickou bojackovskou satiru a jako jednohubka to bez problémů funguje.

    • 24.8.2017  23:21
    Temná věž (2017)
    ***

    Takové nemastné neslané, je fajn se na to kouknout, ale zážitek to není ani při sledování, ani po něm. Řekl bych nenadchne, ale neurazí, jenže pokud máte k dispozici Kingovu (údajně - neměl jsem zatím tu čest si ji přečíst) geniální předlohu, je takovýhle nesoustředěný, neživotný, obyčejný a vykalkulovaný polotovar skutečně zklamáním. Víc než jako cokoli jiného to působí jako celovečerní pilot k plánovanému seriálu... seriálu, kterého se samozřejmě nedočkáme, protože Dolarová věž babylonská sotva překoná hranici zisku.

    • 20.8.2017  21:58

    Docela slušný příběh, prvotřídní design a zajímavé postavy, které mě baví, vs. nijak zvlášť děsivá a zbytečně dlouhá duchařina. Nejsem hororový fanda (ne, že bych se u tohoto žánru bál až příliš nebo naopak vůbec, jen k tomu nemám vztah), takže beru klady a jsem ochotný přimhouřit oko nad negativy. SPOILEROVÉ PS: Jen už v této sérii konečně pár lidí (dětí) zabijte, jinak nemám důvod se o někoho bát.

    • 20.8.2017  15:28
    The Defenders (TV seriál) (2017)
    ****

    Kauzalita, konzistentnost a koherence hadr, první dvě epizody více měné nudí, ty další zase ženou kupředu tempem tak zběsilým, že se ve vývoji charakterů posunujeme spíš skokově než plynule a některé vedlejší dějové linky jsou utnuty/zakončeny předčasně/divně. Přesto jsem se hlavně díky zajímavým postavám a střetujejich ideologií bavil a i když rozum mluví o kvalitě někde mezi první půlkou Lukea Cage a Iron Fistem, srdce prozatím nemůže jít níž. Přesto je moje hodnocení na hraně. 68,0001 %. PS: Když potřebujete pár figurek na šachovnici zvané scénář posunout z bodů A - D do bodu Z a víte, že na náhodu už vám divák neskočí, není nic příhodnějšího (línějšího) než vzít nejmystičtější z oněch figurek a vlepit jí někde mezi kecy o dracích či či líbeznou větičku o osudu, který je svedl dohromady.

    • 12.8.2017  15:25

    Ty vole, co to bylo? Tenhle divnej horor byl jak jízda na horský dráze. Jsem tam vždycky pět minut zíral na plátno, jak Sanderg buduje atmosféru, že jsem si málem nasral do gatí, jen aby každou takovou scénu zatloukl vyvrcholením tak antiklimatickým jako Trumpovo popírání globálního oteplování. Jen si to představte. Padesátá léta, tmavý dům na samotě v prérii, všude to vrže, křupe, duní, věci se otvírají, přítomnost ZLA je silná jak koncentrovanej vývar z pěti kostek masoxu rozpuštěných v dehtu a když v tom vyděšená postava uslyší zlověstné vrzání. Pomalu otočí hlavu, vytřeští bulvy a co nevidí. PANENKU V ZATRACENÝM HOUPACÍM KŘESLE! Střih. Esence smrti nikdy nebyla tak hmatatelná. Myslím, že v tom úchylně vypadajícím pokoji mrňavé holčičky nejsem sama. Kamarádka už dávno utekla, já ale zůstávám, protože mě jakási temná moc vábí k sobě. Slyším divný chrastivý zvuk. S vyvalenými kukadly a srdcem v kalhotách se otočím za tím zvukem. BOŽE! TA PANENKA SE PŘECI PŘEDTÍM DÍVALA JINÝM SMĚREM! Poprvé si pobaveně odfrknete, podruhé už trochu hlasitěji, potřetí se už smějete na celé kino. Posedmé se k vám přidají i ostatní. A nejhorší je že po každém tom neumětelském antivyvrcholení, které rozhodně není vtipné naschvál, si zase okusujete nehty a snažíte se uklidnit zběsile tepající srdce. Nejsem hororovej fanda, neviděl jsem ani originální Conjuring (což co nejdřív napravím), ale tohle byl dost možná ten nejděsivější film, co jsem kdy viděl. Bohužel taky jeden z nejstupidnějších a nejsměšnějších.

    • 7.8.2017  15:26

    Pokud jste se kdy na internetu (pravděpodobně na YouTube) nebo skrz jeho tvorbu setkali s nenáviděnou i milovanou kreaturou známou také jako Max Landis, pak vám musí být jasné, že spojení tohoto nevybíravého egoisty a geniálního scénáristy v jedné osobě s králem komediální sci-fi Douglasem Adamsem zní jako něco naprosto samozřejmého. Seriálový Dirk Gently je Maxovo dítě se vším všudy. Abych se vyjádřil trochu přesněji - scénář této věcovité věci vypadá jako by na něj Max bez ladu a skladu vyejakuloval všechny svoje nezvrhlejší denní a noční můry. A stojí to za to, i když zvyknout si na zcela úmyslně otravného Dirka, vyšperkované idiotské dialogy a skvadru těžce ale vymazleně přehrávaných karikatur s bizarními způsoby řeči dá někomu práci.

    • 7.8.2017  15:04
    Lesní duch (1981)
    ***

    Celou dobu jsem měl pocit, že koukám na studentský film, cvičení, ve kterém talentovaný študent ukazuje komisi, že ovládá různá filmařská umění jako je vypravěčství, triky s kamerou, praktické efekty, masky, stop-motion a přehrávání záběrů pozpátku, že ví, jakou hudbu kam dát, že chápe, rozdíl mezi termíny dread, horror a terror, show a tell, explicit a implicit a že dokáže partičku pěti neherců jakž takž vybičovat k hereckým výkonům. To vše pak že bylo dělané o víkendech, na koleni s rozpočtem rovnajícím se kapesnému od rodičů a ušetřené výplatě z občasné otročiny u McDonalda. Být to studentský film, nezbylo by mi, než ho jako takový obdivovat. Jako "film" ho bohužel musím brát s odstupem a tedy jako něco, na čem je v každém záběru po čertech znát, že to o sobotách a nedělích dělala na koleni a s mizerným rozpočtem partička nadšených poloprofesionálů částečně jako exhibici svých filmařských schopností a že na mě Lesní duch polovinu času tyhle informace křičí tak hlasitě, až z něj nevnímám nic než to.

<< předchozí 1 2 3 4 10 18 27 35
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace