Laxik

Laxik

Jakub Laxar

okres Hradec Králové
Last samurai... a filmredaktor webu eurozpravy.cz

32 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 9 17 25 33
    • 24.6.2017  22:23

    Pátí Transformers se dají shrnout vcelku jednoduše: Události se dějí, postavy cestují všude po světě a věci vybuchují. Při o něco větší komprimaci dat bychom mohli použít všeobsahující slůvko CHAOS. Vcelku nudný, nenápaditý a předvídatelný chaos, který se táhne dvě a půl hodiny – bohužel. Hodně slabá dvojhvězda (40 %).

    • 22.6.2017  15:57

    Nemyslím, že jsem z přerostlých robotů, co se tlučou hlava nehlava, odrostl (podobně laděný Pacific Rim je toho důkazem), spíš mě už nebaví nepřehledná nenápaditá akce, která spoléhá jen na umění počítačových mágů a nepočítačových pyrotechniků. Kupodivu jsem se nejvíc bavil v těch malých "lidských" momentech (vyjma Samových rodičů). Zápletka i dění samozřejmě vůbec nedávají smysl, ale to snad ani chtít nelze.

    • 15.6.2017  23:28
    Auta 3 (2017)
    ***

    Rocky 3 napumpovanej benzínem aneb je to sice zajímavej film o comebacku, ale je to "jen další film o comebacku". Dvojka jako by nikdy nevznika, VÍC ZÁVODĚNÍ NEŽ V JEDNIČCE A DVOJCE DOHROMADY. Ale taky dost repetitivních replik o srdci závodníka, rychlosti a generační výměně. Místy to nudí, místy to otravuje. Všehovšuy je to ale zajímavej film a Pixar zase jednou ukázal, že kvalitě jejich serverů se vyrovná maximálně NASA. Tomu říkám vizuální pošušňání.

    • 15.6.2017  21:26
    Lou (2017)
    *****

    Uznávám, že to není nejlepší pixarovský kraťas, ale mě rozesmál i vzal za srdce. Takže sláva nejlepší části mé návštěvy Aut 3.

    • 14.6.2017  13:32

    Batman a Robin říznutý Klony útočí. Jasné barvy, ice puns, mizerné CGI. Hodně lidí tohle považuje za druhé bondovské dno. Já musím nesouhlasit, i když žádný zázrak to taky není. Brosnan je ale jako vždy skvělý a až na nudné finále v letadle je to celé i docela zábavné. Je ale dobře, že po tomhle sci-fi kolotočářském tyjátru vzniklo Casino Royale, víc absurdní už totiž brosnanovky asi být nemohly. Něco málo klasiky na závěr... i když je tu hraček celá řada, nikdy jsem si žádnou extrémně neoblíbil. Takže body jasně na straně koček, přičemž plavky neplavky, u mě nad Halle Berry vyhrává Rosamund Pike jako Miranda Frost.

    • 13.6.2017  19:06

    Ááááá jsme zas jednou v béčkových vodách. Jak taky jinak brát film, ve kterém není Denise Richards nejhorší herečkou na place? Tehdy stále ještě těžce šukézní plastelíně to v tomto ohledu natírá prkenné francouzské jelítko Sophie Merceau. Naštěstí tu máme Brosnanova dokonalého Bonda, který je zase jednou punny až to tříská, vcelku charismatického Carlylea (byť jeho záporák nemá akčně moc co nabídnout) a pořád si držíme nadstandardní kvalitu akce. Navíc se vrací všemi oblíbený KGB odrodilec Valentin. Pokud chcete po své bondovce slušný scénář a zajímavé postavy, hledejte jinde. Jestliže se ale smíříte s tím, že je Jeden svět nestačí ABSURDNÍ NELOGICKÁ PIČOVINA, kde se díry ve scénáři valí v zástupech a k tomu po trojičkách, možná z toho maglajzu nakonec vypadne docela obstojná guilty pleasure... a pokud jde o hračky vs. kočky, tak nejen pro malé množství technologických blbinek, ale hlavně pro dvě překrásná stvoření musím tentokrát oslavovat bondgirls.

    • 12.6.2017  16:06

    Těžko říct, jestli je zápletka druhé brosnanovky naprosto absurdní nebo překvapivě realistická (a možná že obojí zároveň). Stejně tak těžko odhadnout, zda se ve světě, kde se nejčtenější zprávy představují čistý bulvár, jedná o téma aktuální či zastaralé. Ale ono je to vlastně jedno. Na čem záleží, je, že Zítřek nejenže nikdy neumírá, ale kloubí v sobě akci Zlatého oka a daltonovek, libové záporáky conneryovek a absurditu vlastní těm lepším Mooreovým kouskům. Vrchni Vrabčák Jonathan Pryce si svého ďábelského padoucha užívá natolik, že mu odpustíte jeho jednodimenzionalitu, Michelle Yeoh nakopává zadky tak efektivně, až si skoro nevšimnete, že ji DžejBí musí asi 4x zachránit život, případně že o duu špionů všechny postavy ve filmu mluví jako o "Bondovi a 'té holce'", a slušná muzika vás udrží ve střehu natolik, abyste přešli mávnutím ruky další stovky kulek (a granátů a raket), které naše utíkající hrdiny minou jen o vlásek. Navíc to má fakt dobré hlášky (v originále). Takže je to super bondovka a jediné, co zbývá rozhodnout, je souboj hračky vs. kočky. Fanfáru, bych prosil... A je to... REMÍZA! Objektivně tu máme sice hafo super vychytávek a nudnou Teri Hatcherovou a ne zas tak pěknou Michelle Yeoh, ale když já tu čínskou superbabu žeru.

    • 7.6.2017  23:54

    Děláte si kozy? 007 utržený z řetězu. Dalton se pro mě tímhle stává bondovskou trojkou po Brosnanovi a Craigovi. Akce střídá akci, záporák i jeho pohůnci jsou charismatičtí i děsiví (mladej bejček Benicio ukazuje, že na to má odjakživa) a vůbec nevadí, že to vykrádá Dobyvatele ztracené archy, Mzdu strachu, Zjizvenou tvář a já nevím co všechno. Dokonce jsem schopný pochopit i Bondovo neustálé odstrkování Pam i Q (miluju filmy, kde se tenhle sympatický Santa Claus Britské tajné služby dostane do terénu), i když mu jsou oba neskutečně k užitku. Vždyť to i vypadá, že to má podtext - James jedná mimo svoji jurisdikci a dost možná počítá s tím, že na své cestě za vendetou umře... jen by to příště nemuselo být tak repetitivní. Dvě naprosto dokonalý kočky (z nichž jedna se dokonce umí rvát) vyhrávají nad nanicovatými hračkami o délku dospělého carcharias carcharodon. Cary Lowellová byla fakt skoro dokonalá. PS: Povolení zabíjet splňuje pravidlo, že každá dobrá Bondovka potřebuje aspoň jednu akční scénu buď na lyžích nebo ve skafandru a s ploutvema.

    • 7.6.2017  20:57
    Wonder Woman (2017)
    ****

    Pořád je to přetrikované, že nevíte, kde vám hlava stojí, ale má to hlavu, humor i srdce. Přes všechno pozlátko a mytologii stojí Wonder Woman na postavách. A to je to hlavní. A ta akce je docela přehledná, takže nehrozí úplný chaos.

    • 7.6.2017  20:55

    Hovno nostalgie. Tohle je prostě jedna z nejlepších, nejstrašidelnějších a nejnápaditějších pohádek, co kdy kdo natočil.

    • 7.6.2017  20:49
    Zlaté oko (1995)
    *****

    Campbell umí. Žádné dvě bondovky jsem neviděl tolikrát jako Casino Royale a Zlaté oko. A i když první brosnanovka není (na rozdíl od Casina) dokonalá a o rok mladší M:I si s ní docela slušně vytírá prdel, dokážu jí leccos odpustit. Ať už tu mluvíme o honičce v tanku centem Moskvy, která (kromě toho, že je to kurva honička v tanku centrem Moskvy) vlastně není moc dobrá, tolik chválené vyšší realističnosti, u které všichni tak nějak zapomínáme, že satelitní superEMP jsou těžký sci-fi, bondgirl, která není nijak zvlášť sexy až do chvíle, kdy nahodí khaki uniformu, a nic moc vizuální stránku, na které mi pořád něco vadí, ale nikdy jsem nepřišel na to, co, já Zlatému oku fandím. Pro šílenou Xenii, sarkastickou M, charismatického záporáka Januse i bondovsky bondovského Brosnana. Ale taky - a to uznávám - pro tu nostalgii, protože dlouhé roky byl tohle jediný film o agentovi Jejího veličenstva, ke kterému jsem přičuchnul. Souboj hračky vs. kočky jednoznačně na straně hraček. Toho bavoráka bych bral všema deseti a výbušnou propisku bych nevyměnil ani za ferrari mezi plnicími pery.

    • 6.6.2017  18:09

    Zajímavý, i když ne moc originální nebo kreativní film o cestování v čase, který má ke genialitě pěkně daleko. Celá ta epizodičnost začíná být brzo repetitivní a zdlouhavá a konec, i když zajímavý, dojíždí na stejně debilní vodění za ručičku, jakým mě nasral Shyamalan v Šestém smyslu. Jakože bych to bez toho voice overu nepochopil, nebo co? Kačer je v pohodě, spíš by to chtělo schopnější lidi na druhé straně kamery. Ve výsledku je to ale docela fajn spotřební zboží a myslím, že jako takové Osudový dotek natáčeli. Kult z něj udělal až internet. 65 %.

    • 5.6.2017  23:43

    Co začalo jako zajímavá a docela originální japonskými anime seriály inspirovaná záležitost se vyvinulo v klišoidní, ale stále docela zábavné zklamání.

    • 29.5.2017  22:59
    Fantazie (1940)
    ****

    Fascinující filmový experiment čili Fantasia. Dvouhodinový animovaný videoklip k výběru toho nejlepšího z vážné hudby. Někdy od druhé půlky mě to dokonce i bavilo, ale je to fakt příšerně dlouhé a chce to sakra práci udržet pozornost, a to hlavně v lyrických scénách. Disneyho animátoři se vyblbli, já jsem si to vcelku užil, ale asi nejsem cílová skupina. Podruhé už se na to asi nepodívám. Sláva Stvoření světa.

    • 27.5.2017  23:29
    Dech života (1987)
    ****

    Bond je zpět. Možná už není bůhvíjak šarmantní. Možná nemá hrudník medvěda v zimně, umělej příčesek, ani úšklebek chlípnýho dědka, ale zato vám nakope zadek s precizností vrcholných osmdesátek. Svého 007 jsem měl vždy radši seriózního a tady se mi dostalo zajímavého příběhu, zábavných záporáků i slušné akce. Dokonce i bondgirl, i když je ta holka tele s tupým výrazem a polovinu věcí zvoře, je maličko aktivnější než většina jejích předchůdkyň (čest výjimce jakou byla Melinda Havelock). V tentokrát skromném souboji tuhle kočku ovšem jasně válcují hračky, ať už je to hi-tech aston nebo pískací přívěšek.

    • 27.5.2017  20:02

    Ve všech ohledech průměrná bondovka, ničím nenadchne, ale skoro ničím ani neurazí. Ani ta masakrózní May Day nakonec není tak dobrá, jak by jeden doufal. A souboj hračky vs. kočky? Hraček tu tentokrát niet, takže vyhrávají kočky. A to i přes pěknou, ale mdlou Tanyu Roberts. Ono totiž existují dobří herci, průměrní herci, špatní herci, polena, ... a až někde na konci stupnice je tahle těžce marná představitelka bondgirl.

    • 27.5.2017  15:55

    Těžko říct, jestli jsem od toho očekával víc, míň, nebo něco úplně jiného. Důležité jen je, že jsem se u téhle upíří dokukomedie bavil (kolikrát až příliš nahlas). Jen je škoda té kamery, ze které se mi dost často motala hlava.

    • 27.5.2017  15:42
    Chobotnička (1983)
    ***

    Jak natočit ideální bondovskou Chobotpičku? Vemte klasickou mooreovku, přidejte o něco víc přímočarých sexuálních narážek (Máte problém ho udržet zpříma?), každý indický stereotyp, který vás napadne, indický kult ženských s odhalenými pupíky, protřepat, nemíchat a zakápnout trochou zbytečně překomplikované a docela nepřehledné zápletky. Voila! Chobotnička je na světě... a i když je to pakárna, člověk se docela pobaví. Teda až na ten konec s cirkusáckou přepadovkou, ten byl fakt divnej. A protože kočky byly tentokrát jen průměrné (a poněkud archivnějšího ročníku), Chobotničce vládnou hračky v čele s falešným krokodýlem, vytuněnou motorikšou a kyselinovým perem. Hódně slabé 3 *.

    • 25.5.2017  20:31

    Bože, zač mě trestáš? Čtyřka byla možná nevýrazná, ale člověk se mohl spolehnout aspoň na Deppa a Rushe, kdežto tady je veškerý kouzlo pryč. Ožrala bez kalhot i bývalého šarmu se spolu s dalším klukem z plakátu a párkem cecků krakeních rozměrů (teda ne, že bych si zrovna tady nějak horlivě stěžoval) přilepených na modrookou neherečku, utíká před neděsivou karikaturou Španěla (známou také jako bezostyšné plýtvání Javierem Bardemem), Faramirem jejího Veličenstva (kterému pravděpodobně ve střižně opižlali jeho roli na nelogické minimum) a vdavekchtivou irskou mařenou. Při tom se snaží najít další bájnou relikvii, pohádkové kouzlo mrtvé franšízy, nejkrásnější lokace zelených pláten Karibiku, bolestivě chybějícího Hanse Zimmera, který evidentně dal před pátými Piráty přednost perspektivnějšímu Mimi Šéfovi (!), i Deppovu mrtvou kariéru, která ale jaksi odmítá přijmout svoji pokročilou fázi rozkladu. Přes to všechno jsem se vlastně nenudil, občas (hlavně na začátku) jsem se i zasmál a po potitulkové scéně jsem zvědavý na šestku. Jen k tomu prosím příště obstarejte solidní režii a scénář.

    • 24.5.2017  23:58

    To mi vysvětlete, jak je možný, že po možná nejhorší bondovce v historii (rozhodně nejhorší k datu) Moonrakerovi, někdo natočil jednu z nejakčnějších, nejvtipnějších, a všeho všudy nejsympatičtějších bondovek (a bezpochyby nejlepší mooreovka), která začne jako povedená parodie a pokračuje v solidní špionskou etudu napěchovanou sympatickými postavami, popíráním bondovských klišé, ale hlavně vedenou agentem 007, který se umí rvát, před intimním a důkladným ošpionováním náhodné buchty dá přednost záchraně lidstva a který dokonce odmítne hupsnout do postele s nahou krasobruslařkou, který by mohl být dědečkem. Jsem v šoku. Kdyby to nemělo kupu nelogických krávovin - které jsou ale trademarkem téhle série už od Goldfingera - nedalo by se tomu nic vytknout. No a souboj hračky vs. kočky? Má cenu k tomu vůbec něco říkat, když se hraček nedočkáme a Carole Bouquetovou, jednu z nejkrásnějších a nejosobitějších Bondgirls všech dob, by netrumfnul ani jetpack z Kick Asse?

    • 24.5.2017  19:34
    Moonraker (1979)
    odpad!

    V tomhle filmu je všechno špatně. Z Mooreova chlíváckýho Bonda, kterýho bych přepral i já, je mi na blití, akce je nudná, hlášky nucený, všichni neschopný, Jaws necharismatickej kašpar, nic nedává smysl, prostě tragédie a ostuda. A protože to není vtipný, nefunguje to ani jako parodie. Souboj hračky vs. kočky tentokrát lehce na straně koček. Je jich tu hned několik a i když žádná není extra suprová, hračky tentokrát stojí za prd.

    • 23.5.2017  00:05

    Jestli byli v Prometheovi všichni idioti, jsme s IQ covenantských tykví v jiné dimenzi. Vypadá to bombasticky, závěrečná třetina je docela napínák, ale většina filmu je předvídatelná nuda napěchovaná prázdnými žvásty postav, které nikoho nezajímají.

    • 22.5.2017  22:56

    Malá mořská víla je pro mě takový paradox. Zatímco její chaluhová omáčka je zábavná, vtipná, neschematická, hravá a obsahuje hned několik umně podaných morálních poselství, její ústřední milostná linka mě neskutečně iritovala jako harpuna v konečníku. Ani nevím proč, obvykle svoje princezny nepotřebuju nutně 100% emancipované a lásku na první pohled v pohádkách beru jako téměř nevyhnutelný trop. Ale tady jsem to nežral ani s navijákem, ani bez něho. Možná je to tím, že s MMV má oficiálně začít ona pověstná Disneyho renesance (která nám představila pecky jako Lví král, Aladin, Kráska a zvíře nebo Mulan) v níž přišel myšák Mickey s novými tématy, dospělejšími a mnohem obyčejnějšími (rozuměj realističtějšími a sympatičtějšími) hrdiny, možná ne. Každopádně celá ta honba za polibkem z pravé lásky rozkvetlé po třídenní známosti mi zavání rybinou, a tudíž se ji nedokážu přimět spolknout. Možná je to i nevýrazným princem, který je nám představen jako "fajn kluk, co se chce oženit z lásky", ale navrch nemá osobnosti co by se za zuby barakudy vešlo. PS: Uvědomuju si, že si sebou nesu dlouholetou bagáž sexuální frustrace, ale Ariel prostě je rajcovní a je tak nakreslená naschvál. To mi nikdo nevezme. /// Dodatek po dni: Tak už vím, co mi vadí. Ariel se do prince zamiluje jen proto, že je to fešák, a pořád mluví/zpívá, jak je nádhernej. Nic víc v tom není. A nic víc zřejmě v lásce nepovažují za důležité ani další postavy (Sebastian, Flounder, racek, komorník, Uršula, vlastně tak trochu i táta Triton). No a pak tu je ten mentální rozdíl - holka je opravdu ještě děcko. Roztomilý děcko, ale pořád nedospělý tele, co se chová na svůj věk (16), ne-li ještě na míň. Jasně, že se šestnáctka zabouchne do prince okolo 20 let je normální. Horší je, že se dospělej a plus mínus racionální člověk může posrat z ní.

    • 18.5.2017  23:13

    Jak je možné, že jsem kolem tohohle klenotu roky jen kroužil? Vidět to na střední nebo ještě na základce, možná by se z toho postupem času stal jeden z mých nejoblíbenějších filmů. Přesně devadesát minut čiré geniality (a, uznávámm, závěrečná rozpačitá čtyřminutovka, která má svoje opodstatnění, ale stejně nefunguje tak dobře, jak by měla), během nichž se seznámíte s pestrou pětický bohatých charakterů, která má společnou jednu věc - cítí se osaměle. Jo a ještě jsou po škole, protože provedli nějakou absolutní pitomost, takže to jsou vlastně dvě věci. Ale o to nejde. Jde o to, že pětatřicetiletý John Hughes napsat, bezchybně obsadil a zrežíroval manifest adolescentů nejen generace osmdesátých let, ale i těch minulých a nadcházejících. Ally Sheedyovou bych si chtěl vzít domů a nechat si ji pobíhat po bytě, motat se mi pod nohama, běhat v obřím kole a krást mi tkaničky od bot, protože takovou neodolatelnou roztomilou humanoidní zvětšeninu morčete aby dneska jeden pohledal.

    • 13.5.2017  23:08

    Jasně, druhý akt se docela vleče a pořád tam jsou některá disneyovská klišé (i když o mnoho méně, než je zvykem - nebo jsou alespoň lépe zamaskovaná), ale vzhledem k tomu, že jsem se u toho asi pětkrát rozbulel jak mořská želva přivazovaná Jackem Sparrowem k její ještě uslzenější kámošce, a nejradši bych odplul na širé moře poznávat polynéskou kulturu, lidi a mýty, jsem nadšený. Lepší než Frozen. Navíc meta (i když tady si nejsem jistý, jestli je to dobře.) Pokaždé, když slyším How Far I'll Go mi vstávají všechny chlupy na zádech.

    • 13.5.2017  15:26
    Lady Macbeth (2016)
    ****

    Takhle nějak by to dopadlo, kdyby byla Anna Kareninová namísto hysterky psychopat. Nenápadné až minimalistické, od formy přes scénografii, prozrazení minulosti jednotlivých postav, až po hudbu (která často úplně mlčí). Esteticky uchvacující, herecky zmáknuté. Zajímavé, inspirativní. Ale místy možná maličko nelogické a zbytečně dlouhé.

    • 11.5.2017  23:34

    Kouzelná kniha Franka Bauma změněná v poblázněný horečnatý sen jednoho afektovaného spratka s jižanským přízvukem; kýčovitá, uječená, estrádní. Její největší přínos tkví v představení písničky Somewhere Over the Rainbow. A teď mi povězte, čím se to liší od ne tak starých a všemi zatracovaných adaptací knih Dr. Seusse.

    • 8.5.2017  13:33

    Awesome Mix Vol. 2: vtipnější, emotivnější, s důrazem na rozvoj pestrých a zajímavých charakterů, nejroztomilejší mimistrom všech dob, to vše vyšperkované dokonalým Kurtem Russellem. Přesto Gunn trochu nepochopitelně volí povídkově epizodické pojetí vyprávění, které je všude a zároveň nikde, takže jsem měl pocit jisté neúplnosti. V kontextu našeho bližšího seznámení se Star-Lordem, Gamorou, Rocketem, Nebulou a hlavně Yonduem pak vyloženě irituje důraz, kterž je kladen na imbecilitu Draxe. Ta je sice zábavná, ale všeho moc škodí. Kdybychom se radši dozvěděli něco víc o tom, co se mu děje v jeho truchlící mysli. Ve výsledku shledávám dvojku jako příjemné překvapení a mnohem lepší film, než byla jednička.

    • 7.5.2017  11:26

    Já nevím, možná je to tím, že jsem se ke Cranku dostal až po deseti letech od jeho premiéry, ale já v tom tu nápaditou zběsilou jízdu nevidím. Premisa napůl vykradená z Nebezpečné rychlosti, v níž nezastavitelný autobus v podobě Jasona motherfucking Stathama šňupe, šuká a kosí protivníky zní dobře asi jen na papíře. Ve výsledku mě hyperaktivní kamera srdce rozbušila jen občas a to ještě nijak zvlášť. Hulkovi naruby se aspoň musí nechat, že u něho neusnete.

    • 11.4.2017  22:33

    Asi každý zde udal tytéž důvody, proč se mu Ghost in the Shell líbí. Protože s nimi prakticky ve všem souhlasím, vezmu to z druhého konce. Nelíbí se mi, že postavy litují hacknutého člověka, který páchá zločiny proti své vůli, ale nebrání jim to v tom, aby si s ním hlavní hrdinka pohrávala jako kočka s myší a lámala chudákovi pracky natřikrát, když ho mohla uzemnit jedinou ránou na solar (a než začnete protestovat, že si v tomto světě může každý dovolit nějaký ten upgrade, nezapomínejte, že to byl jen chudý popelář... a že zlomená ruka kurva bolí). Nelíbí se mi, že jsem přes všechnu tu diplomacii, Sekce, filozofování a lyrické momentky z rušného velkoměsta neměl dojem, že se příběh odehrává ve skutečném živoucím světě, který má své obyčejné obyvatele, svoji historii,geografii, ... (V tomto ohledu jasně vítězí letošní Hollywoodská adaptace, z níž na mě hmatatelnost budoucnosti vykukovala zpoza každého rohu.) Nelíbilo se mi, že mi na Majorovi vůbec nesešlo a bral jsem ji jen jako kchúl řezníka s pár filozofickými a existenciálními oříšky, které na nás vychrlila ve třech monologích. Jinými slovy bych příště uvítal 10- 20 minut budování světa a postav navíc. Lepší než remake, ale žádná hitparáda.

<< předchozí 1 2 3 4 9 17 25 33
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace