Laxik

Laxik

Jakub Laxar

okres Hradec Králové
Last samurai... a filmredaktor webu eurozpravy.cz

homepage
Twitter: laxarj

33 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 10 19 27 36
    • 5.12.2017  23:39
    Chef (2017)
    **

    Hmm. Tak asi takhle - podobně roztomile naivní krávoviny už se dnes točí zaručeně jen v Indii. Můžete nad tím ohrnovat nos jak chcete, můžete se tomu klidně i posmívat, ale netvrďte mi, že jste se u toho aspoň občas retardovaně negebili. Obvykle poznám, jestli si ze mě filmař dělá prdel, nebo jestli to myslí vážně. Tady ale fakt netuším. Některé scény byly očividně upřímné až po špičku sikhského plnovousu, jiné si naopak střihly čistou sebeuvědomělou hru. Ve většině případů ale fakt netuším - smál jsem se jak divý, ale těžko říct, jestli jen postavám, nebo i tvůrcům. A moji spolukinaři (kteří byli, stejně jako já, netušící "obětí" promítání naslepo) na tom byli podobně. Průšvih je spíš v tom, že se to celé vleče přes dvě hodiny a tak nějak to svojí strukturou připomíná snahu amatérského fabulátora odvyprávět koherentní a kohezní příběh. A přestože snědý indický Ondra Vetchý v hlavní roli není úplně k zahození, herecky je to taky dost bída. (K nemilosrdně stupidním dialogům se radši vyjadřovat nebudu, protože titulky, co nám k tomu pustili, evidentně přežvýkal Google Translate a dál už se tím nikdo nezabýval.) Tohle všechno bych ale téhle bezelstné krávovině dokázal odpustit. Jen kdyby za něco stál aspoň její konec. Ten se sice tváří jako bůhvíjaká sluníčková filozofie, ale (alespoň z mého pohledu) ve výsledku vyznívá dost amorálně a dělá pitomce ze všech zúčastněných. Včetně diváka.

    • 30.11.2017  22:30
    The Punisher (TV seriál) (2017)
    *****

    Frank Castle není hrdina. Frank Castle není uvědomělý muž z lidu. Punisher je chlap, který přišel o všechno a řádsky mu z toho hráblo. Válka je svinstvo a pokud vás nerozhasí ona, návrat z ní a nejisté reakce lidí, kteří si jí neprošli, to zvládnou nepochybně. Tenhle seriál to ví a sděluje to dost nekompromisně. S galony krve, náklaďáky vystřílených patron a nasraným mručením mrtvého muže. A výborným příběhem a postavami. Snad jen trocha té předvídatelnosti mi na tom někde okolo půlky vadila. Naštěstí šli tvůrci cestou očekávatelnou, ale ne hloupou.

    • 26.11.2017  23:44

    Dokonale nevýrazné a těžce (nebo spíš lehce?) zapomenutelné. Díky kryptonskému bohu za Ezru. ten snad nikdy nezklame (i když jeho postava taky není bůhvíjak skvěle napsaná).

    • 13.11.2017  23:32
    Thelma (2017)
    ****

    Norská lesbická variace na Carrie, kompletně neakční a středně ujetá (tento víkend jsem viděl Suburbicon a Zabití posvátného jelena, takže je pravděpodobné, že v jakémkoli jiném kontextu je Thelma ale sakra ujetá) s dost vypracovaným důrazem na psychologii, atmosféru a kameru. Jen je to přeci jen ve svém jádru ne úplně objevné a celá ta křesťanská linka mi přišla neuspokojivě prozkoumaná a na konci i nedotažená. Eili Harboe si to ale docela dává. Nevyrazí vám dech, ale něco na té holce je. PS: Po jisté lehce nechutné scéně od jezera téměř na samotném konci filmu by se to celé dalo interpretovat i tak, že hlavní hrdinka prostě jen potřebovala pořádnýho ptáka. Tímto se omlouvám všem lidem se vkusem a jdu se někam zahrabat.

    • 5.11.2017  23:34

    Je to sice absolutní recyklát posledních (minimálně) dvou dekád amerického animovaného filmu, ale já se u toho většinu času nevím proč bavil. Znovu si to asi jen tak nepustím, ale úplně bych to tu jako většina ostatních uživatelů nesmažil.

    • 5.11.2017  01:29

    Je to vtipné. Jakože fakt vtipné. A má to styl. Konec chvály. Podobně jako první Strážci galaxie je to totiž dokonce tak vtipné, až to zabíjí veškeré vážné emocionální momenty. A podobně jako Strážci galaxie, vol. 2 je to naprostý epizodický chaos: Thor je na divné lávové planetě. Thor je na Asgardu. Thor je v New Yorku. Thor je v Norsku. Thor je v prdeli, ... a všude udělá jednu dvě věci a zase se stěhuje dál. Taika natočil další Co děláme v temnotách, jen za tisícinásobné množství doláčů a s áčkovými hvězdami. Příběh ale fakt stojí za prd a ani ta libová Blanchettka ve výsledku nestojí za nic, protože její Hel(u) skoro neuvidíme a musíme ji tedy zařadit mezi anonymní zástup malekithů, ronanů, vanků a další nudné poddimenzované marvelácké záporáky. Těšil jsem se na to fakt hrozně mrtě strašně moc, byť s vědomím, že poslední marvelovka, z níž jsem byl nadšený, jsou druzí Avengers. Ve výsledku jsem dostal zatím nejhorší letošní komiksárnu a dost možná nejhoršího Thora, protože i ten Pastelově barevný svět aspoň zvládnul propojit vážný příběh a lehký humor, aniž by je smatlal dohromady.

    • 4.11.2017  14:58

    Přiblblý mix hororu a komedie, který je na horor málo děsivý a na komedii to postrádá určitou kadenci vtipů. Ale rozhodně se to nebere vážně, a to je plus. V takhle bezelstně vypatlanou béčkovou ptákovinu jsem doufal celý rok, ale ona ne a ne přijít. Jen mě mrzí, že se to i přes svůj sebeuvědomělý žánrový mix zásadně pohybuje UVNITŘ mantinelů hororu, univerzitní/středoškolské/romantické komedie i vykrádačky na Groundhog Day. Inovace hadr. Poctivá sedmdesátka... PS: Pořád zdůrazňuju, že je to blbý, ale zase nečekejte nějakou zběsilou jízdu. Všechno nejhorší se ale (bohužel) dost drží při zemi.

    • 2.11.2017  09:57
    Modrý samet (1986)
    ***

    Nechci tvrdit, že od Lynche vyžaduju pořád jedno a to samé (a totiž surrealistickou jízdu), ale tak nějak zatím platí, že mi víc sedí ty filmy, ve ktrerých útočí na moje smysly a podvědomí než na můj rozum. V tomhle případě se mi to prostě líbilo, ale neuvízne mi to v palici jako Mulholland Drive, Twin Peaks nebo Zběsilost v srdci. Prostě ne. A mám podezření, že hodně atmosféry vykouzlil hlavně Badalamentiho a Lynchův patentní zvukový doprovod plný šumění větru a přepjatých drnkajících strun.

    • 29.10.2017  00:00

    V mnoha ohledech dokonale průměrné. Sice je to slušný napínák, ale jediný, kdo si to aspoň trochu dává, je Bana. A i ten jede docela na jistotu. Vidím tam hromadu nevyužitého potenciálu a mám dojem, že se v tom někde skrývá mnohem temnější (incestem načuchlejší) psychologická verze, na kterou si tvůrci nakonec netroufli. Scénář tak ve výsledku spíš než tříchodové menu připomíná švédské stoly. Vyjedené švédské stoly plné oschlých roznípaných zbytků.

    • 28.10.2017  16:20

    Pár geniálních fórů, několik slušných, ale šílená hromada trapných. A ne, nejsem přecitlivělý, zrovna ty kontroverzní narážky se z velký části povedly (ale bylo tam pár fórů na hranici vkusu, případně i za ní). Jen tomu chyběl šmrnc, větší hra s žánrem westernu a občas selhává i nezvládnutý timing vtipů.

    • 27.10.2017  18:54
    Jigsaw (2017)
    **

    Jako nudit se u toho nebudete, jen je to nenápaditá rutinérská nutnost, navíc vydlabaná jak halloweenská dýně. Chvílema mě bolely oči, jak se moje panenky snažily protočit o sto osmdesát. Více: v mojí recenzi

    • 25.10.2017  23:16

    Nápad za všechny peníze a zábavná šíleně přehnaná vizuální stylizace. Že se v tom v podstatě víc kecá než kuchá, mě překvapilo, ale vlastně asi i příjemně. Bohužel jsem v tom povídání dvou "náhodných cizinců" připoutaných k trubce postrádal jakoukoli substanci, cokoli, co by nebylo ve výsledku o ničem. Takže hranice žánru překročeny nebyly a protože se tam vlastně ani moc neděsí (natož aby se třeba zabíjelo), v rámci hororové škatule se to může chlubit asi jen tím, že tu něco takového fakt do té doby nebylo. Ale hlavně nad tím moc nepřemýšlejte. Nebo radši vůbec.

    • 25.10.2017  20:18

    Hollywoodská oslava ekoterorismu. Teda neberte mě špatně, Lady Di byla vlastně v právu a kdybych byl na jejím místě, chtěl bych těm hajzlům narvat koule nosníma dírkama až do slinivky, ale ta ženská docela postrádala nadhled. Což z ní na druhou stanu dělá výborný filmový materiál. A Apted se nakonec nebál ani její šílené stránky. Navíc je Weaverová fakt výborná, její nadšení, posedlost, láska, zuřivost, vše je fakt skutečné.

    • 20.10.2017  02:05
    matka! (2017)
    *****

    Sice nevim, co to je, ale rozhodně mě to neuráží. Právě naopak! Asi že nemám nutkavou potřebu všechno nadinterpretovat, a tak jen spokojeně plavu v podnětné kaši symbolů a surrealistických vizí a nechápu, proč to stejní lidé, kteří vychvalují v podstatě dutou Černou labuť, označují za plytké a/nebo těžkopádně alegorické. Já mám pár slepých odboček a nerozetnutelných definic kruhem ve svých filmech rád. Ono to pak celé o něco víc připomíná ten nesmyslný tentononc zvaný život.

    • 13.10.2017  00:21

    Tohle už asi blbější bejt nemůže.

    • 12.10.2017  23:03
    Sněhulák (2017)
    ****

    Jako chápu, že to nesedne každému a že kvalita tohohle filmu je řekněme pochybná a záleží na tom, co jste mu ochotní odpustit, ale 56 %? No tak, zas tak špatné to nebylo.

    • 7.10.2017  17:16

    Tohle budu muset vidět víckrát. Ne, že bych to nechápal, ztratí se v tom jen ten, co u toho usne (a že takových lidí pár bude, na to vemte jed), jen je toho tam TOLIK, že je těžké to napoprvé nějak pořádně zpracovat. Můžu k tomu říct jen to, že je to hodně villeneuveovské a tudíž i své, což je jedině dobře. A že, podobně jako jsem to měl s jedničkou, to člověk bytostně touží milovat, ale tak nějak nedokáže. Alespoň zatím ne.

    • 6.10.2017  18:39

    Jsem zklamaný, nečekal jsem sice hloubku, ale rozhodně aspoň nějakou pointu. Místo toho jsem dostal desetiminutovou kapitolu z historie Země, takové intermezzo či video vložku mezi akty v PC hře. Žádný kontext, "jen" prvotřídní animace, stylová akce, slušná písnička na závěr a tři čtyři věty o motivaci různých stran konfliktu.

    • 5.10.2017  19:07
    Gattaca (1997)
    ****

    Gattaca je zapomenutý klenot. Přesně téhle budoucnosti se totiž bojím, žádný Skynet, ale genetická dokonalost nás jednou všechny zotročí a pak do jednoho vybije. Hawke ve své roli exceluje, na to, jak je to komorně pojaté, to má suprovou stylizaci i kameru a emoce to musí vyvolat v každém polenu. Zkrátka ideální dystopie. Bohužel trpící nedůvěrou k blbci divákovi, a tudíž pokažená nejen vševysvětlujícím voiceoverem, ale i příliš vysvětlujícími dialogy. Osekejte obojí napolovic a máte dokonalý film.(Čirou náhodou se jedná o podobné vady na kráse, které před třiceti lety poškodily podobně pesimistického Blade Runnera).

    • 2.10.2017  12:05

    Nikdo netočí akci jako Matthew Vaughn. Jasně, jsou filmaři, kteří ji zvládají lépe (jen letos třeba Nolan nebo Wright), Vaughn je ale unikát. Dokonce takový, že mu odpustím to okaté CGI, kterým mě při svých krouživých do absurdna vyhnaných záběrech mlátí o hlavu. V druhých Kingsmanech se totiž zhmotnilo vše, co si představuju jaku dokonalou "bezduchou popcornovou horskou dráhu". Vtipy, akce a styl stříkají na všechny strany a já se ani chvíli nenudil, přestože celé představení trvá dlouhých 141 minut. Julianne Moore je oproti Jacksonovu Valentinovi rozhodně zlepšením, američtí bratranci Channing a Pedro tomu přidávají oktany a Elton na hranici kýče baví, jak byste to od něj možná ani nečekali. Takže ve výsledku mě to bavilo asi i víc než jednička - a to i přes to, že to má jak všechny klasické Vaughnovy neduhy (k už zmíněnému okatému CGI si přičtěte prapodivnou příběhovou strukturu, která lítá sem a tam a drží dohromady snad jen s pomocí celé role stříbrné pásky, a upozaďování ženských charakterů) a přidává k tomu ještě klasičtější slabiny dvojek (všeho je tam víc a celé to trvá déle). Ono to má totiž taky všechny atributy Vaughnových nejlepších kousků. Jeho unikátní styl, tentokrát vybroušený téměř k dokonalosti, baví i ohromuje, hraje si s klišé a převrací očekávání a hlavně má zábavně až tarantinovsky napsané dialogy. FUCK you Poppy! Fuck YOU Elton. SPOILER! Jen mě sere, že i když jsou Kingsmani super zábavný a všechno v nich perfektně šlape, ten film se prostě dal natočit líp. Zabít hned z kraje Roxy byla rozhodně chyba. Její postava měla co nabídnout. Nejen co se týče toho prostého faktu, že to byla pravděpodobně první a jediná žena mezi Kingsmany, ale hlavně proto, že by to znamenalo mnohem zajímavější a bohatší příběh a prostor pro Eggsyho (a nejen jeho) další vývoj. Kdyby se místo její smrti nevrátil Harry, vůbec bych se nezlobil.. Ale hej, filmy musíme hodnotit podle toho, co jsou, ne podle toho, co si myslíme, že by "měly být".

    • 30.9.2017  21:32

    Nejnásilnější, nejepičtější a nejkulervoucnější film všech dob. Ono zparodovat Ramba se nabízí samo a zparodovat Cassablancu jakožto největší americkou klasiku je vlastně docela logické. Ale smíchat tyhle dva filmy dohromady a říznout to možná že i stovkami neotřelých nápadů, to chce kumšt.

    • 30.9.2017  17:22
    Wind River (2017)
    *****

    Budu opakovat všechny přede mnou - výborný scénář, ale slabší (OK) režie, která nedostatečně využívá prostředí. Tak, to bychom měli za sebou. Teď sem mrsknu něco málo apologetiky proti jedné z hlavních věcí, které filmu kritika vytýká. Není to dostatečně emocionální? Jasně, máte pravdu. Kvůli tomu, že se pozornost štěpí mezi vyšetřování, Coryho žal a hledání smyslu života a dokumentaci bídné situace v rezervacích, se film ničemu z toho nevěnuje dostatečně do hloubky. Osobně si ale myslím, že ne všechny filmy musí emocionálně vydírat a přinášet odpovědi, u některých bohatě stačí, že pokládají otázky - že dialog alespoň podnítí. Taková je Wind River a já jsem rád, že mi utrpení nenaservírovali na stříbrném podnose, ale radši mě donutili se zamyslet nad smyslem pomsty a (ne)schopností vypořádat se s žalem. Netvrdím, že je Wind River bůhvíjak filozofická, geniální nebo hloubavá, ale myslím, že pokud se víc než nad tím, co jednotlivé postavy říkají, zaměříme na to, proč to říkají a k čemu slouží tropy jako nespolehlivé vyprávění, shledáme, že to není ani tak blbé a prázdné.

    • 27.9.2017  22:34

    Hrozně sympatický filmík. Možná to není dokonalé a s Audrey vzniklo hned několik o třídu lepších komedií, ale i tak to dokáže skvěle zvednout náladu. Inteligentní, rozkošné, nenásilně vtipné.

    • 27.9.2017  18:50

    Občas je to vtipný, jednou za půl hodiny je to dokonce sakra vtipný. Většinu času je to ale nuda, takový hodně zředěný odvar ze Žhavých výstřelů. Postavy Arnolda a Jamie Lee jsou navíc sakra nesympatické - on je idiot, hajzl a manžel na hovno, ona nemá osobnost a nechá si to líbit. Konec jakoby idylický, ve skutečnosti ale stojí za prd.

    • 27.9.2017  14:18

    I'm sure you noticed what she has three of but guess what she has two of. Tahle show je fakt nepřekonatelná.

    • 26.9.2017  21:41
    Serenity (2005)
    ****

    Jasně, je to nostalgický až to tříská, ale na to, že se vlastně jedná o ultimátní fanservis a labutí píseň největšího seriálového kultu 21. století by to s tím dojímavým tónem mohlo být mnohokrát horší. Nedosahuje to sice hloubky, nápaditosti a bohatosti původního seriálu, ale rozhodně to není ani hloupé, chudé nebo nedej bože neoriginální.

    • 26.9.2017  18:48

    Naprostá paráda. Brutální, emocionální, brutálně emocionální, a to i při druhém zhlédnutí, které na zážitku jen přidává. Jednou se to dost pravděpodobně dostane do mé X-Mení TOP 3. Do té doby mě ale mrzí těch několik klišé a minimálně jeden dost otravný logický laps.

    • 26.9.2017  18:26

    Uznávám, že mám pro filmy tohohle typu nekritickou slabost, ale nepovažuju to za handicap. Člověk prostě občas potřebuje opustit vody cynismu a nechat po sobě upřímnou touhu mládí stéct jako horkou sprchu. Emma je fakt dokonalá a z Ezry Millera se stává možná nejvýraznější herecký talent mojí generace. A kdybych přeci jen měl mít nějakou výtku? Bowie. Jak můžou zrovna tyhle děcka neznat Bowieho?

    • 25.9.2017  22:49

    Dost dobře odehrané béčko, které se bere až moc vážně. První půlka v čele s už mnohokrát vychvalovanou střílečkou na pláži slibuje zábavu ve stylu protiteroristických 96 hodin, ta druhá film mění v přihlouplou, nenápaditou a nudnou trapárnu.

    • 25.9.2017  22:38
    Rašomon (1950)
    ****

    V imaginární příručce Jak nezačít vyprávění najdete hned na první straně pravidlo, že nikdy, nikdy, ale vážně NIKDY nesmíte absurdně zvyšovat divákovo očekávání, natož pak slibovat nesplnitelné. Něco mi říká, že dva chlápci tupě zírající do prázdna, donekonečna opakující, že "to" vůbec nechápou a slibující svému náhodnému společníkovi nejzáhadnější, nejpozoruhodnější a nejděsivější příběh, který si ani neumí představit. Stejně jako onen náhodný posluchač, i divák nejdřív ohrnuje nos, jen aby mu u druhé verze téhož příběhu začalo svítat a u té další už jen nevěřícně kroutil hlavou a snažil se té záhadě přijít na kloub. Přest to všechno mi Rašomon úplně nesedl - herecky a choreograficky se tu silné scény střídají s opravdu podivně teatrálními. A to tak, až to Evropana 21. století prostě ruší.

<< předchozí 1 2 3 4 10 19 27 36
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace