Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Animovaný
  • Horor

Recenze (1 324)

plakát

Tomb Raider (2018) 

Upřímně, nic moc. Neurazí ani nenadchne. Sám vlastně moc nevím, co o tom napsat. Drží se kostry i klišé všech těchto dobrodružných-"archeologických" filmů a nepokouší se o nějaké vlastní inovace. Jediné, co mě potěšilo, byla rolička Nicka Frosta a to, že tam Laře nenaroubovali ještě románek, i když očividně měli tu příležitost.

plakát

Paddington 2 (2017) 

Pohádka o medvědovi, ve které se zase tak moc nestane, něco jako Wes Anderson pro děti.

plakát

Tvář vody (2017) 

Námět mě zaujal. Ale do kina jsem se na to už nedostal (jedinou možnost jít do kina v tu dobu vyhrál, naštěstí, Black Panther). Teď jsme tomu dali druhou šanci, když to vyhrálo toho Oskara. První půl hodina je v pohodě. Ne li parádní. Pak se ale ten pytel nápadů a inspirací Guillermovi rozsype po podlaze jako trojité McDonalds XXL extra menu v papírovém sáčku, kterému se po cestě domů rozmočilo dno. A je z toho podobný bordel. Sci-fi se proplétá do mystična, téma lítá sem a tam, ale to není hlavní problém. Hlavní problém je to, co mě štve nejvíc: Deus ex machina. Pro účely napětí, posunu děje, vytváření děje a zápletky, se postavy začínají chovat iracionálně/mimo svůj charakter/stupidně, a to bez jakéhokoli smysluplného a přirozeného důvodu. Jako by všem někdo píchnul nějaký šílený koktejl hormonů a jejich charaktery otočí o 180°či se vygradují ad absurdum. Postavy zachvátí totální amaterismus, amok, idiocie a další bizarní příhody, které pomáhají gradovat děj a zvedat napětí. Já del Tora chápu. Chtěl natáhnout povídku na dvouhodinový film a nacpat tam tolik patosu, že tím obměkčí degenerovanou komisi Oskarů patosem který zapůsobí na ultrapřecitlivělou společnost, protože je tam vše: utlačovaní postižení, gay, hodní cizinci, černoši (ale vykreslení tak, aby divák neměl pochyby, že tohle chování je zavrženíhodně zlé bez ohledu na dobu a kontext), černošská dobrosrdečná kamarádka, žabí hermafrodit a "middle-aged white guy" sexuálně úchylný a harasující záporák. Povedlo se. Zlatá figurka, poslední dobou nevypovídající jen o (ne)vkusu horních 500 elitních (severo)Američanů. Výsledkem je ale film, kde kdyby se postavy chovaly trochu normálně a v mezích svého počátečního charakteru, tak po čtyřiceti minutách skončí. Místo toho ale musíme pozorovat, věci jako (SPOILER ALERT): Máme pět minut na únos, ale v jeho průběhu si najdeme chvíli na to si hezky pokecat, aby nás ti, co nás nahání a před kterými máme náskok, mohli dohnat; jsem profesionální malíř, ale na padělané doklady použiji tuž, co jde i po několika hodinách rozmazat; schovávám unesenou osobu doma, ale dělám všechno pro to, aby o tom věděl celý dům. TVAR vody začíná jako zajímavý film, ze kterého by byl i poutavý (a možná i parádní) kraťas, místo toho tu máme dvě hodiny něčeho, co se po prvních 30 minutách krásného letu pomalu promění ve (vůči divákovi) masochistické kamikadze. Zoofilní kamikadze. Debilní kamikadze. Kamikadze co veze náklad idiocie a iracionality mimo pochopení. Guillermo, do prdele, já jsem nakonec i rád, že už nenatočíš dalšího Hellboye a seriál natáčí někdo jiný.

plakát

Pobřežní hlídka (2017) 

Dvě hodiny mrzkého hláškování, prdelek a výstřihů. Řekl bych i akce a dobrodružství, ale kvalita těchto prvků nestála za řeč. Jo, asi to bylo i dobrý, třeba když se na něco chcete koukat, ale vlastně se ani nechcete koukat. Bohužel tohle je zářivý příklad toho, že sračkový scénář nezachrání ani charisma Dwaynea Johnsona. Peace out.

plakát

Black Panther (2018) 

Konečně Marvelovka, která trochu vybočuje aktuálnímu trendu. Z počátku spíše komornější s pomalou gradací velkoleposti (jen to finále je taková intenzivní expanze), více drama než (trendující) komedie. Postavy jsou dobré, zejména ty ženské, které mají hodně prostoru, jedná se o silné a emancipované charaktery a velmi dobře v ději fungují. Příjemně dlouhé, bez nepatřičné výplně a s krásnými efekty. Parádní popcornovka, který přišla v nouzi nejvyšší (leden bylo vyloženě blockbusterové sucho), a za to dávám bod navíc :-)

plakát

Imperium (2016) 

Skvělá atmosféra, skvělý Radcliffe, skvělé i další herecké výkony. Bohužel, bohužel slabý příběh. Samotný příběh nepřidává nic navíc ke klasickému schématu druhořadý ale jinak kvalitní "policista" se stane infiltrátorem/tajným agentem nějaké zlé bandy lidí, kterou musí dostat. Navíc tohle schéma je ořezané - chybí tu klasický konflikt mezi skupinou a vykonáním "práce", případně rozporuplný ne tak úplný happyend, více napětí, více drama. Dát to do ruky někomu zkušenějšímu, námět, herce, kameramana, ať udělá scénář nový a zrežíruje to, mohli jsme být dál. Škoda, přeškoda. Ale i tak jsem si to užil a s trochou nadhledu bych to mohl fanouškům žánru/tématu doporučit.

plakát

Vzpomeň si (2015) 

Starobní lov nacistických pohlavárů aneb v hlavní roli Plummer a stařecká demence. Tak trochu drama, tak trochu road-movie, tak trochu sonda do minulosti a lidského nitra a paměti. Osobně jsem byl spíše mile překvapen, jak poutavé to ve výsledku bylo a jak zajímavé je finále, ač na mě poněkud vyhrocené. Ale chápu, že bylo potřeba udělat pointu a tečku a tohle prostě byla snadná cesta. Za mě, až na nějaké to kodrcání po cestě, velmi dobré, velmi komorní, vypointované drama se skvělým hereckým výkonem v hlavní roli.

plakát

Všechno nejhorší (2017) 

Soft horor (spíš thriller) s kapkou humoru, romance a koncem, který jsem si tedy nepředstavoval. Myšlenka filmu mě baví, provedení taky, ač je to řemeslně tuctové, nejvíc to kazí pointa filmu a jeho rozuzlení.

plakát

Melanie: Dar života a smrti (2016) 

Upřímně? Čekal jsem více. To už je na tom žánr tak špatně, že i tahle oschlá jednohubka dostává uznání? Má to celkem hezkou výpravu a lokace, celkem sluné herecké výkony a temnou notu. Na druhou stranu hlavní "hrdinka" mě spíš celý film iritovala, než cokoli jiného, a ostatní postavy to moc nezachránily, protože někdo zapomněl, že by jim mohl dát trochu hloubku a zapracovat hlouběji na vzájemné interakci. Navíc k nesympatické a otravné holce tu máme další problém - prapodivná skladba tempa filmu, která poskakovala jako detektor lži při vyprávění Vicky Pollardové. V neposlední řadě celý příběh - obsah filmu - ve mně vyvolal pocit, že jsem zrovna viděl něco, co mělo dvacet minut, a ne skoro dvě hodiny. Ještě teď dumám, jak se jim to podařilo takhle nenápadně roztáhnout. Mám teď trochu pocit, jako když otevřete velký balík chipsů, a v něm, kromě vzduchu, jsou jen dva chipsy. Dal bych dvě hvězdičky, ale za zvolený žánr přivřu oči. Což je mnohem příčetnější rozhodnutí, než tomu dát čtyři hvězdičky za to, že "hrdinkou" post-apo filmu je malá holčička (co je to za dementní komentář?). Každopádně lehké doporučení fanouškům žánru, ostatním jen ve velké nouzi.

plakát

Death Race 2050 (2017) 

Hrozné efekty, tupý příběh, víceméně špatné herecké výkony, auta jako z autodromu, celé je to příšerně natočené a nechybí tomu dementní dialogy. Takhle to vypadá opravdu zle, ale ve výsledku se to dá zvládnout bez ztráty příčetnosti. A dá se u toho i bavit, pokud to berete s hodně velkou nadsázkou. Protože tady se na nějakou sofistikovanost jako se Stathamem nehraje, takže se tu ani prohrát nedá. Tohle je tak špatné, že by to skoro mohlo být i dobré (aneb jak se k pěti hvězdičkám dostat z druhé strany). Není tu potřeba Statham a lidi, co z tohohle vymámí maximum navzdory potenciálu. Svou špatnsotí to je skoro i zábavné, avšak doporučit se to rozhodně nedá.