Recenze (1 723)
Veliká (2020) (seriál)
Je to úchylný, nechutný, každej tam zase šuká s každým a to pořád a historicky je to úplně nesmysl. Ale je to zároveň nesmírně zábavné, absurdní a šílené. A Fanning a Hoult si své role vychutnávají na 100%.
Coco (2017)
Pixar mě zase dokázal dojmout až k slzám. Povedlo se mu to s Toy Story 3, Wall-E, V hlavě, ale závěr Coco byl pro mě zatím snad nejintezivnější. Scénář je sice předvídatelný a někde za polovinou je chvilku hluché místo, kde je zápletka zbytečně natahovaná, ale finále je dechberoucí a samotný svět mrtvých je dokonale promyšlený.
Nixon: Vlastními slovy (2014)
Nixonův problém byl akorát v tom, že si všechno a všechny nahrával a odposlouchával a provalilo se to. Pochybuju, že jiní vrcholní představitelé se v soukromí/při tajných jednáních chovají a mluví lépe. Každopádně strhující dokument.
Nacistická smrtící komanda (2009) (seriál)
Asi nejsilnější a nejmrazivější dokument o válečných zvěrstvech jaký jsem viděl (a viděl jsem jich hodně), aniž by se o to snažil.
Spása (2014)
Severský western :-). Jednoduchá salvation story v nejčistší (anti)westernové podobě zahřeje u srdce každého, kdo má pro kovbojky aspoň trochu slabost.
Vize války (2002) (seriál)
Jako cyklus docela nesourodý výběr témat, ale o to lépe zpracované. Škoda, že není víc dílů.
II. světová válka: Za zavřenými dveřmi (2008) (seriál)
Na dokument docela výpravné a dobrými herci obsazené rekonstrukce. Zaměření na intrikaření, lhaní a vochcávky mezi spojenci jsem uvítal. Kromě nevyvážené glorifikace hrdého, ale všemi zrazovaného Polska, polského odboje, polských vojáků ve službách spojenců, víceméně nestranné a snad i objektivní. Hold polský dokument.
Jevgenij Chaldej (1997)
Neuvěřitelný život Jevgenije Chaldeje. Díky titulní postavě dokumentární skvost.
Šílený Max: Bojovník silnic (1981)
Film, který (alespoň pro mě) definoval žánr postapocalyptické survival akce. A především snímek, jemuž vděčíme za nejlepší počítačovou hru všech dob - Fallout.
The Zero Theorem (2013)
Vizuálně vypiplané čistokrevně gilliamovské satirické šílenství si možná hraje na něco víc než je v jeho silách, ale zároveň je plné hlubokých obyčejných lidských citů a okořeněné nádhernou love-story. Opět skvělý Waltz, krásná Mélanie Thierry. Objektivně sice za hodně silné 4*, ale těch momentálních 65% je trestuhodně málo, takže dávám bůra.