Recenze (71)
Ikarie XB 1 (1963)
Vynikající sci-fi - v kontextu české filmové tvorby unikátní počin. Je potřeba se přenést přes jistou naivitu a ideologickou podbarvenost tohoto snímku, abyste si ho mohli naplno vychutnat. Potom ale oceníte sugestivní kameru, atmosférický retro op-artový design, slušnou gradaci napětí a některé téměř hororové scény. Svým způsobem je to lepší než 2001 Vesmírná odyssea.
Dopisy mrtvého (1986)
Pochmurná, temná vize světa po atomové válce, s několika lehkými záblesky naděje. Určitě nejlepší katastrofický film, který jsem kdy viděl.
Gadkie lebedi (2006)
Uf...Tohle je opravdu rozporuplný snímek. Ve vztahu ke knize jde o velmi volnou interpretaci, která nedosahuje hloubky a vypravěčské suverenity originálu. Znalost knihy ale pomáhá zorientovat se v poněkud chaotickém ději filmu. Jako nezávislé dílo to úplně nefunguje hlavně kvůli malému prostoru pro rozvinutí klíčových myšlenek. Atmosféru nicméně Lopushansky buduje vynikající a některé scény ve mě zanechaly silný dojem (vstup do zóny, čekání v krytu, závěrečná scéna...). Ale jo, s odřenýma ušima pět hvězdiček.
Moja ljubov (2006)
Krásný romantický příběh v úžasném výtvarném ztvárnění.
Sientje (1997)
Hlavní hrdinka, zpočátku absolutně odpudivá, si nakonec získala mé sympatie...
Sim Salabim (2008)
Tak jsem se už dlouho nepobavil.
Zardoz (1974)
Vynikající film! Pod slupkou surreálné psychedelické podivnosti se skrývá výtečně nasnímaná, překvapivě koherentní úvaha o lidské přirozenosti. Triky a sci-fi kulisy, kterých tu moc není, mají příjemně nedigitalizovaný vzhled - škoda, že se takhle už filmy netočí.
Ukradená vzducholoď (1966)
Tohle je zhmotněný sen každého kluka. Je tady snad všechno, co jsem chtěl jako dítě zažít - let (ukradenou!) vzducholodí, tajemné exotické kraje, prázdniny na opuštěném ostrově, setkání s kapitánem Nemem, boj s piráty, rodiče před soudem...samozřejmě v geniální Zemanově výtvarné stylizaci, která je opravdu nadčasová.
Ściany (1987)
"Sciany" jsou úplně jiné než "Černá karkulka" a ukazují druhý pól Dumalovy tvorby - tajemný a nesnadno vyložitelný snímek s klaustrofobní atmosférou. Výborná hutná kresba, ve které převažuje černá, celkové vyznění dobře doplňuje.
Rodinný život (1970)
Pro mě hodně osobní záležitost, zejména poslední scéna filmu, kdy Olbrychski odjíždí vlakem domů.