Poslední recenze (1 196)
Duna: Část druhá (2024)
Pokud jste nečetli knihy a líbila se vám jednička, běžte a těšte se na film roku. Já jako hardcore fanda předlohy ale musím trochu rýpat :) Došlo totiž na nevyhnutelné a Villeneuve musel začít škrtat. Knižní Duna se prostě v plném rozsahu zfilmovat nedá. Naštěstí, na rozdíl třeba od Lynche, měl jasnou vizi, a dokázal z Duny udělat komornější a akčnější záležitost, která funguje a příběh přitom příliš netrpí. Absence komplexnějšího world-buildingu ale bohužel zabolela hlavně na konci filmu. Tam, kde knižní Paul Atreides konečně odhalí čtenáři rozsah svojí vize, a spustí promyšlený galaktický šach-mat, filmový Paul doklopýtá do cíle výrazně chaotičtěji. A hlavně, tam kde Frank Herbert majestátně ukončuje své dílo (a později jen neochotně navazuje neplánovaným pokračováním), Villeneuve se ani nezastaví, a hned plynule přechází do budoucího třetího dílu. Škoda, bez výraznějšího zakončení Duna 2 na plné hodnocení bohužel nemá. 80 %
Star Trek: Picard (2020) (seriál)
První řada: Starý Picard, jedno či dvě camea ze starých seriálů, nový příběh, co moc nesedí do ST univerza. Druhá řada: Tak zkusíme z cameí udělat hlavní postavy, přidáme víc fan-service, a trochu klasičtější příběh? Třetí řada: Screw it, berem všechny postavy ze starých seriálů! Next Generation, Voyager, Deep Space 9... A původní lodě. A záporáky. A zápletky. A názvy epizod. Nic nového! The Last Generation! Hergot, jaktože taková pitomost funguje? :D
Flash (2023)
DCEU nejdřív zkusilo neúspěšně okopírovat Nolanovskou temnotu, pak barvičky z prvních Avengers, a nakonec se spokojilo s kopií MCU fáze 4, a až tady dostali stejný výsledek jako Marvel. Tedy nemastný neslaný průměr, s kupou nekvalitního CGI, děravým přběhem plným woke postaviček, nesnesitelným hlavním hrdinou a tunou zbytečných cameí z minulých filmů. Navíc úspěšně zjistili, co je úchylnější než Ezra Miller. Tři Ezrové najednou! Uf. Aspoň že tím DCEU definitivně zabili, 4 různí batmanové a 4 supermanové během 2 filmů už je trochu moc i na mě.