Recenze (1 196)
Dokonalý svět (1993)
Mám rád filmy, kde můžu fandit jedincům na obou stranách barikády... A obzvlášť když jsou tak povedeně zahraní - Costner a Eastwood skvělí jako vždy...
Kouzelná romance (2007)
Ze začátku jsem váhal, jestli mě spíš těší parodování Disneyho Disneyem, nebo štve otravná princezna a princ. Ale nakonec dobrý, příjemná a zábavná oddechovka :-)
K. O. (2001)
Těch 56% myslím celkem odpovídá.
Barbar Conan (1982)
V žánru fantasy vždycky preferuju promyšlené universum a kvalitní vizuál (čti žádné či naopak skvělé efekty, plus obstojné herce). Takový LotR mi sedí, například. Conan je naprostý opak - vizuál lehce (a úmyslně) béčkový, v hlavní roli dřevo s jedním výrazem na celý film, ale hlavně že se budou sekat hlavy, bude stříkat krev, odhalené bradavky se počítají na desítky a i na nějaký ten sex dojde. Tenhle styl prostě nemusím, sorry, Conane.
O Honzovi a Barušce (1977) (TV film)
Taková hodně levná pohádka s hodně levným Vondráčkem.
Nesmrtelná teta (1993)
Jedna z mála českých (čti "porevolučních") pohádek, která se dá snést. Hlavně kvůli trochu netradičnímu tématu, krásně odporným postavám, a taky odvaze ukázat i na nějakou tu mravokárnou pointu a ne jen omílat, jak láska dvou mladých neznámých herců zvítězí nad vším (viz ostatní pohádky).
Duch nad zlato (2013) (TV film)
Ach jo, radši už se na ty pohádky vykašlete. Co z toho, že se zaklínáte Hansem Andersenem, když hlavní zápletku přepíšete, a ve výsledku z toho je stejný mustr, jako u všech pohádek předtím: Mladý pár, složený z neznámých herců, který proto taky nedostane skoro prostor, jenž jim berou přehrávající starší "hvězdy" v čele s dost nepovedenou Bohdalkou, vykrádající vlastní (Bohdalky i Zelenky) Nesmrtelnou tetu... Jedna hvězda za Preisse, který se konečně vymanil z akademického "hraju v národním Šejkspíra" prkenného stylu a druhou za Dejdara, který... no řekněme třeba za ty jeho pejzy.
Upír z Feratu (1981)
Nepříliš vydařený pokus o československý horor. Škoda, mám totiž neodbytný pocit, že za to může tehdejší cenzura, skrz kterou ledacos neprošlo... Ty cenzory vážně nechápu - vyškrtat nějaké to strašení, a nechat tam full-frontal budoucí první dámy...
LOL (2012)
V těžké konkurenci filmů Santa 2 a Slunce seno 2 jsem jedno nudné předvánoční odpoledne zvolil tenhle kousek. Mno. Řekněme že moje očekávání ještě překonal - že bude Miley hrát úplnou slepici, to jsem tušil, ale že i Demi Moore... Jinak klišé nad klišé - rozvedená rodina, rebelující teenageři, první sex, dokonce i ten souboj kapel tu je, i když tentokrát v plytkém popíkovém hávu... A nakonec samozřejmě plastikovej happy-end. 30%
Star Wars: Epizoda IV - Nová naděje (1977)
Naprostá klasika sci-fi. George Lucas ve svém nejlepším díle ukázal všem následovníkům, jak se na to musí: Skvělé universum, promyšlené desítky tisíc let zpátky (kupa prostoru pro následující filmy, knihy, komiksy, hry...), nejlepší záporák všech dob, a kupa ňoumů, co mu dříve či později vypráší pláštěnku. Už jen ten nápad, nazvat první díl epizodou 4, aby bylo o 20 let později co přidat, parádní :-) Papundeklové kulisy kupodivu ani po 30+ letech vůbec nevadí, soundtrack J.T.Williamse je prostě perfektní... Není co vytknout :-)