Recenze (1 199)
Moonfall (2022)
Emmerich nám nějak senilní. Zápletka s měsíční megastrukturou a soubojem galaktických civilizací by sama o sobě nebyla špatná, ale třem (!) scénáristům se jí podařilo zahrabat tak hluboko do hromady exkrementů, že se na to nedalo místy dívat. Vesmírný záporák útočí na lidstvo, ale jen někdy, a jen na lidi s technologií z let 2000+, takže elektronikou napěchovaný raketoplán ignoruje, ale z iPhonu se může zbláznit. A jako vždy se Zemi nakonec podaří zachránit, byť teda už Měsíc byl v atmosféře, zboural pár vyšších hor, vysál kyslík z atmosféry a vodu z moře, ale naštěstí se nikomu nic nestalo a dobře to dopadlo. Uf uf uf. Slabých 25 % za hezky barevnou apokalypsu a za backstory.
Geostorm: Globální nebezpečí (2017)
Mám rád katastrofáky. I ty stupidní, občas bývají zábavné (Den poté?). Tohle ale bylo moc i na mě. Devlin, který dělal léta podržtašku Emmerichovi, si asi řekl, že to zvládne taky, akorát zapomněl na pár věcí. Třeba konzultanty z řad vědců. Humor. Rozumné chování postav. Fyzikální zákony. Logiku obecně. Uf. Nejlepší je konec (spoilery vem čert, stejně se na ten film nedívejte): Počasí zničí 97 % planety, protože hrdina samozřejmě uspěje až když odpočet ukazuje 00:00:01, ale to je vlastně super, protože o tu sekundu později by to zničilo 98 % planety, a to by byl konec! Uf uf uf.
Star Wars: Akolytka (2024) (seriál)
Víte, jak některé seriály vypadají, že tam o nic nejde, a najednou BUM, zvrat jak kráva, všechno je jinak, wow efekt jak prase? Tak Acolyte je pravý opak. Celou dobu se tváří, že teď, TEĎ to přijde a všechno bude WOW, a... a ono nic. Kvalitně natočené, velké nic. Ale aspoň první krůček ven ze Skywalker/Palpatine éry. Ještě sehnat nějaké kvalitní scénáristy a třeba to půjde. 45 %
Duna: Část druhá (2024)
Pokud jste nečetli knihy a líbila se vám jednička, běžte a těšte se na film roku. Já jako hardcore fanda předlohy ale musím trochu rýpat :) Došlo totiž na nevyhnutelné a Villeneuve musel začít škrtat. Knižní Duna se prostě v plném rozsahu zfilmovat nedá. Naštěstí, na rozdíl třeba od Lynche, měl jasnou vizi, a dokázal z Duny udělat komornější a akčnější záležitost, která funguje a příběh přitom příliš netrpí. Absence komplexnějšího world-buildingu ale bohužel zabolela hlavně na konci filmu. Tam, kde knižní Paul Atreides konečně odhalí čtenáři rozsah svojí vize, a spustí promyšlený galaktický šach-mat, filmový Paul doklopýtá do cíle výrazně chaotičtěji. A hlavně, tam kde Frank Herbert majestátně ukončuje své dílo (a později jen neochotně navazuje neplánovaným pokračováním), Villeneuve se ani nezastaví, a hned plynule přechází do budoucího třetího dílu. Škoda, bez výraznějšího zakončení Duna 2 na plné hodnocení bohužel nemá. 80 %
Star Trek: Picard (2020) (seriál)
První řada: Starý Picard, jedno či dvě camea ze starých seriálů, nový příběh, co moc nesedí do ST univerza. Druhá řada: Tak zkusíme z cameí udělat hlavní postavy, přidáme víc fan-service, a trochu klasičtější příběh? Třetí řada: Screw it, berem všechny postavy ze starých seriálů! Next Generation, Voyager, Deep Space 9... A původní lodě. A záporáky. A zápletky. A názvy epizod. Nic nového! The Last Generation! Hergot, jaktože taková pitomost funguje? :D
Flash (2023)
DCEU nejdřív zkusilo neúspěšně okopírovat Nolanovskou temnotu, pak barvičky z prvních Avengers, a nakonec se spokojilo s kopií MCU fáze 4, a až tady dostali stejný výsledek jako Marvel. Tedy nemastný neslaný průměr, s kupou nekvalitního CGI, děravým přběhem plným woke postaviček, nesnesitelným hlavním hrdinou a tunou zbytečných cameí z minulých filmů. Navíc úspěšně zjistili, co je úchylnější než Ezra Miller. Tři Ezrové najednou! Uf. Aspoň že tím DCEU definitivně zabili, 4 různí batmanové a 4 supermanové během 2 filmů už je trochu moc i na mě.
Strážci Galaxie: Volume 3 (2023)
Nad průměrem díky Rocketovým flashbackům, zbytek je totální MEH. Rutina. Další nálož barviček, vtípků, CGI akce, pár nových barevných hrdinů a záporáků, ze kterých budou fajn hračky na prodej. Jen kdyby těch postav už nebylo tak moc, nebo aspoň nebyly (pro účely příběhu) tak naprosto zaměnitelné... Natočené je to jako vždy precizně, akce zábavná, muzika šlape, ale už by to chtělo něco nového. Nebo delší pauzu.
Vlkodlak: Noční lovec (2022) (TV film)
MCU už fakt neví co by... Werevolf je relativně zábavná jednohubka, s prapodivnou stopáží, která se nemůže rozhodnout, jestli je zábavným hororovým béčkem, nebo akční marvelovkou, ale nakonec to jakž takž funguje. Rozhodně lepší než většina poslední MCU tvorby (She-Hulk, Moon Knight, I Am Groot?). A je to režijní debut skladatele Giacchina? Na prvotinu dost dobrý.
Zaklínač: Pokrevní pouto (2022) (seriál)
Vezměte úspěšný seriál o Zaklínači. Odeberte zaklínače. Odstraňte známé herce, známé lokace a známé období. Poetika a kvalitní příběh od Sapkowského taky musí pryč, včetně celé bohaté historie jeho univerza. A dokonce i rozpočet na kvalitní CGI. A na místě kvalitního seriálu vám zbyde jen Netflixová hyperdiverzita. Takže se můžeme jen smát, že "krásní štíhlí elfové" jsou teď tlusté černošky, staré číňanky a namakaní gayové s plnovousy. Jen teda koukat se na to nedá. Naštěstí to má jen 4 díly.
Black Adam (2022)
Poctivé budování univerza u DC moc nezafungovalo - Superman, Batman, pak týmovka, a nic z toho. Tak zkusili přeskočit pár fází, a vzali to ve stylu pejska a kočičky. V jednom filmu se představí antihrdina, čarodějové, alternativní tým z míň známých superhrdinů, apokalyptický superpadouch z mytologie, lehký crossover do Suicide Squad, a v obligátní potitulkovce cameo z Justice League. A nic z toho nefunguje. Jedna hvězda za Brosnanova Doctora Fate, u kterého se jediného podařilo napodobit MCU. Aspoň tedy v tom, že už ho znovu neuvidíme. DC is dead.