Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krátkometrážní
  • Animovaný

Recenze (1 337)

plakát

Bonnie a Clyde (1967) 

,,This here's Miss Bonnie Parker. I'm Clyde Barrow. We rob banks." Na konci 60. let to musel být neskutečný filmový zážitek. Dnes už se na tomto legendárním snímku bohužel dost podepsal čas. Stále to za zhlédnutí stojí, ale ději už poněkud chybí tempo a jednotlivé scény působí místy jako negradující epizody z jednoho zločinného putování. Přiznám se, že mi nesedlo ani obsazení, kdy zejména vedlejší postavy byly v některých pasážích vyloženě otravné. Co se mi naopak určitě vryje do paměti, je výborný závěr.

plakát

Deníček moderního fotra (2021) 

,,Jak mám sakra rozeznat hladovej pláč od... pláče?" Ten námět mi na celovečerní film přišel od začátku prostě slabý. Na duo Mádl + Ramba jsem se ale i tak docela těšil a doufal jsem, že při pořádné dávce humoru by z toho mohlo být příjemné překvapení. Vtipné hlášky či situace by bohužel šly spočítat na prstech jedné ruky, což i vzhledem k předloze dost mrzí. Na druhou stranu se na Deníček moderního fotra i přesto poměrně příjemně kouká a Mádl (na rozdíl od Ramby) působil dostatečně přesvědčivě a přirozeně. Celý příběh je nesmírně předvídatelný, ale očekávaný konec i tak ve výsledku potěší. Lepší 2*.

plakát

Rozhněvaný muž (2021) 

,,I don't want the money. I want you to read this." Ritcheho chlapácký rukopis + Statham, který hraje přesně to, co hrát umí = záruka solidního akčnáku. Dobře zvolený formát vyprávění dodává potřebné napětí a jednotlivé dějové otázky jsou postupně odkrývány tak, že divák stále víc a víc drží hlavní postavě palce. Ritchie znovu potvrzuje, že patří ke špičce, byť oproti top3 kouskům z jeho tvorby této novince přece jen něco chybí.

plakát

Týpci a zbraně (2016) 

,,Everyone's fighting over the same pie and ignoring the crumbs. I live on crumbs." Přikrášlené příběhy o skutečných postavách jako Efraim Diveroli mám na plátně rád a tento měl rozhodně potenciál. Jonah Hill se role chopil dobře, bohužel tomu ale chybí propracovanější scénář. Vše působí zbytečně jednoduše a není zde žádný extra prvek, který by film vystřelil z šedých vod nevýrazného průměru. Postava Davida Packouze ve výsledku působí nesmírně nudně a nemůžu se zbavit pocitu, že zrovna na tomto morálním boji (obyčejná práce a čas s rodinou vs. pašování zbraní na druhém konci světa a spousta peněz) by šlo celý příběh postavit. Místy jsem se bavil, ale převažujícím pocitem je bohužel zklamání.

plakát

Krycí jméno Donnie Brasco (1997) 

,,A wise guy's always right. Even when he's wrong, he's right." Pomalu plynoucí gangsterka z tak trochu jiného pohledu. Deppovo pronikání do mafiánských poměrů mě velmi bavilo a vývoj jeho postavy byl podán věrohodně a poutavě. Al Pacino znovu potvrdil, že je v rámci daného žánru nejlepší volbou právě on. Chyběly mi nějaké výraznější okamžiky, které by se vryly do paměti, což je asi to jediné, co mě dělí od plného hodnocení. ,,Forget about it..."

plakát

The Gray Man (2022) 

,,Just another Thursday." Už od chvíle, kdy jsem na Náměstí Republiky viděl rozstřílenou tramvaj, jsem byl velmi zvědavý, jak bude dosud nejdražší snímek Netflixu vypadat. A upřímně, za dvě stě milionů dolarů to prostě mělo být po všech stránkách lepší. Hvězdný casting příliš nefunguje, kdy především obsazení Evanse do role záporáka byl za mě krok vedle. Gosling neurazí ani nenadchne, působí trochu jako nevýrazná šedá myš, což však do určité míry k filmu (i jeho názvu) sedí. Scény z Prahy jsem si užil, včetně těch z Berlína a Vídně. To, že z mého domovského města po přidání několika barevných mrakodrapů udělají i Baku, jsem nečekal, ale budiž - někde se šetřit muselo. Největším zklamáním pro mě byly akční scény, které až na pár výjimek vypadaly strašně uměle. Při takovém rozpočtu by CGI mělo působit přirozeně, což se zejména při pádu z letadla a v závěru pražské honičky vyloženě nepovedlo. Výsledkem tak je další podprůměrné netflixovské béčko. Otázkou je, zda se ještě vůbec dá hovořit o zklamání, nebo už je to pro tuto streamovací službu naprostý standard.

plakát

Bullet Train (2022) 

Mix Tarantina s Ritchiem zasazený do japonského vlaku a překvapivá akční pecka. Od samého začátku jsem si tuhle jízdu Shinkanzenem nesmírně užíval a to zejména díky skvělým dialogům a solidnímu tempu. Po na můj vkus zbytečně přepáleném konci mi zážitek malinko zhořkl, ale jinak tomu prakticky není co vytknout. Přitom po zhlédnutí traileru bych opravdu nečekal, že to bude zábava na zasloužených (byť slabších) pět hvězd.

plakát

Spider-Man: Bez domova (2021) 

,,You have a gift. You have power. And with great power, there must also come great responsibility." Potvrzeno - Tom Holland je mým nejoblíbenějším filmovým Spider-Manem a hlavním důvodem proč jsem si No Way Home velmi užil. Zdaleka však ne jediným. Nechybí tomu akce, skvělé efekty i dojemné a nostalgické chvíle, které zahrajou na city. Na můj vkus by to mohlo být o půl hodiny kratší, ale i tak se s přehledem jedná o nejlepší marvelovku od Endgame.

plakát

Uncharted (2022) 

Sám sobě se tak trochu divím, že jsem Uncharted nikdy přes všechna ta doporučení a recenze nehrál. Zatímco je však předloha (patrně) jedním z vrcholů herního průmyslu, její adaptace se v rámci toho filmového neblíží ani průměru. Holland je fajn a místy je to zábavné. A to jsou jediná dvě pozitiva, co o tomto snímku dokážu napsat. Jinak je to ukázka nepříliš povedených vizuálních efektů, nezajímavých scén, kdy hlavní hrdinové až příliš jednoduše směřují od jedné nápovědy k druhé a velkého množství do očí bijících nesmyslů. Slabší 2*.

plakát

Jumanji: Vítejte v džungli! (2017) 

,,If you wish to leave the game, you must save Jumanji and call out its name." Mohlo to být vtipnější, akčnější i zábavnější, ale o vyložený propadák se určitě nejedná. Herecké obsazení poměrně funguje, především Jack Black mě až překvapivě bavil. Film, který se nebere příliš vážně a dobře poslouží jako oddechovka na víkendové odpoledne.