Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Animovaný
  • Komedie
  • Pornografický

Recenze (34)

plakát

Děti noci (2008) 

Úžasný film! Jasně že je tam pár chyb a občas to nefunguje. Ale to lze říci o každém(!) filmu. A tady na databázi si každý honí brk nad tím, jak jebe cz filmy, ale oni jsou vlastně COOL. A tenhle zvlášt(n)ě. Chtěl jsem původně napsat super duchapřítomný koment, ale tenhle film ho nepotřebuje, protože ani milion slov nedokáže vyjádřit jeho krásu a ani milion slov nedokáže zabránit předsudkům.

plakát

Nepříjemná pravda (2006) 

Buď nám bude hodně hodně horko, nebo je Al největší mystifikátor světa a jednině náš chrabrý prezident Klaus ho prokoukl.

plakát

Občan Havel (2007) 

"Nezapomenutelné" scény české politiky 90. let v zákulisí, praktické části prezidentování, Šugr s Ďulou a především mýty (Zeman a Becherovka, Klaus a Havel), které již dávno zlidověly - to vše vypadá v Občanu Havlovi tak absurdně, až si říkám, že si to sám velký dramatik musel napsat sám.

plakát

Faunův labyrint (2006) 

Šestý smysl mi říkal, že tohle bude hodně dobré, ale přesto jsem byl skeptický. Oprávněně, protože tohle není jen dobré, to je nefalšovaná bomba, která místy překonává(!) i Miyazakiho. A takhle odvážné tvrzení si zaslouží vysvětlení.       Prvním důležitým bodem je správná volba hlavního hrdiny, či spíše hrdinky, protože je jím (stejně jako ve všech mistrových filmech) dívka, což má svůj důvod, s kterým nelze než nesouhlasit. Ale ani sebelepší (sebehezčí:) holka nic nezmůže, když z ní scénář udělá nevychovaného fracka nebo afektovanou hysterku. I zde se proto po vzoru Mistra rozhodli nahradit tohle všechno odvahou, mozkem a především fantazií.       Zde ovšem styčné body obou autorů končí, protože del Toro usoudil, že optimismus je opiem lidstva, a tak ho nahradil temnotou tak hustou, že Faunův labyrint nelze v žádném případě označit za nějakou pohádku, ale čiročirý thriller. Ale thriller, který funguje jak má, protože divák má o postavy strach (oprávněný? nebudu spoilerovat), a protože jeho atmosféra je přesně taková, jaká má být: beznadějná, avšak i v beznaději se jak známo skrývá kapka naděje, jenže jen málokodo ji dokáže odhalit. Vše perfektně dotváří správně zvolený audiovizuál a tak jsem ochoten odpustit trochu slabší scénář a jiné drobné chybky.       Jenže tohle vše je na nic, když se film setká s divákem, který ve všem hledá umělecký přesah, formální dokonalost, perverzi, hektolitry krve nebo nevím co. Zato když padne na půdu beznadějného snílka, je to čistých 100%, jaké si IMO zaslouží máloco.

plakát

Persepolis (2007) 

Nebýt to kreslené, tak se z Persepolis stanou druhé "Želvy mohou létat". Jenže takhle je to něco jako Renesance, ale i s obsahem, který má místy šmrnc a vtip a s lehkostí animákům vlastní glosuje na pozadí iráckých dějin příběh dospívání jedné místní dívenky.

plakát

Americký gangster (2007) 

Jelikož jsem dal Gangsterovi asi jako jediný "nízké" hodnocení, slušelo by se uvést proč (protože to rozhodně není z žádné rebelie nebo tak). Nehodlám rozhodně popírat formální kvality filmu - herci pěkně hrají, scénář také není nejhorší (fakt reálné předlohy pominu) a pan Scott to vše pěkně kočíruje. Zde zkrátka není co vytknout (možná až na hudbu, ale to je detail). Problém však vidím v tom, že forma je asi tak vše, co může film nabídnout, protože se jaksi pozapomnělo na nějaký obsah. Především emocionálně je to celé o ničem - ani jeden hrdina si nezaslouží divákův obdiv, sympatie nebo antipatie, není mezi nimi žádné napětí, nenávist, obdiv, zlost nebo jakýkoliv jiný vztah. Nakonec tak zbude jen obyčejný příběh (byť částečně reálný) gangstera a jeho "Nemesis" v podobě chorobně poctivého policajta, kteří se na konci krátce střetnou, jen aby se neřeklo. A to je stěží na slabé 4* nebo silné 3. A protože nemám rád od přírody mafiánky, zvolil jsem to druhé.

plakát

Tahle země není pro starý (2007) 

Tahle země není pro starý představuje návrat k tomu, v čem Coenové vynikají (v mých očích) nejvíce: černočerný humor & nadsázka & styl. A všech těchto ingrediencí se vám dostane takové porce, až si budete říkat, proč jsou ostatní kriminálky psané jak přes kopírák, když můžeme mít TOHLE. A ten konec - jedena z nejlepších katarzí, kterou znám, avšak její plné pochopení je bez knihy téměř nemožné.       Komu se líbil film vřele doporučuji knihu, neboť je tak akorát stejná, abyste se cítili jako doma, ale zároveň dost jiná, aby nebylo její čtení zbytečné.

plakát

Království (2007) 

Celý film mi přišel jako díl průměrného seriálu z počátku 90. let - čtyři agenti (každý se svou zvláštní specializací) přijíždí vyšetřit zdánlivě jasný zločin, chvíli hledají důkazy, chvíli střílí, nástrahy "zhora" a nakonec se udobří s místními a jako bonbónek přijde nějaké to plytké moudro. Jako pilotní díl proč ne ale na celovečerák je scénář příliš jednoduchý, akce příliš laciná a "heroická" a to moudro? Raději <no comment>.

plakát

Vetřelci vs. Predátor 2 (2007) 

Pravděpodobně ze strachu z porovnávání se svými v jistém úhlu pohledu nepřekonatelnými prarodiči vsadilo studio raději na čistokrevné béčko. Bohužel už samotný scénář je dosti rozporuplný a nevyrovnaný - na jedné straně jsou lidé koseni po stovkách a to včetně dětí, nevinných a dokonce i hlavních hrdinů a je zde snaha omezit patos na minimum, ale na druhé je celý film jedno velké hollywoodské klišé (zde nebudu spoilerovat, ale např. konec to je už moc). To by se spolu se špatnou hudbou nebo hereckými výkony dalo odpustit, kdyby měl film kvalitní souboje, což bohužel nemá. Predátor nevyužívá všechny své schopnosti a alien jakbysmet, celé je to takové chaotické, bez nápadu, bez napětí - zkrátka nemastné neslané. No a jistě uznáte, že béčkový akčňák, který nemá souboje, vtip ani nadhled si nezaslouží slitování.           A proč tedy 3*? Inu protože přesto přese všechno jsem celkem bavil.

plakát

Kanibalové (1980) 

Pro želvičku pláčete, ale pavouka vám není líto? Jak pokrytecké!