amirgal

amirgal

Saxifraga Oppositifolia

Belgie
Kaffeklubben Island

45 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 9 11
    • 27.2.2017  23:58
    Pustina (TV seriál) (2016)
    ****

    Problém byl v rozložení seriálu do stopáže, tím mám na mysli do jednotlivých dílů, občas kadence začala upadat, rytmus se zdráhal, nedělo se nic, a v tom na povrch vyplouvala jakási křečovitost. Ten akcent na to, že musí být něco vidět a slyšet, aby tam cosi bylo, ať už emoce, zvuku, pohyb ... toho se české herectví a filmařina zdeformovaná dobou normalizace a dobou předrevoluční těžko zbavuje, i když právě tahle miniserie se zdála být nadějnou vlaštovkou. Je třeba pochválit atmosféru a vizuál a zvuk. Překombinovanost děje je trochu na škodu. Nicméně krok zajímavým směrem. Trochu mi to připomnělo Schmittkeho a moje přátele ze zahraničí, kteří se do nehostinných končin opuštěných industriálních zón dostali náhodou autem a byli velmi překvapeni, tím, co mají před sebou.

    • 27.2.2017  23:27
    Městečko Fortitude (TV seriál) (2015)
    ****

    Dobrej začátek, zajímavý svět, vztahy, pravidla ... pak laciná hororovost, lapsy v konsistenci, ztráta dynamiky ... až mně to pak začalo nejdřív nudit a pak i štvát. To, že si zahráli na otevřený konec si moc nepolepšili, to lze jenom tam, kde není zmateně otevřené úplně všechno. Chvili jsem si nebyla jistá, jestli "nenadstavovali", protože mi přišlo, že nevědí, co do té stopáže vlastně dát ... škoda.

    • 19.12.2014  03:44
    Kancelář Blaník (TV pořad) (2014)
    *****

    Ohrožení ze všech stran! :-)

    • 3.12.2014  02:54
    1989: Z deníku Ivany A. (TV film) (2014)
    **

    Já z toho mám hrozný pocit, ten dokument je natolik založený na kritice nedostatku zboží a jiných v podstatě pitominách, že uniká jeho smysl, plácá se v povrchnostech a nezájmu, neříká nic o ničem - ano, hezky jsem si zavzpomínala, ale ten dokument je zneužitelný, zvláště v téhle politické situaci. Přečetl si někdo z tvůrců dokumentu, jak intepretuje dnešní extrémní levice listopad 89? To jsme si udělali medvědí službu ... notabené když je zamýšlený jako didaktický ... :-/

    • 14.10.2014  17:03

    Měla jsem pocit, že je to spíš horor.

    • 14.10.2014  16:55
    Šmejdi (2013)
    ****

    Z hlediska technického a uměleckého je to dokument spíše průměrný ... nicméně jeho slabiny vyvažuje to, jak je v dnešní době podstatný. Nejen senioři, přátelé, všichni jsme obětmi takovýchto větších či menších marketingových šikan. Jen na těch seniorech se podobné pokusy dostávají až na kost. Na druhou stranu, je třeba si povšimnout, jak se vlastně máme všichni přes veškeré krize dobře, jak nevíme, co roupama dělat ... když si můžeme dovolit zaplatit 35 tisíc za vejlet ... a to i ti "nejchudší" z nás. Lék je na tento trend - zejména u seniorů - jasný, i když v dokumentu nezmíněný. Zabavte je, berte své prarodiče v neděli na obědy a v sobotu na výlet a nenechte je sedět doma samotné. Jinak se budou s katastrofickými následky pokoušet zabavit sami ... a to nemyslím ty finanční ... Dávám čtvrtou za námět. Místy mi mimochodem běhal mráz po zádech.

    • 14.10.2014  16:49
    České století (TV seriál) (2013)

    Zhlédnuty dva díly, prozatím nevím, co s nimi ...

    • 27.9.2014  22:26

    Spíše než o životopisný film se jedná o intimní portrét ženy, která uvězněna ve svém domě a ve své chátrající mysli nikdy nepřestala bojovat. Důsledky jejích politických tahů v podobně prostřihů dokumentárními záběry jsou skutečně děsivé ... Subverzivně rozbíjejí dějem neustále podporovanou poučku o boji jako nejvyšší hodnotě.

    • 26.9.2014  19:20

    Vydržela jsem do výskoku z pátého podlaží ... a vzdala. To bych asi nevydržela ani při skenování ...

    • 26.9.2014  16:44
    Světáci (1969)
    ****

    "Když je mezi třema jenom jeden chytrej, tak nesmí, NESMÍ dojít k hlasování!" _____________ "A svlíkni se." "Proč první já?" "Protože si ve straně."

    • 25.9.2014  19:20

    Walt Disney production?

    • 24.9.2014  23:11
    Zabiják (2003)
    *

    Zlo béčkového filmu umocněné zlem druhořadého dabingu. Naskenovala jsem půl knihy a odpověděla na tři emaily a přsto se mi to zdálo moc dlouhé ...

    • 24.9.2014  21:36

    Kam ten film můžu vrátit?

    • 24.8.2014  21:31

    To byl nějaký sestřih nepoužitých scén z předchozích dílů a jiných filmů?

    • 15.8.2014  15:04

    Tímto dílem Tatort nad výletem k německé detektivce definitivně lámu hůl. Konverzační drama, které není dramatem, detektivka, u níž mne přestalo zajímat nejen vyústění, ale i děj samotný, a to asi po 10 minutách. Přemohla jsem se a šlus.

    • 14.8.2014  16:53

    Moje malá exkurze po stopách dnešních Schimanských se započala zde. Oliver Mommsen sice vypadá dobře, ale nevím, jestli mi to bude stačit. Zatím je to setkání podprůměrné. Z úctyhodného seznamu natočených dílů ve všech modifikacích Tatortu je zřejmé, že byli Němci, jako obvykle, velmi produktivní. Německá těžkopádnost se ale nezapře. Nejvíce akce zažijete při pozorování mírného poklusu některého z protagonistů, či při lehce zrychlené jízdě. Za to jsou Němci, alespoň v tomto seriálu, neskutečně užvanění. Vyžvanili si u mne slabší trojku. Po třetím dílu asi raději odzkouším další modifikaci.

    • 13.8.2014  16:33
    Fargo (TV seriál) (2014)
    *****

    Fargo je Coenovské koření v Bernsteinově kuchyni.

    • 13.8.2014  15:40
    Na jezeře (TV seriál) (2013)
    ****

    Počin v podobě Top of The Lake by asi neměl být označován za seriál, ale spíše za film na pokračování. Což ovšem nemusí být problém. Horší je, stane-li se, že se takový neepizodický koncept, byť pečlivě vymyšlený, začne (snad během natáčení?) rozpadat. Nevadí, že Jane Campion není Agatha Christie, ale logiku - nebo v tomto případě spíše přirozenost, protože logický je příběh dostatečně - je třeba dodržovat i u psychologických dramat a mysteriózních filmů. Ambiciózní projekt tak trpí regresí ve vývoji jednotlivých postav. Ty jako by ztrácely paměť a s ní i úsudek. Vznikne-li jednou podezření, nemůže jen tak zmizet. A Jane Campion to moc dobře ví, protože vkládá do děje nejrůznější druhy Čechovových pistolí. Nedomnívám se proto, že by to by se jednalo o nedostatek konceptu, ale že se film jednoduše rozklížil při natáčení – možná tím, jak byly scény natáčeny na přeskáčku a asi s velkým odstupem. Možná ještě větším, tentokrát ideovým problémem je proklamovaný label "genderový." Proč ženy ve filmu jsou a zůstávají po celou dobu jakýmsi houfem zmatené zvěře? Co se tím vlastně říká o jejich „genderu"? Máme se smát, protože všichni víme, že tomu tak není? Vystavěla Jane Campion film k metainterpretaci? Jako když Ruben Ostlund tvrdil, že realistický film vidíme jako rasistický, protože jsme rasisti? Nebo je to koncept typu Žena od Luckyho McKee, který je až tak absurdní, že jej z podstaty nebereme vážně? Co nám má říci tento film, kde Jane Campion stvořila roli osvícenkyně, která ve skutečnosti jen plácá nezodpovědné banality, nebo říká pravdy, které všichni znají, jen je říká hrubě a v nevhodnou chvíli jako ožralý chlap, a vzdává se veškeré odpovědnosti? Je snad osvícená žena starý ožralý chlap? Jak byly všechny postavy nakonec obdařeny poznáním z nevšedních dramatických zážitků jsme se nedozvěděli, jelikož happy závěr a jednoduchý konec zajistil, že už se nikdo nikam nemusel fyzicky, mentálně a ani „genderově" posouvat. Tak, milí přátelé, můžete mi někdo povědět, co jste se nového dozvěděli o „genderu"? Jakou "reflexi ženství," jak píše Marigold, nám tento snímek vlastně připravuje? Tohoto filmu je opravdu škoda. Málo by stačilo ... nebo spíš "méně". Méně je někdy více ... 4,5.

    • 10.8.2014  01:20
    Ti, co vraždí (TV seriál) (2011)
    ***

    0101 XXX - příliš zkratkovité 0102 XXXx - méně zkratkovité 0103 XXXx - trochu se to lepší, ale ty motivace jsou takové ... nijaké 0104 XXx - příliš naivní a rodinné 0105 XXXx - předvídatelné 0106 XXXX - asi nejlepší díl

    • 9.8.2014  22:29
    Mág (1987)
    ***

    Úplně nevím, co si počít s protežováním Máchova vlastenectví. Zvláště pak vezmeme-li v potaz, že se zhlídl trochu se zpožděním v německém romantismu a se svými prvními německy psanými básněmi se snažil prorazit právě tam. Ano, u našich "utlačovatelů." Po neúspěchu se rozhodl udělat kariéru na českém rybníku ... Hold my češi jsme vděční za jakýkoliv zájem o nás a o češtinu ... K filmu je třeba dodat, že byl značně nevyvážený, alespoň dle mého soudu - umělecky i myšlenkově. Namísto charismatické Vláčilovy syrovosti v krásném vizuálním podání jsem dostali k patosu tendující průměrný osmdesátkový "art" dokument s kostrbatou dějovou linií.

    • 29.7.2014  22:50

    Je pravda, že to ten Midsomer, jak píše Verbal, fakt něčím připomíná. Prostě televizní film. Ale dokážu si představit horší výsledek.

    • 29.7.2014  14:48

    Zajímavý nápad i kompozici mi osladili opravdu nehrající, nebo přehrávající herci. Víc šklebení neznamená víc emocí, což platí především o scéně poslední. Postavy mi byly velmi nesympatické a tak jsem se nemohla dočkat, až všechny zemřou. Ze souboru se mi tak líbila jen první scénka (s rybou) a minimalistickou scénku s titulky (o mostu), kde nikdo nevystupoval, a tak se nemohlo nic pokazit. Rozhodně se nejedná o drama, nečekejte ani horor - jde jednoduše o experimentální film, který si hraje s formou snad ještě více než s obsahem.

    • 29.7.2014  12:08

    Mělo by tady být asi uvedeno, že se jedná o film sladký, romantický a dojemný. Já se jim vyhýbám, protože mne zpravidla dost nudí, ale nechci filmu hodnocením škodit, neboť jsem jej viděla omylem ... A tak jej hodnotím pouze v rámci žánru "romantický", protože ani dramatický, ani komický mi nepřišel, zato mi připadal dlouhý. Prvních padesát minut - tedy doba, než se něco lehce dramatického stalo - se táhla jako nudle. Tedy prvních 50 minut za tři, zbytek za čtyři. Tedy slabší čtyři.

    • 28.7.2014  17:59

    Člověk si říká: V detektivním žánru už snad ani není co vymyslet. Zápletky se pořád opakují. Překvapte mne taky jednou, sakra! No a pak koukáte na Vyšetřovatele a ještě v polovině filmu si říkáte, kde je k čertu ten vyšetřovatel?! Formálně, mám na mysli z hlediska techniky vyprávění, je film velmi zajímavou hříčkou. Marně se snažím podchytit, co mi připomíná a k čemu dokazuje. Spíše než "trhiller", "drama" nebo "krimi" by se slušelo uvést, že se jedná o černou komedii. (a Tibor, jen tak pro pořádek, není patolog, ale asistent patologa)

    • 28.7.2014  17:43
    Lilja (2002)
    ****

    TU A TAM SPOILER: Byl to skvělý film, především po psychologické stránce. Symboliku andělských křídel jakožto nevinnosti a zároveň smrti bych filmu určitě neměla za zlé. Ne všechno musí být beze zbytku surový real - za chvíli bychom se ho beztak přejedli. Trochu mi ale vrtá hlavou ta koprodukce? Proč tam vlastně nejsou Rusi? Prostota a opatrnost snímku mi místy evokovala osvětové filmy. Distribuovali to potom v Rusku?: "Nemyslete si, děvčata, že pojedete do Dánska nebo do Švédska a že tam na vás někdo čeká. Většinou pak budete muset skočit z mostu." Nebo to promítali ve Švédsku a v Dánsku jako: "Milí spoluobčané, odtud se berou ty malé nedospělé broskvičky. Jsou to nešťastné chudé Rusky. Nechoďte po schodišti se sluchátky, abyste mohli slyšet, když buší zevnitř na dveře bytu". Dokážu si představit, že by na to chodily základní a střední školy jako na povinné promítání. Bylo by to rozhodně přijatelnější než omyl naší paňprofesorky, když nás vzala v sekundě na "film o malém chlapci, který nechtěl vyrůst," z čehož se vyklubal Plechový bubínek, což paňpofesorku jistě velmi rozrušilo.

    • 27.7.2014  12:19
    Na scestí (1998)
    ****

    Jedním z důvodů mého sníženého hodnocení je autorská potřeba podložit vyústění filmu nějakým tím songem, na kterém si rejža zrovna ujel (v tomto případě Heather Nova - Doubled Up). Nevím zda existuje nějaká tvůrčí norma, která udává, že každý film musí mít svou píseň, či interní filmařská "etika," která má za cíl diváka uklidnit a podprahově smířit s katastrofálním závěrem jakéhokoliv druhu, aby slovy Cimrmanů divák stanul po kině "před tváří všehomíra s myslí jasnou a prázdnou," nebo zda tvůrce dostal při závěrečném zpracování emoční průjem. Vím však jistě, že mi tahleta předtitulková a titulková, "výtahová" hudba leze s přibývajícími zkušenostmi čím dál tím víc na nervy, a dovoluji si tvrdit, že pokazila závěr celé řady filmů. Toto je jeden z nich. Patetický závěr završila píseň o lásce(?!), kde pojítky jsou slova "letadlo" a "viděla jsem kopec zhora"... Film je pěkný, závěr posuďte sami ...

    • 25.7.2014  23:56
    Brandvägg (TV seriál) (2006)
    ***

    Předlohu jsem nečetla, ale ze zkušenosti s adaptacemi bych usuzovala na jistou pedanteričnost a pseudoadekvátnost převodu. To, co lze vytvořit textem je pro film zpravidla dost nevhodné. Film uhání střih za střihem, jako stránka za stránkou ... a přitom se nic neděje. Skladba scén nedává smysl, nevytváří žádné napětí, gradaci, draatický oblouk. Postavy jsou roztěkané a v rychlosti mne míjejí, aniž by nechaly nějak blíže poznat sebe, či alespoň něco ze svých motivací ... Dávám tři neboť se bojím, že mi bylo ublíženo polským čteným překladem ... ale obávám se, že by si film zasloužil spíše dvě ... Je s podivem, že se Alisa Siwe pět let na to úspěšně zůčastnila projektu Bron / Broen.

    • 25.7.2014  00:23
    Dealer (2004)
    *****

    Rozdíl mezi českou a maďarskou kinematografií spočívá především v tom, že v Maďarsku dělají filmy umělci - u nás řemeslníci. A stejně jako sádrové trpaslíky nelze vystavovat jinde než jen podél cest a v zahradách, na český film lze koukat jen s lahváčem a brambůrkama s co nejšustivějšími sáčky. A já děkuji Benedeku Fliegaufovi, že u mne zase oživil zájem o artový film. Dealer je průvodcem ponurým vyprázdněným světem, mrazivým peklem, zpovědníkem, důvěrníkem, mlčenlivým soudcem, vazalem, mučedníkem i poslední instancí, dokud neustálá rotace, nedostatek pevné perspektivy, stísněnost záběru a těkavost fokalizace stejně jako nejasné, stísněné a unikavé konfrontace po čtyřiadvaceti hodinách nakonec neobkreslí i prázdnotu a bezvýchodnost jeho vlastního života s trajektorií vortexu. Čekání na proměnu. Na událost, na které stejně nesejde. Čekání na nadpozemský zásah. Ducha ve stroji, který je nakonec objeven jako efektivní nástroj změny: "Bůh slunce. To je frajer. Ne jako ten, kterejmu tady stavěli všecky ty chrámy - to byl jenom nějakéj malej démon. ... Jednou jsem tam byl a byl tam i bůh slunce. ... Jen musíme být potichu, jinak bůh slunce nepříjde a příjdou jen ti zasraní malí démoni." Ad Marigold: Scéna, v níž se snaží přesvědčit otce, svědčí o nedůvěře v duchovno, které nicméně hlavní hrdina s otcem zvláštním způsobem sdílí. Kamera si dává na počátku filmu záležet na tom, aby zachytila, že dealer pečlivě objede všechny kaluže ... Rozpad (jakéhokoliv) duchovního světa, stejně jako absence víry v sebe a v jiné, a následná sociální atomizace, je psychologickým leitmotivem celé kompozice. Dealer je bývalý narkoman, který jakoby procházel očistcem, který sestává z neustálého horror equi - v tomto případě strachu z podobnosti mezi jím a postavami, s nimiž je konfrontován a s nimiž nechce navázat žádný lidský kontakt. Mimoto se domnívám, že bychom film mohli chápat i mnohem šířeji, v rámci generační výpovědi. Existenciální nejistota, v níž se lidé uchylují k sektářství (duchovní vůdce), esoterice (Bůh slunce) a náboženskému primitivismu (louže) totiž svědší o krizi celé společnosti, v níž droga je jen jednou z možností úniku.

    • 16.7.2014  18:10

    Měla jsem pocit, že jsem viděla stominutový trailer na film, který ve skutečnosti neexistuje. Výraznou plochostí a zkratovitostí brání jakémukoliv plynutí. Zpomalovat by jej měla asi jen ona banální romantika, do níž se ozyvá ucouraná sentimentální hudba. Humor tam snad ani nepatřil, ale je tam a ne v úplně vhodném provedení. Tenhle fim by si Subjektiv rozhodně nemusel pouštět na dvojnásobnou rychlost ... Ach jo.

    • 11.7.2014  01:30
    Men tu (2007)
    *****

    ... ale dyť já vim, že to bylo, hlavně na konci, malounko pateticky zarámovaný ... (^_-). Ne, ale teď vážně: Explikativní zarámování (napůl snová anticipace na počátku filmu a poněkud patetický závěr) bylo celkově zbytečně a uškodilo jak vyprávění (anticipace) tak jeho intepretaci (doslov). Mimo koncept i mísu byl i Nickův poněkud násilný monolog, v němž vysvětluje, kdo byl a kým je, nadřízenému svého nadřízeného, který ho navíc znal. Obé zamrzí zvláště pak proto, že po psychologické stránce byl film velmi věrohodný. Ale jiný kraj, jiný mrav ... Násilná dovysvětlení, zobecnění a převysvětlení, přehnané filozofování příště vypustit. Tedy 5-.

<< předchozí 1 2 3 4 6 9 11
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace