honajz

honajz

Jan Lipšanský

okres Brno

homepage

46 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 39 77 114 152
    • 12.11.2018  14:06

    Mno, ty Sudety jsem také nějak nepobral. Je to tady jak pěst na oko, přičemž se vůbec nemluví o příčině, jen o následku. Nikde ani slovo o tom, co dělali sudetští Němci a pak okupující Němci během těch 6 - 9 let a jaké násilí oni páchali na Češích a kolik oni zabili dětí (emotivní doják tohoto dílu). Jinak mne překvapilo, že učitel z vysoké má problém jít na střední školu a bojí se třeba té kliky u vstupních dveří - to jako na vysoké nemají dveře s klikou? A nějak nemyslím, že by na českých školách byl problém s profesory, kteří se zapletou s žačkou - naopak je na takovém vztahu postaven film 30 panen a Pythagoras, a ostatně i u nás na gymplu profesora po takové aférce (a následné svatbě) nevyhodili, ale nechali ho dál učit. Jinak celý námět je jen dávno viděným a zpracovaným tématem, přičemž Hitchcock v Cizincích ve vlaku to zpracoval daleko nejlíp. Ale jsem rád, že jsem opět po čase viděl hrát Reginu Rázlovou. A nějak mám pocit, jak Pauhofová stárne, že vypadá jako maska...

    • 11.11.2018  22:11
    Rédl - Prokurátor (E01) (epizoda) (2018)
    **

    Zbytečně dlouhé. Česká televize využila svou nashromážděnou sbírku předmětů pro Vyprávěj, a tak musíme v každém záběru vidět nějakou tu pičičmundu, která má dokreslovat prostředí, ale jinak by ji soudný člověk té doby neměl potřebu doma mít. Vůbec celá výprava nenavozuje rané devadesátky, ale spíše končící osmdesátky, včetně výmalby a obouchaných mříží a dokonce i aut a telefonů. Pamatuju si, že devadesátkové telefony už měly slušný design, třeba ten náš ve firmě měl kulaté, červené tělo a černé sluchátko. A příběh se děsně vleče a spoustě replik nerozumím, protože asi sdělují nějaké sofistikované údaje, ale mně přijde, že si někdy lidé proti sobě povídají mimo mísu. Vlastně mi přijde spousta scén že nedává logicky smysl. Pak zde máme odvážné a moderní LGBT téma, děkujeme za 4% osvětu, která je v 99 % filmů a seriálů, a dokonce černocha nějaké cizí armády na večírku československé armády - bez vysvětlení. Rovněž se dá tušit vyznění s tím směřováním zločinu na východ, jen je otázkou, jestli je potřeba u toho prozívat nějakých 5 hodin celkem.

    • 7.11.2018  21:33

    Prvních dvacet minut je děsivých. Nejenom naprosto nesympatická Šejbalová, ale i celé to protahování v luxusním restaurantu s kabaretem, kdy se ani nechce věřit, proč ti milionáři mají potřebu hrát prci, prci, prcičky zrovna s chudými děvčaty od psacích strojů, a ne s nějakou znuděnou paničkou svého postavení. Následuje skvělá čtvrthodina noční Prahy 30. let za deště, včetně návštěvy zaplivané putyky a hospodské rvačky (včetně dalších klišé v podobě všudypřítomných zlodějů), návštěvy kostela (raději nepřemýšlet, kdo by nechal kostel o půlnoci otevřený a ještě tam hrál na varhany), abychom se přesunuli ke Karlovi do bytu a sledovali docela vtipné tkání a namlouvání, s jedním dramatickým zvratem ke konci. Dějově je to tedy bída, obrazově jak kdy a jak co, zvuk je samozřejmě opulentní - jak zde píšou jiní v komentářích, pan režisér prostě dostal do ruky novou hračku a podle toho to vypadá. Pobavily mne fórky mimo hlavní děj - když si štamgast nalije kafe do cukru a s vítězoslavným úsměvem šlichtu nabízí kamarádovi u stolu, zkouška temperamentu, tlustý rozhlasák dávající rady, jak cvičit...). Značně nevyrovnaný film, i ta muzika, nakolik jinak (mimo tento film) se mi líbí, zde mi přijde tak nějak nepatřičně a jako na just a na sílu protlačená. Mimochodem, byla to krásná doba, kdy k erotickému vzrušení stačil chlapovi zakázaný pohled na dívčí lýtko - dnes by si šel pustit porno na internetu.

    • 6.11.2018  00:42

    Tady je vidět, jak kopírka amerických seriálů nemůže doslova převzatá fungovat (a dost dobře nechápu, že každý díl má ještě nějaké další tři čtyři české rádoby scenáristy, když to stačilo jen přeložit). Tento díl je taková Erin Brokovich, což funguje v USA, ale ne v Čechách. Proboha, kolik tady asi máme zrušených chemiček, na jejichž pozemku by se stavěly baráky? S takovou nečeskou zápletkou můžete leda k brdičkům. Navíc opět seriál lavíruje mezi pokusy o vtip (Termerová jako uvaděčka a prodejce lístků k profesorovi do pracovny - jediný slušný fór dílu) a naprostým emocionálním dojením holčičkou s rakovinou. A Řezníček začíná svou postavu hrát trochu jako robota, ale občas projeví nějaké emoce, a tento rozpor také nefunguje.

    • 6.11.2018  00:34

    Nějak nevím. Má to slušnou kameru a Řezníček hraje velmi dobře, dokonce i Schneiderová. Ale ta dvojka mladých poldů je na zabití, ti by podle mne u policie nevydrželi ani hodinu, navíc Sarah Haváčová neumí vyslovovat a doporučil bych jí kurzy rétoriky. Ten její ležérní styl na půl huby ochraptělým hlasem z diskošky fakt není cool. Pak je zde případ samotný, který je, prostě divný. A k objasnění pomůže obyčejná vyřazovačka, jak prosté. Navíc si tvůrci nějak nejsou schopni ujasnit, jestli pojímají seriál s nadhledem, o čemž by svědčila třeba Barešova postava a částečně Termerové, jako Tvoje tvář má známý hlas (profesor zpívá na střeše Waldu), nebo jako fakt seriozní případ (všechny ostatní dialogy a scény). Úplně blbé to není, ale takové neujasněné a podivné.

    • 4.11.2018  22:14
    Balada o pilotovi (TV film) (2018)
    *

    Proč musí v České televizi natočit každý historický námět natočit jako telenovelu stylem První republiky? Milostné vztahy a nakonec chviličku nějaké drama, které musí správně současně politicky poukázat na to, jací byli a jsou ti Rusové hajzlové. Přitom reálně šlo o nehodu kvůli špatnému počasí a špatné navigaci. Btw, zvláštní, že o německé okupaci ČT podobné filmy netočí.

    • 4.11.2018  22:05
    Paví král (TV film) (1978)
    **

    Totální psychedelický úlet s podporovanou zoofilií, kde se nejvíce vyřádila kostýmní výtvarnice. Důležité zvraty se v obraze neobjeví - neuvidíme, kde se najednou vzal ten páv, nevíme, proč najednou zmizí, nevidíme shození postele do moře, nevidíme potrestání Hněvky a jejího sluhy. netušíme, jak se ocitli najednou rodiče Růžičky na dvoře Pavího krále, proměna ryb je taky odfláknutá. Hlavně že je nám několikrát zopakovaná básnička o pavím králi a "cestičkou z oblázků, půjdu si pro lásku". Btw, ryby musely být namakané z posilovny, když dokázaly pár dní držet nad vodou zlatou loď i s princeznou. Dialogy mi přišly jak od mimoňů. Ale na druhou stranu to atmosféru má, takovou meditativně psychedelickou.

    • 3.11.2018  20:22

    Klady: hra s kamerou, se stíny na zdi (Králíček rulezz - mně takhle někdo vlézt před spaním do pokoje, budu z toho mít osypky), dobré využití veršů, slušné herecké výkony, historický přínos, kdy vidíme, jak probíhalo rozhlasové vysílání v dřevních dobách, slušně provedený trik u dvojrole, kdy si sestry v nemocnici podávají zrcátko. Zápory: předně se film bere moc vážně. Se ženou nás ta strašná serioznost a uvzdychanost tak štvala, že jsme si říkali, že by bylo vtipné, kdyby se smyčcem píchala do oka, kdyby někdo občas zakopl, skočil z okna, dal si jointa, ona otěhotněla z polibku apod., protože všichni jen významně pohazovali hlavou a - vzdychali. Příběh se vleče jak měsíc staré ponožky a člověka překvapuje, proč si vše ti lidé nevyříkali hned. Nejlepší na celé věci, že všechny tři hlavní mužské postavy jsou tady za debily - herec Holan, protože netuší, která bije, a na jeho oprávněné dotazy, o co jako go, je mu odpovědí další bolestné vzdychání; doktor Pavel, protože to celou dobu vlastně hraje na dvě strany a nakonec úlisně jde tam, kde bude mít snazší cestičku; a konečně chudák Králíček, který poctivě pomáhá, kde může, vždy je pomocnou rukou v pozadí, a nakonec mu zůstane jen ta jeho ruka - autoři dokonce jeho postavu raději ani neuzavřeli. Takže si člověk řekne, za dobrotu na žebrotu. Role Saši Rašilova je zde ale žel velmi podobná jeho roli v o rok pozdějším Přijdu hned, takže každou chvíli čekám,. kdy se mu Matulová vysměje: "S Králíčkem, to jako myslíš vážně?" Btw, docela by mě zajímalo, jak by to vypadalo, kdyby Höger hrál Kristiána a svým hlasem řekl: "Zavřete oči, odcházím."

    • 31.10.2018  23:04
    Vzteklina (TV seriál) (2018)
    **

    Vůbec mě to nezaujalo. Jako vizuál je pěkný, exteriéry šumavské skvělé, ale to je asi tak všechno. Děj je z prstu vycucaný, stejně jako motiv, postavy se chovají idiotsky, jen aby bylo napětí, vesničané jsou tu zase za kolektivní blbce, sem tam se věci řeší stylem deus ex machina, a na šest dílů je to tak roztahané, že veškerá jakž takž atmosféra prvního dílu jde časem zcela do kopru. Navíc to začne jako mysteriózno, přehoupne se v to v krimi, aby z toho celého nakonec vylezla moralitní agitka o hodných Sudeťácéch a zlých Češích? Wtf? Četl autor třeba od Škrábka knihu Včerejší strach, aby si uvědomil, že takto černobílé to ale rozhodně nebylo?

    • 31.10.2018  21:48

    Nakonec dám tři hvězdy, ale jen za dialogy (asi tak do poloviny filmu, pak už to šustilo papírem, ne břitkostí), některé herce včetně Mitchuma, a za kameru a kouzlo hor. Jinak mi to přišlo až moc zmatené, včetně toho retrospektivního vyprávění, kdy to vlastně celé nedrží pohromadě a netáhne na jeden cíl. Místo, aby to od začátku do konce bylo celé soustředěné na vztah Jeffa a Kathie, je zde naprosto zbytečná dívka navíc, která vlastně nemá vůbec žádný větší účel, je jen jakýmsi drobným, avšak v celkovém vyznění nedůležitým střípkem možných, naznačených Jeffových tužeb do budoucna. Protože vskutku netušíme, zda nechtěl potom opět prásknout někam do bot a zda by skutečně v takovém nudném vztahu byl šťastný, když je zvyklý na akci a adrenalin a řešení zapeklitých problémů - vlastně o těch postavách až moc nevíme, kromě toho, že splňují steretypy chladné mrchy, nadřazeného mafiána, uhlazeného mafiánova poskoka... Osobně mne to hodně zklamalo - postavám jsem nevěřil, nezaujalo mne to, přišlo mi to jako stokrát viděné, jen trošičku jinak poskládané, a u marlowovek i ta kadence vtipných a břitkých dialogů je častější.

    • 31.10.2018  10:01

    Mám neodbytný pocit, že o sci-fi prvek tady ani tak nešlo, i když si úvodní premisu bere z britské televizní Dětské hry nebo pozdější Kingovy Kupole. Ale že tvůrcům šlo o tom, poukázat na všechny britské neduhy ohledně multikulturalismu a poukázat na vyhrocených charakterech britských primitivů, jak jsou strašně netolerantní. Celé je to samozřejmě podané stylem ideologické agitky, kdy Indka je zde pojatá jako klaďas ze všech největší a nejchytřejší. Chvílemi je celé to pojetí až směšné. Myslím, že až tenhle film dostane do ruky Hřebejk, natočí remake o českých zaprdlých lůzrech z hospod, kteří nepřijímají migranty a pěkně jim to natře. Co se samotného tématu týče, už víme, že není nijak originální, takže záleží na věrohodném chování postav a na pointě. Pointu bych ještě jakž takž zkousl (SPOILER - televize jako náš hýčkaný, přitom nepřátelský mimozemšťan), ale stupidní chování postav vážně ne. Každá z postav představuje buď nějaké trauma, nebo nějakou ctnost, takže nemají vlastní charakter, a navíc, když dojde na situaci, nikoho nenapadne dát hlavy dohromady a hledat možnosti řešení situace, ale jen se všichni poměřují, kdo má větší koule. O nějakém pudu sebezáchovy minimálně po první smrti a useknutých prstech není ani vidu ani slechu. S tímhle běžte, milí tvůrci, do háje. Slabá hvězda za sice taky trochu omšelou, ale aktuální pointu. Btw, teď mne napadlo - SPOILER - fakt, když vám jde o uctívání, zabijete jako prvního svého největšího uctívače?

    • 30.10.2018  23:10

    Dětský rádoby dobrodružný film vhodný tak pro nedělní vysílání Nickelodeonu. Parta nesympatických děcek od pohledu, kde navíc oba kluci jsou těžce submisivní typy a nechají rozhodovat holčičku, které rodiče se zajímají jen o pacienty (maminka doktorka) nebo balet (tatínek choreograf). Ještě je z plezíru a klišé pronásleduje partička puiberťáků, která vypadá jen o málo starší než ty děcka. Velitelské holce těžko věřit, při jejím generálském postoji, že jí maminka s tátou a láska chybí, zvláště když má dědečka, jenž ji má rád a vymýšlí pro ni různé hry. Zápletka se žel objeví až po půl hodině filmu, a popravdě, není zrovna vtipná ani zajímavá, a zpětně jsem vlastně nechápal, proč měl někdo potřebu něco takového vyrábět. Ale jinak estonské reálie, závěrečná honička na vodních člunech jak z Bonda, dětem by se to po nudném začátku ten konec mohl líbit.

    • 29.10.2018  21:40

    Režisér David Lynch si nějaké filmové servítky nebere. Přesto jeho sugestivní, někdy až raušový styl vyprávění přitahuje mnohé fanoušky. Tentokrát však asi poněkud přestřelil. Pokud jste někdy četli na FFFilmu recenzi Františka Fuky na tento snímek, musím říct, že nic výstižnějšího mne nenapadá a rád bych jeho originální recenzi zopakoval. Žel, nejde to. Inland Empire je zvláštní sled scén, které spolu navzájem nesouvisejí už od počátku ani vzdáleně. Sledujeme jakési rape home video se znásilněním, jakýsi sitcom, možná že dokonce divadelní, kde místo lidí chodí a mluví králíci (tedy lidé za králíky převlečení), posléze se konečně objeví jakýs takýs náznak příběhu herečky, které se její role začínají prolínat do všedního života... Celé to však působí neskutečně nabubřele a zbytečně, navíc snímané zrnitou digitální kamerou, ze které samotné už je na zvracení. A pokud Southland Tales vypadají jako sebeukájecí film pro pana režiséra, tady by se to dalo říci dvojnásob. Navíc tříhodinová stopáž totálně odbourává jakýkoliv pokus o soustředění se na dění na plátně (resp. obrazovce), a to i kdyby největší Lynchův fanda chtěl pochopit, oč vlastně jde. Pouze pro těžce otrlé fanoušky Davida Lynche, kteří i zde budou chtít - naprosto zbytečně - hledat a najít nějaké souvislosti.

    • 29.10.2018  21:37

    Každý herec nějak začínal. I ti nejslavnější si na slušné peníze přišli natočením nějakého erotického filmu. Taky Sylvester Stallone. Italský hřebec, který vznikl přestříháním původního snímku Kitty má večírek (nebo tak nějak se to jmenovalo, v podstatě je to jedno), však není erotický, ale soft porno film. Jen pro upřesnění: soft porno = záběry na pohlavní orgány v sexuální nečinnosti, porno = záběry na to samé, ale plně aktivní ;-) Co se děje týče, asi není moc co popisovat. Sly "hraje" Itala, který žije s jednou dívkou, a když není u ní, pobíhá v zimě po parku a přeskakuje v bílém zimníku ploty - inu, určitě už tehdy trénink na Rockyho. Jednou taky jede v autě a potká jinou ženskou, která stojí v parku v kožichu, a když jej rozepne, je pod ním totálně nahá, což Slye natolik vybuzeruje, že svoji dívku pak při sexu mlátí opaskem, což tato kvituje s povděkem, neb to má ráda. No a pak už přijde na řadu ten večírek, kde tuším proplete každý s každým, ale kdo by ty končetiny počítal...

    • 29.10.2018  21:30

    Černobílé podobenství Evalda Schorma a Zdeňka Mahlera, narychlo natáčené jako odezva na vstup sovětských vojsk do ČSSR v roce 1968. Film vypráví o obyvatelích jedné české vesnice, které nejprve pobaví varovné hlášky místního idiota, znepokojí herci s kočovným divadlem, kteří sem přijedou a nakonec zpanikaří, když zjistí, že zmizel přednosta stanice a na nádraží se objevily cizí vagóny. Do toho se z nebe sem tam ozývá podivný hluk. Snímek bývá přirovnáván k podobenství Jana Němce a Ester Krumbachové O slavnosti a hostech. Přijde mi to poněkud přehnané. Na Dni sedmém... mi přijde, že je znát uspěchanost, s jakou se film točil, i jak rychle scénář vznikl, takže celá moralitka je tak prvoplánová a průhledná jako rybí měchýřky. To, že neznámá hrozba může v lidech vybudit zlo, kdy i hodný a rozumný pan učitel jde, zabije a dokáže si to logicky odůvodnit, jsou sice zajímavé myšlenky, avšak vzhledem třeba k zmíněnému O slavnosti a hostech značně zjednodušené. Kde nabízí Jan Němec mnohovrstevnost a určité zvraty, zde jde příběh prvoplánově kupředu a zaujme snad jedině scénou hromadného znásilnění postavy v podání tuším Ljuby Skořepové, která se tu objeví na tehdejší dobu velmi odvážně zcela a viditelně a na několik minut nahá. (Pravda, někdo by z toho spíše mohl mít zlé sny? :-)) Navíc celé řazení scén působí značně chaoticky, v té hromadě postav má divák problém se vůbec zorientovat, natožpak s nimi něco spoluprožívat, a i když vím, že se Den sedmý, osmá noc má řadit ke klasice českého filmu, právě jako divák jsem byl filmem slušně řečeno rozčarován.

    • 29.10.2018  10:43

    Konečně zajímavý film obsahově i filmařsky, kterému škodí jen to, že je sestřihem seriálu – byť šikovným sestřihem. A díváme-li se na něj z pohledu české kinematografie, škoda, že jde spíše o snímek slovenský. Útěk do Budína vznikl na motivy knihy Vladislava Vančury a vypráví o osudech jedné z dcer sochaře Myslbeka, Jany. Ta má problémy s vlastní matkou, švagrem, školou, a tak využije možnosti v podstatě náhodné známosti se synem známého slovenského statkáře a odjíždí s ním do Budína. Statek se na čas stane jejím domovem, ale štěstí jí nepřinese. Manžel ji neustále nechává samotnou doma, jen se svým otcem, sám si užívá a vyspává do odpoledních hodin (asi jako moje švíca Anita), pracovat se mu nechce. Tento půdorys je však režisérovi Miloslavu Lutherovi také vhodným východiskem k dějinnému nahlédnutí na události let 1919 – 1924, tedy krátce po vzniku Československé republiky a zcela nových pocitů a vztahů dříve zcela nezávislých národů. Už samo toto téma je i dnes, po oddělení obou republik, poměrně aktuální a přináší množství zajímavých pohledů a postřehů. Na druhou stranu slovensko-česko-maďarská koprodukce je znát. Ve filmu se mluví česky, po slovensky a maďarsky. A je již zřejmým faktem, že většina mladých lidí má se slovenským jazykem a jeho pochopením problémy. Na výsledném tvaru filmu je rovněž znát, že jde o sestřih pro televizi připraveného seriálu – pravda, příběh drží tvar a má svůj začátek, prostředek a konec. Avšak některé skoky ve scénách či čase jsou poněkud drastické a divák musí rychle na změnu reagovat a mezičas si domyslet. Mluvím např. o skoku mezi setkáním Jany a otce Tomáše (ve skvělém podání Bolka Polívky, který opět dokazuje, jak dokonale zvládá i dramatické herectví) a skoro okamžitým následným příjezdem všech příbuzných z Prahy na svatbu do Budína, kde v té chvíli Jana evidentně již nějaký pátek bydlí – má i jiný účes. Přes tuto výtku jde o filmařsky profesionálně odvedené dílo, a to jak kameramansky a výpravou (neuvěřitelné, kolik moderní společností netknutých zákoutí režisér našel), tak i hereckými výkony, kde jen výkon představitele Janina bohatého švagra kolísá na pomezí ochotnického divadla a patetických gest. Kupodivu ani role Mirka Donutila, přes poměrně malý prostor skoro v závěru filmu, o to více však bohatší možností projevů, není zahraná příliš na úrovni a Donutil jen obehrává svůj starý znám part – bodrý strýc Jožin z Moravy, co má rád prachy. A proto volám, stokrát škoda, že film je spíše slovenským příspěvkem do světové kinematografie, než českým. Má silné téma, po scénáristické, filmařské i herecké stránce je zvládnut s bravurou profesionálů, a zabývá se věcmi, na nimiž by lidé dnes měli přemýšlet trochu víc, než nad minoritními knoflíkáři a samotáři (mám na mysli historii národa, opakování chyb, ale i běžné lidské skutečné životní problémy). Jana, přes všechny své prohry, zklamání a kompromisy, nakonec najde samu sebe i své místo a svou velkou lásku. A kupodivu film přesto nekončí happy endem. Stejně jako v životě – chvilku jsi dole,. chvilku nahoře. Podstatné však je neklesnout na mysli a dál věřit i přes různá úskalí a dál se snažit. A hlavně být sám sebou. Kdyby jen toto jediné poselství z mnoha, jež ve filmu tvůrci rozehráli, zasáhlo svůj cíl, nevznikl snímek zbytečně.

    • 29.10.2018  10:21
    Formule! (2001)
    ***

    Formule! těží z jedné tajné klukovské vášně pro auta a závody formule 1. Ve filmu sice ve skutečnosti nejde o tyto nejprestižnější závody, ale o jiné, známé jako Indy Car Racing a v Americe více populárnější, ale určitá podobnost se nedá upřít. Příběh vypráví poněkud volně jak o partnerských vztazích jednotlivých závodníků, tak se soustředí i na poměry na závodní dráze. Ústředním motivem pak je souboj nováčka závodů Jimmyho Blye a loňského šampióna Beaua Brandenburga. Do týmu přichází řešit napjaté vztahy zkušený veterán Joe Tanto, který se nejen snaží na závodní dráze, ale i v soukromých rozmluvách pomoci jak nadějnému mladíkovi, tak starému kamarádovi. Děj však slouží spíše k možnosti neustále zásobit diváky dalšími a dalšími závodními sekvencemi, s větším či menším využitím trikových efektů, a výše zmíněnému klukovskému nadšení tak učinit zadost. Žádné větší ambice si snímek neklade, a pokud byste skutečně toužili po filmařsky dobrém filmu z prostředí automobilových závodů, s prokreslenou psychologií postav, sežeňte si raději někde tituly jako Bobby Deerfield, Grand Prix režiséra Johna Frankenheimera či Le Mans.

    • 28.10.2018  23:44
    Future World (2018)
    *

    Nic objevného. Taková postapo pohádka s jedním princem, fakt, ale fakt zlými čerty, jednou drogovou královnou a lesbickou robotkou. Příběh vlastně není - synek se v hnusném světě po válce lidí a robotů vydává do zlého světa najít lék pro matku a cestou narazí na hnusné, ale fakt hnusné lidi, zázrakem vše přežije a vrátí se domů. Možná si ty dvě lesby vyslouží ještě druhý film. Btw, Lucy Liu na tom musí být hodně špatně, když hraje v takové kravině, a navíc tady ani jednou nemá ani jednu bojovou scénu! Wtf?

    • 28.10.2018  23:06
    Small Roads (2011)
    *****

    Když jsem se někdy procházel galeriemi s obrazy, často jsem si říkal, jak by asi vypadaly rozpohybované. A James Benning mi mé přání splnil. Stal se filmovým krajinářem, který místo stojanu, plátna, štětců a barev používá kameru, vybral vždy nějaký zajímavý záběr a nechává diváka, aby po něm klouzal očima a za 1. se kochal samotnou estetikou záběru, za 2. prošel si očima všechna zákoutí obrazu, a - pro mne nejdůležitější - za 3. každý ten obraz zakončil nějakým "příběhem", resp. nějakou událostí nebo řekněme pointou. Třeba hned ten úvod - sledujeme silnici u pobřeží moře, kde v pozadí jezdí auta po druhé, asi nějaké vysokorychlostní silnici, jen na té naší se nic neděje. A najednou lup! jako odpověď na tuto myšlenku se v dáli objeví auta, aby pak s rámusem přejelo "kolem nás". A hned zde máme druhý záběr, kde krajinu zalije slunce - aby se v "pointě" opět ponořila do stínu mraků, asi bude pršet... A tak dále.Na ty další průjezdy (vlak!), minipříběhy (třeba -asi- čůrání v kopcích) a pointy jsem se vyloženě těšil s jemným úsměvem na rtech.Dobře se na to dívá, i když přiznávám, udělat si čas 86 minut na podobný relax je dnes poněkud luxus. Ale zase po té galerii se spoustami obrazů člověk taky nechodí jen pár minut. Btw - až teď mi došlo, že se film navíc dělí na vnitřní kapitoly Jaro, Léto,. Podzim a Zima, což je taky promyšlené.

    • 28.10.2018  22:52
    Extinction (2018)
    ***

    Docela slušná sci-fi s dobrým nápadem (jiný, slavnější sci-fi film, postavený naruby), kde začátek zaujme a člověk si klade otázky, jak to celé vlastně je, po zhruba hodině se to dozví a zpětně mu to dojde, zanechá to jistá morální a lidská dilemata, ale celkově nemůžu říct, že by mne film dostal. Třeba na začátku ty scény byly jedna jako druhá - domov, práce, vize, domov, práce, vize, a po invazi zase scény typu "schovej se pod stůl, nedýchej, pojďte se schovat sem...", zkrátka by se dal film rozdělit na tři části (před invazí, invaze, v podzemí) a každá ta část na stereotypně podané jednotky, navzájem si velmi podobné scény. Zpočátku velmi solidní triky pak u závěrečné střílečky a u průjezdu vlaku krajinou jak z brožur jehovistů už jsou hodně odfláklé. Myslím, že jeden zajímavý prvek by v tomto filmu našel náš starší syn Honzík, protože jeho mladší brácha taky s sebou všude tahá medvídka. MOŽNÝ SPOILER! Btw, i když jim vymazali vzpomínky, jak to, že jim během těch 50 let, o kterých mluví voják, nepřišlo divné, že jim holky nerostou a oni nestárnou?

    • 28.10.2018  18:35
    Frozen (2010)
    **

    Tři podvádějící dementi vlezou na lanovku, tu dole přes týden vypnou a tři dementi trpně sedí, než je napadne něco udělat. A když už je napadne něco udělat, je to ta největší blbost, skočit dolů. Trikově, prostředím je to sice dobře natočené, ale ta historka je chabá a neutáhne celovečerák,. takže poslouchat kecy o kočkách, číslech atd. je je vatou. Ostatně i ten začátek trvá moc dlouho, vždyť uběhne asi dvacet pět minut, než dojde k oné zápletce, že zůstanou viset, do té doby sledujeme jejich zbytečné macho chování (a to je tam jedna holka!), takže mi postavy nějak k srdci nepřirostly. Také by mě zajímalo, jak lyžařské středisko řeší výskyt vlků na jejich sjezdovkách, protože ti tam během provozní doby musejí mít pré. A kde je kontrola - to skutečně nezkontrolují, jestli někdo nezůstal na trase někde viset? Lehce přes hodinu by na tento film podle mne docela stačilo.

    • 28.10.2018  17:24

    Spousta triků, některé i moc fajné, hodně bitev, děj žádný, postavy jen figurky, docela slušná kamera a atmosféra. Ta závěrečná mlata na ledu mi už přišla směšná.

    • 28.10.2018  00:07
    Noční hra (2018)
    ***

    Docela dlouhý rozjezd mne málem odradil, ale od únosu už to docela šlape. Škoda jen mnoha fekálních i dětinských vtípků a chvil, kdy se postavy chovají jako dementi. aniž by musely. Ale jinak jo, oddychová zábava, docela slušná akce (na komedii), jen to odlehčení mi prostě přišlo takové - dětinské, no. Dost dobrá kamera a sem tam nějaká hláška ("Ty skleněné stolky se dnes chovají divně.")

    • 27.10.2018  22:49
    Máš ji! (2018)
    *

    Nehrát tam Renner (scény s ním jsou na filmu nejlepší) a nemít to vynikající soundtrack, asi to nedokoukám. Jako mám rád, když v sobě chlap dokáže udržet určité mladické nadšení pro hru, proto se mi tak líbí Castle, pro něhož je celý svět hrou, ale tady to nefunguje a nepovedlo se nějak přenést nadšení těch chlápků dál. Když jsem před závěrečnými titulky viděl ty páprdy, co si to reálně točí na YouTube, přišlo mi to spíš trapné. Tohle není snad ani o hře, ale o infantilitě. Líbí se mi scéna v nemocnici, kde se dozvíme, že nejde o to, aby někdo stále utíkal, ale aby je hra spojovala. A předtím se ptá novinářka, jestli se pánové scházejí i mimo květen. A v tom je jádro pudla, které nebylo nijak dál rozvíjeno. Kdyby člověk nějak viděl, že jinak se dokážou ti lidé chovat normálně a v hospodě si nějak normálně povídat o holkách, fotbale, politice, o filmech, mělo by to bláznění nějakou protiváhu. Ale takhle... Navíc ta klišé - zhulený chlápek, nadržená matka, kde já to už viděl? Fekální fóry a boxování do zadku. A nakonec klišé ze všech největší, aby došlo i na kapesníčky. Ne, fakt mi to nepřišlo jako oslava dítěte v nás, které si umí hrát, ale jako bych byl náhodně svědkem divadelní improvizace na jednom z pavilonů psychiatrie.

    • 27.10.2018  12:08
    The Enchanted Castle (TV seriál) (1979)
    ***

    Pro malé děti té doby asi fajn seriál, dnes s poněkud nevěrohodnými, přehnanými a až patetickými dětskými výkony, ma tu krátkou stopáž zbytečným okecáváním a zdržováním děje nepodstatnostmi. Na druhou stranu je v tom cítit fantazie, smysl pro hru, kouzla a nápady. Kromě ne moc povedených interiérů zde naštěstí najdeme i exteriéry a anglické lokace jsou vybrány dobře.

    • 27.10.2018  00:37

    Objektivně je to za tři, ale hvězdu přihodím za Prahu. Negativa: je to zbytečně dlouhé a má víc než dost hluchých míst. Pozitiva: Naštěstí těch zhruba 60 % stopáže, což je pořád nadpoloviční většina, to výborně šlape, hlášky jsou husté, parodie na gymnastku Nadiu Comanecieuovou dokonalá (a ono se tam objeví víc narážek na jiné filmy / osobnosti - a to nejen na Snowdena/ situace / filmy / písničky / politiku / cirkus / plakáty...), není to až tak blbé, jak by člověk od filmu se dvěma bláznivýma holkama v hlavní roli čekal, akce je natočená velmi slušně a nepředvídatelně, že skutečně jsem se bavil a připomněl si staré, zlaté časy Jamese Bonda. Některé nápady (využití rtěnky na palec) nebo situace ("Cílem jsou dvě přitroublé Američanky) bych zařadil po bok toho nejlepšího, co v oblasti špionážní parodie vzniklo. Navíc Morgan mi trochu připomíná mou sestru Anitu, takže pro mne měl film ještě nečekaný druhý plán. Celkově až na ty zbytečné scény skvělá a nadprůměrná zábava.

    • 26.10.2018  22:46
    Spojenci (2016)
    *

    Jako a to bylo všechno? V podstatě červená knihovna, jen hezky zabalená a ozvláštněná druhou světovou a jak je u Zemeckise zvykem, také mnoha triky? Za výpravu a triky dávám hvězdu, ale jinak je to normální o.je.b bez zvratu, kde chybí temporytmus, zápletka (tedy nějaká jo, ale až po více jak hodině!), kde chybějí jakékoliv snahy o prokreslení postav kromě významného mhouření očí a trochu té úlitby moderní lesbické lobby, kde těm postavám nevěřím ani dobrý den, natož nějakou lásku. Jinak za celý film dvě akce, a ta ve Francii je tak nelogická a do filmu tak násilně vložená, že by jeden brečel.

    • 22.10.2018  22:30

    Na tomhle že makalo sedm scenáristů a tři dramaturgové? Ty brďo, to by Dietl čubrněl! Naprosto nezajímavé, neživotné a nejpitomějšími možnými způsoby představené postavy, které deklamují twitterové výkřiky v případě bílých "rasistů", nebo rádoby drsně hovoří v případě nebílých, ale jen tak, aby se neřeklo. Celé to vypadá tak - prvoplánově agitačně, až se chce člověku brečet. korunu všemu nasazuje to Dvořákovo deklamování, které nezní nijak věrohodně (ještě aby!) ani procítěně, aby tomu divák náhodou ještě neuvěřil. Diváka nutno správně politicky profilovat. Proto na romském sídlišti nikde není nepořádek, nikde vytrhaná a spálená okna, nikdo si nehraje s kudlou a mladý Rom dokonce má dvě zaměstnání! Člověk se zkušeností z Ústí nad Labem z ulic kolem skláren však ví svoje a podobná z prstu vycucaná a nereálná agitka ho asi nedojme. Btw - z čeho hlavní hrdina žije a z čeho platí nájem?

    • 22.10.2018  13:32
    Labyrint - Série 3 (série) (2018)
    ***

    Uživatel sorrow velmi podrobně shrnul všechny nelogičnosti seriálu, které mi tak vadily a vzbuzovaly ve mně dojem, že jde spíše o parodii. Hodnocení jsem přidával k jednotlivým dílům, celkově je seriál filmařsky na výši, kamerou, výpravou, některými hereckými výkony, ale jak říkám, mně to často připomínalo už komedii.

    • 22.10.2018  12:36
    Dětská hra (TV film) (1984)
    ****

    Za ten konec dám čtyři. Byla by to skvělá 30-40minutová povídka třeba do Krajních mezí, ale na hodinovou stopáž je to utahané a ve střední části s mnoha hluchými místy. Líbí se mi, že tvůrci využili všechny možnosti, jež vás napadnou, jak byste asi sami v takové situaci jednali a jak byste se z ní snažili dostat. Líbí se mi ty náznaky (zelená tekutina, podivná holčička, Alenka v říši divů, stále stejná kapitola) i to, že manžel řekne všechny možnosti toho, co se mohlo stát, jež vás také napadnou (včetně mimozemšťanů), a samozřejmě mne potěšilo, že při vědomí toho všeho šli tvůrci dál a pokusili se vymyslet jinou, překvapivou pointu, což se jim povedlo.

<< předchozí 1 2 3 4 39 77 114 152
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace