honajz

honajz

Jan Lipšanský

okres Brno

homepage

40 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 36 71 106 141
    • 20.11.2017  22:15

    Opět dobrá kamera, ale jinak stupidní příběh, nevyužitý Hádek (ten mix Mentalisty a Castla prostě nefunguje, protože je to jako stý odvar, bez nápadu, ozvláštění a dokonce nějakých atributů - vlastně té postavě chybí i ta mladická radost z objevování a ze života u obou výše zmíněných vzorů) a atmosféra a děj na bodu mrazu. Jak došlo na zázračné otěhotnění, bylo jasno všem, ale museli jsme přetrpět ještě dvě reklamy, než si po vzoru Poirota pozvou všechny podezřelé na jedno místo, kde pak všichni deklamují hůř než rozuzlení neznalí herci při přímých přenosech Hříchů pro pátera Knoxe. Nejspíše to vznikalo strašně rychle, takže nebyl čas na dotažení tolik potřebných detailů, ozvláštňujících drobností i minipříběhů a podpříběhů, a tak je z toho skutečně jen tupá a nezajímavá nuda, navíc strašně, ale tak strašně hloupá.

    • 13.11.2017  09:37

    Nechápu, proč to umělecké, lesbické porno pro intelektuály rušili tvůrci záběry na nějaké továrny, auta a výslechy. ... Ale vážně. Když začnu od konce, tak hlavním sdělením mělo být, že vrahy vytváří netolerantní společnost? Takže žádné deviace, úchylky, ale stačí se, když se k sobě budeme chovat hezky, nebudeme nikoho ponižovat ani do nikoho ve sprše kopat, a bude fajn a nikdo nikoho nezavraždí? Takové střelené poučení může nabídnout skutečně jen totální naivista. A co se filmu týče. Pár většinou povrchních scén nám neumožní psychologický ponor do postav. Sice je fajn, že jsme se dozvěděli, že do holky kopali, že jednou byla submisivní, jindy dominantní, že měla lesbické sklony, že měla ráda auta... Hezké... Ale vůbec nic nevíme o její matce, která je - zdá se - doktorka (to neviděla na svém dítěti podivné chování už dřív?), netušíme, jakou roli zde hraje ten pravý otec, vlastně nevíme kromě těch pár patetických projevů ani nic o samotné hlavní postavě. Dialogů je zde minimum, a když zaznějí, tak šustí papírem. Vlastně ani nevíme, čím jí okolí, kromě té jedné scény ve sprchách, ubližovalo, a třeba to, že je vdaná, jsme se nedozvěděli v průběhu děje, ale až posléze ze soudního přelíčení - což je pozdě, protože to vrhá zcela jiný pohled na ten vztah. Slušná kamera a výprava, ale to je jen technická stránka věci, za to film nadhodnocovat nebudu. Pro mne je důležitý příběh, a ten zde prostě není, jen sled scén odvyprávěných zcela bez emocí a bez snahy vtáhnout do toho světa vražedkyně i diváka.

    • 12.11.2017  19:44
    Strom pohádek: Dobro a zlo (TV film) (1989)
    *

    Hrachovcová svou princeznu neuvěřitelně přehrává a její promluvy jsou skutečně "uvěřitelné", a dokonce i Květa Fialová je parodií sebe samé, tak hodná, až z ní med kape a naopak to už vypadá poněkud úchylně. Honza Potměšil ještě před nehodou, ale také nehraje nějak moc zapamatováníhodně. Jako já vím, jsou to krátké pohádky, napůl čtené a hrané sekvence jsou jen ilustrací, ale i tak mi to přišlo unylé, přehnané v hereckých projevech a celkově krapet nevyvážené.

    • 12.11.2017  19:12
    O uloupené divožence (TV film) (2007)
    **

    Jedna hvězdička za lokace, druhá za Danu Markovou, která v pohádce většinu času pobíhá ve spodním prádle (a ano, byly chvíle, kdy jsem měl pocit, že jí sice princ teda pusu nedá, ale rovnou ji ohne, takové erotično z toho čišelo). Což ale je na pohádku ne zrovna důležitý prvek. Mno, už úvodní scéna, kdy se králi a jeho spolustolovníkům plete jazyk po víně, mne mohla varovat, že půjde o poněkud studentský, ne-li žákovský humor. A on i ten příběh - druhorozený syn vrthne do místnosti tak, že vystřelí šíp do erbu, když není po jeho, hned se se dvěma kumpány sebere, ukradnou na trhu šunku a chleba, a jedou na Kozlov loupežničit. Aby toho nebylo málo, Kozlov obývají kouzelné bytost, trpaslíci či divoženky. A ke všem těm náhodám zrovna okolo Kozlova, asi významné to lokality, pojede jakoby španělsko-francouzská princezna a divoženka ji unese, neb je zamilována ho druhorozeného prince, nyní zbojníka... Ufff. Nu, nějak mi u toho chyběl konec, jak spokojena byla nakonec tato princezna se zbabělým prvorozeným princem, nebo co se stalo s princovými kumpány, a co kouzelné bytosti na nové obyvatele hradu?

    • 12.11.2017  17:55
    Nebe a Vincek (TV film) (2008)
    ***

    Variace na Anděl Páně (a to i s Kajnarovou), kterou, řekl bych, si Budař nechal napsat pro sebe, protože zde nejenom hraje, ale je i autorem hudby. Jinak jako snaživý, ale pitomý anděl mi přijde, že právě Budař nejvíce přehrává. A hned po něm právě Kajnarová. Lábus jako král hraje svůj zmatený standard, rádce v podání Jana Vondráčka jsem poněkud nepochopil, ta postava je buď špatně napsaná, nebo zbytečně homosexuálně pojatá, netuším, každopádně je přehnaná i na pohádku až přepříliš, a Troškův žvatlající čertík je vedle toho veledílo. Snad jen Klepl s jeho vášní pro buchty je správně sarkastický (nejlepší scéna IMHO je, když si nakonec sebere celý pekáč buchet a matka to bere jako halucinaci), Plesl vlastně nemá co hrát, ale postavu nepříjemného lenocha hraje dobře - jeho přerod v zamilovaného je pak ale poněkud diskutabilní, neb se zdá, že princezna je spíše zoofil, než že by byla na mládence.

    • 11.11.2017  00:01
    Órbita 9 (2017)
    **

    SPOILERY Slušná atmosféra, s malým rozpočtem dobře natočený film, na Claru Lago se samozřejmě docela hezky dívá, muzika je taková snová, a příběh zpočátku šlape zajímavě, ale s příchodem do společnosti - kolem takové 50. minuty - už tvůrci nevědí, jak dál, napadne je jen provařená klišé akce, nesmyslná a hloupá, kde nakonec konec nedává moc smysl - jak samotnému celému projektu, tak tomu zdůvodnění, proč je nechali naživu... Takže přes slibný začátek nakonec opět popcornová zábava s děravým scénářem, jenž plave po povrchu, nepropracovaným světem (i pokusem) a s klišé, okopírovanými z jiných filmů. No, ještě že nebyla android a nezdá se jí o ovečkách, to už by mi hráblo docela. Ale vsadil bych se, že tvůrci i o této možnosti vážně uvažovali. --- Průběžné poznámky: Tak vy dvacet let něčemu věříte, a pak se necháte během pěti minut přesvědčit nějakým bláznivým opravářem, že je vše jinak? Ale no tak? - Důležité informace o podstatě subjektů necháváte jen tak venku, aby si to holka mohla přečíst a mít ještě větší trauma? Proč chce lidstvo dobýt jinou planetu, když se evidentně má velmi dobře a vše funguje? Celá ta věc je vojenský projekt, když má voják víc pravomocí, než hlavní vědec?

    • 10.11.2017  23:39
    Luc Besson - nepochopený (TV film) (2014)
    *

    Sebeoslavné selfpromo chlápka, který je malý, tlustý, bohatý, a přitom se stále snaží hrát mladého, hbitého, nezávislého a chudého. Pár zajímavostí se sem tam o natáčení některých filmů dozvíme, ale jinak je to celé nuda - Luc poskakuje, Luc dělá dveřníka Tommy Lee Jonesovi, Luc nás provází svými úchvatnými ateliéry, Luca se zastává přední filmový kritik, Luc je skvělý filmař, nu, nudí to hodně.

    • 10.11.2017  22:35

    Přes veškerou snahu o hru se světly a stíny (kterou levnou zadní trumfnou Němci svými wallaceovkami) celý film vypadá jako ilustrovaná rozhlasová hra - několik pokojů, několik retrospektiv v baru, asi dva záběry z ulice. Téma rasismu je zde na úrovni své doby a kdyby film točil Dmytryk dneska, asi by koukal, jak se svět posunul. Ale ani tak mne prostě film nenaladil, abych se chtěl dívat dál - úvodní scéna si totiž opět hraje se světlem, stínem a tmou, ale vlastně nevím, kdo s kým se pere, nevím proč, ti vojáci jsou vesměs nesympatičtí všichni, takže mne jednotlivé postavy a vývoj děje ani moc nezajímali.

    • 10.11.2017  16:27

    Za mne ten film nefunguje. Ingredience má, ale nefunguje. Londýnské uličky, mlha, Bill Nighy, to vše je v pohodě. Ale to rozkouskování na dva byť související příběhy, až přílišné soustředění se na Oliviu Cooke (která podle mne ani neumí moc hrát), neujasněnost, zda jde o detektivku, romanci, náhled do vaudevillů, každou chvíli sleduju jiný žánr, mate mne to a podvědomě štve. Nakonec mi byly postavy jedno, detektivovi jsem přál, aby pohořel, a Lizzie aby popravili, a byl by klid.

    • 9.11.2017  23:59
    Duhová panna (TV film) (2000)
    **

    Jejda, to bylo hloupé. Tak nejdřív nás příběh navnadí na jakousi zvláštní říši, kde nesmějí mít děti, a my sledujeme dramatický příběh, jak dívka zanechá dítě v lese se slibem, že se pro něj vrátí - abychom pak několik desítek minut netušili, co se s dítětem stalo a na konci, když mladík zjistí, že je člověk, ani nepátrá po rodičích a mamince, a dokonce vůbec netušíme, co a proč se dělo v tom nějakém vedlejším království a proč teda nesměli mít ty děti. Tahle linie je prostě upozaděna před půlhodinovou milostnou romancí vyjeveného krále s bývalou pornohvězdou (aspoň tak tedy vypadá)... kde nastupují další nelogičnosti. Třeba kluk ve skalách si myslí, že není člověk, ale nikdy mu nedošlo, že on stárne a Duha nikoliv? A proč pořád Duze vyká, když si myslí, že je to jeho ségra? A když zjistí, čí je princezna dcera, ani ho nenapadne nic o incestu a tak? Protože fakt, že je člověk a není Duhy brácha, se dozví až na konci příběhu. Princezna jinak potřebovala ohnout přes koleno, král neměl co hrát, byl nijaký a neakční, a tak jedině zaujme pár dovedných triků, jeden pohled do výstřihu (nic moc) a lokace.

    • 6.11.2017  17:48
    O zlé a dobré vodě (TV film) (1997)
    ***

    Sice je to spatlanina dvou a půl pohádky, a z toho vztahu s princem se to na poslední chvíli vylhává, jak jen může, ale na Žádníkovou-Volencovou se moc hezky kouká (jen tedy netuším, proč jí pořád měnili barvu vlasů - jednou blond, podruhé skoro zrzka), Štěpánek si toho zlouna vyloženě užívá a je fakt uvěřitelně zlý, a vidět Vaculíka, jak konečně není ten hlavní hrdina, je taky fajn. Zawadská a Kostelka zbytečně přehrávají, Štěpnička a kostka hrají svůj kvalitní průměr, nejvíc na nervy mi lezl žel Jaroslav Šmíd, který nepůsobí vůbec chlapsky (a vlastně ani nemůže, že?) a ani jeho postava není nijak zdařile napsaná - jak mu vlastně řekne princezna, nic neumí, jen napodobovat skřivana. Což se ukáže jako strašně důležité, protože by jinak s hvězdářem šaty nevyměnil. A i pak mu náhoda spíše hraje do ruky (co kdyby král nedal kapku do fontánky a on to náhodou neviděl?).

    • 6.11.2017  17:35

    Obrázky jsou krásné a pan kameraman by měl dostat Českého lva za krásně orámované scény, dovedné využití barev, skvělé nasvícení apod. Jenže jen kvůli hezkým obrázkům se na seriál člověk nedívá, že? Sice je hezké po letech vidět Hanku Vávrovou-Heřmánkovou, ač jí to hraní a zvláště intonace tolik nejde, ale děj a zápletka jsou tak jednoduché a prostinké, že by se Agatha Christie styděla něco takového pustit ven. Protože ono si to hraje třeba na poirotovky - už jenom tím, jak se všichni podezřelí shromáždí na jednom místě a náš génius vše skvěle odhadne a odhalí, většinou na základě intuice, nikoliv nezpochybnitelných fakt, a ještě mlží, stejně jako Poirot, kdo je vrah. Tak ne, milí tvůrci, fakt vám to nefunguje. Navíc v detektivce mají mít všechny náznaky nějaké využití, i kdyby šlo o falešnou stopu a zmatení diváka. Jenže tady nechá veledůležitě Prokop degustovat víno, jako by to mělo nějaký význam (nemá), veledůležitě sleduje kolem projíždějící vlaky (sice hezká poetika, ale který blbec by si postavil vinařství vedle frekventované vlakové trati? Navíc ani tohle není pro příběh nijak využito, fakt nijak!), a pak jsou vše jen takové odhady a dohady. Koneckonců, policie by prohledala nejen místo činu, ale i blízké okolí, tak se to totiž dělá, takže by i ty nedopalky našli oni, ne právní poradce. Fakt slaboučké, natahované, nudné, nepřesvědčivé a vlastně příběhem i hloupé. (Btw, Zedníčkovi by velkého podnikatele v jeho podání věřilo fakt jen asi dítě.) (Btw2, Prokop byl patnáct let bezdomovcem, ne v komatu jako jeho kolega z primáckého seriálu Polda. Tudíž by neměl být tak vykulený z YouTube a blogerů.)

    • 5.11.2017  17:47
    Jak vyléčit Ježibabu (TV film) (1997)
    ****

    Příjemně ulítlá pohádka, která má docela dobře propracovaný příběh, velmi promyšlené dialogy a vtipy ("kuš, to jsem se lekla, už jsem si myslela, že jsem taky neviditelná") a na hercích je vidět, že se sami hrou, situacemi a dialogy baví. Dokonce na vysoké úrovni jsou kulisy (roubenky, les, uspávací kytky), Chrzová má perfektní výslovnost (taky ji teď učí naše politiky) a hraje příjemně bezprostředně - osobně jsem se skvěle bavil.

    • 5.11.2017  17:08

    Té Věře Galatíkové tady ten čepeček tak nesluší. :-( Taky Havelka lépe hraje ty podrazácké a škudlivé bratry, než hodné, vtipné a moudré. Celou zábavu tak nakonec obstarávají Nárožný a rádci. Poprvé je to ještě zábavné, a i ten Rostislav Kuba to slušně uhraje, podruhé to poněkud zavání opakováním (a Havelkovi to hraní moc nejde), nakonec už je to prostě nuda a Renč je absolutní herecká šmíra. Jinak pánové, kteří obdrží za bezcenné kusy věcí tisícinásobek jejich ceny a nedokážou si udržet peníze, ti tedy měli z pr.dele kliku a nějak sympatičtí mi nejsou.

    • 5.11.2017  16:20
    Třetí táta (TV film) (1988)
    ***

    Docela příjemné k podívání, protože Ráža prostě uměl natočit film a atmosférou, i když pár věcí mi tam nesedí. Třeba - i když mladší - vypadá zde Konvalinková starší než Vyskočil. I ta Vyskočilova postava mi přišla, že sama vlastně neví, co chce, postavit to jen na samotáři z lesa, který rád jezdí na ryby, je sice hezké, ale čím se živí, co ho ještě baví, co rodiče, kamarádi? Nemá raději svůj klid? Co ho tak přitahuje na Konvalinkové kromě toho, že ráda vaří ryby? Tady vůbec postavy vypadají jako solitéry bez dalších lidí kolem sebe. A i ten Mang mi byl poněkud nepříjemný, přišlo mi, že si příliš vynucoval - jako postava i jako herec. A škoda, že postavy v podání Soukupa a Patrasové byly tak ploše a jednorozměrně napsané.

    • 5.11.2017  15:51

    Těžce schematický snímek s předvídatelným dějem a v podstatě absencí logicky, na druhou stranu esence béčkových akčních kriminálek 80. let. Seagal ještě hubený, akce docela málo (revenge vlastně začne až od útěku z nemocnice, a i pak musíme přečkat vonné tyčinky, buddhistické sošky, druhou povinnou milostnou scénu v posteli a samozřejmě tvrdé cvičení a trénink). Samotný full contact nic moc, vše je postaveno na tom, že Seagal hned někomu zlomí ruku. Ale tak oddechovou část takhle pozdě v noci to splní. (Jinak mi docela vadilo, jak doktorka během jednotlivých scén pořád měnila účesy a make-up, měl jsem chvílemi pocit, že ji hraje víc hereček.)

    • 29.10.2017  23:22

    Slušný vizuál, ale jinak prázdné jako pondělní článek v Blesku. Filozofie? Leda tak instantní, zalitá horkou vodou z konvice a stačí zamíchat. Hudba jen pokus o odvar z Vangelise.

    • 29.10.2017  00:45
    Kafe & Cigárko (TV seriál) (2017)
    **

    Celkově to není moc konzistentní - chvílemi se to tváří jako zasvěcený průvodce světem umělců, aby to po chvíli sklouzlo k různým klišé, ženské řevnivosti a namyšlenosti, kdy už to ale s nějakým nadhledem a světáctvím nemá nic společného a je to opět podobné tomu blogu, který netuším proč dostal cenu, když na jedné stránce autorka ani neudrží větu (tedy smysl věty - něčím jiným začne, ale jiným skončí, bez souvislostí). Navíc obě herečky vedle sebe sice vypadají jako Laurel a Hardy, tedy vychrtlá a macatější, ale pokud ani jedno není váš typ, taky vás to nijak nevezme. Začátky každých dílů už pro mne byly posléze utrpením (Jmenuji se... a jsem herečka... Ech, who cares?). Pro sebepropagaci asi dobrý, ale jinak až na pár dobrých fórů v prvních dvou dílech posléze jen utahaná nuda, vytahané triko a egoismus bez nadhledu.

    • 28.10.2017  21:26

    Tady těžko co komentovat, když jde o přímý přenos. Snad jen, že si v ČT odpustili hloupé poznámky, výpadky signálu a různé podobné drobnosti. Ale však oni to správně ideologicky rozeberou ve 168. Projev prezidenta velmi dobrý a vyvážený, u ocenění můžeme souhlasit, nebo ne, ale minimálně těm bojovníkům za svobodu, vědcům a některým umělcům člověk to vyznamenání přeje. Mělo to důstojný charakter, nedošlo k žádné chybě, pohoda.

    • 24.10.2017  13:19

    Muž, který přicházel z chladu je uvěřitelný. Pokud jde o ženské hrdinky, Nikita nebo Dlouhý polibek na dobrou noc jsou koukatelné filmy. Ale tohle těžko říct. Souhlasím s komentáři, vytýkajícími roztříštěnost stylů jak žánrových, tak dramaturgických i obrazových. Ona slavná bitka na schodech a následná jízda v autě, vše jakoby na jeden záběr (kde ale sakra jsou ty počítačové zásahy vidět, když už tam nemohla běhat maskérka), tam zase souhlasím s komentářem, přirovnávajícím svou absurditou tuto bitku k bitkám Buda Spencera a Terence Hilla. Hlavní hrdinka je nesympatická čůza hranatého těla podoby krabice, která i nahá působí neuvěřitelně asexuálně, asi jako Merkelová. Ta lesbická show je tady tak nějak navíc, německé písně té doby jsou zbytečně uřvané a hrají až moc často (jo, a jedna rakouská, abych byl přesný), Tarkovského Stalker fakt nechápu proč je zde vybrán (nehledě na to, že při poplachu by promítač vypnul projektor, než by vypadl, ale to by zas nebyly ty hezké stínové bitky proti plátnu, jak je známe z hongkongských filmů už pár desítek let). Nic objevného, nic zajímavého, postavy jsou mi ukradené. Strašně prázdný film. Hvězdička za těch pár modrých filtrů a snahu navodit zimní atmosféru Berlína konce roku 1989.

    • 22.10.2017  23:44

    Nemůžu si pomoct, ale pilotní díl by snad měl zaujmout, a ne uspat? Rozehraný námět by nemusel být špatný, kdyby Králova milenka zpřed 15 let nevypadala jako jeho matka, kdyby Král v současnosti nevypadal místo jako otec spíše jako bratr své údajné dcery, kdyby dceru nehrála Linhartová, která nejenže neumí hrát, ale ani vyslovovat, a vše se snaží "uhrát" jen kukadly a zrzavými vlasy... Hlavně jsem čekal, kdy se projeví genialita hlavního hrdiny, a ono nic, tedy kromě scénky z Číslo 5 žije, kdy si robot prolistoval encyklopedii a vše si zapamatoval. Hádkovi alias Králi stačí prolistovat spis a má jej naskenovaný v hlavě. A všechno nakonec vyřeší - bacha, těžký spoiler - světla na semaforu. Jako fakt? To je tak jasný důkaz? Navíc, při tom malém množství postav, kdo neuhodne vraha po první čtvrthodině, asi nikdy nečetl žádnou detektivku. Pro mne sice příjemný vizuál a zajímavý nápad, ale jinak to bylo ukecané a nudné až na půdu.

    • 22.10.2017  23:28

    Jestli se nepletu, tohle jen zneužívá slávy jednoho blogu, kde snad ani nebyl nějaký děj nebo příběh, šlo jen o sled scének více či méně zábavných. Ve filmu hrají nějací Pražáci Ostravaky, Ostrava vypadá podivně, příběhově je to o jen o děvkaření mám pocit, a závěrečné napravení hříšníka není nijak odůvodněné a ozřejmené. Nevím, mně to nudilo, vtipné mi to nepřišlo, animované vsuvky a problémy s ženskými mi přišly jako opajcovaný mustr z Básníků násilím přesazený někam, kde to tvůrci viděli jen jednou, a to ještě v noci ve Stodolní, prostě nevěrohodné a zbytečné dílko. Jo a aby se teda neřeklo, občas tam zazní song nějaké ostravské pěnice či zpěváka.

    • 22.10.2017  23:23
    Dubové čarování (TV film) (1981)
    *

    Zde uvedený děj je trošičku zavádějící, ale na výsledku této pohádky / moralitky či jak to nazvat, to nic nemění. Malý kluk má vypočítat domácí úkol z matematiky, nejde mu vypočítat 3 x 4, ale mamince zalže, že úkol má hotový. Tehdy spadne na stůl dubový mužíček, který tam v pokoji normálně jako roste na stromečku v květináči, a jako že mu za trest bude dělat zle. "Dělat zle" znamená. že furt ten dubák něco prndá, a to doma, ve škole, všude. Kluk musí dělat, že mu není dobře a odpoledne, místo aby šel ven, proleží a zdřímne si i s dubákem. Druhý den ve škole mu žalud učitelka (jedna z Kamélií) zabaví, školník si myslí, že je v šuplíku myš, a jde šuplík vyhodit na smetiště. Kluk a jeho kamarádka na smetišti (na dvorku školy, ale jinak v papundeklových kulisách) žalud hledají, je noc, rodiče je hledají, děti žalud najdou, ten se kdoví proč zas změní v obyčejný žalud na stromě, rodiče najdou děti, konec. Celý ten příběh padá s nejasným morálním poselstvím. Kluk ten příklad za celou dobu trvání příběhu nevypočítal - naopak o 3 x 4 měla noční můry učitelka. Žalud najde kocour, a kocoura přinesla holčička, takže kluk se o nic nezasloužil. Takže jak a proč žaludový mužíček přišel na svět, co měl za úkol, a proč najednou zmizel, je naprosto nejasné. Zajímavé jsou zde jen příjemně civilní výkony klukových rodičů. Lipský hraje svého školníka stejně jako kdysi Cibulku. Zkrátka, asi jde o zestručněný příběh z knihy, jenž je tak stručný, až ztratil jakékoliv poselství či pointu.

    • 22.10.2017  20:12

    Jako převedené je to parádně a je to kus skvělé filmařiny, o to nic. Herecký koncert, skutečně. A dokonce i ty šroubované věty znějí díky hercům a dovedné kameře v podstatě přirozeně. I ona letní pohoda a atmosféra ospalého maloměsta je ve snímku dokonale podaná. Jen dějově mne to nějak nebere. Tři kamarádi se zamilují do jedné holky, div se nepozabíjejí, aby pak k sobě opět našli cestu a zjistili, že přátelství je důležitější. U postavy Anny vlastně nevím, zda je skutečně poetická bytůstka, nebo prostě kurvička (Ovidiovo Umění milovat ji přinutí hned odhodit šaty a nalévat alkohol), což mi onu poetiku tak nějak kazí. Možná je to účel, onen paradox krásné řeči a povrchnosti nízkých tužeb, ale prostě mne to v tomto ohledu nebavilo.

    • 15.10.2017  22:03
    Policie Modrava (TV seriál) (2015)
    ****

    V záplavě současných, a zcela blbých detektivních seriálů české produkce (jedno, jestli ČT, Nova, Prima... Barrandov snad nic netočí...) jde o pohodový detektivní seriál, který staví na atraktivní kráse šumavské krajiny a hor, lidé se tam chovají uvěřitelně, poldové nejsou žádní akční hrdinové s bouchačkou, ale řeší případy spíše z kamarádského pohledu, trochu mi to připomíná Případy 1. oddělení. Neříkám, že je to veledílo, ale naštěstí je to jiné, zajímavé a uvěřitelné.

    • 15.10.2017  21:11

    Skoro dokonalý zástupce svého žánru, tedy béčkového napínavého krváku. Dokonalá práce kamery, zvuku, nasvícení (!!!), práce s ruchy a hudbou. Ve scénáři nutno vytknout pár drobností, např. sestra nikde nikdy není ukázaná, a některé střihy jsou skutečně až příliš skokové. Navíc tradiční komik nedostane důstojnější zakončení. Ale jinak by se minimálně současní čeští filmaři mohli učit žánru, kameře, nasvícení, pacholci jedni. Ne nadarmo se říká, že dokud nenatočíte žánrový film, těžko můžete bourat filmařské konvence. (Soukromá poznámka: Projekce u Buzka s přesahy do IDG).

    • 15.10.2017  18:47
    O princi Bečkovi (TV film) (1988)
    **

    Na téhle pohádce mne nejvíc zaujaly kozy. Veškrnová nemá "prsenku" a bradavky se jí krásně rýsují, což se nedá říct o jejích povislých pytlích, jež je přes tu jupku povážlivě vidět, a ostatně i princezna Andulka vyniká zajímavým poprsím. Jinak mne pohádka štvala, neb blbá Emilka-Dáša si přece mohla přát rovnou, že chce být princeznou, a bylo by po celé parádě. Ale tak pitomá přání (přeju si, aby mu andulka uletěla), to aby jeden pohledal. A medvěd měl nějakou úlohu, byl nějakým symbolem pitomého mužství, nebo to měla být jen ha ha legrace?

    • 13.10.2017  11:58
    Prsten kohouta Alektrya (TV film) (2002)
    odpad!

    Vlastně nevím, za co bych téhle pohádce udělil byť jen jednu hvězdičku. Naprosto pomotaný a zmatený příběh, kde neexistuje dobro, všichni se chovají jak smyslů zbavení, a do toho sem zasahuje mluvící kohout, dokonce se tady objeví i mluvící kočka a mluvící myš a kdovíco ještě za paskvily, odnikud nikam to nejde, postavy nesympatické, dialogy jak - to by urazil pomocné školy.

    • 13.10.2017  10:00
    Viktorie (TV seriál) (2016)
    **

    Přehlídka kostýmů, nic jiného. Dramaturgicky nezvládnuté - chybí jakékoliv napětí, zápletky, resp. když už se něco jako zápletka objeví, je to smeteno pod koberec nebo se vše hned vyřeší či jde o tak nejapnou záležitost, že ji ani zápletkou nazvat nejde. Postavy jsou tak dokonalé vzhledově, až to vypadá jako seriál pro čtenářky Bravíčka, Elle, případně Marianne. Osudy postav jsou mi zde šumák, jak nevěrohodně a mizerně charakterově jsou podány. Spousta zbytečných až nadbytečných scén, zato jiné, pro mne podstatnější pro děj, chybějí. Hudba zcela chybí nebo je upozaděna, často tvoří jen vatu na pozadí. Dokonce ve filmu chybějí i majestátnější lokace - jo, u scény svatby natáčeli v katedrále, ale jinak mi přijde, že nevylezli z ateliérů, kde točili jídelnu, šatnu a ložnici, vše v jednom.

    • 10.10.2017  21:17
    Temná věž (2017)
    ***

    Nějak tomu chybí šťáva. Vybavil jsem si podobné teenagerovské filmy z 80. let, kde samozřejmě nebyly tak vychytané digitální triky, jako třeba Poslední hvězdný bojovník, The Gate, Labyrinth, Dragonslayer a podobně. Tam taky puberťák (-ci/-čka) zachraňují svět, ale tak nějak to má jisté kouzlo právě těch osmdesátek. S rozvojem digitálních triků nějak to kouzlo ustoupilo a nahradil je chladný počítačový kalkul. Knihou nejsem moc dotčen, neb jsem ji nikdy nedočetl, tedy ani jednu ságu, pamatuji si z prvního dílu, že Pistolník jde několik stránek vyschlou pouští a hledá Muže v černém, a má žízeň a dojde do nějakého města, a tam se taky nic nestane, tak jsem nudou knihu odložil a již nikdy se k ní nevrátil. Film alespoň staví na nějakém příběhu, i když je průhledný jako český politik u korýtka, kluk mi moc charismatický jako herec nepřijde, naštěstí Pistolník a sem tam Matthew tomu občas nějaké ty jemné vlnky napětí a zajímavosti dodají. Ale zkrátka, takový ten film z ranku neurazí, nepotěší, ani ryba, ani rak, kouknout se na to dá, ale že by z toho byl člověk nějak odvařený, to ne. Prostě průměr.

<< předchozí 1 2 3 4 36 71 106 141
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace