honajz

honajz

Jan Lipšanský

okres Brno

homepage

43 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 38 75 111 148
    • 23.7.2018  00:03

    Jsou filmy, na které musíte mít čas a náladu. Rozjímavá melancholie tomuto dílku rozhodně sluší, podobně jako ona černobílá barva. A až mysticky snová atmosféra. Andělé se snaží pochopit lidi, proto chodí do knihovny, procházejí tehdejším "začarovaným" Berlínem, poslouchají myšlenky... až... Velmi příjemným ozvláštněním je rozhodně Peter Falk, jeho stoický klid a nadhled, jemná pousmání, je přece jen trochu napřed a má své vědomosti. Nick Cave budiž, ale mým šálkem kávy nikdy nebyl. I když jak co. Ale za tu mysticky snovou atmosféru trochu nadhodnotím, na té zde ujíždím.

    • 22.7.2018  00:12

    Dobrodružná podívaná, která se nebere naštěstí vážně. Logické nesmysly jsou mi ukradené, neb sem patří. Sice je to levná a béčková produkce třeba oproti Indiana Jonesovi, ale pobaví. Má pár nudných chvilek, ale není jich naštěstí moc. Různé hlášky a skvěle podané souboje mi to vynahradily. Ano, bavil jsem se skvěle, ta chemie mezi oběma hlavními hrdiny fungovala, na mladou Sharon se dobře kouká, občas oba dobře hrají i mimikou, což by zrovna tady nečekal. A souboj v podvozku vlaku, obří kotel (!), stromoví lidé, gramofon nebo skok o tyči jsou velmi neotřelé nápady. Co jsem chtěl, jsem zde dostal - zábavu, pohodu, vtipy, dobrodružné akční scény, pohoda.

    • 21.7.2018  14:32
    George Ezra: Listen to the Man (hudební videoklip) (2014)
    *****

    Mám rád vtipné videoklipy. :-) Ten rozhovor uprostřed - "Celou dobu vás obdivuji, Jeffe, tedy Georgi." - "Líbí se mi všechny vaše písničky, třeba ta Bukurešť. - Budapešť. - Jistě." A přitom se to svým způsobem vztahuje k tématu a textu písničky v tom naslouchání a přemýšlení o sobě a druhých. Jen přemýšlím, když je ta písnička o vztahu kluka a holky, jestli zde hraje nějakou roli McKellenova sexuální orientace? Ale to už tam asi hledám něco, co v tom není a nebylo ani myšleno. :-)

    • 21.7.2018  10:27

    I ti muži. Mélièsovy hrátky nikoliv v kanalizaci, ale se stop motion triky, kterých se evidentně nemohl nabažit. Naštěstí je to zábavné a hravé, takže se na to dobře dívá i po tolika letech. Rozhodně vtipnější než Polanského pokus o parodii v Plesu upírů.

    • 17.7.2018  23:41

    Neřeším, jestli ta závěrečná scéna na ranveji je, nebo není reálná. Díl je vtipný, dobře vypointovaný v daných scénách, s potřebnými zvraty, příběh nenudí, některé hlášky a situace jsou - i vzhledem k tomu malému prostoru - skvělé.

    • 14.7.2018  22:58

    Bylo to neskutečně hloupé, zbytečně dlouhé a postavy se chovaly neuvěřitelně. Z prstu vycucané romantické melodrama s občasnými pokusy o vtip, kde chudák Havelka ani Šafránková netuší, co mají hrát, protože jednou se jejich postavy nenávidí, mají odlišný pohled na svět, aby se jim najednou charaktery samy o sobě změnily a namyšlený správce zničehonic, bez nějakého předělu, přestal být namyšlený a projevil se dokonce jako citlivý, i když neohrabaný muž. A mankote,co měly znamenat ty kydy o černých duších? Netuším, jakou školu musí studovat projektant a jakou zubařka, ale aby se oba blamovali na koncertu vážné hudby? A ten inženýr se psem měl parodovat jako co, nebo měl být snad vtipný? Připomnělo mi to moderní "díla" moderních rádoby žen jako Nesvatbová, které žijí v nějakém jiném vesmíru, ale mají potřebu všem okolo sdělovat z tohoto vesmíru své postřehy a svá "moudra". Vtipné to nebylo, romantické už vůbec ne, stejně tak uvěřitelné rovněž nikoliv. Trapné, asi tak.

    • 14.7.2018  22:51
    Toyen (2005)
    *

    Střípky snů. Ucha kvetla. Heydrich. Plyn. Lidice. Střípky snů. Ucha kvetla. Heydrich. Gaz. Lidice. Sacré Coeur. Heydrich. Heige místo Teige. Kočičí hlavy. Více kočičích hlav. Umění. Umění! Střípky snů... Poklop od plynu... (Btw, jestli čekáte od filmu s názvem Toyen, že se něco o Toyen dozvíte, tak to raději zajděte do galerie, patnáctiřádkový vstupní panel je obsažnější a dost možná i sdělnější a napínavější).

    • 14.7.2018  14:34
    Alžírsko (TV film) (2015)
    ***

    Záběry jsou úchvatné, některé informace zajímavé, o to nic. Ale celé je to pojaté, jak to říct, až tak nějak sebedojímavě - směrem k Francouzům, místním obyvatelům (i když z komentáře vyplývá, že sice úspěšně svrhli kolonialismus, ale sami pak nějak nemakali a nehospodařili), kultuře, až po to závěrečné pokleknutí. Nakonec nejzajímavější je to ztracené město na konci, kde se nacházejí dodnes záhadné malby, v nichž Däniken vidí mimozemského boha.

    • 12.7.2018  23:53

    Zatím nevím, jak hodnotit. Silné tři, nebo slabší čtyři? Nejprve minusy: chybí nosnější příběh a charakterizace postav nejde do hloubky (zvláště o manželce se toho moc nedozvíme, o první manželce a starší dceři také ne, o postavách v léčebně ani nemluvě). Opět to Svátkovo silné nadužívání filtrů, kterým mi vždy lezl na nervy, zvláště s tím žlutým. Multikulti úlitba - na protialkoholních sezeních sedí i černoška a Vietnamka, přitom ta první během děje záhadně mizí a nemá vlastně žádné opodstatnění. Špatné časování témat, neprozrazení některých věcí nebo jejich až zbytečně pozdní představení (třeba stáje jsou nám představeny skoro na konci, do té doby netušíme, že tam jsou; osud Milana je sice podán hezky mysticky, ale přece jen bych ocenil, kdyby na půl slova někdo utrousil, jestli přelezl a zdrhl nebo co se stalo; u filozofa ve velmi dobrém podání Rostislava Nováka bych ocenil více informací; kde se tam vzal chlápek z Prostřeno, aby hrál závisláka na lysohlávkách s rumem, když tam do té doby nebyl?; něco o sestřičkách vědět by taky bodlo - především o primářce, která každou větou, kterou pronese, vypadá jako nekompetentní osoba, atd.). Navíc nevím, jestli to měla být pocta, nebo jen opisovačka ze Sedmi hladových ten útěk k proběhnutí se lesem? Ostatně srovnání se tento film nevyhne, ať jde o Dobří holubi se vracejí nebo Tažné ptáky, Ikarův pád, Kvůli mě přestane, Zjasnělá noc, ze starších Batalion či Dnes naposled. A nevyhne se ani srovnání s filmy jako Cesta kolem mé hlavy, zmíněných Sedm hladových, a především Sedláčkovými Pravidly lži. Sedláček totiž rovněž terapeutickou skupinu uchopil velmi realisticky, ale jeho film působí sevřeněji, napínavěji, osudověji i - když se zaměříme na tuto oblast - mystičtěji. Klady snímku vidím ve slušné hudbě, skvělých, ale skutečně skvělých hereckých výkonech (i když Dušek jako by hrál sám sebe ;-)), jistém nadhledu a obecně v tom, že se někdo po letech opět k tomuto žánru vrátil. Film působí realisticky (s pár mystickými vsuvkami, které samy o sobě nefungují, protože nejsou divákovi nijak avizovány, aby měl očekávání, takže samy o sobě působí jako pěst na oko a wtf, ale na druhou stranu jde o příjemné ozvláštnění), ale v některých momentech soustředěný hlavně na formu a onu realističnost, a jako by mu trochu uniká duše, podstata, emoce - vlastně ani jedna z nepříjemných či tragických okolností ve mně jako divákovi nevzbudila přílišnou vlnu emocí. Mírný naprůměr. Není to špatné, ale podruhé bych se u toho už asi nudil. Na rozdíl od Pravidel lži.

    • 12.7.2018  17:53
    Královna Černá růže (TV film) (1972)
    ****

    Svět Šiktancových pohádek - když dostane scénář do ruky šikovný režisér - je svým způsobem mystický až snový, ale na rozdíl od Rážových zádumčivých a temných krajin spíše rozmarný a veselý, resp. zlo je v nějaké podobě přítomno a hrozí, ale veselá mysl vše překonává. Tenhle scénář kdyby někdo schopný natočil s větší výpravou jako celovečerák, jejda, to by byla hutná podívaná! Líbí se mi i to postupné uvádění do děje, trojí návštěva zámku, i ty hry, promluvy a skryté myšlenky na téma umění stárnout, mládí vs. stáří či úcta jedněch ke druhým. Zajímavé je, že postavy - na pohádku velmi zvláštně - nejsou jednoznačné. Královnu vlastně chápeme, rytíř jí vlastně chce pomoci, i když pak vypadá jak sralbotka, a vlastně největším potrestáním je být sám se sebou. Dobrá pointa. A líbí se mi, že zůstalo otevřené, zda si princezna vezme, nebo nevezme malíře, který je starší, ale líbí se jí - což je vlastně hned další úvaha k zamyšlení o věkově nesourodých manželstvích. S kým tehdy asi Šiktanc žil? :-) Herecky Brabcův a Budínové koncert, Menšík překvapivě poněkud přehrává (a dokonce ani jednou neřekne Ivančice ;-)), Růžek hraje krále poněkud vyšinutě mi přijde - asi jak trpěl žalem.

    • 12.7.2018  00:52
    Anon (2018)
    ****

    Zatím nahodím 4 hvězdy a počkám, až se mi to rozleží v hlavě. Anon je mimochodem skvělá slovní hříčka - nejenom že znamená zkratku slova anonym či anonymita, ale také v angličtině něco, co se objeví znovu či za chvíli, a aby toho nebylo málo, v latině jde o druh mírně halucinogenních hub. A to vše tu je. Téma je zřejmé - svět nikoliv Velkého, ale Nadpozemsky obrovského bratra, kdy vše, co vidíte a slyšíte se neukládá jen do vašich vzpomínek, ale i do souborů, jež jsou přístupné druhým. Když někoho potkáte, hned víte, jak se jmenuje, kolik je mu let a jaké má povolání. Platbu v krámě provedete doslova mrknutím oka. Což samozřejmě láká hackery. A lidi, kteří chtějí vymazat své soubory, si takové hackery najímají. A přitom se to celé tváří jako detektivka, když se začnou objevovat mrtví, kteří vlastně být mrtví neměli, protože nic neviděli, a nikde nebyl otisk vraha. Pátrání samotné se ale vyvíjí také napínavě a má i nějaké ty napínavé momenty, včetně posledního zvratu. Navíc je film pojat velmi minimalisticky - jestli zde hraje ve větších rolích celkem deset herců, je to hodně. Do toho minimalistická, nostalgická hudba. Vyprázdněné prostory jakožto protiklad k tomu, že o všech všechno víme. A když nás hacknou, můžeme ještě věřit svým očím a vzpomínkám? Zajímavě vymyšlený nápad s pár věcmi k dalšímu přemýšlení. Takhle měl vypadat Počátek! A závěrečný dialog o tom, že někteří lidé nechtějí, aby jim někdo lezl do hlavy ne proto, že mají co skrývat, ale proto, že se prostě s některými lidmi o to, co v sobě mají, nechtějí dělit. Moc hezky, poutavě a atmosféricky natočené. Ne vždy jsem měl pocit, že to drží lajnu a některé scény zbytečné, ale jinak příjemné překvapení. (Btw, poznámka zcela mimo - Clive Owen by byl skvělým Bondem.)

    • 7.7.2018  00:01

    Z prvního dílu (v Austrálii vysílaném jako dvojdíl, v ČT je to žel rozděleno) se nedá moc soudit. Ale - má to velmi slušnou a podmanivou kameru, herečka vypadá docela koukatelně, hudba velmi dobrá, záhady zajímavé, napětí pomalu roste, takže uvidíme.

    • 6.7.2018  23:58

    Takhle by se měly točit životopisné filmy. K filmu mám v podstatě jen dvě výhrady - zbytečně přepálená stopáž, a proto film obsahuje místa, kdy nudí nebo je minipříběh rozvláčně podaný, a potom až skoro zázračné štěstí na lidi, které Burt potká - v podstatě mu všichni vycházejí vstříc (prodavač aut, transvestita v hodinovém hotelu, farmářka...). Jinak ale má film skvělý scénář, rozdělený logicky na části Nový Zéland, seznamování s USA, road movie po USA, závody), napínavé miniscény (závody s mladými na pláži, rozbitá bedna, vaření na lodi, indián a lék na prostatu...) i vlastně dvě hlavní otázky (jak dopadne závod?, vydrží se srdcem?), na něž čeká člověk odpověď, a spoustu dobrých hlášek. Postava Munroa je podaná jako člověk, který se ani ve stáří nezapomíná radovat, který se snaží a často se mu to daří vycházet se všemi lidmi v dobrém, což je rovněž pozitivní poselství. Na tento hák jsou navěšeny různé drobné satirické špílce vůči tehdejší i současné Americe, odkazy na Vietnam a podobně. V celkové podobě konečně pořádný životopisný film nejen s tahem na branku, ale také velmi pozitivním a lidským nábojem.

    • 6.7.2018  11:23

    Měl jsem ten seriál jako dítě moc rád, tak se na něj dívám znovu. První díl je takové tradiční nic moc zatím - zápletka je jalová, a než se Hopkirk stane duchem, trvá to rovněž dlouho. Ale posledních zhruba 15 minut docela ujde, hlášky také, jen ta honička je trochu přes míru.

    • 2.7.2018  22:18
    Vertigo (1958)
    ***

    Tohle že natočil Hitchcock? Přílišné soustředění se na vnější formu, ale vnitřní příběh rozpadlý jak stařičké kolo důchodce z vesnice. Sice to začalo napínavě a skutečně mysteriozně - tajemná žena, obraz, duchařská historka - aby se to celé zvrtlo ve vlastně lacinou a hloupou historku, kdy mi motivace postav zcela, ale skutečně zcela unikají (ona ho má ráda, i když se chová chlápek časem jako psychopat a vlastně se mu oproti první části zcela změní osobnost - ostatně Stewart evidentně neví sám, co má hrát). Druhou část je pak utrpením sledovat, jak je naivní a hloupá, stojí za to snad jen kvůli slavné scéně s psychickými vizemi. Konec je pak zcela uspěchaný (fakt ji nenapadlo, že ten náhrdelník ji může prozradit, fakt byla tak hloupá?) a scéna s jeptiškou a zvonem pak vypadá jak absurdní divadlo.

    • 2.7.2018  17:05

    Hodně slabé. Pokus o mysticky vypadajícího Wallandera sice má k dispozici podivnou velšskou krajinu, ale co naplat, když sice atributy zde máme, ale podané nudně, nezajímavě, nemysteriozně, bez nějakého většího zájmu, propojení, hloubky a zajímavosti. Samotný případ je vykradený z mnoha různých hororů o sirotčincích, a protože by na tak malém prostoru nebylo brzy oč hrát, je slabá dějová linka roztahaná rádoby tajemnými pohledy kamery, zamyšlenými pohledy a bloumáním po okolí.

    • 27.6.2018  22:25
    Bistro Ramen (2018)
    *****

    Ze začátku jsem si říkal, no jo, turistický průvodce po místech a věcech, které Japoncům a lidem ze Singapuru jsou jasné asi jako nám, kdo postavil Karlův most a Karlštejn, a podobně j tomu i s těmi jídly, která se budou snažit protlačit do filmu, aby tam turisti jako jó hodně jezdili... A ono to má od začátku velmi jemnou strukturu a předivo, kde jeden záběr navazuje na druhý, žádný není zbytečný (kupodivu i včetně těch kulinářských a turistických, protože mají hodně velký význam pro vyprávěný příběh) a některé nám dojdou nebo mají dojít později (blogerka, proč je deník v čínštině, druhé oko, reportáž v televizi apod.). Do toho velmi dobrá režie a herecké výkony (až na pár drobných nehereckých vedlejších rolí), zvláště dobrá mimika postav. I pár vtípků (Tady se učil vařit Gordon Ramsay.), ale hlavně celkově pozitivní vyznění, které vlastně nijak netlačí na pilu, ale přesto dokáže zvednout skoro nečekaně vlnu emocí.

    • 26.6.2018  13:34

    Fiktivní trailer na neexistující film, který nikdo neplánoval natočit, ale trailer se tak zalíbil, že se diváci celého světa dožadují, aby skutečně natočen byl. Takže hodnotím jen nápad a těch pár vtípků.

    • 25.6.2018  11:07
    Až já budu královna (TV film) (1984)
    **

    Ještě že je to tak krátké. Naprosto tuctová a nezajímavá nanynka z pekárny, nerozhodný a namyšlený princ, který není rád, když se umaže, královna, jejímž negativem má být to, že neumí upéct koláč, král, který si tu bžundu užívá po svém, a pak jedna trhlá víla a bláznivý čaroděj, kteří zpunktují věci, aby se děly podle nich. A v tom mi přijde pohádka divná a málo výchovná. Ok, princátko bylo třeba napravit, aby nemělo nos moc vysoko, ale jinak to celé skřípe, lidé jsou nuceni dělat něco, co nechtějí a možná je proti jejich povaze, takže fakt netuším, jestli princ s pekařkou budou šťastni jen proto, že holka občas upeče koláč - jako pro vztah by to asi nemělo být až tak podstatné, a přitom se holka jinak jeví jako pěkná nána, které kdyby víla nepomohla, tak je nánou pořád. Jenže tu nikdo neměl potřebu napravovat. Takže nakonec je v pohádce nejlepší, jak si s nadhledem užívá svou roli krále Vladimír Ráž.

    • 24.6.2018  23:13
    Modrá krev (TV film) (1995)
    **

    Na rovinu, bylo to slabé. Sice král v podání Munzara skvěle glosuje a má dobré hlášky, ale co naplat, když příběh samotný stojí na vodě. Princ má rád služtičku z kuchyně, ale nedokáže to říct rodičům, mamince záleží na modré krvi princezny,.ale sama je cuchta z vesnice, jak časem odhalí čaroděj. skutečné princezně (chudák Srncová) se přitom kdovíproč líbí o hodně starší komoří a rádce, a maminka služtičky kouzly hledá způsob, jak ty dva dát k sobě, i když evidentně pro to princ dělá prdlajs, a služtiččinou největší předností jsou blond vlasy, modré oči a velké kozy, jinak nic. Jestli by princi nestálo za to. aby mu stál někde v nevěstinci, a vzít si pak mohl kohokoliv. Omlouvám se za ten cynismus, ale pohádka k němu vyloženě vybízí.

    • 24.6.2018  22:31

    Dokonalý snímek o stárnoucím doktorovi, který podobně, jako se pálí na podzim bramborová nať, se cítí na podzim svého života vyhořele. Hle, symbolika! Odjíždí z rušné a vystresované Prahy na venkov, kde vlastně chce život jen tak dožít, ale interakce s osudy lidí kolem něho ho nutí jednat jinak. Celé je to melancholické, jak asi stáří a rekapitulace mohou být, ale uvěřitelné, skvěle zahrané a reálné.

    • 24.6.2018  22:25

    Těžko mi hodnotit tento film, když jsem byl při natáčení, dělal rozhovory s Jakubiskem, Horváthovou, Luckou Vondráčkovou a a s Issovou u ní doma na zahradě opékal špekáčky... Jak jsem psal kdysi dávno v nějaké recenzi pro již smazaný server (FilmPub, původní Tiscali, možná DiViDi, už nevím), tento film je příkladem toho, když tvůrce dostane neomezené množství finančních zdrojů a přestane se kontrolovat a sebeovládat, takže do filmu dá všechno, co ho napadne. A takový film je přeplácaný, plný zbytečností. Zlatá cenzura a minimum peněz, fakt. Tvůrci tehdy museli jít na dřeň sdělení, osekat zbytečnosti, a najednou ty filmy dokonale fungovaly. Zde netuším, co je hlavní výpovědí, protože pan Jakubisko, jak si jeho tvorby vážím, se zde "vylil z břehů" a filmu chybí hlavní koryto, jednotné směřování a tah na branku. Jde jen o rozbředlou fantaskní feérii, která sama o sobě má své zajímavé momenty, ale jako celek tragicky selhává.

    • 24.6.2018  22:11
    Delikatesy (1991)
    *

    Černý humor ad absurdum, Jeunetova snová kamera, ale celkově je to rozvláčné, a i když člověk přijme nadsázku, tak vlastně nechutné a o ničem. Obrazově skvělé, příběhem na prd.

    • 23.6.2018  18:44
    Noc na Zemi (1991)
    *****

    Překvapilo mne, jak dobře Jarmusch zvládl atmosféru různých míst. Tak jistě, Hollywood má takříkajíc v krvi, ale Helsinki á la Kaurismäki? Tehdy Beningni na vrcholu svých sil v dokonalé italské povídce se skvělým humorem (a to říkám jako katolík)? Navíc po skončení všech těch příběhů má v sobě člověk pocit jakési lidskosti, lásky k druhým, což se mi stává u mála filmů, a i za to velké díky.

    • 23.6.2018  18:33

    Myslím, že ani Poledňákovou samotnou nenapadlo, jak bude snímek úspěšný. V některých rozhovorech dokonce přiznává, že mělo jít o vážnější drama na téma vztahů mužů a žen, ale pánští představitelé dali filmu svůj vlastní šmrnc a pohodičku. Ostatně, na natáčení je hlídala, jestli nechlastají, a nikdy nepřišla na to, jak to dělají a kde mají ten alkohol ulitý, protože chlastali. Prostě si po chlapsku užívali. A do filmu se ta chlapská pohoda odrazila, a najednou nejde o vážnější drama pro ženy, jejichž chlapi se chovají jak malé děti, ale o jistou oslavu té dětinské radosti ze života, která dospělým začasté chybí. Podle mne je právě proto film tak hodně populární. Chlapi v něm vidí to své věčné dětinství, ženy si mohou říct, že nejen ony mají doma neschopné chlapy.

    • 21.6.2018  18:08

    Jestliže někomu ve filmech vadí mužský šovinismus, jak nazvat tohleto? Svět, kde chlapi jsou od toho, aby po zasažení papírovým ubrouskem padli k zemi, kde malá kočička (ne kocourek, kočička) honí velkého, zlého zámeckého psa (chlapa) a vyhrává nad ním a pes se jí bojí, a kde navzdory názvu ale vůbec nejsou mušketýři, ale Barbie(TM) jako D´Artagnanová a tři její kámošky, které jí pomáhají utancovat zlou družinu neschopných gardistů, kteří mečem nedokážou přeseknout vějíř (!) a když jdou ve čtyřech na jednu holku, poslušně čekají, až jim holka hodí na hlavu meloun, dýni, a oni mohli padnout k zemi. Animace je strašná, ani ve hrách se postavy tak mizerně necukají. Navíc chybí vnitřní konzistentnost třeba komnat na zámku, kdy jsou pokaždé někde jinde nebo se do nich jde jinudy, stejně jako v závěru na střechu jako by vedly snad tři vchody, když předtím tam byl sotva jeden. Spousta náhod, jen aby holčičky vyhrály a porazily ty fuj fuj, zlé chlapy. Jednom princ má hezká kukadla a může si maximálně dovolit pozvat Barbie na let balónem, ale to víte, povinnost čeká a ona zas někam trajdá zachraňovat Francii. Jedinou zajímavostí tak je, že se část hudby natáčela v Praze.

    • 20.6.2018  11:11

    Sychravé počasí, vracející se válečný veterán a zeď v městečku, kde se chtěl usadit. Raději nám sem nechoďte, sice jste bojoval statečně, ale nechceme vás tady. Dohnán do krajnosti použije to, co zná z války. Jak píše v komentáři topi80, akční film je ústrojně doplněn psychologickými prvky, a v kombinaci s kamerou, výpravou, atmosférou i hudbou jde o velmi dobře natočený příběh v rámci svého žánru.

    • 20.6.2018  00:21

    Příjemné překvapení. Kupodivu Olinka Schoberová mne tady moc netankovala, ale to vlastně nikdy, Barbie na pochodu, víc mne zaujalo, že jsme měli českého Petera Sellerse - ta podoba! Film má několik velkých kladů. Co se scénáře týče, postupné rozvíjení zápletky je dobře načasované, snad jen závěrečné odhalení stylem "Jo, takhle!" mi přišlo poněkud uspíšené - zase na druhou stranu divák musí trošičku popřemýšlet, proč zrovna tohle je ta stopa neomylně ukazující na vraha. Herecky jsem se dočkal několika překvapen - jak Dubský (s Vladimírem Šmeralem jak by si z oka vypadli!), který střídá několik poloh, podle toho, jestli předvádí ctnostného ředitele, nebo podvodníka, tak velmi civilní a skvělý herecký výkon Beneše - vlastně v takto vážné roli jsem jej viděl poprvé. A Šmídu jsem doposud znal jen jako Pacínka, ale jako komisař si vede skvěle, a kolikrát jsem se přistihl, že vlastně koukám na českou verzi Maigreta, třeba Vraždy v hotelu Majestic. A moc se mi líbila i kamera - škoda, že film nevyšel vyčištěný na DVD - třeba ke konci v tom jednom záběru, když komisař prochází jednotlivými odděleními, nebo ten hitchcockovský pohled do dlouhé chodby, když přichází Řehoř, excelentní! Skvěle kamera kouzlí i na terase, kde ji vhodně doplňují ruchy v pozadí. Mimochodem, tento film je jeden z mála, kde je ještě vidět vlakové nádraží Těšnov - mívalo to tam zajímavou atmosféru. Ještě se vrátím k postavám - jsou dobře napsané i zahrané, nikdo není vyložený padouch, teda kromě jednoho, docela všechny ale chápeme, jejich jednání vychází z jejich psychologie. Ve scénáři se dají najít ještě drobné nuance, třeba právě u mnohovrstevné postavy ředitele hotelu a jeho morálních zásadách a jistém druhu pokrytectví. Povedený film, pro mne překvapivě. Takže, nezapomeňte, Bartolomějská 6, Roháč.

    • 19.6.2018  22:42
    Postel (1998)
    *

    Čirý manýrismus. Forma přebíjí obsah o sto délek. S Juráčkem to nemá ale lautr nic společného.

    • 17.6.2018  23:58

    Za naprosto dokonalou češtinu - a slovenštinu! - a za Maigreta nuceného odnést jakožto číšník šálky (a jeho obličej v té chvíli) dám nakonec pět. :-) Skvěle natočené, výborné lokace, výprava, kamera (třeba hned jeden z úvodních záběrů přes topůrko), velmi chytře napsaný scénář, dobře zapojen paní Maigretová, a navíc nechybí onen lidský přesah a porozumění "malým" lidem, jaké najdeme i v Simenonových předlohách.

<< předchozí 1 2 3 4 38 75 111 148
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace