honajz

honajz

Jan Lipšanský

okres Brno

homepage

40 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 36 71 105 140
    • 16.9.2017  22:30
    Jak se Kuba stal mlynářem (TV film) (1996)
    ***

    Sice je to spatlanina asi tří pohádek, ale docela příjemně to odsýpá, Ulrychova hudba je pohodová, herci hrají jako o život, a že to občas trošku skřípe v logice, tady rád odpustím. Kuba mi ze začátku lezl na nervy a Gabriela Ježková vypadala chvílemi spíše jako smutný klaun, ale postupně se to rozjelo a i herci měli co hrát.

    • 16.9.2017  22:22
    Nepovedený kouzelník (TV film) (2005)
    **

    Tak námět je zajímavý a originální, to ne že ne, ale Táborského je tam moc a má hodně zbytečných monologů, Rašilov je sice elegantní, ale chybí mu větší charisma, Kajnarovou narvali do nějakého obráceného zvonu a zařídili, aby jí kozy visely přes nějaký pásek ven, služebná nějak rychle zapomněla na princeznu a vlastně nevím, čím ji okouzlil ťunťa kouzelník, Preiss je zde jen do počtu, a absolutně nechápu, jakou roli tam měly ty jezinky nebo co to bylo, a proč kouzelníka vlastně otravovaly (ono to jednu chvíli vypadá, že ta jejich kápová, kterou hraje Lucka Vondráčková, je do kouzelníka zamilovaná, pak že jím pohrdá, ale vyústění to nemá)... Příběh se tak divně přelévá, ale vlastně větší konflikt nebo zvrat chybí, a to podstatné se odříká. Je pravda, že některé hlášky jsou dobré, ale co je to platné, když na jednu dobrou přijde dvacet trapných, nudných a dlouhých?

    • 16.9.2017  16:49
    Vltavská víla (TV film) (1987)
    *

    Tohle bylo hodně, ale hodně slabé. Dramaturg zrovna odešel na dovolenou, tak to celé zpackal nějaký pomocný personál, co jinak chodí pro kafe, takže to nemělo žádné vedení děje, žádnou zápletku, nic. Na dramatickou scénu vytažení víly z Vltavy asi nebyly peníze, to se do jedné papundeklové kulisy nevešlo. A přitom stačí vzpomenout třeba Krkonošské pohádky, nebo klidně Jak se Kuba stal mlynářem. "Příběh" dotvářejí rádoby "staropražské" písničky z Podskalí, které ale složil Láďa Štaidl, a pokud se dobře zaposloucháte, všimnete si, odkud si bral inspiraci a odkud vykrádal. A přitom v tom hraje takových skvělých herců, ale můžou se tady snažit, jak chtějí, ale celek nefunguje ani náhodou. Jinak spoiler - příběh! Líný a pokladů zdarma chtivý vařečkář hustí do syna převozníka, aby se bohatě oženil, a když převozník vytáhne z Vltavy vltavskou vílu, snaží se vařečkář z ní vytáhnout, kde ve Vltavě jsou ukryty zlaté poklady. Do toho ještě dvakrát přiběhne vědátor ve skutečně roztomilém podání Rostislava Kuby a jeden subplot je o tom, jak vařečkář vymění převozníkovi starý nábytek kdovíproč za nový. Ale aspoň ze starého nábytku nakonec vzniklo podskalské muzeum. A protože je slunovrat, víla se rozhodne, že bude holkou Lídou a vezme si převozníkova syna. Vařečkář dostane řemenem, a písnička na závěr.

    • 16.9.2017  11:38
    Okno do hřbitova (TV seriál) (2011)

    1. díl: Obraz - ****. Líbilo se mi spojení skutečného malíře se Švandrlíkovým námětem, brněnský producent tohoto seriálu, pan Kravka, mezi hosty na pohřbu, a toho cynika Bolek zahrál taky dobře. Za mne dobře vypointované, i když chvílemi se vedení příběhu trochu rozpadá. --- 2. díl: imbecil - **** Výborně vybrané lokace (i když jsem poznal jen Mikulov) a docela hezká hříčka o převtělování duší a místních bláznech a jednom poctivém poldovi, líbilo.

    • 16.9.2017  11:05

    94minutová oslava nespoutaného života, avšak jen v hippies normách, což znamená, že můžete i ubližovat druhých a otravovat je, protože na to přece máte svobodné právo. Jenže ona je to spíše anarchie. Proto mne potěšil konec, ale čekat na něj celou tu dobu je zbytečně dlouho.

    • 14.9.2017  22:35
    Perly a růže (TV film) (1985)
    **

    Skutečně nechápu, podle čeho se tehdy rozhodovalo, které pohádky budou mít 59 minut (a působí děsně zdlouhavě, protože námět je řiďounký), a které musejí být do půl hodiny (a pak se nic nestihne, natož rozvinut děj nebo postavy). Škoda třeba, že tady nevíme, odkud pramení dar slz-perel a úsměvu-růže, jestli s tím nešlo dále a hlouběji pracovat. Ale i ten příchod macechy a její dcery je zde nějaký uspěchaný, motivace postav poněkud přehnané - třeba právě macecha s dcerou se posléze změní v děsivé karikatury chtivosti, až je to za hranou nějaké únosnosti. Na druhou stranu Kuklová hraje všechny ty své princezny na jedno brdo - plachý úsměv, velké oči - ale stejně se člověku vybaví její nahaté fotky kdysi v Playboyi a nějak jí tu naivitu s čistotou nevěří. Nevyrovnaná pohádka co do motivací a jednání postav, zkratkovitého scénáře i herecky.

    • 14.9.2017  20:18

    Moc mě to nebavilo, i když některé ty herce mám rád. Navíc jsem čekal nějak víc zvratů - tady se sešli, nikdo se ani moc nebránil do akce jít, naplánovali, provedli, plus závěrečný ubohoučký twist o ničem, a dvě hodiny za námi. Mezitím stálo za něco pár dialogů o ženách a o tom, že se vlastně krade na jejich rozmařilé nápady, ale těch skutečně vtipných promluv zas tak moc není, a dialogy mezi Jimmym a matkou jsou vyloženě trapné. Někteří herci nemají co hrát, ostatně je jich moc, tak na některé zbyly štěky. Ale tak aspoň Sammy Davis a Dean Martin něco zapějí.

    • 13.9.2017  22:39

    Nevím, sice v tom hraje Paul Hogan a v jedné scéně je to jako takový reminiscenční návrat ke krokodýlovi Dundeemu (kloboukem, oblečením), takže to je jako jakési rozloučení s postavou na prahu stáří. Ale jinak je to spíše jakýsi obrázkový katalog cestovní kanceláře, kam hrdinové přijedou na nějaké cool místo, něco tam zažijí (tu pomáhají holce ukrást zpět kytaru, jindy si zalétají v letadle, tuhle je zase festival a jakési rodeo...) a zas jedou dál. Dialogy mi taky nepřišly moc vtipné, takové průměrné, a obrazové fórky nic moc (má být třeba vtipné ochomítání se kolem pánských záchodků, když jako dělám stráž?). Ale jinak je pravda, že je to pohodové, možná až moc, protože se to líně vleče bez větší akce, a ta moudra a odhalení zase nejsou nijak světoborná.

    • 12.9.2017  21:18
    Hyde & Seek (TV seriál) (2016)
    **

    Je tedy fakt, že australské angličtině blbě rozumět, zvlášť, když anglické titulky jsou na webech k dispozici jen až od 3. dílu, ale ani tak nemám pocit, že bych přišel o nějaké jinotaje v hovoru... Takže můžu konstatovat, že jde o policejní naháněčku, jakých je dnes na každém kanálu deset, včetně rodinných "problémů", a jediné sympatické je, že hlavním zlosynem, a kterým se policajti honí, je muslim jménem Malik - což je dnes ale hustě nekorektní. Jinak ten obsah od BMW12 je mimochodem spoileroidní na jednu stranu, a hodně nekonrétní na druhou stranu, ale co už. :-)

    • 12.9.2017  20:21
    Death Note (2017)
    *

    Anime / manga předlohou nedotčen jsem film sledoval jako film. Chvíli to skutečně vypadalo na zajímavý horor ve stylu Nezvratných smrtí a podobných titulů, ale pak jsem jen nevěřícně sledoval, jak se to mění v Beverly Hills 90210: Death Note, a pak ještě na jakousi poměrně nezajímavou naháněčku. Pravidla knihy jsou na několik stran, a ten borec si je ani nepřečte, když ví, že čelí něco mimo tento svět? Jestli mu třeba nehrozí nějaké nebezpečí, když knihu bude používat? Každou smlouvu si má člověk přečíst celou, i s poznámkami malým písmem pod čarou. To ho doma neučili? Holka mi taky přišla pěkně vyšinutá, a celé to má i takový nepříjemný look a atmosféru. Každopádně mne to už půl hodině nebavilo, postavy mi byly ukradené, a místo, aby se rozvíjelo téma, kam až by se s notesem v ruce mohlo zajít, a dokdy by to ještě mělo smysl a tak, je z toho tupá a někdy hloupá naháněčka.

    • 10.9.2017  11:44

    Slabé 4 hvězdičky si to myslím zaslouží. Začátek je sice poněkud vlažný a je trochu problém se zorientovat, jakou trachtaci nám chtějí tvůrci předložit, ale jakmile se na scéně objeví Samuel L. Jackson, dostane film grády. Příběh je v podstatě klasika - dostat svědka včas na místo - a rozpadá se na řadu scének a pár flashbacků, ale baví to. Některé scény jsou kouzelně absurdní, u jiných mi přijde velmi dobře použitá hudba, a i když Salma Hayek už dávno není vamp, ale připomíná spíše usedlou maminu, s Jacksonem jim role sedly. Samozřejmě jsou tu nelogičnosti a hlavní hrdina až moc nesmrtelný, ale to zde vynahradí hlášky, životní moudra, rozdílné pohledy na svět obou představitelů, a koneckonců zajímavý je i názor, že v životě nejde vše zorganizovat, vygooglit a naplánovat, ale nechat občas zapracovat náhodu. A vlastně je docela silná i úvaha, jestli je lepší chlap, který nikdy nikoho nezabil, ale ochraňoval hajzlíky, nebo chlap, který ty hajzlíky vymazal ze světa. Příjemně jsem se pobavil a na rozdíl od jiných, sofistikovanějších a logičtějších filmů na podobné téma, na tenhle se rád podívám znovu. Btw, docela by mě zajímalo, jak točili ty naháněčky a bitky v ulicích a krámech, že to vypadá jak v jednom záběru.

    • 9.9.2017  22:55

    Nemůžu si pomoct, mně se to nelíbilo. Navíc to točil asi chlap, co má rád chlapy, protože pinďoura vidíme na začátku skoro furt, ale u holky vidíme jen propadlé kozy, ale lůno nikoliv. Jinak mi ta historka přišla bez nápadu, až jsem smutně vzpomínal na Konec srpna v hotelu Ozón, který mi dal myšlenkově daleko víc, než tohle povrchní a zbytečné plácání.

    • 9.9.2017  21:54

    Mám sice rád nadsázku, ale tady je to dovedené až ad absurdum, a jak vidno, ne všichni - včetně mne - to dokázali vstřebat. Ženské se zde chovají jak pitomé husy, a nejvíc sekretářka pana komisaře, tam snad chtěli využít filmaři všechny vtipy o blondýnkách, na které si vzpomněli, ale ona přitom svého šéfa miluje. A pak ta zrzavá novinářka se asi má chovat střeleně, ale zase chová spíše jako idiot. A samotný komisař sice spřádá nitky, ale jeho chování rovněž připomíná spíš zfetovaného chlápka, než normálního člověka. Do toho stylizace do výrazných modrých, zelených a červených barev jako v komiksu, a najednou zjistíte, že je vám úplně jedno, kdo zabil šejtana, nebo jak se ten chlap jmenoval, kdo zabil manžela, manželku, starou babu, o niž se staráte a pečujete, kdo koho kde a kdy zabil někde na lovu na africké řece.., prostě konsternace tou blbostí podávanou za nadsázku a těmi barvičkami převáží vše. Ještě že na tu zrzku se občas dobře kouká. Jo, a když se nad tím člověk zajistí - vážně by komisaři za jeden den stihli udělat pitevní zprávu včetně podaného léku, a dokonce ještě grafologický rozbor? Jděte k šípku.

    • 9.9.2017  16:47
    Hora jménem Andělská (TV film) (1993)
    *

    Na začátku mne trochu polekalo, zda nepůjde o dokument, jestli jsem se nespletl, a následně, jestli to nebude nějaký ekologický pořad Chcete mě? o pejscích, ale ani pak, když konečně jezevčík začal vyprávět a pochopil jsem smysl toho, ukázat nám Andělskou horu dnes, nešlo o pohádku. Spíše to připomíná nějakou irskou baladu, jenže na to zde bylo málo mrtvých a málo krve. Celkově mi motivace postav unikaly, proč chtěl Vašut za manželku Postlerovou, a pak ji nechtěl, to také ne zrovna dávalo smysl, okouzlení cikánkami, ou jé, české království v komentáři jako nějaký zapadákov (jako vážně? Karel IV. nebo Jan Lucemburský, Václav II. či Habsburkové byli v Anglii málo známí?), pokus o vraždu přes otrávené víno jako v Císařově pekaři, a nakonec takový konec nekonec. :-(

    • 3.9.2017  18:43
    Jestli jednou odejdu (TV film) (1985)
    **

    Myslím, že si tvůrci měli rozmyslet, jestli chtějí natočit psychologické drama, nebo komedii. Protože tohle začne jako drama, kdy divák čeká různé pohledy na situaci z mužské i ženské strany, aby se toto téma co nejvíce rozebralo, ale dostane se mu frašky ve stylu vdaná panička a tři nápadníci, jeden směšnější než druhý, a jejich tokání je věnována většina nadbytečné stopáže, takže se nic neřeší ani nevyřeší. Což je škoda, protože námět je zajímavý a řeší jej myslím hodně lidí v dlouholetém manželství. Jinak Bydžovská je zde zvláště v začátku na zabití, její hysterické výlevy jsou skutečně přehnané. A mimochodem, myslím, že by příběh líp fungoval, kdyby si Janžurová s Maciuchovou prohodily role.

    • 2.9.2017  21:02

    Film skutečně nemá nosný příběh. Ale když se nad tím zamyslím, tak třeba Vesničko má, středisková nebo Na samotě u lesa taky ne. Rovněž šlo o sled scének a příhod navlečených na jeden hák - a to samé je zde. Oním "hákem" je zde nejen vzpomínání staršího pana Svěráka na jeho dětství a příhody z dětství, ale také ohlédnutí za vesnickým životem, jaký byl (draní peří, naklepávání kosy, pohřby, vlastenectví apod.) a škoda, že nezbyl rozpočet třeba na scény mlácení obilí, kosení luk apod., aby to mělo větší autentičnost. Z filmu je vidět, že život člověka sestává a ovlivňují jej drobné příhody, zdánlivě prosté scény, nic na pohled světoborného, ale světoborným se to stane stane třeba v průběhu let. Líbí se mi i ta vesnická zarytost dědečka, který do poslední chvíle neustoupí, navzdory faktům (v jeho neprospěch). Jistě, jsou zde hluchá místa, někde to mírně zaskřípe, jindy si člověk řekne něco o korektnosti, ale celkově je to pohodový film o tom, že i za války lidé žili své životy a měli své vlastní lásky a nenávisti na válce nezávislé. Jo a poznámka nakonec, jak Voříšková neumí hrát, tady svým uměřeným výkonem docela překvapila.

    • 2.9.2017  16:25
    Spectral (2016)
    ****

    Vojenská hororová sci-fi. Škoda toho až příliš pomalého a nudného začátku, který diváka moc nenasměruje, kudy se bude film ubírat, a tak je nutné postupně odhalovat, že o ty válečné scény, nakolik jsou dobře natočené, ani tak nejde. Myšlenka je zajímavá, upozorňuje i na legendy o nešťastných duších lidí, které zabíjí válka, což je zde vlastně nakonec dovedeno ad absurdum na druhou - ten myšlenkový přesah je zde naznačen decentně, jen ťukne, ale je funkční. Nesoustředil jsem se na fyzikální a technické možnosti/nemožnosti, protože o ty zde nejde. Důležitější je zamyšlení, co vše války po celém světě přinášejí lidem - a co jejich duším.

    • 2.9.2017  15:38

    Zbytečně zdlouhavý příběh, kde řada herců kdovíproč hraje křoví (Jakoubková, Geprtová), a kde sice téma je zajímavé, ale nepodařilo se ho konzistentně zpracovat. Protože občas musíte říkat pravdu, takže neustálé lhaní je pitomost. Pokud by to bylo postaveno na premise předstírání, balamucení a lhaní jen v určitém kontextu, třeba při prodeji výrobků nebo při státnických rozhodnutích, je ta satira jasná. Ale proč by se mělo tvrdit, že růže nevoní? Co z toho? (Mimochodem, výkon Gabriely Filippi je naprosto tragický a její afektovanost na budku) Navíc se do toho ještě vetře téma závisti a poněkud neústrojně i labyrint (kým, kdy, proč postavený?). Takže z toho vznikne drsný mišmaš, z něhož jsem si odnesl jen neustálé sestřelování hrdliček z oblohy.

    • 30.8.2017  23:18

    Na dobrou akční sci-fi to chce alespoň trochu propracovaný svět (viz třeba The Island, Dark City nebo i Equilibrium) a alespoň trochu sympatického hrdinu. Nebo klidně i hrdinku. Třeba Ultraviolet taky ušla, nebo Aeon Flux. Ale tady je svět nedomyšlený, ošklivá a nepříjemná Noomi dokonce v sedmerém podání, a akční scény bez nápadu, jak z kdejakého jiného filmu. Pár drobných hlášek tomu už nepomůže. ----------- Průběžné poznámky: Zajímavé sedmi vzájemně propojených žen, žijících život jedné jediné, kdy to, co se stane jedné, musí se stát i ostatním. Ale ty nelogičnosti mne poněkud matou. Třeba proč měly několik náramků pro cestu ven, když stačil jeden - víc jak jedna stejně nikam nemoha? Krapet mi tam hapruje víc věcí, ale zatím drobně. (A to neřeším třeba ženský každoměsíční problém a zvýšenou spotřebu tamponů a vložek.) Zabijáci bez ohledu sejmou vrátného, ale holky nechají lézt ven jednu po druhé, když jim stačilo spustit palbu na zrcadlo (věděli, že tam jsou)? ... Proč ty baby furt ječej? ... Mimochodem, Noomi už mi fakt po hodině koukání leze krkem, ani hezká na pohled není a tělo jak krabice... Na to, že holky nemají náramek (jak předpokládám, protože by je hned chytili), běhají po městě docela po hodně místech. ... Jinak toho mrtvého recepčního fakt nikdo nebude řešit?

    • 28.8.2017  23:26
    Wonder Woman (2017)
    odpad!

    Naprostá stupidita, nemůžu si pomoct. Ten začátek jak z katalogů cestovek ještě ušel - hory, moře, pohoda. I na Gal Gadot se chvíli dalo koukat, než divák zjistí, že se buď výhrůžně mračí, nebo se tváří nechápavě, nebo jen sem tam hodí cukrblik, aby se neřeklo. Vlastně ani není sexy, ale vypadá jak Xena nebo krabice. Ale celkově je film předimenzovaný takovými blbostmi, že to nejde prostě strávit, zvlášť když to trvá dvě a půl hodiny! Meč bohobijce, který dokáže uzvednout jen jediná Amazonka, v Londýně nosí nějaká stará sekretářka? V sumerštině mají slova pro vodík a síru a Diana těm slovům rozumí? Ale no tak! Diana by měla propagovat snahy o mír, ale sama chce spíše bojovat (a podvolit se tak Áresovi)? A naopak Áres podpoří finančně misi, která by mohla válčení ukončit díky likvidaci smrtonosného plynu? Jako fakt? Také nechápu, že holka zná několik jazyků, vše má načtené, ale diví se takovým věcem jako sex nebo zmrzlina. Zničený kostel ve Veldu, wtf?!

    • 27.8.2017  20:12
    Křišťálek meč (TV film) (2007)
    *

    Ani nevím, kde začít. Ok, exteriéry byly fajn a Holub hrál konečně zase normálního člověka, a ne pitomečka, jak ho režiséři s oblibou obsazují. Ale zde pro mne pozitiva končí. Samotný děj se dal zkrátit o polovinu - než dojde k tomu, že král konečně vyrazí na lapky, na něž se chystá už od prvních minut, uplyne půl hodina děje o ničem! Postavy se chovají jako idioti. (SPOILER: Třeba tomu kovářovic klukovi by stačilo, kdyby holčičce řekl, že když si křišťál nechá, zabije tím tatínka - což věděl od svých rodičů - a to by snad muselo holkou otřást, ne? Místo toho jí nic neřekne a začne se s ní rovnou o křišťál prát.) Navíc v pohádce dvě mrtvoly otců, to se také hned tak nevidí. A co u filmu, který má vyprávět obrazem, nesnáším nejvíce, je voice over, kdy nám musí nějaký vypravěč vysvětlovat, co se vlastně děje, a proč holčička najednou někam letí a ještě do toho zamotá nějakého ducha hor, brr, to jsme měli VIDĚT!, ne slyšet, a pochopit z viděného!

    • 27.8.2017  10:30

    Když dělají Češi remake několika amerických romantických filmů, měli by si možná uvědomit, že stačí málo a z jejich filmu bude pohádka na druhou. Že všichni nežijeme ve velkých bytech a nemáme velké platy a ne všichni mají na jachtu a tak. K tomu ta přeslazená kamera, laděná do sluníčkových barev a scény, které chtějí být víc cool než všechny přdlohy, od nichž opisuje - třeba zpomalené záběry dortové bitvy za doprovodu písničky, která se k tomu moc nehodí, jsou po dvou, třech minutách už jen trapné. Vidět herečku, která dopředu čeká, až ji zasáhne dort, přitom má být překvapená, protože kuchtík před ní má nečekaně uhnout - uff, tomu říkám amatérismus nejhrubšího zrna. A Polášek s tím křovím na bradě, jak zpívá hlasem Pavarottiho? Ufff. Přišlo mi to nevtipné - leda by že bych v sobě tři flašky vodky, pak možná.

    • 26.8.2017  21:30

    Sterilní nuda. Na kopyto dvojdílů Temných krajů napasovaný mustr. Postava Exnera zcela zabitá - on Michal dlouhý není špatný, dobře intonuje, umí nasadit správný tembr, ale ten humor tomu chybí. On tu nějaký je, ale křečovitý, asi jako když se pokouší vyprávět vtip akademický profesor, který nikdy neopustil svou pracovnu a knihovnu. Jirka Dvořák by tomu dodal možná trochu sebeironie a nadhledu, ale ten tu nehraje, a někdy by ty dialogy i z jeho úst zněly divně. Ony ty Erbenovy knížky nejsou taky žádná sláva a člověk si musí spoustu věcí domýšlet nebo se prokousat nudným lesem nudného textu. Ale proč to neuchopit jako tvůrci Pokladu byzantského kupce nebo ještě lépe Smrti talentovaného ševce. Ten Jirka Dvořák by ten Kodetův nadhled a sebeironii určitě uhrál. Ale chtělo by to i sevřenější děj a tím pádem méně nudy a méně vaty. Za mne to prostě nefunguje - dějem, humorem, ničím. Jak jsem napsal v úvodu - sterilní nuda.

    • 25.8.2017  13:20
    Poslední loď (TV seriál) (2014)
    *

    Z toho, co jsem viděl, obehraný námět na obehrané téma v obehraných kulisách a se spoustou patetických keců, kde všichni jsou mladí, krásní, svalnatí.

    • 23.8.2017  21:58

    Provázanost jednotlivých povídek postavami či ději (ne nutně přítomnými, stačí fotka na zdi) je sice zajímavá, ale vcelku vlastně nikam nevede. Třeba bych znal rád reakci těch seznamujících se rodičů na onu negativní událost (abych vyloženě nespoileroval), ale místo toho se mi dostane exkurze do života podivínských bláznů s nějakou úchylkou. Jinak jsou zde vlastně jen dvě zajímavější zápletky (Hirošima, autonehoda), ale Hirošima u Kukura fajn, člověk někdy neví, jaké jiné neštěstí ho minulo, ale ta autonehoda mi přišla hodně podivně natočená a nevěrohodná, nemůžu si pomoct, včetně toho praní se. Když se syn ptal manželky na tento film, tak ta si pamatuje samozřejmě jen hlášku Neplatíš, tak nepřepínej, ale jednotlivé povídky by dohromady nedala. Ani se nedivím - zápletka s taxikářem je sice dobrá jako anekdota, ale dál už nijak rozvedena není a vlastně ani nevíme, proč jeho žena je nevěrná a proč tamta, zkrátka to tak je, a ty se s tím smiř diváku, ber, nebo nech být. Jinak - kromě anekdot - vlastně nevím, co mi chtěl autor a film říci. Že mají lidé různé úchylky? Je to, nebo není vtipné? Nevím, mně nepřišla zajímavá ani jedna. Že pilot žádá o odpuštění a dostane se mu ho od jiného vraha? Že si lidé hrají na něco víc, ale v praxi se chovají jako zvířata? Celé mi to přišlo nakonec podivně zmatené, a mám pocit, že dát jednotlivé střípky skládačky dohromady lineárně, nebude fungovat ani onen povídkami se odvíjející subplot, včetně časových paradoxů.

    • 20.8.2017  15:54

    Poměrně solidně natočený dokument, jenž by se dal rozdělit na několik částí - Kopecký a ženy, Kopecký a mlýn, Kopecký a divadlo, Kopecký a jeho boj s nemocí, kopecký a jeho pořad o emigrantech, Kopecký a jeho matka, Kopecký a smrt. Na můj vkus je až příliš mnoho prostoru věnováno vztahům s ženami a vysvětlení jisté Kopeckého filozofie, i to, že ani nešlo tak o sex, jako jisté erotično. Zajímavé. Ale obecně bych víc ocenil i informace - protože se kolikrát naznačuje, že byl Kopecký inteligentní člověk - o jeho vzdělání, zájmech, dalších koníčcích, kamarádovi v Americe, jeho všeobecném rozhledu apod. Nebo třeba i o vztahu k náboženství, když už byla jeho maminka židovka. Ale jinak skutečně poutavý a zajímavý dokument.

    • 18.8.2017  23:19
    Bedeviled (2016)
    ***

    Několik plus tenhle film má. Poměrně slušné herecké výkony, zajímavou myšlenku o tom, jak z těch telefonů všichni blbneme, slušnou atmosféru i hudbu, nějaké ty lekačky, a osobně mne potěšilo, že smrti studentů nejsou naturalistické, ale jen naznačené a divák si může ve své fantazii domýšlet, co se stalo. Z této oblasti tedy smrtící medvídek mne zcela dostal, a jednoznačně šlo o nejlepší scénu. Jinak ale příběhově nic moc - když už děcka zjistila, jak mizerná ta apka je, zkusí jeden z nich tedy demonstrativně telefon rozšlapat a telefon se zas hned sám opraví, ale nikoho nenapadlo si stáhnout kontakty a koupit si telefon nový, neposkvrněný? To fakt museli řešit takhle složitě? A starý telefon i s apkou hodit někam do jezera? Navíc zde vůbec nefunguje svět dospělých, a nevím proč. V jednom případě jsou manželé rozvedení, v jiném myslím otec zemřel mladý, jestli jsem dobře poslouchal, ale co ti ostatní? Domy jsou prázdné, študáci chodí z baráku do baráku jako by se nechumelilo, a nikde nikdo nikdy není. S profesory věc také nekonzultují, nezkusí třeba ani zajít za operátorem, že mají virus v mobilu, prostě nic. Schéma a námět strachu hodně připomíná Noční můry v Elm Street, ale celkově se svým strachům nikdo vlastně ani nechtěl postavit a čelit jim. A naštvaly mne dvě předposlední smrti, jak rychle byly odbyté. Celkově za slabé 3 hvězdy.

    • 18.8.2017  22:07

    Pro mne velké zklamání - Mastroianni nemá co hrát, jako gangsterka je to nuda k uzoufání, milostné to taky není, Sophie Loren zde vypadá už hodně za zenitem, nemůžu si pomoct, a jediný, na koho se dá koukat, je sice Pierre Brice, ale ten taky nemá moc co hrát a hodil by se spíše do vážnější role. To fackování by jinak dnes přes různé feministické spolky neprošlo, ale tady mi skutečně také přišlo hodně samoúčelné. A žel ani vtipné to není.

    • 18.8.2017  21:21

    Ne tak dobré jako jednička, i když schéma je obdobné (jen místo syna je v ohrožení nevlastní dcera a matka tentokrát nezasáhne), a dojde na parodie několika filmů, seriálů a písniček (seriál Miami Vice, Alligator Jackson a Swamp Justice, krokodýl Dundee, Smrtonosná past, Kokony, Poltergeist, Vysvobození, Indiana Jones a mnohé další), ale parodie jak kdy a ne vždy nápadité. Koukat se na to dá, zabaví to, triků je tentokrát méně, ale drží si to určitou laťku, je to sebeshazující, což je sympatické, ale celkově to moc nedrží.

    • 18.8.2017  08:59
    Casablanca (1942)
    *****

    Není to čistých a silných 5 hvězd, protože k tomu mi chybí třeba dořečení linie Sama, Rusa a toho tlusťocha-servíra v baru (že budou moci být nadále pod nějakým pašou ve stejné kavárně, to mmi přijde prostě slabé na to kamarádství, co je všechny pojilo), a i ten konec je podle mne zbytečně sladkobolný a mírně, skutečně mírně přepálený, včetně Renaultova "obrácení" (to asi ta hymna předtím), ale jinak skvělé lokace, scénář, svižné dialogy, uvěřitelné a nejednoznačné postavy (dá se říci, že Rick je skutečně sobec, ale na druhou stranu má pravdu, že na něho a jeho štěstí nikdo nemyslí), skvělé hlášky, které se staly legendou a opakují se v mnoha jiných filmech (když v tom letadle nebudeš..., začátek dlouhého přátelství apod.), pečlivě vystavěný příběh, kde do sebe vše zapadá a divák se i lehce orientuje, dobrá kamera, hudba, jistá nostalgie, nu a k tomu hrdina Čechoslovák s maďarským jménem, no neberte to. :-)

<< předchozí 1 2 3 4 36 71 105 140
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace