honajz

honajz

Jan Lipšanský

okres Brno

homepage

44 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 38 76 113 150
    • 19.9.2018  23:56

    Za vesnici a jediný střízlivý výkon v celém filmu, pro mne překvapivě Evy Holubové v roli maminky (která říká spoustu z reálu odchytaných hlášek - moje tchyně třeba taky o svém jídle pořád říká, že se nepovedlo, i když je dobré), dám jednu hvězdu. Jako jo, já vím, co chtěl Vorel říct, ano, má to asi být spíše pohádka, ale boha jeho, proč tak amatérsky? Některé dialogy byly jak ze cvičení prvního ročníku FAMU („Tos měl říkat dřív, teď už ti to nevěřím!“ - tohle se parodovalo už před pětadvaceti lety.). A celá postava, kterou hraje Kohák, je úplně špatně uchopená - chová se celou dobu jako mentál, vždycky někam přijde, někdo mu řekne, co se stalo, a on se tváří udiveně; z nabídky žlutého trička si myslí, že po ně jede vietnamská prodavačka; na dovolenou jede v nemožném oblečení na den k místnímu jezeru... a přitom takového magora pořád někdo považuje za kamaráda, aniž by mu něco řekl, lidé s ním mluví ne jako s pošukem, ale normálním člověkem, a on občas dokonce překvapivě normálně reaguje. Bohatě by přece stačilo, kdyby byl divný jen trošičku, ale jinak mu to myslelo, proč to hned hnát do extrému? A nevím, jestli by neměly zasáhnout feministky, protože ženy jsou zde vykresleny buď jako sexuchtivé prasnice s divným smíchem, nebo domácí puťky. které rády vaří svému debilnímu manžílkovi, ať je debilní svou násilnou povahou, nebo celkovou povahou. Ale jak se zpívá v závěrečné písničce, hlavně že je milý a hodný. Ach jo, takových milých a hodných chlapců jsou všude plné bordely, protože s takovými chtějí holky v reálu jen kamarádit. Navíc sem Vorel zase cpe ta svoje slušňácká moudra o českém rasismu a předsudky o hodných cikánech... Ani vtipy to nedokáže vypointovat - pořád jsem čekal, jaká řachanda bude to s tím hovínkem - a ona tam jen holčička řekne: Jé, hovínko. Ha ha ha. Obecně všechny postavy (až na matku) se zde chovají jako idioti a nesvéprávní jedinci. A protože vesnické prostředí znám moc dobře, vím, že to není pravda. Možná si v Praze myslí, že za Prahou v těch kutloších se rodí díky incestním vztahům degenerované děti, ale je to jen hoax. Vůbec jsem nepochopil, proč tam má paní Rozkošná jakožto tragická neherečka tak velkou roli. Jinak, milé děti, být ten film realistický, tak o našeho instalatéra si nikdo ani kolo neopře, nějaká Špalková by o něho ani cípem kabátu nezavadila, brácha by mu ten barák sebral a poslal ho do ústavu, a byl by konec. Brrr, to byl ale pitomý film.

    • 15.9.2018  09:35

    Nesympatický hlavní hrdina, na odstřel už od začátku, se setkává s dalšími nesympatickými lidmi, a sem tam trousí kolem sebe cynická lidová moudra. To už to zpracování židovských anekdot Československou televizí bylo vtipnější, i když si ty historky povídali lidé ve vlaku. Navíc se tady každý chová a mluví jako idiot, nemůžu si pomoct. Nebo mi má přijít vtipné, jak všichni reagují na infarkt nového manžela bývalé ženy hlavního hrdiny, který sám hlavní hrdina způsobil, a děti mu do telefonu řeknou ty ty ty?

    • 14.9.2018  21:59

    Kdyby to skončilo zhruba po padesáti minutách, neřeknu ani popel, docela vtipná akční jízda, při níž jeden mimoň - doslova - poznává, co dělá ve vztahu k druhým špatně. Jenže ono to pokračuje, dojí se kapesníčky, je to přeslazené jak med, a už se v tom příběh topí a divák nudí. Jako chápu i ten apel na rodinu, ale nestačilo to říct jednou, jednoduše? Divák není blbec, pochopí. Ta hvězdice už na mne byla moc, měl jsem pocit, že jsem přepnul na Teletubbies. Uff. A když jsme u politické korektnosti, docela mi vadí, že hrdinkou je holka s kakaovou pletí a jsou tak diskriminováni třeba asijští kluci - ti by maminku jako nehledali, bo co? Ty písničky Rihanny už mi pak taky lezly na nervy.

    • 9.9.2018  22:44
    Černý úsvit (2005)
    odpad!

    Strašné, fakt. Klišé na klišé, minimum akce, a když, tak zbytečné a nepřehledné, Steven v podstatě neví, čí je a co hraje, modelky si tady hrají na strašně akční hvězdy, hnědožluté filtry, aby to bylo cool, nešvar zoomování a divných střihů, a samotný příběh fakt o h.ovnu. A ten závěr s bombou už vyzněl jako totální parodie. Odchod tlustého Seagala ze scény v posledním záběru je jak z Olivera a Hardyho. Smutné.

    • 9.9.2018  20:48
    Babí léto (2001)
    ****

    Některé scény jsou zbytečné a některá chování postav (zvláště dětí) zbytečně přehnané a vyhnané ad absurdum. Jinak ale skvělý komorní příběh o lidech, kteří si dokážou i ve stáří uchovat mladické myšlení a smysl pro lumpárny, a o to, že když vyjdeme ženám vstříc, můžeme my, manželé, leda tak pěkně zakrnět. Zde film končí naštěstí smířlivě, ale většina žen by si i v reálu nadále myslela, že ten jejich dědek je jen padlý na hlavu, a nesnažily by se ho pochopit a stát při něm.

    • 9.9.2018  20:45
    Saturnin - Epizoda 1 (E01) (epizoda) (1994)
    ***

    Dodnes si myslím, že to Věrčák uchopil za špatný konec. Místo, aby z knižních frků udělal filmově-obrazové, otrocky přeříkává pasáže z knihy, někdy raději dvakrát, aby divák nedovtipa pochopil, takže to působí jako rozhlasová hra. Alespoň dobrá hudba, skvělý Vízner a plus za scénu s lvicí (!), nikoliv lvem, jak je nám tvrzeno, která se takhle jednou v noci usalaší na konečné Na Zvonařce.

    • 9.9.2018  20:41
    Černovláska (TV film) (1988)
    *

    Herdek, další pohádka,. u které bych přísahal, že už jsem ji hodnotil a komentoval - nemaže náhodou někdo na ČSFD sem tam z nudy komentáře? Tak ještě jednou - Kanyza dost unavený, celé vyznění ve stylu Cimrmanů (SPOILER! to není tvoje snoubenka, to je tvoje sestra), některé scény chybějí (třeba útěk černovlásky v závěru) a Kamče Špráchalové černé vlasy prostě nesluší, líbí se mi víc ve svých vlastních špinavě blond.

    • 9.9.2018  20:35

    To se docela divím, že jsem to nehodnotil, mám pocit, že se budu nyní opakovat v komentáři. Leda by existovala ještě jedna podobná orientální pohádka, kde se chán chová jako debil, kde naprosto nechápu, co na něm víla vidí, kde musí "moudrému" (cha cha) chánovi napovídat sojka práskačka, protože sám za sebe nedokáže ani hodit víle její šátek. Ale jinak jako souhlas - krásná tvářička nerovná se moudrost a žena/manžel pro život.

    • 8.9.2018  23:58

    Guy Hamilton měl zůstat u Bonda a Pohřbů v Berlíně, kde se násilně netlačí na pilu, aby to jako bylo jó vtipné. Angela Lansbury hraje Marplovou tak neskutečně, že v jejím podání jde o otravnou a protivnou ženskou, která všechno ví, všechno zná, takže by s ní za běžných okolností už většina vesnice nemluvila a všichni ji z duše nenáviděli. Zbytečně rozvleklý úvod - než dojde k vraždě, protrpíme 30 minut vesnické zábavy -, kde jediným osvěžením jsou vtipné špílce mezi oběma herečkami a mezi producentem a režisérem, podobně vytříbené a vtipné dialogy už pak ale ve filmu chybějí a opět - když chce udělat vtip Marplová, je to spíše k uzoufání. Samotný příběh nemá moc co nabídnout, takže je roztahaný, jak jen to jde. Anglické venkovské prostředí a ty kamenné domy a zámek jsou sice fajn, ale ta dryáčnickost celého pojetí, to nucené ha ha ha a podejme to vesele, to všechno shazuje celý film k nekoukatelnosti a nudě.

    • 8.9.2018  22:32
    Zvláštní případ (TV film) (1971)
    ***

    Rád jsem se podíval na kvalitní herecké výkony z doby, kdy herci uměli hrát a mluvit (tedy, s výjimkou Helgy Čočkové, ta mi přišla vždy jen taková uječená a všude hraje na stejné brdo jakousi mimózní hysterku - tady, v Nemocnici na kraji města, v Zemanovi...). Potěšily mě ty tři čtyři exteriéry skutečně z hor, interiér se podle mne točil ve studiu. Příběh je vlastně prostinký a hodně slabý na 75 minut TV filmu, a tu atmosféru Vánoc strávených v horách a určitou rezignaci nadporučíka, že si zase neužije dovolenou z toho fakt necítím. A měl bych. Když vzpomenu Hotel U mrtvého alpinisty, který není žádným veledílem, tam ta tísnivá atmosféra hor z toho přímo čišela. O Vlčí boudě nemluvě. Myslím, že i televizní technikou to šlo zvládnout. Zajímavé mi vlastně přišly jen dialogy o užitečnosti/neužitečnosti televize, a jestli by se na ni děti měly dívat.

    • 8.9.2018  21:00

    Objektivně je to na 4*, ale z nostalgie mírně nadhodnotím. Jsou tam drobné nedotaženosti a zhruba po hodině to ztratí dech, také konec jsem čekal bombastičtější. Ale celkově je to neskutečně, ale neskutečně pohodový film. Skvělé hlášky, bonmoty, a mezi Reynoldsem a Sally Field to fakt jiskří a jejich slovní výměny jsou skvěle vymyšlené i podané. Poldové jsou tady za blbce (a komu by to vadilo?) a když si vezmu ty nápady, kterak se auta mohou honit a co je na silnici a dálnici může potkat, říkám si, že by mnozí tvůrci akčních filmů odtud mohli brát mustr. Příjemně pohladilo po duši i po letech a příjemně naladilo. A myslím, že tvůrcům o nic jiného ani nešlo a povedlo se jim to skvěle. Btw, motorkáře taky moc nemusím. ;-)

    • 8.9.2018  18:10
    Zlaté hejno (TV film) (1994)
    *

    V první chvíli jsem v programu četl Zlaté lejno, a poněkud mne to vyděsilo, dnes je možné všechno. Po novém přečtení názvu jsem si oddechl, začal s nadějí pohádku sledovat, a nestačil jsem zírat, jak hloupé to je. Porybný s manželkou mají jasno, že jejich syn, který se kdovíproč mění v ptáka (není myslím vysvětleno a jestli, tak na půl huby), si vezme ausgerechnet princeznu. Král má bratránka s velkým nosem a taky má rybník plný zlatých rybek, které plní přání (kdoví, kde k nim přišel). A zatímco si král přeje sklenici portského, bratránek chce být neviditelný - celou dobu jsem čekal, že se s tímhle prvkem bude nějak hrát dál, ale ne, prostě bratránek celou dobu není a pak se najednou objeví, když dva pobertové, co přišli krást, si přejí, aby všechny zlaté ryky z rybníku zmizely. Jeden z pobertů má dokonce spadeno na princeznu, takže se tu šije rybářská síť přes noc, abychom zjistili, že vlastně všechno to jednání a podvodnictví mělo ušlechtilý (!) charakter a že hlavní poberta jen chtěl, aby si mladík s princeznou svého vztahu víc vážili, když si jej tak nějak museli vybojovat (!) - WTF?! Proč ze mne tvůrci dělají pitomce náhlou změnou charakteru? A to je tak vše, o nic tam vlastně nejde, zápletka vlastně nulová, herci nemají co hrát (a Geprtové je mi docela líto, že do toho dává své herecké kvality, té jediné se ustaraná matka dá věřit), ale celkově, kdybych měl říct, o čem to bylo, tak vskutku netuším. Co se celkové logiky týče - máte zlaté rybky, které plní přání, a když máte přání být zvěčněn v knize, tak si neřeknete rybě, ale dáte podvodníkovi dceru za ženu? Ale no tak!

    • 8.9.2018  17:53

    Chvíli jsem doufal, že dostanu další Brick s temnou atmosférou a logickým řešením záhady s překvapivým rozuzlením, ale ne. Ono se to chvílemi snaží být komedií, padají zde (rádoby) vtipné hlášky, ale pak to zase chce děsit a nahánět hrůzu, ale nejde to tvůrcům ale ani trochu dohromady. Navíc mne ta Thomasova slečna strašně lezla na nervy, protože takhle oddanou děvuchu jsem neviděl snad ani v černobílých českých komediích ze 40. let, dívku, která vždy stojí za svým partnerem, podporuje ho, odpouští mu jak na běžícím pásu, vše mu věří, běhá za ním jak psík... ale přitom je sama o sobě statečná a silná. Některé scény mne naplňovaly pocity užaslého překvapení, protože na sebe nijak nenavazovaly, a pokrok v příběhu probíhal asi tímto stylem - Thomas jede v autě (je na náměstí, někam jde), do toho zní voice over (asi to mělo odkazovat na Chandlera, ale spí to ukázalo neschopnost tvůrců vyprávět obrazem) a Thomas si přeříkává již viděné, aby náhle řekl: Aha! Ono to asi bylo jinak! Některé zvraty, a to, zda někdo je, či není mrtvý, jsou taky napřesdržku, zvlášť konec, ten mě vytočil snad ze všeho nejvíc, jak je odfláknutý. A to přitom jsou scény snad na pět minut, tak vlekle a pomaličku byly natočeny a se vlečou. Jeden trik docela ušel - skok ze dveří z místnosti s ptáky -, ale jinak to připomínalo televizní klony Caspera. Ve zkratce ještě - blbý temporytmus, špatný střih, herecky přepísknuté a nedůvěryhodné (nejspíš proto, že sami herci netušili, jestli mají jako parodovat, nebo být vážní).

    • 3.9.2018  21:26

    Neodbytný pocit deja vu - bez překvapení. Jo, záběry z dronu, noc, využití světel, dokonalé. Ale co děj? Policisté se zaseknou na několik dní na jediné stopě - sousedovi - i když jim to neštymuje, místo přepadení ohledají až co nejpozději. Pak je zde neznámý blázen, podivná náboženská fanatička, která se nechá (s pomocí manžela) dobrovolně zavřít na psychinu, a opět je zde neznámý vrah a únosce, který má vlastní zámek k soukromým potřebám - taky bych si prosím jeden hrad půjčil, i když bych tam jen drtil překlady. Herci vypadají, jako že je to nebaví, a i když moravská vesnice je nasnímána dokonale, prostě tomu chybí šmrnc, nápad, překvapení, vše jede ve vyježděných kolejích. Navíc někteří herci neumějí mluvit, šumlují neskuitečně, a u některých hereckých výkonů by je i amatérský herec přehrál. Potěšil mne Švehlík (a naštve mne, jestli v tom všem má prsty), a vlastně i Rampepurda, i když jsem ji málem nepoznal.

    • 2.9.2018  21:47

    Tady je všechno špatně, snad jen Postránecký a Révai se trochu snaží, ale zase oni hrají, takže to rádoby křepčení ostatních vedle toho vyznívá o to trapněji. Samotné situace někdo vymýšlel opilý nebo zfetovaný ve tři ráno po diskošce v FX Radost nebo nějaké karlínské továrně, a muselo jim to tehdy přijít děsně vtipné. Režisér stojí taky za houno, protože nedokáže herce utáhnout, aby uhráli nějaký ten rádoby vtip nebo gag, takže se zas blížíme k té trapnosti. A kamera jim v tom taky moc nepomáhá. Největším vrcholem trapnosti je gay/transgender/kdovíco v podání Novotného.

    • 1.9.2018  22:06

    Nedám odpad, protože pořád slušná animace, jednou jsem se zasmál a mělo to jeden překvapivý twist v půlce. Jinak nuda, která si hraje na popkulturní odkazy (Psycho, Krotitelé duchů aj.) a na nahláškovaný buddy film, ale selhává ve všem, co dělá dobré buddy filmy dobrými, a ani toho kung fu tady zas moc není. Chápu, jaké hlášky autoři mysleli, jak moc chtěli, aby byly vtipné, ale prostě tlačí nezkušeně na pilu, přehánějí nebo nedotahují, a vtipné to skutečně není, spíše jen stále víc trapné. Plus spousta zbytečných klišé. I ten přeceňující se vlk je nedotažený. Příběh jinak moc na dlouho nevystačí, a tak zhruba po padesáti minutách už se to lepí, jak se dá.

    • 31.8.2018  22:51
    L'orange (hudební videoklip) (1964)
    *****

    Naprosto dokonalý videoklip k ještě dokonalejší písni o tom, jak vás veřejné mínění může dovést až k šílenství (nebo - jak je v textu písně - k oprátce), aniž byste měli možnost obhajoby. Přesně jak píše Snorlax - potemnělé skladiště, obviňující hlasy a funguje to skoro jako horor.

    • 30.8.2018  00:37
    Equalizer 2 (2018)
    *

    Naprostý souhlas s verbalem. Zbytečně dlouhá dvouhodinová multikulti agitka, kde jsou snad jen tři akční scény a debilní protivníci (pojedete někoho honit někam, kde on si mohl dopředu připravit pasti, a ještě během bouře?), kde skutečně hlavní hrdina ku štěstí tápajícího černouška přivede a ten dokonce najde svoji lásku, a jinak vozí skutečně dědoušky Uberem a sem tam si odskočí do Turecka zachránit holčičku nebo odhalí zabijáckou jednotku ve městě... Druhé díly bývají většinou slabší, ale tohle je hrozně velký skok dolů - zmizela atmosféra prvního dílu, jistá sevřenost vyprávění (zde se skáče z tématu na téma naprosto náhodně) a docela uvěřitelné vyprávění. Brr, ledová sprcha, pryč s tím!

    • 29.8.2018  23:37

    To byla ale blbost! Hvězdička za prostředí hor, ale jinak... ukecané, se zdlouhavými záběry, aby se ta historka o ničem pěkně natáhla, a v závěru je z toho ještě protiboží agitka, ach jo. Artefakt je kus šutru čouhajícího ze zmrzlé země, u kterého se vedou další nekonečné debaty, jestli 11 nebo 14 tisíc let a který lid odkud kam a proč. Gore efekty tak nějak ušly, ale si to snaží hrát na původní Carpenterovu Věc, bez atmosféry, bez napětí, kromě cákanců krve a chlapa v jelení kůži v podstatě bez triku. Navíc se nic nevysvětlí, jen se nakousnou sice zajímavé, ale jen otázky, a končí to tak nějak nijak.

    • 29.8.2018  00:12

    Děsná nuda, a to jsem se na tenhle film těšil. Roztahané nic na dvě hodiny. Žádné zvraty. Člověk čeká nějaké podvůdky těch dvou na sebe, ale ty nepřicházejí, místo toho noc plná vášně a už to jede hodinu a půl až do konce v tomhle rytmu. Stačí se podívat na prvních dvacet filmu a posledních 15, a jste stále v obraze - vše mezitím je prostě obyčejný balast. A Russo tady vypadá spíš jak nějaká zoufalá milfka (a občas jako babochlap), než femme fatale. A ty vsuvky s psycholožkou byly mankote co a proč? Aby si zahrála i Fay Dunaway?

    • 27.8.2018  00:03
    Násilník (1976)
    ***

    Tenhle díl mne moc nevzal. Jsou tu podivní náboženští fanatici, kteří se ohánějí Bohem, ale nedělá jim problém zabít staříka v důchodu, který si po nocích přivydělává jako hlídač, nebo chlápka, co jen zvedá most, a ostatně i ten militantní kněz mi přišel divný - tahle rovina není moc vysvětlená a vlastně jsem pohnutky celé té skupiny nějak nechápal (jasně, šlo jim o prachy, ale přece jenom tam bylo nějaké hnutí v pozadí). I ten italský parťák tam má naznačené náboženské pozadí, mělo jít snad o nějaký kontrast? Na začátku je Harry sice opět drsný, ale jen chvilku, protože mu přidělí jako parťačku ženskou, a on změkne jak dvojka máslo. Navíc ta prdelatá Hispánka bez zkušeností pobíhá po městě, a to v saku a dlouhé sukni, tváří se věčně udiveně, aby pak prostřelila chladnokrevně někomu hlavu a řekne na to jen udiveně, ó jé, skutečně jsem se trefila? Konec vyznívá hezky absurdně, použití bazuky je sice efektní, ale stejně z celého filmu mám určitou pachuť nedořečenosti a nedotaženosti.

    • 26.8.2018  22:08

    Nevím, čím to je, ale jak se někdo talentovaný mimo USA dostane do USA, zblbne a ze svého talentu učiní pouťovou atrakci. Stalo se to mnohým, třeba Peteru Weirovi, který si ale aspoň udržel nějakou profesionalitu, a teď se stalo jinak mému oblíbenému Kennethovi. Začátek filmu v Jeruzalémě mne docela navnadil, vypadalo to, že půjde o jakési navázání na nové Sherlocky filmové a seriálové, kde se neberou postavy tolik vážně, ale pak nastoupily počítačové triky, další počítačové triky,. ubyly hlášky, a plejáda slavných herců tady hraje stafáž v protirasisticky zaměřeném snímku, na němž mne překvapivě, když jde o detektivku, ze všeho nejmíň zajímá, kdo je vrah. Je to užvaněné, zdlouhavé, místy zmateně podané, hlavně že máme efektní kameramanské záběry třeba shora v chodbičce vlaku, nebo efektní lavinu a průhledy do jídelního vozu, či záběry jakoby beze střihu. Zkrátka po skvělém úvodu přišel zmatek, rozplizlost, chybí nějaká hra s divákem, životnost postav, a vše je postavené jen na vizuálním efektu, jako kdyby Kenneth zapomněl, že už netočí komiks. A ten patetický a kýčovitý konec, ach jo!

    • 26.8.2018  00:40
    Magnum Force (1973)
    ****

    Jiný syžet, než u prvního dílu - tentokrát vraždí polda na motorce, žádný maniak. Scénář je na můj vkus poněkud prostoduchý a oproti jedničce holky už neukazují bobra (to byla ale stejně fajn doba, kdy holky měly bobry!), a dokonce ani těch výstřelů zde moc není. Překvapilo mne - příjemně - že vlastně v celé závěrečné pasáži je Harry bez své oblíbené pistole. Ostatně sám říká, že je policejní práce spíše o zkušenostech. Líbí se mi skoro dokumentární kamera (zpoza motorky, zpoza zbraně), ale na ty široké záběry přes celé město v jedničce to nemá.

    • 25.8.2018  21:43

    Něco málo mi chybělo, abych šel výš s hodnocením, ale už dlouho se mi nestalo, že si film pustím na zkoušku, a udrží si mne až do konce. V podstatě hned jsme uvedeni do děje, žádné zbytečné okolky, žádná zbytečná scéna, a nejenom, že to celé dává smysl, ale jde podle mne o velmi originální námět, resp. skloubení dvou sice dávno známých postupů a žánrů, ale podle mne to zde skvěle funguje. A vlastně je film i jistým mementem, které Kit pronese, totiž že ti umělci zemřeli, kdy zemřít měli, a dojit jejich talent skrze "nádoby" přinese jen zlo. Moc se mi to líbilo.

    • 25.8.2018  00:35
    Drsný Harry (1971)
    *****

    Opět jedna klasika žánru, z níž vykrádá i jeden díl Smrtonosných pastí, ten na motivy Simon Says. Pomalejší tempo vyprávění, uvěřitelné policejní postupy, dojde i na dětské oběti, a samozřejmě kritiku (nic se od té doby nezměnilo) právníků, kteří dávají větší práva zločincům. Vynikající lokace a záběry v podstatě přes celé město - nedokážu si třeba představit, jak dokázali zorganizovat tu noční hlídačku, kdy Callahan sleduje v podstatě život v domech celého města. Nechybí ani humor a vtipné poznámky (sebevrah, vynálezce modrých uniforem, šmírování přes okno, touha být hipík...). Vcelku uvěřitelné chování postav, dobrá hudba, dobré honičky, utekl mi film jako voda, což se o mnoha současných filmech na podobna témata nedá říct.

    • 24.8.2018  23:11
    Případ Kettering (TV seriál) (2016)
    ****

    Dva vyloženě slabé díly, ale jinak zástupce tasmánské gotiky, jak když vyšije. Včetně lokací, kamery, nostalgie, smutku, prokletí... Více u jednotlivých dílů.

    • 24.8.2018  23:08

    No a na teď by mohla na tento seriál ladně navázat první sezóna Wayward Pines a máme to v cajku. Za mě skvělé zakončení, kdy divák dává do kupy všechny náznaky, aby si z nich chronologicky sestavil řetězec, jenž není blbý a docela obstojně funguje včetně všech znaků a příznaků. V sedmé epizodě přitom tvůrci jen tahali diváka za nos a odváděli pozornost, aby zde vše postavili na hlavu, a přitom logicky, a vše podstatné vysvětlili. Komu chybí doznění, myslím může dát tu první sezonu Městečka Pines

    • 24.8.2018  22:15

    Docela slušná výprava, ale film (tedy tvůrci) si nedokáže vybrat, co vlastně vypráví a jak to vypráví - to je chvilku komedie, chvilku rasová agitka, chvilku thriller, a se scénami je to skok sem, skok tam. Nakonec z toho vylezou pětkrát tak delší Bakaláři, tedy pokud by brali černohumorné a v podstatě lidsky sadistické náměty.

    • 24.8.2018  17:41

    Ok, zdá se, že vše navzdory mystickým prvkům směřuje k racionálnímu vysvětlení (i když je otázka, zda bude vysvětleno pozadí oné jisté dané skutečnosti - a jak to všechno ovlivňovalo některé nejen přírodní, ale i klimatické procesy) a že vlastně spousta situací a problémů vznikla díky jedné úplatnosti a několika mlčením. Mrzí mne, že asi některé prvky vysvětleny nebudou (můry, číslo 666 a krev ve chvílích zla - tam se zdá, že si tvůrci sami asi té propojenosti ani nevšimli, možná ani ptáci a mech - leda vágně jako mutace, noční brýle, radiosignály, přelety, jasnozřivost chlapce apod.) a jiné poněkud zjednodušeně (toxický odpad, světla jako baterky mužů v lesích, kteří něco zakopávali, všechna onemocnění a jejich projevy). A i když jsou staré hříchy zdá se jasné (a je to depka, když všechny ty osudy domyslím), a i když se hrálo na vinu a trest a na Boha, nevím, jestli tomu i sami tvůrci chtěli nebo nakonec dali nějaký vyšší rámec, nejen obecné lidské podrazy a zlo. Uvidíme.

    • 24.8.2018  16:56

    Další spíše vyplňovací díl, kdy se v podstatě nic důležitého nedozvíme, tedy až na to, že už dříve... v Antarktidě... Dějí se další záhady, opět víme, že to souvisí s hřebenem a vrcholkem hory, ale k tématu samotnému toho moc není. Mimochodem, to, že je v místě pořád úplněk, navíc dvojitý, stále nějak nechápu. Jo, a některé postavy se nyní sem tam objeví, jindy dlouho ne, tak nějak nahodile. Začíná haprovat i jistá souslednost, když třeba s jde Annin otec pokecat s Danem, aby se vzáptí objevil v nemocnici u manželky.

<< předchozí 1 2 3 4 38 76 113 150
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace