honajz

honajz

Jan Lipšanský

okres Brno

homepage

43 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 35 68 102 135
    • 27.5.2017  00:19

    Přišlo mi to poněkud přitažené za vlasy - Venezuela aby obvinila šéfa CIA, Spolek aby na tuhle hru přistoupil, jeden zabiják jako maršal má vše vyřídit, Reddington podlézá ženské ze Spolku, ředitel je hozen přes palubu - a do toho opět strašný výběr písniček. Nějak té třetí sérii chybí šťáva - onen údajně promyšlený plán je vlastně o zaangažování jednoho státu a právník jen prohlédne smlouvu - fakt jsem čekal víc.

    • 26.5.2017  23:46

    Další z napínavých a akčnějších dílů, i když to s původním Blacklist nemá moc společného, a to bezhlavé bláznění po očištění Keenové mi přijde, prostě bezhlavé. Navíc je to už druhý, třetí díl, kdy se zbláznil ten, kdo má na starost výběr hudby, a ta je i zde strašná a strašně špatně vybraná - zvlášť při přestřelce v chatě. Jinak mi začíná připadat, že Spolek je v této chvíli leda spolek pěkných budižkničemů.

    • 26.5.2017  23:00

    To je tak, když něco plánujete, a pak narazíte na partu blbečků, malých zlodějíčků, kteří vše pokazí. A taky tady dojde k jedné amputaci sledovacího čipu z prsou pomocí víčka od plechovky, vraždě vysoké policistky, odchodu jiné policistky z místa, a vůbec se to celé tak nějak po.dělá... Snaha o očištění Keenové se nyní zdá být v nedohlednu. Hodně akční díl s několika zajímavými a jedním zcela nečekaným zvratem.

    • 26.5.2017  22:19

    Aby získal Reddington další díl skládačky, musí najít arabského teroristu Hasana, z něhož se nečekaně vyklube někdo, koho zná policistka Samar. Tom chytí Karakorana, pořád miluje svou ex-manželku, ředitel a jeho společník provádějí podivné kousky, až to trochu nedává smysl, takže celkově spíš jen mírně nad průměr.

    • 26.5.2017  21:54

    Celá třetí série zatím postrádá půvab 1. a i trochu té druhé. V podstatě chybějí i vztahové hlášky mezi Reddingtonem a Liz, více se vyzdvihuje postava Toma, ze kterého snad bude tajný agent ve stylu moderního Bonda, a prolínající se historka sérií je jen o tom, jak dostat ředitele a jeho černošského a všeznalého poskoka, a jak Společnosti zasadit co nejvíce ran. SPOILER V tomto dílu tedy palce Andráse Halmyho (v dílu je dokonce i vědec s českým příjmením!, ale vypadá spíš jak Hawking na vozíčku), jen aby se dostal do bankovní schránky a sebral řediteli prachy, které organizaci čajznul na svůj případný útěk.

    • 26.5.2017  21:49

    Další díl skládačky, která má položit ředitele prohnilého Spolku a očistit Keenovou, se skrývá v deníčku tajemného Džina, kam si píše všechny, jimž pomohl splnit si své - často nijak příjemné, spíše násilné - sny. SPOILER Trošku jsem nepochopil, proč se sem cpe ta muslimská linka, ale ok, potřebovali muslimskou holku, předělanou z muslimského gaye, asi aby mohli poukázat na něco, o čem se dnes v souvislosti s islámem v Evropě nesmí mluvit.

    • 26.5.2017  12:51

    Takový ten povinný spojovací díl, kde ani tak nejde o farmáře trollingu (kterého překvapivě Reddington s lehkým srdcem obětuje) jako o to, jak a jestli se podaří po zastřelení guvernéra uniknout. Mezitím se ale na politické scéně, tedy jejím zákulisí, objeví noví hráči, jeden z nich značně nedobrovolně, protože mu unesli a následně nakazili virem vnučku.

    • 25.5.2017  23:41
    John Wick 2 (2017)
    ****

    Vážně tohle natočili ti samí jako jedničku? Tohle má nadhled, spoustu jemných vtípků bokem, včetně souboje v sálu Poznejte svou duši, takže jsem se každou chvíli mohl jemně usmívat, jak na mne ti tvůrci zdařile pomrkávají očkem, abych to nebral tak vážně, a bavil se. A skutečně bylo čím se bavit, pokud člověk přijme pravidla (ostatně, na nich tentokrát příběh stojí a padá) a nechá se pak unášet vizuálními nápady jak v Římě, tak v muzeu. A do toho stavovská čest - nu, uvidíme, jaký to bude mít vliv nakonec při boji proti celému světu, pokud se tedy plánuje třetí díl. Jen se bojím, aby díl osamělý vlk proti celému světu, už nebyl příliš absurdní. Takhle to vypadá, že kdejaká maminka v parku, zametač, uklízeč, houslistka, deratizátor, hajl bába i dědek, bezdomovec - všechno to jsou nájemní vrazi propojení svými organizacemi. Uff. Potěšila mne účast Franka Nera, i když nikdo nemládneme.

    • 25.5.2017  21:36
    Bokeh (2017)
    *

    SPOILERY Hodně špatný film s neujasněnou koncepcí. Respektive ano, myšlenka je jasná, postmoderní a podobně povrchní. Polemika s Bohem a o světě, v němž můžeme žít každý den a užívat si ho, nebo to rovnou vzdát, protože život přece stejně vede ke smrti, takže je vše jedno. Určitý fatalismus, odevzdanost a částečný nihilismus. Snaha žít, rvát se s přírodou, jít dál i přes problémy, jež byla dána generacím lidí v minulosti, je zde degradována na únavu životem a moderními výdobytky. Vždyť říkám, povrchní vidění světa. Kdyby se alespoň pokusili založit rodinu, mít dítě... náznaky pokusu o přežití tam jsou (stavba generátoru, vodovodu), ale zcela upozaděny, jako něco nicotného. Dokonce chybí i myšlenka, že je fajn, že máme alespoň sami sebe, že máme jeden druhého. Vše je podřízeno onomu nihilistickému a bezradnému pohledu na světa život. Jinak film samotný trpí i scenáristickou neujasněností. Když si vezmete obdobnou sci-fi Quiet Earth, tam je podobná premisa jen podkladem k dalšímu jednání postavy (a posléze postav) a vede ke skutečně překvapivé pointě. Zde se objeví premisa, a hned je hozena pod stůl, aby ji nahradil hodinový dokument National Geographic o krásách Islandu. A do toho stále hraje ta strašná a posléze kolovrátková hudba. Člověk z toho opuštěného města nemá ani nějaký pocit - na rozdíl od Quiet Earth (a jiných, podobných snímků), kde prostě běhá až mráz po zádech. Jinak mi to i logicky přijde v některých ohledech nesmyslné - to pátrání po internetu a pomocí televize vzdali až moc brzy. Co když někdo další ve světě nahodil nějaký status na Facebook? A co rádio - jak rozhlas, tak radiostanice, třeba ty na letišti? (Vůbec taky nechápu, proč nezkusili si pustit nějaké DVD, číst knížky, zkusit i jiné možnosti zábavy.) A co to bylo kurňa za divnou katastrofu, že lidi jo (s výjimkou jich dvou, vlastně na chvíli tří - a proč zrovna jich dvou/tří?), ale zvířata ani ťuk? A starý islandský rybář, který mluví plynně anglicky a vede filozofická moudra? Ale no tak, new age už není moderní.

    • 25.5.2017  10:54

    SPOILERY V konečném důsledku naprosto tuctová a jalová historka, která by byla slabá i na dvacet minut v Krajních mezích nebo Věřte nevěřte. Tvůrci se zcela zbytečně soustředí na nepodstatné věci, příběh je rozvinut od špatného konce a špatným směrem, postavy nejsou představeny skoro vůbec, scény se na sebe často vrší bez ladu a skladu, rádoby tajuplná hudba je brzy a často pěkně otravná). A samotná pointa se dá čekat když ne od 20. minuty, tak minimálně od půlky filmu, takže je pak nuda sledovat celé to potácení a hraní si na jakýsi Šestý smysl. Navíc je zde i tak pár nelogičností, jež nevysvětlí ani stav hrdinky (Třeba ty postavy v kápích se objevují i tam, kde holka zrovna není. Nebo když halucinace vidí halucinaci /Paul vodníka/! A šéfredaktor existuje, nebo ne?). Hvězdička za hezké lokace a docela pohledné nohy Ali Faulkner. Samotné plakáty k filmu jsou napínavější než tenhle film samotný. --- Průběžné poznámky: Od prvních okamžiků mám pocit, že se dívám na amatérské video na YouTube - naprosto nudná kamera stylu, kam ji postavíte, tam stojí, žádné rámování, střih jen, aby se neřeklo. Herci si povídají jako v nějakém hraném dokumentu, ne ve filmu - což je zvláště patrné při rozhovoru novinářky s místním obyvatelem o těch záhadách vesnice. Ostatně - prozradit důvod divného chování lidí ve vesnici hned ve 13. minutě filmu, to je síla. Snímek nemá ani vlastní temporytmus - chvíli je den, pak najednou noc a v další scéně zas den. Holka je varovaná, aby se nevyptávala, ale náhodně zastavuje lidi a vyptává se. Dostane vzkaz, aby se zdekovala, ale nijak ji to netrápí, nijak o tom ani neuvažuje. Vtipný mi přišel ten plešoun, co v jednu chvíli jako by naháněl instalatéry s platovými vodovodními trubkami. :-) Naprosto směšné a nelogické pokusy o lekačky pomocí náhle se někde zjevivších lidí v kápi nebo nějaké masky. Ha, neviditelný vodník! A co návaznost scén? Nejprve vidíme, jak fotí na hřbitově, a teprve po chvíli vidíme, jak ten hřbitov teprve najde? Wtf? Střihač u toho spal, nebo fetoval? Hned další blbost - chlap jí řekne, ať nechodí k němu domů, a co ona udělá? Jo, jede k němu domů. Po vysvětlovací scéně o jedné věci následuje druhá vysvětlovací scéna o té samé věci znovu a znovu? Jako proč, aby měl film delší stopáž? Taky je divné, že lidi ve vesnici s ní nechtějí mluvit, ale zcela bezdůvodně s ní jeden chlápek mluví, a když SPOILER je zabit, hned se najde náhradní informátor? Ale no tak. Vůči novinářce nepřátelská vesnice, a ona tam najednou dělá v kavárně? Kdy, odkdy, jak? SPOILER Ha, další nečekaný zvrat, kdy to vypadá, že posedlá a otrávená (houbičkami, ne životem) je samotná novinářka a spousta věcí kolem ní jsou její halucinace! Uf, do baráku se chodí pro knihy jak do krámu, nikde nikdo. A když někoho honíte, nejlepší je nenechat nikoho u východu ani druhého východu. Tvl, nebo vlezou do přízemního rondelu z kamene, a uvnitř jsou zdi ze dřeva a místnosti v pravých úhlech, navíc holka pak jde do schodů do patra, které zvenku neexistuje! To se nedá odůvodnit ani halucinacemi hlavní hrdinky, tohle si prostě spíš filmaři nepohlídali, protože nejde o jediný podobný přešlap.

    • 25.5.2017  09:37
    Black Moon (1975)
    **

    Začátek docela navnadil - přejetím jezevce se dostat do alternativního světa, kde muži bojují tvrdou válku se ženami a naopak, ale mělo to varovat, že tím veškerá zajímavost a moudro skončí. Prostě je to o raném dospívání, probouzené erotice, vztazích mezi muži a ženami, a do toho jako poněkud neústrojný motiv je zde motiv stáří, kdy se staří lidé chovají jako děti. A mezi tím vším pobíhá mladá hrdinka, chová se jak blázen, a sem tam prohodí moudra s oslím jednorožcem. Málem bych zapomněl, každou chvíli se tam motají i nahaté děti (včetně pár těsně před pubertou), takže pan režisér si podobně jako náš pan Kachyňa splnil svůj pedofilní mokrý sen. Na filmu mi ale vadí, že je nesoudržný a těká z tématu na téma, podle toho, co zrovna ráno před natáčením pana režiséra napadlo, nemá ani v rámci fantaskního a snového světa žádnou strukturu (a že i sebebláznivější sny jakousi strukturu mají), navíc je většina věcí podaná značně depresivně a temně.

    • 24.5.2017  20:56

    Tyhlety kolektivní sporty. Jedno, jestli se ten tým jmenuje Avengers, Guardians, X-Meni, Transformeři, nebo jako tady Torettovci, vždy se můžeme těšit na rozflákaná města, na poslední chvíli uskakující obyvatele, spousty mrtvých, hromadu digitálního b.ordelu, ryčný soundtrack, spoustu výbuchů a barviček. A tak zde máme osmé mistrovství rychlých aut, okořeněné akčními hrdiny dnešní doby, pokusy a vtipné hlášky a pokusy o vtipné špičkování dvou "mlaďochů", neuvěřitelnými situacemi a nečekanými záchranami na poslední chvíli, kdy ani oheň nezničí jakékoliv auto, pokud toto chrání hlavního hrdinu. Je nutno uznat, že autoři měli spoustu nápadů - "zapršíme" se mi třeba moc líbilo, odkazy na původního Jamese Bonda mne alespoň nostalgicky potěšily, a jo, i akční scéna s nemluvnětem v náručí pobavila. Ale celkově je to maglajz a asi po hodině už jsem všechny ty akční nápady nedokázal docenit, protože jsem z nich již byl unavený a tak nějak mi bylo jedno, jestli v následující scéně budou skákat v autech přes Brooklynský most nebo jestli je třeba nebude honit na ledové pláni ponorka. Na občasné oddechové zabavení a vypnutí to ujde, ale jinak žádná sláva.

    • 24.5.2017  11:09
    Uteč (2017)
    ****

    Velmi povedený thriller s jemnými, ale skutečně jen jemnými přesahy do hororu, kde mi vadí neskutečně dlouhý a ukecaný začátek a určité drobné nelogičnosti (třeba kam zmizeli všichni ti předchozí nápadníci, když na večírku nejsou), ale ty se tady dají snést (třeba se už rozutekli z komunity do nových domovů, a ti na večírku čekají na novou várku). Velmi promyšlený scénář a jednotlivé vazby a propojení fungují skvěle, a i když asi každého napadne, že nějaká bílá sekta se vyžívá v honech na černochy, skutečné motivy, rozuzlení a závěr mi přijdou velmi originální. A po onom zdlouhavém začátku, jenž šel skutečně o polovinu zkrátit a bylo by dobře, je to pak skutečně velmi napínavé.

    • 24.5.2017  09:06
    Contratiempo (2016)
    **

    SPOILERY Než slabé tři hvězdičky, tak dám jen silné dvě. Proč? Protože film skutečně nemá chytře vymyšlený scénář. Začátek je dobrý, vtáhne a nabídne zajímavé možnosti a cesty, je poutavě natočený, má atmosféru. Jenže pak - tak kolem 25. minuty - začnou už jen různé variace příběhu, a z každého úhlu pohledu se věci mohly odehrát jinak. Skutečně jsem pak už v závěru čekal, že odněkud vylezou živí jak ten student, tak ta milenka, a budou tvrdit, že to celé byla konspirace. A při zpětném pohledu je zde spousta hluchých míst. Například naprosto prázdné silnice a divočina kolem, ale najednou jedou v krátké době po zapadlé silnici hned tři auta? A ten svědek proč mlčel celou dobu - skutečně čekal, že dostane zaplaceno? To by ho ale prohnilý právník přece nemusel hledat, že? Tak proč se svědek nepřihlásil rovnou na policii? Nebo celá ta záležitost s hotelem. Když se chcete zbavit milenky, zajedete s ní promyšleně do hotelu a pokoje, odkud nebudete mít únik? A když vezmeme, že šlo o sraz na popud milenky a víte, jaký je váš milenec rabiát, opět platí předešlé, že ho vylákáte do odlehlého hotelu, odkud nebudete mít jak utéct nebo jak se bránit? Zkrátka ta historka pak ani z jednoho úhlu pohledu (z podnikatelova, milenčina, rodičů) nedává smysl. A vlastně ani nezjistíme, kde se tolik hodin zdržela ta správná právnička. A podnikatel neví, kdo ho má navštívit, ani jak vypadá? A v takové krizi ani jednou nepojme pořádné podezření, že paní není tou, za kterou se vydává? A dráťák v propisce má skutečně větší dosah než sto metrů, aby se dalo v baráku na protější straně z mikrofonku zachytit každé slovo a nahrát na koutoučák (jo, na kotoučák)? Zkrátka na mne až moc náhod tam, tu i onde. Jinak zkušenější divák, který má nakoukáno více filmů, by musel být debil, aby mu hned po pár minutách nedošlo, že původní právnička není právnička.

    • 23.5.2017  23:27

    Přijde mi tahle mikrokomedie jako nedodělek - některé střihy jsou příliš rychlé, jindy jako by vypadla dokonce jedna celá scéna. Samozřejmě herecky a třeba scénou bim-bam je to skvělé, jen ten příběh je tak nějak jasný a pointa poněkud nijaká. Ale jako parodie na pitomost a hloupost některých institucí dokonalé.

    • 23.5.2017  15:33
    Život (2017)
    *

    Měl mne varovat už ten začátek, kde se v kosmu krásně nese zvuk prolétající stanice...A pak už jsem si jen psal jeden nesmysl za druhým. Celé to nijak objevné není. Závěr se dá vydedukovat, i když člověk viděl třeba jen dva kosmické horory (namátkou mne napadá Vetřelec nebo Věc). Motivace postav jsou něco podivného, odtažitého a chladného - podobně jako celý film. Jako divákovi mi ty postavy byly šumák, neměly životnost, jejich charaktery byly ploché jak žehlící prkno, a amatérský scenárista tak musel dojit emoce přímým přenosem z porodu (mimochodem, neříká se někde, že jsou na té stanici déle než devět měsíců?). Což samo o sobě bylo ještě blbější, než všechny ostatní věci, co se děly kolem. A ta vyvážená sestava! Ruska jako velitelka, pak je zde Japonec, černoch... a k tomu jeden z nich dokonce na vozíčku, považte! Úvodní záběr se opět snaží být efektní podobně jako u Gravitace, ale tentokrát by to nějaký ten střih sneslo. A samotný organismus je tak chytrý, že se podle něj dostane ven tak, že někomu zlomí ruku, leze do kosmu (když mu následně v Zarji chtějí odčerpat vzduch, ha ha) nebo se nechá nalákat do prvního modulu? A když lezl kosmonaut do prvního z modulů, jak mohl předpokládat, že ho ta věc nechá řídit a nechá ho změnit kurz jen tak? Zkrátka jsem jen nevěřícně neustále kroutil hlavou, pořád čekal, čím se to bude vymykat od všech možných klasik, a nakonec zjistil, že se to ničím nevymyká, ničím to není zajímavé, nemá to svůj ksicht, a hlavně to nemá co říct. Kdyby třeba alespoň rozehráli hru na krvelačné stvoření, které ale jednomu z nich pomůže (třeba černocha postaví na nohy), pak už bychom zde měli zajímavé dilema. Ale takhle?

    • 23.5.2017  00:54
    Ghost in the Shell (2017)
    odpad!

    Že někdy dám jakékoliv scifárně odpad, to bych nikdy nevěřil. Takhle povrchní a hloupý film ale aby pohledal. Všechna klišé znásobená hnusnou optikou a nedotaženým nápadem, vizí, pointou, zkrátka čímkoliv, čím chtěl film zaujmout. Ani nevím, odkud začít. Třeba hlavní představitelkou. Skutečně nechápu, když dáte mozku robotické tělo, tak za a/ proč tak hnusně neforemné (velký zadek, malé kozy, tlustá stehna), a za b/ jak by mohlo takové robotické tělo kurnik reagovat na lidská sedativa?! Námět vykradený z Univerzálních vojáků, Blade Runnera nebo Cely (té s J. Lo) a kdoví čeho ještě, kdy se nám strašně důležitě sleduje, že my lidé jsme lidé. Pak se to tedy popře a řekne se, že naše vzpomínky jsou ale vlastně k ničemu, protože nás tvoří činy. Ale už se neřeší, že naše činy vznikají a jsou ovlivněny i a někdy především našimi vzpomínkami. Nebo ta výpravná stylizace velkoměsta - rušné a přelidněné bulváry versus osamělé uličky a zavodněné plácky? A ty obří postavy měly značit co? Vždyť by byly takové úleťárny hned kvůli bezpečnosti provozu zakázány. Ale i tak - jakou měly velké holografické postavy běžících, stojících, něco někam lijících lidí mezi mrakodrapy, jakou měly významotvornou funkci, co to mělo naznačit nebo říct? Obávám se, že nic, že prostě se vzaly jen ingredience odjinud, doplnily tím, co tvůrce napadlo při výletu po houbičkách, a už se vařilo a mísilo. Celkově naprosto plochý, hloupý, povrchní a klišovitý film celkem o zajímavém tématu, ale podaném podobně, jako by o teorii Velkého třesku během vaření dortu sem tam něco na půl tlamičky naznačili pejsek s kočičkou.

    • 23.5.2017  00:42
    Johanka Čunková - TVOJE MAMA (hudební videoklip) (2017)
    *

    Video vtipné zhruba na takové úrovni jako vtípky dětí v mateřské školce - takže není divu, že videoklip má nejvíce v oblibě náš malý synek. Neustálé opakování refrénu, špatně natočené scény, trapný pokus být humorní včetně plácání na holou a skákajících koz, ok, možná kdyby ta písnička trvala minutu, tak by se to ještě dalo. Ale neustálé rozmělňování už tak chaboučkého tématu, neustálé opakování již zpívaného a hlavně viděného je časem skutečně nejen trapné, ale prostě stupidní, pardon. Závěrečná rádoby pointa ničemu nepomůže.

    • 20.5.2017  20:00
    Prsten krále řeky (TV film) (2004)
    ***

    Slabé tři hvězdičky, a to ze dvou důvodů. Hudba je zde naprosto neústrojná, nehodí se k vyprávěnému příběhu, prostě je zcela mimo. A pak jednání postav - jejich motivace se sice jakž takž dají pochopit, ale ne způsoby, jakými se složitě, těžce a klopotně dostávají ke svým dílčím úspěchům. A při castingu asi taky měli vlčí mlhu - o té sice hezky podsadité, ale prostě o žádnou krasavici nejde, která hraje rybářovu dceru, bude někdo tvrdit, že je ještě hezčí, než bývala? A ta vyzobaná a vyžilá zrzka v podání Štěpánové jako fakt si dělá šance na o mnoho let mladšího kupce? Ztratila veškerou soudnost? A o co přesně šlo Blažkově postavě bratra, na to jsem nepřišel za celou dobu. A Troškův oblíbený herec Šimůnek jako fakt miluje svou ženu natolik, že jí nedí včas pár facek, aby se probrala a začala žít normální život? A k její převýchově stačí, že po vyhnání z domu si sedne na rynku do rožku a tam smutně sedí a kouká? Dokonce mi poněkud unikala motivace samotného krále řeky, zákaz lovení ryb (v jiných pohádkách naopak rybář dostane hodně ryb za svůj slib, že dá králi řeky něco, o čem doma neví) a podivně začarovaný a podivně se projevující prsten. A to přitom Brzobohatý hraje skvěle. Zkrátka - spíše rozpaky a pachuť po skončení, kdy vlastně nevím, co mi pohádka chtěla říct, jaké je ponaučení (kromě obvyklého lidé, mějte se rádi, i když jste nemocní) a zda některé postavy prohlédly.

    • 18.5.2017  21:36

    Herdek, proč jen mi ten námět tak připomíná Manon Lescaut?

    • 18.5.2017  14:27

    Podobným filmům se říká podobenství. Zde je nabídnuto podobenství toho, co nás čeká ani ne v blízké budoucnosti, ale možná za pár dní, pokud vezme všechny ty snahy o rovnost do důsledků.

    • 15.5.2017  23:55
    Černá díra (TV film) (2013)
    **

    Docela slušné triky, i dobře vystavěný scénář, co se rozvíjení děje týče, ale postav víc jak na orloji, to filmařské vydírání dětmi mi také nepřišlo moc košer, plus mne štval ten debílek, který to může celé vypnout, ale prostě, aby bylo napětí, se chová jako debílek. Sem tam dobrý fór (parkování na místě pro invalidy), ale celkově mi to přišlo poměrně nudné, nezaživné a na ty dvě hodiny hodně ukecané. A to nemluvím o spoustě náhod a tak. Celé je to i chladně a neúčastně natočené na jedné straně, a multikulti na druhé (muslim podává rohlík katolickému knězi?wtf?).

    • 15.5.2017  20:48
    Varan vs. Kobra (TV film) (2005)
    *

    Takový ten film na sobotní půlnoc u televize - oddychovka, u které můžete na chvilku usnout, a když se sem tam vzbudíte, jen spočítáte rychle body count. Logiku zde nehledat - třeba střely z pistole varanovi evidentně nic nedělají, ale všichni se můžou zbláznit, aby stříleli zrovna z pistole a furt (=nekonečné zásoby munice). Ostrov je vlastně neobyvatelný, ale holka tam má barák a žádný varan nebo kobra jí na něj za celou tu dobu nešlápl. Atd., atd. Fakt jen taková sobotní popůlnoční oddychovka, nic víc.

    • 15.5.2017  09:57
    O pyšném panovníkovi (TV film) (1998)
    **

    Prvoplánově křesťanská agitka o tom, jak se pyšný panovník poučil a opět se stal pokorným a moudrým. Proč agitka? Vše je zde jednoznačně dané - panovník (o němž se tvrdí, že býval moudrý, ale nezjistíme, jak a proč se tedy stal pyšným) si o sobě myslí, že je víc než Bůh, poustevník je vyložený prototyp moudrého a zbožného poustevníka (žádný chybující Scholastikus!), který se živí jen kořínky a vodou ze studánky, královna je milující skoro až za hrob, dřevorubec je správný a silný chlapík - prostě vše ve svých škatulkách, bez životnosti, a z toho pak vyplývá i ona nedůvěryhodnost a agitačnost celého syžetu. Tak jistě, tváří se to jako pohádka, tam o charakteristiky postav moc nejde, jenže to by nesmělo z toho to křesťanské ponaučení trčet až tak okatě - čímž dělá mimochodem jakémukoliv křesťanskému ponaučení jen medvědí službu.

    • 15.5.2017  09:46

    V podstatě jen ilustrativní převyprávění pohádky, kterou čte paní Galatíková s podivným čepečkem na hlavě, a kde Marinu hraje Adamovská a krále Štěpnička (otec Mariny se ke konci příběhu zcela vytratí) - nic, co bychom neznali a inscenačně opravdu spíše jen popisné. Jediným vtipným momentem je hláška: Odveďte tu kozu!, kdy podvědomě čekám, že odvedou Zlatu Adamovskou.

    • 13.5.2017  10:49

    Celkově tedy nic moc nakonec, zlo se sice sem tam nějak projeví, sem tam někoho spálí, ale na hlavního hrdinu prostě nemá, jeho otcovská láska je silnější. Zní to jako klišé a klišé to je. Ale celkově je film příjemně natočen, scénář není úplně hloupý, odněkud někam směřuje (i když mu chybí temporytmus, půlhodinové intro je moc, a ke konci se příliš mnoho odhalení uděje zbytečně naráz. A třeba by mne zajímala i postava slepce v podzemí, o ní jsme se moc nedozvěděli. Má to i velmi slušnou výpravu, pár dobrých lekaček, a i když Cage zase hraje svoji škatulku věčně vykuleného idiota, tak zas ten pláč nad ztraceným synem jsem mu docela věřil. Takže mírný, skutečně mírný nadprůměr - není to ztráta času, ale nic moc objevného taky ne.

    • 12.5.2017  10:13
    Fišpánská jablíčka (TV film) (2008)
    **

    Napravení princezny v podání Šoposké docela ušlo, a Abrhám se Šafránkovou si to evidentně užívají, ale jinak mi celá ta parodie přišla nedotažená. Jak na spícím zámku, kde chudák Radek Holub je nucen předvádět nejtrapnější hereckou kreaci ve své kariéře (i když se toho zhostil se ctí, jeho věta: No, moc ses nesnažil, ta je pronesena se skvělou dikcí), tak u obra, kde to šlo možná trochu vzít drsněji nebo vtipněji - jinak samotný letargický obr je opět skvěle herecky ztvárněn. Trochu jsem nepobral ta jablíčka (ono to totiž posléze navádí k určité myšlence na incest, když tu máme zrzavého prince i zrzavou kuchařinku, jen blonďák princ si musí zlatovlasý protějšek teprve najít), a celá situace se Zedníčkem a Hrzánovou mi přijde, že scenáristce došly nápady, jak dál tuhle historku rozvíjet, tak tam prdne nějaké deux ex machina, dvě postavy, které kdoví odkud se vzaly. A ty písničky, oj!, ty tahaly za uši! Méně je někdy více.

    • 8.5.2017  21:05

    Oba filmy mne docela nudily, i když ano, je zde kus fantazie a oba formeláci mají být vtipní - i tou žravostí, ale na mne to prostě nefungovalo, přišlo mi to utahané, pomalé (což je dáno i tím, že jde o sestřih seriálu) a přijde mi, že autoři, jakkoliv kvalitní, to točili spíše z povinnosti a kvůli finančnímu zajištění. U druhého dílu sice pobaví poslední Hrzánova role nebo netradiční reklama na všechny opravárenské služby, ale je to poněkud málo. Navíc třeba nevěřím, že by dospívající Mahulena Bočanová měla zájem hrát si s prťaty, místo aby lovila chlapy.

    • 8.5.2017  21:03

    Oba filmy mne docela nudily, i když ano, je zde kus fantazie a oba formeláci mají být vtipní - i tou žravostí, ale na mne to prostě nefungovalo, přišlo mi to utahané, pomalé (což je dáno i tím, že jde o sestřih seriálu) a přijde mi, že autoři, jakkoliv kvalitní, to točili spíše z povinnosti a kvůli finančnímu zajištění.

    • 3.5.2017  00:00

    Mírně akčnější díl, kde protřelého mafiána nijak nerozhodí, že se s nějakým mladíčkem, kterého potkal ve švýcarském hotelu, zcela náhodně potká na ostrůvku ve své oblíbené restauraci, kde zrovna chce někdo unést jeho syna... Ale zas to má hezké exteriéry, snaží se to hrát na tu špionskou linku, nakolik je skutečně provařená, a objeví se tu i pár suchých hlášek - ne moc, ale na tři hvězdičky to zde postačí. K celkovému tvaru mám zatím jen tu připomínku, že to vypadá jako splácanina asi pěti různých jiných podobných filmů.

<< předchozí 1 2 3 4 35 68 102 135
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace