honajz

honajz

Jan Lipšanský

okres Brno

homepage

47 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 40 79 117 156
    • 14.1.2019  23:24
    Nevěsta z obrázku (TV film) (1983)
    ****

    Ona spíše než pohádka je to takové buddy movie o tom, jak práce z namyšleného knížete pořádného chlapa udělala. Mnozí současní chlapi by takovou lekci potřebovali, když už nejsou ty dva roky povinné branné služby. Vašinka se Zahajským jsou docela sehraní parťáci, zápletka v mlýně také dává smysl, včetně snahy otce ochránit dceru, dokonce i výprava je na studiovku hodně povedená. Jen ta závěrečná hudba se sem moc nehodila, protože celou dobu je to vedené spíše v té meditační rovině, kterou navodí hned zpočátku vynášení Morany. „Člověk by měl mít u sebe něco, co mu připomíná to nejkrásnější, co zažil."

    • 14.1.2019  23:14
    Most! - Epizoda 2 (E02) (epizoda) (2019)
    odpad!

    Další posilování stereotypů viděných očima někoho, kdo skutečné lidi mimo Prahu viděl jen z rychlíku - hodný a pracovitý cikán, ožralý bílý nemakačenko, ožralý farář. A pointa toho všeho, že se hospodskému s chlapa předělaného na ženskou postaví péro. Mezitím kecy jak diplomové práce o genderu.

    • 12.1.2019  20:34

    Laciná amatérština s mizernými triky a různými nelogičnostmi, ale zase je znát nadšení tvůrců a dokonce ani ten scénář sám, o sobě není až tak blbý, a dokonce obsahuje nějaké ty hlášky. Jsou zde různé tajemné náznaky, které však žel dál nejsou nijak rozvedeny a pak už je z toho jen nudný survival na sice hezkém ostrově, ale pouze na asi třech nebo čtyřech jeho lokacích. A btw, kam zmizeli pterodaktylové?

    • 12.1.2019  20:20
    Křesadlo (TV film) (2004)
    **

    Tvl, tohle byla pohádka, a ne soft porno? Jasně, přeháním, ale král je pořád zamilovaný do víly, i když je ženatý, princezna po nocích trajdá a celé ty noci tráví v hostinském pokoji jednoho mladíka, královna vypadá jako megera se sklony dominy, jen bičík a latex jí chybějí - ale ty xichty, co dělá, bohatě stačí. Žilková přehrává jak o život, takže jí tu závěrečnou proměnu těžko věřit, a o králi si člověk myslí, že je pěkný slaboch a že se nechává pořád takhle sprdávat a za sebe nechat vládnout manželku. A ona ani ta Vondráčková nic moc, asi trochu v té době přibrala, protože ta její prasečí líčka nijak atraktivní nejsou. Ale zas z toho vykřesala písničku do svého dalšího alba a samozřejmě další zářez na "herecké" pažbě. Ani to křesadlo vlastně nehraje nějak velkou roli, a tak jediné, co mne pobavilo, když ta prsatá víla použila křídu. Na dveře.

    • 12.1.2019  20:03
    O Všudybylovi (TV film) (1976)
    ****

    Na můj vkus se to rozjíždí docela pomalu, a než se král u čarodějnice dohrabe k zápletce, docela dlouho to trvá. Do té doby bych princeznu Jitku zabil, jak se nemožně chová, ale po Všudybylově entrée to konečně začne mít koule a i princezna Jitka najednou dospěje a začne se chovat nějak normálně na ženu svého věku. Vážně - myslím, že bez toho Všudybyla ve skvělém Svobodově podání, který je zde hybatelem děje, by měla pohádka jen polovinu kouzla a napětí. Jinak je znát temný rukopis Šiktance i jeho podivných záplet, ale tohle je jedna z mála jeho pohádek, kde vše normálně a logicky rozplete a dovede k zajímavému konci - ale to spíše díky Hrubínově předloze.

    • 12.1.2019  12:28

    Po veletrapné Záhadě v Beskydech jsem se seriálu hodně bál, ale tentokrát dokázali tvůrci vybalancovat tu hranu, za níž už by příběh a chování strážmistra sklouzly do trapnosti. Toho jsem se vlastně bál nejvíc, že Topinka bude stejně jako v „Beskydech" za trpného a dementně se chovajícího otloukánka, který je zde jen proto, aby si z něho každý dělal srandu. Naštěstí zde projeví svůj úsudek i schopnosti vcítění se a jednotlivé scény jsou skutečně vtipné. Vložený seriál s Hanákem a Nebřenským o praní peněz mne tentokrát taky bavil. Možná se mu časem rovněž dostane vlastního seriálu? Dvakrát třikrát jsem se u tohoto dílu dokonce nahlas smál - zvláštní, jak jde dělat humor bez fekálností a sprostých slov, a stejně funguje. (Řeknete mi, až mi budete dávat injekci? - Řeknu. Teď.). A potěšilo mne samozřejmě i cameo Donutila a nutno říct, že i Boková zde hraje poměrně slušně, i když nejvíc svýma očima. A ostatně mne pobavila i ta scéna v hospodě, takže nakonec, když tak nad tím přemýšlím, dám místo tří čtyři hvězdy. Sice se to chvílemi táhne a některé scény jsou jen na výplň, ale zas ta beskydská příroda je nádherná - a subplot s jezevci ji jen doplňuje. A jak tu někdo psal, celé vysvětlení a vyšetřování je stokrát logičtější než třeba u Dámy a Krále.

    • 11.1.2019  23:42
    Strašidlo (TV film) (1999)
    ***

    Originální námět i docela slušně zpracovaný včetně lokací (docela by mne zajímalo, kde se natáčelo), ale Jirka Stach je sice skvělý režisér, ale jako herec charakterních rolí nic moc. Ani Tatiana s velkým zadkem a ještě nezvětšenými kozami moc nezaujme. Je tu pár dobrých hlášek (politika, ona ne) a protože jde o povídku Bakalářů, muselo se vše racionálně vysvětlit, ale stejně mi na tom konci kousek tajemna chyběl.

    • 11.1.2019  23:14

    Dokonalá pointa! Ale jinak přesně styl komunikace s některými sluníčky v internetových diskuzích, kteří nemají ani tuchu o věcech, o kterých diskutují, zato mají správné ideologické postoje. Vlastně je to hrozně smutné, i když se člověk směje, že tento krátký film je dnes vlastně pravdou. (A teď si zkouším představit, jestli by něco takového natočila ČT, třeba Prušinovský s Kolečkem).

    • 11.1.2019  22:42
    Deset malých běloušků (TV film) (1993)
    ****

    Příjemně absurdní komedie z dob, kdy ještě bylo možné být politicky nekorektní. Na zámku hraběte Liera se schází skutečně smetánka tehdejších komiků a po vzoru Deseti malých černoušků postupně mizí ze scény - a mezitím si mezi sebou kolegové uštědřují různé rýpance, kterým, dominuje právě absurdní humor v některých dialozích a hláškách. Jednotlivá úmrtí jsou proložena videoklipem z vystoupení těch, kteří právě odešli - až najednou zjistíme že jsme dostali k ještě absurdnější pointě, jež však nemá až takovou sílu. Ale spousta nápadů je zde skvělých - sluha na provaze, pastičky na myši, větrací otvor, "tohle už nebude potřebovat", "to jsou ruské kukačky?" apod. Vlastně to bylo celé takové příjemné, člověk se u toho nebude válet smíchy pod stolem, ale celou dobu jemně usmívat a bavit se. Škoda jen, že na panu Lírovi je znát, že snímek točil krátce před smrtí.

    • 7.1.2019  22:53
    Rapl - Exekuce (S02E01) (epizoda) (2019)
    *

    Ze zcela prapůvodní atmosféry (a to mám ještě někde stažený ten zkušební pilot pro tehdejší diváckou soutěž „vyber, jaký seriál natočíme") se stala naprostá zbytečnost, s naprosto nelogickým jednáním postav, čile přehrávajícím Čermákem a spoustou prapodivných scén, nad nimiž se dá jen nevěřícně kroutit hlavou.

    • 6.1.2019  00:28

    Asi mě mohlo varovat, že i tchyně, která jinak má seriál ráda, byla filmem naprosto znechucena. Myslím, že poslední role paní Štěpánkové rozhodně mohla být důstojnější, i když i tady hraje stále dobře. Jediné, co je na filmu asi pozitivní, jsou záběry beskydské krajiny a pivo Beskydského pivovárku na čepu. Jinak se sice tvůrci snažili o absurdní komedii, ale nejenom, že se jim rozpadla pod rukama, ale sami mají podivný smysl pro to, co by to tak asi absurdní komedie mohla být. V určité chvíli už dokonce začnou, a řekl bych, že zcela nevědomě, parodovat sami sebe. Jako ano, chápu jejich styl humoru, kterým chtěli z Tomáše Hanáka udělat Sherlocka a z Nebřenského Watsona, chápu ten ohromný vtip, že trpaslík měl za syny dva chlapy jako hory, ale ono to tady fakt nefunguje. Hlavně strážmistr Topinka nemá žádné charisma, nic, proč by měl divák jeho postavu mít aspoň trochu rád -. naopak ten štětec pod nosem je spíše důvodem k nenávisti. A tenhle prezentovaný neumětel má mít dokonce vlastní seriál? Wtf? Pak zde ještě máme návštěvy u manželského psychologa, které také spíše zdržují, vztahu postav Donutila a Čvančarové se navíc nedá ani trochu věřit. A dvakrát se zde objeví jako drsní ostravští policisté s pražskou mluvou Bartoška a Taclík. Štvala mne i neadekvátní hudba - to umcaca by se hodilo možná k filmům podle Rosamund Pilcherové, ale tady to snad mělo dotvářet nějakou náladu, ne? Pravděpodobně rozvernou, ale nepovedlo se. Inu a ta scéna v chaloupce stařenky a "nečekané" odhalení jedné z postav - to je jak z Cimrmana. Jestli to bylo myšleno vážně, je to tragické, jestli jako vtip, pak to nezapadá do příběhu a jeho dosavadního vedení, prostě ta scéna je jak pěst na oko. A dost, na tak zapomenutelnou věc jsem vyplácal už dost slov.

    • 3.1.2019  19:38

    Docela příjemné překvapení. Je fakt, že ta vyžilá barbína v hlavní roli mi tam ne vždy seděla a ne vždy jsem jí ty její emoce věřil, taky vraha jsem správně odhadl velmi brzy, a že zhruba po 35. minutě se film krapet zpomalí (i když zobrazí zrychleně několik dní a několik smrtí) a taky žel jen nakousne možné jiné linie (poškození mozku, devět životů), aniž by je pak dál alespoň trochu smysluplně rozvinul (obdobně seznam podezřelých, s nímž moc brzy skončí), ale celkově film potěší. Mně se líbí, že se nějak vyvíjí i charakter hrdinky a film nabízí postupné odhalování náznaků i reálií jejího života (osobně se mi nejvíc líbila scéna s otcem v restauraci) a že zakončení není až tak tuctové - ty dva vtípky (jeden je zvrat, druhý skutečně vtípek) pobavily. Tempo je tedy sice skutečně ne vždy vyrovnané, ale tvůrci věděli, co říct a povedlo se jim to jen s malou ztrátou kytičky. Samozřejmě, že dojde i na zmínku o Billu Murraym (kdo to je?), a ten plakát na zdi (They Live od Carpentera) je vyloženě lahůdkou. Takže jo, pamatujte, že dnešek je prvním dnem zbytku vašeho života.

    • 2.1.2019  23:22
    Bravados (1958)
    ****

    V době svého dospívání jsem byl z tohoto westernu nadšený - byl totiž jiý, než všechny ty ostatní, kde obtloustlý herec předstíral nejrychlejšího pistolníka a v závěrečné , několikaminutové přestřelce zlikvidoval všechny indiány i bílé a míšené padouchy. Dnes bych filmu vytknul jistou zdlouhavost, kdy některé scény jsou zbytečně natahované, a tak se ztrácí údernost celého vyznění, které je vlastně na filmu to nejlepší - to prozření a ten pocit viny! Pro našince je film zajímavý účastí Jiřího Voskovce, který tady má docela velkou roli. Pro - nejen - křesťany pak i otázkou viny a jak píše ve svém komentáři Mariin, také otázkou, zda se člověk může sám pasovat do role soudce i kata, aniž by měl dostatečné důkazy. Inu, a pak zde máme mladičkého a později věčného záporáka Henryho Silvu, mladého Lee Van Cleefa, takže i jejich účast potěší. Nadprůměrný a poněkud neobvyklý western s trochu pootočeným jedním klišé, který je dobrý i po letech přes svou občasnou zdlouhavost.

    • 31.12.2018  01:09
    Miss Hanoi (2018)
    **

    Jedinými klady téhle detektivky jsou vlastně poprvé v české kinematografii nějak blíže představené prostředí vietnamské komunity, a pak ještě kamera (i když ty pastelové barvy jsou ubíjející) a střih. Samotný příběh je průhledný jak sklo, a když si ve dvacáté minutě správně tipnu, kdo za co mohl, tak je něco špatně. Televizní zpracování ve stylu Kriminálky Anděl, třetí série, tomuhle dílku rovněž moc nesvědčí. Samotný námět by vydal právě tak na jeden díl nějaké TV kriminálky, ale je roztažen o spoustu vaty (holka jede v autě, jede, jede) na tu hodinu dvacet + 6 minut titulků. Pokud jde o postavy, skutečně bylo nutno udělat z postavy kapitána Kříže až takový stereotypní archetyp sobeckého a rasistického burana? Osobně by mi sedělo víc, kdyby prostě té komunitě jenom nerozuměl, což by ho svým způsobem frustrovalo, ale jinak by byl normální. Takhle působí jako chodící klišé. Ha Thanh Špetlíková příjemně překvapila, ostatní pak už jen přehrávají. Samotný scénář by potřeboval taky líp propracovat, protože třeba postava Horvátha se zde jednou mihne, jednou se o ní mluví, a najednou ji v závěru hledají a nevíme tak zcela úplně proč. Také jsem měl jednu dobu dojem, že zavražděná a ten vietnamský mladík jsou bratr se sestrou (špatně představené vztahy mezi jednotlivými postavami asi už ve scénáři), a nakonec je podle mne i docela matoucí, SPOILER proč jsou někteří lidé zatčeni, tedy, co přesně spáchal ten fotograf, co přesně vietnamský boss, co starý polda. Za ten konec jsem šel s hvězdičkou dolů. Pokud se říká, že jednooký mezi slepými králem, tady bych film označil v českém kinematografickém bahýnku k půlokému. Btw, mohla by policistka řešit případ, na kterém je osobně a rodinně zainteresována?

    • 30.12.2018  23:27
    Devil's Gate (2017)
    ****

    Objektivně za tři hvězdy, ale protože tam hraje Jonathan Frakes - sice jen krátce, ale hraje -, tak dám čtvrtou. Film poněkud mate tělem, protože začne jako standardní FBI story a překlopí se (ale v podstatě naprosto logicky) do sci-fi hororu se survival stopami. Je to natočené lacině a to téma je profláklé jak reklamy s alzákem, ale tady jde o to, jak k tématu autoři přistoupili, a mně se jejich přístup líbí. Hluchých míst je tam sice povícero, ale přece jen film směřuje stále kupředu, odhalení a twisty přicházejí jeden po druhém a stupňují napětí, je to poměrně dobře zahrané (i když zpočátku mi agentka FBI, která je veganka a od chlapa si nenechá ani podržet dveře od auta, lezla na nervy) a v podstatě i ta myšlenka „sklizně“ po sto letech je v tomto kontextu neotřelá. Plus skutečnost, že kdybychom se s něčím podobným setkali, zavřou nás do blázince a všechna naše tvrzení budou jak čmáranice v dětském notýsku.

    • 30.12.2018  13:36
    Most! - Epizoda 1 (E01) (epizoda) (2019)
    *

    Intelektuálská představa buranského humoru mi nikdy moc neseděla. Je určena jen určité vrstvě diváků, která většinou nezvedla zadky ze svých pražských bublin nebo i zvedla, a popisuje to, co viděla letem světem a má potřebu bez znalosti souvislostí to pobaveně komentovat a dělat si z toho prdel, protože chápejte, ti lidi nejsou tak intelektuálně na výši jako elita. Navíc se všechny charaktery postav u takových projektů ještě o něco přeženou, aby to jako fakt byla bžunda pro ty zasvěcené s nadhledem a na výši. Pro mne tedy po prvním dílu jde spíše o sci-fi z nějakého paralelního světa, která se skutečným Mostem nemá až tak moc společného, a docela by mě zajímalo, kolik skutečných obyvatel Mostu a okolí seriál ocení a bude za něj rádo. Jinak těch 47 minut je zbytečně moc, protože hluchých scén, zbytečné vaty a pasáží je hodně.

    • 30.12.2018  00:09
    Nightshift (2018)
    *

    Celá ta historka by vydala maximálně na jeden půlhodinový díl nějakého creepy seriálu, tady je roztažená do hodiny a patnácti minut (když odmyslíme pětiminutové závěrečné titulky). Hlavní hrdinka je nepříjemná a nesympatická (a ani sexy není, pokud někd neobdivuje silná stehna a široké boky). Než dojde na noční směnu na recepci hotelu, uteče dvacet minut během kterých si pokecá se spolubydlící, s maminkou, s profesorem na škole - a nic z toho nebude mít vliv na příběh. Dalších dvacet minut probíhá vykecávání s kolegou na recepci, který ji zaučuje, a se dvěma hosty hotelu. Pak se konečně začnou objevovat duchové vánoc před deseti lety, kteří v hotelu byli zavražděni, ale celé to nikam nevede, hra nemá jasná pravidla, není zřejmé, za jakých podmínek se z kruhu dá uniknout, jestli se to děje každou noc, nebo ne, jak to, že recepční (původní) na žádné duchy nenarazil, a jestli to celé nejsou třeba jen noční můry. Konec je díky tomu (a neujasněným mantinelům hry) nemastný neslaný a ta pointa je fakt slabá jak já, když mám rýmičku.

    • 29.12.2018  00:45

    Příjemná akční komedie (ne, není to detektivka, ani krimi, i když si z detektivky bere jisté drobné prvky, ale to i z jiných žánrů), která lavíruje mezi žánry, aby nakonec předvedla i slušný katastrofický film - mně se totiž ten závěr v Chicagu moc líbil. Snímek navíc obsahuje spoustu odkazů k tehdy známým filmům, ale neparoduje je, jen využívá jejich atributy (třeba buranský texaský polda, kdepak už jsme ho viděli? Nebo ten vysoký chlápek s těmi divnými zuby, nepřipomíná až nápadně jednu postavu z Bonda? atd.). Můj oblíbený herec Patrick McGoohan zde opět dostal, jak se při jeho americkém angažmá stalo zvykem (a v seriálu Columbo dokonce třikrát), roli padoucha a zahrál ji zas skvěle. A popravdě jsem nečekal, že se Gene Wilder nebude pitvořit. ale zahraje docela uvěřitelnou roli, na níž hodně pobaví třikrát opakovaná hláška po třikrát stejné situaci... Ok, není to veledílo, ale skutečně jsem se příjemně pobavil.

    • 28.12.2018  15:28

    Příjemný, pohodový a vtipný film i po letech. Ústřední dvojice je dokonalá a jejich konverzace velmi vtipná. Navíc film dovedně mísí žánr romantické komedie a poněkud netradičního heist movie, přičemž samotná loupež je skutečně dopodrobna dokonale vymyšlená a v podstatě uvěřitelná. Fajn vidět Eli Wallacha také v jiném filmu než westernu nebo kriminálce. Škoda, že podobné filmy se v současné době už netočí. (Poslední mnou registrovaný pokus je Birthday Girl, o ničem dalším nevím.)

    • 28.12.2018  00:31

    Kdybych neviděl Šarádu nebo Jak ukrást Venuši, asi bych dal víc. Samozřejmě, tenhle film zde byl dřív, je jeden z prvních v těch dokonalých dialogovkách mezi muži a ženami jako Leopardí žena, Jeho dívka Pátek nebo Příběh z Filadelfie. Přesto mi některé scény přišly trochu nudné a někdy bych ocenil břitčí dialogy. Ale abych nebyl chápán špatně - pořád je to velmi, velmi vysoký nadprůměr a bavilo mě to od začátku do konce. Jsou zde totiž i dílčí vtípky (třeba s mrkví, nebo i jak jí naplácá v půlce řeky na zadek), kterých většinou ve filmech moc nebývá, a samozřejmě zdi Jericha jsou skvělým podobenstvím. Scéna manželského páru před detektivy je dokonalá a velmi vtipná. A vlastně člověka i zajímá, jak se charaktery těch dvou poněkud namyšlených lidí, kteří život doposud brali poněkud lehkovážně, i když každý z jiné strany, nakonec vyvinou. Tady mi trochu vadí, že se víc nedozvíme o postavě opileckého, avšak čestného novináře (šek na 39,60 dolarů!) a jeho životních osudech. Ale celkově film příjemně pobaví i po letech, a to od jeho natočení uteklo víc jak 80 let.

    • 27.12.2018  22:16

    Mno, ta krimi zápletka, ke které se propracujeme až skoro v půlce epizody, je myslím docela průhledná, i když vypadá zamotaná, ale tenhle díl je primárně o tom, proč Monk hledá paní, kterou náhodně potkal na ulici, aniž by sám věděl, proč ji hledá a proč kvůli tomu nespí. Noční město mu přichystá podivná překvapení, jen těch náhod mi přišlo trochu moc. Ale kvůli závěrečné scéně s taxikářkou to stojí za to. A pak kvůli scéně u psychologa, který si Monkovi dovolí říct, že si nemůže pamatovat všechny lidi, které kdy potkal.

    • 27.12.2018  13:17
    Kouzelník Žito (TV film) (2018)
    *

    10 z 9 marxistů like this. Moderní marxistická agitka, kdy můžete bez důkazů kohokoliv obvinit a dokonce potrestat za domnělé křivdy. Nelíbí se ti vetešník? Šup, potrestat! Nelíbí se ti lichvář? Pryč s ním! A kam zmizel mlíkař? (Abych citoval Skřivánky na niti.) Žánrový mišmaš (je to muzikál, nebo pohádka?) s nevěrohodnými hereckými výkony, kde zvláště mezi ústřední dvojicí to skutečně nijak nejiskří. Četl jsem někde přirovnání k mladému Neckáři v Šíleně smutné princezně - ale ten tam byl jak rtuť, ne kmínek, který, kam postavíš, tam stojí. Navíc se jemu a Vondráčkové ten vztah dal věřit. Tady princezna až na pár nijakých náznaků trpně stojí a buď se zamilovaně usmívá, nebo mračí. Představitel Žita pak má charisma leklé žáby, skutečně to jinak nemůžu pojmenovat, To i ten český Belmondo (kdepak je mu konec?) dokázal alespoň nějak zaujmout. Navíc je zde řada logických i tematických lapsů včetně chyb skriptu. Například - když princezna jede v kočáře pro vyhozeného Žita, kde přespal kočí? Jak to, že se na dvorku objevila kára s oslem, když o ni v říši zla a na louce Žito přišel? Kdo nebo co jsou hraběnky (množné číslo), za kterými král dochází? Nějaké mnohoženství? Proč neposlušný voják nedostane rajóny, vytírání hajzlů nebo samotku ve vězení? Fakt bylo nutné naznačovat, jak Žita těší, že přes noc bude princezna spát u něho doma? Trochu perverzní, ne (na pohádku)? Proč chybí scéna, jak čert vzal správce do pekla, která podle vyprávění má být jednou ze stěžejních? To s tím tvrzením, že je zloduch čistý jako lilie, odkazuje na Kalouska? A to o tom nepoctivém správci tedy pak na Babiše? A král, který věří proradným rádcům, na Zemana? Jak se v pohádce vlastně projevuje dobro, když nakonec zjistíme, že VŠICHNI v podhradí i na hradě mají hříchy? Jako zase odkaz na "Všetci kradnú"? Proč není rozvinuta myšlenka zneužití dobrého úmyslu ke zlu věci? Proč jsou dialogy tak zoufale nevtipné, i když se o vtip pokoušejí? Proč postava rádce tak moc připomíná Závist z Nesmrtelné tety (včetně alter ega v podobě Renče)? Jak může kámen v jeskyni kouzlit, když ho PŘED kouzlením viděla princezna? A vůbec, proč si Žito vůbec zcela poprvé sundal kámen z krku kvůli kotěti a nechal ho ležet daleko od sebe? Když máte cennou věc, dáváte na ni zvlášť bacha. A vážně mám věřit, že si v pekle jedna čertice může dělat, co chce, a Lucifer na nic nepřijde, dokud mu to někdo zatepla nedonese? Jinak mne docela mrzí, že to nemá se středověkým kouzelníkem Žitem a jeho příhodami nic společného.

    • 26.12.2018  23:06

    Moc mě to zklamalo, protože začátek je skvělý a střet dvou světů uhlazené produkční, která si na rande zjišťuje vše o svých protějšcích a chce být vždy na koni, a buranského, machistického a šovinistického chlapa sliboval mnohou bžundu. A prvních tak dvacet minut skutečně šlapalo skvěle. Včetně všech těch pouček o vztazích mužů a žen, které ale vždy úspěšně ignorujeme, a pak se divíme. Spousta rozehraných situací pak ale zmizí do ztracena (existuje tedy pan dokonalý, nebo je jen bájnou chimérou?, jak to bylo s Mikeovými prvními láskami a zklamáními?, proč není víc využita jeho sestra a synovec?) a ze všeho se stane bublinková selanka bez jakýchkoliv již zajímavějších zvratů, která už jen těžce supí k očekávanému konci. Butler by se asi měl držet těch akčních filmů - sice jsou přehnané a blbé, ale jde mu to tam líp, a aspoň odsýpá nějaká akce.

    • 26.12.2018  22:55

    Je to průhledné jak čiročiré sklo a klišovité až na půdu - král léčitel, nemocný král, statečná princezna, podceňovaný hrdina, baba Jaga jak z Mrazíka, „kocour v botách“ a samozřejmě proradný rádce (!) a současně zlý čaroděj. Wow, to jsou ingredience, které by fakt nikdo nečekal. Ale čím víc pohádka jela, musel jsem ocenit promyšlený scénář, který všechny ty průhledné atributy o něco posouvá na škále zábavnosti, navíc si připravuje chytře dopředu některé scény (čaj na usnutí, kocour, vánoční přání), kamera kouzlí, Richard Autner hraje svého Martina s dokonale pobaveným úsměvem na tváři, takže je to celé takové oddechové a příjemné... Takže jsem si nakonec řekl, a co, že to má všechny ty klišé a průhledné atributy, když jsou dobře skloubeny a využity pro příjemný a pohodový celek? A konečně po čase slušná a koukatelná princezna.

    • 26.12.2018  22:41

    Blbost s tolika nelogičnostmi (mimochodem v žánrech chybí sci-fi: když už jste k tomuto žánru na ČSFD přidali Útok na 13. okrsek), až se mi to nechce ani komentovat. Jednání postav je v rozporu s jejich potřebami i s cíli zlodějské komunity navzájem. Čirou náhodou v tom taky lítá propiska - trezor s obsahem za 18 milionů. Jeff Goldblum si moc nezahrál a Zachary Quinto taky moc prostoru nedostal, i když zas hraje záporáka. Ale tohle prostě nejsou Heroes. Žádné z postav se nedá ani fandit - natož té babičce doktorce, která na konci jde vehementně zachraňovat svět všemu navzdory jako správné sluníčko. Na tohle by se moc dobře točila parodie - roli Jodie Foster by hrála Bohdalová a Everesta třeba Jákl. A to by bohatě stačilo. Jo, a tu francouzskou super ninjovou Táňa Pauhofová. Fuj, to byla nedomyšlená blbost. Přitom nápad i to prostředí hotelu zajímavé, ale samo o sobě to nestačí.

    • 26.12.2018  22:34
    7500 (2014)
    **

    Totální slátanina, které však nejde upřít několik solidně natočených scén se skutečně hororovou atmosférou. Ale jinak mi to přišlo, že se koukám na nějakou parodii ve stylu Připoutejte se, prosím, protože mnohé scény jsou nechtěně vyloženě směšné (škrábání ruky mrtvoly po skle, těhotenský test (!)) a postavy jednají jako idioti. Navíc to celé nedrží pohromadě tak ani tak (ať přijmeme jakoukoliv z nabízených teorií - a i v tom je problém, že jsou zde nabídnuty hned tři ! vysvětlující teorie, ale ani jedna není naplněna), postavy mizí a zase se objevují, některé jsou a jiné nejsou, jakoby "předurčeni" i poté byli jen někteří, jednou projdou všechny záchodky a nikde nic, a podruhé zakopnou o nohu - a do toho ta všudypřítomná ruka, wow! Kdo nečekal, že se objeví nějak na konci, je blázen. Pokud by to byl amatérský film z 90. let, řeknu ok, děcka to snažení krapet přehnala, ale takhle?

    • 24.12.2018  17:20

    Scénář by potřeboval ještě trochu otesat do finální podoby, a pokud to mělo dramaturga, možná mohl autorovi naznačit, že některé motivy a linie je potřeba také vypointovat nebo dotáhnout (zde narážím třeba na setkání císaře s manželkou po návratu, kde si prostě měli některé věci vyříkat, ne se jen na chodbě chytit za ruku). Rajchert sice zbytečně přehrává, ale to vyrovnají pohledy do bohatého výstřihu Aničky. Ale jinak kamera, hudba, výprava a v podstatě samotný příběh mají své mystické kouzlo rurálních pověstí a příjemně se na to dívá, a některé dialogy a hlášky jsou dokonce velmi dobré.

    • 24.12.2018  16:54
    Amerika (1994)
    *

    Naprosté nepochopení předlohy a neschopnost dotáhnout Kafkovu myšlenku do konce. Dokud se jede podle Kafky, má to grády, ale poté autory přestalo bavit domýšlet, jak to mohlo být dál, a natočili si road movie z výletu po USA bez jakékoliv další zápletky nebo myšlenky a pointy. Přičemž vše směřuje jen k odpalu závěrečné písničky. Jó, kdyby to natočili tak, že strýček v pozadí vše organizuje, přičemž Karel se zatvrdí a bude mu chtít ukázat, že není žádný nýmand, mohlo by jít o něco zcela jiného. V závěru by pak byl tvrdší, než strýc, a mohlo to končit scénou, kdy strýček s úsměvem pokývá hlavou a řekne: Vítej do rodiny. To by člověka mrazilo. Ale takhle je to jen selanka.

    • 24.12.2018  16:38

    Nikdy mě ta pohádka nebavila. Zelenka je poctivý řemeslník, ale neodkáže svým dílům dodat něco navíc, osobitější a zajímavější rukopis, jaký měl třeba Ludvík Ráža. Tehdy šlo o nejdražší posametovou produkci pohádky, tak se kolem ní dělalo velké haló (jako později kolem Lotranda a Zubejdy), ale celkově je pohádka skutečně velmi průměrná a ignoruje jak předlohu, již vlastně znásilňuje, tak vlastně i elementární logiku.

    • 24.12.2018  16:31

    Hodně slabý a zbytečně dlouhý film v podstatě o ničem, s jedním jediným pokusem o zvrat, s nesympatickými herci a režií, z níž přímo čiší, jak to Menzela nebavilo. Slušná kamera a lokace, ale to je tak všechno. Vzdáleně takové ruské Zvonokosy, přičemž mi tento buranský žánr ve stylu jak městský intelektuál vid vesnici nikdy neučaroval.

<< předchozí 1 2 3 4 40 79 117 156
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace