Dan9K

Dan9K

Daniel Patras

okres Praha
Pan skladatel :-)

homepage

121 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 14 21 27
    • 4.11.2017  01:04
    Freejack (1992)
    **

    První půlhodinu mě to neskonale otravovalo. Emilio Estevez je naprosto příšerný neherec. Dialogy byly utrpením. Po skoku do "budoucnosti" se to celkem rozjelo, přestože je ta budoucnost naprosto přitažená za vlasy. Směšnost některých sci-fi, ve kterých si myslí, jak překotný je vývoj, je bohužel častá. Ovšem, jak to udělat, když musely některé postavy přežít i do budoucnosti že. Na druhou stranu je doba 18 let pro obě dvě postavy, které prežily do budoucnosti, naprosto neviditelná. Jako kdyby s tím Alexem skočily taky a nezestárly. Ve zkratce: akce celkem ujde. Mick Jagger překvapil, Hopkinsovi jsem to teda fakt nevěřil, samotné rozuzlení je celkem fajn, výsledný dojem lehký podprůměr.

    • 4.11.2017  00:34

    Tenhle film a jemu podobné mají smůlu v tom, že nestojí žádné úsilí zjistit, že nebudou zrovna zářit na oscarovém večeru. Jasně, má to špatné triky, naprosto antiambiciózní zápletku, sem tam je to lehce úsměvné (abych se něčemu v tomhle snímku opravdu od srdce zasmál, to bych nesměl vidět stovky dalších tohoto typu), ale ve výsledku to není o nic blbější, než celá řada blockbusterů, které ty triky mají jakože skvělé, ale které tu svou vnitřní stupiditu dokáží lépe před většinou diváků skrýt. Zhouba Aztéků nic neskrývá a proto je snadné si do ní kopnout. Co nemůžu upřít, je fakt, že mě film držel v pozornosti po celou dobu a bavil mě, hlavní hrdinové si získali moje sympatie, dialogy mě neurážely, některé postavy (kapitán, vůdce kmene) nebyly zas tak jednorozměrné, jak by se dalo čekat. Přišlo mi to v pohodě. Film zdaleka nesplnil moje očekávání, v pozitivním slova smyslu. Byl by to i celkem dobrej gore, kdyby ty efekty nebyly až tak špatné (SPOILER: nestává se moc často, aby člověk viděl brutální smrt a vnitřní orgány krásné dívky KONEC SPOILERU). Dvě hvězdy jsou moc, jedna je málo, dám ale dvě, jelikož jsem čekal, že mě ten film bude strašně štvát, a neštval.

    • 26.9.2017  22:05
    Hitlerovy ženy (TV seriál) (2001)
    ***

    Je to slabší než Muži z jednoduchého důvodu. Ženy byly ve 3. říši o mnoho řádů méně důležité. První čtyři díly jsou ovšem velmi zajímavé. V pátém a šestém díle už mi přišlo, že se tak trochu vaří z vody a autoři pořádně nevěděli, koho tam mají dát.

    • 16.9.2017  02:35

    Tak tahle epizoda si rozhodně zaslouží lepší hodnocení. Sice vychází z epizody, která byla ve svém jádru zcela nesmyslná, ale sama o sobě je přesně důvodem, proč miluji sci-fi.

    • 13.9.2017  03:19

    Jeden z nejzajímavějších dílů. Čistě zážitkově by to bylo určitě na 4*, jenomže to vůbec nedává smysl. Jeden velký paradox a dvě vykonstruované smrti, aby se v dalším dílech nemusely řešit zdvojené postavy.

    • 31.7.2017  18:07

    Jo je to jen střihák, ale v tomto typu seriálu, kdy je každá epizoda o něčem jiném, je takový střihák dost důležitý. Navíc super závěr, přesně ve stylu tohoto seriálu.

    • 31.7.2017  18:05

    Tenhle díl je takovým zlomem u Krajních mezí. Do té doby byly díly veskrze velmi rozpačité, někdy až úplně blbé. Je to první díl, ve kterém je ta atmosféra, pro kterou ten seriál miluji. Ty bezútěšné konce. Robert Patrick skvělý, scénář Brad Wrighta, co k tomu říci že. A hlavně, pokračování v druhé sérii s názvem Lehká Brigáda, což je vůbec nejlepší epizoda seriálu.

    • 29.7.2017  04:06

    Námět skvělý, ale šlo z toho vytřískat víc. Ale zahrál bych si.

    • 29.7.2017  04:05

    Takhle epizoda stojí za zhlédnutí jen díky závěrečné scéně s Teal'cem, jinak je vlastně ostudné, že tři díly před koncem seriálu, kdy by mělo vše vrcholit, vypustí něco takového. Ale aspoň je to symetrické. Dva nejhorší díly Hvězdné brány jsou třetí od začátku a třetí od konce.

    • 19.7.2017  03:31

    Tak tady hodnocení vůbec nechápu. Základní příběh byl možná lehce napínavý, ale dovedu si představit, že ten nápad je tak na první dobrou. Požadavek byl nacpat do tohoto spin-offu nějakým způsobem goa'ulda, tak co vymyslíme asi... celé vyvrcholení zabíjí vedlejší linka s Teylou. Závěr se zpěvem sice mohl být působivý, ale na mě působil směšně, už jen tím nazvučením. Je tam spousta zajímavý dílčích scének, ale jako celek mi to přišlo prostě blbý. Zásadní klad dílu je ale supr scéna s doktorem Leem o Pánu prstenů.

    • 19.7.2017  01:23

    Často jsou díly, které se liší od zaběhnutého formátu, hodnoceny více negativně, ale nezaslouží si to. Tohle je přesně jeden z těch dílů, ze kterých sálá atmosféra předchozího projektu řady tvůrců Hvězdné brány, a sice seriálu Krajní meze. Nová technologie, která se obrátí proti jejím tvůrcům i dalším lidem. Dějová premisa, která je zdá se takřka nevyčerpatelná a vždy mě spolehlivě přiková k obrazovce. Tenhle díl je prostě správný sci-fi thriller.

    • 11.7.2017  02:33

    Rozhodně nemůžu souhlasit s benem666. Miluju tyhle odlehčené díly. Dokazuje to nadhled tvůrců. Je tady tuna narážek na kvalitu a slabiny jednotlivých dílů či aspektů Hvězdné brány. Závěr při "konfrontaci" je úžasný. "Joe je holič". No a třešničkou je hvězdná účast Dana "Homera" Castellanety. Ve chvíli, kdy se Joe baví s O'neillem o Simpsonech, to má úplně jiný rozměr. Občan Joe sice nedosahuje genialty pozdější epizody 200, ale jako zahřívací kolo funguje báječně.

    • 17.6.2017  01:46

    Teda, tohle by asi za komunistů klidně pouštěli, to je fakt děsivý. Měl jsem u toho podobné pocity, jak z konce Pekařova císaře, ale tohle bylo horší, už jenom proto, že je to aktuální! Pokud se přes to ale trochu přenesu (protože to bych musel dát snad odpad), tak je to vlastně vtipná zápletka a má to hezký závěr.

    • 8.6.2017  03:17
    Survivor: Game Changers (TV pořad) (2017)
    **

    Série, která pro mě již dokonale potvrdila to, že se nejedná o reality show, ale čistě o fiktivní příběh, který sestřihává dejmetomu reálně vytvořené záběry lidí z pláže pro vytvoření zcela jiných příběhů a samoúčelných dramat a zvratů. Je fascinující, že Robinsonův ostrov byl mnohem zábavnější, přestože se tam většinu času díváme na to, jak žerou rýži. Tady trvá jeden den pět minut, ale díky tomu jsou motivace hráčů často úplnou záhadou a vyloučení hráče je mi úplně putna, protože vůbec nevím, kdo vlastně jsou. Chtělo by to nějakou sérii ála Borneo asi, tohle už je fakt moc. Kvalitu vítěze nemá vůbec cenu hodnotit, protože celá final 6 je vlastně omyl, který způsobilo milion neférových twistů ze strany produkce. Ale jak známo, vítěz si své vítězství vždycky nějak zaslouží. A hodnotit lidi, kteří tady hráli, nikomu z nás nepřísluší, protože to, co jsme mohli vidět, nám rozhodně nedává žádnou možnost posoudit reálnou situaci, která tam byla. Je to asi tak, jakoby vás někdo 24 hodin natáčel na kameru, pak dal do vysílání pět minut toho, jak serete na záchodě, a pak by o vás všichni říkali, jak jste nechutný.

    • 28.5.2017  03:14
    Pán času - Smile (S10E02) (epizoda) (2017)
    **

    Nápad skvělý, vizuálně super, mohla z toho vzniknout parádní mrazivá epizoda ve stylu Silence in the Library, bohužel to dojíždí na nedostatek herců, velmi prapodivném vyústění, zkratkovitosti a celkově příliš lehkovážnému tónu - jde v podstatě nonstop o život, mohlo to být strašně napínavé, ale ve výsledku jsem měl pocit, že o nic nejde.

    • 4.5.2017  17:29
    Robinsonův ostrov (TV pořad) (2017)
    ***

    Strašně rozporuplné. Do sloučení se jednalo o překvapivě skvělou záležitost. Systém jedné kmenovky za dva díly byl sice roztahanější, ale byl vlastně přesně tím, co mi chybělo na Survivoru. Survivor je strašně hrrr, jde se od soutěže k soutěži a z kmene se ukáže naprosté minimum. Takže jsem naopak ocenil, že tady si k hráčům divák vybuduje daleko lepší pouto, daleko více ocení to, že opravdu hladoví, tím pádem i daleko více docení to, že například vyhrají nějakou odměnu v podobě jídla. V Survivoru vyhrají jídlo a říkám si no a, tady mi ten význam byl hned zřejmější. Jenže úderem sloučení nastala radikální změna. Zásahy do soutěže od produkce a změna systému na jednu kmenovku za čtyři díly. Jak jsem ocenil ten předchozí systém, tak tento už byl přes čáru a začlo být jasné, že televizi jde už pouze o výrobu co největšího počtu dílů a už nejde o kvalitu. Nevadí, že se 3/4 času díváme pořád na to, jak žerou rýži nebo dokonce jak žerou rýži na ostrově vyloučení, kde se nic neděje. Ale budiž, i to šlo nakonec překousnout. Daleko větší problém byly ty zásahy od produkce. Hned na úvod sloučení je tu soutěž, která eliminuje tři lidi, aniž by je někdo vyhodil na kmenovce. To je naprosto ostudné a proti smyslu hry jako takové. Pak je tu hráč, který je 4 dny mimo v nemocnici a vrátí se po dvou uplynuvších kmenových radách jakoby se nechumelilo. Opět proti smyslu hry jako takové. Pak je tu hráč, který úplně vypadne ze soutěže, je členem poroty a vrátí se zcela nesmyslně opět do hlavní hry jen proto, aby o pár dílů poté porušil nesmyslné pravidlo a byl ze hry znovu odvolán. Pak je tu ostrov vyloučení, který je opět zcela nesmyslně hráčům zatajován co nejdelší dobu a přitom nevíme proč. Pak je tu porota, která ze záhadného důvodu (vlastně z důvodu toho, protože byl nesmyslně zatajován ostrov vyloučení) vůbec není účastna kmenových rad, a tak vlastně není zcela kompetentní v rozhodování toho, kdo vyhraje. Pak je tu enormní množství všelijakých extra hlasů a super výhod, takže některé kmenové rady byly absurdně přehlcené a bylo to zkrátka moc. Pak je tu závěr v podobě dalších eliminačních soutěží, které jsou daní za to, že Nova koupila nejlevnější holandskou variantu show. Je toho zkrátka hodně, co Nova posrala a už se nedá ani na všechno vzpomenout. Velké otazníky například budil i střih. Vidíme na ostrově spoustu hovadin, ale například důvod vyloučení spousty lidí (obcházení všech s taktikou) pak nakonec vůbec nevidíme. Velmi pochybný byl střih i na zavěrečné kmenovce. Něco, co je nejatraktivnějším bodem celého průběhu hry Nova sestříhala naprosto otřesným a nedůstojným způsobem a paradoxně v tak důležité věci příšerně spěchala, ačkoliv celá sezóna měla tempo vyloženě šnečí. Co se ale nakonec podařilo skvěle? Za prvé casting. Opravdu spousta lidí, v podstatě většina, je nějakým způsobem zajímavá, bavilo mě je sledovat a dobré půlce jsem i fandil. Plusem byl pro mě i samotný průběh, byl jsem spokojen, kdo ve hře i nadále zůstává a kdo ne. Jsem velmi spokojen i s vítězem, kterému jsem fandil od prvního dílu jako číslu 1. Podařilo se i vybrat dobrého moderátora, a ačkoliv byl v prvním díle opravdu otřesný a pomáhalo se voiceoverama, tak velmi rychle se chytil a od sloučení to bylo už z jeho strany výborné. Povedl se hudební doprovod, ačkoliv mám podezření, že asi nebude původní, ale jen převzatý, těžko říct. Jednotlivé soutěže měly hlavu a patu a byly zajímavé. Jako celek je to skutečně těžce hodnotitelné. V některých věcech mě tenhle pořad přesvědčil více než US Survivor, a paradoxně mi na amerického Survivora dal další stín pochybností vzhledem k tomu, kolik toho vlastně nevidíme. Na stranu druhou zde Nova nakupila tolik chyb, že to zachraňoval hlavně vynikající casting. Oproti trapnému pokusu na Primě, se to nedá vůbec srovnat. Ale k ideálu je ještě dlouhá cesta, ale není nijak náročná, prostě Novo, nevymýšlej blbosti a uber trochu plyn u svých hloupých nápadů a potřeby vměšovat se.

    • 31.3.2017  22:58

    Čert vem otevřený konec, to je naopak v pořádku. V pořádku ale není, že ve třetím díle jsou naprosto zásadní scenáristické lapsy, nebo já nevím, jak si to vysvětlit. Nechápu, kde sebrala hlavní postava tolik peněz, co mi uniklo? Nechápu, jaký byl důvod toho, že dostal Radek nahrávku. To přeci vůbec nedává smysl. Napínavé to bylo, ale že bych tomu věřil, to zrovna ne.

    • 16.3.2017  00:53

    Tohle je jeden z nejlepších dílů za dlouhou dobu. Zejména ten závěr. Skoro si až myslím, že by se hodil jako ukončovák celého seriálu :-) Obecně druhá půlka série stojí hodně za to, Disident Klaus, Sportem ku Hradu a tohle, to jsou fakt nabité díly, které míří do černého.

    • 2.3.2017  16:56

    Všichni říkají, že je to chladné, nevím v čem. Je to strhující thriller/drama, který ovšem svou komplikovanou strukturu ne zcela obhajuje v konečné pointě. Děj v Texasu je čistý, vrcholně napínavý, samozřejmě je to spíš žánrovka, ale to mě vůbec nevadilo. Ve spojení s reálným dějem v L.A. občas funguje, občas je to s otazníkem. Motivace postav v reálném světě je možná trochu zvláštní a těžko pochopitelná, stejně jako fakt, že by měla mít kniha Noční zvířáta takový vliv na hlavní postavu. Tyto otazníky ale vyplynou na povrch až kvůli konci, který je sice působivý v tom, jak je otevřený a nevysvětlující, ale zároveň tím vyplouvá na povrch pochybnost, zda je to úplně dobře promyšlené. Zásadním kladným bodem je pro mě hudba Abela Korzeniowkiho, která si bere za vzor postupy Bernarda Herrmana (Vertigo) potažmo Jerryho Goldsmithe (Základní instinkt), a je naprosto skvělá. Nejlepší hudba roku 2016.

    • 1.3.2017  05:00
    Jackie (2016)
    **

    Nedalo mi to nepustit si části originálního dokumentu o Bílém domě, který Jackie Kennedy natočila, abych se ujistil o akurátnosti výkonu Natalie Portman. A teda, koukal jsem a poslouchal jsem jak blázen. Nejenže je to tedy slovo od slova to samé a prvních deset minut jsem si říkal, proč tenhle film vůbec vznikl, ale originální Jackie má celkem sympatický projev, působí příjemným, byť trochu nervózním, dojmem. Za to Natalia Portman působí jako arogantní falešná mrcha s naprosto přestřeleným přízvukem. Stává se, že je nějaký herecký výkon hloupý, směšný, ale aby byl přímo nesnesitelný, to opravdu jen málokdy. A jak je očekávatelné, Natalia nesleze z obrazu ani na vteřinu a není byť na vteřinu možné uvěřit, že se spojila se svou postavou v jeden celek. Je to pořád Natalia Portman, co se zoufale snaží o herecký výkon. Musím uznat, že se to v průběhu filmu poněkud zlepšilo, nebo jsem si zvykl, ale ten začátek je tedy naprosto otřesný, zvláště pak úvodní rozhovor na verandě s novinářem. Nominace na Oscara byla již tedy zřejmě přiklepnuta předem, bez ohledu na konečný výsledek. Jinak ve filmu není nic jiného k vidění. Nejzajímavější jsou události krátce po atentátu v letadle a zajímavé pnutí mezi Jackie a nastupujícím prezidentským párem. Vzhled herců byl obecně vybrán velmi dobře. Slušná je ještě hudba, ale jsou tam asi jen dvě plochy, co se opakují dokola, nebo jsem si jiných nevšiml (jakože tklivé smyčce plus hrozivě klesající smyčce). Jinak je to ale prázdný film a na poměry daného žánru i s velmi malou edukativní hodnotou.

    • 27.2.2017  14:42
    Oscar 2017 (TV pořad) (2017)
    ***

    Moderátor vtipný, přenos fajn. Trapas na konci je dobré oživení, ostuda je spíš to, který film to nakonec vyhrál. Druhý nejhorší z nominovaných. Vždycky to bylo tak, že u Oscarů mají význam nominace. O nominacích rozhodují experti v oboru. A povětšinou to dává smysl. To, kdo nakonec sošky dostane, o tom už rozhodují všichni akademici, aniž by to třeba viděli, a rozhodují na základě tématu, politiky, slavného jména. Tudíž to nemá žádnou hodnotu.

    • 26.2.2017  19:09

    Poněkud jednostranné a černobílé že...

    • 26.2.2017  02:52

    Noční můra všech zlotřilých kapelníků a sbormistrů :-) Super

    • 25.2.2017  03:06

    Škoda pro tento film je v mém konkrétním případě fakt, že jsem víceméně to samé již viděl v epizodě skvělého seriálu Mayday (Air Crash Investigations). A je to jeden z nejlepších dílů toho seriálu, na který jsem se už dopředu velmi těšil (přeci jenom ne vždy někdo přežije a ještě méně často přežijí všichni a už vůbec nepřežijí všichni při nehodách těsně po startu). Tady je to samozřejmě "profesionálnější", ale jen o trochu, a onen wow efekt trochu opadá a stopáž dokumentárního seriálu tomu sluší víc. Jediné, co je tady navíc, jsou scény o tom, co Sully prožívá před a po nehodě. A to ospravedlní samostatný film přecijen poněkud omezeně. Letecké nehody jsou moje úchylka, žeru to strašně moc, ale Sully pro mě byla jen povinnost. Věděl jsem, co dostanu, a dostal jsem to, ale všechno už jsem viděl i věděl, no. A toho umělého záporáka v podobě vyšetřovatele NTSB jsem neuvěřil, možná proto, že tam v reálu takový nebyl.

    • 22.2.2017  22:58
    Lion (2016)
    ****

    Nevím, co je na ždímání emocí špatného. Ani mi nepřišlo, že by to tenhle film přeháněl. Jeho děj k tomu prostě vybízí a je to vlastně pořádně jen na závěr a je to v pořádku. První půlka je strhující, druhá půlka je solidní. Za mě spokojenost, snímek z daného tématu vymáčkl maximum...a pěkná hudba.

    • 22.2.2017  01:26

    Opravdu slabé efekty. Redmayne všude hraje úplně stejně a už to není zajímavé. Začátek je ještě slibný, ale pak už je to jen maglajz. Příběhově naprosto o ničem. Hudba má hodně příležitostí vyniknout a dokonale je nevyužívá. Jediná dobrá věc je postava Colina Farrella a fakt, že se nejedná o film podle knihy, ale o film, který je o fiktivní postavě, která napsala fiktivní knihu, jež se dostala i do reálného světa. Tahle premisa je tím nejlepším nápadem, který tento snímek nabízí. Nic víc tam však není.

    • 15.2.2017  00:38

    Komentář s vývojem hodnocení! Naprosto skvělá muzika. Je to v podstatě ten klasický disneyovský animák, který je vlastně animovaným muzikálem, a aspoň tři čtyři songy mi utkvěly v paměti velice. Samozřejmě vede povznášející a krásná popová věc jménem How Far I'll Go, která je v podání Auli''i Cravalho opravdu skvělá. Ačkoliv podobně pěkně to zpívají ve všech jazykových úpravách, na youtube je na to moc hezké video. Už jsem si ten song za poslední den pustil asi desetkrát a furt si ho musím zpívat. Verze od Alessia Cary, která je v titulcích, je pak pro mě o dva řády níže, neboť jsou tam ty pseudo soulové a RnB manýry ála Beyoncé a veškerá síla melodie je tak zničena. Hudba by mi to málem vynesla na čtyři hvězdy, ale opravdu hodně těsně musím dát tři (dokonce jsem dělal komentář, kde jsem obhajoval, že dávám čtyři! ). Dějově je totiž takové moc fádní. Prostředí je ale perfektní, Maui je vtipná postava, ještě lepší slepice. Ale prostě když se na to tak podívám kolem a kolem, tak nebýt muziky, tak se trochu nudím. Zvláště úvodní dvacetiminutovka mě nepřesvědčila. Závěr je takový podivný (boj vůbec nemusel být že). Je to prostě taková pohoda na voru, kde většinu času divák stráví špičkováním mezi Mauim a Moanou. Jako dobré no. Ale soundtrack je v nejlepší tradici legendárních Disneyovských spektáklů a vidět tohle v osmi letech, tak na tenhle film asi nedám dopustit. No nic, pustil jsem si po jedenácté How Far I'll Go a dávám čtyři a nebudu nikomu nic vysvětlovat! You are welcome :-)

    • 14.2.2017  02:34
    Pasažéři (2016)
    ***

    Hvězda dolů za ten song v titulcích. To je prostě peklo. Jakýkoliv dobrý pocit z filmu tvůrci zabijí naprosto nesmyslnou nevkusnou písničkou, která se spustí asi tak půl vteřiny předtím, než skončí samotný film. Jinak souhlasím s tím rozdělením na třetiny, první je dobré sci-fíčko s velkým potenciálem, druhá je relativně zábavná romantika, třetí část je rutinní akcička, která by se neztratila v průměrném sci-fi seriálu. Jako celek lehký nadprůměr, který má spoustu drobných sympatických detailů, ale působí víc teen dojmem, než by se od seriózního sci-fi slušelo.

    • 12.2.2017  04:39
    Moonlight (2016)
    **

    Je to rozhodně dějově bohatší než kolega Fences, ale pro oba filmy platí, že jsou v Oscarech 2017 jen díky barvě pleti a to je prostě pozitivní diskriminace. Neuznávám, neberu. Jo, kdyby byl rok předtím nominovaný třeba Straight Outta Compton (třeba místo Brooklynu), tak asi neřeknu ani popel, ale několikanásobná úlitba v podobě ročníku 2017 je spíše trapná. Děj krásným způsobem shrnul PanTumnus, a já si při čtení jeho komentáře uvědomil, že to bylo opravdu slabé. Je zajímavé, že v USA točí běžně úplně jiné druhy filmů, ale Akademii se líbí ty, které jsou svým stylem spíše neamerické. Moonlight není ani surovým naturalistickým dramatem, ani načančanou vlezdoprdelkovskou sračičkou, je prostě nevýrazný. A jak natáhnout nuzný obsah na délku celovečerního filmu? Vymyslím si hlavní postavu, která třikrát na tu samou otázku vůbec nezareaguje a počtvrté zareaguje po deseti vteřinách. Geniální. První kapitolu zachraňuje Ali, druhá je asi nejzajímavější, dějově nejbohatší, na poměry snímku akční a nejrychleji mi utekla, třetí má potenciál v rozporu a v radikální změně hlavní postavy. Ta je ale znázorněna příliš neuvěřitelně, nesmyslně, ale vlastně se v ní vůbec nic nestane. Velebení Naomie Harris moc nechápu. Vím, že je v tomto filmu potřeba chytat se stébla a oceňovat, čeho bychom si jinde ani nevšimli, ale podobně ztvárněných postav jsem viděl už mraky. Abych nebyl úplně nefér, je to takový typický film z Varů a tam bývají ještě mnohem horší a prázdnější záležitosti a tohle je přecijenom divákovi schopno ještě něco předat. Pro mě toho ale bylo málo.

    • 11.2.2017  03:04
    Příchozí (2016)
    ***

    Na tenhle snímek jsem krátký. Vůbec nevím, jak ho pojmout. Je to v podstatě velká žánrová událost, ale pro mě strašně neuspokojivá ve svém celku. Expozice je sice dlouhá, ale nabízí největší napětí, jelikož je ještě celkem žánrově konvenční a funguje tam největší obava z neznáma. Však také základní námět filmu je v rámci žánru vůbec ten nejkonvenčnější, co může být a hodně z toho jsme už mohli vidět v Kontaktu. Pak se to trochu rozjede ve stylu hard sci-fi ála Kmen Andromeda, jen to tedy na hard sci-fi příliš vědecké, exaktní a jasné není. A k tomu je podivné nelineární drama. Výsledek pro mě není úplně koherentní, přestože je pointa zajímavá, ale visí na vodě. Nevíme v podstatě nic a milion věcí zůstává záhadou. Ve výsledku to na mě působí podobně jako snímek Fontána. No dobře, už to nebudu k ničemu přirovnávat! No možná ještě třetí řada seriálu Torchwood. Stop! Jdem dál. Střih během celého filmu je rušivý. Film úporně ukazuje dlouhé sekvence přejíždění auta, letu helikoptérou či zvedání zdviháku, aby pak střihem skočil v příběhu dál, přestože se přeskočily zásadní věci. Tento přístup má sice oporu v pointě, ale ve chvíli, kdy ji ještě divák nezná, to nepůsobí dobře a může to docenit maximálně tak zpětně. Proces poznávání a komunikace s návštěvníky zabírá na filmu největší časový prostor. Postup je však divákovi poměrně zmatečně a povrchně zobrazen, a pro mě je tak neuspokojivý. Film jako celek se snaží vzbudit zejména iracionální "oblouznění" navzdory svému žánru, ve kterém by mělo hrát prim racio. A toto oblouznění na mě paradoxně nefungovalo dobře, protože mi tam právě chybělo více toho racia. A přestože si tu řada z komentujících stěžuje na "dovysvětlovací závěr", z mého pohledu nebylo vysvětleno takřka nic, a celkem mě to po skončení trápilo. Přesto je to relativně unikátní film, který jde za hranu běžného vyprávění a má výborný hudebně/zvukový podklad. Cením si na něm, že ukazuje, byť velmi zjednoduššeně, jak by takový první kontakt skutečně mohl vypadat. Žádné velké akční bitvy vesmírných korábů a ozbrojených jednotek, žádní humanoidi, ale především politická nejistota a mimozemšťané, co jsou nejen zcela odlišní vzhledem, ale i celkovým chápáním světa/vesmíru jako takového. Bohužel i přes snahu o hodnověrné vyprávění pro mě film selhává právě na něm. Nějak jsem tomu prostě neuvěřil, a to proto, protože jsem nedostal dost informací. Je to něco, jako když Mojžíš vstoupil do Rudého moře, a to se rozestoupilo. Některým z nás toto stačí, druzí mají otázky.

<< předchozí 1 2 3 4 8 14 21 27
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace