Dan9K

Dan9K

Daniel Patras

okres Praha
Pan skladatel :-)

homepage

129 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 9 16 24 31
    • 30.4.2021  00:35
    Chobotnička (1983)
    **

    Co naplat, úvod zase nejlepší. První hodina ale celá celkem ujde. Indie je fajn. Docela zajímavý a zábavný průběh. Druhá polovina však začíná těžce zmatkovat. Záporňáci vsadili na kvantitu, a zapomněli na kvalitu. Zlom nastává u WTF polibku s hlavní bond girl. Od té doby se z toho stává opět čím dál tím větší ptákovina. Z druhé hodiny si pravděpodobně nezapamatuju vůbec nic. I když ono asi ani z té první.

    • 28.4.2021  00:37

    O něco nudnější než oficiální bondovky s Rogerem Moorem (první hodina hrozná), ale tohle má Seana Conneryho, který je zase lepší než Roger Moore a je tak v podstatě jediným, za to však zásadním, kladem. Sebeparodie je velká a docela v pohodě. A tenhle film je důkazem, že klidně mohl Sean toho Bonda hrát až do roku 1983 a nic by se nestalo. Co nechápu, že dělali stejný příběh, jako v Thunderballu. Vtipné je ovšem to, že jak je každá bondovka úplně stejná, tak mi to vůbec nedošlo. Nikdy neříkej nikdy má taky zpětným pohledem dosud nejhvězdnější obsazení z dosavadních filmů s Bondem, i když pro dvě hvězdy to byl jeden z prvních filmů, takže je to spíš náhoda. Videohra mě potěšila. Jinak v tom filmu není nic co by stálo za zmínku, krom toho, že to vypadá o 10 let starší a že nevím, za co (krom Seanova honoráře) úplně utratili na tu dobu tolik peněz.

    • 26.4.2021  06:27

    Už po několikáté je Bond nejlepší hned v úvodní scéně. Skvěle natočené, působící opravdově. Ačkoliv jsem návrat Blofelda úplně nečekal a nepochopil, ale budiž. Následuje podobně příšerná píseň jako byla ve Špion, který mě miloval a potom poměrně vynikající první hodina. Nebo jako, těžko říct. Já jsem totiž zjistil, že si Bonda asi víc užiju pod vlivem. Jenomže pak si z něho strašně málo pamatuju, zvlášt, když v tomhle díle není zas tak nic extra výjimečného. Takže jsem vůbec nepochopil, co vlastně byla ta skříňka, o kterou strašně šlo, ale oceňuji, že nešlo o zničení lidstva jako vždycky. Moc jsem se nevyznal v těch záporňácích. Nejdřív jsem si myslel, že jde o toho Liama Gallaghera, pak je tam spousta Ivanů a on přitom je zásadní ten Lenin. Co jsem ale zaznamenal, byla bond girl. Je to konečně trochu jiný typ holky, krásná, ale přirozeně krásná, ne žádná dámička nebo umělotina z playboye, což mi naprosto vyhovuje. Ještě víc mě ale zaujal její herecký výkon, který byl určitě nejhorší ze všech dosavadních hlavních bond girl a že konkurence je docela silná. V té první hodině jsou hodně ohrané věci jako automobilová honička nebo honička na lyžích (tady ale opravdu speciální), ale jakobych v tom viděl vliv Indiana Jonese, což je zrovna film, se kterým šel tenhle Bond do kin prakticky společně. Bond je čím dál více tragikomickým hrdinou, ale v tom dobrém. Je to takové sympatičtější. Co mi přišlo tragikomické v tom špatném, byla postava mladé krasobruslařky, která je tak strašně nevinná, že se s ní Bond nechce vyspat, protože by měl asi černé svědomí. Vtipné, netušil jsem, že Bond nějaké svědomí vůči ženám má. A důvod? Krasobruslařka má culíček, takže i když té herečce bylo v době natáčení 23 let, tak si máme myslet asi o deset let míň nebo co. Po příjezdu do mého milovaného Řecka to celé trochu spadne, což částečně kompenzují moje oblíbené lokace jako Korfu nebo kláštery Meteora. Jinak už se tam moc zajímavého ale nestane. Krom toho, že ne, v Jónském moři fakt není tolik žraloků. Celkově slabé tři, ale vlastně docela dobrý standard. Nějak mi to tentokrát sedlo o něco víc, jak tím settingem do Středomoří, tak menší rozháraností, tak tím, že to mělo tentokrát docela odpich.

    • 31.3.2021  23:17
    Dávno poté (2018)
    ****

    Já jsem asi divnej, ale mně se to líbilo a nějakým záhadným způsobem se mi to trefilo do nálady anebo jsem hodně chtěl, aby se mi to líbilo už předem. Už vím čím to je! Autorům se podařilo vytvořit originální koncept, kterému jsem uvěřil i po té vážné stránce. A díky tomu jsem vlastně nevnímal komedii jako tu hlavní, ale spíš tu bizarní dystopickou vizi jako takovou. Ve spojitosti s absurdností a kontrastem toho, co se skutečně dělo na plátně mi vyvstanula i zcela bizarní srovnání s Monty Pythonem nebo Royem Anderssonem, spíše než se Zdeňkem Troškou. Ale kdo ho tam chce vidět, ten ho tam asi uvidí. Mně to při sledování ani nenapadlo. Po přečtení komentů už to trochu vidím. Je to volně provázaná sada skečů. Nejdřive se to zdá dost nesouvislé, ale postupně vykrystalizuje i nějaký ten příběh. Řada skečů mi přišla výborných a dost trefných, řada vizuálním zpracováním zajímavá, hodně jich bylo samozřejmě i lacinějších, ale bavilo mě si přehrávat i některé ty herecké výkony pořád dokola. Fakt jsem se bavil a zaujalo mě to.

    • 31.3.2021  01:46
    Jediná (2019)
    ***

    Poměrně značně nesmyslně podstřelený film. 46 % v rámci žánru sci-fi většinou dostávají už fakt pěkné blbosti. Tohle není blbost ani v nejmenším a je to rozhodně inteligentnější zástupce žánru. Já sice dávám "jen" tři, ale to hodnotící měřítko mám vždycky spíše nižší, než je průměr. Nedozvíme se sice nic extra z podstaty problému a nemáme úplně dokonalý přehled o tom, jak se s pandemií vypořádává svět, ale to mám přesně rád. Něco se děje globálně a divák sleduje příběh úzké skupiny lidí s omezenou mírou informací, která si s tím nějak musí poradit. Postava Evy se, ano, chová občas, nejspíš v současnosti nekorektně řečeno, jako žena. Největší obětí ale není ona, nýbrž její manžel, který udělal všechno pro to, aby ji zachránil. Prostředí ja natočeno správně bezútěšně. Námět zaujme, zvláště v dnešní době. Moc si nedovedu představit, jaký typ viru by 100% zabíjel jinak geneticky silnější pohlaví a 100% nechal na živu to slabší, ale to už je holt filmová licence. Příběhově už je to horší. Není to o záchraně světa, jak by asi většina zdejších diváků uvítala. Je to "pouze" o poslední riskantní výpravě, o smíření se s osudem, o rozloučení a o lásce. Překvapení a nečekané věci se tu příliš nekonají. Flashbacky nejsou vůbec nuda, jsou naopak zcela zásadní pro alespoň rámcové pochopení situace. V rámci žánru je to pomalý a komorní film, ale ono to není jen sci-fi, stejně zásadní je tu ta romantická linie. Je to jedno z mála sci-fi, které může chlap v klidu sledovat se svou drahou polovičkou (a já na to zrovna jako na potvoru koukal sám!).Takže ano, je to veskrze průměrný film, i když to tady vypadá na velmi podprůměrnou záležitost, není to pravda. A je to zajímavá studie, jak by se společnost mohla zachovat, až vylezeme z toho tutorialu jmenem covid-19 a potká nás něco horšího.

    • 29.3.2021  04:06

    Mám pro tenhle typ extrémně vykonstruovaných námětů slabost. Problém je, že je to jen americkokolumbijská variace na Battle Royale. Štvalo mě, že organizátoři vůbec nehráli fér (jak k té smrti přišli ti první čtyři? Proč říkali, že se může všechno, krom dvou věcí, aby si pak vymysleli, že se nesmí něco dalšího?) a samozřejmě mě neuvěřitelně vytáčel charakter Leandry, jednak proto, že je to typická iracionální pizda a také proto, že je to bohužel vlastně docela realistický charakter. Problém je, když mě tvůrci tlačí k tomu, že bych ji snad měl fandit. Postavy jsou v podstatě jednorozměrné, psychologická rovina jde jen hodně po povrchu a celé je to moc uspěchané. Možná by to bylo lepší jako seriál. Divák dostane přesně to, co se dozví z námětu a vlastně to ani není potřeba vidět a ví vše. Ale jako King of the Hill deathmatch s permanentní smrtí dobrý. Líbil se mi šéf. Přišel mi logický fakt, že aby se někdo dostal na pozici ředitele v podobném korporátu, musí jít přes "mrtvoly" i v tom reálném životě, takže to teoreticky člověk má v sobě, stačí jen přehodit výhybku. Předzávěr s kuličkami mě moc potěšil, samotný závěr s obrazovkami už moc ne. V tomto typu filmů je něco takového už stejně otravné jako happyendy Stevena Spielberga. Každopádně souhlas s Mr. Apache.

    • 27.3.2021  18:24
    Po životě - Série 2 (série) (2020)
    ****

    Lepší jak první řada. V té první jsem pořád viděl hlavně Rickyho Gervaise. V té druhé už je to Tony. Možná byla první série větší sranda, druhá řada má větší hloubku. Jak co se týče vedlejších postav, tak zejména emocionálním vývojem Tonyho, který už jen nedělá klukovské provokace a naschvály, ale bojuje se svým osudem jinak a je to docela uvěřitelný proces. Závěr řady je velmi silný.

    • 25.3.2021  03:55
    Moonraker (1979)
    **

    Moonraker se snaží tvářit jako vážnější díl, ale o to větší debilita to je. Začátek s padáky je ale moc fajn. Následuje klasický úvod, kde je vždycky hodně keců, ale že by v těch kecech cokoli bylo, to ne. Seznámení s hlavním záporňákem je hodně vtipné, neb je to velký klavírista, který ovšem hraje asi tak dva tóny, kdežto my posloucháme 15. preludium od Chopina. Z ničeho nic se pan záporňák snaží Bonda zabít po celém světě. Dává to smysl, protože pan záporňák chce zabíjet všechny lidi. Bond se potuluje celým světem a potkává tam pořád ty stejné tváře. Potkává taky rekordní množství žen. S ženami se Bond obvykle líbá, nebo ho ženy chtějí zabít. Většinou obojí najednou. Vrací se i pan Jaws a stejně jako minule umí přežít všechno a vždycky je tam, kde má být. Co je šokující, je láska mezi Jawsem a něčím. Vidíme opět několik honiček na vodě (po dlouhé době a naposledy zazní 007 Theme!) a Bond zanechává rozbořené rogalo uprostřed národního parku Iguaçu, z čehož by ekologové neměli radost. Je ale otázka, co tam vůbec dělal, když ho Q a M poslali o 2 700km severněji. Scény se vůbec neustále mění a my chvílí střílíme bažanty, chvíli jezdíme na gondole po náměstí, najednou jsme na karnevalu v Riu, pak jsme na lanovce, pak posloucháme Sedm statečných na koních a nakonec raketoplány a vesmír! Jaktože se nikde nepíše, že James Bond je dadaismus?! A co je nejlepší, do raketoplánu stačí nasednout 8 sekund před startem! Normálně otevřete dveře, zapnete rychle bezpečnostní pás a hurá nahoru. Jaképak s tím sraní. Piloti raketoplánů jsou tvrdě trénováni k tomu, aby celou dobu letěli na autopilota a na konci letu posunuli levou rukou páčku trochu nahoru. Záchranou pro film je ovšem poslední půlhodina, která vstupuje do vod sci-fi se vším všudy a je to konečně něco nového a neokoukaného v sérii. Vesmír sice už byl v You Only Live Twice, ale tohle je jiná liga. Moc pěkná rádoby Vesmírná odysea část i nápad s archou. Do té doby byl záporňák politováníhodnou a zapomenutelnou figurou, ale tohle mu musím přičíst ke cti. Souboj ve volném prostoru s lasery je výborná taktika. Takhle putovat vesmírem je skvělý nápad a nemůže se na tom nic pokazit. Celé je to trošku Star Wars, ale nevadí. Shuttly, jak známo, jsou velmi mocné lodě. Vtipné na tom je, že ten konec není o nic debilnější, než celý zbytek filmu, ale diváci si té debility všimnou, až když se to odehrává ve vesmíru. Já jsem za to rád, protože to bylo aspoň něco nového. Na konci si ještě užijeme úplně stejný džouk, jako minule na konci, protože proč ne. Chtěl jsem už dát tu jednu hvězdu, ale závěrečná půlhodina mě obměkčila, tohle si budu pamatovat, narozdíl od mnoha předchozích dílů, které už splývají v jednu skrumáž.

    • 14.3.2021  02:11
    Po životě - Série 1 (série) (2019)
    ****

    Očekávaný oblouk se dostavil. Poslední díl je takový smířlivý a možná až moc. Přijde mi, že celý seriál Ricky Gervais využívá především k tomu, aby světu řekl své názory a svůj pohled na svět a do děje dává tato témata dost na sílu jako začínající spisovatel. Na druhou stranu, já s ním v podstatě ve všem souhlasím, takže jsem si to i dost užíval. 3. a 4. díl je vynikající. Seriál je klasická Gervaisovina, čili je to silně depresivní komedie a podobně jako Derek to může být docela nebezpečné sledovat, pokud zrovna nejste na pozitivní vlně. Dávám hvězdičku navíc, protože je mi to celkově sympatické a mám rád Rickyho a jeho pohled na svět, ale trochu se divím té všeobecné chvále. Jinak je to totiž jen lehký nadprůměr.

    • 28.2.2021  02:59
    Prospektor (2018)
    **

    Místy překvapivě syrový a obtížně koukatelný film, na jednu stranu akčnák, na druhou sympaticky analogové poctivé sci-fi, Sohpie Thacher je rozkošná. Problém je, že ten příběh jakoby se ani na jiné planetě odehrávat nemusel. Nic překvapivého se neděje, místy se neděje ani nic nepřekvapivého. Celý průběh je vlastně úsměvný. Hlavní hrdinové potkávají prapodivné skupinky, které působí spíše legračně, protože kostýmy jsou asi levnější. Scénář není nic moc, vztah jednodtlivých aktérů se proměnoval příliš rychle na to, aby byl přenositelný na diváka. Je to ale přesto poměrně solidní film s levnějším vizuálem, sledování nelituji.

    • 27.2.2021  00:50
    Herec (TV seriál) (2020)
    *****

    Perfektní překvapivá hutná záležitost. Všechny tři díly jsou velmi silné, za mě vede ten druhý. Hlavní postava je skvěle vymyšlená, napsaná a zahraná (Jan Cina úžasný a musel být požitek si takovou postavu zahrát), ale i všichni ostatní jsou výborní. Třetí díl už sice s divákem hraje trochu nefér a místy se tomu hůře věří (lehká vzpomínka na režisérův starší počin Spravedlnost), ale nakonec jsem to sežral i s návijákem. Tohle já rád. Výborná je i hudba a technické řešení. Od Babího léta z roku 2001 je to konečně další český hraný film či seriál, kterému můžu dát plné hodnocení.

    • 14.2.2021  04:33

    Po dvou veskrze sympatických a víceméně podařeně komediálních Bondovkách s Rogerem Moorem je to krok směrem k nezajímavé šedi. Přitom má tahle Bondovka dva klady. Veskrze sympatickou ruskou agentku a skvělé entrée padoucha. Teda bylo by skvělé, kdyby dávalo z jeho pohledu nějaký taktický smysl, což nedává. Jinak je ovšem padouch o ničem, působí na mě prostě jako random dědek. Zbytek filmu si rozhodně nebudu pamatovat, snad jen, že tam byly ponorky. Zbytek je totiž bondovská klasika -> trapný padouchův poskok, co jen tak neumře a vždy je tam, kde potřebuje být, dějová rozháranost vedoucí k naprosté absenci napětí, autíčko, co umí střílet a jezdit pod vodou, triky, co řvou, že jsou triky, řada scén, které jsou prostě jen pitomé, zase žraloci, zase lyže, zase spousta vody a neochota kohokoliv nějak efektivně ohrozit Jamese Bonda. Já nevím, proč se zrovna u téhle série tak strašně toleruje, že je to pořád to samé. Za zmínku určitě stojí honička ad absurdum v půlce filmu, ta pobavila. Tenhle díl má ovšem jedno nové negativum, a tím je hudba. Ta byla pod taktovkou Johna Barryho vždy hlavním kladem, zde je pro mě jedním z hlavních záporů. Strašná titulní píseň, která nemá s Bondem vůbec nic společného a je to prostě jen rutinní pop song (spojte ty nejsladší popiny od Paula McCartneyho, Freddieho Mercuryho a Michaela Jacksona a dostanete tohle) a doprovodná hudba často jede ve stylu nějakých italsko-francouzských komedií s nevkusnými synthy a funky kytárkou. A ani citace Lawrence z Arábie to nezachrání.

    • 3.2.2021  23:56

    Tohle je Obecná škola, kdyby se vůbec nepovedla. Bez děje, bez zápletky, bez hereckých výkonů, scénář neexistuje, nevhodná a bezobsažná hudba, dialogy jsou prkenné, kamera se vyžívá v detailech a vůbec nefunguje, střih divákovi ani trochu nepomáhá, je tu celá řada úplně absurdních scén typu zpěv Terezy Ramby, nebo tahání Vlka od babičky, ale to jsou scény, které asi absurdní být chtěly. Zároveň je tu ale i spousta scén, kdy si opravdu říkám, co to jako mělo být? Například sexy svlíkačky Terezy Ramby před svým synem, jakoby ho snad chtěla svést. Sexy záběry na spící devítiletou holku nebo situace, kdy se znenadání objeví spousta dětí a nasednou na povoz, i když pro to vůbec není důvod. Obecně by skoro každá scéna mohla být úplně v jakékoliv části filmu a vůbec nic by se nestalo. Děti nestárnou, takže tahle potíž odpadá. Řada těchto scén je tam vložena bez jakékoliv naváznosti na to, co bylo předtím a co je potom. Naprostá většina potenciálních dějových linií je načrtnuta v jedné dvou scénách a pak už nic (viz ona devítiletá zrzavá holka). V podstatě každá vedlejší postava (a že jich tam je) ve filmu vůbec nemusela být, jejich přítomnost nebo nepřítomnost pro film je úplně irelevantní (viz role Hynka Čermáka, Petry Špalkové, Zuzany Stivínové a dalších). A nakonec ještě takové dvě drobné výtky - není to ani trochu vtipné a filmu se vůbec nedaří vzbudit iluzi, že se odehrává za 2. světové války. Jediné, co cením, že se snímek snaží nahlížet na toto období úplně jinak, ale podle mého úplně špatně.

    • 1.2.2021  01:09
    1917 (2019)
    ****

    Do konce scény s německým pilotem je to naprosto dokonalé a jasných pět hvězd. Neuvěřitelně sugestivní a překvapivě komorní záležitost, která je brilantně natočená. Naprostá paráda, která má navíc dva trumfy v podobě neokoukané 1. světové války, kterou jsem před několika lety strašně žral a věděl o ní úplně všechno, načež jsem zase skoro všechno zapomněl. A samozřejmě úžasnou kameru. Tyhle jednozáběrovky miluju. Bohužel v druhé půlce to nejdříve trochu a potom trochu více klesne. Následují scény, které už nejsou tak jedinečné, celé se to zhollywoodští, vkusná hudba Thomase Newmana se naprosto nevhodně změní v Hanse Zimmera, v několika scénách se lavíruje na hranici kýče, několik věcí nedává moc smysl a celé to začne být příliš neuvěřitelné. Je to pro mě velká škoda, přesto je to určitě na 8,9 z 10 a rozhodně je to pro mě nejlepší válečný film z bojistě, co jsem kdy viděl. A pro ty, kteří chtějí rychlé střihy a hodně bojů a je to pro ně hrozná nuda, mám jen myšlenky nejvyššího opovržení. Do zákopů s vámi!

    • 31.1.2021  05:36

    Tahle Bondovka nemá těch několik málo silných momentů v objetí vaty, jako předchozí filmy, ale střídmě mě zaujala po celou dobu. Je dobře dávkovaná, humor je přítomný, ale dle mého vkusný. Oba záporňáci jsou vynikající. Je to ne tak výrazný a snadněji zapomenutelný díl v sérii, ovšem líbilo se mi, že námět je konečně takový osobnější a mnohem lépe vtáhne, než předchozí pokusy o zničení světa, ačkoliv klasické téma megazbohatnutí na něčem nakonec přítomno být zřejmě muselo. Rovněž tu už naštěstí nejsou ony okaté filmařské podfuky, které mě opravdu dost vyrušují. Ony tu asi jsou pořád, ale už nejsou tak okaté (krom návštěvy hongkongské školy). Celkově koukatelný průměr.

    • 27.1.2021  02:28
    Ester (TV film) (2021)
    **

    Já ten styl paní Třeštíkové mám rád, ne že ne, ale ona prostě vyprodukovala za svůj profesní život jeden nápad a ten jede pořád a pořád a pořád a pořád. Sestřičky Ester a Karolina jsou jakože výjimečné tím, že se jedná o normální ženské, a nejde o spodinu společnosti nebo lidi s fakt těžkým osudem a smůlou, jako ve většině ostatních, čímž se přibližuje Manželským etudám. To je na jednu stranu zajímavé i tím, že v životě takřka každého člověka nastanou těžké chvíle a to nutí k zamyšlení. Na druhou stranu tam citelně chybí nějaké téma krom "co se stane s random holkou, co studuje zdrávku" a nebýt faktu, že se paní Třeštíkové podařilo natrefit na někoho, kdo se později stane jakože celebritou nezávisle na tom, že je paní Třeštíkovou točena, tak si vlastně říkám proč? Jak u Karolíny tak Ester zároveň úplně neberu ten reklamní tah, že je točila 30 let. Ono je to spíš tak čtyřikrát v průběhu 17 let, a pak trochu podrobněji od roku 2006, ale je to stejné, jako bych řídil auto pokaždé jen na Silvestra a tvrdil, že řídím už 20 let. A zde u Ester mi to vadilo ještě o něco víc, než u Karoliny, protože jsme prošvihli i podle mě to nejzásadnější období, kdy se k té slávě dobrala a necítil jsem to vůbec jako časosběrný dokument, jako spíš náhodné návštěvy po mnoha letech s kamerou. Jak Ester tak Karolína jsou fajn osoby, Karolínu jako film hodnotím lépe, protože se v ní povedlo lépe zachytit ten životní boj, jak v práci tak ve vztahu. U Ester to vypadá, jakoby ji to spadlo všechno do klína, ale spíš je to tím, že jsme to prostě jen neviděli.

    • 22.1.2021  17:03
    Outsider (TV seriál) (2020)
    ***

    Jak už všichni zmiňují, první dva díly jsou super, jenomže v momentě, kdy proběhne smrt jedné z klíčových postav, bylo mi hned jasné, že to půjde špatným směrem. Jsem divnej a i když mám rád Kinga celý život, vlastně jsem na tu jeho typickou tvorbu už alergickej. Hrozně mě štvalo, když se to začalo překlápět do té jeho mystické roviny a začal zase miliontou variaci na Randalla Flagga. A vlastně mě to paradoxně štve i u těch jeho knih. Zrovna jsem se už asi tři roky zasekl u jeho knihy Rose Madder, což by byl tak skvělý thriller, kdyby to věčně nezabředávalo do fantaskních ohraných nesmyslů... Tady je to to samé. Většina postav tady je šíleně nesympatických (krom detektiva), snad mě jen potěšilo opětovné shledání s dvojníkem Hanse Zimmera Billem Campem, kterého už znám z Jedné noci, kde hrál detektiva, tak teď si dal právníka. Hodně vtipnou, a až nedůstojnou, roli tu má Derek Cecil z House of Cards. Jinak jak se tu zmiňují poslední tři díly, že jsou špatné, vůbec mi to tak nepřišlo. Od třetího dílu to prostě klesně o třídu a půl níže a tam to setrvá až do konce. Koukatelné to je, ale mohlo to být mnohem lepší. Poslední díl je lepší ukončit hned po začátku titulků. Já věděl, že musí něco takového přijít, ale když už začly titulky a byl klid, tak jsem skoro zajásal a pak přišla potitulková scéna, která nefunguje už snad ani jako klišé.

    • 20.1.2021  04:59
    100 lidí (TV pořad) (2020)
    **

    Protagonisté byli hrozně fajn, ale prostě je to třeba brát jako reality-show, ne jako dokument. Vzorky i výsledky jsou v 80% o náhodě a z 20% to možná mělo nějakou vypovídající hodnotu. Výsledky jsou interpretovány značně tendenčně a trojice moderátorů pro mě značně nesympatická. Premisa pořadu mě nalákala, ale právě moje natěšení pak přeznamenalo zklamání, které se později dostavilo. Ale relativně mě to zabavilo.

    • 14.1.2021  04:30

    Jsem u téhle Bondovky dost rozpolcen. Je to samozřejmě těžká ptákovina, ale ještě ne tolik, jak jsem čekal. Příběh tu v podstatě neexistuje. Měnění lokací je zcela zmatečné a často jsem pořádně nevěděl, kdy je to v New Yorku, kdy v New Orleans, kdy na jakože Jamajce a hlavně proč. I jednotliví aktéři se mezi těmito místy přesouvali jakoby nic. První hodina je zase ne moc zábavná. Roger Moore mě však poměrně mile překvapil, zatím. Je zajmavé, že "stárnoucího" Conneryho vystřídal o tři roky starší herec, který ale zde vypadá mnohem mlaději, než Sean. Divák se musí soustředit na jednotlivé scény, protože jako celek je to blbost. Překvapivě mi ale docela sednul ten uvolněný styl. Scény se čluny a vidláckým šerifem jsou skvělé, stěžejní bod filmu a je to zde už de facto komedie, ale dobrá komedie. Krokodýli super. Bond girl opravdu pěkná. A jednu hvězdičku navíc si rozhodně vysloužil Paul McCartney za naprosto nesmyslnou a přesto skvělou píseň, která dokonale koresponduje s nesmyslností celého filmu a v rámci titulních písní jí mám určitě v TOP 3.

    • 12.1.2021  04:52

    Po "dospělejší" podívané Ve službách Jejího Veličenstva, kterou ale většina, zdá se, nepřijímá, tu máme očekávaný návrat k pitomině, což je asi přesně to, co diváci od Bonda chtějí. Úvod mě nicméně bavil, Bondovo hraní si na někoho jiného bylo fajn. Byl jsem taky naivní a myslel jsem si, že tvůrci možná toho Bloefelda skutečně chtěli vyřešit na začátku a jít dál. No bohužel. Místo toho ho hraje třetí obličej ve třetím filmu za sebou a já už to prostě neberu. Jsou tu nicméně některé vynikající scény, kdy je Bond opravdu v úzkých (zejména rakev, ale i potrubí či návštěva u Bloefeldových), tyto scény jsou ale bohužel vyváženy faktem, že jejich rozuzlení či podstata je totální pakárna. Bonda totiž není možné prostě zastřelit, když k tomu máte tisíc příležitostí, musíte vymyslet úplně absurdní způsob, jak se ho zbavit, aby mohl najít nějaký jiný absurdní způsob, jak z té situace uniknout. A těchto scén je tu nějak povážlivě víc, než v předchozích filmech. Případně máte tisíc příležitostí, jak ho zabít, ale vymyslíte, že ho prostě jen zajmete, protože proč ne, to se nikdy nevymstilo. Bloefeld nikdy neváhá, když má obětovat nějakého svého spolupracovníka, přeci by nebyl stejně tak nemilosrdný vůči své hlavní nemesis. Já vím, že to prostě musím brát jako pohádku, ale holt já pohádky moc nemusím. Většina žen, které Bond ve filmu potká, jsou daleko zajímavější než hlavni bond girl. To ovšem platí pouze do návštěvy domu Willarda Whyta. Tam nastane asi do té doby nejhloupější scéna Bonda vůbec a je to taková anticipace toho, kam Bond bude směřovat za vlády Rogera Moora. Oceňuji však nakonec to, že ukončení působení Conneryho zároveň udělalo na nějakou dobu tečku i za neustálým vrácením Blofelda, který je sice většinou fajn, ale už ho bylo dost.

    • 6.1.2021  01:55

    Začíná mi pomalu připadat, že hodnocení Bondovek je na ČSFD úplně mimo, protože tahle Bondovka má ze všech oficiálních to nejhorší hodnocení, přitom z prvních šesti mi přišla rozhodně nejlepší. Má tři objektivní těžké vady. Za 1. ztráta hlavního představitele. Dnes už to bereme jako standard, že se Bondové střídají, ale je to vždycky těžký zásah do uvěřitelnosti fikčního světa. V tomhle filmu se to v rámci série stalo poprvé a je to, zvlášť na začátku, těžká rána, kterou člověk čeká dopředu, ale prostě přijde. Je to markantní obzvláště proto, že se nejedná o žádný restart, ale všechno pokračuje dál a vedlejší postavy jsou obsazené stále stejně. Vada číslo 2 s tou první trochu souvisí, a je to ztráta kontinuity. Ačkoliv prvních pět filmů na sebe nijak zásadně nenavazuje (a fungují absolutně samostatně), není v nich žádný rozpor. Ve službách Jejího Veličenstva byla napsána před Žiješ jenom dvakrát a zásadní rozpor v podobě hlavního zlosyna a toho, že se s Bondem najednou neznají a film neříká, že se to stalo předtím, je prostě špatný. Vada číslo 3 - jak bývá u Bonda obvyklé, určitá část filmu je slabší, a zde se to týká prvních 45 minut, kvůli kterým se opravdu hodně rozmýšlím nad těmi čtyřmi hvězdami. Nicméně Ve službách Jejího Veličenstva má klady, které žádná Bondovka předtím neměla. Předně je to hlavní bond girl dílu. Žádná prvoplánová krasavice, ale žena s jiskrou, na které opravdu něco je. Vztah k Bondovi je oboustranně hlubší a má to najednou skutečné emoce, které vygradují v suverénně nejlepším finále, které nejspíš v žádném jiném Bondovi lepší nebude. A to, že je tahle bond girl jiná, ač baronka, tak normální ženská, dokonale ospravedlňuje to, že je Bond najednou tak hrr se usadit. Bývá to tak. To, že ji někteří vyčítají, že není žádná "kost", je prostě jen smutný odsudek povrchního diváka. A až teď jsem si všiml, že Diana Rigg ztvárnila skoro o padesát let později Olennu Tyrell z Game Of Thrones, a ta ženská ten šmrnc neztratila ani pár let před smrtí. Pak je to napětí, věc v předchozích dílech nevídaná. Zde, především scény v sanatoriu, jsou opravdu thriller a přikovalo mě to. Akce, zejména ta na lyžích, je výborná. Pády ze skal jsou brutální. Druhé dvě třetiny mají spád, jako nikdy předtím a nakonec ta přehnaná délka vůbec nevadí. Blofeld byl sice taky přeobsazen od minulého dílu, kde se mi líbil, ale tady je ještě lepší. Jeho pomocnice je strašidelná a škoda, že to na ni nepostavili ještě více. Není to díl o všelijakých nesmyslných hračkách, což taky kvituji (a ano, jsem debil a nechápu, že v tom vězí ta největší krása Jamese Bonda). No a pak je tu George Lazenby, ke kterému mám ambivalentní vztah. Velký herec to rozhodně není, ale jeho pojetí Bonda mi vlastně celkem vyhovuje a je to asi hereze, ale je mi skoro líto, že v dalším díle budu zase koukat na Conneryho a ne na něj, což bude prostě krok zpátky. Nejsou to čisté čtyři, normálně bych asi dal tři za tu první třičtvrtěhodinu, která prostě je docela dost špatná, ale za to pozitivní překvapení, které si pro mě film přichystal v dalším průběhu a i vzhledem k předchozím dílům, je to v mých očích fér. Tenhle film je odsuzován především z povrchních emocionálních důvodů - fůj Lazenby, fůj bond girl, bů nejsou tu hračky, takže doporučuji se na to podívat bez těchto předsudků.

    • 4.1.2021  03:53

    Je pozoruhodné, že z prvních pěti Bondů má tenhle nejslabší hodnocení a je přitom spolu s Goldfingerem (imho) nejlepší. Má svižné tempo, super Japonky, vesmírnou tematiku, ikonickou melodii, velmi povedenou vrtulníkovou bitku a především Blofelda, kterého si coby padoucha připravovali hrozně dlouho a stojí to za to. Mám pocit, že technicky se tu udělal velký skok od posledního dílu a často ta akce snese už přísnější měřítka. Negativa předchozích filmů tu jsou sice taky, ale jsou zastoupena v o trochu menší míře. Originálně jen pro tenhle film se hodně nepovedla snad jen přeměna Seana Conneryho na Japonce. Nejlepší výkon ovšem opět předvedla bílá kočička, která ovšem tentokrát nevypadala, že by si natáčení dvakrát užívala.

    • 2.1.2021  02:16

    Opravdu špatné. Jedna hvězdička je za to, jak bylo relativně zábavné sledovat tolik dobrých herců, jak se ztrapňují a posledních pět minut jakž takž ušlo. Zbytek nemělo snad ani náznak kvalitního vtipu a je to absolutní zmatek. Přijde mi, že originální James Bond je mnohdy lepší parodie na Jamese Bonda než tohle.

    • 30.12.2020  04:04
    Thunderball (1965)
    **

    Za mě do té doby nejslabší Bondovka. Jednak je to už na jedno kopyto. Pak je tu taky úplně o ničem padouch. V ženských jsem se ztratil. Voda je dobré oživení, ale je nadužitá. V míře větší než malé se tu vyskytuje jakýsi fast motion, hlavně v akčních částech, působí to fakt špatně a nechápu, proč to tam je. Akce je často zmatená a nevěděl jsem, kdo je kdo a kdo je s kým. Taky mě šíleně iritují ty okaté filmařské podfuky, ať už je to všudypřítomná zadní projekce, nebo neustálé střihy do studia. Jsou na moři, kde šplouchají vlny a voda je tmavá. Střih. Jsou ve studiu, voda je světle modrá a klidná a nevidíme žádné okolí. Střih. A jsou zase zpátky na moři. A takhle je to pořád. Použití zadní projekce ve chvíli, kdy se otevřou dveře s padouchem, to už je třešnička na dortu. Podfukem je taky rádoby diegetická hudba. Bond tancuje s ženou a hrají jim do toho tklivé smyčce, pak je záběr na pódium a tam je big band. O půl hodiny později zase koukáme na další tanec a do toho jim hraje zběsilý bubeník a trubky s flétnami, jenže na pódiu jsou krom bubeníka už jen kytaristi. To je šílená amatéřina. Námět je sázkou na jistotu, ale tvůrcům se vůbec nepodařilo do něj naplnit nějaký zajímavý obsah. Jediné, co mě pořádně zaujalo, byl headquarter Spectre a MI6, a možná ti žraloci. Bond měl asi dvě dobré suché cynické hlášky. A fakt chudák neplavec s kruhem, který je tam v tom moři doteď, protože na něj štáb asi zapomněl. Nikdo neví, kdo to byl, musel nám zachránit šťabajznu a pak se po něm nikdo neshání. Protože proč taky. Bond potřeboval být na člunu s Dominou sám. Jak mohlo být naopak vtipné, kdyby jim tak křenil, ale to by bylo na Bonda příliš malé klišé. Popravdě už to nemělo daleko k jedné, ale šetřím si to na ty koniny s Rogerem Moorem.

    • 29.12.2020  03:29
    Goldfinger (1964)
    ***

    Z prvních třech Bondů jednoznačně nejlepší. A překvapivě skvělá je hlavně první polovina. Překvapivě proto, že v předchozích dvou počinech byla první hodina příšerná nuda. Tady především celé dění ve Švýcarsku (ale i v Miami) je výbornou jízdou, která nepolevuje. Taky se zde vyskytuje opravdu sympatická dívčina - pirátka silnic, co bohužel nehrála v ničem jiném, a která si nenechá tak srát na hlavu, jako všechny ostatní bond girl do té doby. Škoda, že v Goldfingeru se Bondovi nějak nedaří ty svoje holky moc chránit. V první polovině filmu je taky poprvé trochu ospravedlnitelné ono žánrové označení "thriller". Samotný Goldfinger je vynikající, jak herecky, tak charakterově. Poprvé se mi stalo, že jsem tomu trošku uvěřil. Píseň Goldfinger jako taková mě moc neoslovuje, ale žeru ten vyhrocený dvoutónový motiv na lesní roh a trubky, který byl krásně sklouben s božským James Bond Theme a hraje zásadní úlohu po čas celého snímku. Bohužel v druhé polovině s Fort Noxem to jde dolů. Ať už jde o absurdní vylákání strážce do cely, nebo především samotný letecký útok na Fort Nox, to jsem jen kroutil hlavou. Opravdu asi hodně silný plyn. Na palici je taky tradiční obrácení na tu správnou víru u paní Pussy, zrovna v ten správný čas a obecně fakt, že si Goldfinger Bonda u sebe zcela nepochopitelně neustále drží, protože, ó hrůza, mohli by poslat jiného agenta. Když Goldy vymyslel takhle ďábelský plán, tak tohle určitě nemělo jiné řešení. No a pak ho prostě jen tak pustí na seno s neozbrojenou ženskou. Výborný. Každopádně Sean Connery se ve třetím dílu ještě více chytil a svoji postavu uchopil s grácií, škoda, že kdyby to bylo alespoň trochu věrohodné a každý záporňák se vyloženě nepřetrhl, aby ho uchoval naživu, musel nutně skončit s propálenými genitáliemi v Alpách.

    • 28.12.2020  14:58

    Mně to přišlo na podobné úrovni jako Dr. No. Ano, je tu více akce, jedna z nich (rvačka v kupé) se určitě vymyká v pozitivním slova smyslu. Od nástupu do vlaku to nabralo relativně dobrý směr. Naopak celá část v Istanbulu byla dost špatná. Celkem solidní byl hlavní blonďatý záporňák, ale až od doby, kdy začal na konci filmu mluvit, protože do té doby, to byl prostě nějaký Ivan. A pobavil mě fakt, že Bond byl celou dobu úplně mimo. Fajn bylo využití speciálního kufříku, ačkoliv je prostě od začátku jasné, že "náhoda" tomu vždycky bude chtít, aby hračka uvedená na začátku byla později stoprocentně využita. Nejvíce trapný na celém Bondovi mi přijde celý koncept bond girl. To, jak mu všechny padají k nohám hned, jak ho uvidí, jak v podstatě první interakce je polibek, okamžitě jde o sex, který ale nikdy neuvidíme, neustále jsou záběry na jejich křivky, ale nikdy se žádná neodhalí. Je to tam jen pro to, že je to jakože pro chlapy, aby mohli slintat, ale zároveň Bond je ten macho, kterého máme my chlapi obdivovat, jak to s nimi válí a jak ho poslouchají na slovo. Směšné. Obecně ty filmy nemají, snad krom hudby, žádnou uměleckou hodnotu, takže bych čekal, že to bude fakt špičková zábava, ze které budu napnutý jak kšanda, jenomže já musím hledat ty střípky, u kterých si řeknu "ok, tohle bych mohl asi ocenit", ale vůbec tím nežiju, protože je to sterilní, pokud to nějaké emoce má, tak jsou strašně umělohmotné a většinově je to prostě nezábavné. Nejzajímavější na tom celém jsou ty dobové lokace.

    • 27.12.2020  03:27
    Dr. No (1962)
    **

    S Bondem jsem viděl do této chvíle asi jen pět filmů, z nichž nejstarší byl ten z osmdesátých let a vlastně mě ani jeden vůbec neoslovil, krom Casino Royale s Danielem Craigem. Je mi jasné, že to není moc moje krevní skupina. Ku příležitosti smrti Seana Conneryho a toho, že mám možnost teď snadno zhlédnout všechny, jsem si řekl, že je ideální příležitost začít od prvního dílu. Sean Connery je celkem fajn, moc se mi líbilo prostředí krásné Jamajky, což je ještě o něco atraktivnější prostředí vzhledem k tomu, že je film z raných šedesátek. A taky se mi líbilo, že je Dr. No. snímkem poměrně komorním a není úplně hloupý. Je jen velmi jednoduchý a není v něm vůbec nic zajímavého. Uznávám, že je tu všechno poprvé a má to tím pádem nějakou hodnotu, ale momentů, kdy jsem byl zvědavý, jak se bude děj dál ubírat, je tu naprosté minimum. Celý film bych rozdělil na tři části - prvních 56 minut je v podstatě úvod, vesměs velká nuda, ze které mě probrala jedna honička s hezkým rozuzlením, jedna naprosto příšerná honička se zadní projekcí a jedna střelba do postele. Po odebrání se na ostrov se z toho stává celkem přijatelný dobrodružný film s nejnapínavějším momentem, který je ale vlastně hodně podobný, jako měl Poklad na stříbrném jezeře, který byl natočen ve stejném roce. Závěrečná "atomová" část má nevšední vizuál a architekturu, která nemá daleko ke sci-fi. Samotný průběh této části už je ale všední hodně a prostě to nějak proběhlo - uspání, útěk z vězení, nějaká ta kamufláž, prostě klasika, která pohladí. Jsem zvědav, jak rychle se celá série bude posunovat, ať už co se týče akce, formy, vizuálu či lokací. Posun v charakteru čekám spíše pomalejší, ačkoliv možná nejvtipnější ze všeho bylo sledovat, jak je tenhle film zastaralý společensky - není problém označit černocha, který poslušně plní všechny příkazy, za opici, vztah Bonda k ženám je vrcholem machismu a všechny ženy mu slepě padají k nohám, aniž by měly do příběhu vlastně co říct a když se děje něco důležitého, tak prosím, jděte pryč a nic neříkejte. Jako já nejsem žádný extrémní feminista, ale tohle zaráží i mě, ačkoliv to asi k Bondovi patří.

    • 27.12.2020  01:03
    Z onoho světa (TV seriál) (2017)
    *

    V dnešní seriálové době, kdy se vytváří jeden skvělý za druhým jsem se po opravdu dlouhé době setkal s něčím, u čeho nemíním ztrácet čas, a to mám opravdu výdrž. Tady ale tak nějak po čtyřech dílech cítím, že to opravdu nemá co nabídnout a není tam naděje na zlepšení. Je to moc pro malý děti, je to hloupé, nijak napínavé, není tam jediný zajímavý charakter a vede v tom hlavní postava. Ano, prvních dvacet minut je celkem fajn a pak už je to spíš odpad.

    • 27.12.2020  01:00

    Tak bylo to ve Futuramě, ale ještě dřív to opravdu bylo v Simpsonech, a sice Lízin vesmír v misce se zubem. Jen tady je to ještě trochu absurdnější a asi veselejší.

    • 27.12.2020  00:57

    Jakoby to vypadlo z mých milovaných Krajních mezí, akorát je to teda animované. Nečekal jsem od toho mnoho po obsahové stránce, ale jsem příjemně překvapen.

<< předchozí 1 2 3 4 9 16 24 31