Dan9K

Dan9K

Daniel Patras

okres Praha
Pan skladatel :-)

homepage

121 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 15 21 28
    • 8.11.2018  06:05

    Viděl jsem asi deset různých dokumentů o Queenech nebo Freddiem a tenhle je asi ze všech nejlepší. Je tu mnohem větší důraz na kapelu jako takovou, než pouze na hlavního zpěváka. Je úžasně rozebráno pozadí vzniku některých songů, perličky a zákulisní informace. Užasnou věcí je, že rozhovory jsou vedeny se všemi členy Queen včetně Freddieho a Johna Deacona a manažerem a nejsou tu obskurní postavičky z Freddieho okolí, které tvoří jádro jiných dokumentů o kapele. Přesto v každém dokumentu záhadně chybí některé zásadní věci. Zde mi hned od počátku přišlo divné, že se nezmíní první singl Keep Yourself Alive, přeskočí se tvorba soundtracku k filmu Flash Gordon. Nějak vymizely i potenciálně zajímavé zmínky o problematických koncertech zejména na tour k albu Jazz či některých japonských tour, které Freddie velmi nezvládal kvůli problémům s hlasem či slavný debakl v Saturday Night Live Show. Podivuhodné bylo i vynechání Freddieho sólových počinů Great Pretender a alba Barcelona. Chápu, že jde o Queen a ne o Freddieho, ale o jiných sólovkách Rogera, Briana i Freddieho první řeč byla. Stejně tak zamrzela nulová zmínka o natáčení a tvorbě písní jako I Want It All, Innuendo, Headlong či Show Must Go On. Je to první dokument o Queenech, kde vůbec nezazní jména Mary Austin, Jim Hutton a dokonce ani Farrokh Bulsara. Paradoxně mi přišlo, že první díl, který řeši sedmdesátá léta, je zajímavější a komplexnější než ten druhý, asi je v 80. letech příliš mnoho informací. Přesto se jedná o informacemi nabitý dokument, který řeší především hudbu a není prioritně o Mercurym a ždímání emocí, přestože i na to nakonec dojde, ale omezeně. Kdyby takhle nějak vypadal film Bohemian Rhapsody, ale v hrané podobě a soustředěný na ty nejzajímavější věci, byl bych šťasten. Pro kompletnější informace o Queenech je každopádně potřeba nakoukat aspoň tři dokumenty, nikde není všechno.

    • 4.11.2018  05:05

    Tohle není film pro opravdové fanoušky kapely, mezi které se hrdě řadím. Příběh Freddieho, případně celé kapely, má obrovský potenciál, který dobře vytušil Sasha Baron Cohen. Bohužel pod produkčním vedením dua Brian May a Roger Taylor vznikl pouze neškodný pomníček, kdy je sakra znát touha těchto dvou, aby z toho všichni, snad kromě Deacyho, vyšli co možná nejlépe. Ten film v podstatě postrádá jakékoliv drama. Ke konci je tam krize kapely, která je ovšem poněkud přestřelená, aby v tom filmu alespoň nějaké drama bylo. Tvorba písní je dána hala bala. Moc nechápu, proč bylo nutné nějakou píseň umístit do děje o čtyři studiové desky dříve a některou zase o tři desky později. To si pak akorát fanoušek řekne WTF, zvlášť když je na to naroubován děj, který se prostě v tu chvíli nestal. OK, filmová licence. Tu chápu v případě toho, že Freddieho diagnózu umístili o 2-3 roky dříve, aby se to ve filmu stihlo, ale i to mě štve. Nechápu, proč naprosto zásadní událost ve Freddieho životě, a sice šílený pobyt v New Yorku v první polovině 80. let, nebyla mnohem více zdůrazněna, ale jen naznačena. To je to, co by dalo filmu větší šťávu. Freddie byl génius, jeden z nejlepších zpěváků, skladatelů a dokázal si omotat publikum okolo prstu, ale taky to bylo totální hovado, sexuální mašina a můžeme jen hádat, kolika lidem nakonec způsobil svou nezodpovědností smrt. A tohle všechno ve filmu MĚLO být. A není. Je to jen kávička, kašírka, polívčička pro masy. Obecně bych vlastně celý Bohemian Rhapsody shrnul asi tak do 50 minut nanejvýš a zbytek stopáže věnoval době mezi léty 1985-1991, protože to je období, které má v sobě neuvěřitelnou emocionální sílu a filmový potenciál. Těšil jsem se alespoň na nějaké zajímavé špeky ze života kapely, práce ve studiu a tak, jenže vlastně všechno zajímavé je už v traileru a film samotný už nejde do větší hloubky. Celé je to prostě sled scén, které ne vždy mají nějakou pointu a vlastně mi to moc nedalo, neboť ta trocha reality, která v tom je, je fanouškovi dobře známa. Dále vlastně nechápu moc závěr s koncertem Live Aid. Předně, Live Aid nebyl žádný koncert po pěti letech, jak to z filmu vypadá. Mezi posledním koncertem a Live Aid byly jen 2 měsíce! Jistá pauza byla dva roky předtím, ale pak udělali normálně desku a jeli tour. Krom toho, jaký má smysl koukat na čtyři panáky, kteří dělají, že jsou Queen, když se na ten koncert můžu podívat na youtube? A je to mnohem lepší. V tom filmu není z koncertu nic extra navíc, jen koukám na herce. Ocenil bych více zákulisních věcí před a po koncertě, protože tam to nebylo úplně bez problémů. Problém s Freddieho hlasivkami je taky upozaděn a dávan do souvislosti s Aids, což je blbost. Freddie s nimi měl problémy celou kariéru. Nechápu, proč ve filmu nedali scénu s foniatrem, který mu prý koncertovat na Live Aid v podstatě zakázal. Je to jen jedno z další potenciálních dramat, které film naprosto zbytečně eliminoval. Je s podivem, že reálné záběry klipů a koncertů jsou vlastně mnohem nabitější informacemi a emocemi, než tenhle snímek. Co se mi líbilo? Začátek, kdy je Freddie na koncertě kapely Smile a seznámí se s Brianem a Rogerem, je moc fajn. Také je vlastně super, jak se autorům za pomoci Ramiho Maleka a imitátorů povedlo napodobit Mercuryho hlas i mimo oficiální nahrávky, že takřka nejde poznat, že to není Freddie. To se povedlo skvěle. Podobnost herců s reálnými předobrazy je relativně ok, ale povedlo se to tedy víc při začátku jejich kariéry, než pak v osmdesátých letech. To už si moc podobní nebyli, zejména Rami Malek a Ben Hardy. Obecně Rami Malek dokonale zvládl pohyby Freddieho na pódiu, ale civilní poloha mu opravdu nesedla a nezahrál to dobře. A podobnost tam vlastně není moc velká. Příliš subtilní, úplně jiné oči. Předkus a knírek všechno nezachrání. Když to shrnu, jedná se o naprosto promarněnou šanci a měli tenhle film natočit až po smrti Briana Maye a Rogera Taylora, kteří, ač si jich velmi vážím, ten snímek svou angažovaností naprosto zabili. V době psaní mého komentáře to tu má 95%, což považuji za absolutní úlet, jsem zvědav, kam to spadne.

    • 30.10.2018  05:31
    Pán času - Rosa (S11E03) (epizoda) (2018)
    ****

    Taková edukativní epizoda. Už jsem se chystal kritizovat to, že Doctor Who začíná až moc připomínat Návrat do budoucnosti honbou za napravováním minulosti, ale naštěstí to elegantně vyřešili naplněním osudu. Je to jiný přístup než byl v předchozích sériích, kde se s časovými paradoxy nešetřilo, ale vždycky se to aspoň zmínilo a dodalo se něco o "timey wimey" věcech. Rovněž kvituji vybrané téma. Jednak je tím zdůvodněn a ospravedlněn multi-kulti casting a druhak je to opět zcela jiný přístup než byl v předchozích sériích. Už v minulosti byla po boku Doctora černoška a pořád jsem si říkal, že je přece blbost, jak ji i ve vzdálenější minulosti berou celkem normálně, maximálně se prohodila jedna poznámka z úst samotné černé Marthy, že to možná bude problém. Zde se, i díky akcentaci tohoto tématu do samotného příběhu, vyskytuje mnohem reálnější zobrazení tehdejší reality a je to prostě mnohem lepší. Otázka je ovšem, že by to tak mělo být pokaždé a seriál to asi nepotřebuje řešit každou druhou epizodu. Jen mě děsí fakt, že je z tohoto seriálu prostě cítit stále citelněji politický levicově liberální aktivismus a jen doufám, že s tím budou aspoň trochu šetřit. Fakt, že mimozemská Doctorka žijící tisíce let, je morálním vzorem pro současnou společnost a je zcela v souladu s aktuálním politickým směřováním západních evropských elit (přestože by Doctor/ka měla být seznámena a ovlivněna nepřeberným množstvím politických, morálních a jiných hodnot minulých budoucích, pozemských i mimozemských), je podobně (ne-li více) trapný, jako vyvážení americké demokracie a morálky do středověkých vesnic rozesetých po Galaxii ve Hvězdné bráně.

    • 16.10.2018  05:32

    Až na prachbídnou zápletku a příliš okatou pozitivní diskriminaci v castingu, je to celkem ok. Závěr pobavil.

    • 10.7.2018  16:18
    First Men in the Moon, The (TV film) (2010)
    ***

    Je to prostě remake původního filmu z roku 1964, bez zbytečného elementu snoubenky. Těch nových věcí je málo. Ale tahle verze je lepší v tom, že je promyšlenější, ne tak hloupá a narozdíl od původní verze koresponduje i s realitou a dává smysl. Vyústění původního filmu bylo zajímavé, tady je to ještě lepší. A obě vyústění jsou poněkud skličující. Selenité jsou vynikající. Poslední záběr je na facku, snažím se ho odignorovat, neboť všechno kazí.

    • 10.7.2018  05:27

    Asi by se mi více líbil příběh odehrávající se v roce 1964 než 1899. Začátek mě mile překvapil, skoro to vyznívalo jako sci-fi áčko. Bohužel pak se 95% filmu odehrává v minulosti, a jako bychom odskočili i literárně o 65 let nazpět. Je to blboučké, ale i miloučké. Pár výborných nápadů, zejména závěrečné vyústění, jež mi hrálo hlavou od objeveni slepic na scéně nebo fakt, že vztah (a rozdělení kladných či záporných rolí) člověka a mimozemšťanů není vůbec tak jednoznačný, jak to v podobných filmech bývá obvyklé. Škoda, že je to ke konci uspěchané. Film vznikl jen 4 roky před velkou sci-fi dvojkou (Odysea a Opice) a jakoby předznamenával jejich příchod, přesto to má mnohem blíže ke sci-fi 50. let.

    • 5.7.2018  19:53
    Survivor: Ghost Island (TV pořad) (2018)
    ****

    Koncept mi vůbec nevadil. Výhody byly ok, imunit tradičně hodně, na to jsem si zvykl. Na co jsem si ale během asi 31 sezón ještě nezvykl, je promíchávání kmenů. Prostě STOP, nedělejte to, ničí to hru. Nebo to udělejte až později a nějak jinak než losem. Opravdu je to pak hra jen o štěstí a náhodě a prvních dvou imunitách, jak píše Zeck. Krátkodobé napětí v podobě zajímavější kmenové fáze je vykoupeno tím, že na původně zajímavější část, sloučení, se velmi obtížné kouká vzhledem k neschopnosti většiny soutěžících. Na druhou stranu, s vítězi spokojenost, ačkoliv sympatie mezi těmi dvěma se mi neustále přelévaly. Vlastně až do poslední soutěže o imunitu jsem nepokrytě fandil konečnému vítězi, pak ale zase tomu, co skončil druhý. Takže nakonec malinko smutek, i proto, že pro vítěze hlasovaly nakonec ty největší gumy a konkrétně rádoby Ozzy se předvedl jako jeden z nejublíženějších hlupáků. S castem spokojenost taky (to je poslední dobou jedna z mála věcí, co fakt funguje). A na rozdíl od minulé sezóny chválím i fakt, že jsem průběhu rozuměl a neměl jsem pocit, že jsem podváděn střihem a v reálu se stalo něco jiného. Každopádně jestli někoho do další řady, tak jednoznačně Bradley. Oblíbenci: Bradley, Dom, Wendell, Michael. zábavný element: Chris Noble. Neoblíbenci: Donathan, Sebastian, Kellyn. Ženy velice nevýrazné, bohužel a opět. Jistý potenciál měla Libby či Stephanie, leč nevyužit.

    • 1.6.2018  04:29
    Cell (2016)
    **

    Na začátku fajn béčková blbinka se postupně zvrhne v celkem dost nefajn béčkovou blbinku. Postavy přicházejí a odcházejí a je to jedno. Nemá to, s výjimkou začátku, žádné napětí a ani ta snovost tomu nepomáhá. Záporňák nevím proč byl. Efekty z 90. let a to tak z půlky. Konec vtipný. Čím víc se to blíží závěru, tím je to víc blbost a vlastně i nuda, přestože je tam tuna dějových zkratek (postavy se znají ve filmu dvě minuty, ale už jsou to největší kámoši, co jsou spolu spousta dnů a nám by na nich mělo záležet). Škoda, že to autoři nepojali trochu uvěřitelněji a je to spíš jakože "démonické", o podstatě celého problému se divák nedozví vůbec nic.

    • 29.5.2018  22:44

    Nijak objevný dokumentární minicyklus. Zejména druhý díl je jen zkratkovitá a stokrát zpracovaná látka. Nejzajímavější byl asi díl poslední, který jakoby byl bonusovým dílem Hitlerových mužů, ačkoliv moc nechápu, proč téma Hjalmara Schachta je zrovna v této sérii.

    • 28.5.2018  03:43

    Já myslím, že úplně v pořádku. Evoluce a neviditelná ruka trhu v praxi.

    • 24.4.2018  02:55
    Kóma (TV film) (2012)
    ***

    Na originál to nemá, ten byl střídmý, napínavý a daleko bezútěšnější. Tohle je dlouhé a přitom zbytečně zbrklé. Nebudí to takovou, či téměř žádnou, nejistotu, kdo za koho kope. Kamera je děsná. Hudba je velice televizní a neumí mlčet. Přesto to však není špatné. Herci jsou výborní a bavilo mě to. Celý koncept mi přišel malinko lépe obhájený a uvěřitelný, než ve filmu z roku 1978. ale to je tak vše, čím ho předčí. Slabší tři.

    • 14.4.2018  05:02
    V kómatu (1978)
    ****

    Tenhle námět mě velmi zaujal. Podezřívám po zkušenostech i české nemocnice z něčeho podobného. Sice ne nutně přesně toto, ale jsou i jiné motivace, proč se zbavovat pacientů, že. Navíc zpracováno je to skvěle. Nejdřív to vypadá, že hlavní hrdinka je kráva a nakonec jí člověk fandí. U žádné z postav nevíte, kde si stojí. Hudba se první hodinu vůbec neobjeví, ale pak je furt a Jerry nezklamal. Závěrečnou půlhodinu mi bušilo srdce tak, až jsem se bál, že mě odvezou na OR 8. Snímek by se vůbec neztratil jako jedna z lepších epizod Krajních mezí, ačkoliv toho sci-fi tam zas tolik nebylo, v Mezích by za to samozřejmě mohli mimozemšťané. Takhle to bylo lepší.

    • 11.4.2018  02:18

    Cybermeni produkují prakticky vždycky hloupé díly. Tady bylo zajímavých pár věcí. Bill poznává svou identitu, dejmetomu Missy a Master, ačkoliv celá jejich zápletka nedává smysl. A posledních pět vteřin. Zbytek je přitroublá otravná magořina beze smyslu. Snaží se to hrát na city, ale jak by mohlo, když je to celé povrchní pitomost, co nedokáže udržet myšlenku. Nejhorší Moffatův díl, a to ho mám jinak moc rád.

    • 22.3.2018  00:59

    Úžasný snímek po vizuální stránce, ale nesouhlasím, že by obsah zaostával. Byl jsem v napětí a těšil se, co bude dál. Přišlo mi, že by S láskou Vincent výborně fungovalo jako PC hra. Měl jsem dokonce pocit, že vlastně koukám na adventuru ve stylu Posla smrti. Unikátní výtvarný styl přispívá k neutěšenému zážitku, kde byste snad i chtěli, aby byl konečně nějaký obrázek "normální", ale to by byla škoda.

    • 6.3.2018  15:14

    Pokud odečtu jakože odlišnost v gay romanci, která mi v tomto podání byla celkem nepříjemná, zůstane mi v první půlce nudný art, v druhé půlce celkem slušné a očekávatelné vyústění. Celé to bylo dost předvídatelné a ne moc zajímavé, obyčejné. Hezké prostředí, nesympatický hlavní představitel a ne moc důvěryhodný hlavní představitel číslo 2. Nejsympatičtější na celém filmu byli rodiče.

    • 4.3.2018  00:19
    Lady Bird (2017)
    ***

    Čekal jsem, že to bude více natřískané teda. Z traileru to vypadá, že se film bude snažit být za každou cenu jiný a cool, až to bude skoro otravné, a ve výsledku je to samozřejmě úplně jinak a Lady Bird je docela tuctovka. Čekal jsem více kontroverze, více řachandy. Více vyhraněnou a proti společnosti bojující osobnost hlavní protagonistky. Ona chce ale jenom na dobrou školu a mít hezký vztah. Hm. Ale jinak je to celkem fajn, neurazí, nenadchne, koukatelné je to příjemně a postavy mají výrazné charaktery, které jsou hezky zahrány, což drží film nad vodou.

    • 2.3.2018  05:20
    Uteč (2017)
    ****

    Tohle je docela velká pecka bořící zaběhnuté pořádky v několika věcech. Slyšel jsem ohlasy, že to není horor a ukázky lžou a tak podobně. Nemůžu s tím souhlasit. Byl jsem jak tětiva od začátku až do konce. Mysteriózní nálada by se dala sekat. Lekačky jsou tu velice účinné. Ale je tu i mnoho věcí navíc a i hloubka v podobě rasového problému. Četl jsem o špatném závěru, ale pro mě byl naopak skutečně zadostiučiňující. Bez žánrových klišé a rádoby překvapení, které se přímo v poslední scéně nabízelo a 98% tvůrců by ho udělalo. Navíc pro mě snímek boří další mýtus; tohle je první film, o kterém se běžně tvrdí, že je oceňován jen kvůli barvě pleti, o kterém si myslím, že si ten ohlas skutečně plně zaslouží. Že by ten ohlas bohužel asi jinak neměl, je jiná věc, ale oproti sázkám na jistotu v podobě Fences, Moonlight, 12ti let v řetězech či Skrytým číslům, je tohle svěží vítr, který mě neskutečně potěšil. Subjektivní čmohou je pro mě ten fakt, že mám problém s podobným pojetím hypnózy, neb je to nesmysl, stejně jako nepřiznané sci-fi prvky, které nemohu brát vážně v ne sci-fi filmu. Je mi jasné, že to bylo klíčové pro zápletku snímku, ale prostě s tím mám problém.

    • 28.2.2018  01:01

    Já nemám zas tak moc rád pomalé filmy, ale Paul Thomas Anderson je umí udělat tak, že mě dokonale pohltí. Je to tak cizí prostředí, přesto pro mě svým způsobem známé a hrůzné. Musel jsem během filmu myslet na to, jak je vlastně těžké v různých společnostech reagovat přirozeně, bez masek, jak se snažím být k jiným názorům a postojům tolerantní a jak mám pocit, že k těm mým nikdo tolerantní není. Herecké výkony jsou bezkonkurenční, Daniel Day-Lewis je bez debat jedním z největších herců všech dob, a ty dvě paní mu velmi zdatně sekundují. Hudba je zvláštně obyčejná, možná jí bylo až moc, ale v klíčových okamžicích plnila roli "pohlcovače" dokonale. Na snímku si cením nejvíc toho, že přestože se odehrává v prostředí, které mě vůbec nezajímá a velice ho akcentuje, dokázal mě naplno oslovit a i když se s žádnou z postav nedá ztotožnit, dají se pochopit. Otazníkem je pro mě samotné vyústění, to už jsem nějak pochopit nedokázal, proč vlastně je to pro všechny zúčastněné vítaný způsob žití.

    • 21.1.2018  00:18

    Já nevím, jak to mám hodnotit. Na jednu stranu super řada se skvělým castem. Na druhou stranu se negativa tohoto pořadu rozvíjejí do předem netušených výšin. Slabší díly jsou na začátku a těsně po sloučení, ale zase díky tomu vypadávají méně zajímaví hráči. Na konci fakt byl celkem výkvět řady (s výjimkou jedné moji favoritky). Byla tu opravdu velká spousta zajímavých ženských charakterů. Měl jsem rád i vítěze, i jsem mu fandil, ale samozřejmě, radost kalí, co všechno je v rádoby reality show možné.

    • 8.1.2018  03:40
    Následky (TV seriál) (2010)
    ***

    Přitažlivá série, která je ale pochopitelně trochu bombastičtější a "populárnější", než by ji bylo slušelo. 1. díl Svět bez ropy je nejslabší. Vzbuzuje nejvíce nezodpovězených otázek a celkově je spíše k smíchu. Pořad obecně se zabývá z 95% USA, velice by mě zajímala právě situace v Evropě, kde si myslím, jsme na podobný výpadek mnohem lépe připraveni jak elektrifikovanou dopravou, tak alternativními zdroji elektrické energie. 2. díl Přelidnění byl trochu nudný. Průběh je celkem zřejmý a obecně přijmout fakt, že se skokově zdvojnásobí počet obyvatel byl pro mě paradoxně obtížnější, než že se přestane otáčet planeta. To se dostáváme k dílu 3. Ten je dost možná nejzajímavější a má největší "příběh". Bylo vtipné, že autoři udělali takovou zápletku, že se planeta přestane točit postupně, protože kdyby se přestala točit náhle, bylo by hned po dílu, protože by všichni umřeli. 4. díl je mi tématem nejblíž, ale i díky tomu mě opět v několika věcech zklamal. Opět jsem se nedozvěděl, jak vlastně dlouho trvá ono stádium rozpínání do červeného obra, což je informace, kterou už léta nějak nemůžu najít (předpokládám tedy, že se to neví). Netuším, jestli to trvá dva dny nebo miliardu let a žádný dokument mi to zatím neřekl. (z různých zdrojů jsem se dočetl, že fáze červeného obra potrvá zhruba 10-25% času, co trvá období hlavní posloupnosti (čili třeba 1-2 miliardy let), ale mě zajímá ten detail jak dlouho trvá samotné rozpínání a tam už je informací mnohem mnohem méně). Dále mě ten díl zklamal v tom, že neustále informoval o tom, jaké je to v New Yorku, ale mě zrovna zajímalo, jak dlouho by byly obyvatelné například polární oblasti nebo místa vysoko v horách a jaký by tam byl rozdíl. Případně mohli do toho zakomponovat i někoho na oběžné dráze. Bohužel opět nic. To jsou informace, které mě zajímaly. Bohužel jsem je nedostal. Celkově tedy rozhodně zajímavý pokus, který ale selhává ve své nekomplexnosti a pro evropského diváka až příliš otravné akcentaci na americký kontinent, respektive jeho severní část.

    • 29.12.2017  20:22
    Legendy kriminalistiky (TV seriál) (2017)
    ****

    Vynikající dokument, jehož síla tkví jednak v tématu samotném, tak i v použití dobových reálných záběrů. Největší slabina je nízký počet dílů a některé případy bych do legend asi neřadil, zejména díly 7 a 11, které mi přišly slabší. Se vší úctou k obětem i pozůstalým, mi to přišlo jako "standardní" vraždy. Na případnou druhou sérii toho ještě zbývá až až, namátkou Winkelbauer, Lesní vrah, Heparinový vrah či Fabiánová. Samozřejmě chybí největší legenda jménem Kajínek, ale to je jenom dobře, protože ta osoba i ten případ je už dostatečně provařený. Nejlepší díly jsou dle mého hned ty první dva, a nejmrazivější vraždy v dílech 3 a 4. Šestý a osmý jsou největší naše krimi klasiky a díly 5 a 10 jdou hlavně po tématu a vybraly dobré příklady. Naopak jsem se těšil na devátý díl s Roubalem, a ten mě zklamal, nebot mě důkazní materiály vůbec nepřesvědčily o jeho vině a celé mi to přišlo dost na vodě, a něco podobného by asi nutně muselo vzniknout i v případě Winkelbauera či Kajínka. 90. léta totiž byla nejen plná vrahů, ale nejspíš i plná prapodivných odsouzení.

    • 25.12.2017  22:49

    K tomuhle filmu jsem musel dozrát. Není jako ty další dva od MP, ty jsou ve svém vtipu jednodušše přímočaře vtipnější. Svatý grál je hůř přístupný, a tak jsem ho v 16ti úplně nedocenil a pak už se na něj nepodíval. Jenže pak jsem taky tři roky hrál v orchestru muzikál Spamalot, který tenhle film krásně vykrádá a většinu hlášek z filmu najednou znám zpaměti. Je to tu někdy samozřejmě absurdně nesmyslné, ale o to taky jde. Ale řekl bych, že těch vtipných scén je tu skoro nakonec i víc, než v Brianovi.

    • 4.11.2017  01:04
    Freejack (1992)
    **

    První půlhodinu mě to neskonale otravovalo. Emilio Estevez je naprosto příšerný neherec. Dialogy byly utrpením. Po skoku do "budoucnosti" se to celkem rozjelo, přestože je ta budoucnost naprosto přitažená za vlasy. Směšnost některých sci-fi, ve kterých si myslí, jak překotný je vývoj, je bohužel častá. Ovšem, jak to udělat, když musely některé postavy přežít i do budoucnosti že. Na druhou stranu je doba 18 let pro obě dvě postavy, které prežily do budoucnosti, naprosto neviditelná. Jako kdyby s tím Alexem skočily taky a nezestárly. Ve zkratce: akce celkem ujde. Mick Jagger překvapil, Hopkinsovi jsem to teda fakt nevěřil, samotné rozuzlení je celkem fajn, výsledný dojem lehký podprůměr.

    • 4.11.2017  00:34

    Tenhle film a jemu podobné mají smůlu v tom, že nestojí žádné úsilí zjistit, že nebudou zrovna zářit na oscarovém večeru. Jasně, má to špatné triky, naprosto antiambiciózní zápletku, sem tam je to lehce úsměvné (abych se něčemu v tomhle snímku opravdu od srdce zasmál, to bych nesměl vidět stovky dalších tohoto typu), ale ve výsledku to není o nic blbější, než celá řada blockbusterů, které ty triky mají jakože skvělé, ale které tu svou vnitřní stupiditu dokáží lépe před většinou diváků skrýt. Zhouba Aztéků nic neskrývá a proto je snadné si do ní kopnout. Co nemůžu upřít, je fakt, že mě film držel v pozornosti po celou dobu a bavil mě, hlavní hrdinové si získali moje sympatie, dialogy mě neurážely, některé postavy (kapitán, vůdce kmene) nebyly zas tak jednorozměrné, jak by se dalo čekat. Přišlo mi to v pohodě. Film zdaleka nesplnil moje očekávání, v pozitivním slova smyslu. Byl by to i celkem dobrej gore, kdyby ty efekty nebyly až tak špatné (SPOILER: nestává se moc často, aby člověk viděl brutální smrt a vnitřní orgány krásné dívky KONEC SPOILERU). Dvě hvězdy jsou moc, jedna je málo, dám ale dvě, jelikož jsem čekal, že mě ten film bude strašně štvát, a neštval.

    • 26.9.2017  22:05
    Hitlerovy ženy (TV seriál) (2001)
    ***

    Je to slabší než Muži z jednoduchého důvodu. Ženy byly ve 3. říši o mnoho řádů méně důležité. První čtyři díly jsou ovšem velmi zajímavé. V pátém a šestém díle už mi přišlo, že se tak trochu vaří z vody a autoři pořádně nevěděli, koho tam mají dát.

    • 16.9.2017  02:35

    Tak tahle epizoda si rozhodně zaslouží lepší hodnocení. Sice vychází z epizody, která byla ve svém jádru zcela nesmyslná, ale sama o sobě je přesně důvodem, proč miluji sci-fi.

    • 13.9.2017  03:19

    Jeden z nejzajímavějších dílů. Čistě zážitkově by to bylo určitě na 4*, jenomže to vůbec nedává smysl. Jeden velký paradox a dvě vykonstruované smrti, aby se v dalším dílech nemusely řešit zdvojené postavy.

    • 31.7.2017  18:07

    Jo je to jen střihák, ale v tomto typu seriálu, kdy je každá epizoda o něčem jiném, je takový střihák dost důležitý. Navíc super závěr, přesně ve stylu tohoto seriálu.

    • 31.7.2017  18:05

    Tenhle díl je takovým zlomem u Krajních mezí. Do té doby byly díly veskrze velmi rozpačité, někdy až úplně blbé. Je to první díl, ve kterém je ta atmosféra, pro kterou ten seriál miluji. Ty bezútěšné konce. Robert Patrick skvělý, scénář Brad Wrighta, co k tomu říci že. A hlavně, pokračování v druhé sérii s názvem Lehká Brigáda, což je vůbec nejlepší epizoda seriálu.

    • 29.7.2017  04:06

    Námět skvělý, ale šlo z toho vytřískat víc. Ale zahrál bych si.

<< předchozí 1 2 3 4 8 15 21 28
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace