Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Sci-Fi

Recenze (923)

plakát

Události Luďka Staňka (2018) (TV pořad) 

Podle mě je tady málo nadšených ohlasů. Luděk Staněk naplňuje můj život několik posledních let a vnímám ho jako svého platonického nejlepšího kamaráda. Díky němu jsem se mohl ujistit o tom, že přestat sledovat televizi byl dobrý nápad, a díky jeho Událostem už není potřeba sledovat události jiné. Je to český Ricky Gervais a John Oliver v jednom a občas si říkám, že je lepší než oni. Nevěřil jsem jeho plánu dělat Události každý den, on to ale dokázal a dokonce ještě přidává. Dá to rozum, hypotéka se sama nezaplatí, ale i tak respekt. Stejně tak doporučuji jeho podcast s Milošem Čermákem, a to i zpětně. Doufám, že mu ještě dlouho nevyschne slina. Což mi připomíná, že mi poslední dva díly utekly, tak jdu na ně!

plakát

Já jsem vrah - V jejích rukách (2020) (epizoda) 

Rodiče jsou možná blázni, ale nejsou koneckonců mnohem šťastnější než všichni ti po krk nasraní pozůstalí, kteří do konce svých životů nebudou svůj život žít, ale jen se utápět v nenávisti? Odpuštění má svůj smysl a tenhle díl to krásně ukazuje.

plakát

Vlk z Wall Street (2013) 

Je to dobře natočené, má to několik výborných scén, o tom žádná. Mám s tímhle filmem morální problém. A ne, nevadí mi, že se tam nadává, berou drogy a souloží se. Vadí mi, že je tenhle film reklama na totálního sráče. A že díky tomuhle filmu mohla kariéra tohohle sráče pokračovat dál, protože na něm vydělal víc jak milion dolarů a i když měl z té částky částečně splatit svůj stomilionový dluh, dal na to jen zlomek. Vadí mi, že z toho všeho vyklouz tak lehce a tenhle film to v podstatě oslavuje. Že se díky tomu stal celebritou. Že si snad máme myslet, že je to cool týpek. Co mi dál vadí, že prvních 90 minut se vůbec nic neděje. Začátek s McConaugheym je fajn, ale pak se rozjede v podstatě 90 minutový trailer, ve kterém se neustále opakuje to samé. Koukáme na nonstop párty lidského odpadu, který si o sobě myslí, že je něco víc a já nevím, jestli pan režisér chtěl, abych se u toho smál nebo abych je nenáviděl nebo aby mě to jen nudilo. Já nemám nic proti oslavě hédonismu nebo nejednoznačnému vyznění, umění je umění. Problém je, že je tenhle film podle skutečných událostí a má přesah do reálného života a úzce souvisí s dalším životem hlavního hrdiny a že ho tenhle film vystřelil na piedestal. A tyhle lidi známe i u nás, známe je ze Strakovy akademie, známe je z poslanecké sněmovny, známe je z kanceláře prezidenta republiky, známe je z okolí fotbalu i z okolí bývalých primátorů a vidíme, jak jim taky všechno prochází. A u tady téhle svině nás to má bavit, jenom protože to natočil Scorsese? Po 90 minutách začne konečně i nějaký ten konflikt a začne to být zajímavější, až to skončí rozpačitým závěrem. Tenhle snímek jsem si dlouho šetřil, ale vlastně mě spíš naštval, ačkoliv jsem se relativně dobře bavil, zejména ve druhé polovině.

plakát

Dítě z Parku jehel (2020) 

Drogy jsou sice téma ohrané a je to sázka na jistotu, ale tenhle snímek má několik věcí, které z něj dělají kvalitní drama, která zaujme. Celé je to z pohledu mladé dívky, skvěle zahranou Lunou Mwezi, která je nucená v mladém věku být mnohonásobně rozumnější než její matka. Její jednání, především výběr rodiče, může být částečně i nepochopitelný a bylo mi celou dobu otce líto. Těžko říct, jestli hrálo z pohledu Miy prim to, že matka je prostě matka, nebo že je to zkrátka typ, co věci nevzdává. Prostředí Švýcarska je velmi neokoukané (asi jsem jinak nikdy nic čistě švýcarského neviděl) a parta okolo Miy i její matky byla plná zajímavých charakterů a celkově mě to okamžitě vtáhlo a nebylo v tom hluché místo.

plakát

Štěstí na dosah (2006) 

Snímek o tom, jak jeden blbec, který nabízí nesmysly, které nikdo nechce, touží po tom, aby to samé mohl dělat v rámci velkého korporátu. To jsou emoce!

plakát

Chobotnička (1983) 

Co naplat, úvod zase nejlepší. První hodina ale celá celkem ujde. Indie je fajn. Docela zajímavý a zábavný průběh. Druhá polovina však začíná těžce zmatkovat. Záporňáci vsadili na kvantitu, a zapomněli na kvalitu. Zlom nastává u WTF polibku s hlavní bond girl. Od té doby se z toho stává opět čím dál tím větší ptákovina. Z druhé hodiny si pravděpodobně nezapamatuju vůbec nic. I když ono asi ani z té první.

plakát

Nikdy neříkej nikdy (1983) 

O něco nudnější než oficiální bondovky s Rogerem Moorem (první hodina hrozná), ale tohle má Seana Conneryho, který je zase lepší než Roger Moore a je tak v podstatě jediným, za to však zásadním, kladem. Sebeparodie je velká a docela v pohodě. A tenhle film je důkazem, že klidně mohl Sean toho Bonda hrát až do roku 1983 a nic by se nestalo. Co nechápu, že dělali stejný příběh, jako v Thunderballu. Vtipné je ovšem to, že jak je každá bondovka úplně stejná, tak mi to vůbec nedošlo. Nikdy neříkej nikdy má taky zpětným pohledem dosud nejhvězdnější obsazení z dosavadních filmů s Bondem, i když pro dvě hvězdy to byl jeden z prvních filmů, takže je to spíš náhoda. Videohra mě potěšila. Jinak v tom filmu není nic co by stálo za zmínku, krom toho, že to vypadá o 10 let starší a že nevím, za co (krom Seanova honoráře) úplně utratili na tu dobu tolik peněz.

plakát

Jen pro tvé oči (1981) 

Už po několikáté je Bond nejlepší hned v úvodní scéně. Skvěle natočené, působící opravdově. Ačkoliv jsem návrat Blofelda úplně nečekal a nepochopil, ale budiž. Následuje podobně příšerná píseň jako byla ve Špion, který mě miloval a potom poměrně vynikající první hodina. Nebo jako, těžko říct. Já jsem totiž zjistil, že si Bonda asi víc užiju pod vlivem. Jenomže pak si z něho strašně málo pamatuju, zvlášt, když v tomhle díle není zas tak nic extra výjimečného. Takže jsem vůbec nepochopil, co vlastně byla ta skříňka, o kterou strašně šlo, ale oceňuji, že nešlo o zničení lidstva jako vždycky. Moc jsem se nevyznal v těch záporňácích. Nejdřív jsem si myslel, že jde o toho Liama Gallaghera, pak je tam spousta Ivanů a on přitom je zásadní ten Lenin. Co jsem ale zaznamenal, byla bond girl. Je to konečně trochu jiný typ holky, krásná, ale přirozeně krásná, ne žádná dámička nebo umělotina z playboye, což mi naprosto vyhovuje. Ještě víc mě ale zaujal její herecký výkon, který byl určitě nejhorší ze všech dosavadních hlavních bond girl a že konkurence je docela silná. V té první hodině jsou hodně ohrané věci jako automobilová honička nebo honička na lyžích (tady ale opravdu speciální), ale jakobych v tom viděl vliv Indiana Jonese, což je zrovna film, se kterým šel tenhle Bond do kin prakticky společně. Bond je čím dál více tragikomickým hrdinou, ale v tom dobrém. Je to takové sympatičtější. Co mi přišlo tragikomické v tom špatném, byla postava mladé krasobruslařky, která je tak strašně nevinná, že se s ní Bond nechce vyspat, protože by měl asi černé svědomí. Vtipné, netušil jsem, že Bond nějaké svědomí vůči ženám má. A důvod? Krasobruslařka má culíček, takže i když té herečce bylo v době natáčení 23 let, tak si máme myslet asi o deset let míň nebo co. Po příjezdu do mého milovaného Řecka to celé trochu spadne, což částečně kompenzují moje oblíbené lokace jako Korfu nebo kláštery Meteora. Jinak už se tam moc zajímavého ale nestane. Krom toho, že ne, v Jónském moři fakt není tolik žraloků. Celkově slabé tři, ale vlastně docela dobrý standard. Nějak mi to tentokrát sedlo o něco víc, jak tím settingem do Středomoří, tak menší rozháraností, tak tím, že to mělo tentokrát docela odpich.

plakát

Dávno poté (2018) 

Já jsem asi divnej, ale mně se to líbilo a nějakým záhadným způsobem se mi to trefilo do nálady anebo jsem hodně chtěl, aby se mi to líbilo už předem. Už vím čím to je! Autorům se podařilo vytvořit originální koncept, kterému jsem uvěřil i po té vážné stránce. A díky tomu jsem vlastně nevnímal komedii jako tu hlavní, ale spíš tu bizarní dystopickou vizi jako takovou. Ve spojitosti s absurdností a kontrastem toho, co se skutečně dělo na plátně mi vyvstanula i zcela bizarní srovnání s Monty Pythonem nebo Royem Anderssonem, spíše než se Zdeňkem Troškou. Ale kdo ho tam chce vidět, ten ho tam asi uvidí. Mně to při sledování ani nenapadlo. Po přečtení komentů už to trochu vidím. Je to volně provázaná sada skečů. Nejdřive se to zdá dost nesouvislé, ale postupně vykrystalizuje i nějaký ten příběh. Řada skečů mi přišla výborných a dost trefných, řada vizuálním zpracováním zajímavá, hodně jich bylo samozřejmě i lacinějších, ale bavilo mě si přehrávat i některé ty herecké výkony pořád dokola. Fakt jsem se bavil a zaujalo mě to.

plakát

Jediná (2019) 

Poměrně značně nesmyslně podstřelený film. 46 % v rámci žánru sci-fi většinou dostávají už fakt pěkné blbosti. Tohle není blbost ani v nejmenším a je to rozhodně inteligentnější zástupce žánru. Já sice dávám "jen" tři, ale to hodnotící měřítko mám vždycky spíše nižší, než je průměr. Nedozvíme se sice nic extra z podstaty problému a nemáme úplně dokonalý přehled o tom, jak se s pandemií vypořádává svět, ale to mám přesně rád. Něco se děje globálně a divák sleduje příběh úzké skupiny lidí s omezenou mírou informací, která si s tím nějak musí poradit. Postava Evy se, ano, chová občas, nejspíš v současnosti nekorektně řečeno, jako žena. Největší obětí ale není ona, nýbrž její manžel, který udělal všechno pro to, aby ji zachránil. Prostředí ja natočeno správně bezútěšně. Námět zaujme, zvláště v dnešní době. Moc si nedovedu představit, jaký typ viru by 100% zabíjel jinak geneticky silnější pohlaví a 100% nechal na živu to slabší, ale to už je holt filmová licence. Příběhově už je to horší. Není to o záchraně světa, jak by asi většina zdejších diváků uvítala. Je to "pouze" o poslední riskantní výpravě, o smíření se s osudem, o rozloučení a o lásce. Překvapení a nečekané věci se tu příliš nekonají. Flashbacky nejsou vůbec nuda, jsou naopak zcela zásadní pro alespoň rámcové pochopení situace. V rámci žánru je to pomalý a komorní film, ale ono to není jen sci-fi, stejně zásadní je tu ta romantická linie. Je to jedno z mála sci-fi, které může chlap v klidu sledovat se svou drahou polovičkou (a já na to zrovna jako na potvoru koukal sám!).Takže ano, je to veskrze průměrný film, i když to tady vypadá na velmi podprůměrnou záležitost, není to pravda. A je to zajímavá studie, jak by se společnost mohla zachovat, až vylezeme z toho tutorialu jmenem covid-19 a potká nás něco horšího.

Reklama

Reklama