Páně

Páně

Martin Šulc

okres Beroun

8 bodů

Moje komentáře

    • 16.12.2012  18:13

    Marně jsem čekal na citlivé a vizuálně i emocionálně vybroušené scény, kterých obsahovala předchozí trilogie ze středozemě neuvěřitelné množství. Obávám se však, že vina je tím ponejvíce knižní předloha sama, neboť Tolkienův Hobit na rozdíl od jeho Pána prstenů nikdy takovým nebyl. Doopravdy zkroušen jsem vlastně byl jen z okatého pomrkávání na dětského diváka z čehož občas vyplynulo trochu křeče. Hobit opravdu nabídne sem tam nějaké ty rozpaky, ale pravý fanoušek je rád promine neboť se mu dostane opět poctivé byť trochu zředěné porce středozemě tak jak jí má rád.

    • 16.10.2012  06:31
    Prometheus (2012)
    ***

    U Promethea se opět projevilo, že když jdu do něčeho spíše s despektem a malým očekáváním, tak to nakonec nemusí býti úplná marnost. Film mě skvěle vtáhnul do děje a jeho první polovina je opravdu dechberoucí. Samozřejmě nad vodou ho drží především jeho technické a vizuální zpracování, které je úchvatné. Té scénaristické hlušiny v půlce druhé, ve vztahu k celému fenoménu je opravdu veliká škoda, ale není to věc, která by toto dílo zase úplně srazila do kolen. Prometheus částečně i funguje a to i přes zjevný fakt, že Ridley si už neporadí s takovou lehkostí jako dříve. Škoda.

    • 15.10.2012  13:56

    Poklidně plynoucí drama jemuž po hříchu nejvíce chybí to v čem mělo bodovat nejvíce. Nic proti dvojici Winslet & DiCaprio, ale tahle dvojka na to zkrátka nemá. Předvídatelnost děje a různých scén je více než velká. Bohužel se Revolutionary Road ani na chvíli neutrhne ze svého zadumaného tempa a tím vás v podstatě unudí k smrti, protože nic vyjímečného nepřijde. Kvalitní film, ale bez nadstavby.

    • 24.12.2011  23:03

    Jedna hvězda navíc za ten konec a za to, že nebyl sex.

    • 28.10.2011  21:58
    Thor (2011)
    ***

    Těžko ultimátně hodnotit neboť Thor je na tom, co se zábavy týče, lehce nadprůměrně. Z druhé strany ho nechutně shazuje jeho umělost, hromada klišé, předvítalný děj i dialogy. Ale což, vždyť to přeci ctí předlohu. Ovšem jednou ten hon za čiročirou zábavou či komiksovou nirvánou skončí. Ale to už tady my asi nebudeme.

    • 28.8.2011  21:46
    Tobruk (2008)
    ***

    Tobruk je pohříchu vším a ničím. Jeho poselství se bohužel ztrácí v narativním chaosu a to se potom těžko dohání obstojnou vojáckou poetikou či vizuální přesvědčivostí. Přesto však dokáže některými scénami velmi zaujmout. Tři a půl navrch.

    • 12.8.2011  01:04
    Svítání (2009)
    ***

    Svítání splnilo přesně do puntíku má očekávání. Totiž ukrátilo mi čas na noční směně, víc jsem od něj ani nechtěl. Upírská psychosociální sonda není špatným nápadem, škoda jen trochy té nechtěné směšnosti. Ovšem našly se i dobré momenty a tudíž je to nakonec čistý průměr jak vyšitý. V době vzniku byla upírská tématika na vrcholu a tak nelze nikomu vyčítat, že toto dílo z toho vaří měrou vrchovatou.

    • 7.8.2011  01:42
    Red (2010)
    ***

    Povětšinou rozpaky nad nevyužitým potenciálem, které jen chvílemi narušila povedená zábava. Ani superhvězdné obsazení nemusí být zárukou úspěchu, což se v rovině obecné dobře ví. Škoda je tomu potom dvojnásobná, že jsem si s tak skvělou sestavou neužil to, co jsem mohl.. kdyby...

    • 22.7.2011  01:40

    Žel Harry Potter neodchází za bouřlivého potlesku, ale za hurónského smíchu celých sálů při jednom z nejtrapnějších a nejhloupějších dovětků (scéna: "po devatenácti letech") ve světě filmu. Netečou slzy dojetí, ale slzy ironických záchvatů smíchu. Tím jest řečeno vše. Sbohem Harry, mě chybět nebudeš. A je mi to trochu líto.

    • 8.7.2011  22:33

    Ale no tak vždyť já neříkám, že by podobné bezduché zábavovky pro třináctileté děti neměly vznikat, proč ne. Klidně se na to i podívám. Rozhodujícím faktorem je ale pak hlavně to, jak se u takové věci bavím. Tomu u Prince z Persie naprosto odpovídají tři hvězdičky, protože polovina vtípků je nadmíru trapná a ani Jake Gyllenhaal či Gemma Arterton to v mých očích moc nezachraňují. Pokud zrovna chcete zhlédnout něco u čeho lze vypnout mozek tak proč ne, ale i v tomto ranku je mnoho lepších záležitostí.

    • 14.6.2011  23:07
    Pupendo (2003)
    ***

    Pupendo selhává tam, kde mělo být v krmaflecích nejsilnější. Totiž v poselství. Působí jako milý slet různých obrazů, tu příjemných, tu méně. Však celistvost a působivost celého díla je tatam. Škoda, protože nabraný směr byl rozhodně správný.

    • 20.5.2011  13:50

    Jak mám Tonyho Scotta rád, tak mám amerických lokomotiv plné zuby. Výlet vlakem aneb osmdesátkový thriller v ultramoderním pojetí a vizuálním hávu á-la Tony Scott. Ale příště bych opět raději něco typu Muže v ohni.

    • 11.2.2011  23:02

    Pár dobrých scén by se přeci jen našlo.

    • 16.1.2011  00:47
    16 bloků (2006)
    ***

    No jo, už zase Bruce ve své typické roli zkrachovalce, nejlépe poldy. Ovšem 16 bloků je právě už jenom jedním z mnoha a proto upadá celkově do šedého průměru. Po čase už si ani nevzpomenete na nějakou dobrou scénu. Willise mám rád, ale víte jak se to říká s tím papáním do polosyta a bumbáním do polopita.

    • 15.1.2011  23:02

    Především to staví na zářné dvojici Bale vs. Crowe. Ovšem bez nich by tento remake rychle zmizel v propadlišti dějin. Krom výborného konce se totiž jedná o nepříliš chutně rozvleklou konverzačku s křečovitou snahou o jakýsi morální podtext. Četnost logických nesmyslů a hloupých scén je žel přespřílišná. Možná jsem od toho čekal moc.

    • 20.12.2010  14:59
    Centurion (2010)
    ***

    V první půlce filmu jsem měl pocit, že Centurion snad vznikl za účelem co nejvíce explicitního a nejčastějšího zobrazení podříznutí kohokoliv. V půlce druhé, jsem zase měl neodbytný pocit určité nedotaženosti a co se konce týče, ten mi vyvolal na rtech mírně nahořklý úsměv. Neil Marchall jde oproti The Descent s laťkou mírně dolů, ale se Soudným dnem to srovnání snese. Centurionova cesta je více nežli dosti za vlasy přitažená. Ještě štěstí, že tam daleko od všech v nuzné chatrči žije ta modrooká modelka. Jinak nevím nevím, co by si chudák Quintus počal.

    • 12.12.2010  22:02

    Superdrahá nepovedená moralitka pro menší. Ovšem výrazně pochybuji, že by alespoň u nich to fungovalo. Schází jakákoliv osobitost a vše působí totálně vyčpěle a vykradeně. Navíc plné totálních nesmyslů a nelogičností. Asi jsem holt tím kdo už zvuk rolniček neslyší.

    • 16.11.2010  13:32
    Che Guevara (2008)
    ***

    Určeno především pro zasvěcené a i ty to možná spíše zklame. Nezasvěcení patrně budou po půlhodině zdárně usínat a z říše snů je vytrhnou jen nějaké ty občasné výstřely. Hodnotný pokus o filmovou profilaci osobnosti Ernesta Rafaela Guevary de la Serny, který ovšem dopadl značně rozpačitě. Benicio ale skvělý jako vždy.

    • 22.10.2010  17:33

    Tarantino může být božský v tom, že si dělá co chce. Já ale mohu být ještě božštější v tom, že mu to nemusím zase tak žrát.

    • 6.10.2010  13:00
    Vlkodlak (2010)
    ***

    The Wolfman disponuje velmi přesvědčivými reáliemi a příjemnou atmosférou. Jeho celkové vyznění ale může přinésti uspokojení tak maximálně Lykantrofilům či milovníkům mystiky a tajemna. Obyčejný nezaujatý divák se přeci jen musí cítit trochu ochuzen poněkud banálním přístupem k příběhu. Benicio Del Toro, byť jinak je mým oblíbencem, tak zde upadl bohužel do průměru s celým filmem. Čekal jsem v určitém směru mnohem více.

    • 3.10.2010  21:17

    Ovšem ty kuželky na Velikonočních ostrovech mě poměrně pobavily.

    • 1.10.2010  14:44
    Predátoři (2010)
    ***

    Predátoři i z několikátého nálevu pořád ještě chutnají poměrně dobře. Obvzláště pokud tito dredatí sympaťáci patří k vašim oblíbencům. Jako oddychovka to funguje naprosto skvěle a nudit se nebudete. Pokud mi ovšem něco zůstane v hlavě, tak to rozhodně bude ultimátní "padací" nájezd filmu. Nakonec se tedy necítím nijak uražen, i přes ten notný zápach nastavované kašičky.

    • 28.9.2010  17:49

    Tímto nezpochybňuji Tykwerův talent. Ovšem se sex appealem Franky Potente je to v Lole těžce na pováženou (spíš bych jí zde přejmenoval na Franku ImPotente). A jestliže na ní má film stát, musíte jí trochu fandit. Run Lola Run se mým šálkem asi nikdy nestane, na to jsem jí viděl asi už moc pozdě (rok 2010), čili mě její kultovnost zcela míjí.

    • 12.9.2010  22:03

    Při kvalitě zvoleného námětu a hereckých dovedností Karla Rodena bych si přál rozhodně silnější divácký zážitek. Bohužel se tomu nestalo z několika důvodů. Sázka na atmosféru snímku se totiž bohužel proměnila v křeč. Já mám sice rád sněžení, ale když se film prokazatelně odehrává v rovině několika let, nechápu proč je tam pořád ten stejný sněžný zimní den/noc. Četnost neurotických flashbacků z války mi také přišla až neúměrná. Vyzdvihnul bych přeci jen výborný Rodenův výkon, který JE Josefem Doušou. Sám o sobě ale Rodenův majstrštyk nestačí na to, aby vytáhl Hlídače č.47 z šedého průměru. Kromě jednoho vcelku příjemného motivu, mě tentokráte neoslovila ani hudba. I když pominu, že z odborného železničního hlediska se tam děje také spoustu nesmyslů (což ale laika nemusí zase tak zajímat) tak stejně musím bohužel konstatovat, že Filip Renč v mých očích prozatím pořád zůstává bohužel jen režisérem jednoho filmu a sice Requiemu. Škoda.

    • 19.6.2010  15:49

    Haneke se snaží v Kódu neznámém o maximální výpoveď svým nezaměnitelným stylem. Tentokráte mě však absolutně nevpustil do svého světa a nechal mě stát pouze na jeho okraji, jakkoliv je jeho práce naprosto precizní a zvolená témata silná. Rozhodně nepomáhá větší absence hudbní složky, která by jinak mohla na diváka působit a jeho vcítění se do filmu prohloubit. Takhle jsem byl jaksi naprosto odtržený, odtržený od něčeho od čeho jsem nechtěl být.

    • 2.5.2010  21:53
    Hrbáč (1997)
    ***

    Divné. Ale jedna hvězda navíc za rozkošnou Marii Gillain, které bylo tehdy ideálních 22 let.

    • 16.4.2010  22:58
    Protektor (2009)
    ***

    Rozhodně příjemné překvapení. Přeci jen jsem se i v našich končinách dočkal něčeho co má hlavu a patu a je zvládnuté po formální stránce velice precizně, včetně zahořklého konce. K tomu bych připočetl solidní stylizaci, práci se symbolikou a dobrou hudbu. Umřít, se ale ještě zatím nechystám a doufám, že se dožiji něčeho ještě lepšího. Přeci jen těch zapamatovatelných momentů v tom zase tolik nebylo.

    • 14.4.2010  20:26

    Horor opravdu ne, to bych se musel alespoň trochu bát, což se tedy nestalo ani náhodou. Spíše takový survival masakřík s trochou fatální romantiky na konci. Kladně kvituji to, že upíři mluví vlastní řečí a také skvělého Dannyho Houstona jako jejich vůdce. Sice je to celé opravdu přeplněné osvědčenými scénami jak vystřiženými z Úsvitu mrtvých a jim podobných, kupodivu to ale funguje. V podstatě se jedná o nadstardardní záležitost. Nadstandardní ve své poctivé podivnosti odkazující na původní komiks.

    • 5.4.2010  23:25
    Trosečník (2000)
    ***

    Vychválené až do nebes nebo zatracené k průměrné šedi. Já se budu pohybovat někde mezi těmito okraji. Film skutečně hlavně díky Hanksovi má něco do sebe. Ovšem je tu opravdu velice nepěkně zvládnutý závěr, který působí značně rozpačitě. Na jednu stranu chápu snahu zdůraznit problém návratu do civilizace, na stranu druhou nechápu proč bylo toto utopeno v záplavě klišé a slzopudného patosu (proti kterému nic nemám, ale zde je to špatné). A přitom sekvence z ostrova jsou velice nadprůměrnou filmařinou, dokonalý závěr by tomu eventuelně přidal na lesku. Škoda.

    • 28.3.2010  21:33
    Děti noci (2008)
    ***

    Já rozhodně chápu snahu natočit syrové drama o odcizení, víře v naději a její ztrátě. A i já věřím, že i v našich českých reáliích jednou něco vskutku hodnotného vznikne. Jedna vlaštovka sice jaro nedělá, ale přece musím ocenit snahu o vytvoření díla postaveného na podobné tématice. Martha Issová se opravdu snaží, všechna čest jí i režisérce Pavlátové. Sice s malou pomocí scény v bazénu nápadně trochu připomínaící tu z 21 Grams od AGI. Ale pokud by si čeští tvůrci a režiséři měli brát příklady zde, tak vlastně nejsem proti. Jen houšť. Nadějné, velmi nadějné.