Páně

Páně

Martin Šulc

okres Beroun

8 bodů

Moje komentáře

    • 27.3.2010  10:47

    Myslím, že Annaud si mne ruce a zvláště by asi by spokojen při čtení některých zdejších příspěvků. Může to být výlet na tripu, pro mě je to ale spíš zcela chtěná a dozajista racionálně vytvořená záležitost. Jako taková sice přísná měřítka stejně nesnese, ale cosi mě nutí trochu to přeci jen ocenit. V podstatě nejde o nic jiného nežli o trochu ujetější filozofování, které má k serióznosti daleko jako lidstvo k Proxima Centauri, ale jak jsem již zmínil, domívám se, že jde cílený záměr. Annaud zdá se, si chtěl udělat tak trochu srandu ze všeho okolo sebe, z historie filmu, mnoha jiných věcí, lidí a v neposlední řadě i sám ze sebe. Párkrát jsem se od srdce zasmál, ačkoliv způsob zde užitého humoru není mým oblíbeným. Chápu, že to mnohým nevoní a nikdy nebude. Annaudovi je to stejně jedno.

    • 15.3.2010  13:41

    Lena Headey je figurálně vyhovující maminka. Summer Glau je figurálně vyhovující terminátor. The Sarah Connor Chronicles je nepříliš vyhovující seriál, ovšem přeci jen s pár dobrými momenty.

    • 14.2.2010  22:22
    Sirotčinec (2007)
    ***

    Horory (nebo to co se jim blíží) poslední doby pohříchu tratí na poměrně uzkém manévrovacím prostoru. To je i případ El Oprhanata, lekačky jsou buď slabé nebo okatě vykradené a budování atmosféry má často velké trhliny. Přesto Sirotčinec není věcí vhodnou k úplnému zatracení. Přeci jen se poslední dobou vyrojilo mnoho horších věcí, takže tento řekněme "dobrý standard" rozhodně neurazí. Po boku podobného díla Mirrors bych El Orphanato zařadil mezi díla nadějná, však úplného naplnění nedosahující. Sám se těším na chvíli, až jednou vznikne něco v hororovém ranku o čem budu moci říci, že to konečně dosáhlo absolutoria.

    • 23.1.2010  13:36

    To se nám v roce 1933 rozjeli s pěkně epickou záležitostí. Možná je však ta stopáž až příliš předimenzovaná a příběhu to škodí. Roztomilá naivita k dílům z těchto let patří, to by mi nevadilo. No a mladá Lída Baarová to je skvost samozřejmě, ať už v negližé nebo v plavkách.

    • 22.1.2010  19:17

    Je to pekelně přitažené za vlasy, ale přesto se v tom dá najít pár dobrých momentů.

    • 29.10.2009  21:38
    Rocky IV (1985)
    ***

    No dobrá, ale málem jsem se pominul z toho jak byly některé scény přitažené za vlasy. Nejvíce okolo konce. Nevím jestli se tak primitvní hesla a křečovité scény dají brát vůbec s nadhledem.

    • 28.10.2009  16:17
    Orphan (2009)
    ***

    Přátelé s hororem to koketuje jen velmi symbolicky řekl bych. Má to však kvalitní atributy thrilleru a dramatu. Škoda jen, že tempo málokdy přidá na obrátkách a spíše se odbývá v rozvážnějších polohách. Tímto směrem jsou mé výtky nejvýraznější. Jinak ale zmíněnou "holčičku" budete od půlky spolehlivě nenávidět a zároveň si libovat v různých laskominách typu lámání ruky ve svěráku a podobných. Však přes veškerou kvalitu, tohle je čistý průměr.

    • 24.10.2009  22:33
    Planeta opic (2001)
    ***

    Burtona jsem poznával snad jen v záběrech na noční město opic. Jinak je tento snímek velmi netradičním v Burtonově kolekci, jeho standardních známek je tam pomálu. Co se převyprávění původního díla týká, nemám v podstatě námitek i když jsem se místy mírně nudil. Ale povýšil to velmi příjemný konec, ano takovéto konce můžu.

    • 3.10.2009  18:02

    Naladěn na romantickou notu, mohl jsem tento film bez problémů absorvovat. Standardní romantický patos, který mě tentokráte moc neurazil, podestřený zajímavostí v podobě osoby Ernesta Hemigwaye, ...proč ne? Sice to nepřekračuje linii vyjímečnosti ani o kousek, ale i takových filmů je potřeba. Za zmínku stojí jistě velmi obstojná hudba. No a konec, který rozhodně nelze označit za happy-end potěší vždy.

    • 28.9.2009  16:48
    Spláchnutej (2006)
    ***

    Pár povedených vtípků, pár nepovedených. K tomu jedna zrzavá sexy myš..ehhmm, no dobrá.

    • 8.7.2009  21:14

    Hrubínovo dílo mám velmi rád, měrou vrchovatou přetéká nevtíravým romantickým kýčem, který mi neskutečně sedí. Z filmové verze Romance pro křídlovku od Otakara Vávry na mě dýchlo ale úplně něco jiného. Trochu temnoty a tajemství v podobě umírajícího dědečka, trochu jakéhosi podivného šílenství v podobě Tonky. Černobílé záběry na chvějící se květiny mi nenavodily atmosféru léta a poutí, ale spíše jakousi podivně hororovou podívanou s romantickou zápletkou. Hudba stagnuje bohužel na minimum. Přestože z Hrubínova díla a přímo pod Hrubínovým dohledem se čerpalo měrou hojnou, na rozdíl od básně ve mě nevzbouřilo filmové zpracování pražádné emoce. Ovšem na rok 65/66 je to natočeno s maximálním využitím možností tehdejší doby, to je jasné. Kdyby někdo točil toto dílo dnes, přivítal bych v něm více romantického kýče a patosu, to vše ovšem ve vkusné míře. Báseň je to nadpozemská, právě proto asi, je velmi těžké jí převést na filmové plátno.

    • 7.6.2009  11:58

    No tak ehm, viděl jsem to s dabingem a občas to bylo nechtěně opravdu úsměvné. Některé dialogy fakt peklo. Někdy to bylo úsměvné i plánovaně. Navíc pár dobrých nápadů a roztomiloučká, naivní Sandra Bullock. I díky ní to vytáhnu na průměr. Bohužel to hodně shazují některé béčkové manýry, škoda.

    • 16.5.2009  23:37
    King Kong (2005)
    ***

    Tak si Peter konečně splnil svůj sen. Škoda, že nevím co k tomu vlastně říci. Na jednu stranu sympatický pokus uchopit tento příběh podle vlastní představivosti, na stranu druhou, věc přeplácaná klišé, kýčem a především neuvěřitelným počtem logických chyb. Otázka je, zdali tomu tak nebylo zamýšleno. Těch logických chyb je tam ale na můj vkus až příliš. V gigantickém trojfilmu z Tolkienova světa se daly ještě odpustit, ale tady váhám. Ve svém vnitřním rozporu hodnotím nakonec jako průměrné.

    • 26.4.2009  10:10

    Ale jo dalo se na to koukat, to mě dost překvapilo. Stejně jako poměrně kladné celkové hodnocení zde. Občas jsem se opravdu zasmál, to je nutné přiznat. Konečně pořádný film pro vztahové outsidery, kde si mohou láskyplně "slintnout na vestu" při představě, že by se podařilo sbalit ženu jejich snů. Moment, vlastně já jsem ten kdo si slintnul. Aha..., no nevadí. Opravdu celkem dobré a ani připitomělá závěrečná pointa finále to zase tak moc neshazuje.

    • 14.3.2009  12:59

    Není jednoduché psát komentáře k Almodóvarovým filmům. Špatná výchova je podle mě průměrným dílem Pedra Almodóvara, kterého je třeba vnímat především jako svébytného umělce, který nikdy neustoupí ani o kousíček "svému" vidění světa. Otázkou zůstává do jaké míry je to pro něj dobré a kdy už to trochu začíná být na škodu. Na jeho filmech se mi vždy líbilo, že se většina z nich svým způsobem odehrává ve světě filmu či divadla a uměleckého života. Stalo se i zde, ale tentokráte šel příběh trochu mimo mě. Nevzbudil ve mě pražádné emoce. Almodóvar potvrdil, že umí velmi dobře pracovat s barvami, kamerou a celkovou atmosférou filmu. I hudba se opět povedla. Rozhodně ale umí lépe.

    • 27.2.2009  12:21

    Vážení přátelé, ne. Pro mě tedy osm oskarů vyletělo komínem. Tedy možná bych se dokázal smířit s "technickými" oskary za nejlepší kameru, zvuk a střih. Naopak se absolutně nedokážu smířit s oskarem za nejlepší film a především hudbu. Na tento film jsem se po Sunshine těšil velmi mnoho, očekávaje strhující podívanou. Toto se mi splnilo bohužel jen v první polovině filmu, kde atmosféra tak odlišné kultury jako ta indická je, z plátna přímo dýchala. Prostředí slumu jde neskutečným způsobem pod kůži, až na morek kostí. V tu chvíli jsem byl filmem opravdu nadšen. Kamera plus střih skutečně strhující a dynamická záležitost, s tím se identifikuji. Hudba už méně, tentokrát se soundtrack do mého vkusu netrefil ani náhodou. Pro mě film začal ztrácet dech někde okolo probíhajících zlodějinek u Tádž Mahálu. Poté se až příliš soustředil na vztah mezi Jamalem a Latikou. Já opravdu souhlasím, že Danny Boyle dostal z neznámých herců maximum možného. Hereckým výkonům se nedá nic vyčítat. Dev Patel skutečně skvělý. Když ale film začínal směřovat ke svému konci, začínal jsem tušit něco přílíš pozitivního. A bohužel se to dostavilo. Já vím, že tento film skutečně měl být veskrze pozitivním a na nic si nehrajícím, o chudém chlapci kterak ke štěstí přišel a dostal princeznu a půl království (zde výhra v soutěži) k tomu. Ke mě takový konec nepromlouvá ani náhodou. Koncem jsem byl totálně zklamán, nebyl jsem ani dojatý, spíše znechucený. Jestliže se v indických slumech odehrávají nějaké osudy, tak ne takovéto. I ze smrti Salíma se dalo vytěžit mnohem více. Ano věřím, tento film se přesně trefil do vkusu především amerického diváka, proto osm oskarů. Tato pozitivistická pohádka o dosaženém štěstí ve mě zanechala sice mocný dojem, ale pouze ve smyslu technickém, neboť jsem byl unesen perfektní audiovizuální stránkou. Tento film srazil na kolena především nejapný konec a vůbec naivní příběh. Ano toto dílo mělo dávat naději a víru, na ty ale já, malý český člověk, bohužel nevěřím.

    • 30.1.2009  13:59

    Naprosto přesný průměr. Akční survival - thriller odehrávající se v tunelu po výbuchu, všechno jde do kopru a navíc začíná zatékat z řeky. Opravdu má člověk pocit , že se dívá na něco co už asi 20x předtím viděl. Na druhou stranu si zase tvůrci dali celkem práci s pyrotechnickými efekty, které nejsou špatné (hlavně prvotní výbuch v tunelu). Lidský život se stal odpočitatelnou položkou, lidé ubývají, ale Sly Stallone z toho musí vyjít jako hrdina.

    • 27.1.2009  23:45

    Dílo, které jednoznačně staví na své atmosféře. Bohužel pokud vám tato zrovna nesedne, budete se nudit, protože o dějovém spádu se tedy mluvit nedá. Ovšem na rok 84 jsem zde zaznamenal pár velice přelomových a inovátorských scén. No a hudba se mi zdála moc dobrá, což je vždy plus. Pokud máte rádi vlky (ty živé samozřejmě), tak neváhejte.

    • 27.1.2009  23:39
    Darkman (1990)
    ***

    Skutečně mi to celé přišlo jako jakési hledání vlastního stylu. Chvílemi jsem se už dost nudil a přál si aby byl už konec, což se mi u filmů zase tolik nestává. Zase na druhou stranu se mi zdálo, že je to celé jaksi uvolněné a příjemně bez jakékoliv křeče plynoucí. Pár dobrých nápadů a dobrá hudba to nakonec trochu povznášejí.

    • 17.1.2009  22:06

    Musím se přiznat, že ranný Almodóvar mi ještě tolik nevoní jako jeho pozdější, vyzrálejší díla. Přesto se jedná o velmi dobrý film, ve kterém lze dobře rozpoznat Almodóvarův rukopis, především v práci s postavami. Určité náznaky a jemné niance, které byly později v dalších dílech rozvinuty k dokonalosti poznáte spolehlivě. Na Almodóvara klasický, ale na rok 1984 v určitých scénách velmi kontroverzní kousek. Dobrý základ na pozdější cestu k dokonalosti.

    • 16.12.2008  00:28

    Nebudu tady moralizovat a "posuzovat" co do filmu patří a co již ne. Film je umění a patří do něj vše, co mu umělec (režisér) přidá do vínku. Tento film nesporně má své místo v dějinách. Kdyby nebyl, byla by kinematografie chudší o kus sebe sama. Musím souhlasit, že to není na dívání každý den a přetrpět film celý, je dost pekelná věc. Ale musí se! Ovšem v kontextu režisérových děl patří k slabším věcem...

    • 8.12.2008  14:18
    Koule (1998)
    ***

    Lesk a bída Hollywoodu v plné parádě. Koule je čiročirý příklad neprostého Hollywodského průměru. Na jednu stranu plno zářivých hereckých hvězd, poměrně solidní triky a slušně vymyšlený příběh. Na stranu druhou atmosféra totálně zabitá nadměrným použitím klišé, totálního vykrádání sebe sama a časté nesmyslné scénky a dialogy. Dobré doporučit jako naprosto příkladný hollywoodský průměr.

    • 7.12.2008  01:02
    Kytice (2000)
    ***

    Není to špatné, ale zůstalo to trochu křečovitě na půl cesty. Najdou se chvíle velmi silné, ale i momenty velmi slabé. Mělo to být dílo s nadějí pro budoucí projekty F.A.Brabce, což se po Máji dá brát jako krok do prázdnoty. Škoda.

    • 7.12.2008  01:02
    Máj (2008)
    ***

    Moje cítění překvapivě Máj zase tak moc neurazil. Nevím sice, nakolik jsem nějaký boční příbuzný F.A. Brabce se zálibou v podobném druhu kýče, ale místy jsem se dokázal s jeho dílem identifikovat. Já se skutečně k veřejnému pranýřování tohoto díla úplně nepřidám. Některé momenty mi přišly poměrně nadějné, ale nebylo jich zase tolik, aby jsem se vyhoupl výš než na průměrné hodnocení, což je škoda. Celý tento film je podle mne také o tom, s jakou představou lidé Máj četli, co si z něho odnesli, jak ho viděli ve své fantazii. Koneckonců F.A. Brabec je jistě přesvědčen, že Máj lépe natočit nešel. Hudební doprovod velmi povedený. Obnažující se Jarmila sice potěšila oko, ale ta věc s tím nemluvením byl trochu úlet.

    • 4.12.2008  13:39

    Já jsem na lyžáku se základkou ani se střední nebyl.

    • 4.12.2008  13:34
    Trhák (1980)
    ***

    Tři hvězdy především za Čepka na jehož "trhací" výstupy se vždy těším.

    • 4.12.2008  13:30
    Jan Žižka (1955)
    ***

    Škoda toho, že z toho dýchá politická agitka tak markantním způsobem. Je to věc, která to z dnešního pohledu velmi shazuje. Bohužel, doba byla prostě taková. Zase na druhou stranu to má určité klady, které mohly vzniknout jedině za takovýchto podmínek. Kupříkladu jistá epičnost velkých davových scén. Nejsem si jist, zdali by někdo něco takového natočil u nás dnes.

    • 4.12.2008  13:29

    Kdyby měli v zemi krále Miroslava skutečně pokrokový systém, vládl by si tam lid sám. Žádného krále, byť by sebevíc lidu naslouchal, by nepotřeboval. To by ovšem potom nemohla být země krále Miroslava. To by potom ovšem nemohl být ani Miroslav sám.

    • 3.12.2008  23:41

    Tři hvězdy za celkem pěknou první polovinu filmu. O konci se raději zmiňovat nebudu, to bych se už snad opakoval, možná s tím rozdílem, že zde je ještě tupější než obvykle. Ovšem celkem dobrá hudba, to zas ano. Takže za snahu co zůstala na půl cesty - průměr.

    • 3.12.2008  07:00

    Zase tolik bych to neodsuzoval, lecos se tady povedlo. Jenže je tady i to obligátní ALE. V tomto případě reprezentované samoúčelnými scénami plnými akce, které vetřeleckému fenoménu moc nesluší. Některé scény by se lépe vyjímaly v případě přepjatých gore filmů. Nejsem proti akci na úkor atmosféry, ale co je moc to je moc. Jestli tohle byla cílená snaha hodit sérii moderní háv a posunout ji trochu jinam, tak se to nepovedlo. Což je škoda, protože při citlivém přístupu se z tohoto dalo vyždímat možná mnohem více.