Páně

Páně

Martin Šulc

okres Beroun

8 bodů

Moje komentáře

    • 27.11.2010  01:28
    Uprchlík (1993)
    *****

    Uprchlík je ultrazábavným a nadprůměrným žánrovým počinem. Harrison Ford exceluje v jedné z jeho nejlepších rolí! Musí se.

    • 15.11.2010  06:41
    Constantine (2005)
    *****

    Tohle je přátelé velice nářezová záležitost! Za pomoci skvělého příběhu a výborné gradace děje jsem se dočkal velmi příjemného překvapení. John Constantine je pekelně cool.

    • 28.10.2010  15:12
    Jednorozený (1990)
    *****

    Nemocné dílo pro nemocné lidi. Nic víc.

    • 17.10.2010  20:53

    Proč tenhle film musí přijít na světlo až když jeho scénarista umře? Proč? Geniální!

    • 1.10.2010  23:33

    Poslední část geniální trilogie a zároveň poslední dílo jednoho geniálního umělce. Smekám hluboce před Krzysztofem Kieslowskim neboť nežilo mnoho jemu rovných. Na vlně červené barvy se dočkáme pomalochodné konverzačky na pozadí prolnutí dvou osamocených lidí. Rozkošná Irene Jacob působí ve své roli více než patřičně a co teprve dědulovský Jean - Louis Trintignant. Minulost, přítomnost a budocnoucnost se protkají navzájem a s patřičnou dávkou vkusné psychologické invence vynesou Červenou a nejen jí, ale vůbec celé Tři barvy na vrchol všeho, čemu kdy filmová evropa dala spatřit světlo světa. Potlesk potřetí a hluboká vzpomínka na jednoho velikána k tomu. Komu čest tomu čest Krzysztofe.

    • 1.10.2010  19:33

    Bílá navazuje tam kde Modrá skončila a to minimálně v estetice. Přibylo trochu mrazivosti a syrovosti a opět nechybí určitá posmutnělost. Nesouhlasím s tvrzením, že se jedná o nejslabší díl trilogie. Skrývá v sobě neméně kouzla než druhé dva díly. Kieslowského tradiční známky ve hře s obrazem a géniem okamžiků jsou dostatečnými hodnotami, díky nimž i Bílá převyšuje většinu toho co v historii filmu vzniklo. Potlesk podruhé.

    • 1.10.2010  17:25

    Krzysztof Kieslowski rozjíždí svojí ultimátní trilogii ve velkém stylu! V téměř až noirově modrém opusu o smutku i naději se ukrývá filmové absolutorium, které v přívětivé stopáži ze sebe vydává naprosté maximum po stránce hudební, vizuální, estetické i narativní. Korunku tomu dodává božská Juliette Binoche, která velice dobře pochopila co je zde potřeba hrát a oprostila se jakékoliv exprese. První část patrně toho nejlepšího co kdy evropský film ze sebe vydal, je důstojným bratříčkem svých pokračování. Krzysztof Kieslowski byl géniem, jakého lze Polsku jen závidět. Potlesk poprvé.

    • 22.9.2010  23:17
    Spartakus (TV seriál) (2010)
    *****

    Spartacus: Blood & Sand je snad ten nejpokleslejší seriál, který jsem kdy měl možnost sledovat. Ať už se jedná o jeho kopírování čehokoliv, samoúčelnosti až hrůza, či jiných vydatných prasáren. Ovšem jako oddychovka je to skvost a já se povětšinou výborně bavil. Vždy, když někomu ve zkratce chci popsat o co se vlastně v tomto seriálu jedná, tak volím tuto větu: "Buď se tam rube, nebo jebe". A proto se to musí!

    • 9.9.2010  14:44

    Film, který předběhl svojí dobu, přestože si z ní nese určitá stigmata.

    • 2.9.2010  15:41

    To co dělá tento film jedinečným je dozajista zručnost s jakou jsou navozeny reálie tehdejší doby a jakási tísnivá syrovost atmosféry, jenž protkla celý tento unikátní snímek. Musím říct, že občas jsem až dech zatajoval, či se dokonce neklidně ošíval. Vskutku syrově chytlavá záležistost.

    • 5.8.2010  22:00
    Triumf vůle (1935)
    *****

    Ať žije vrchol filmové propagandy. Tím co nám ukazuje si obdiv zaslouží. Hypnotizující obludnost a zrůdnost vyplouvá na povrch skrze projevy Adolfa Hitlera, jenž sice jen sype z rukávů klišé nejhrubšího zrna, ale i to se může stát mocným, když vám v odpověď burácí hlasy statisíců. Velikost tohoto díla však není v tom kdo jej natáčel, ale v tom co snímá. Zkuste si ho zhlédnout a oprostit se přitom od morálních předsudků. Tohle dýchá něčím neskutečným.

    • 4.8.2010  11:29

    Skvěle zpracované detektivní téma, které vaří především z povahové barevnosti postav policistů a jejich vzájemného střetávání. Kdo by odolal postavě Buda Whitea, prototypa drsných, ale přímých poldů?

    • 3.8.2010  14:07

    Zhlédnuto director's cut. Ze sladkobolů ten nejsladší a nejbolestivější zároveň. I když to v podstatě není nic jiného než velice naivní příběh s neuvěřitelně hloupou zápletkou, která je těžce přitažená za vlasy. Nicméně propojení se s postavami je velmi intenzivní. Nedat téhle melodrámě plný počet se nedá. Zvláště když je to také zároveň tak dobrá reklama na coca-colu. Romantické nebe i peklo.

    • 29.7.2010  16:41

    Ultimátní a skvostné zpracování slavného románu. Nade vše ale vynikají dvě věci, precizní humor a božská Raquel v jejích nejlepších letech na vrcholu své krásy. Sledovat to, je jedno velké potěšení.

    • 27.7.2010  12:49

    Závidím našim sousedům takového umělce jakým je Krzysztof Kieslowski. Citlivé propojení obrazu a hudby spolu s velejemným naznačováním růzností našich duší je něčím co prostě musí být vyneseno do nebes. Nenalézám slov...

    • 26.7.2010  22:31
    Potopa (1974)
    *****

    Po prvním dílu Sienkiewiczovy trilogie v podání Jerzyho Hoffmana, tedy Panu Wolodyjowském, jest Potopa ještě výpravnějším a epičtějším počinem. O takovýchto filmech jsme mohli u nás v tehdejším Československu pouze snít. Naprosto úžasně trefená atmosféra tehdejší doby a těžkých časů! Ovšem poklonu největší je třeba složit velkolepým bitevním scénám a především jejich jezdeckým částem. Myslím, že z tohole se celý slavný Hollywood učí ještě dodnes. Hoffmanův dvorní herec Daniel Olbrychski odvádí svou poctivou práci. Potopa je výstavním klenotem Polského filmu dob minulých, ale co říci rozhodně má i v současnosti.

    • 5.7.2010  10:51
    Kmotr II (1974)
    *****

    Brilantní navázání na první díl a pokračování slastného chvění. Vše tak jak má být, včetně citlivě provedených "flashbacků". Skutečně silný je i závěr, demonstrující Michaelovu proměnu z nejmladšího benjamínka rodiny na jejího nekompromisního vůdce, který dokáže obětovat či po zásluze zničit vše, včetně jejích členů, pro její celkový prospěch. Jinak vesměs platí to co jsem psal o jedničce neboť Coppola ze stylu neuhnul ani o píď. Skvostný Al Pacino.

    • 1.7.2010  23:45
    Kmotr (1972)
    *****

    Není možné jej nemilovat. Jen opravdu hloupý by neviděl tu mistrovskou vášeň do něj vloženou. Každý záběr je prodchnut láskou k filmu a spolu s každou další silnou scénou, kterých je nepočítaně, vás vystřeluje na samotná nebesa filmového universa. Když se ponoříte do tohoto skvostu tak je to jako frčet na něčem opravdu silném, neb tělo pociťuje jen záchvaty slasti nad tím co mu oči servírují. Cit v každé vteřině, mocná síla dojmu z obrazového celku, to všechno v dokonalém souznění. Rodina, osud, láska, smrt. Vše navíc dozrává s každým shlédnutím víc a víc. Opravdový a jediný Movie Of Forever. Film který vám svojí závěrečnou scénou vžene slzy do očí a zároveň přivodí husí kůži. Dokonalost.

    • 25.6.2010  11:46
    Čas (2006)
    *****

    Přes veškerý odpor, který mám ke sterilním interiérům jihokorejských bytů a jejich mluvícím zvonkům u dveří, musím uznat, že kvalita Času je obrovská. Možná mohl Kim Ki-duk použít ještě více svého umu v podobě "podivností", které se ale i tak vyskytují v míře dostačující. Herecké výkony jsou i přes občasnou přepálenost celkem přesvědčivé, jen té hudby snad mohlo být více. Děkuji především ze příjemný konec.

    • 24.6.2010  05:15
    Luk (2005)
    *****

    V tradici nejvyšší poetičnosti rozjel tuto svojí filmovou báseň Kim Ki-duk, nutno dodat, že také v tradici jemu vlastní podivnosti. Co ale na tom, když je to tak skvěle vizuálně podáno, že jsem si to nadmíru užil. Dostalo se mi sekvence poetických obrazů proložených až úchylnýmě prapodivnými scénami, což mi tedy vůbec nevadí a jsem na to u Kima zvyklý. Mám rád, když si mohu užít každý mimický záchvěv na tvářích herců a mohu nasát atmosféru díla plnými doušky. To se stalo.

    • 23.6.2010  23:37
    Ikarův pád (TV film) (1977)
    *****

    Jedna z nejsilnějších věcí co kdy vzešla z předpřevratové televizní tvorby. Na rok 1977 opravdu mimořádně vyjímečně zvolené téma o alkoholismu a jeho působení v rodinném podání. Nikdo snad nepochybuje o tom, že brilantní Menšík zde hraje především sám sebe. Ikarův pád způsobil pád mé spodní čelisti směrem dolů. Skvost!

    • 22.6.2010  12:10
    District 9 (2009)
    *****

    District 9 prostě funguje a to je v jeho případě zdaleka nejzásadnější hodnota. Ať už v jednotlivých momentech vyvolává ironický úsměv nebo ne, jisté je to, že si ho patřičně užijete. Jeho chytrost a způsob podání je totiž tak nadmíru povedenou věcí, že možná ani nejde udělat nad ním kříž.

    • 8.6.2010  22:58

    Scéna stoupání na horu vlastního očištění s kamenem na provaze, je mrazivá a dechberoucí. Dává pomyslnou třešničku na vrchol tohoto kontemplativního dortu. Bravo.

    • 8.6.2010  21:00
    3-iron (2004)
    *****

    Kimova tradičnost v nejlepším smyslu slova. Věc, pro kterou by se dalo žít, nebo popřípadě snít. Musí se shlédnout vícekrát! Tak neotřelý pohled na provázání různých dimenzí našeho bytí, s takovou sílou náznaku a promyšlenou symbolikou, se hned tak nevidí. Pomalé tempo závěrečné třetiny jsem si vychutnával bezezbytku a totálně nadšen.

    • 7.6.2010  12:11

    Zelená míle by mohla z fleku kandidovat na nejvíce "citově vyděračský" film všech dob. Ať už to na nás Darabont zkouší skrze roztomilou myšičku, či retardovaného dobráka s mystickou silou. Výhoda tohoto filmu je však v tom, že to vidět chcete. I mě to vždy sebere. Ono je to totiž podáno tak nadmíru zručně, že jakkoliv se snažit najít na tomto díle nějaké zápory nemá vůbec význam. Slzám zdar.

    • 27.5.2010  15:58
    Mefisto (1981)
    *****

    Místy dechberoucí, místy sice snad trochu uspávající. Ale síla symboliky a náznaku je uplatněna v plné míře. Skvělý herecký výkon v hlavní roli podpořený mocným vyprofilováním celé postavy v průběhu filmu, dává jakýsi pocit bezděčného naplnění. Szabó tnul do samotného nitra lidského bytí.

    • 25.5.2010  22:30

    I přes dvě poměrně nezapadající scény (zkamenění, kovbojská jízda) se jedná o parádní filmový zážitek, který jen dokazuje nadstandard švédské filmové tvorby a tradice. Na jednu stranu velmi jemný, dětskou nevinností protknutý a na stranu druhou drsně otevřený pohled na jedno léto strávené u Genezaretského jezera. Krásná a zároveň trochu šokující exkurze do dospívající dětské duše, spojená s fatální nevinnou romantikou. Vše zkombinováno zcela k mé spokojenosti.

    • 9.4.2010  17:04

    Zdá se, že když točil Penn 21 Grams s AGI, tak se ho konečně trochu poptal co a jak. Je pravda, že příběh a tedy i konec byl v tomto případě dán skutečnou událostí. Přesto se mi v průběhu filmu a především v první polovině zdálo, jako by Penn trochu nevěděl jak si s tím poradit. Ovšem za pomoci skvělé hudby a všeobjímající kamery se dařilo překlenout i slabší chvíle poměrně úspěšně. Ke konci to kupodivu začíná nabírat vítr do plachet a konec samotný splňuje mé požadavky naprosto. Vzletný románek s hipísáckou tulačkou Kristen Stewart byl roztomilý a intermezzo s dědulou nemálo tak. Stopáž je opravdu zběsilá to ano, přesto jsem měl skvělý pocit ze zhlédnutí. Zážitek to byl.

    • 9.4.2010  07:50
    Dvanáct (2007)
    *****

    Michalkov a jeho těžkotonáž v podobě velice obšírné konverzačky. Skvost naprostý, pohlcující a odzbrojující! I přes objemnou stopáž jsem nevydechl ani na chvíli a pásl jsem se na dokonale zpracovaném materiálu ať už audiovizuálním, nebo na skvělých hereckých kreacích. Jakási posedlost detailem, kterou zde lze zaregistrovat, také patří mezi mé oblíbené záležitosti. Mrazivé momenty střídané svěžímy oddechy, temnota a smutek střídány veselím a nadějí. Tohle je pro mě za posledních pár let opravdu nejvíce příjemné překvapení.

    • 2.3.2010  21:44

    Tohle se povedlo brilantně. Z veselých věcí s Belmondem ta nejveselejší, nejšílenější a nejbláznivější. Zároveň ale hodnotné dílo na které se s láskou vzpomíná, plné opravdu dobrých hlášek i scén. Belmondo je prostě frajer a když se k tomu ještě přidá naivně krásná Jacqueline Bisset s poprsím z jiné dimenze, je teprve na co koukat. Je to holt z doby kdy ženy i muži a filmy byly ještě šik.