Páně

Páně

Martin Šulc

okres Beroun

8 bodů

Moje komentáře

    • 1.12.2008  19:28

    Nejcitlivější z citlivých Spielbergů. Steven přes věškeré přípravy patrně prožíval zvláštní období, když točil A.I. Míra emocionální přepjatosti je párkrát spíše až překročena. Nicméně zrovna já jsem člověk, kterému toto rozhodně nevadí, pakliže se to propojí s přesvědčivým hereckým a vizuálním podáním. A to zde bylo splněno. Chladný svět zítřka omývaný bouřlivým oceánem emocí. Morální podtext je samozřejmě dán. Trefa.

    • 1.12.2008  19:23

    Neuvěřitelný film, jenž vás pohltí. Neuvěřitelná hudba, jenž vás pohltí. Nechte se pohltit! Když jsem šel kdysi na Faunův Labyrint do kina, netušil jsem, že si odnesu jeden z nejkrásnějších filmových zážitků ve svém životě. To, že jsem neměl žádná očekávání, tomu logicky napomohlo. Každá minuta tohoto filmu je jedinečná a je třeba jí bezezbytku prožít. Neskutečná křehkost ba dokonce etereálnost , je občas narušena naturalisticky brutálními scénami. Ale vše do sebe zapadá skvěle, vše je na svém místě jak má být. Originalita jde ruku v ruce s precizností. Nadpozemská hudba od Javiera Navaretteho příjemně kolaboruje s brilantním obrazem. Herecké výkony jsou nadstandardní a především Ivana Bauquero je naprosto k sežrání. Navíc velice příjemně mi zde zní španělština. Guillermo del Toro vytvořil dílo, které je jeden velký sen a vytvořil ho zcela podle své vlastní představivosti, což lze definitvně chápat jako největší plus. Film ke konci neztrácí dech a finále mě kupodivu velmi uspokojilo. Pro mě nejlepší film Del Tora !

    • 1.12.2008  19:19

    Dokonalý trik je moje filmová láska. A jak vlastně lze vůbec popsat lásku....? Dokonalý trik je film ve kterém jsem si prostě zamiloval všechno. Srdíčko zaplesá nad skvělými herci, počínaje mým oblíbencem Christianem Balem a Andy Serkisem konče, i Hugh Jackman podal naprosto skvělý výkon. Vnitřní napětí a slastné chvění jsem prožíval po každou vteřinu tohoto filmového skvostu, až do gradujícího finále. Mnoho bylo již řečeno, zbývá už jen uvidět. Uvidět a prožít, uvidět a klidně zemřít.

    • 1.12.2008  19:17

    Přesto, že v mých očích už "Burtonovy" Batmany už asi nikdy nikdo nepřekoná, přesto všechno mi přijde tato první Nolanova rána více nežli sympatická. Batmanův vzestup podal Nolan tak, že je opravdu uvěřitelný se vším všudy. A poté co se děj přesunuje trvale do Gothamu, jsem zůstal pořád spokojen s tímto novým podáním tohoto místa. Takový Arkham Asylum a celý ten ostrůvek má pořád slušný komiksový náboj jako hrom. Škoda, že toto všechno se naprosto vytratilo v následujícím Temném rytíři, uvolňujíc místo jiným věcem. Zde se to promísení tradičního a moderního pojetí ještě krásně kloubí. Hudební taktovky se úspěšně chopil Hans Zimmer a stvořil nadprůměrný počin, který to žene vpřed. Pokud by Nolan pokračoval v podobném duchu i dále, chrochtal bych si, ale bohužel se tomu tak nestalo.

    • 25.1.2017  10:22
    Pustina (TV seriál) (2016)
    ****

    Vysoce inspirované, kvalitně provedené, přesto však nedotažené. Atmosféra se povedla náramně a psychosociální sonda taktéž. Co je to ovšem všechno platné, když je příběh vystavěn poměrně mdle a stejně tak práce s charaktery postav není dotažena k dokonalosti. Jako velké zklamání pak na člověka působí, když zjistí, že celá pointa osmi dílů by vydala na jedno brakové dopolední krimi pro důchodce. V českých reáliích kvalitní nadprůměr, geniality svých zjevných vzorů to však nedosahuje ani omylem.

    • 24.1.2016  05:48

    Syrovost, to byla vždy Alejandrova silná stránka a tak ji zkrátka nechal propuknout absolutním způsobem. Krok, který jsem v jeho postupující kariéře už snad ani nečekal. Jinak ale navazuje svá poslední předcházející díla očekávaným způsobem, nejen však v dobrém, ale i v tom horším. Postmortální a spirituální symbolika se zhusta nacházela už v Biutiful a svým způsobem i v Birdmanovi, zde v The Revenant však jí byla propůjčena vyloženě už téměř stěžejní úloha. Bohužel se však trošku přenesla i mírná scénáristická bezradnost a průhlednost. Co bylo skvělé byly akční scény s užasnou kontinuální prací kamery a akční scény vůbec vyčnívaly trochu nad zbytek. Nakonec jsem od filmu přeci jen odcházel více spokojen než nespokojen, protože jeho poselství se mi zdálo v pořádku. Totiž víra v Boha a Boží spravedlnost i prozřetelnost, která snad přímo kape z každého záběru Lubezkiho kamery a je podle mne skutečně nosným podtextem celého díla, jakkoliv se podání oné stěžejní myšlenky zdá někdy trochu těžkopádné.

    • 27.12.2015  22:53
    Marťan (2015)
    ****

    Řeknu to asi takhle, osudová láska rozhodně ne, ale film kamarád, to jo.

    • 13.4.2015  06:37
    Leviatan (2014)
    ****

    Přecijen pro mě ve výsledku mírné vítězství formy nad obsahem. Jakkoliv je příběh tohoto díla vskutku zajímavým a poutavým, přesto si mě nedokázal zcela získat. Co na tom, že obrazy jsou chvílemi pomalu jak od Malicka, když příběh téhle rodiny mě ve svém finále tak trochu netečně obešel. Přesto se jedná o dílo velmi nadprůměrné, se solidní a uvěřitelnou atmosférou, prodchnutou drsnými reáliemi s důraznou vůní vodky.

    • 2.2.2015  22:20
    Kód Enigmy (2014)
    ****

    Asi je to klišé, ale Benedict Cumberbatch na to kurevsky má. Jeho herectví je přesvědčivé jako hlaveň u spánku. The Imitation Game je potom kusem pěkně odsýpajícím, postrádajícím hluchá místa. Tu vtipným, tu dojemným. Historickými niancemi se opravdu zabývat nehodlám. S nadprůměrně podařenou hudební složkou se tentokrát vytasil i Alexandre Desplat. Takže za mě solidní, opravdu solidní nadprůměr.

    • 21.1.2015  00:43
    Živí mrtví (TV seriál) (2010)
    ****

    V polovině páté série jsem na čtyřce se sympatií. V případě kulervoucí nadstavby v časech příštích, je pětka více než pravděpodobná.

    • 25.10.2014  16:47
    Pečovatel (2014)
    ****

    Tahle depresárna se může směle počítat k solidnímu evropskému nadprůměru, byť mi přijde mírně nedopečená a ani s hereckým výkonem Geerta Van Rampelberga to nebylo nijak slavné. Ovšem jinak vše v pořádku. Pochmurné pomalo, upatlaně dlouhá stopáž a ostentativní špína = kvalitní zážitek.

    • 25.10.2014  11:24

    Pořád je to dobré, jen ten patos nám náhle intenzivní měrou ujíždí do vod přepálených. Člověk si už ani v neustálých emocionálně vyděračských scénách nemůže úplně užít ten příběh. Technicky ovšem opět naprosto skvělé, možnosti animáků jsou nesporně nekonečné. Jakpak nám na tuhle zvířecí jezdeckou šou odpoví strejda Cameron a jeho Avataři?

    • 22.9.2014  18:29

    Když film potká počítačovou hru, aneb standardizovaný military blockbuster, který vás nakrmí přesně tím co od něj očekáváte a tím pádem vás uspokojí maximální možnou měrou. A to jsem trochu pochyboval o kvalitách páně Limanových, nicméně mně vyvedl z omylu razantním způsobem. Lycitovat tady o tom na kolik je to opět plné holywoodských klišé je naprosto zbytečné, neboť v podobném druhu filmu se bude objevovat vždy a je to jen o tom v nakolik zkousnutelné míře a hustotě. Ovšem Egde of Tomorrow těží ze skvělého nápadu a samozřejmě nemohu nevzpomenout na Emily Blunt, která je zde oprvdu hodna několika povzdechů a zasněných myšlenek.

    • 11.8.2014  20:04

    Tohle by svou naivitou i mnohou skálu ve dví rozlomilo. Přesto však tento film na duší pohladí svou neodbytnou touhou po sdělení, že ne vše na tomto světě je hodno úplného zatracení. A když všechno navíc svým osobitým klavírním dotekem povýšil Ludovico Einaudi, nelze zůstat netečným. Pozitivní, výborné.

    • 22.7.2014  07:34
    Fargo (TV seriál) (2014)
    ****

    Podobně jako filmem je i seriálem potřeba se patřičně prokousat k zajímavým scénám a pointám. Poslední dva díly opravdu stály za čas do této minisérie investovaný, byť se nakonec dočkáte přecijen tak trochu standardizovaného konce. Nutno upozornit, že tento seriál není nic pro příznivce přímočarých a jednoduchých charakterů. Ostatní si tohle jistě dají s chutí, protože chvílemi je tahle prácička opravdu labužnická. A ještě malá poznámka k Martinu Freemanovi, jeho herecký repertoár je ve Fargu naprosto stejný jako v Sherlockovi a Hobitovi, což už začíná být mírně otravné. Rád bych ho viděl hrát i jinak než takhle pořád stejně.

    • 19.7.2014  16:50
    Fargo (1996)
    ****

    Fargo funguje, byť je jeho tempo více než rozvláčné. Tento sled konverzačních a absurdních scén, které jsou umně spojeny do výsledné mozaiky si prostě nelze neužít. Coeni by si mohli podobně vykreslené typologie lidských povah a charakterů, jenž jsou ve Fargu k vidění, nechat někde patentovat, neboť se postupem času staly jejich asi nejvýraznějším trademarkem.

    • 10.7.2014  22:10

    Anderson je estét non plus ultra, ale vypravěč je to prachbídný, jen co je pravda. Člověk si takovýto skvostný vizuál notně užije to zas ano, ale nějaké emoce abych v sobě pohledal. V závěrečné třetině se to naštěstí alespoň rozjelo velmi pěkně a ty předchozí dvě spolehlivě podržel svým oduševněle něžným stylem Ralph Fiennes. Dosti jsem si vychutnal i nemálo opravdu povedených gagů, které mě rozesmály jako dlouho nic. Přesto jsem se ale na konci cítil značně rozporuplně a i tak trochu podvedeně. To zamrzí.

    • 7.7.2014  20:21
    Zátah 2 (2014)
    ****

    Příbyly penízky a tak se pokračování Zátahu chlubí mnoha upgrady, z nichž nejméně milé mi bylo přepálení stopáže. Jinak bych si to užil podobně jako jedničku, protože co se týče soubojů tak je určitě ještě brutálnější i nápaditější a přibylo nám i jiných hodnot. Práce s kamerou za jedna s hvězdičkou, to je třeba opravdu zdůraznit. Efektní nadprůměr a pro vyznavače soubojové akce povinnost ze všech největší.

    • 7.7.2014  15:28

    Kdyby existoval bůh násilí, krve a boje, s radostí by zatleskal. Děj: 0,05%. Násilí, boj a smrt: 99,95%. Místnost po místnosti, podlahu za podlahou, dveře za dveřmi si užijete tenhle brutální skvost. Žádné přemýšlení, žádné filozofování, žádné kompromisy. Pure combat!

    • 4.5.2014  18:30
    Robocop (2014)
    ****

    O jednu třídu výš než remake jiného Verhoevenova díla Total Recall. Tentokrát o poznání mistrněji a citlivěji pojaté přepracování, nepostrádající patřičnou hořkost ani nádech vkusné sebereflexe. Snaha co nejvíce čerpat z odkazu původního díla byla více než patrná a to jsem já opravdu ocenil. Trochu jsem se toho toho bál, ale nakonec to fungovalo. Přesto si však myslím, že to v současné vlně podobných snímků, na rozdíl od nesmrtelného Verhoevenova arcidíla, přecijen nakonec poněkud zapadne.

    • 23.4.2014  16:00

    Najmě první polovina se Eastwoodovi zrovna kdovíjak nepovedla. Násilné přecházení mezi scénami, ale i v časové ose doslova ničí pocit jakéhokoliv kontinua. Nevím co tím chtěl vlastně Eastwood říci, jestli dával až tolik pomyslného prostoru divákovi pro jeho vlastní představivost, nebo prostě jen nezvládal narativní část svého příběhu. V postupném průběhu ale začne příběh příjemně eskalovat a pochyby se pomalu rozpouštějí jako pára nad hrncem. Jedná se bezpochyby o kvalitní dílo, ale přesto jsem místy cítil poměrně velké rozpaky.

    • 29.3.2014  11:46

    Příjemná vypínací zábava, která si pro mé smypatie nemusela chodit nikam daleko. Stačilo aby Arnie trochu opradu vtipně "odváděl pozornost" a zvládnul pár těžce užívacích dialogů se Sylvestrem. Na té samotce to vpadalo, že Arnie skoro hraje. Caviezel taktéž na jedničku.

    • 2.2.2014  23:57
    Enderova hra (2013)
    ****

    Knihu jsem nečetl takže přikročme rovnou k pragmatickému hodnocení filmu jako samostatnému celku. Za poněkud diskutabilní lze považovat určité násilné přešlapování mezi žánry a náměty (mnohdy i nestydaté vykrádání) nebo i nečtenáři předlohy rozeznatelné zjednodušenosti celého děje, kterému příliš nepomáhají ani obří oslí můstky a trochu zkratkovité vyjádření hlavní pointy, jenž na mě tím pádem nedopadla zcela plnou silou. Ovšem Enderova hra prostě beztak funguje a sledování to bylo poměrně zábavné. Je snad zbytečné zmiňovat výborný vizuál, ale zdůraznit rozhodně musím maximální respekt před Stevem Jablonskym, jehož soundtrack je (opět) neskutečně majestátně kulervoucí a povyšuje celý film o jeden řád. Herecké výkony adolescentů byly naprosto v pořádku, takže celkově kousek pod vrcholem.

    • 22.1.2014  21:48

    Dvojka už šlape na pedál o poznání výrazněji s výhodou toho, že si berete i něco z předchozího dílu a více se ponoříte do celého příběhu. Chyby prvního dílu se samozřejmě opět opakují, ale tím jak všechno začíná nabírat na síle se i snáze odpouštějí. Romantická linie je sice přepjatá až k nevydržení, ale přesto mě docela zajímá jak to všechno bude pokračovat dál a to znamená, že svůj účel tento snímek bezezbytku splnil. Podařený mezičlánek.

    • 21.1.2014  16:03
    Rivalové (2013)
    ****

    Lidé budou vždy tíhnout k silným tématickým předlohám které se skutečně staly a pokud se to ještě spojí s vášní pro automobilový sport jako v tomto případě, mohou dojít až na absolutní vrchol blaha. Pohříchu já jsem sám sebe nikdy nepovažoval za fanouška podobného druhu sportu a to mě mírně diskvalifikovalo z plného prožitku. Avšak nebrání mi to v plném uznání kvalit tohoto díla byť je jeho schématičnost a přímočarost někdy až trochu moc. Ovšem jiskra a souboj dvou rozličných nátur mezi hlavními protagonisty jsou podány naprosto excelentně a stejně tak jsou zvládnuty vrcholné momenty a scény tohoto filmu. Ryzí nadprůměr a dílo hodné vřelého doporučení. Pro fanoušky F1 povinnost.

    • 20.1.2014  21:44

    Isabel Coixet si dělá filmy po svém, velmi konstatně bez velkých uhýbání a dlužno dodat že to je škoda, protože si mě zatím žádným svým dílem zcela k sobě nepřipoutala. Jakkoliv jsou to kvalitní řemeslné práce, vesměs nakonec ve stěžejních momentech jen sklouznu po povrchu a mívám jakýsi pocit nenaplnění. Takový je i případ Tajemství slov, které nabízí bezpochyby podmětná témata jako jsou základní morálka člověka či jizvy minulosti. Přesto jsem však měl neurčitý pocit povrchnosti. Hladina místo hloubky, kůže místo masa a kostí. Ačkoliv je sofistikovaná nekrása Sarah Polley chvílemi dosti zábavná, nemohu opět přispěchat s plným hodnocením a to ani ve snímku, který je vlastně tématicky laděn do mé srdeční noty.

    • 14.1.2014  00:20
    Riddick (2013)
    ****

    Pro Riddickovskou notu mám jakýsi druh slabosti, byť by byla v mnohých ohledech lehce strhatelná. Ale zkrátka někdy to tak je a zjevné faily se přehlédnou snadněji než jinde. I přes poměrně překvapivě nataženou stopáž mi tenhle násilnický minimál opět ubíhal jedna radost. A odvarová scénka s bedýnkou na hlavu legendární, zasmál jsem se dosytosti.

    • 13.1.2014  06:47
    Ve stínu (2012)
    ****

    Pro hodnocení tohoto díla jsou zde dva možné náhledy. V rámci české tvorby se nepochybně jedná o silně nadprůměrné dílo, které boduje hlavně atmosférou a vkusným audiovizuálem postrádajícím sterilitu a demenci jiných českých výtvorů. Kladně vnímám i pokusy diváka zaujmout a připoutat si ho k sobě chytlavými maličkostmi (lámání cigaret). V kontextu celoevropské, potažmo celosvětové filmařiny Ve Stínu však zmírá na křeč ve stěžejních scénách a v momentech lámání chleba, kdy je dílem neúplným, zkratkovitým a jakoby až příliš minimalistickým. Pominu-li poměrně jednoduchou příběhovou pointu prostou jakéhokoliv překvapení, tak i bez toho se dalo vytřískat z podobného námětu mnohem více emocí a kulervoucích témat k zamyšlení. Potenciálu na to bylo hafo. Škoda toho, ale spokojen jsem nakonec víc byl než nebyl.

    • 8.1.2014  12:22

    Co si budem povídat, tenhle film spadá dokonale do ranku příjemných překvapení když nic nečekáte. Byť bych si v mnoha směrech dovedl představit mnohem propracovanější příběhové momenty či pointy a trochu lépe napsané dialogy, tak přesto uznávám, že nepochybné kvality Hamilton má. V práci s hudbou a obrazem si vede často velice dobře. S lepším scénářem a větším důrazem na emotivní momenty snímku mohla tohle být absolutní bomba, ale opět nám z toho vylézá jen slušivý nadprůměr se vkusným buketem. Popravdě, nelituji ani minuty strávené s tímto dílem.

    • 15.12.2013  21:26

    Ať je to jak chce, od druhého Hobita pravděpodobně odejdete s pocitem že lépe odsýpá a jeho struktura dostala konečně poněkud konkrétnějších tvarů. Přestože Jackson na vás doslova cáká hektolitry pixelů a digitálního guláše, tak je naštěstí dalek jakékoliv sterilitě a tím pádem jeho příběh i přes ultrapekelnou stopáž zkrátka baví. Když už jsem hledal nějaké ty chybičky či rušivé momenty, tak jsem je nakonec s pokrčenými rameny a povzdechem typu "já to vlastně chápu" musel shodit ze stolu. Nebuďme zbytečně nostalgičtí či zatrpklí a přiznejme si, že spokojenost s druhým Hobitem je prostě na místě.