Páně

Páně

Martin Šulc

okres Beroun

8 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 14.11.2014  06:36

    Po nadějné jedničce je tohle přecijen trochu rána do vazu. Příběh je zcela hloupoučký, lidské postavy až na pár vyjímek zcela nevybarvené a tím pádem zbytečné a záporák, byť opičí, zcela standardní a předvídatelný. Jakkoliv se toto snaží prohloubit celé universum, ukazuje se právě v tomto zcela selhávajícím, neboť servíruje jen zcela banální myšlenky a dilemata. A jen těžko bych popsal své pocity, které jsem měl při sledování slziček koulejících se z opičích očí. Já vám nevím, tohle mi tedy nesedlo.

    • 31.10.2014  16:40
    Automata (2014)
    ***

    Brutálním způsobem rozporuplné a dvěma tvářemi ověnčené dílo. Na jednu stranu velice sympatický pokus (byť v rámci žánru dosti okopírovaný) o atmosfericky pojaté sci-fi zadumanějšího filozofického rázu, na stranu druhou neuvěřitelně utahaný a zmatený příběh bez vyšších ambicí, byť v celkem slušivém vizuálu. Taková je Autómata. Chvíli vás bude plnit pocitem, že je vše nadmíru v pořádku a za chvíli se zase ukoušete nudou. Škoda toho potenciálu. Ale i tak rozhodně za zhlédnutí stojí.

    • 25.10.2014  16:47
    Pečovatel (2014)
    ****

    Tahle depresárna se může směle počítat k solidnímu evropskému nadprůměru, byť mi přijde mírně nedopečená a ani s hereckým výkonem Geerta Van Rampelberga to nebylo nijak slavné. Ovšem jinak vše v pořádku. Pochmurné pomalo, upatlaně dlouhá stopáž a ostentativní špína = kvalitní zážitek.

    • 25.10.2014  11:24

    Pořád je to dobré, jen ten patos nám náhle intenzivní měrou ujíždí do vod přepálených. Člověk si už ani v neustálých emocionálně vyděračských scénách nemůže úplně užít ten příběh. Technicky ovšem opět naprosto skvělé, možnosti animáků jsou nesporně nekonečné. Jakpak nám na tuhle zvířecí jezdeckou šou odpoví strejda Cameron a jeho Avataři?

    • 22.9.2014  18:29

    Když film potká počítačovou hru, aneb standardizovaný military blockbuster, který vás nakrmí přesně tím co od něj očekáváte a tím pádem vás uspokojí maximální možnou měrou. A to jsem trochu pochyboval o kvalitách páně Limanových, nicméně mně vyvedl z omylu razantním způsobem. Lycitovat tady o tom na kolik je to opět plné holywoodských klišé je naprosto zbytečné, neboť v podobném druhu filmu se bude objevovat vždy a je to jen o tom v nakolik zkousnutelné míře a hustotě. Ovšem Egde of Tomorrow těží ze skvělého nápadu a samozřejmě nemohu nevzpomenout na Emily Blunt, která je zde oprvdu hodna několika povzdechů a zasněných myšlenek.

    • 27.8.2014  17:20
    Sinister (2012)
    ***

    Podívejte se na můj komentář k The Conjuring ať se nemusím znovu namáhat. Ach jo, proč já vždycky dávám těmto hororům šanci.

    • 11.8.2014  20:04

    Tohle by svou naivitou i mnohou skálu ve dví rozlomilo. Přesto však tento film na duší pohladí svou neodbytnou touhou po sdělení, že ne vše na tomto světě je hodno úplného zatracení. A když všechno navíc svým osobitým klavírním dotekem povýšil Ludovico Einaudi, nelze zůstat netečným. Pozitivní, výborné.

    • 27.7.2014  07:29
    Oddělen (2011)
    *****

    Zhlédnout Detachment bylo jako najít v sejfu zapadlý poklad o kterém víte, že tam někde na dně na vás čeká a podvědomně se na něj neustále těšíte. Jsem opravdu moc rád, že neustále vznikají filmy, které mi přináší pocit absolutního prožitku bez jakýchkoliv kompromisů. Že vznikají filmy u kterých mám pocit, že jsem to vlastně já kdo je mocným činitelem rozhýbávajícím pochmurná kolesa oněch famózních snímků. O faktu, že smuténka Adrian Brody se se svým do pláče laděným gesichtem pro podobné snímky doslova narodil, není třeba nějak obšírně diskutovat. Ultimátní umělecký zážitek a doslova zběsilý útok na mojí skromnou TOPku!

    • 22.7.2014  07:34
    Fargo (TV seriál) (2014)
    ****

    Podobně jako filmem je i seriálem potřeba se patřičně prokousat k zajímavým scénám a pointám. Poslední dva díly opravdu stály za čas do této minisérie investovaný, byť se nakonec dočkáte přecijen tak trochu standardizovaného konce. Nutno upozornit, že tento seriál není nic pro příznivce přímočarých a jednoduchých charakterů. Ostatní si tohle jistě dají s chutí, protože chvílemi je tahle prácička opravdu labužnická. A ještě malá poznámka k Martinu Freemanovi, jeho herecký repertoár je ve Fargu naprosto stejný jako v Sherlockovi a Hobitovi, což už začíná být mírně otravné. Rád bych ho viděl hrát i jinak než takhle pořád stejně.

    • 19.7.2014  16:50
    Fargo (1996)
    ****

    Fargo funguje, byť je jeho tempo více než rozvláčné. Tento sled konverzačních a absurdních scén, které jsou umně spojeny do výsledné mozaiky si prostě nelze neužít. Coeni by si mohli podobně vykreslené typologie lidských povah a charakterů, jenž jsou ve Fargu k vidění, nechat někde patentovat, neboť se postupem času staly jejich asi nejvýraznějším trademarkem.

    • 13.7.2014  19:05
    Ona (2013)
    *****

    K podobným snímkům se mi píšou komentáře jen velmi těžko. Vždycky když se vydám na podobné cesty do krajin ryze srdečních, tak to posléze těžce odmarodím. A na formě vůbec nezáleží.

    • 10.7.2014  22:10

    Anderson je estét non plus ultra, ale vypravěč je to prachbídný, jen co je pravda. Člověk si takovýto skvostný vizuál notně užije to zas ano, ale nějaké emoce abych v sobě pohledal. V závěrečné třetině se to naštěstí alespoň rozjelo velmi pěkně a ty předchozí dvě spolehlivě podržel svým oduševněle něžným stylem Ralph Fiennes. Dosti jsem si vychutnal i nemálo opravdu povedených gagů, které mě rozesmály jako dlouho nic. Přesto jsem se ale na konci cítil značně rozporuplně a i tak trochu podvedeně. To zamrzí.

    • 7.7.2014  20:21
    Zátah 2 (2014)
    ****

    Příbyly penízky a tak se pokračování Zátahu chlubí mnoha upgrady, z nichž nejméně milé mi bylo přepálení stopáže. Jinak bych si to užil podobně jako jedničku, protože co se týče soubojů tak je určitě ještě brutálnější i nápaditější a přibylo nám i jiných hodnot. Práce s kamerou za jedna s hvězdičkou, to je třeba opravdu zdůraznit. Efektní nadprůměr a pro vyznavače soubojové akce povinnost ze všech největší.

    • 7.7.2014  15:28

    Kdyby existoval bůh násilí, krve a boje, s radostí by zatleskal. Děj: 0,05%. Násilí, boj a smrt: 99,95%. Místnost po místnosti, podlahu za podlahou, dveře za dveřmi si užijete tenhle brutální skvost. Žádné přemýšlení, žádné filozofování, žádné kompromisy. Pure combat!

    • 4.7.2014  00:54
    Pianistka (2001)
    *****

    Hanekeho mistrovství je tvořeno především absolutní estetikou obrazu a maximálním sdělením. Těžko lze vyjádřit slovy jakého sdělení se divák dočká v Pianistce, ale jedno je jisté, nic veselého to není. Tady se jde až na dřeň a je to trýznivé, velmi trýznivé. Člověku jde až hlava kolem z toho jak expresivně, ale zároveň jaksi podivně smírně, je zde podána ona cesta za poznáním nejzazších zákoutí duše a těla. Tahle výprava za hranice poznaného a obvyklého je opravdu monstrózním zážitkem.

    • 29.6.2014  13:27
    Země nikoho (2001)
    *****

    Komorní a konverzační dílo s hromskou duší, plné vzletné symboliky i hořkých skutečností. Evropo, už pláčeš?

    • 9.6.2014  17:45

    Trochu se nám tu ta stylizace už utrhla ze řetězu, ale pohříchu to není největším problémem druhé třístovky. Tím je značně nejistý a nevýrazný výkon na režisérské stoličce. Tohle potřebovalo zkušenějšího režiséra jako prase drbání. Někoho kdo by nás o trochu více připoutal k postavám a lépe zvládl odvyprávění celého příběhu, někoho kdo by stvořil mnohem silnější jednotlivé scény a výjevy. Takhle si po čase budu pamatovat jen svou oblíbenkyni Evku a zbytek mi naprosto vyšumí a ani toho nebudu litovat. 300 Rise Of An Empire nám vzorově naznačilo, že i stylizaci a neustálým zpomalovačkám musí velet někdo kdo tomu vdechne něco navíc, aby zážitek z celého díla mohl být plnohodnotným.

    • 8.6.2014  12:53

    Typický příklad filmu, kterému bez cukání odpustíte i příběhové a narativní nedorazy, neboť vás zaplaví hřejivě spokojeným pocitem. Vtipné momenty jsou velmi povedené a vlastně tak nějak tomu všemu rázně dominují. S nimi se na vlně veze onen melancholický rozměr filmu, který vás prostoupí smírem a pochopením. Jednotlivé události svižně odsýpají za pěkně a vyrovnaně zvládnuté práce s jednotlivými scénami a atmosférou, což nám ve výsledku přináší pocitově ryzí dílo, které je opravdu záhodno zhlédnout.

    • 30.5.2014  06:43

    Dobrých dokumentů představujcích divákovi opravdu závažná témata je jako šafránu. A i ty dobré je pak potřeba ještě vyselektovat. Tento opravdu jen málo vybočuje ze standardního pojetí a tudíž jsou mu tři hvězdy slušivou odměnou. Je však třeba zmínit, že skutečně nejsem úplně vhodným divákem podobného typu dokumentů a ani nastolené téma se mě příliš netýká. I přesto jsem ale pár zajímavých momentů zaznamenal.

    • 30.5.2014  06:37

    Úžasné pohlazení na duši ve kterém jde v každé minutě poznat, že sledujete v mnoha směrech geniální dílo. A to ať už si libujete v magii, či snad ještě více v dětsky naivní romantice, plné očistné snové pravosti. Sugestivní a skvělé dílo, překonávající veškeré pochyby s lehkostí havraního letu. Skvost.

    • 8.5.2014  14:02

    Nevím co čekali ostatní, ale podle mě je Machete Kills přesně takový jaký být měl a jaký jsem ho čekal. Ačkoliv občas vykoukne mírná křeč, tak jsem se stejně dostkrát opravdu od srdce zasmál a víc od toho nemohu čekat a bohdá ani nechci. Ano, spousta potenciálu zdatně provařeno, ale dost se toho i povedlo takže já s tím nemám zase až takový problém.

    • 4.5.2014  18:30
    Robocop (2014)
    ****

    O jednu třídu výš než remake jiného Verhoevenova díla Total Recall. Tentokrát o poznání mistrněji a citlivěji pojaté přepracování, nepostrádající patřičnou hořkost ani nádech vkusné sebereflexe. Snaha co nejvíce čerpat z odkazu původního díla byla více než patrná a to jsem já opravdu ocenil. Trochu jsem se toho toho bál, ale nakonec to fungovalo. Přesto si však myslím, že to v současné vlně podobných snímků, na rozdíl od nesmrtelného Verhoevenova arcidíla, přecijen nakonec poněkud zapadne.

    • 4.5.2014  00:36
    Pompeje (2014)
    *

    Hned od začátku se Paul W.S. snaží nasadit epickou nótu, ale ejhle něco se nedaří. Scény jsou křečovité, plytké a prázdnější než moje lednička. Co se naopak vydařilo nadmíru, je nestoudné vykrádání. Seriálem Spartacus počínaje a Gladiátorem konče. V případě toho druhého je ostuda i vůbec zmiňovat tyto dva filmy vedle sebe v jednom komentáři. V poslední čtvrtině děj doslova valí vlnu dřevorubecké tuposti před sebou a scény gradují v pointách hodných poobědní tvorby pacientů Jedličkova Ústavu. Tleskám, jako vzor vtipné a trikově přeplácané demence tohle dílo poslouží dobře. Jedna hvězdička za příjemný konec a za to že nebyl sex, jinak by i škatulka odpad byla malá, z principu.

    • 23.4.2014  16:00

    Najmě první polovina se Eastwoodovi zrovna kdovíjak nepovedla. Násilné přecházení mezi scénami, ale i v časové ose doslova ničí pocit jakéhokoliv kontinua. Nevím co tím chtěl vlastně Eastwood říci, jestli dával až tolik pomyslného prostoru divákovi pro jeho vlastní představivost, nebo prostě jen nezvládal narativní část svého příběhu. V postupném průběhu ale začne příběh příjemně eskalovat a pochyby se pomalu rozpouštějí jako pára nad hrncem. Jedná se bezpochyby o kvalitní dílo, ale přesto jsem místy cítil poměrně velké rozpaky.

    • 18.4.2014  15:09
    47 róninů (2013)
    ***

    Chvíli si musíte zvykat, ale když přistoupíte na to jakým způsobem je tento film ztvárněn, nemuseli byste být nutně zase tak moc znechucení. Já jsem si prvních deset minut protrpěl, ale pak jsem kupodivu najel na spřízněnou vlnu a šlo to. Vše navíc mírně povyšuje příjemný konec, takže možná i lehký nadprůměr. Evidentně zde však škodí PG-13, seppuka bez kapky krve je o ničem.

    • 31.3.2014  22:31
    Noe (2014)
    ***

    Aronofskymu se nesporně povedla především jedna věc a sice ta, že stvořil dílo jehož potenciál uspokojení jakéhokoliv případného diváka je minimální. Asi vůbec nejhůře je na tom sorta kontinuálních uctívačů jeho dosavadní tvorby, která se uvázala do vpravdě smrtící spirály velkých očekávání něčeho fenomenálního v každém nadcházejícím kusu. Noah totiž obsahuje Darrenovy geniální trademarky jen v míře velmi omezené a bohužel často hrubě udupané v ambicemi až příliš nakynulém vizuálním velikášství (byť v mnoha ohledech pochopitelném). Touha stvořit zásadní dílo základního filozofického významu vycházející z poctivých komorních tradic a Darrenova filmového talentu s vkusně naroubovaným a svojsky pojatým nabušeným vizálem či kompoziční rozmáchlostí, totiž bohužel tak trochu v Noahovi selhává. V tomhle směru se mohou spolu s Terrencem Malickem směle chytnout za packy a vyrazit vstříc zapadajícímu slunci. Vizuální moment stvoření světa dokonce nápadně Malickovy úletové náladičky připomínal. Jako klad rozhodně beru několikanásobné mírné pomrknutí na milovníky Fontány a především byť už mírně schématický, tak přesto opět skvělý soundtrack Clinta Mansella.

    • 29.3.2014  11:46

    Příjemná vypínací zábava, která si pro mé smypatie nemusela chodit nikam daleko. Stačilo aby Arnie trochu opradu vtipně "odváděl pozornost" a zvládnul pár těžce užívacích dialogů se Sylvestrem. Na té samotce to vpadalo, že Arnie skoro hraje. Caviezel taktéž na jedničku.

    • 24.3.2014  13:32

    Scorsese v mnoha ohledech potěšil. Stvořil dosti opravdu kulervoucích scén a povedlo se mu implantovat do celého megadíla všudypřítomný výrazně vtipný nádech. Chvílemi jsem si skoro připadal jako na sarkastickém úletu, který by pasoval třeba spíše k takovým Coenům. DiCaprio ze sebe z mého úhlu pohledu vymačkal bezpochyby jeden z nejlepších výkonů kariéry a jeho eskapády s mikrofonem ve mně budou doznívat ještě hodně dlouho. Však dostal od Scorseseho neskutečně mnoho prostoru (kdy naposled dostal nějaký herec tolik?) pro svou realizaci v mnoha polohách. Tématicky je film čerpající z knihy Jordana Belforta naprosto v pořádku a přináši divákovi dostatečný počet vjemů všeho druhu. Na závěr musím zmínit, že byť to není úplně tento případ, tříhodinová stopáž už začíná být trochu moc. Ovšem pro kvalitní realizaci životopisného díla to je možná akorát. Wolf of Wall Street je dílo, které v mnohem na sebe nenechá zapomenout, avšak pravděpodobně ani nevstoupí na piedestal filmového universa.

    • 17.2.2014  12:49
    Temný případ (TV seriál) (2014)
    *****

    Těžkotonážní konverzačka, která se v průběhu času přetaví v hloubkový ponor do děje, ale i duší dvou lidí osudem na čas spojených. Neskutečná nálož myšlenek, ryzího filmového kumštu a hloubavé atmosféry, které je skvostně dosaženo i bez výrazné pomoci hudby. Tak jak se zrezivělá kola příběhu postupně pomalu roztáčejí víc a víc, zjistíte že i vy chcete víc a víc. Nekonají se žádné cliffhangery, přepálené zvraty či šokující překvapení. Jen zádumčivá pomalá gradace dávající pocit směřování k nevyhnutelnému, ale zároveň vám neustále vkládajíc do mysli pochyby o všem. Neskutečný výkon McConaugheyho to jen podtrhuje a dodává onu pověstnou třešničku na vrchol tohoto pochmurného dortu. Blaho zaručeno.

    • 12.2.2014  07:28

    Těžko hledat slova která by dvojku Thora vystihovala a zároveň nebyla stokrát zde uzřeným klišé o zmaru, hlouposti a druhé lize blockbusterů. Povzdechnout si ale musím, dva povedené momenty (věšák, metro) nezachrání tu velekřeč jakou se to snaží být vtipné a monumentální zároveň. Narativní část se doslova utápí v nepochopitelně hloupých pointách a chování postav je mnohdy nelogické a jakoukoliv inteligentní motivaci zcela postrádající. Thor číslo dva spolehlivě zabíjí i tu špetku sympatií, které se snad daly cítit k jeho předchůdci a to nejen tím jak hloupě působí, ale hlavně tím jak je útrpnou ukázkou nevhodného mrhání kapitálem a tvůrčím potenciálem Hollywoodu.