Páně

Páně

Martin Šulc

okres Beroun

8 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 30.9.2013  06:30
    Hon (2012)
    *****

    Jakmile se jednou lavina utrhne, těžko jí zastavovat. Co se mě týče, Vinterberg tímto dílem skóroval do mého topu neboť jeho vykreslování skutečnosti je mrazivým a plnohodnotným zážitkem, který jsem bezezbytku prožíval každou jeho vteřinou a po jeho konci jen uznale kýval hlavou. Uvěřitelné v každém detailu a zároveň až do morku kostí jak husí kůže jdoucí. Takto má vypadat filmové dílo opravdového umělce, který chápe život do jeho všech jeho důsledků a zároveň ho s kusem své duše dokáže přenésti na filmové plátno. Bylo mi ctí.

    • 22.9.2013  17:56
    Gang Story (2011)
    ****

    Marchalův styl mám moc rád, jeho díla jsou skvostně prostoupena melancholií a jakousi marností života. Přestože Les Lyonnais je poněkud na štíru s emocemi a vůbec celkovým vyprávěním příběhu, já se zkrátka zase nechal strhnout podmanivou hudbou a některými skvělými scénami trademark Marchal. Takže jedna hvězda navíc za to, že si Marchal stále jede tu svojí pochmurnou ligu.

    • 20.9.2013  12:51

    Nezávazný románek s příchutí již poznaného a přesto velice zábavný. Příběhová klasika s miliony nemrtvých či neživých nebo já vlastně nevím čím, ale tentokrát konečně i s poněkud mohutnějším finančním vichrem v plachtách. Žene se to dopředu aniž by vás to jakkoliv uráželo, byť to v podstatě scénu za scénou pouze vykrádá a vykrádá nebo občas zapůsobí opravdu hloupě. Těžko vlastně povědět v čem je skryt genius loci toho díla, snad v jeho atmosféře která se v jeho průběhu několikráte změní a to vždy jen ku spokojenosti mé osoby. Protentokrát nebudu nijak zlý, tohle se dá.

    • 15.9.2013  18:18
    Let (2012)
    ***

    Tohle dílo se rozhodně nezařadí mezi má Zemeckisovská nej, přestože si Robert místy odbývá opravdový řemeslný režisérský nadstandard. S technickou stránkou filmu, dějovou linií či zamýšleným poselstvím vskutku nemám problém, problém je že tomu všemu zkrátka absolutně nevěřím. Nemohu se ubránit dojmu, že jsem vlastně shlédl jen 138 minut dlouhou, sice naleštěnou, ale svým uchopením poměrně plytkou protidrogovou a protialkoholickou agitku. Jakkoliv je Denzel Washington vzorovým alkáčem a jeho herectví skvělé, nevěřil jsem té předzávěrečné katarzi ani fň. A co teprv ten zcela závěrečný "another happy end", ne tohle já prostě nežeru. Takhle svět nefunguje. V alespoň trochu reálném pojetí bez naivních růžovoučkých brýlí by se v podobné situaci pěkně všechno shodilo na mrtvou letušku ku prospěchu všech a Denzel by si dál propíjel svůj marný život skrze tu svou odulou držku. Nakonec by si plačíc někde v garáži u cessny ustřelil palici, protože jeho synovi by se z něho chtělo jen zvracet a přátele by už neměl. Takový je mnohem pravděpodobnější scénář a takový bych já ocenil.

    • 11.9.2013  13:04
    Ve jménu vlasti (TV seriál) (2011)
    *****

    Na dřeň aktuálních politických, mezikulturních ale i čistě lidských témat? Proč ne. Homeland jako nekompromisně nadprůměrný žánrový výtvor vás zkrátka nemůže zklamat a je výbornou i vkusnou volbou. Seriál působí téměř filmově čemuž dopomáhá výborné technické audiovizuální zpracování, ale hlavně excelentní herecké výkony Claire Danes a Damiana Lewise. Byť musím popravdě říct, že na konci první řady jsem měl té rozklepané úzkostné bradičky Claire Danes už trochu plné zuby, ale na kvalitě herectví to nic nemění. Homeland je sázka na jistotu.

    • 30.8.2013  20:09
    Teorie velkého třesku (TV seriál) (2007)
    ****

    Až do půlky čtvrté série vděčná zábava ke které jsem se milerád vracel. Potom však nastalo už jen nudné a dokola omílané vztahové cyklení, které mě bohužel donutilo snížit mé hodnocení. Škoda.

    • 13.8.2013  12:22
    Po svatbě (2006)
    *****

    Trefa jako hrom. Ponechme stranou že se v základu jedná vlastně jen o velmi vkusně podanou červenou knihovnu, After the Wedding je absolutně dospělý film se vším co k tomu patří. Susanne Bier v tomto svém opusu opět zanechala notný kus své kumštýřské duše a tentokrát i s pomocí obvyklých moderních, ale opět i tradičních a svébytných vyjadřovacích prostředků dosáhla pomálu až k nebesům filmového universa. I tentokrát se nejedná o příběh nikoliv nutně vyjímečný nebo zdrcující svým koncem. Ale už jen tím jak mohutně rozeznívá onu rodinnou strunu, pro kterou ve světě filmu budu mít vždy slabost, se pro mě stal vrcholným nejen duševním, ale i emocionálním prožitkem. No a ten nájezd i dojezd v podání Sigur Rós? Prostě nádhera!

    • 13.8.2013  12:20

    Konečně jsem také dospěl k tomu abych nahlédl do kuchyně Susanne Bier a zároveň slovutného dogma stylu. Dostalo se mi minimalistického zážitku bez jakýchkoliv rozmáchlých gest nebo melodramatických vyjadřovacích prostředků. Za absence hudby a jiných berliček jsou Otevřená srdce syrovým náhledem do událostí jistě ne nepodobných mnohým z našeho okolí. Musím ale říct, že až přílišná syrovost materiálu a polodokumentární pojetí mi mírně bránilo v emocionálním prožitku tohoto filmu. Jinak ale výsostná spokojenost se svébytně pojatým dílem, na které je ale lepší přichystat se v ten správný specifický moment, jinak trochu ztrácí své kouzlo.

    • 11.8.2013  15:32
    Nevědomí (2013)
    ***

    Oblivion je instruktážním příkladem vítězství formy nad obsahem aneb opětovného (kolikátého už?) promrhání na výsost velkého potenciálu. Člověk by si chvílemi opravdu mlaskal nad tím jak božsky naleštěnou verzi staroškolské postapokalyptické scifárny má před sebou a jak velkolepě si jí může vychutnat do plného detailu. Jeden by snad i odpustil nějakou tu předvídatelnost, která koneckonců plnému prožití příběhu zase až tak nevadí. Co ale odpustit nemohu jsou opět s neskutečným úsilím domrvené niance hlavní pointy a především závěr jako takový, jenž z rozpačitého přešlapování na místě nakonec vykrystalizuje v něco co přinejmenším nelze zkousnout bez neustále cyklicky se z hlavy vynořujících velkých otazníků. Hollywood už dávno není továrnou na sny, sny jako takové totiž nemají limity a hollywoodská tvorba své násilné mantinely zkrátka má a to tak že kurevsky velké. Jaká škoda přátelé, ale asi to tak musí být.

    • 8.8.2013  06:58
    Lincoln (2012)
    **

    Když to všechno velmi zjednoduším tak Lincoln je film u kterého více než u jiných jsem měl v první polovině chuť ho prostě vypnout a nechat ho nadobro být. Tématicky se mě absolutně nedotýkal a ta neskutečná užvaněnost a zároveň sterilita první půlky mě dostávala spolehlivě do kolen a do netolerančního módu. Film jako celek nakonec mírně zachraňuje to, že Spielberg přeci jen umí, byť napálená ikoničnost a heroická přepjatost tohoto díla mě naplnila pouze frustrací a ničím jiným. Řemeslnost a herecké výkony v pořádku, ale zbytek jde zcela mimo mojí duši i veškerý zájem.

    • 6.8.2013  22:52

    Velice příjemná a nenáročná jednohubka jejíž kvality dlí především v atmosféře, hereckých výkonech ústřední dvojice a samozřejmě velmi vděčnému tématu. Ono totiž není nad nějakou tu pořádnou vyzrálou pomstičku, to se ví nejen ve světě filmu už velmi dlouho. No a dokonce i ta poměrně vkusná romantická linie nakonec potěšila. Sex nebyl, jsem překvapen. Příjemně.

    • 3.7.2013  14:36
    Konečná (2013)
    ***

    Šlo by najít mnoho pozitiv, ale celkový dojem výrazně zkazila druhá polovina která se tak křečovitě snaží být nadhledová a komediální, až to jako celek totálně zabila. Dědula sám mě kupovdivu nijak zvláště nevadil ani nerušil a pár skvělých nápadů a především opravdu dobrých smrtí se najít dalo. Jako jednohubková oddychovka je to dobré, čemuž nahrává i přímočarý westernovský děj. Dá se to.

    • 12.6.2013  22:05

    Civilní minimál, jenž kvůli pár nedorazům tak trochu zůstal na půli cesty mezi výškovým táborem a vrcholem. Materiál tohoto druhu přeci jen volá po specifičtějším a hlavně o mnoho lepším realizátorovi, pakliže má být bezezbytku využit. Nic proti Davidu Mackenziem, ale tohle chtělo tedy o něco větší koule. Co naplat, i tak se jedná o příjemnou komorní náladičku s leskem hereckých es a z toho hlavně oduševnělá krása Evy Green mě už delší dobu velmi baví. Na konci ze mě netryskaly pražádné emoce, ale i tak se dostavil pocit určitého uspokojení ze zhlédnutí svébytného a zajímavého díla.

    • 29.5.2013  17:13
    Vikingové (TV seriál) (2013)
    ***

    Je mi jasné, že když se vraždějí fráterníci nebo rozsekávají kříže tak jsou kindermetalisté v extázi a slintají si doma na vlastní thor steinar. Ale pro náročnějšího diváka nemají Vikingové co nabídnout než naprostý seriálový průměr a předvídatelný děj i vývoj charakterů, jenž nejlépe prezentuje sám neustále se šklebící Travis Fimmel jehož postava je totálně vyčpělá. Občasné bitky také pobaví svým papundeklovým minimalismem a o nějakém bitevním choreu si můžete nechat jen zdát. Když si to shrnu, tak tento seriál asi potěší mnohé příznivce severské mytologie a kontemplativního tlachání o Odinovi, Thorovi, Valhalle a pitvání se v nátuře seveřanů i jejich zvycích, což má svůj pomyslný vrchol v osmém dílu kde to je už opravdu trochu moc. Nemohu si pomoct, ale pořádnou kvalitu aby člověk pohledal. Škoda.

    • 24.5.2013  16:43
    Valkýra (2008)
    *****

    Vzorově zfilmovaný skutečný příběh jemuž nechybí skvěle budované napětí, které kupodivu těžce funguje i za přepokladu že stejně víte jak to všechno dopadne. Chirurgicky dokonalá práce jíž nechybí patřičný vizuál, solidní dobové zachycení a v neposlední řadě lesk mnoha hereckých es. Bez zbytečných kudrlinek to prostě jde přímo na bránu a tak to má být.

    • 24.5.2013  16:37

    Tohle si známá dvojka Mulder & Scully nezasloužila. Vyčpělá kriminálka vykrádající snad všechna klišé tohoto žánru, ve které má být hlavní devizou atmosféry to že pořád sněží. Cloumá se mnou obrovské zklamání z toho jak lze domrvit těžce budovaný kult takovouto zbytečnou a vykastrovanou nudou. Bože proč.

    • 25.4.2013  13:34
    K zázraku (2012)
    ****

    Malick se až křečovitě snaží obrazem zachytit prchavé momenty, které provázejí náš život ať už si jich všimneme nebo ne. Je mi na něm velmi sympatické, že se stále a znovu pouští na tento tenký led kde je velmi těžké uspět. Tohle je prostě filmová poezie non plus ultra byť o její míře kýčovitosti se dá polemizovat. Avšak ke mně to i tak promlouvá hromským způsobem a užívám si každého záběru. Tu je popraskaná židle, tu zas třeba plot nasvícený podvečerním letním sluncem. Vzletné chvíle nádechu i výdechu, siluety a smích, gesta či poletující vlasy. To vše ve smírném souladu. Vás všech, kteří nejste s to takovéto dílo pochopit mi líto není. Zkrátka takoví nemůžeme být všichni.

    • 23.4.2013  06:45
    Stud (2011)
    *****

    Je to o souznění, o souznění duše s filmem. Někdy ve filmu najdete to co jste viděli ve svých snech, někdy to co žijete když otevřete oči. Stud mi jako deprimující manifest odlidštění ukázal i mnohé střípky z mého vlastního života a to způsobem nanejvýš na kost jdoucím. McQueen je mistrem v audiovizuálním vyjádření o tom není pochyb, ale o to víc překvapující je, že jsem ho shledal i mistrem psychologem a vypravěčem. Jeho scény na vás dolehnou s vše znázorňující naléhavostí a kolena se až podlamují jak drtivou silou působí.

    • 10.4.2013  15:51

    Všechny komentáře jsou zbytečné. Zkrátka buď jste Tarantinovec, nebo nejste. Tečka.

    • 10.4.2013  15:47

    Čistá práce! Podpořená především dokonalou stylizací, režisérskou vyzrálostí a v neposlední řadě velmi přesvědčivým herectvím. A když se do hrnečku přidá jeden zajímavý osud a patřičné dávkování emocí, příběhu i akce, tak dostaneme velmi výživné dílo, kterému lze vyčíst jen velmi málo. Ale přesto, s puncem výjimečnosti se musí zacházet opatrně.

    • 2.4.2013  19:15
    Borgiové (TV seriál) (2011)
    *****

    Velice přesvědčivá sondáž do historie, jíž nechybí perfektní vizuální ztvárnění ani patřičný náboj. Jediné co mi chybělo krom posledního dílu druhé série ovšem, bylo přeci jen trochu více emocí. Jako by to přes svojí velkolepost a lesk působilo malinko odtažitě, ale to je jen můj soukromý dojem. Jinak poctivá a zajímavá práce, která stojí za ten čas do ní vložený. EDIT: Po druhém shlédnutí všech tří sérií musím zvýšit hodnocení na plné, skvělá práce.

    • 19.3.2013  15:58

    Manifest podivnosti a obsáhlá kritika konzumního způsobu života v jednom. Opravdu příjemný kus poctivé filmařiny s pořádnou dávkou ujetosti i svébytnosti made by Fincher. Přecijen Fight Club těží hlavně z notné dávky režisérské invence a byla to především jeho propracovanost a viditelná píle v každém detailu co mě opravdu dostalo a to i přes pár pasáží kde šlo tempo trochu dolů. Jako třešnička na dortu jsou zde výborné herecké výkony a skvostné finále.

    • 17.3.2013  18:29
    The Pacific (TV seriál) (2010)
    **

    The Pacific selhává ve všem v čem měl být silný. V momentech kdy se snaží ukázat válku jako peklo stvořené člověkem je zkratkovitý, uspěchaný a nedotažený. Tam kde se rádoby snaží působit civilně a ukázat duši vojáka je zase málo procítěný. Když si přičtu narativní chaos a absenci silných scén i nadprůměrných hereckých výkonů tak tu máme poměrně nudnou záležitost, která bohužel nesplňuje naději do ní divákem vloženou.

    • 15.3.2013  13:37
    Diktátor (2012)
    ****

    Značně nekorektní záležitost, kterou bych si já však dovedl představit i mnohem nekorektnější. Pořád je tu ještě potenciál na mnohem větší jízdu za hranici dobrého vkusu, neboli v tomto byl diktátor dobrý, ale nikoliv výborný. Přesto mě však celkové charisma a sympatičnost materiálu přeci jen strhává k výrazněji pozitivnímu hodnocení. Já jsem si to užil a to třeba i díky tomu, že ten konec jsem čekal mnohem horší.

    • 15.3.2013  13:32

    Tuhle úchylárnu zkrátka zachraňuje jen a pouze dostatečné množství totálně ujetých scén, protože ten zbytek a pozadí příběhu jsou neskutečně plytké a plné totálního klišé. Ovšem nemohu říct že bych se nebavil, chvílemi to má neskutečný tah na branku.

    • 9.3.2013  16:33

    Dílo které by svojí hloupostí mohlo spolehlivě lámat skály avšak s každým přibývajícím rokem také funguje neochvějným kouzlem nechtěného. Komu by se z nitra nevydral krvelačný smích při nástupu Profesora Sub Zera či opernímu nájezdu lovce Dynama. Když si přičteme tradičně prkenného Arnieho a jeho megahusté hlášky, vychází nám dílo které je stejně dobře nechtěnou parodií tak jako megaúchylnou jízdou.

    • 9.3.2013  06:57
    Spartakus (1960)
    *****

    Přestože mnou ponejvíce adorovaná díla Kubrick stvořil až v době pozdější, nechci a vlastně ani nemohu na tomto jeho velkolepém eposu shledat nějakých chyb. I při takovéto sáhodlouhé stopáži se Spartakus pyšní rutinérským mistrovstvím a poctivou prací v každé své minutě i každém svém detailu. Opravdu hodně je znát, jak moc chtěl dát Kubrick Spartakovi duši a lidský rozměr jeho poslání. A to se mu i přes některé málo uvěřitelně pojaté sociální aspekty jeho tažení koneckonců velice povedlo. Velkolepá finální bitevní scéna je i 52 let po svém vzniku mocnou podívanou, před kterou blednou mnohá moderní díla. Přichází Spartakus - člověk který měl sen. Až do hořkého konce.

    • 4.3.2013  15:08

    Bezpochyby kvalitní práce konverzačnějšího charakteru, nakopnutá zajímavou pointou. Jen s ultimátním soudem bych byl opatrnější, tak geniální to zase není. Ale rozhodně stojí za zhlédnutí, pokud budete mít zrovna chuť na promyšlenější krimi obsahující velmi chytlavé scény.

    • 28.2.2013  13:07
    Bídníci (2012)
    *

    Muzikál ve filmu to nikdy nebude můj šálek kávy a pohled na zpívající hvězdy hollywoodu mě naplňuje bezbřehými rozpaky bez ohledu na kvalitu materiálu. Kdyby tam ovšem nějaká ta kvalita byla. Bídníci 2012 mi nabídli jen šílenou nudu s pekelnou stopáží završenou neskutečně natahovaným koncem, který se z vás tím nejlacinějším způsobem snaží tahat emoce. A když navíc vzpomenu, že při některých pěveckých eskapádách jsem potlačoval výbuchy smíchu, tak přinejmenším nenacházím na tomto díle nic, ale zcela nic pro mě interesantního. Trpěl jsem až do konce.

    • 17.2.2013  19:51
    Skyfall (2012)
    ***

    No já jsem si tedy na bryndák zrovna dvakrát nezaslintal. Ovšem také je pravdou, že nejsem zrovna typickým bondožroutem, který by si trhal orgány při zvěrečném finále. Zdá se mi, že se tentokrát chtělo cpát až moc duše a chytlavost se vytratila. Když pominu pár nezbytných pomrknutí na skalní fandy, tak jsem shlédl co do tradice možná až moc tradiční bondovku, která mě nijak neoslnila a oproti předchozím dvěma dílům dá se říct i zklamala. Sázka na herecké výkony sice jasná, ale to nestačí. Nemohu si pomoci, ale ne. Jo a málem bych zapomněl, proč porád do filmu cpou výtvory toho patetika Tennysona? To nebyl básník, ale cukrář.