Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Sci-Fi
  • Krimi

Recenze (441)

plakát

Sin City: Ženská, pro kterou bych vraždil (2014) 

Léta očekávání a nabobtnalých nadějí znásobují pocit zklamání měrou vrchovatou. Původní feeling je tytam a není co by ho nahradilo. A když už se ho něco nahradit snaží, působí to křečovitě a násilně. Škoda toho, protože některé nápady nebyly úplně špatné a dokonce zřídka jsem podléhal i určitému pocitu uspokojení, což ovšem bylo vzápětí zabito nějakým nesmyslem či křečí. Samostatně to sice není úplně odsouzeníhodné, ale jako pokračování jedničky to fatálně selhává a může tam být Evy kolik chce.

plakát

Interstellar (2014) 

Velký přesah do mých niterných zákoutí se Nolanovi povedl, převeliký. Tím jak mohutně vyhrává na rodinnou, ale i osudovou notu, si mě získal bezezbytku. Komorní úvod jako by předznačoval tu emocionální bouři, která musí nevyhnutelně nastat a ona nastane a vy to víte, celou dobu to víte. A přitom stačilo tak málo, nepřehánět to s pixely a nechat průchod oné svým způsobem poeticky ztvárněné kráse. To vše Nolan s týmem zvládl na jedničku a já si to mohl vychutnat v plné nahotě i (ne)dokonalosti. Ano, Interstellar má své momenty (a bylo hned jasné které), kteréžto budou vodou na lopatky mlýna posměváčkům a rýpalům. Jenže já jsem odcházel zamlký a natolik naplněný ohromujícím zážitkem, že se mi něco takového nestalo už mnoho let. V tomto směru se co se mé osoby týče dotknul Nolan téměř absolutního nebe. Navrch si přidejte úžasný, netradiční, a s důrazem na varhany stvořený soundtrack a je tu ultimátní zážitek nad zážitky. Neskutečně "filmový" film.

plakát

Úsvit planety opic (2014) 

Po nadějné jedničce je tohle přecijen trochu rána do vazu. Příběh je zcela hloupoučký, lidské postavy až na pár vyjímek zcela nevybarvené a tím pádem zbytečné a záporák, byť opičí, zcela standardní a předvídatelný. Jakkoliv se toto snaží prohloubit celé universum, ukazuje se právě v tomto zcela selhávajícím, neboť servíruje jen zcela banální myšlenky a dilemata. A jen těžko bych popsal své pocity, které jsem měl při sledování slziček koulejících se z opičích očí. Já vám nevím, tohle mi tedy nesedlo.

plakát

Automata (2014) 

Brutálním způsobem rozporuplné a dvěma tvářemi ověnčené dílo. Na jednu stranu velice sympatický pokus (byť v rámci žánru dosti okopírovaný) o atmosfericky pojaté sci-fi zadumanějšího filozofického rázu, na stranu druhou neuvěřitelně utahaný a zmatený příběh bez vyšších ambicí, byť v celkem slušivém vizuálu. Taková je Autómata. Chvíli vás bude plnit pocitem, že je vše nadmíru v pořádku a za chvíli se zase ukoušete nudou. Škoda toho potenciálu. Ale i tak rozhodně za zhlédnutí stojí.

plakát

Pečovatel (2014) 

Tahle depresárna se může směle počítat k solidnímu evropskému nadprůměru, byť mi přijde mírně nedopečená a ani s hereckým výkonem Geerta Van Rampelberga to nebylo nijak slavné. Ovšem jinak vše v pořádku. Pochmurné pomalo, upatlaně dlouhá stopáž a ostentativní špína = kvalitní zážitek.

plakát

Jak vycvičit draka 2 (2014) 

Pořád je to dobré, jen ten patos nám náhle intenzivní měrou ujíždí do vod přepálených. Člověk si už ani v neustálých emocionálně vyděračských scénách nemůže úplně užít ten příběh. Technicky ovšem opět naprosto skvělé, možnosti animáků jsou nesporně nekonečné. Jakpak nám na tuhle zvířecí jezdeckou šou odpoví strejda Cameron a jeho Avataři?

plakát

Na hraně zítřka (2014) 

Když film potká počítačovou hru, aneb standardizovaný military blockbuster, který vás nakrmí přesně tím co od něj očekáváte a tím pádem vás uspokojí maximální možnou měrou. A to jsem trochu pochyboval o kvalitách páně Limanových, nicméně mně vyvedl z omylu razantním způsobem. Lycitovat tady o tom na kolik je to opět plné holywoodských klišé je naprosto zbytečné, neboť v podobném druhu filmu se bude objevovat vždy a je to jen o tom v nakolik zkousnutelné míře a hustotě. Ovšem Egde of Tomorrow těží ze skvělého nápadu a samozřejmě nemohu nevzpomenout na Emily Blunt, která je zde oprvdu hodna několika povzdechů a zasněných myšlenek.

plakát

Sinister (2012) 

Podívejte se na můj komentář k The Conjuring ať se nemusím znovu namáhat. Ach jo, proč já vždycky dávám těmto hororům šanci.

plakát

Nedotknutelní (2011) 

Tohle by svou naivitou i mnohou skálu ve dví rozlomilo. Přesto však tento film na duší pohladí svou neodbytnou touhou po sdělení, že ne vše na tomto světě je hodno úplného zatracení. A když všechno navíc svým osobitým klavírním dotekem povýšil Ludovico Einaudi, nelze zůstat netečným. Pozitivní, výborné.

plakát

Oddělen (2011) 

Zhlédnout Detachment bylo jako najít v sejfu zapadlý poklad o kterém víte, že tam někde na dně na vás čeká a podvědomně se na něj neustále těšíte. Jsem opravdu moc rád, že neustále vznikají filmy, které mi přináší pocit absolutního prožitku bez jakýchkoliv kompromisů. Že vznikají filmy u kterých mám pocit, že jsem to vlastně já kdo je mocným činitelem rozhýbávajícím pochmurná kolesa oněch famózních snímků. O faktu, že smuténka Adrian Brody se se svým do pláče laděným gesichtem pro podobné snímky doslova narodil, není třeba nějak obšírně diskutovat. Ultimátní umělecký zážitek a doslova zběsilý útok na mojí skromnou TOPku!