Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (48)

plakát

Balada o Busteru Scruggsovi (2018) 

Po výpravné a herecké stránce by nebylo co vytknout, ale když scénář tentokrát nevyšel u tří povídek z pěti, tak po filmu ani kojot neštěkne. Naštěstí z bažin podprůměru to vytahuje povídka se starým zlatokopem a story s naivkou z kolony migrujících osadníků.

plakát

Bůh s námi - od defenestrace k Bílé hoře (2018) (TV film) 

Psát tu další komentář asi nemá smysl, protože to podstatné jsem našel u Šandíka, s tím rozdílem že mé hodnocení jde o jeden řád dolů. Odpad to rozhodně není, z pohledu celosvětové televizní tvorby je to tak na dvě hvězdy, ovšem v našem českém zatuchlém filmovém rybníčku je to spíš za čtyři, takže zaokrouhleno je to na tři hvězdy. Když to porovnám s Janem Husem, Hlasem pro římského krále a v neposlední řadě Marií Terezií, tak tenhle sedmdesátiminutový filmový gulášek patří k tomu lepšímu. Je vidět že i za pár babek se dá natočit dobová atmosféra, včetně perfektních kostýmů a i filmová hudba byla sice decentní, přesto účel splnila na výbornou (když vzpomenu na to "hýkání" od Kocába v Janu Husovi...). Škoda jen že hlavní postava Jindřicha Matyáše Thurna byla tak upozaděna i přesto že ji Karel Dobrý zahrál skvěle. To se týkalo ale i ostatních. Otázkou tudíž zůstává - má vůbec smysl točit polovičaté dílo když nejsou finanční prostředky, nebo to zkrátka risknout? Risk by se určitě vyplatil být tam lepší režisér s větší osobností prosadit kvalitnější zpracování než jen splnit bezduché představy producentů jak utopit peníze a zaměstnat pár spřátelených cateringových a dopravních společností.

plakát

Blade Runner 2049 (2017) 

Těšil jsem se... Ne že bych byl velký obdivovatel předchozího "dílu", který měl atmosféru realistické budoucnosti, vynikající herce, scénář a nadpozemskou hudbu. Takže ano opakuji, těšil jsem se. Místo toho jsem dostal pouze pár zajímavých scén, zajímavou hudbu, kterou v podobném aranžmá použijí i jinde (bravo Zimmer!), hologram a samozřejmě Harrison Ford, který tu trestuhodně dostal tak malý prostor. Zkrátka některé filmy mají zůstat ukončené. Vyjímek z pravidla je jen pár, tak jako tomu bylo u Šíleného Maxe. Takhle to je jen nastavená kaše která zklame příznivce předchozího dílu a nemá čím oslovit současnou generaci.

plakát

Dunkerk (2017) 

Film naprosto splnil má očekávání, což se v poslední době moc nedaří a příležitostí navštívit kino osobně je čím dál méně, tady však nejde jít s hodnocením níže. Nemá asi cenu nosit dřívý do lesa, Nolan co točí dělá na 100%. Výběr herců, nikdy nekončící "hudba" a hlavně atmosféra bezradnosti kdy nevíte kdy a jak to "schytáte". Jsou tu ale i záblesky hrdinství, kterého jak se obávám v dnešní době moc není a dojít k podobné události dnes tak by asi válka dopadla jinak. Na filmu je ale zajímavé mimo jiné, sledovat výrazy herců. Nevidíme sice co se děje před jejich zraky, ale z jejich tváří to vycítíme. Na tuto válečnou událost vzpomíná i jiný film, na dnešní dobu vynikající Víkend na Zuydcoote ( https://www.csfd.cz/film/32452-vikend-na-zuydcoote/prehled/) z pohledu francouzského řadového vojáka (Belmonda) a troufám si napsat kde se Nolan inspiroval. Na závěr si musím rýpnout do americké kritiky a pousmát se nad poznámkou genderové a rasové nevyváženosti ve filmu.

plakát

Mars (2016) (seriál) 

Těšil jsem se na tento seriál, především na "příval" nových informací o dobývání vesmíru. National Geographic měl být zárukou nových informací. Ty tu sice jsou, ale v naprosto minimální míře, přitom tu bylo nespočet příležitostí je uvést. Místo toho se nám předkládají všeobecně známé věci (délka letu, extrémní teploty, voda na Marsu...) neustále dokola. V hrané části nic moc nečekejte, sice se tu solidně rozjíždí mezilidské vztahy které jistě jednou budou gradovat na tak obtížné misi, ale většinou neznámí herci jsou evidentně na hranici svých hereckých možností, ovšem i tady se vše neúnosně natahuje a opakuje. Škoda nápadu který byl promarněn a vlastně i peněz které nenávratně zmizeli v černé díře.

plakát

Masaryk (2016) 

Trestuhodně nevyužitá příležitost natočit konečně "světový" film o velké osobnosti našich nedávných dějin. Technicky dobrá kamera, kostýmy, lokace a hlavně výborní herci, jenže ani to automaticky neznamená že film diváka zaujme, nedejbože strhne. Nestačí mít po ruce velké peníze, herce a zajímavý námět, ale víc myslet na diváka, jinak řečeno chybí tu kvalitní scénáristé. Emoce které očekáváme že v nás tento film probudí se skoro nenaplní (mobilizace). To o co se snaží tento film se povedlo snad naposledy ve filmu Tmavomodrý svět od Jana Svěráka. Takto se naplňuje hláška která zazněla ve filmu a dá se přirovnat k rozsudku o naší filmové tvorbě za posledních dvacet let... "Československo? Kde to je? ......To je v Německu." Jinak řečeno - tváříme se světově, ale nikdo nám to nebaští, včetně nás samých. Škoda velká škoda.

plakát

Boj o Hedvábnou stezku (2015) 

Hej Johne (Cusack) už jsi četl ten scénář? ---- Jasně, pěkná .... blbost. ---- Musíš to vzít! ---- Musím? ---- Jo, přece ti docházejí prachy ne? A bude tam i tvůj kámoš Brody.... taky je momentálně bez peněz. A režii povede Lee.---- Lee? Jako ten Ang Lee? ---- Noo ten Lee ne... ale bude to pecka uvidíš!---- John Cusack a Adrien Brody nakonec roli v tomhle filmovém paskvilu vzali a jediné možné vysvětlení je uvedeno ve výše uvedeném rozhovoru. Dodíval jsem se až do konce aby jsem se na vlastní oči přesvědčil jak daleko může zajít fantazie šíleného režiséra a scénáristy zároveň. Provázanost čínského filmového průmyslu s byznysem je zřejmá, hlavním sponzorem je společnost Alibaba (taková větší mutace české Alzy). Tady se jasně potvrzuje že za peníze si můžete natočit cokoliv a s kýmkoliv. Víc o tomto "díle" nemá cenu psát.

plakát

Jan Hus (2015) (TV film) 

Bylo by asi dobré svolat 1. filmový koncil a pořádně to v tom českém filmovém bahně provětrat.

plakát

Poldark (2015) (seriál) 

Stále platí že dobrý seriál dělá hlavně příběh a dobří herci. V okamžiku kdy vnímáte už pouze a jen děj a nezajímá vás jestli herci odvedli dobře svojí "práci" tak sledujete dokonalé dílo. BBC nemá v tomto směru konkurenta a Česká televize se každým rokem vzdaluje době kdy padla poslední klapka čs. seriálu podobného ražení (Jana Eyrová - 1972).

plakát

Poslední rytíři (2015) 

V Čechách nám tu stojí dobové kulisy které si vyloženě říkají o natočení pořádného bijáku, ale zužitkovat je tu musí amíci, nebo jako v tomto případě i Korejci, ale díkybohu zato. Filmu jasně kraluje Clive Owen, ale ani americkokorejskočeské křoví nezůstává moc pozadu. Zimní atmosféra je úžasná a ikdyž prostředek filmu se trochu vleče, tak závěrečná třetina vše dožene. Fajn film, výprava, Owen (ten především) a i hudba má slušnej říz.