PhillM.

PhillM.

Michal Marek

okres Prostějov
Nebe nad přístavem mělo barvu televize naladěné na mrtvý kanál.

homepage

10 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 10 13
    • 19.7.2019  20:10
    Popel a hvězdy (TV film) (1990)

    Uhrančivý (jaký taky jiný) Jiří Adamíra v inscenaci, ve které se divák celou dobu obává, že místo Waltera Deverouxe vévodu nakonec zabije papundeklová dekorace.

    • 19.7.2019  20:04
    Škola otců (1957)
    *****

    "Děti jsou pošetilé a rodiče nejsou o nic lepší. Chtějí dobré známky. Dejte jim je." --- No tak tedy. Škola otců, další klenot vzešlý z tvůrčí pece Helge-Kříž. Filmu trošku nadržuji, neboť se odehrává v "mém" profesním prostředí. A proto si troufám posoudit jeho nadčasovost jako značnou. Herecky je to mírně rozkolísané, na jedné straně je brilantní hlavní představitel (skvěle napsaný i zahraný) a na straně druhé je... Vašík Janouch. Námět je však silný a na "tu dobu" (jak ji vnímáme dnešní optikou) skoro až drzý. Škola otců je pro mě dalším Helgovským zjevením z 50. let. Nečekaný film a zapomenutý drahokam. --- "Varuji vás! Rodiče jsou rozhořčeny! Soudí, že nepostavili novou školu jen proto, aby z ní děti nosily pětky."

    • 7.7.2019  01:58
    Fitzcarraldo (1982)
    ****

    Démonické. Zjevně nejsem jediný, komu se při sledování vybavila Coppolova Apokalypsa, resp. Conradovo Heart of Darkness. A to nejen díky motivu "šílenství na řece", ale taky pro ten konec, kdy se ptám, to je jako úspěch pro ty postavy, nebo jak? Jak se zdá, srovnatelné jsou i okolnosti vzniku obou filmů. Ale: Kdyby mě aspoň trošilinku zajímala opera, bylo by to ještě o dost zajímavější :-)

    • 3.7.2019  17:25

    Ej! To byl biják! Panečku! Jeden z nejpodceněnějšch českých filmů z války od jednoho z nejpodceněnějších režisérů. Ladislav Helge uměl a uměl v padesátých letech a uměl i v roce 1962. Bílá oblaka jsem viděl ve stejný den jako "Neschovávejte se, když prší", film ze stejného roku a, řečeno s Cimrmanem, "to se nedá srovnat!" Film v tomto případě z poloviny dělají úchvatné exteriéry a vynikající kamera. Skutečně, tohle skvostné vizuálno, kdy každý druhý záběr vypadá jako obraz a dal by se pověsit na zeď, hraničí snad až s některými výjevy, které do historie filmu vytesal Sergio Leone. Prostě paráda, krása. Černobílost přestane po chvíli vadit a na konci, v zasněžených scénách, filmu přímo svědčí. Film má atmosféru a pokud bych měl za každou cenu hledat nějakou slabinu, tak velice opatrně ukážu na scénář. Hlavně způsob, jakým jsou prezentovány postavy a co se o nich dozvídáme. Rozumím tomu, že v případě této až lyrické záležitosti jde o emoce, nálady a symboly, ale s jasněji prokreslenými postvami to mohla být ještě větší síla. Ale to už se opravdu stávám hnidopichem. Skvělý film.

    • 2.7.2019  15:19

    "Šel by tu postavit zesilovač? Šel, ale to by chtělo práci. Ano. Dvacet chlapů na půl roku. Ano. Materiál. Ano. Ale především, budovatelský romantismus. A to je přeci váš obor. Ano." --- Je to tak, budovatelský romantismus. Ovšem v atraktivním balení. S Abrhámem! S Horníčkem! S Prachařem a Kováříkem! A dokonce se Slávkem Šimkem šoumenem v neuvěřitelné roli vojáka. Celé je to však tak strašně schematické a blbé (betonářka konečně po roce betonování dostane umístěnku a odchází do pohraničí učit 12 žáků a zvelebovat kulturní život obce navzdory všem), že nad dvě hvězdy se to žel bohu nepodívá.

    • 2.7.2019  00:10

    Je to... prostě tragikomedie. Film je příjemný na koukání, působí téměř roztomile, ale zároveň obsahuje momenty "já vím, bylo to hrozné" prosvítající skrz tu hebkou přikrývku. Příběh je tedy hezký i hnusný. Z plátna září Penélope Cruzová, samozřejmě, ale potěší i pár vedlejších figur v celé s Karlem Dobrým. No a pak je tu samozřejmě mistr Táborský, "který umí dvacet jazyků, není odnikud a nic neviděl". Zase: je to vtipné, nebo spíš trochu mrazivé? Mám se smát, když španělští filmaři zajdou do židovské restaurace na večeři, protože jim slíbí výbornou čočkovku, a po vypálení domu hochy z SA se jedna postava při úprku zalyká, že "nemohli vědět, že to byli židi"? Nevím. Film je ale zábavný, místy i docela vtipný, dobře odsejpá a přes několik problematických momentů se na něj dá dodívat bez újmy a s chutí. I když ten konec na letišti, no... Nechalo to ve mně rozpor, jak se zdá :-)

    • 1.7.2019  23:54

    Melancholická jízda s Belmondem, sentimentální, velmi intenzivní momenty, které navíc podtrhuje vtíravý ústřední hudební motiv. Celý ten nápad s fingovanou smrtí majitele zametačské firmy je sice na palici, ale mistr Jean-Paul hraje s takovým nasazením, že to snad ani nevadí. Místy předvídatelná, leč přesto emocionální koupel.

    • 6.3.2019  23:15

    Film se táhne, mnohdy dlouhé minuty beze slov, táhne se tíživou atmosférou italské kriminálky, táhne se podmanivými exteriéry nasbíranými v celé Itálii (a že je co sbírat), táhne se přes mrtvoly (ctihodné i ty méně ctihodné) až ke konci, který mě upřímně řečeno překvapil a dostal. "Pravda musí někdy počkat."

    • 4.3.2019  09:25
    Kluci z hor (2018)
    ***

    Břidlicový plyn. Pro pána Jána, břidlicový plyn! Kdyby tam měli stavět obchvat, kdyby tam měli stavět hotel, kdyby tam měli stavět, já nevím, muzeum herectví, tak bych to pochopil. Ale břidlicový plyn? Na něčí zahradě, resp. na pozemku za pět mega? Jen a pouze na tom pozemku a kósek vedle ne? Proč? U tohoho momentu se mi zkroutily palce na nohách, to přiznám. Ale víte co? Ten zbytek, já nevím... ten zbytek se dal. Je to místy klopotné, na výkon Jiřího Lábuse jsem se vyloženě těšil a dostal jsem spíš rozpaky, Martinu Dejdarovi však sympaťák náramně šel, ostatní role byly jako z katalogu filmových postav, předvídatelné a čitelné, včetně postavy Evy Vejmělkové, u které snad nikdo nemohl váhat, jak se rozhodne a kdo to rozsekne. Ale nevadily a nezavazely. Jednoduchý film, na který se ale dalo dívat a pokud urazil, tak jen trošku a ne nepříjemně. U mě dobrý.

    • 26.2.2019  11:12

    Temné a depresivní. Wanamaker už nesnesitelná i pro samotného detektiva (především v první půlce). Idea s dvěma zdánlivě nesouvisejícími případy, které se však nakonec protnou, je asi stejně originální, jako výmluva "nemám domácí úkol, protože mi ho snědl pes". Jeden z posledních dílů seriálu nemá moc čím potěšit, chmurnost a zadumanost, schematičnost, čitelnost, průhlednost (záměna dvojčat, proboha kristepane) bez šťávy. Jeden z dílů, který Suchet měl utáhnout sám a neutáhl. Vzhledem k tomu, že jde o jeden z posledních dílů tohoto vynikajícího seriálu, je to škoda.

    • 18.2.2019  22:01

    "A podívejme se, není to Greco?" "Ale ne, pane, to je Filipínec." "Mluvím o tom obrazu." "To ani nevím, moje žena to koupila někde na aukci." --- Tady není o čem. Poslední velká filmová role Charlie Chaplina v brutální obžalobě amerických 50. let - se všemi reklamami, konzumem, plnými hubami svobody a demokracie ve světle inkvizičních tribunálů... a na přetřes přijde dokonce i "alternativní školství" - obzvláště tyto scény z "moderní školy", která dává "rozvinout duši dítěte", jsou dnes víc než aktuální. Vlastně celé je to neskutečně aktuální. Strašně dobrý film. Strašně.

    • 9.2.2019  14:36

    Po časovém odstupu několika měsíců zvedám hodnocení ze 4 na 5*, tehle film skutečně zůstane v hlavě a vlastně mu není moc co vytknout. Naopak, dalo by se dlouho mluvit o kladech, tak zmíním aspoň dva: Ewan a Eva.

    • 9.2.2019  11:33

    Jednoznačně nadprůměrný biopic, protože prostě "oni byli Queen". Z nějakého mně nejasného důvodu se na to skutečně dobře dívá a oči se skoro nedají odtrhnout, odsejpá to, těch 134 minut uletí jako voda v jarní strouze. Možná je to trošku tím, že Freddiho skutečně každý známe, víme o něm jakýsi ten základ a jsme zvědaví, jak to filmaři zaonačí s tím, jak potkal Briana, jak napsal Bohemian Rhapsody, jak Queen měnili producenta, jak se dozvěděl o AIDS, jak to bylo s Live Aid... Prostě film o našem starém známém nás baví víc, než film o někom, o kom nic nevíme a teprve se dozvídáme. Tak snad proto ta vysoká "dívatelnost" filmu. Takže scénář OK, i když převážně působí dojmem selanky a "dojáku" (nenapsal jsem laciného). No a dál: Je to skvěle zpracované, kamera, herci, zvuk a SAMOZŘEJMĚ soundtrack... Baví to, člověk se rád vrátí do doby, kdy Queen poslouchal (takové období měl skoro každý, komu je přes 35). Ale přátelé... že bych na to šel třikrát po sobě? To asi ne. Je to skvělý film, ale hlava mi z něj nevybouchla. Nicméně ohromně oceňuji, jak dokázal lidi přilákat do kin. Trošku mi to připomíná sérii knih o Harry Potterovi - ty taky nebyly nic moc, ale jejich přínosem bylo to, že děti zase začaly číst (tedy celá jedna generace, generace HP). Někdy hype není na škodu :-)

    • 8.2.2019  00:47

    Hodiny. Kolik jich ještě máme, kolik nám jich ještě zbývá? Kdo je spočítá? A jaké budou? V ulici s nanicovatými sousedy? Se škraboškou na jevišti divadélka předstírání? V truhle plné peněz? Čí jsou to peníze? A záleží na nich, když nevíme, kolik hodin nám tu ještě zbývá? A kolik hodin nám ukradli? A byly vůbec naše? A bude válka? A přežije Anglie? Těžko říct, těžko přetěžko. --- "And how do you call yourself? Hercule Poirot. That's not a name! That's a noise!" Aren't we all? Aren't we?

    • 28.1.2019  10:23
    Generál Eliáš (TV film) (1995)
    ****

    V chuďoučkých kulisách, na koleně spíchnuté, ovšem tak brilantně obsazené a vynikajícím způsobem zahrané, že nelze nedoporučit. Němec, Brabec a Munzar (v tomto pořadí) předvádějí koncert, člověk si říká, kdo by v tom musel hrát dnes, aby to bylo tak herecky nabité. Rozsahem (týká se "jen" roku 1941) i podobou malá, ale námětem a snad i dosahem velká inscenace. Člověk se skutečně až bojí pomyslet, jak by se současní političtí představitelé této země chovali v podobné situaci, v jaké se dílem osudu ocitl gen. Alois Eliáš.

    • 28.1.2019  09:46

    Kartágo musí být zničeno, stejně jako všechny scény s nejprotivnější postavou detektvině-literární historie Ariadne Oliver by měly být ze seriálu Poirot vystříhány a obřadně spáleny na veřejném místě. Já vím, opakuji se, stejně jako se Cato starší opakoval s tím Kartágem. Ale ono to vážně skoro fyzicky bolí, když se epizoda tak skvěle rozběhne, má zajímavou kameru, je se na co dívat i z hlediska exteriérů a... pak zatroubí kabriolet toho vyšinutého alter ega paní Agathy a mně se obrátí oči navrch hlavy. Už je tady zas! Přitom v tom příběhu nehraje prakticky žádnou roli, kromě jakéhosi uměle dosazeného komického prvku. Pro mě je Ariadne Oliver Jar Jar Binksem světa Hercula Poirota, nemůžu si pomoct. Zbytek příběhu sedí do klasických Poirotovských kolejí, potěší další z několika výletů na venkov, pokusy o humor v padesáti procentech úspěšné ("Možná bych vám měl říct něco o sobě? Bon. Jsem Hercule Poirot, nejslavnější detektiv na světě!") a některé postavy jsou sice mírně přehnané, ale budiž. Problém je trochu s tím začátkem, kdy policejní komisař dostane chlapa do oprátky a pak běží za Herculem s tím, aby ho odtamtud zase dostal a sám si jde po svejch. No dobře. Zápletka samotná není moc originální a starý dobrý pan Arthur Conan se musel v hrobě (pokolikáté už) zavrtět. Nu, nicméně se na to dívat dá.

    • 27.1.2019  11:39
    Strom vědění dobrého (TV film) (1976)
    ****

    Ejhle, hodnocení č. 1500 :-) --- Předně, Mendel by si zasloužil ohromný historický velkofilm. Když jsem byl před pár lety v Římě, narazil jsem tam na velkou výstavu věnovanou z poloviny mému moravskému krajanovi. Až tam jsem si uvědomil Mendelovu velikost. Tato mikroskopická inscenace částečně v papundeklu, minimalistický až primitivní scénář, zjednodušený až na práh bolesti, ALE: zahráno jak z partesu. Je to koncert pro Karla Högera, kterému zdatně sekunduje Zdeněk Hradilák. Dnes se obávám opaku, že by film svítil penězi, ale neměl by to kdo zahrát... Shrnuto, průmerná inscenace s didaktickými ambicemi, kterou do výšin 4 hvězd táhnou výhradně herci.

    • 14.1.2019  10:51

    Ach, Agáto, jak originélní začátek! Detektiv se vydá na venkov, aby si odpočinul, ale on si stejně nedá pokoje a řeší a řeší. Kde já jsem to už jen četl, OMD (oh my Doyle)?! Pátá sezóna tohoto jinak skvělého seriálu je, jak se zdá, jedna z nejslabších. Tak ale do hotelu Grand Metropolitan. Určitě potěší některé exteriéry a z Londýna přispívající svou troškou do mlýna paní Citrónová. Poirotovi se nejdřív nechce ani na dostihy ani do divadla, no nakonec skončí tam i tam. V divadle dokonce dvakrát. Japp jako vždy přijede, po půl větě Poirotově začne zatýkat a pak jen stojí, jako kůl v plotě. Je to velmi průměrný díl, který je velmi obtížně si vybavit, byť jen po pár hodinách od shlédnutí.

    • 13.1.2019  12:03

    Dnes tedy ten "finský film o migrantech". Zatím se to skoro nedá vydržet, furt se tam kouří! Ano. Je to takové finské. Teď hraji poker. Ten film je jak sen. Celou dobu přemýšlím, kdy se odehrává. Je to fascinující... Kouří se v restauraci, staré telefony, auta. Fini jsou boží! Úplně je v tom filmu vidím. Oni ti s kamennou tváří řeknou: My jsme Fini, my nemáme smysl pro humor a nikdy se nesmějeme. A myslí to jako vtip! Akorát se nesmějou. Přesně takový je tenhle film. Celý ten film je nejasný, skládá se ze spousty úskoků, lží, surreálných situací - nepoučuje, ale karikuje, je to skvělá komedie. Finská, ale komedie! To bezčasí v tom filmu! Postavy tvrdí, že je rok cca 2015, ale ty VIDÍŠ, že to tak není. Nejasnost, neurčitost, obecnost, atd. jako obraz té migrace, jak chce člověk migrantovi zlomit nos a zároveň mu pomoct, ta karikatura nácka s nožem, záchrana od bezdomovců... to všechno je taková "prasečí polívka" a spíš sled gagů než pohromadě držící film... ale já se bavil.

    • 12.1.2019  23:54
    Aferim! (2015)
    **

    Na tento film jsem se dost těšil a čekal, až bude nálada. Přišla dnes. Po shlédnutí si říkám: Proč by měl být ausgrechnet tento film dobrý? Protože je černobílý? Protože je rumunský? Protože je to "art"? Protože má Stříbrného medvěda z Berlína? Nevím. První hodina se (ne)dějově skoro nedá vydržet. Záběry na dialogy postav z velké dálky - proč? Krajina, která by to jinak mohla snad jako jediná zachraňovat, nevynikne, protože to musí být černobílé. Všude samí chudáci a jeden z nich je loven. Vůbec mi není jasné, jak při tom všem náhodně chaotickém projíždění krajinou toho člověka nakonec našli. Ale bylo mi to tak nějak jedno. Pár zapamatovatelných scén ve filmu určitě je (třeba trh s otroky), ale veškerou snahu o zajímavost zabíjí veletucet pseudomoudrých bodrých hlášek, které jsou po pár minutách neskutečně otravné. V nich se má zrcadlit ta "artová "kvalita? Spíše ne. Kdepak, nejlepším rumunský filmem pro mě i nadále zůstává Smrt pana Lazaresca.

    • 12.1.2019  23:31

    Tento díl z průměru nevytáhne ani hypnotická paní Citronová se svým kyvadélkem ani závěrečné Hastingsovo hole-in-one. Poirot opět slintá nad sbírkou belgických miniatur ("Belgické jsou nejlepší, protože jsou největší!") a vyšetřuje vraždu obhroublého továrníka-chemika, kaučukového dědka, kterého nikdo neměl rád, ale aspoň dokázal dost přesně předvídat průběh druhé světové války.

    • 11.1.2019  14:23

    Přiznám se, že jsem se rozhodoval mezi 4 a 5 hvězdami, ale nakonec - pro mě je to nejlepší Sorrentinův film z těch třech, které jsem zatím viděl (dalšími byly "Božský" a "Mládí"). Oproti nim je to navíc dost vtipné, sžíravě a ironicky, to mi vyhovuje. Jako obvykle je to také vizuálně zajímavé, a i když ta snaha "být jako oni" (rozuměj Antonioni, Fellini) z filmu přímo kape, tak jsem se rozhodl, že si to budu vykládat spíš jako poctu, než jako trapnou napodobeninu (možná si něco nalhávám, nevím). Jsou zde těžko zapomenutelné scény ("umělkyně" s vystříhaným srpem a kladivem do ochlupení běžící do zdi; takřka všechny scény se stoletou světicí - včetně mrazivého výroku o chudobě a na opačném pólu stojící výrok "kde ta piča je?"; žirafa; veřejné odhalení pokrytectví a prázdnoty ploché "spisovatelky" a další). Film navíc dýchá Římem, to nelze nekvitovat. Jde o poměrně výstižný odraz životů lidí, kteří se uprostřed nekonečné nudy pokoušejí vyplnit svou prázdnotu a nicotnost pokryteckými demonstracemi svého ega - tupým (a proto ponižujícím) pokyvováním hlavou na in situ pseudouměleckých performancích, neustálým opakováním a prohlubováním sebeklamů o své vlastní pravdě, vyvolenosti, nadřazenosti... protože prostě chtějí "víc" - nechtějí být už jen (špatnými) herečkami, chtějí být (ještě horšími) spisovatelkami, režisérkami! Víc a lepší pózy! Nic z toho se nedaří, je to k ničemu, nikam to nevede. Místo uvědomění si, že "Řím mě zklamal" a návratu ke kořenům, do srozumitelné jednoduchosti života, setrvávají s tomto beztvarém nesvětě debilních ambicí a nekonečných večírků beze smyslu. To je pro mě Velká nádhera.

    • 11.1.2019  00:24
    Vajíčko (divadelní záznam) (1968)
    *****

    "Ráno jsem vstal, svěží a čilý." --- Vajíčko je prostě skvělá, pětihvězdičková záležitost a mistr Voska v této inscenaci přidává šestou. DVD od vydavatelství THESPIS (bohužel už zaniklého) navíc obsahuje raritní rozhovor Václava Vosky s Janem Werichem, což je za sedmou hvězdu. A už radši končím, protože mi stejně dávno došly hvězdy :-)

    • 6.1.2019  16:46

    No tak vida. Vida. Kopta řešil traumata z války dávno před Hellerem, Rambem a operací Pouštní bouře. Když má Filip Renč dobrou předlohu, podaří se z ní uplést slušný scénář, k tomu tahouna Rodena a k němu skvělé přihrávače (Dlouhý, Lichý), kompaktní prostředí, sněhové vánice na požádání a půjčenou lokomotivu, tak to jde! Vynikající, oproti Koptově předloze někam posunuté, ovšem stále fungující. Co se týká zpracování, tak nejlépe panu režisérovi jdou flashbackové "klipy" z fronty, což by samo o sobě nestačilo, ale ten "zbytek" filmu je sice úsporný, ale přitom funkční, takže k tomu nemám výhrad. Tyhle "malé" silné psychologické příběhy otiskující se v té které době prostě mají v naší české kotlině pevný kořen a tradici (namátkou Spalovač mrtvol), na rozdíl od megafilmů o milenkách Třetí říše, že ano.

    • 6.1.2019  15:53
    Hastrman (2018)
    *****

    Proč je tohle pro mě osobně jeden z nejlepších filmů, které u nás po revoluci vznikly? Za prvé, jsem fanoušek Urbana. Ne nijak velký, natož bezvýhradný, ale baví mě Urbanovy knihy číst, umí pracovat s atmosférou, humorem i s svou trademarkovou "divností". Uznávám však, že pokud se někomu nelíbí "Urban a jeho svět", tak se mu nebude líbit ani tenhle film. Za druhé, nemyslím si, že by Urbana šlo natočit líp, než se to tady podařilo Ondřeji Havelkovi. Nepovedlo se to ani fenomenálnímu Strachovi, a to už je co říct. Havelka se na Urbana dokonale naladil a podařilo se mu (na rozdíl od Strachova "Jazyka") urdžet scénář kompaktní a příběh přehledný. Bylo tedy s čím začít. Dále už jen skoro samé superlativy. Obsazení skvělé, Dobrý je výborný, Zmrzlá je na konci nomen omen, celou dobu však okouzlující a krásná, ohromně potěšil i Lábus a Lichý a vlastně skoro všichni další. Irituje jen Maryško. Kamera, exteriéry, rybníky, hudba, triky... to všechno je prostě paráda a radost pohledět/poslyšet. Tohle se povedlo a já mám málokdy chuť pustit si český film opakovaně. Tady ano. I proto 5 hvězd. A doufám, že spolupráce Havelka - Urban není poslední.

    • 17.12.2018  21:10

    Tři muži v ateliéru. Nevím proč, ale celou dobu jsem si říkal, jak se asi na filmu v hospodářskou krizí zmítaném Československu cítili levicově ladění V+W, kteří o dvě léta dříve natočili zlomový Hej Rup! Tedy pokud Tři muže ve sněhu viděli. Ten milionářský Haasův smích na konci musel být pro mnohé krutým výsměchem.

    • 16.12.2018  16:56

    Depresivní sociální drama pro děti. Chobotnice na mě už v dětství působily tak nějak temně. "Já bych zastavila, přes hranice se stejně nedostanete. A co je to hranice? Ale, taková čára na mapě."

    • 16.12.2018  15:06
    Zlaté dno (1942)
    ****

    Průměrný námět pantátovsky-bezouškovského typu povyšuje Vlasta Burian o jednu hvězdičku (jako už tolikrát).

    • 2.12.2018  23:11
    Future World (2018)
    **

    "Ty to vážně chceš vidět? Vždyť to na ČSFD má jen 33%!" - "Hodnocení někdy lže. Snažím se jím neřídit." --- No... tentokrát hodnocení nelhalo. Ukazuje se totiž, že dneska stačí málo - když máte fichtla, drona a gimbal (který se zasekne jen někdy), můžete natočit zfušovanou postapo tragedii (z hlediska řemesla, nikoli žánru) s kdysi slavnými herečkami a Snoop Doggem. Talent, mozek ani scénář k tomu netřeba. Hm. To jsou věci!

    • 2.12.2018  22:49

    Při sledování The Hollow si člověk uvědomí, jak se seriál za těch patnáct let změnil. Humor původně generovaný po hrstech a zajišťovaný věčně stíraným Jappem či Hastingsem, případně paní Citronovou a jejími libůstkami a posedlostmi, nahradily ukdákané stařeny rozčilující se nad policisty chodícími po trávníku. Seriál prostě zvážněl a zestárl, s odchodem výše zmíněných nahrávačů ztratil šťávu a proměnil se, zpomalil. Ty tam jsou honičky ve člunech (viz Rhodský trojúhelník, S01E06) nebo v autech (Podivná loupež, S01E08). Já chápu, že Poirot o tomto vůbec není, samozřejmě. Taky to nikdy nebyl úhelný kámen příběhů a důvod, proč je sledovat. Ale ta únava z posledních dílů podle mě přímo kape. O to je chmurnější a temnější atmosféra, o to víc je vše přikryté mlhou, což anglické detektivce prostě sluší. --- V tomto díle navíc potěší i Edward Hardwicke, který se proslavil rolí doktora Watsona v nejlepším holmesovském seriálu The Adventures of Sherlock Holmes (1984). Ano, nejlepším, protože Moffatovi se BBC Sherlock postupem času a s přibývajícími sériemi úplně a naprosto rozpadl (a to říkám jako fanatický fanda prvních svou sérií).

<< předchozí 1 2 3 4 7 10 13
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace