Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Horor
  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Dobrodružný

Recenze (206)

plakát

Insidious: Poslední klíč (2018) 

Lin Shaye se herecky snaží udržet tuto dekadentní sérii, která podobně jako spinoffy Conjuringu postrádá Wanovu invenci a kouzlo. Každý se snaží zreplikovat jeho styl, namísto vložení vlastního otisku. Ač se mi líbil koncept i vzezření Muže s klíči, tak od minulého dílu už je všechno na jedno brdo. Nemístný humor, samoúčelné (ne)lekačky, cesta za červené dveře a podobně a každému z těchto zápletkových klišé se tvůrci nasnaží dát odlišné uchopení dané věci. Snad se jednalo o poslední díl série, protože už teď má náběh, aby se zařadila po bok sérií jako Paranormal Activity, Pátek třináctého, Elm Street a dalších, které se s každým přibývajícím dílem stávají víc a víc vlastní parodií a vtipem. S přihlédnutím k výdělku se tak dalšího dílu bezesporu dočkáme. 4/10.

plakát

To (2017) 

Solidní upgrade oproti televizní minisérii. Dá se říct, že je víc udělaný pro masy, ale zároveň ctí knižní předlohu (až na to že se neprolínají dějové linie) a tím snad potěší čtenáře Stephena Kinga. Teď už k samotnému filmu, který je příjemně děsivý (Conjuring to ale není), lekačky fungují a nepůsobí rušivě, to bývá můj největší problém s soudobými horory. Samotný Pennywise beroucí na sebe podobu, toho co nahání jeho obětem největší strach je hrůzostrašný( Bill Skarsgård zaslouží pochvalu za to jak k postavě klauna přistoupil). Dětské obsazení povedené, hlášky fungují, chemie mezi herci uvěřitelná a hlavně se o postavy jako divák zajímám. Vyobrazení světa dospělých jako prohnilých zkrachovalců potěší. Jediné co bych lehce zkritizoval je, že po krutým začátku s malým Georgem není zbytek filmu tak nekompromisní. Hodnocení je pro mě na hraně 4-5 hvězd, ale musím se přiklonit k plný palbě, protože se jedná o super dobrodružný hororový thriller, který s sebou nese problémy dospívání a to je přesně můj typ filmu. Finále kulervoucí a hudební skóre podmanivý. 90% PS: Pročítat si zdejší negativní komentáře je poslední dobou slušná chvilka k polechtání bránice. Občas je lepší zapřemýšlet než něco napíšete, lidi.

plakát

Pěsti z kamene (2016) 

Přestože film není až tak opovrženíhodný jako ztvárnění jeho hlavního protagonisty. Pořád se jedná o velmi slabou, hekticky sestříhanou, nešťastně obsazenou a nezajímavě zahranou sondu do boxerkého světa minulé století. Není divu, že se po Hands of Stone slehne zem, když i scény z ringu postrádají ten správný šmrnc a šťávu, která by jediná případně mohla nadchnout. K dobru se dá přičíst nastínění politicko-sociální nálady daného období. 4,5/10

plakát

Temná strana dveří (2016) 

Nevyužitá premisa závěrečné třetiny Insidiouse, a to návštěva chrámu dost navnadila na možnou nevšední žánrovou záležitost. Namísto toho se jedná o další tuctový(ustavičné zesilování decibelů, které působí otravně a další neduhy dnešního hororu) příspěvek. Nicméně technicky solidně zpracované, pár povedených hororových momentů uznávám, ale zbytek pohrdavě sterilní.

plakát

Osm hrozných (2015) 

Při přestávce mě napadlo, že subjektivně by mohlo jít o nejlepší tarantinovku z pomyslné trilogie poct velkofilmům poloviny minulého století, pokud to Quentin něčím nezprasí. S začátkem ,,Earlier that morning" to jde celý do kopru a již tak nevěrohodný příběh je potopen zcela nedůmyslným plánem zlotřilé bandy. Každopádně 70mm vyždímáno do sucha a Morricone oprašuje motivy blížící se jeho kultovkám do kůže se zařezávajícím, ale trestuhodně málo využitý. Koně brodící se sněhem pro mě nejkrásnějším záběrem. Herci perfektní, Goggins TOP. Ke konci přehrávání J.J. Leigh lehce iritující.

plakát

Sázka na nejistotu (2015) 

Přehlcuje informacemi, kterým řadový člověk bez hlubší znalosti dané problematiky nemá šanci porozumět, a proto řeč filmu nejvíce docení diváci angažovaní v trhu nemovitostí. Rozpumpovaná podívaná, po které jsem se cítil vyčerpaný z anabáze, kterou si hlavní postavy museli projít. Nepamatuji, že bych po skončení filmu někdy něco podobného pociťoval. PS: Ryan Gosling má zvláštní auru geniality nebo ne? :)

plakát

Spotlight (2015) 

Žádná sázka na efektní vyprávění, které by snímek dělalo méně autentickým. Nicméně nějaký zvrat a nevědomí toho co bude následovat, by přineslo větší míru divácké překvapenosti, nejenom té z rozsáhlosti zvrhlých choutek církve. Žádné závěrečné zadostiučinění o tom Spotlight není, to na čem záleží je poctivě odvyprávěný příběh bez přikrášlování ve vynikajícím novinářském hávu. Kamera většinou sleduje vše zpovzdálí odtažitým způsobem, proto takovy pocit odosobněnosti. Herecká skvadra se výborně doplňuje a především Ruffalo exceluje.

plakát

Summer Camp (2015) 

Svižná, nápaditá, napínavá a především nikoho nešetřící ulítlost. Zajímavé pohrávání si s diváckým očekáváním a sympatie vzbuzující chování postav, alespoň v první půlhodině, u mě rozhodlo o slabších čtyřech hvězdičkách. 7,5/10

plakát

Dark Was the Night (2014) 

Na roli lítostivého otce je Kevina Duranda škoda, ale chápu, že chtěl zkusit něco nového. Na rozdíl od Hellerovi prvotiny jsem tentokrát relativně spokojen s vývojem děje. Atmosferická jednohubka o městečku terorizovaném dávným monstrem je tím lepším, co zatím tento rok vylezlo.

plakát

Axe Giant: The Wrath of Paul Bunyan (2013) 

Po nepříliš zdařilém digitálním začátku opadlo mé očekávání v seriózní podívanou. Nezbývá mi nic jiného, než pochválit vzhled gigantózního dřevorubce a jeho sekery, která bezesporu rostla po jeho boku, jinak si neumím objasnit, kde ten ,,krasavec" sehnal sekeru takových rozměru, protože na zdatného kováře nevypadá. Chvilkami jsem přemýšlel i o vyšším hodnocení, ale to Gary Jones zamítnul, protože evidentně nízký rozpočet se musí využít na příšerné digi-gore. King Kongovský závěr potěší, ale předcházející ujíždění automobilem při zařazeném prvním rychlostním stupňi snímek málem degradovalo na odpad. Rezultát o něco lepší než nedávný mišmaš.